جراحی تعویض مفصل زانو
فهرست مطالب

جراحی تعویض مفصل زانو یکی از جراحی های موفق ارتوپدی در سالیان اخیر است که در مواردی که مفصل زانو به قدری تخریب شده که امکان ترمیم آن وجود ندارد انجام می گیرد.

در واقع زمانی که تخریب مفصل زانو به حدی شدید است که درد و مشکلات بیمار با روش های درمانی همچون فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی کاهش نیافته و قابل درمان نبوده ممکن است پزشک جراحی تعویض مفصل زانو را پیشنهاد دهد.

سایش تدریجی مفصل زانو در نتیجه افزایش سن و برخی بیماری ها می تواند موجب آسیب به غضروف زانو شده که در طولانی مدت موجب بروز آرتروز زانو و بروز مشکلات زیادی همچون زانودرد و محدودیت حرکتی برای بیمار خواهد شد.

محدودیت در انجام فعالیت هایی مانند راه رفتن، ناتوانی در نشستن و بلند شدن و درد مزمن حتی هنگام استراحت از مواردی هستند که نیازمند انجام جراحی عویض مفصل زانو هستند.

مفاصل مصنوعی در صورت مراقبت صحیح حتی تا 20 سال می توانند مانند یک مفصل طبیعی برای فرد مفید باشند.

نحوه انجام جراحی تعویض مفصل زانو

جراحی تعویض مفصل زانو تنها باید توسط متخصص ارتوپد که در این زمینه تخصص دارد انجام بگیرد.

جراح در این روش غضروف و استخوان آسیب دیده را از مفصل زانو خارج و آن را با یک مفصل مصنوعی جایگزین می کند.

جراح غضروف و استخوان های آسیب دیده را از زانو خارج کرده و ایمپلنت های فلزی را به انتهای استخوان های ران و ساق متصل می کند.

جراحی تعویض مفصل زانو می تواند درد ناشی از آرتروز شدید را تسکین دهد و موجب کاهش مشکلات حرکتی بیمار شود.

فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل زانو

بیمار تا چند هفته پس از جراحی باید با کمک عصا یا واکر راه برود و پس از اتمام دوران توانبخشی با فیزیوتراپی میتواند به تنهایی و بطور مستقل راه برود.

فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی مخصوص پس از جراحی مکمل درمان است و بدون انجام آن درمان ناتمام خواهد ماند.

فیزیوتراپی سبب تسریع بهبودی و بازگشت هرچه سریع تر فرد به سطح آمادگی مناسب و کاهش عوارض پس از جراحی خواهد شد.

با مراجعه به کلینیک فزیوتراپی خوب در شمال تهران می توانید از خدمات تخصص فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل زانو بهره مند شوید.

عوارض پس از جراحی

درد پس از جراحی، عفونت یا خونریزی شدید و ایجاد لخته خون در عروق پا از عوارضی هستند که ممکن است پس از جراحی تعویض مفصل زانو رخ دهند.

هزینه جراحی تعویض مفصل زانو

بسته به نوع بیمارستانی که در آن جراحی انجام می دهید و دستمزدی که پزشک دریافت می کند هزینه جراحی تعویض مفصل زانو نیز متغیر است.

 

 

کلمات مرتبط :

جراحی تعویض مفصل زانو – فیزیوتراپی پس از جراحی – فیزیوتراپی خوب – فیزیوتراپیدر ملاصدرا – فیزیوتراپی در میرداماد – فیزیوتراپی در ونک

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.