مرکز شاک ویو تراپی
فهرست مطالب

ما دراین مقاله قصد داریم ویژگی ها و کاربردهای مرکز شاک ویو تراپی را مورد بررسی قراردهیم. امروزه خیلی از افراد دچار آسیب دیدگی های مختلف ازجمله درد در ناحیه کمر، گردن و دیگر نواحی بدن، شکستگی های استرسی استخوان ها، التهاب تاندون، آسیب های ورزشی، خار پاشنه و … می باشند که موجب احساس درد و ناراحتی در فرد می گردد. با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی های مختلف، راهکارهای نوینی دراین زمینه ارائه گردیده است که متد شاک ویوتراپی ازجمله این موارد می باشد که در مراکز شاک ویوتراپی به افراد بیمار ارائه می شود.

مرکز شاک ویو تراپی
مرکز شاک ویو تراپی

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

در ادامه این مقاله به سوالاتی که ممکن است در این باره برای شما مطرح گردد پاسخ خواهیم داد.

– روش درمانی شاک ویو چگونه متدی می باشد؟

– شاک ویوتراپی چه کاربردی دارد؟

– مواردی که موجب عدم استفاده از متد درمانی شلک ویو می گردد؟

– درمان با متد شاک ویوتراپی چگونه انجام می گیرد؟

– درمان با متد شاک ویو درمرکزشاک ویوتراپی تا چه حد ایمن می باشد؟

– تاثیرات شاک ویوتراپی پس ازچه مدت مشاهده می گردد؟

– درمان با شاک ویوتراپی برای چه مواردی مفید است؟

– آیا متد شاک ویو دردناک می باشد؟

– شاک ویوتراپی چه فوایدی دارد؟

– درمان با شاک ویوتراپی چه مراحلی را دربر می گیرد؟

– به چند جلسه برای درمان با متد شاک ویونیازاست؟

– شاک ویوتراپی چه اثرات بالینی را به همراه دارد؟

– چه کسانی کاندید استفاده از درمان شاک ویو می باشند؟

– نتایج تحقیقاتی که درزمینه شاک ویوتراپی انجام گرفته است به چه صورت می باشد؟

– مراقبت های پس از درمان شاک ویو درمرکز شاک ویوتراپی شامل چه مواردی می باشد؟

– متد شاک ویوتراپی چگونه موجب بهبودی بیماران می گردد؟

– یک مرکز شاک ویوتراپی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

– متد شاک ویوتراپی چه مزایایی نسبت به سایر درمان ها دارد؟

– متد درمانی شاک ویوتراپی چگونه موجب حذف جراحی های غیر ضروری می گردد؟

– درمان با متد شاک ویو چگونه می تواند جایگزین روش های سنتی گردد؟

– سندرم درد مایوفاشیال چگونه است و این روش درمانی به چه صورت می تواند آن را درمان نماید؟

– افرادی که مبتلا به دیابت هستند درمان با شاک ویو چه کمکی به آن ها می کند؟

– التهاب تاندون در انگشت شصت چگونه رخ می دهد؟

– به چه علت افراد دچارسندروم دکورون می شوند؟

– سندروم دکورون چه علائمی دارد؟

– چگونه می توان سندروم دکورون را تشخیص داد؟

– سندروم دکورون را چگونه می توان با شاک ویو درمان نمود؟

– چه اقداماتی باید قبل از شاک ویوسندرم دکورون توسط فرد مبتلا صورت گیرد؟

– انجام شاک ویوتراپی برای درمان سندروم دکورون درمرکز شاک ویوتراپی چه مراحلی را دربرمی گیرد؟

– شاک ویوتراپی سندروم دکورونی نیاز به چه مراقبت های خانگی دارد؟

– عارضه خار پاشنه به چه صورت می باشد؟

– علت اصلی ایجاد خار پاشنه در کف پای افراد چه چیزی می باشد؟

– چگونه می توان خار پاشنه را با متد درمانی شاک ویوتراپی بهبود بخشید؟

– فرآیند درمان خار پاشنه با متد شاک ویوتراپی به چه صورت می باشد؟

– انجام متد ویوتراپی پاشنه پا در مرکز شاک ویوتراپی چه مزایایی برای افراد به همراه دارد؟

– امواج مورداستفاده در شاک ویو با امواج التراسونیک چه تفاوتی دارند؟

– امواج مورد استفاده در متد شاک ویو به چه روش هایی ایجاد می گردند؟

 

روش درمانی شاک ویو چگونه متدی می باشد؟

این متد نوعی درمان به صورت غیرتهاجمی یعنی بدون نیاز به عمل جراحی می باشد که در فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش درمانی، از امواج مختلف با سرعت بالا استفاده می شود که یک درمان موثر و مفید برای بیماری های عضلانی و استخوانی افراد می باشد و با اعمال امواج صوتی که دارای انرژی بالایی می باشند موجبات درمان و تسکین درد نواحی مختلف بدن افراد را فراهم می نماید.

امواج صوتی که به بدن افراد بیمار اعمال می گردد، از طریق سطح پوست آن ها به بافت های بدن منتقل شده و در بدن منتشر می گردند. از جمله نتایج این انتقال امواج افزایش متابولیسم در منطقه آسیب دیده را می توان  نام برد که منجر به بهبودی و تسریع در تسکین درد در بیماران می شود. در طول درمان با متد شاک ویو، ضرباتی که به بافت های بدن وارد می گردد، موجب ایجاد اثرات مکانیکی در موضع آسیب دیده می شود که همین امر سبب ترمیم و بازسازی بافت آسیب دیده می گردد.

روش درمانی شاک ویو چگونه متدی می باشد؟
روش درمانی شاک ویو چگونه متدی می باشد؟

امواج شاک ویو سبب تحریک سوخت و ساز و بالارفتن درصد خون رسانی به مواضع آسیب دیده بدن افراد می گردند و با بهبود گردش خون سبب بازسازی و تقویت بافت های آسیب دیده می شوند. درمان با این متد نیازمند چندین جلسه مختلف می باشد که اغلب بیماران پس از درمان با این متد، احساس رضایت می کنند و به انجام فعالیت های روزمره خود برمی گردند.

– شاک ویو تراپی چه کاربردی دارد؟

این متد در درمان موارد زیر موثرمی باشد :

– به درمان اختلالاتی که مربوط به تاندون ها و عضلات بدن می باشد کمک شایانی می کند.

– موجب تسکین درد کمر و گردن می شود.

– شکستگی های استرسی استخوان ها

– دردرمان مواردی از شکستگی ها که دیر جوش می خورند مفید می باشد.

– درد شانه های افراد

– تورم و التهابات ایجاد شده در عضلات

– درد درکشاله ران افراد

– خار پاشنه پا

– التهاب تاندون پا و التهابات مفاصل

– آسیب هایی که در حین انجام تمرینات ورزشی در بدن افراد رخ می دهد.

– افرادی دچار شانه یخ زده می باشند.

– دفورمیتی های مفصلی

– تنیس آلبو و گلف آلبو

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

مواردی که موجب عدم استفاده از متد درمانی شلک ویو می گردد؟

این متد درمانی برای افرادی که دارای تومورهای استخوانی و عارضه هایی می باشند که مربوط به متابولیک و اختلالات عصبی یا گردش خون هستند، مورد استفاده قرار نمی گیرد. تاثیراتی که این روش برای بانوان باردار و مواضعی که در حال رشد می باشند دارد، خطرناک است و افرادی که سیستم بدنی آن ها دارای عفونت های مختلف می باشد، نمی توانند از این درمان بهره مند گردند.

همچنین نکته قابل ذکر دیگر این است که این متد نمی تواند برای بیمارانی که عارضه آن ها در ناحیه ای می باشد که گاز یا هوا در آن قرار دارد استفاده گردد و در این باره باید حتما با پزشکانی که در مرکز شاک ویوتراپی می باشند مشورت نمود.

مواردی که موجب عدم استفاده از متد درمانی شلک ویو می گردد؟
مواردی که موجب عدم استفاده از متد درمانی شلک ویو می گردد؟

درمان با متد شاک ویو تراپی چگونه انجام می گیرد؟

این متد درمانی در واقع یک عمل سرپایی می باشد. دستگاهی که در این روش درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، پروب می باشد که پس از آن که ژل های مخصوص این درمان بر روی موضع آسیب دیده مالیده می شود، امواج را از طریق پوست به بدن فرد بیمار هدایت می کند. به دلیل سرعت بالای هدایت این امواج به بدن فرد، بیمار احساس درد می کند که همین مسئله موجبات استفاده از بی حسی های موضعی را فراهم می نماید.

در مواردی که از امواج با سرعت پایین استفاده می گردد، غالبا از بی حسی موضعی استفاده نمی کنند که می توان با مشارکت بیمار این درمان را موثرتر نمود که معمولا انجام یک الی دو جلسه درمانی برای رفع آسیب در موضع مربوطه، ضرورت می یابد. به طور معمول از بیماران درخواست می گردد تا فعالیت های روزمره خود را به مدت یک الی دو هفته کاهش دهند تا نتایج بهتری از این درمان را مشاهده و دریافت نمایند.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

درمان با متد شاک ویو درمرکزشاک ویوتراپی تا چه حد ایمن می باشد؟

این متد و فناوری های مورد استفاده در آن، سال های سال است که بر روی میلیون ها انسان بیمار مورد استفاده قرار گرفته است. متد درمانی شاک ویو محبوبیت فراوانی در بین کشورهای اروپایی بخصوص آلمان دارد که مخترع و مبدع این فناوری نوین می باشد و تمامی موارد کاربردی این روش درمانی فاقد هرگونه عوارض جانبی در درمان مشکلات و اختلالات سیستم عضلانی و اسکلتی می باشند و حتی عوارضی همچون گزگز کردن، قرمزی و درد در ناحیه درمانی نیز در سطح پایین اتفاق می افتد.

تاثیرات شاک ویوتراپی پس از چه مدت مشاهده می گردد؟

تاثیرات این روش درمانی در افراد به گونه ای می باشد که اغلب آن ها پس از درمان، اعلام بهبودی می کنند و هیچ دردی را در نقاط آسیب دیده بدن خود احساس نمی کنند، اما گاها ممکن است در برخی افراد این تاثیرات به صورت ثابت باقی نماند و به حالت موقتی گزارش گردد و همچنین بهبودی های فوری که صورت می گیرد، اغلب به دلیل داروهای بی حسی می باشد که در این متد درمانی استفاده می گردد و موجب می شود فرد تا مدتی پس از درمان دردی را در ناحیه آسیب دیده بدن خود احساس نکند.

تاثیرات شاک ویوتراپی پس از چه مدت مشاهده می گردد؟
تاثیرات شاک ویوتراپی پس از چه مدت مشاهده می گردد؟

درمان با شاک ویوتراپی برای چه مواردی مفید است؟

هم اکنون از این متد درمانی در مراکز شاک ویو تراپی برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های ناحیه ی عضلانی و اسکلتی استفاده می گردد. اغلب از شاک ویو برای درمان و تسکین دردهایی استفاده می شود که مربوط به شانه می باشند و در واقع درد در شانه از جمله مواردی است که توسط شاک ویو درمان می گردد. بیمارانی که از دردهای ناحیه ی شانه رنج می برند و دچار درد تاندون  در این نواحی  می باشند می توانند این آسیب ها را با استفاده از این روش درمانی بهبود بخشند.

سندرم ساب اکرومیال نیز از جمله بیماری هایی می باشد که می توان آن را با استفاده از شاک ویو ناحیه شانه درمان نمود. این بیماری که به ناحیه شانه مربوط می گردد، بهبود و درمان آن با این متد درمانی به صورت قطعی می باشد و افرادی که به این سندرم دچار می باشند و تاکنون نتوانسته اند از روش های درمانی دیگر نتایج دلخواه دریافت نمایند، می توانند از این متد استفاده برای بهبود کامل استفاده کنند.

تروکانتر از موارد دیگری می باشد که قابل درمان با این متد است و در واقع این سندرم درد با استفاده از شاک ویو به راحتی بهبود و درمان آن حاصل می گردد. بیمارانی که مبتلا به آسیب هایی همچون تاندون آشیل می باشند، به وسیله ی این روش درمانی در مراکز شاک ویو می توانند ناحیه ی آسیب دیده خود را درمان نموده و به نتایج دلخواه خود برسند.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

آیا متد شاک ویو دردناک می باشد؟

به طورمعمول این متد درمانی به دلیل وارد کردن امواج صوتی با سرعت بالا به بدن افراد بیمار دردهایی را نیز به دنبال خواهد داشت که طبیعی بوده و افراد توانایی تحمل آن را خواهند داشت و مشکلی برای بیماران ایجاد نخواهد کرد، اما فرد بیمار با تقویت روحیه خود می تواند به راحتی این درمان را پشت سرگذاشته و درمان شود.

اغلب افرادی که از این متد درمانی استفاده می کنند، دردهایی را که در زمان انجام این درمان وجود دارد را تا چند ساعت پس از درمان نیز حس می کنند که میزان این دردها بستگی به تعداد شاک هایی دارد که انجام گرفته و تا دو الی چهار ساعت پس از درمان ادامه دارد و پس از آن به مرور کاهش و رفع می گردد. به طور کلی بیماران در حین درمان با روش شاک ویو در مراکز شاک ویوتراپی، درد زیادی را متحمل نخواهند شد و فیزیوتراپیست می تواند با تنظیم دستگاه های موجود در این زمینه، این میزان درد را کاهش داده و احساس ناراحتی را به حداقل برساند.

آیا متد شاک ویو دردناک می باشد؟
آیا متد شاک ویو دردناک می باشد؟

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

شاک ویوتراپی چه فوایدی دارد؟

این روش درمانی در حال حاضربروزترین روش برای درمان نواحی آسیب دیده بدن می باشد و اثر ماندگاری بالایی را به دنبال دارد. درمان با این روش نسبت به دیگر متدهای درمانی موثرتر بوده و براساس آمارهای به دست آمده در این زمینه این روش درمانی کاربرد بسیاری دارد و افراد زیادی توانسته اند با استفاده از این متد مواضع آسیب دیده بدن خود رابدون جراحی بهبود بخشیده و درمان نمایند.

درحال حاضر بسیاری از افراد دچار دردهایی در نواحی عضلانی بدن خود هستند که سبب مختل شدن فعالیت های روزمره آن ها شده است. با استفاده از این روش درمانی می توان این مشکلات را به راحتی رفع و درمان نمود و بیماران با توجه به دستورات پزشک، به سلامت کامل جسمانی خود می رسند.

درد در نواحی مختلف بدن سبب کاهش تمرکز افراد در انجام فعالیت های فیزیکی آن ها می گردد. درمان این دردها از مسائل و دغدغه های مهم و حیاتی افراد می باشد بنابراین اگرشما نیز از مشکلات عضلانی و اسکلتی بدن خود رنج می برید، می توانید به پزشک های مربوطه دراین مراکز مراجعه نموده و خدمات مربوط به این مرکزهای شاک ویوتراپی دریافت نمایید.

شاک ویوتراپی چه فوایدی دارد؟
شاک ویوتراپی چه فوایدی دارد؟

درمان با شاک ویوتراپی چه مراحلی را دربر می گیرد؟

ازاین روش درمانی برای نقاط و مفاصلی که دچار آسیب های احتمالی گشته اند استفاده می شود و موجب افزایش گردش خون دربافت های عضلانی بدن می گردد وبه روند بهبود افراد بیمار، سرعت می بخشد. این متد درمانی همچنین سبب تحریک سلول های بدن می شود تا عملیات بازسازی سلول های موجود به بهترین نحو انجام گردد و بهبود در مواضع آسیب دیده ی عضلانی و استخوانی صورت گیرد.

شاک ویوتراپی می تواند عواملی را که سبب ایجاد درد در ناحیه آسیب دیده می شوند را کاهش داده و در درمان دردهای آن تاثیرات بسیارمثبتی داشته باشد. این متد درمانی همراه با امواج صوتی می باشد که از طریق سطح پوست به بدن شخص بیمار وارد گشته و با انرژی بالا و سرعت بسیار به نواحی که مد نظر فرد می باشد، هدایت می گردند و می توانند متابولیسم بدن را افزایش داده و دردهای بیمار تسکین دهند.

پس ازهدایت این امواج صوتی به بدن، ضربه هایی به بافت های ناحیه آسیب دیده وارد می شود که تاثیرات مکانیکی این ضربه ها، موجب ترمیم و درمان دردهای این نواحی می گردد. پیش از این درمان از ژل های مخصوصی برای این کار استفاده می گردد که این ژل ها به آرامی به سطح آسیب دیده مالیده می شود و پروب دستگاه با تنظیمات دقیق و دقت لازم توسط پزشک، بر روی ناحیه ی موردنظر قرار می گیرد.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

به چند جلسه برای درمان با متد شاک ویو نیازاست؟

این روش درمانی به گونه ای است که برای درمان نیاز به تعداد جلسات خاصی می باشد تا بتوان با این روش به اهداف موردنظرخود به بهترین صورت دست یافت. برای درمان با این متد بسته به نوع بیماری و مشکل افراد تعداد جلسات درمانی توسط پزشک متخصص مشخص می گردد که معمولا می توان پس از سه جلسه شاک ویوتراپی به نتایج دلخواه خود رسید که این جلسات با فاصله هایی معینی که توسط پزشک مربوطه تعیین شده، صورت می گیرد.

این تعداد جلسات براساس عوامل بسیاری تعیین می شود که در افراد مختلف متفاوت می باشد. از عواملی که به افزایش تعداد جلسات درمانی می توان اشاره نمود، شدت عارضه در نواحی مختلف بدن و استفاده از این متد برای درمان نواحی بیشتری از بدن می باشد. در اغلب مراکز شاک ویو، دستگاه های مورد استفاده ممکن است قدیمی باشند که همین مورد سبب افزایش تعداد جلسات درمانی می گردد زیرا انتقال امواج با سرعت پایینی صورت می گیرد و بهبود دیرتر حاصل می گردد.

در این روش درمانی مهارت و تخصص فیزیوتراپیست شما نیز تاثیر فراوانی در تعیین تعداد جلسات درمانی دارد. اگر پزشک شما دارای قدرت و تبحربالایی باشد، مسلما روند درمان شما سریع تر پیش خواهد رفت و نیاز به جلسات کمتری برای درمان خواهید داشت. به طورمعمول فاصله ی بین جلسات درمانی را پزشک شما تعیین می کند، اما براساس تجربه درمانگر و شدت عارضه، این فاصله معمولا بین سه الی ده روز می باشد، اما گاهی ممکن است به صورت یک هفته درمیان تعیین گردد.

به چند جلسه برای درمان با متد شاک ویو نیازاست؟
به چند جلسه برای درمان با متد شاک ویو نیازاست؟

شاک ویوتراپی چه اثرات بالینی را به همراه دارد؟

در شاک ویو که توسط مرکز شاک ویو در اختیار بیماران قرارمی گیرد، امواج صوتی با انرژی فراوان به بدن افراد بیمار منتقل می گردد. این امواج صوتی در بافت های بدن اثر کرده و موجب تسریع در بهبودی افراد می شوند. امواج صوتی، سبب سرعت بخشی به ترمیم، بازسازی و رشد سلولی می شوند و تحرکات بدن را بازیابی می کنند. تمامی اعمال و فرآیندهایی که به آن ها اشاره شد، همگی به صورت همزمان در طول درمان صورت می گیرند.

این درمان موجب ایجاد رگ خونی جدید در بدن افراد بیمار می گردد و این رگ های خونی که حامل مواد مغذی برای بافت ها می باشند، شروع به انجام فرآیندهای ترمیمی نواحی آسیب دیده بدن شخص بیمارمی کنند. در نواحی آسیب دیده که دارای التهاب می باشند، ماستوسیت ها ازاجزای مهم و کلیدی این التهابات می باشند که با استفاده ازانتقال امواج صوتی به بافت های آسیب دیده می توان این فرآیندهای التهاب را کنترل نموده و فعالیت این سلول ها را می توان افزایش داد.

گاها پیش می آید که به دلیل تجمع کلسیم دربافت های آسیب دیده و پارگی ها، فرد احساس درد کند. در واقع علت اصلی این تجمعات کلسیم، همین پارگی ها و آسیب های وارد شده به تاندون می باشد که می توان با استفاده ازمتد شاک ویو، این تجمعات کلسیم را تخریب نمود.

به طورمعمول تولید کلاژن موردنیاز پوست موجب سرعت بخشیدن به ترمیم بافت های آسیب دیده می گردد و آسیب های مربوط به ساختارهای لیگامانی و اسکلتی را رفع و درمان میکند. شاک ویوتراپی شرط لازم برای تولید کلاژن های لازم در این نوع درمان می باشد.

شاک ویوتراپی چه اثرات بالینی را به همراه دارد؟
شاک ویوتراپی چه اثرات بالینی را به همراه دارد؟

چه کسانی کاندید استفاده از درمان شاک ویو می باشند؟

این روش درمانی پروسه های مختلفی دارد که برای تعیین این پروسه ها باید به پزشک مربوطه مراجعه نمود و افرادی که کاندید انجام این متد درمانی هستند، باید قبل ازانجام این پروسه ها مشخص گردند. تصمیم نهایی و قطعی در مورد اینکه این متد درمانی برای فرد بیمار مناسب می باشد یا خیر را پزشک می گیرد.

در اغلب مواقع ممکن است پزشک مربوطه در طی درمان با استفاده از این متد ازشیوه های دیگری نیز همچون ورزش و تغییرات اساسی در روند زندگی فرد بیمارنیزاستفاده نماید.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

نتایج تحقیقاتی که درزمینه شاک ویوتراپی انجام گرفته است به چه صورت می باشد؟

براساس تحقیقاتی که درزمینه درمان با شاک ویو درمراکز درمانی شاک ویو انجام گرفته است، این متد اثرات بسیار مفیدی داشته و افراد بیمار نتایج عالی را در زمینه بیماری خود کسب نموده اند. عوارض جانبی این روش بسیار کم می باشد و شایان ذکر است که باید هر کدام از این عوارض برای نواحی آسیب دیده به صورت جداگانه مورد بررسی قرارگیرد. پزشکان در این زمینه معمولا زمانی به سراغ استفاده از این متد می روند که شما از روش های درمانی دیگر نتایج دلخواه را کسب نکرده باشید.

در اغلب مواقع دیده شده است که بیمارانی که دچار پلانتارفاسیای مزمن بوده اند، از این روش درمانی نتایج مثبت و بهتری را دریافت کرده اند در حالیکه دردیگرموارد درمانی نتوانسته اند به نتیجه دلخواه خود دست یابند. این بیماران با مشکلات کمتری پس از درمان با متد شاک ویو برخورده کرده اند و این موجب به وجود آمدن تفاوت های بسیاری از لحاظ کارایی میان شاک ویو و دیگر متدها می شود.

شوک درمانی همچنین براساس تحقیقات صورت گرفته برای درمان سندرم درد تروکانتری بزرگ، عملکرد بهتر و موثرتری به همراه داشته است و از ورزش کردن در منزل کارایی بالاتری داشته است و همچنین این متد درمانی، یک راهکارنوین برای درمان تاندون آشیل در نواحی مربوط به اتصال آشیل به استخوان پاشنه می باشد و نسبت به تمرینات تحمل وزن، موثرتر عمل نموده است.

نتایج تحقیقاتی که درزمینه شاک ویوتراپی انجام گرفته است به چه صورت می باشد؟
نتایج تحقیقاتی که درزمینه شاک ویوتراپی انجام گرفته است به چه صورت می باشد؟

مراقبت های پس از درمان شاک ویو در مرکز شاک ویوتراپی شامل چه مواردی می باشد؟

در اغلب مواقع دردرمان با این متد، بیماران بلافاصله پس از درمان بهبود می یابند، اما ممکن است برخی افراد روند بهبود آن ها چندین هفته طول بکشد و با تاخیر به نتایج دلخواه خود دست یابند. گاها پیش می آید که برخی افراد تا مدت کوتاهی پس از درمان، درموضع آسیب دیده ی خود قرمزی و درد را احساس نمایند که در هر صورت چندین هفته روند درمان طول خواهد کشید تا شما اثرات کلی آن را مشاهده نمایید.

بلافاصله پس از درمان می توانید فعالیت های عادی روزمره خود را ادامه دهید، اما نباید فعالیت هایی همچون ورزش، دویدن و دیگر حرکات این چنینی را تا مدتی در برنامه خود قرار دهید زیرا این گونه فعالیت ها تا 48 ساعت پس از درمان می توانند بر روی موضع آسیب دیده تاثیرات منفی به جای بگذارند.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

متد شاک ویوتراپی چگونه موجب بهبودی بیماران می گردد؟

عملکرد این روش و تاثیرات آن جنبه های مختلفی را دربر می گیرد، اما به طور کلی این متد سبب ایجاد رگ های خونی بسیار زیادی در بدن افراد به خصوص مواضع آسیب دیده آن ها می گردد که می توان با استفاده از این رگ های خونی اکسیژن لازم را به بافت های بدن رساند تا درد در نواحی آسیب دیده به حداقل برسد. تقویت بدن، با رسیدن مواد مغذی از طریق این رگ های خونی به بافت های آسیب دیده بیماران،  موجب ترمیم مواضع آسیب دیده بدن می شود.

این رگ های خونی ایجاد شده در بافت ها به مرور موجب بهبود تاندون های آسیب دیده بدن می شوند و مشکلات مختلف استخوان ها از جمله شکستگی استرسی را رفع می نمایند تا بیمار درد کمتری را تجربه کند. عملکرد جذاب این روش در زمینه ی برعکس کردن این متد، سبب محبوبیت آن گشته و فرآیند التهاب مزمن را تشکیل می دهد تا بافت های آسیب دیده در معرض این التهاب های مزمن قرار گرفته و به مرور ترمیم و بازسازی شوند.

گاها پیش می آید که فرآیند التهاب به درستی صورت نمی گیرد، به این صورت که التهابات مزمن در سطح بسیار بیشتری ایجاد می گردند و سبب تخریب بیشتر بافت ها می شوند و همین امر موجب محتمل شدن درد بیشتری در افراد بیمار می گردد. سلول های ایجاد شده با استفاده ازاین متد موادی را ترشح و آن را در بدن فرد بیمار منتشر می نمایند تا التهابات مزمن درابتدا شدت یافته و پس از آن به مرورکاهش وموجب ترمیم بافت های آسیب دیده گردد.

متد شاک ویوتراپی چگونه موجب بهبودی بیماران می گردد؟
متد شاک ویوتراپی چگونه موجب بهبودی بیماران می گردد؟

یک مرکز شاک ویوتراپی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

از آن جایی که درمان با متد شاک ویو یک کار کاملا تخصصی می باشد، بنابراین نیاز به یک مرکز تخصصی نیز دارد و نمی توان برای انجام این درمان به هر مرکز درمانی اعتماد نمود. در انجام این درمان کاملا به عصب و عضلات بدن فرد بیمار درگیر می شوند و انجام اعمال اشتباه ممکن است پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد. مراکز شاک ویو تراپی مناسب ویژگی های مختلفی دارند، اما از مهمترین آن ها می توان به عدم استفاده از دستیار یا منشی دانشجو برای درمان اشاره نمود.

یک مرکز شاک ویوتراپی خوب باید دارای تجهیزات مدرن و جدید باشد و هرگاه این تجهیزات برحسب تغییر تکنولوژی، پیشرفته تر گردند، باید مرکز تمامی آن ها را تعویض نموده و دستگاه های جدید را در اختیار بیماران قرار دهد. تمامی برنامه های متخصصین این مراکز درمانی باید برحسب نوع بیماری، سن و وضعیت جسمانی افراد تنظیم گردد تا امواج صوتی به بهترین نحو ممکن به بدن افراد بیمارمنتقل گردند.

یک مرکز شاک ویوتراپی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟
یک مرکز شاک ویوتراپی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

مراکز شاک ویوتراپی مناسب باید دارای کادر و پزشکان حرفه ی و قوی باشند تا تمامی دوره درمان با این متد را به بهترین حالت به پایان برسانند تا بهبود فرد بیمارهر چه سریعتر حاصل گردد. نکته مهم دیگر درباره این مراکز، بهداشت فردی کارکنان و محیط آن می باشد. تمامی فیزیوتراپیست های این مراکز باید دارای تایید نظام پزشکی باشند و تجربه کاری آن ها باید به بیش از ده سال برگردد.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

متد شاک ویوتراپی چه مزایایی نسبت به سایر درمان ها دارد؟

درمان با این متد مزایای بسیاری برای شما به همراه دارد که موجب تسکین درد شما می گردند. این روش درمانی می تواند توانایی از دست رفته افراد را برای انجام فعالیت های روزمره به بدن آن ها برگرداند و بازتوانی آن ها را با حداکثر سرعت انجام دهند. درمان با این روش سبب می شود که به روند بهبود شما با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد و تمامی دردهایی که حاد می باشند با این متد درمان شوند.

از نظربالینی، طبق تحقیقات صورت گرفته، یک روش کاملا اثبات شده می باشد که می تواند به راحتی تمامی آسیب های وارد شده به بافت عضلانی و اسکلتی بدن شما را به راحتی درمان نماید. همچنین این متد می تواند بافت هایی که دارای زخم می باشند را از بین برده و اثربخشی بسیار بالایی را به همراه داشته باشد.

ازآنجایی که این درمان موجب افزایش سطح متابولیسم سلولی می گردد، خونرسانی و اکسیژن رسانی به بافت آسیب دیده به بهترین حالت صورت می گیرد و موجب ترمیم مواضع مورد نظر می شود. به علاوه دوره ی بهبود با شاک ویوتراپی در کمترین زمان ممکن رخ می دهد تا افراد بتوانند هر چه سریعتر به نتایج دلخواه خود دست یابند. نکته قابل ذکر دراین درمان که اهمیت بسیاری دارد افزایش گردش خون در بافت می باشد که روند بهبود را تسریع می بخشد.

متد شاک ویوتراپی چه مزایایی نسبت به سایر درمان ها دارد؟
متد شاک ویوتراپی چه مزایایی نسبت به سایر درمان ها دارد؟

متد درمانی شاک ویوتراپی چگونه موجب حذف جراحی های غیرضروری می گردد؟

حذف جراحی های غیرضروری از جمله مواردی می باشد که موجب برتری این روش درمانی نسبت به سایر متد های درمانی می شود. در واقع این روش درمانی سبب پیشگیری از انجام جراحی های دردناک و غیرضروری در بافت های آسیب دیده می گردد. این روش درمانی همچنین موجب ایجاد رگ های خونی مفید، التهاب مزمن و کلاژن سازی درسطح بالایی از بافت آسیب دیده می شود که همین امر موجب ترمیم و بهبود موضع موردنظر می گردد.

این روش درمانی می تواند به راحتی نقاط ماشه ای بدن را آزاد نماید. این نقاط ماشه ای، ارتباط مستقیمی با دردهایی دارند که درکمر و یا گردن افراد رخ می دهند. پمپاژ کلسیم در این روش درمانی، به علت امواج صوتی ساطع شده به بدن، سبب رفع مشکلات متابولیکی بدن افراد می گردد. در مجموعه تمامی این موارد در کنارهم موجب می گردد تا افراد زیادی به جای جراحی های دردناک از این روش درمانی که در مراکز شاک ویوتراپی در اختیار افراد قرارمی گیرد برای بهبود استفاده نمایند.

متد درمانی شاک ویوتراپی چگونه موجب حذف جراحی های غیرضروری می گردد؟
متد درمانی شاک ویوتراپی چگونه موجب حذف جراحی های غیرضروری می گردد؟

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

درمان با متد شاک ویو چگونه می تواند جایگزین روش های سنتی گردد؟

دراغلب مواقع پیش می آید که افراد نمی توانند از روش های سنتی همچون ماساژ و … به بهبود نواحی آسیب دیده بدن خود دست . درهمچین شرایطی، متد شاک ویو می تواند به راحتی جایگرین این روش های سنتی گشته و شما را به اهداف مورد نظرتان برساند. از مزیت های دیگری که سبب شده از این روش به جای روش های سنتی استفاده گردد این است که به راحتی قابل انجام است و بیماران می توانند به راحتی بدون داشتن هیچگونه استرسی در کوتاه ترین زمان ممکن بهبود یابند.

این روش درمانی از بازدهی بالایی برخوردار است و اغلب بیماران برای درمان هزینه بسیار کمی را متقبل می گردند و افراد را درگیر پرداخت هزینه های هنگفت درمانی نمی کند. از دلایل دیگر جایگزینی این روش می توان به پایین بودن سطح عوارض آن اشاره نمود که همین امر افراد را ترغیب به استفاده از این متد می کند تا بتوانند با آرامش خیال به نتایج دلخواه درمانی خود دست یابند.

درمان با متد شاک ویو چگونه می تواند جایگزین روش های سنتی گردد؟
درمان با متد شاک ویو چگونه می تواند جایگزین روش های سنتی گردد؟

سندرم درد مایوفاشیال چگونه است و این روش درمانی به چه صورت می تواند آن را درمان نماید؟

افرادی که مبتلا به این سندرم درد هستند، می توانند از خدمات مرکزهای شاک ویوتراپی بهره مند شده و با استفاده از این متد درمانی به راحتی این بیماری خود را بهبود بخشند و به سلامت کامل جسمانی خود دست یابند. در واقع این سندرم مربوط به افرادی است که دچار شکستگی در یک ناحیه از بدن خود شده و مدت زیادی را صرف جوش خوردن این شکستگی های خود کرده اند، اما بهبودی برای آن ها حاصل نگردیده است. این افراد می توانند با استفاده از این متد، این نواحی را درمان نمایند.

آرتروز زانو از جمله مواردی می باشد که به سندرم درد مایوفاشیال برمی گردد. امروزه متد شاک ویو کاربرد بسیار زیادی در جهت رفع این سندرم دارد تا افراد بتوانند در کمترین زمان و بالاترین بازدهی آرتروز زانوی خود را درمان نمایند. افرادی که در حین انجام تمرینات ورزشی دچار آسیب های مختلف می گردند نیز از جمله مواردی هستند که دچار سندرم مایوفاشیال هستند که ممکن است موجب بروز اختلالات عضلانی در آن ها گردد. به کاربردن این متد درمانی برای این افراد می تواند نتایج بسیار سودمندی را به همراه داشته باشد.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

افرادی که مبتلا به دیابت هستند درمان با شاک ویو چه کمکی به آن ها می کند؟

دیابت از جمله بیماری هایی می باشد که موجب بروز ناراحتی های فراوانی در افراد مبتلا می گردد به گونه ی که این افراد تمام توانایی خود را برای رفع این بیماری به کار می گیرند تا درمعرض آسیب های جدی و خطرناک آن قرار نگیرند.

متد ارائه شده شاک ویو دراین زمینه نیز می تواند کمک های قابل توجهی به افراد بیمار نماید، به این صورت که می تواند زخم های سطحی را که بر روی بدن افراد دیابتی ایجاد شده را بهبود بخشد، اما در مواردی که افراد دچار زخم های شدید در قسمت پای خود می باشند باید به پزشک مراجعه نموده و با روش های دیگر بهبود آن ها حاصل گردد.

افرادی که مبتلا به دیابت هستند درمان با شاک ویو چه کمکی به آن ها می کند؟
افرادی که مبتلا به دیابت هستند درمان با شاک ویو چه کمکی به آن ها می کند؟

التهاب تاندون در انگشت شصت چگونه رخ می دهد؟

تاندون ها در واقع استخوان ها را به عضلات متصل می نمایند که همین اتصال موجب حرکت در بدن افراد می گردد. انگشت شصت شما دارای تاندون های مختلفی می باشد که توانایی این را دارند که مستقل از دیگر انگشتان عملکردهای مختلفی را داشته باشند. گاها ممکن است به دلیل استفاده بیش از اندازه از انگشت شصت در بلندمدت، این انگشت دست دچار آسیب هایی همچون اختلال در تاندون گردد و این تاندون ها دچار التهابات مزمن شوند.

تاندون های انگشت شصت که اکسنسور پولیسیس برویس و ابداکتور پولیسیس لانگوس نام دارند، در اثر استفاده بلند مدت کشیده شده و زمانی که این تاندون ها دچار التهابات مختلف شوند، نمی توانند مانند قبل عملکردهای مختلف خود را انجام دهند و این مورد ممکن است فرد را به سندروم دکورون مبتلا نماید.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

به چه علت افراد دچار سندروم دکورون می شوند؟

در اغلب مواقع این افراد بزرگسال می باشند که به سندروم دکورون مبتلا می گردند، اما ممکن است به دلیل عوامل مختلف این ابتلا در افراد دیگر نیز افزایش یابد. زنان بیشترازمردان دچاراین سندروم می شوند زیرا فعالیت بیشتری با دست و انگشتان خود دارند و نسبت به دیگران صدمات بیشتری می بینند.

همانگونه که گفته شد، افراد بزرگسال بیشتر در معرض ابتلا به این سندروم می باشند و این عارضه در افراد بالای چهل سال بیشتر رخ خواهد داد. مراقبت از کودکانی که توانایی حرکات را ندارند( مانند نوزدان)، از جمله عواملی می باشد که موجب بروز این سندروم در بدن افراد می گردد زیرا مراقبت دائم از کودکان و بلند کردن آن ها سبب وارد آمدن فشار مختلفی به انگشت شصت می گردد.

اگر در بدن خود آسیب دیدگی هایی دارید که مربوط به گذشته است و این آسیب ها مربوط به مچ دست و انگشتان شما می باشد، سبب تاندون در انگشتان شما می گردد. باردار بودن نیزاز جمله عواملی می باشد که موجب نوسانات مختلف هورمونی می گردد و همین نوسانات می توانند زمینه های لازم التهاب تاندون را فراهم نمایند.

به چه علت افراد دچار سندروم دکورون می شوند؟
به چه علت افراد دچار سندروم دکورون می شوند؟

سندروم دکورون چه علائمی دارد؟

در ابتدا ممکن است این علائم ابتلا به سندروم، به طورناگهانی بروز یابد و گاها ممکن است این بروز علائم به صورت تدریجی اتفاق بیفتد. از جمله علائم ابتلا به سندروم دکورون می توان به موارد زیر اشاره نمود :

احساس درد وحساسیت در انتهای انگشت شصت دست

دردهایی که ممکن است در هنگام استفاده از انگشت شصت و مچ دست در شما بروز یابد.

گاها ممکن است در هنگام انجام حرکات ورزشی که نیاز به تمرینات سخت و شدید دارند، فرد احساس درد و آسیب کند.

تورم های ایجاد شده درانگشت شصت و مچ دست شما

صداهایی همچون تق تق در هنگام حرکت دادن مچ دست و انگشت

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

چگونه می توان سندروم دکورون را تشخیص داد؟

در ابتدا پزشکان متخصص برای تشخیص این سندروم سوابقی که ممکن است بیمار در گذشته دراین زمینه داشته باشد را مورد بررسی قرار می دهند و تمامی عواملی را که سبب بروز و افزایش این سندروم در فرد گشته را ثبت می نمایند. پس از انجام ثبت سوابق و علائم، تست های فیزیکی مختلفی به نام فینکل اشتاین را نیز برای تشخیص این سندروم انجام می دهند و برای این تست از بیمار مربوطه درخواست می شود تا انگشت شصت خود را در داخل قرارداده و مشت کند و سپس دست خود را به پایین خم نماید.

با استفاده ازاین حرکت، دردهای انگشت که در انتها قرار دارند تحریک شده و علائم بیماری مشخص می گردد. گاها از آزمایشات تصویری اولتراسونیک نیز برای تشخیص این علائم نیزاستفاده می گردد که پزشکان عمومی نیز می توانند این علائم را تشخیص داده و با مشورت متخصص دوره درمان آن را آغاز نمایند.

چگونه می توان سندروم دکورون را تشخیص داد؟
چگونه می توان سندروم دکورون را تشخیص داد؟

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

سندروم دکورون را چگونه می توان با شاک ویو درمان نمود؟

امواج صوتی که در شاک ویوها مورد استفاده قرار می گیرد، قابل شنیدن می باشند که می توان از این امواج برای درمان سندروم دکورون نیز استفاده نمود. این روش درمانی برای این عارضه سبب تسکین درد در انگشت شما می گردد و این امواج را تا ناحیه ی که دچار درد و آسیب شده هدایت می نمایند و خواص آن موجب شفابخشی می گردد.

این متد درمانی می تواند فرآیند بهبود شما را با فعال کردن توانایی خوددرمانی در بدن شما تسریع بخشد که این متد می تواند متابولیسم بدن شما را افزایش داده و گردش خون را در بافت آسیب دیده شما بالا ببرد تا ترمیم و بهبود برای شما حاصل گردد و نکته مهم آن این است که این بهبودی به صورت تدریجی اتفاق می افتد تا شما به سلامت کامل برسید.

سندروم دکورون را چگونه می توان با شاک ویو درمان نمود؟
سندروم دکورون را چگونه می توان با شاک ویو درمان نمود؟

چه اقداماتی باید قبل از شاک ویو سندرم دکورون توسط فرد مبتلا صورت گیرد؟

فرد مبتلا باید زمان لازم و توانایی کافی برای تکمیل دوره ی درمان خود را داشته باشد تا این درمان ها به صورت کامل با بازدهی مفید صورت گیرد. از دوهفته قبل ازانجام شاک ویو، فرد بیمارنباید از داروهایی همچون داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن استفاده نماید. در صورتی که فرد دراین زمینه که آیا داروهای مصرفی او دارای مواد ضدالتهابی هستند یا خیر، اطلاعاتی ندارد، می تواند ازپزشک خود دراین باره اطلاعات موردنیاز را جمع آوری نماید. نکته قابل ذکر دیگردر زمینه اقدامات قبل از درمان این است که لازم است برای درمان برروی شکم خود دراز کشیده و لباس راحت بپوشید.

انجام شاک ویوتراپی برای درمان سندروم دکورون در مرکز شاک ویوتراپی چه مراحلی را در بر می گیرد؟

درابتدا موضع درمانی مشخص می گردد. این تعیین ناحیه درمانی با استفاده از ضربات متداولی که به بدن فرد بیمار وارد می گردد انجام می پذیرد. پس از مشخص نمودن ناحیه درمانی از ژل های مخصوصی برا درمان استفاده می نمایند که مقدار لازمی را از این ژل بر روی موضع مشخص شده میمالند تا امواج صوتی به صورت موثرتر به بافت آسیب دیده منتقل گردند.

پس از انجام تشخیص و تعیین ناحیه آسیب دیده و مالیدن ژل مخصوص به موضع درمانی، درمان را آغاز می نمایند به این صورت که دستگاه مخصوص این درمان که همان اپلیکاتور شاک ویوتراپی است را به آرامی بر روی ناحیه مشخص شده حرکت می دهند تا دستگاه روشن شده و روند درمان آغاز گردد.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

شاک ویوتراپی سندروم دکورونی نیاز به چه مراقبت های خانگی دارد؟

افرادی که ازاین متد درمانی استفاده می نمایند، باید استراحت لازم را پس از انجام درمان داشته باشند و نباید مچ دست و انگشتان خود را بیش از اندازه حرکت دهند. باید تمام نکاتی که پزشک مربوطه برای آن ها در نظر گرفته است را به طور دقیق رعایت نمایند و از گرفتن اجسام و مشت کردن دست خود پرهیز نمایند. دست خود را باید بر روی یک سطح بالاتر از قلب خود قرار دهند تا به طور کامل استراحت نماید.

افرادی که از این متد برای درمان سندروم کوورن خود استفاده می کنند، باید مجموع فعالیت های روزمره خود کاهش داده و آن را به سطح اعتدال برسانند. ازانجام فعالیت های ورزشی و تفریحی جدا پرهیز نمایند تا درد آنها تشدید نشود و التهابات آن به مرور کاهش پیدا کند.

برای کاهش التهابات و درمان سریعتر، فرد می تواند از یخ درمانی استفاده کند. یخ درمانی توانایی بیحس کردن سیگنال های درد را دارد و بسیار برای درمان هر چه بهتر سندروم دکورون مفید می باشد. این عمل را می توان چندین بار در روز انجام داد و درهر مرتبه یخ ها را به مدت 10الی 15 دقیقه بر روی ناحیه درمانی قرار داد. شایان ذکراست، یخ نباید به طور مستقیم با سطح پوست شما ارتباط داشته باشد و این امرموجب سوزش در ناحیه آسیب دیده می گردد.

شاک ویوتراپی سندروم دکورونی نیاز به چه مراقبت های خانگی دارد؟
شاک ویوتراپی سندروم دکورونی نیاز به چه مراقبت های خانگی دارد؟

عارضه خار پاشنه به چه صورت می باشد؟

خار پاشنه از جمله بیماری هایی می باشد که در بین بسیاری از افراد شیوع یافته و ممکن است براثر فشارهای وارده به کف پا یا التهابات مزمن پدید آید. اگر به این عارضه دیر رسیدگی گردد و در زمان ممکن درمان درمان نگردد، ممکن است منجر به سندروم های درد نکای شود که سبب درد و ناراحتی در بدن افراد می شود. درمان های بسیاری در این زمینه ارائه شده که اغلب آن ها همراه با عوارض جبران ناپذیری بوده اند، اما می توان این آسیب ها را به راحتی با متد شاک ویوتراپی و بدون عوارض جانبی رفع و درمان نمود.

خارهای پاشنه اکثرا توسط رسوبات کلسیمی در کف پا به وجود می آیند که این تجمع این رسوبات سبب به وجود آمدن ضایعه های استخوانی در کف پای افرادی می شود که ممکن است گسترش آن ها تا سطح بسیار بالایی از پا اتفاق افتاد. طول این خارها گاها تا یک سانتی متر نیز می رسد، اما عمدتا با چشم غیرمسلح قابل رویت نمی باشند.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

علت اصلی ایجاد خار پاشنه در کف پای افراد چه چیزی می باشد؟

می توان یکی از علل اساسی این خار پاشنه ها را التهاب فاشیا پلانتار دانست. این علت به گونه ی است که اکثرافرادی که به خار پاشنه دچارهستند، مبتلا به این التهابات نیز می باشند. این التهابات در افراد بیمار به  صورت بافت های همبند می باشد که به مرور زمان در کف پا گسترش می یابند. نکته ی مهم دیگر این است که در صورت عدم رسیدگی به این عارضه این التهابات می توانند از کف پا تا انگشتان پا نیز کشیده شوند. گسترش این خارهای پاشنه به مرور زمان، موجب بروز دردهای مختلف در کف پای افراد مبتلا به این سندروم می شود.

چگونه می توان خار پاشنه را با متد درمانی شاک ویوتراپی بهبود بخشید؟

درمان خار پاشنه از جمله خدماتی است که در مرکز شاک ویوتراپی به افراد بیمارارائه می گردد. شاک ویو در واقع یک دستگاه چندکاره با قابلیت های مختلف می باشد که می توان از آن فیزیوتراپی، ارتوپدی و پزشکی ورزشی استفاده نمود. این متد درمانی قابلیت تسکین درد در ناحیه آسیب دیده را دارد و می تواند التهابات و امراض ایجاده شده را ترمیم و برطرف نماید.

از شاک ویو می توان برای درمان فاشیلاپلانتار مزمن نیز استفاده نمود. این درمان که مدت انجام آن به 20 دقیقه می رسد، تاثیرات قابل توجهی در زمینه درمان این سندروم دردناک دارد. در این درمان به موضع آسیب دیده امواج صوتی را ساطع می کنند که با تابش این امواج به کف پا گردش خون در این ناحیه افزایش می یابد. مواد مغذی که از این طریق به بافت های کف پا منتقل می گردد، سبب ترمیم و بهبود سریعتر فاشیا می شود.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

فرآیند درمان خار پاشنه با متد شاک ویوتراپی به چه صورت می باشد؟

در این متد بیمار می تواند به راحتی بر روی تخت دراز کشیده تا روند درمان او آغاز گردد، پس ازآن، فیزیوتراپیست از بی حسی موضعی استفاده نموده و آن را بر روی پای فرد اعمال می کند. در ابتدا برای تشخیص دقیق بیماری شما فیزیوتراپیست سونوگرافی هایی از موضع آسیب دیده می گیرد و با با مشاهده و دیدن اسکن های مختلف مراحل درمان را مشخص می نماید.

سپس دسته ی مخصوصی که کف پاهای شما برروی آن قرار گرفته است، توسط پزشک شما حرکت داده می شود و در طول درمان شما ممکن است صدای کلیک های متداولی را بشنوید که پس از شروع فرآیندهای درمانی، شما به وضوح می توانید کاهش درد را در موضع آسیب دیده خود مشاهده و حس کنید به گونه ای که این کاهش دردها در اولین جلسه درمانی کاملا برای شما ملموس خواهد بود.

انجام متد ویوتراپی پاشنه پا درمرکز شاک ویوتراپی چه مزایایی برای افراد به همراه دارد؟

این متد یک درمان به صورت غیرتهاجمی می باشد که بیمار مبتلا به این عارضه در طول درمان تا بهبودی نیازی به مصرف داروهای مسکن ندارد، به همین دلیل است که از محبوبیت فراوانی بریا رفع و درمان خار پاشنه در بین افراد برخوردار می باشد. این متد درمانی فاقد هرگونه عوارض جانبی می باشد و برخلاف درمان های دیگر شما را در معرض عوارض پس از درمان قرار نخواهد داد.

انجام متد ویوتراپی پاشنه پا درمرکز شاک ویوتراپی چه مزایایی برای افراد به همراه دارد؟
انجام متد ویوتراپی پاشنه پا درمرکز شاک ویوتراپی چه مزایایی برای افراد به همراه دارد؟

این متد درمانی دارای مدت درمان بسیار کوتاهی می باشد، به گونه ای که کل فرآیند آن کمتر از 30 دقیقه زمان می برد، ولی تعداد جلسات درمانی آن در افراد مختلف متفاوت بوده و این جلسات پس از انجام بررسی های لازم در این زمینه توسط پزشک شما مشخص می گردد.

در عصر امروز، شاک ویوتراپی بهترین درمان برای برطرف نمودن عارضه هایی همچون خار پاشنه پا می باشد و موفقیت در این متد از درصد بالایی برخوردار می باشد. این روش درمانی از نظر هزینه های درمان خار پاشنه، کاملا مقرون به صرفه می باشد زیرا نیازی به بستری شدن ندارد و به صورت سرپایی در مراکز شاک ویوتراپی انجام می گیرد.

امواج مورد استفاده در شاک ویو با امواج التراسونیک چه تفاوتی دارند؟

امواجی که در روش درمانی ویوتراپی در مراکز شاک ویوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای سطح انرژی بسیار بالایی نسبت به امواج التراسوند می باشند که همین قابلیت، موجب تسریع در گردش خون و ترمیم بافت های آسیب دیده بدن افراد می گردد.

امواج التراسونیک مورد استفاده به صورت سیگنال های سینوسی پیوسته می باشند که این سیگنال های سینوسی به صورت مداوم و ثابت تکرار می شوند، اما امواج شاک ویو برخلاف التراسونیک در فاصله زمانی کوتاه رخ میدهند و توانایی کاهش فشارهای به بافت آسیب دیده را در کوتاه ترین زمان ممکن را دارند .

از دلایل قدرتمند بودن امواج مورد استفاده شاک ویو نسبت به امواج التراسونیک، همین قابلیت بالابودن فشارهای مثبت و کم بودن زمان رسیدن به حداکثر فشار در این امواج می باشد که سبب شده است، این امواج درمانی از محبوبیت فوق العاده ای نسبت به سایر امواج درمانی نزد پزشکان این عرصه برخوردار باشند.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز شاک ویو تراپی هستید

امواج مورد استفاده در متد شاک ویو به چه روش هایی ایجاد می گردند؟

برای تولید امواج شاک ویوتراپی لازم است قبل از شروع درمان انرژی الکتریکی موجود به انرژی مکانیکی مبدل گردد که این عمل توسط دستگاه های ژنراتور قابل انجام است. دستگاه های ژنراتور موجود برای تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی به شرح زیر می باشند :

امواج مورد استفاده در متد شاک ویو به چه روش هایی ایجاد می گردند؟
امواج مورد استفاده در متد شاک ویو به چه روش هایی ایجاد می گردند؟

دستگاه مبدل الکتروهیدرولیک: این دستگاه در واقع اولین دستگاه یا روش تولید امواج شاک ویو می باشد که عملکرد آن مانند تولید جرقه درماشین است که در این دستگاه ازجریان high voltage استفاده شده است.

دستگاه مبدل پیزوالکتریک: این دستگاه توانایی اعمال ایمپالس های الکتریکی به سرامیک های پیزوالکتریک را دارد که با استفاده ازاین فناوری، می توان به راحتی امواج مکانیکی ضربه ای را ایجاد نموده و در طی درمان مورد استفاده قرار داد .

الکترومگنتیک: این روش می تواند ولتاژ بالایی راه به سیم پیچ اعمال نماید تا میدان های مغناطیسی لازم برای تولید ولتاژ فراهم گردد. پس از ایجاد این میدان های مغناطیسی متغیر، مراحلی طی می گردد تا امواج شاک ویو برای درمان افراد تولید و مورد استفاده قرار گیرند.

از شما بابت مطالعه این مقاله سپاسگزاریم.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.