بی اختیاری ادرار در زنان
فهرست مطالب

بی اختیاری ادرار در زنان یک مسئله مهم است که امروزه برای بسیاری از افراد مشکل ساز شده است.

درحقیقت بی اختیاری ادرار یک مسئله کلی در مردان و زنان است که حتی در سنین جوانی نیز به دلایل مختلف پزشکی ممکن است ایجاد شود. این موضوع یک ریشه پزشکی دارد و میتوان برای درمان آن اقدام کرد.

برخلاف باور بسیاری از افراد که برای درمان این عارضه تا زمان حاد تر شدن، اقدام نمی کنند، این بیماری درمان های قطعی و یا با شانس اثر بخشی بالا دارد که به بسیاری از کسانی که برای درمان اقدام کرده اند کمک کرده و نتیجه بخش نیز بوده است.

از این نظر لازم است که درمان این بیماری را جدی تر بگیریم.

به همین منظور در این مقاله می خواهیم به این مسئله بیشتر بپردازیم و راه های درمان، علل و راه های تشخیص بی اختیاری ادرار در زنان و همچنین بهترین فیزیوتراپی تهران برای درمان این عارضه را به شما معرفی کنیم.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله ضمن بررسی کلیه موارد بالا، به پرسش های زیر نیزپیرامون بی اختیاری ادرار در زنان پاسخ بدهیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

_ اهمیت توجه و مراقبت درزنان

_ نقش چکاپ های دوره ای در جلوگیری از بیماری های زنان

_ بی اختیاری ادرار چیست و چه عللی دارد؟

_ راه های تشخیص بی اختیاری ادرار در زنان

_ بهترین راه درمان بی اختیار ادرار چیست؟

_ بهترین فیزیوتراپیست درمان بی اختیاری ادرار در زنان

_ چرا دکتر معینی بهتر است؟

_ چگونه فیزیوتراپیست می تواند بی اختیاری ادرار را درمان کند؟

_ هزینه های بهترین فیزیوتراپیست در بی اختیاری ادرار در زنان

_ چه نکاتی در مراجعه به فیزیوتراپیست برای درمان بی اختیاری در زنان لازم است؟

 

اهمیت توجه و مراقبت در زنان

اهمیت توجه و مراقبت در زنان
اهمیت توجه و مراقبت در زنان

در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات مفیدی را در رابطه با سلامت زنان و همچنین بی‌اختیاری ادرار در زنان را در اختیار شما قرار بدهیم.

معمولا زنان همیشه بیشتر از مردان به توجه و مراقبت نیازمند هستند. علت این موضوع این است که زنان به دلیل یک سری مراحل مهم در زندگی شان بیشتر در معرض آسیب ها و بیماری ها قرار می‌گیرند. به عنوان مثال وقتی یک زن باردار می‌شود معمولا نیمی از سلامت خود را صرف رشد و به دنیا آمدن فرزند خود می‌کند.

علاوه بر اتفاقاتی که در دوران بارداری برای سلامت یک مادر می افتد، هنگامیکه نوزاد به دنیا می‌آید هم بدن مادر است که او را تغذیه می‌کند و سلامت خودش را برای رشد فرزندش به خطر می‌اندازد.

علاوه بر بارداری ممکن است یک زن در دوران زندگی اش مجبور باشد جنین خود را سقط کند و یا ممکن است خود جنین به دلایل مختلف سقط شود. همه اینها باعث شکل گیری زمینه های مراقبت بیشتر در زنان می‌باشد.

از طرفی زنان معمولا هر ماه برای رها کردن تخمک هایشان یک دوره قاعدگی را پشت سر می‌گذارند که در این دوران هم هورمون های مختلفی در بدن افزایش و یا کاهش می یابند.

همه اینها اهمیت توجه به سلامت زنان را نشان می‌دهد. زمانیکه یک زن از نظر سلامت جسمی و روحی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد فرزندانی که به دنیا بیاورد هم از نظر جسمی و روحی سالم خواهند بود.

اهمیت توجه به سلامت زنان از بعد سلامت اجتماعی جامعه هم قابل توجه می‌باشد

بنابراین اهمیت توجه به سلامت زنان از بعد سلامت اجتماعی جامعه هم قابل توجه می‌باشد. اگر شما هم یک زن هستید و خواننده مطلب ما می‌باشد بهتر است برای سلامت خود اهمیت بیشتری قائل باشید و آنرا به آسانی از دست ندهید.

سلامتی معمولا قابل بازگشت است اما گاهی سهل‌انگاری های ما در مراقبت و توجه از سلامتی باعث از بین رفتن بخش زیادی از آن میشود.

شما میتوانید با انجام چکاب های دوره ای و مشاوره گرفتن از یک پزشک متخصص از سلامت خود اطمینان حاصل کنید و یا در جهت رفع مشکلاتان راه حل مناسبی پیدا کنید.

در هر حال اهمیت توجه و مراقبت در زنان یک مسئله مهم برای سلامت کلی جامعه نیز می‌باشد. گاهی درصد بروز برخی بیماری ها در زنان خیلی نسبت به مردان بیشتراست. به عنوان مثال بی اختیاری ادرار در  زنان یکی از مواردی است که درصد ابتلای زنان به این بیماری نسبت به مردان بیشتر است.

در چنین مواردی هم اهمیت توجه بیشتر به سلامت زنان مطرح می‌گردد. درواقع زنانی که زایمان انجام میدهند بعد از زایمان بیشتر در معر این بیماری قرار دارند. معمولأ این این افراد از چنین بیماری کلافه می‌شوند و تمایل دارند تا یک راه درست و آسان برای حل این مشکل شان پیدا کنند.

پیشنهاد می کنیم از پست فیزیوتراپی و نقش آن در نظام سلامت دیدن کنید.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از راهکار هایی است که می‌تواند در درمان بیماری بی اختیاری ادرار در زنان موثر باشد.

دکتر معینی یکی از متخصصان در این حوزه می‌باشد. دکتر معینی با سابقه طولانی مدت در این زمینه توانسته است درصد بالایی از بی اختیاری ادرار در زنان را کاهش بدهد.

شما هم اگر برای رفع مشکل بی اختیاری ادراد تان سردرگم هستید میتوانید به دکتر معینی مراجعه کنید. دکتر معینی یکی از فیزیوتراپیست های با سابقه کشور مان می‌باشد.

دکتر معینی افراد زیادی را با سابقه بی اختیاری ادرار در بانوان معالجه کرده است و عقیده داره که فیزیوتراپی یک روش موثر برای درمان بی اختیاری ادرار می‌باشد.

نقش چکاپ های دوره ای در جلوگیری از بیماری های زنان

نقش چکاپ های دوره ای در جلوگیری از بیماری های زنان
نقش چکاپ های دوره ای در جلوگیری از بیماری های زنان

همانطور که گفتیم کنترل سلامت زنان دارای اهمیت بالایی در سلامت آنان می‌باشد. یکی از راهکار هایی که میتوان بخش زیادی از سلامت زنان را بواسطه آن تضمین کرد چکاب های دوره ای می‌باشد. فایده ای که این چکاب های دوره ای دارند جلوگیری از ابتلا به بیماری ها می‌باشد.

درواقع زمانی که نشانه های یک بیماری برای اولین بار در شما ظاهر شوند چکاب های دوره ای میتواند آن ها را تشخیص بدهد و برای درمان سریع آنها اقدام شود.

اما زمانیکه شما دیر متوجه بیماری خود میشوید معمولا بیماری گسترش زیادی در بدن شما پیدا کرده است و نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید و یا بیماری مورد نظر را کنترل کنید.

چکاب های دوره ای این امکان را به شما می‌دهند تا همیشه از سلامت کلی خود باخبر باشید و در صورت بروز هرگونه مشکلی سریعا برای رفع آن اقدام کنید.

چکاب های دوره ای شامل یک سری آزمایشات می‌باشد

چکاب های دوره ای شامل یک سری آزمایشات می‌باشد. به عنوان مثال آزمایش چربی خون، قند خون، بررسی تعداد گلبول های سفید و قرمز خون و سایر آزمایشات دیگری که سلامت را میتوان به وسیله آنها تشخیص داد در چکاب های دوره ای انجام می‌گیرند.

چکاب های دوره ای همچنین می‌توانند میزان پیشرفت یک بیماری را بخوبی نشان بدهند. معمولا گاهی پزشکان برای بررسی بیماری و تجویز دوز درستی برای درمان آن از چکاب های دوره ای استفاده می‌کنند.

این چکاب ها باعث می‌شوند که اگر برای مثال بیماری که به آن دچار هستید پیشرفت کند دوز و میزان استفاده از دارو ها را تغییر بدهد و اگر هم بیماری در جهت مثبت و رو به بهبود باشد میزان و دوز استفاده از این دارو ها را کاهش بدهد.

انجام آزمایشات چکاب های دوره ای

بطور کلی انجام آزمایشات چکاب های دوره ای یک دورنمایی مشخصی از بیماری هایی که در معرض ابتلا آنها هستیم و یا به آنها مبتلا شدیم را به پزشک متخصص می‌دهد.

در بیماری بی اختیاری ادرار در زنان معمولا با انجام چکاب های دوره ای میزان گسترش این بیماری مشخص می‌شود و دکتر فیزیوتراپ می‌تواند بخوبی یک برنامه مشخص برای درمان آن تدوین کند. فیزیوتراپی نقش موثری در درمان بی اختیاری ادرار در زنان دارد.

شما میتوانید با مراجعه به یک متخصص فیزیوتراپ مانند دکتر معینی در جهت درمان بی‌اختیاری ادرار گام بردارید.دکتر معینی در زمینه بی اختیاری ادرار در زنان سابقه طولانی دارد و توانسته است به یکی از شناخته شده ترین پزشکان فیزیوتراپ در درمان بی اختیاری ادرار در زنان تبدیل شود.

دکتر معینی معتقد است که فیزیوتراپی می‌تواند در درمان بب اختیاری ادرار در زنان نقش مهمی داشته باشد و بخش زیادی از این بیماری را درمان کند.

در ادامه مطلب بیشتر در رابطه با این بیماری و روش های درمانی آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه بمانید.

بی اختیاری ادرار چیست و چه عللی دارد؟

بی اختیاری ادرار چیست و چه عللی دارد؟
بی اختیاری ادرار چیست و چه عللی دارد؟

بی اختیاری ادرار به حالتی گفته می‌شود که در آن ادرار بصورت غیر ارادی ریزش دارد. این اتفاق ممکن است در اثر فشار های سنگین یا ناچیز مانند : عطسه زدن، سرفه کردن و یا خندیدن اتفاق بیفتد.

ریزش ادرار در بیماری بی اختیاری ادرار ممکن است ناچیز باشد اما گاهی نیز این ریزش حجم زیادی دارد. در هر حال باید برای درمان این بیماری در هر مرحله ای که هست اقدام کنید تا از پیشرفت آن جلوگیری کنید.

بی اختیاری ادرار بیماری شناخته شده ای است که معمولا افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این بیماری معمولا به دلایل مختلف ممکن است در یک فرو بروز کند.

وجود بیماری بی اختیاری ادرار در زنان نسبت به مردان بسیار بالاتر می‌باشد. طبق یک تحقیق از هر چهار زن یک زن به بیماری بی اختیاری ادرار مبتلا می‌باشد. اما در مقابل از هر 9 مرد یک مرد بی اختیاری ادرار دارد.

این بیماری ممکن است مشکلات عدیده را برایتان بوجود بیاورد. درواقع می‌تواند بخشی از زندگیتان را مختل سازد.

یکی از علت های بروز بیماری بی اختیاری ادرار در زنان

یکی از علت های بروز بیماری بی اختیاری ادرار در زنان ممکن است عوارض بعد از بارداری باشد. معمولا بارداری و زایمان یک سری عوارض را در بدن مادر برجای می‌گذارد گاهی برخی از این عوارض به علت عدم درمان و پیشگیری گسترش می‌یابند و تبدیل به بیماری هایی از جمله بی اختیاری ادرار در زنان می‌شود.

درواقع فشاری که در حین زایمان به عضلات و اسفنگتر های بدن زن باردار وارد می‌شود خود می‌تواند یکی از علت های ایجاد بیماری بی اختیاری ادرار در زنان باشد.

بیماری های عصبی یکی دیگر از علت های بوجود آمدن بیماری بی اختیاری ادرار در زنان می‌باشد.

از آنجایی که  دستگاه عصبی هم در کنترل و مدیریت ادرار نفش مؤثری دارد گاهی اختلال در کار دستگاه عصبی و یا برخی از پایانه های اکسونی منجر به عدم انتقال درست پیام عصبی به ماهیچه ها و دریچه های کنترل کننده ادرار می‌شود. در نتیجه بیماری بی اختیاری ادرار در زنان خودش را نشان خواهد داد.

یکی دیگر از عللی که ممکن است  باعث بی اختیاری ادرار در زنان شود یائسگی می‌باشد. معمولا زنان بعد از سنین 45 و 50 سالگی دیگر  دچار قاعدگی نمی‌شوند و این فرآیند را در زنان یائسگی می‌نامد.

سنین شروع یائسگی در زنان مختلف متفاوت است و بیشتر به بدن و سیکل قاعدگی آنها مربوط است اما بطور کلی تا 50 سالگی این اتفاق در بدن زنان رخ می‌دهد و قاعدگی را قطع می‌کند.

قطع دوره قاعدگی و شروع یائسگی برای زنان مشکلات زیادی را بوجود می‌آورد

قطع دوره قاعدگی و شروع یائسگی برای زنان مشکلات زیادی را بوجود می‌آورد. یکی از این مشکلات بی اختیاری ادرار در زنان می‌باشد.

در واقع به علت هایی که بیشتر به سیستم های هورمونی در بدن مربوط است ممکن است این بیماری بعد از یائسگی در زنان رخ بدهد.

یکی دیگر از علت های بروز بیماری بی اختیاری ادرار در زنان که معمولا یک علت شایع برای ابتلا به این بیماری می‌باشد افزایش سن است.

در واقع افراد با بالا رفتن سن بخش زیادی از حواس شان در معرض تخریب و یا کاهش کیفیت قرار میگیرد. به عنوان مثال بینایی معمولا یکی از حواسی است که در بخش اعظمی از افراد در سنین بالا با کاهش کیفیت همراه است.

عدم کنترل اداره و یا بی اختیاری ادرار هم یکی از اعمال غیر ارادی است که تحت کنترل دستگاه خودمختار بدن قرار می‌گیرد.

به همین دلیل افزایش سن می‌تواند کنترل ادرار را دچار مشکل کند و بیماری بی اختیاری ادرار در زنان را بوجود آورد.

از جمله عوامل دیگر که باعث بروز بیماری بی اختیاری ادرار می‌شود عبارت است از؛

از جمله عوامل دیگر که باعث بروز بیماری بی اختیاری ادرار می‌شود عبارت است از؛
از جمله عوامل دیگر که باعث بروز بیماری بی اختیاری ادرار می‌شود عبارت است از؛

-وزن بالا

-انجام اعمال جراحی مانند: عمل پروستات

-مصرف دخانیات

-مصرف برخی دارو ها

-عفونت های متفاوت در مجاری ادرار

-رژیم های غذایی ناسالم مانند مصرف بی‌رویه کافئین

همه اینها می‌تواند به نحوی در شکل‌گیری بیماری بی اختیاری ادرار نقش داشته باشد. یکی از راهکار هایی که امروزه پزشکان زیادی از آن برای درمان بیماری بی اختیاری ادرار در زنان استفاده می‌کنند فیزیوتراپی می‌باشد.

پزشکان فیزیوتراپ می‌توانند با جلسات فیزیوتراپی ماهیچه های لگن را که در کنترل ریزش ادرار نقش دارند را بار دیگر بکار بگیرند و فعال کنند.

به همین دلیل است که امروزه از فیزیوتراپی به عنوان یک راه درمان برای بیماری بی‌اختیاری ادرار در زنان استفاداه می‌شود.

دکتر معینی یکی از فیزیوتراپیست های متخصص در این زمینه می‌باشد که شما می‌توانید با مراجعه به مطب ایشان مشکلات سلامتی خود را در رابطه با بیماری های مختلف از جمله بی اختیاری ادرار با ایشان در میان بگذارید.

راه های تشخیص بی اختیاری ادرار در زنان

راه های تشخیص بی اختیاری ادرار در زنان
راه های تشخیص بی اختیاری ادرار در زنان

معمولا بی اختیاری ادرار در زنان با نشانه های بارزی همراه است. در واقع در هر فردی که این بیماری بروز کند راه آسان برای شناسایی آن سوال از خود فرد می‌باشد.

اگر فرد هنگامیکه تحت فشاری قرار بگیرد ادرار او بی اختیار به میزان کم یا زیاد خارج شود فرد به بی اختیاری ادرار مبتلا می‌باشد.

فشار های مختلفی مانند عطسه و سرفه کردن، بلند کردن اجسام سنگین و یا خندیدن می‌تواند باعث ریزش ادرار در افرادی شود که دچار بی اختیاری ادرار شده اند.

اما برای تشخیص اینکه علت اصلی بروز این بیماری چیست باید به یک متخصص در این زمینه مراجعه کرد. پزشک متخصص با بررسی شرایط جسمی و فیزیکی فرد، انجام چند آزمایش و گرفتن شرح حال کامل از بیمار می‌تواند علت اصلی ابتلا فرد را به بیماری بی اختیاری ادرار تشخیص بدهد.

در بیماری بی اختیاری ادرار معمولا عضلات ناحیه شکمی در حالت سفت تری نسبت به عضلات کنترل کننده ادرار قرار می‌گیرند و همین امر باعث میشود با وارد کردن یک فشار جزئی بخشی از ادرار فرد به بیرون ترشح شود.

دکتر معینی یکی از فیزیوتراپیست های موفق در زمینه درمان بی اختیاری ادرار می‌باشد. این پزشک متخصص توانسته است افراد زیادی را که به بیماری بی اختیاری ادرار مبتلا بودند را بوسیله روش های درمانی فیزیوتراپی به زندگی سالم بازگرداند.

مراجعه به دکتر معینی می‌تواند راهی برای درمان بیماری بی اختیاری ادرار شما باشد.

بهترین راه درمان بی اختیار ادرار چیست؟

بهترین راه درمان بی اختیار ادرار چیست؟
بهترین راه درمان بی اختیار ادرار چیست؟

راه های مختلفی برای درمان بی اختیاری ادرار با توجه به زیاد بودن موارد این بیماری در افراد مختلف از هر سن و جنسی وجود دارد.

در واقع امروزه ما شاهد رشد این بیماری در بین افراد مختلف هستیم درحالی که راه های درمانی مختلفی هم در این زمینه وجود دارد که به این راه های درمان نیز پرداختیم.

شاید عجیب تر باشد اگر بدانید که دیگر حوزه های علم پزشکی نیز به کمک این روش آمده اند و در درمان این بیماری و مشکلات و عارضه های مربوط به این بیماری وارد عمل شده اند.

کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است و راه حل های درمانی بسیار زیادی نیز ارائه شده است اما شناخت بهترین راه حل درمانی نیز مهم است.

برای درمان برخی از بیماری ها میتوان از تخصص های دیگر نیز کمک گرفت

شاید عجیب تر باشد اگر بدانید که برای درمان برخی از بیماری ها میتوان از تخصص های دیگر نیز کمک گرفت و یا در درمان های مختلف نیز می توان وارد شد.

برای مثال شاید همه ما این سوال برای ما ایجاد شود که چرا برای درمان بی اختیاری ادرار اکثرا استفاده از مشاوره یک دکتر فیزیوتراپیست را پیشنهاد می دهند.

شاید در گذشته این باور وجود داشت که دردرمان بیماری های مختلف عصبی و حتی عارضه های ناشی از بیماری های حرکتی نیاز باشد که از یک فیزیوتراپیست و همچنین امکانات کلینیک های فیزیوتراپی کمک بگیریم

اما این باور غلط امروزه تغییر کرده و تقریبا برای بسیاری از موارد از کمک یک متخصص فیزیوتراپی استفاده می شود. با این اوصاف می دانیم که یکی از راه های خوب برای درمان بی اختیاری ادرار هم میتوان کمک گرفتن از یک فیزیوتراپیست باشد.

نمی توان برای همه افراد یک نسخه یکسان پیشنهاد کرد

البته نمی توان برای همه افراد یک نسخه یکسان پیشنهاد کرد. ما شاهدیم که امروزه افراد بسیار زیادی در جهان از مشکلاتی از قبیل بی اختیاری ادرار رنج می برند اما همیشه دلایل و میزان و شدت بی اختیاری ادرار در همه افراد یکسان نیست.

هرچند که میزان بی اختیاری ادرار از نظر حاد بودن کم است و معمولا 70 درصد مواقع افراد برای درمان اقدام نمی کنند چرا که میزان ادرار خارج شده در اثر بی اختیاری ادرار در این افراد همیشه به میزان بسیار پایینی است که باعث می شود درمان این مشکل را جدی نگیرند

اما در برخی دیگر نیز مشکل حاد است و در مواقعی که تحت فشار قرار بگیرند لازم است که فورا برای ادرار کردن اقدام کنند درحالی که همیشه و همه جا بخصوص خارج از منزل این امکان وجود ندارد.

این مسئله شدت و میزان این عمل را نشان می دهد و همچنین الزام به درمان این مشکل را با توجه به شدت آن بیان می کند. حال با توجه به همین میزان شدت درمان های مختلفی وجود دارد که به آن ها پرداختیم.

در نگاه اول درمان برعهده نظر متخصص است

مسئله این است که در نگاه اول درمان برعهده نظر متخصص است. همیشه یک متخصص می تواند به شما کمک کند که بهترین درمان را با توجه به شرایطی که دارید انتخاب کنید.

این مسئله مهم است چرا که امروزه بسیاری از راه حل های درمانی بخصوص در فضای مجازی یکسان برای همه افراد است درحالی که شرایط همه باهم یکی نیست.

از این نظر بهتر است که برای درمان این مشکلات حتما به متخصص مراجعه کنید. در این زمینه به شما مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی را پیشنهاد می کنیم.

دکتر معینی یکی از بهترین و در عین حال متبحر ترین فیزیوتراپیست ها در این زمینه است که همواره در زمینه فیزیوتراپی برای عارضه های مختلف و بخصوص برای عارضه هایی مانند بی اختیاری ادرار در زنان توانسته است عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد.

اگر به دنبال بهترین راه درمانی هستید مراجعه کردن به یک فیزیوتراپیست خوب مانند دکتر معینی می تواند بهترین انتخاب و راه حل برای شما باشد.

به شما توصیه میکنیم که در ادامه بیشتر با ما همراه باشید تا از نقش فیزیوتراپی و تاثیری که در  درمان و بهبود بی اختیاری ادرار دارد صحبت کنیم.

بهترین فیزیوتراپیست درمان بی اختیاری ادرار در زنان

بهترین فیزیوتراپیست درمان بی اختیاری ادرار در زنان
بهترین فیزیوتراپیست درمان بی اختیاری ادرار در زنان

بهترین فیزیوتراپیست برای درمان بی اختیاری ادرار در زنان می تواند نقش بسیار مهمی در درمان این عارضه داشته باشد چرا که همانطور که گفتیم برای یافتن بهترین راه درمانی برای بی اختیاری ادرار در زنان ابتدا باید به متخصص مراجعه کنید تا شرایط و شدت بیماری شما مشخص شود.

اما بعد از آن معمولا متخصص به شما پیشنهاد انجام فیزیوتراپی را می دهد چرا که این راه معمولا به عنوان یکی از بهترین روش ها برای برطرف کردن عوارض این مشکل است.

اما نکته حیاتی این است که بدانید تا چه اندازه می شود برای درمان بی اختیاری ادرار در زنان به یک فیزیوتراپیست خوب اطمینان کرد.

اولین و مهمترین مسئله این است که شما بتوانید بهترین ها را تشخیص بدهید. معمولا این موضوع کمتر پیش می اید که فردی بتواند در مرحله اول به سراغ بهترین فیزیوتراپیست برود بی انکه شناختی از خدمات و معیارهای بهترین بودن داشته باشد.

از دیدگاه بسیاری اولین مرحله در مراجعه کردن به یک متخصص و یا یک پزشک در برطرف کردن عارضه های مختلف، این است که بتوانید به تجربه و دانش و شناخت متخصص از بیماری های مختلف اطمینان کنید.

مسئله این است که بیماری های مختلف امروزه کثرت زیادی دارند و از طرفی هم باید فردی باشد که بتواند نسبت به بهترین راه حل های درمانی در بیماری های مختلف شناخت داشته باشد.

اگر شما بتوانید فردی را پیدا کنید که دانش، تجربه و در عین حال هم توانایی کنترل و درمان کردن بیماری های مختلف را داشته باشد، اولین معیار برای شناخت بهترین فیزیتراپیست را رد کرده اید.

نقش مهم فیزیوتراپی

در واقع فیزیوتراپی همانطور که گفتیم می تواند نقش مهمی داشته باشد به همین دلیل هم یک فیزیوتراپیست حرفه ای باید بتواند در کار با ابزار فیزیوتراپی و همچنین در استفاده از این ابزار به جهت بهبود شرایط فیزیکی فرد مورد نظر تلاش کند. از طرفی هم داشتن اطلاعات به روز و جدید هم می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

برای مثال امروزه برای درمان مشکلات و عارضه های مختلف در سطح جهان راه حل های جدیدی سنجیده شده است که این راه حل ها می تواند برای درمان این بیماری ها تاثیرات بهتری داشته باشد.

از این نظر هم داشتن اطلاعات به روز و جدید در مقیاس جهانی می تواند موثر باشد و باید حتما این موضوع را جدی بگیریم. موارد دیگری مانند تعهد و مسئولیت پذیری کاری،ارائه تعرفه های مناسب، آشنایی داشتن نصبت به بیماری های مختلف از جمله بیماری های مربوط به زنان و بی اختیاری ادرار در زنان و مواردی از این دست هم می تواند موثر باشد.

به همین منظور هم توصیه میکنیم که پیش از هرچیز با کسب اطلاعات بیشتر به سراغ بهترین متخصص و یا بهترین فیزیوتراپیست برای پیگیری درمان خود بروید.

چرا دکتر معینی بهتر است؟

چرا دکتر معینی بهتر است؟
چرا دکتر معینی بهتر است؟

با توجه به معیارهای مختلفی که به آن ها اشاره کرده ایم، مراجعه کردن به یک فیزیوتراپیست خوب و یا یک مرکز فیزیوتراپی مجهز میتواند نقش مهمی در درمان شما داشته باشد.

البته شما باید امکانات یک مرکز فیزیوتراپی را هم در نظر داشته باشید چرا که امروزه مراکز فیزیوتراپی زیادی وجود دارند که هرکدام می توانند به انجام امورات خواسته شده توسط متخصص بپردازند

اما مسئله بی اختیاری در زنان به دلیل شرایط خاص درمانی که دارد و نیاز به دستگاه ها و تجهیزات مختلف در آن احساس می شود، نیازمند شرایط متفاوت تری است.

از این نظر توصیه شده است که حتما به سراغ بهترین متخصص برویم. اما ما تنها معیارها و ویژگیهای بهترین متخصصین و مراکز فیزیوتراپی مناسب برای این امور را معرفی کردیم و حال لازم است که به معرفی یکی از بهترین فیزیوتراپیست ها در این زمینه بپردازیم.

این مسئله مهم است که شما ویژگی هایی که می تواند در معرفی بهترین فیزیوتراپیست موثر باشد را بشناسید بعد از آن ما بر حسب این ویژگی ها  فیزیوتراپی دکتر معینی را به عنوان یکی از بهترین مراکز درمان عوارض مربوط به بی اختیاری ادرار در زنان  می شناسیم.

کلینیک دکتر معینی

کلینیک دکتر معینی با بهره گیری از تجهیزات روز دنیا و همچنین کادر و پرسنل مجرب و دانش  وتجربه فیزیوتراپیست، میتواند در درمان بسیاری از عارضه ها از جمله مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار در زنان به شما یاری برساند.

دکتر معینی می تواند به شما در طیف وسیعی از مشکلات مختلف از جمله مشکلات حرکتی، عصبی و بهبود آن ها یاری برساند.

مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار که تا حد زیادی به عضلات و عارضه های عصبی و حرکتی مربوط می شود هم می تواند با کمک تجهیزات و دانش و تجربه فیزیوتراپیست ها در کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی به راحتی درمان شده و نتیجه کار را به وضوح در پایان فرایند درمانی خود مشاهده کنید.

هرچند که شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده باشد که فیزیوتراپی تا چه اندازه می تواند در درمانی بیماری هایی مانند بی اختیاری ادارار موثر باشد که در این رابطه در ادامه اطلاعات بهتری به شما ارائه خواهیم داد.

با همه این ها شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و همچنین موارد دیگر مربوط به درمان بی اختیاری ادرار در زنان در  فیزیوتراپی دکتر معینی، با این کلینیک در ارتباط باشید و یا در ادامه باما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری به شما ارائه بدهیم.

چگونه فیزیوتراپیست می تواند بی اختیاری ادرار را درمان کند؟

چگونه فیزیوتراپیست می تواند بی اختیاری ادرار را درمان کند؟
چگونه فیزیوتراپیست می تواند بی اختیاری ادرار را درمان کند؟

بهتر است کمی پیش از اینکه به چگونگی درمان بی اختیاری ادرار در فیزیوتراپی بپردازیم، اطلاعات بیشتری در رابطه با مشکلات و عارضه هایی که با کمک فیزیوتراپی قابل درمان است به شما ارائه بدهیم.

در حقیقت فیزیوتراپی می تواند در زمینه هایی مانند مشکلات حرکتی و عصبی موثر باشد. فیزیوتراپی با انجام تمرینات و استفاده از تجهیزات مختلف به شما کمک  می کند که بتوانید عملکرد بهتری در دستگاه عصبی و حرکت خودتان داشته باشید و به نوعی به بهبود عضلات هم کمک می رساند.

فیزیوتراپی در کنار کار با تجهیزات به شما کمک می کند که در ورزش کردن نیز عملکرد بهتری داشته باشید و درنتیجه، شاهد نتایج فوق العاده این رشته در بهبود عارضه های مختلف هستیم.

درکنار همه اینها، فیزیوتراپی توانسته است با کمک ورزش ها، تجهیزات و متد های مختلف و جدید در بخش دیگری از عارضه ها و مشکلات جسمانی بشر نیز وارد شده و به درمان این مشکلات بپردازد.

برطرف کردن مشکلات ناشی از بی اختیاری ادرار

اولین و مهمترین بحث در این زمینه، برطرف کردن مشکلات ناشی از بی اختیاری و یا تکرر در سیستم دفع ادرار و مدفوع در افراد است.

این موضوع می تواند مرتبط با عضلات و از طرفی هم به دستگاه حرکتی یا عصبی فرد در بخش های خاصی مربوط شود اما هرچه هست قدرت و اراده فرد را در این مسئله سلب کرده و مشکلات خاصی نیز ایجاد می کند.

اما فیزیوتراپی می تواند در مشکلاتی از جمله بی اختیاری ادرار در شرایط تحت فشار، بی اختیاری فوریتی، بی اختیاری مدفوع، انواع مشکلات و درد های مربوط به عضلات و بافت های کف لگن و… موثر باشد. اگر شما با این مشکلات مواجه هستید می توانید از یک فیزیوتراپ برای درمان این مشکلات کمک بگیرید.

در واقع فیزیوتراپ شما میتواند با کمک به انجام تمرین های مربوط به عضلات انتهایی لگن هر فرد، به تقویت این عضلات کمک کند.

همچنین می توان از تکنیک های جدید تری مانند استفاده از الکتریسیته و تحریک بافت ها با دستگاه ها و جریان های الکتریکی، کمک بسیار زیادی به کسانی برساند که با کمک ورزش ها وتمرینات نتوانسته اند مشکل خود را برطرف سازند.

این تکنیک ها به دلیل اینکه شرایط خاصی دارند معمولا در یک اتاق خصوصی انجام می شوند تا بیمار ارامش و راحتی بهتری را تجربه کند.

انجام معاینات

همچنین انجام معاینات نیز می تواند کمک بسیار زیادی به تشخیص برساند. این معاینات می توانند در نهایت در انتخاب نوع درمان نیز موثر باشند. امروزه از تکنیک ها و تکنولوژی های جدید تری برای درمان مانند تکنیک بایوفیدبک نیز استفاده می شود.

این دستگاه می تواند به درستی نشان بدهد که عضلات کف لگن به چه صورت عمل میکنند و با بررسی عملکرد این عضلات هم به اختلال های موجود در این نواحی پی برده شود و هم به روش هایی که در کنترل این عضلات بکار برده می شود نیز پرداخته شود.

همه این تکنیک ها و تجهیزات می تواند توسط کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی انجام شود و شما با کمک ایشان می توانید نتایج بسیار خوبی را از درمان خود و جلسات فیزیوتراپی دریافت کنید.

هزینه های بهترین فیزیوتراپیست در بی اختیاری ادرار در زنان

هزینه های بهترین فیزیوتراپیست در بی اختیاری ادرار در زنان
هزینه های بهترین فیزیوتراپیست در بی اختیاری ادرار در زنان

فیزیوتراپیست ها می توانند به شما این امکان را بدهند که توان و کنترل از دست رفته و همچنین نحوه مدیریت کردن مشکلات خاصی که دارید را بازیابی کنید.

اما یک مسئله دیگر نیز در درمان های مرتبط با فیزیوتراپی مدنظر است که باید این موضوع را نیز مورد توجه قرار بدهید. این مسئله هزینه های درمان است.

امروزه بسیاری از مراجعین به کلینیک های فیزیوتراپی این دغدغه را دارند که چه میزان هزینه برای دریافت خدمات فیزیوتراپی باید پرداخت کنند.

معمولا این موضوع توسط فیزیوتراپی ها به شکل های مختلفی تعیین میشود و تعرفه یکسانی برای این منظور وجود ندارد.

برخی از افراد هزینه ها را بصورت جلسه ای و برخی دیگر نیز بصورت دوره ای پرداخت میکنند که شیوه پرداخت نیز در هر کلینیک متفاوت و وابسته به شرایط هر فرد است.

هزینه های انجام امور درمانی هر اندازه که باشد می تواند تاثیر زیادی در سلامت داشته باشد

اما درکل باید این موضوع را بدانیم که هزینه های انجام امور درمانی هر اندازه که باشد می تواند تاثیر زیادی در سلامت داشته باشد و مسئله سلامتی یک فرد می تواند در اولویت باشد.

اما درکنار این موضووع نمی توان رقم مشخصی را نیز برای انجام فیزیوتراپی برای درمان بی اختیاری ادرار در زنان مشخص کرد چرا که این هزینه ها به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارند.

عواملی از جمله شدت بیماری و مشکلاتی که فرد دارد، تعداد جلساتی که لازم است، دستگاه ها و تجهیزاتی که استفاده می شود و همچنین، میزان اثر بخشی درمان است.

درمان فیزیوتراپی تا حد زیادی قطعی است

درمان فیزیوتراپی تا حد زیادی قطعی است اما گاهی آزمون و خطا به همراه دارد. به همین منظور هم ممکن است گاهی برخی درمان ها موثر نباشند درحالی که برخی درمان های دیگر می تواند بعد از آن تاثیرات بهتری داشته باشد.

بیمار معمولا با تشخیص فیزیوتراپیست یک درمان را که میتواند اثربخشی بیشتری داشته باشد امتحان کرده و معمولا نتیجه بخش خواهد بود.

اما بعضی اوقات هم این درمان ها نتیجه بخش نیست و می توان گفت که اثر بخشی کمتری دارد اما با همه این ها، لازم است که از این درمان ها نیز استفاده شود تا زمانی که نتیجه قطعی بدست بیاید. به همین منظور هم گاهی ممکن است جلسات به طول بی انجامد

اما درنهایت نتیجه لازم را می توان از فیزیوتراپی دریافت کرد و به آن امیدوار بود. به همین منظور هم توصیه می شود که این موارد را بشناسید تا بدانید چه معیارهایی  می تواند در هزینه نهایی کار شما موثر باشد. برای کسب اطلاع از این هزینه ها نیز می توانید با دکتر معینی در ارتباط باشید.

فیزیوتراپی دکتر معینی می تواند با توجه به شرایطی که دارید برآورد هزینه بهتری داشته باشد و تعرفه های به مراتب به صرفه تری نیز دراختیار شما قرار بدهد.

چه نکاتی در مراجعه به فیزیوتراپیست برای درمان بی اختیاری در زنان لازم است؟

چه نکاتی در مراجعه به فیزیوتراپیست برای درمان بی اختیاری در زنان لازم است؟
چه نکاتی در مراجعه به فیزیوتراپیست برای درمان بی اختیاری در زنان لازم است؟

باید بدانید که فیزیوتراپی بدون پیگیری درمان و تمرین و کنترل بیشتر بیماری نمی تواند موثر باشد. اگر میخواهید که فیزیوتراپی برای شما اثربخشی بیشتری داشته باشد باید شما نیز کمی به این اثربخشی کمک کنید. اولین مسئله این است که سعی کنید حتما جز به جز دستورات و تجویزات متخصص را دنبال کنید.

همه نکاتی که یک متخصص به شما بیان میکند را باید در نظر بگیرید و  همه آن ها را انجام بدهید. از طرفی هم باید سعی کنید تا در طول روز تمرین بیشتری برای کنترل ادرار و تقویت عضلات خود داشته باشید.

در این زمینه هم معمولا تمریناتی توسط فیزیوتراپیست برای شما مشخص می شود که با انجام این تمرینات می توانید عضلات خودتان را بخصوص در ناحیه کف لگن تقویت کرده و درنتیجه، شاهد اثربخشی و بهبود بیشتر خودتان باشید.

توصیه بر این است که روزانه مایعات بیشتری مصرف کنید

لازم است کمی در تغذیه نیز رعایت کنید. توصیه بر این است که روزانه مایعات بیشتری مصرف کنید و سعی کنید رفته رفته تعداد دفعات استفاده از سرویس بهداشتی را بیشتر کنید تا به حد نرمال نزدیک تر شوید.

همچنین از دیگر مایعات مانند قهوه، چای و نوشابه که میتواند باعث نیاز به دفع بیشتر شود دوری کرده و کمتر از این مایعات استفاده کنید تا تعداد دفعات دفع را کاهش بدهید.

تا حد امکان از ابتلا به بیماریهایی که به عضلات لگن فشار وارد می کند جلوگیری کنید بخصوص بیماری هایی مانند یبوست که می تواند باعث فشار زیاد به عضلات کف لگن شود. با کنترل همه این موارد می توانید نتایج خوبی از درمان بی اختیاری ادرار در زنان دریافت کنید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.