شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد
فهرست مطالب

ما در این مقاله قصد داریم در مورد این موضوع صحبت کنیم که شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد و چگونه می‌ تواند درمان خار پاشنه را به ‌خوبی انجام دهد.

اگر خواهان اطلاعات در زمینه هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید، این صفحه را مطالعه کنید.

 

ممکن است شما بدانید که بیماری خار پاشنه به دلیل جمع شدن  کلسیم می ‌باشد که باعث به وجود آمدن یک استخوان در زیر استخوان ‌های پاشنه پا می ‌شود و از این جهت می‌ تواند برای فرد بیمار بسیار آزار دهنده و پر از درد باشد.

شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد
شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

اغلب افراد به دنبال راهکار های بسیاری هستند تا بتوانند خار پاشنه خود را بر طرف کنند. این افراد از راه ‌های بسیاری استفاده کرده اند و از هیچ کدام نتوانستند نتیجه مثبتی دریافت کنند.

به همین جهت تصمیم گرفتند با استفاده از شاک ویو خار پاشنه مشکلات خود را بر طرف کنند. همان طور که ممکن است بدانید شاک ویو امواج صوتی بسیاری هستند که می‌ توانند التهابات و مشکلات به وجود آمده در مفصل ‌ها را بر طرف کنند.

بسیاری از افراد به واسطه درمان با شاک ویو تراپی توانسته ‌اند مشکلات خود را حل کنند و از نتیجه آن راضی بوده ‌اند.

این روش یکی از کاربردی ‌ترین و رایج ‌ترین روش ‌ها برای بر طرف نمودن خار پاشنه می باشد و می ‌تواند درد های متحمل شده بر بیمار را بسیار کاهش دهد و روند بهبودی فرد را فراهم کند. افراد بسیاری دنبال اطلاعات در رابطه با شاک ویو خار پاشنه هستند و می ‌خواهند بدانند که ممکن است چند جلسه برای درمان کامل شاک ویو خار پاشنه لازم باشد

تا به ‌طورکلی بتوان آن را بر طرف کرد. اگر شما نیز از بیماری خار پاشنه رنج می ‌برید و قصد دارید از درمان به واسطه شاک ویو مشکل خود را برطرف کنید ، توصیه می ‌کنیم که در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا از طریق اطلاعات کاربردی که در اختیارتان می‌گذاریم بتوانید ، تصمیم درستی برای درمان خار پاشنه خود بگیرید.

شما می ‌توانید با استفاده از فهرست زیر دسترسی آسانی به عنوان‌ های مورد نظر داشته باشید :

  1. خار پاشنه چیست ؟
  2. علائم خار پاشنه چیست ؟
  3. دلایل به وجود آمدن خار پاشنه چیست ؟
  4. بهترین درمان برای خار پاشنه چیست ؟
  5. تفاوت خارپاشنه با پلانتار فاشیاتیس چیست ؟
  6. پیشگیری از به وجود آمدن خار پاشنه
  7. درمان های غیر از جراحی برای خار پاشنه
  8. چگونه می ‌‌توان خار پاشنه را تشخیص داد ؟
  9. شاک ویو تراپی چیست ؟
  10. چگونه می‌‌توان از شاک ویو برای درمان خار پاشنه استفاده لازم را کرد؟
  11. عوارض شاک ویو برای خار پاشنه
  12. فواید شاک ویو تراپی
  13. شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد
  14. بعد از استفاده از شاک ویو برای خار پاشنه چه اتفاقی می ‌افتد؟
  15. جمع‌ بندی مطالب

 

خار پاشنه چیست ؟

به رسوب کلسیمی که با بوجود آمدن برآمدگی استخوان زیرین استخوان پاشنه همراه است، خار پاشنه می گویند. البته امکان دارد برخی از افراد خار پاشنه را به‌ صورت تیز ،  نوک ‌دار ، قلابی شکل ، طاقچه مانند و یا صاف دیده باشند و برای آن‌ ها خار پاشنه به این شکل بوده است. برآمدگی های خار پاشنه از  زیر پاشنه پا تا قسمت وسط پا یا همان قوس پا ادامه می یابد.

خار پاشنه چیست ؟
خار پاشنه چیست ؟

به خار پاشنه کالکانئال نیز گفته می ‌شود. همان طور که همان طور که ذکر کردیم این خار یک خار استخوانی می باشد که برخی اوقات در زیر پا و قوسی پا دیده می شود. در برخی امواقع این حالت ممکن است به‌‌ عنوان سندرم خار پاشنه نیز نام برده شود.

لازم است بدانید که خار پاشنه اغلب درد زیادی به همراه ندارد اما در برخی افراد مشاهده شده‌ است که با درد های بسیار شدیدی همراه بوده ‌است.

همین طور لازم است بدانید که این افراد اغلب پلانتار فاشیاتیس را به همراه خار پاشنه داشته ‌اند

و با توجه به التهاباتی که صورت گرفته و در امتداد پائین پا و استخوان پاشنه وجود داشته درد های زیادی برای افراد به همراه داشته ‌است. اکثر افراد برای درمان کردن خار پاشنه راه کار هایی همانند : ورزش ، ارتوپدی ، دارو های ضد التهاب و غیره را توصیه می ‌کنند.

البته لازم است بدانید که افراد با استفاده از درمان‌ های حفاظت ‌شده و محافظت کارانه نیز می ‌توانند از خار پاشنه جلوگیری کنند. همان ‌طورکه گفته شد خار پاشنه و التهاب کف پا از معمول ‌ترین علت‌ های درد پاشنه پا می باشند که به ‌صورت زائده و برآمدگی های استخوانی در قسمت پاشنه پا باعث اختلالات و ناراحتی ‌هایی در کف پا می شوند.

لازم است بدانید خار پاشنه می‌ تواند عملکرد حرکت بیمار را برای راه رفتن دشوار کند. عامل بسیار مؤثری که می‌ تواند در بروز خار پاشنه تاثیرگذار باشد ، استفاده از کفش‌ های نا مناسب و غیراستاندارد نیز می ‌باشد. در ادامه برای شما دلایل به وجود آمدن خار پاشنه و درمان آن را توضیح می دهیم.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد هستید

علائم خار پاشنه چیست ؟

بیماری خار پاشنه ممکن است با علائم خاصی رو به رو باشد. در ادامه قصد داریم برای شما در رابطه با علائم خار پاشنه صحبت کنیم. علائمی که ممکن است خار پاشنه با خود به ‌همراه داشته باشد شامل : التهاب ، درد ، ورم در قسمت های جلوی پاشنه می باشد.

همین‌ طور امکان دارد هنگامی که قسمتی از پا که دچار خار پاشنه می باشد را لمس کنید ، احساس گرمی بسیاری نسبت به بقیه نقاط پای خود داشته باشید. باید ذکر کنیم که تمامی این علائم می‌ توانند به قوس پا نیز انتقال پیدا کنند

و باعث به وجود آمدن برآمدگی کوچکی مانند استخوان در قوس پا شوند. لازم است بدانید برخی از خارهای پاشنه هیچ ‌گونه علائمی از خود نشان نمی ‌دهند و ممکن است تشخیص به وجود آمدن آن برای شما بسیار دشوار باشد.

علائم خار پاشنه چیست ؟
علائم خار پاشنه چیست ؟

اما اکثر افرادی که دچار بیماری خار پاشنه بوده اند از درد های ناشی آن رنج می ‌بردند. به همین سبب نیز ممکن است شما هیچ‌ گونه تغییری در بافت ‌های نرم یا استخوان های اطراف پاشنه خود نداشته باشید و علائم پنهانی از خار پاشنه در بافت‌ های پاشنه شما وجود داشته باشد. اما به‌طورکلی علائم خار پاشنه شامل : التهاب ، ورم ، درد ، به وجود آمدن استخوان کوچک می باشد.

دلایل به وجود آمدن خار پاشنه چیست ؟

به وجود آمدن خار پاشنه هنگامی رخ می ‌دهد که رسوبات کلسیم در انتهای پایین استخوان پاشنه جمع شود. به طور کلی این فرآیند امکان دارد طی چند ماه اتفاق بیفتد. همچنین علت دیگری که باعث به وجود آمدن خار پاشنه می شود کشیدگی عضلات و رباط‌ های پا و پلانتار فاشیاتیس و پاره شدن غشای پاشنه استخوانی می باشد.

دلایل به وجود آمدن خار پاشنه چیست ؟
دلایل به وجود آمدن خار پاشنه چیست ؟

به وجود آمدن خار پاشنه در ورزش‌کاران بسیار رایج می باشد و اغلب ورزش‌کاران از این بیماری رنج می ‌برند. زیرا ورزش‌کاران فعالیت ‌های بسیاری مانند دویدن و پریدن دارند و از همین جهت می ‌توانند باعث کشیدگی عضلات و رباط ‌های پا شوند و سبب به وجود آمدن خار پاشنه باشند.

اما به ‌طورکلی ممکن است دلایل بسیاری نیز به غیر از موارد بالا برای به وجود آمدن خار پاشنه وجود داشته باشد به همین سبب در ادامه برای شما علت‌ های دیگر ایجاد خار پاشنه را ذکر می ‌کنیم.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد هستید

نا هنجاری‌ های مرتبط به راه رفتن:

برخی از افراد به سبب نادرست راه رفتن ممکن است باعث ایجاد فشار های زیادی بر روی استخوان ‌های پاشنه پای خود و رباط ‌ها و اعصاب نزدیک به آن‌ ها باشند و به همین سبب باعث به وجود آمدن اختلالاتی مانند خار پاشنه در پای خود شوند.

فعالیت ‌های ورزشی :

بیشتر ورزش‌کاران به دلیل فعالیت ‌های بسیاری که دارند و پریدن و دویدن زیادی که  انجام می‌دهند ، باعث فرسودگی پاشنه پا و قوس کف پای خود می شوند و به همین سبب خطر ابتلا به خار پاشنه را برای خود افزایش می دهند.

فعالیت ‌های ورزشی :
فعالیت ‌های ورزشی :

فعالیت بر روی سطح ‌های ناهموار و سخت :

برخی افراد به دلیل فعالیت‌ های بسیار مانند راه رفتن، دویدن و یا پریدن های مکرر بر روی سطح های نا هموار و سخت نیز می ‌توانند باعث ایجاد خار پاشنه شوند. زیرا این فعالیت ‌ها بر روی سطوح سخت باعث فرسودگی پاشنه پا می‌ شود و خطر مبتلا شدن به خار پاشنه را ازیاد می کند.

ضربه :

ضربه به پاشنه پا و آسیب‌ هایی که امکان دارد بر روی پاشنه پا رخ دهد نیز یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن خار پاشنه می باشد. وارد شدن ضربه به پا می تواند باعث پارگی غشای آن شود و از همین جهت باعث به وجود آمدن خار پاشنه شود.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد هستید

افزایش سن :

طبق تحقیقات نشان داده در سال 2008 خار پاشنه در مردان و زنانی که سن بیشتری داشته ‌اند ، شایع‌ تر بوده است و از این جهت خطر ابتلاء افراد مسن به خار پاشنه بیشتر می باشد.

اضافه وزن :

طبق تحقیقات به دست آمده توسط پژوهشگران چاقی و اضافه وزن ارتباط رابطه مستقیمی با به وجود آمدن خار پاشنه دارد . به دلیل این‌که اضافه وزن می ‌تواند فشار زیادی بر روی پاشنه پا وارد کند ، باعث به وجود آمدن خار پاشنه می شود.

اضافه وزن :
اضافه وزن :

استفاده از کفش‌ های نامناسب :

استفاده کردن و پوشیدن زیاد ازکفش ‌هایی که اندازه پا نیستند و مناسب پا نمی باشند نیز باعث می شود قوس پا به خوبی حفظ نشود و محافظت لازم در برابر کف پا انجام نشود. برخی از کفش‌ ها و دمپایی ها مانند دمپایی ‌های لا انگشتی کفی مناسبی برای قوس پا ندارند. به همین سبب می ‌توانند در ابتلا به خار پاشنه بسیار مؤثر باشند .

البته لازم است بدانید برخی از بیماری ‌های دیگر نیز می ‌تواند باعث ایجاد شدن خار پاشنه در افراد باشد. قصد داریم در ادامه برای شما بیماری ‌هایی که امکان دارد در روند به وجود آمدن خار پاشنه تاثیرگذار باشند ، را نام ببریم :

  • آرتریت واکنشی (reactive arthritis)
  • سندرم رایتر (Reiter’s disease)
  • روماتیسم ستون فقرات (ankylosing spondylitis)
  • بیماری هیپر استوز اسکلتی ایدیوپاتیک منتشر (diffuse idiopathic skeletal hyperostosis)
  • پلانتار فاشیاتیس (plantar fasciitis)

 

بهترین درمان برای خار پاشنه چیست ؟

همان‌ طورکه در توضیحات بالا ذکر کردیم بیماری خار پاشنه امکان دارد به طور مستقیم فشار زیادی بر روی عضلات و رباط ‌های پا ایجاد کند و از این جهت سبب به وجود آمدن درد های بسیاری برای فرد بیمار گردد و در آخر فشار های زیادی که از این طریق بر روی مفاصل و رباط های فرد بیمار وارد می شود،

باعث کشیده شدن بافت ‌های نرم موجود در پاشنه و فرسوده شدن آن ها شود و دیگر کارایی برای فرد نداشته باشند. بدین صورت به مرور باعث ایجاد خار پاشنه شود.

تمامی این توضیحات به این معنی می باشد که بدانید خار پاشنه فوراً بعد از یک تمرین سنگین ورزشی پدیدار نمی‌ شود و زمان زیادی نیاز دارد تا خار پاشنه صورت بگیرد. وقتی که فرد بیمار علائم اولیه خار پاشنه مانند درد پاشنه را نادیده بگیرد ، سطح خار پاشنه برای او پیشرفته ‌تر و دردناک‌ تر می ‌شود.

همان طور که گفتیم فشار های بسیاری مانند پیاده ‌روی ، دویدن و یا پریدن از سطح های نا هموار و سخت می ‌تواند علت ‌های مهمی برای به وجود آمدن خار پاشنه باشد. اما برخی دیگر از عوامل مهمی که ممکن است در بروز خار پاشنه مؤثر باشند عبارتند از :

  • آرتروز پا
  • کبود شدن پاشنه پا
  • درست راه نرفتن و مشکلاتی در رابطه با نحوه شیوه درست راه رفتن
  • استفاده مکرر از کفش‌های بند انگشتی

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد هستید

تفاوت خار پاشنه با پلانتار فاشیاتیس چیست ؟

بسیاری از افراد خار پاشنه را با پلانتار فاشیاتیس اشتباه می‌گیرند و گاه نمی ‌توانند تفاوت‌ های میان این دو را تشخیص دهند. البته بهتر است بدانید که پلانتار فاشیاتیس می ‌تواند خطر به وجود آمدن خار پاشنه را بیشتر کند و از این طریق باعث شود که افرادی که پلانتار فاشیاتیس تیز دارند و از این عارضه رنج می ‌برند بیشتر در معرض خطر ابتلا به خار پاشنه باشند.

تفاوت خار پاشنه با پلانتار فاشیاتیس چیست ؟
تفاوت خار پاشنه با پلانتار فاشیاتیس چیست ؟

حدود ۱۵ درصد افرادی که اختلالاتی در پای خود دارند ، احتیاج به مراقبت ‌های پزشکی دارند و اکثر این افراد از بیماری پلانتار فاشیاتیس نیز رنج می ‌برند که مکمل و تشکیل دهنده خار پاشنه می باشد. یک تفاوت عمده و مهم بین بیماری خار پاشنه و پلانتار فاشیاتیس وجود دارد که در ادامه برای شما آن را ذکر می‌کنیم.

همان طور که ذکر کردیم به دلیل تشکیل رسوب‌ های کلسیمی در کف پا خار پاشنه به وجود می‌آید و برآمدگی های استخوانی هم ‌راستا با پلانتار فاشیاتیس در کف پا به وجود می آورد.

اما علت به وجود آمدن پلانتار فاشیاتیس التهاب می باشد. اغلب پزشکان بیماری پلانتار فاشیاتیس را به بافتی شبیه زه کمان تشبیه می کنند که این بافت از انتهای پا شروع می ‌شود و به پاشنه پا اتصال پیدا می‌کند. از دلایل به وجود آمدن پلانتار فاشیاتیس نیز می ‌‌توان فشار های وارده زیاد به این بخش را نام برد و همچنین علت‌ های زیاد دیگری ممکن است در روند به وجود آمدن این عارضه تاثیرگذار باشند مانند :

  • چاقی و اضافه وزن
  • پیاده‌ روی یا انجام دادن ورزش ‌های سخت و طولانی ‌مدت
  • استفاده کردن از کفش ‌های نامناسبی که از حفاظت خوبی برای قوس کف پا برخوردار نیستند

البته لازم است بدانید که ابتلا به دیابت نیز می‌تواند یک خطر مهم برای به وجود آمدن پلانتار فاشیاتیس باشد. اغلب پزشکان معتقدند که پلانتار فاشیاتیس بدون احتیاج به درمان رفع می‌گردد ، اما خار پاشنه باید درمان شود. زیرا در صورت درمان نشدن ممکن است مشکلات حادتری را برای فرد بیمار به وجود بیاورد.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد هستید

پیشگیری از به وجود آمدن خار پاشنه

شما می ‌توانید با استفاده از پوشیدن کفش‌ های مناسبی که استحکام خوبی داشته باشد و بتواند ضربه های اطراف را دفع کند و همچنین کفی محکم داشته باشد ، از خار پاشنه جلوگیری  کنید.

همچنین کفش مناسب می‌ تواند برای حرکات کششی و فعالیت ‌های فیزیکی و همچنین گرم نگه داشتن پا قبل از قدم زدن و راه رفتن بسیار مؤثر باشد و از این جهت بتواند عامل بسیار مهمی برای جلوگیری از به وجود آمدن خار پاشنه باشد.

پیشگیری از به وجود آمدن خار پاشنه
پیشگیری از به وجود آمدن خار پاشنه

همچنین استفاده نکردن از کفش ‌های پاشنه بلند می ‌تواند کمک بسزایی برای جلوگیری از خار پاشنه کند. لازم است بدانید استفاده از کفش هایی که قسمت پاشنه و زیر آن‌ ها سابیده و فرسوده شده باشد، برای شما پیشنهاد نمی‌شود و باید از پوشیدن و استفاده کردن آن‌ ها پرهیز کنید.

همین ‌طور کاهش وزن می ‌تواند پیشگیری مناسبی برای جلوگیری از خار پاشنه باشد. زیرا اضافه وزن زیاد می ‌تواند باعث فشار های بسیاری بر روی سطح پا گردد. از همین جهت شما می‌ توانید با کاهش وزن از به وجود آمدن خار پاشنه جلوگیری کنید.

درمان های غیر از جراحی برای خار پاشنه

امکان این ‌که درد خار پاشنه و پلانتار فاشیاتیس با استفاده از استراحت کردن برطرف نشود ، بسیار زیاد می باشد. بهتر است بدانید که ممکن است راه رفتن زیاد بعد از بیدار شدن از خواب ‌های شبانه درد های شما را بیشتر ‌کند.

درمان های غیر از جراحی برای خار پاشنه
درمان های غیر از جراحی برای خار پاشنه

زیرا وقتی بعد از بیدار شدن از خواب شما به سرعت راه می روید باعث کشیده شدن پلانتار فاشیاتیس می ‌شوید و از همین جهت درد بسیاری بر روی پاشنه شما حس می‌ شود. اما بعد از این‌که به طور عادی راه می ‌روید و پیاده‌ روی می‌کنید ممکن است این درد کمتر شود.

درمان های غیر از جراحی برای خار پاشنه
درمان های غیر از جراحی برای خار پاشنه

اما لازم است بدانید که وقتی دوباره استراحت می‌کنید بعد از راه رفتن این درد دوباره بیشتر خواهد شد. اگر درد پاشنه شما ادامه ‌دار بود و حدود یک ماه به طول انجامید بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

پزشک معالج شما با در نظر گرفتن معاینه های ساده می ‌تواند درمان ‌های بسیاری به شما توصیه کند. در ادامه این مطالب قصد داریم در رابطه با درمان ‌هایی که ممکن است پزشک برای شما به واسطه درد های پاشنه پا در نظر بگیرد  ، بپردازیم :

استفاده کردن از تمرینات کششی و انجام دائم آن ‌ها

استفاده کردن از نوار های مخصوص برای بستن پا به ‌منظور حفاظت از عضلات و تاندون ‌های تحت فشار

داشتن استراحت لازم و کم کردن فشارهای روی پاها می ‌تواند تورم منطقه ‌های آسیب ‌دیده را کمتر کند

یخ نیز می ‌تواند کاهش درد و تورم را برای شما به همراه داشته باشد

پوشیدن کفش‌ هایی با کفی ‌های طبی مخصوص و مناسب که این کفی ها وقتی که در کفش قرار می‌گیرند، موجب می ‌شوند که فشار کمتری بر روی پاشنه پا حس شود و برای ایمنی پا بسیار مهم می ‌باشند.

استفاده از دستگاه ارتوتیک نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. پزشک معالج می ‌تواند با قرار دادن این دستگاه در داخل کفش شما باعث برطرف شدن بد شکلی ها و مشکلات دیگر پای شما گردد .

نوشیدن و استفاده کردن از اسپرینت های شبانه

استفاده از کفی‌ های طبی مخصوص و بالشتک نرم در کفش ‌ها که باعث ایجاد فشار کمتری بر روی پا می شوند نیز بسیار تاثیرگذار است.

استفاده کردن از دارو های ضد التهابی که می توانند باعث کاهش تورم در پا و مفاصل آن گردند

تزریق کورتیزون نیز می‌تواند باعث کم کردن تورم و درد در نواحی پا شود. البته دارو های مؤثر دیگری نیز در این رابطه هستند که می ‌‌توان از آن ‌ها استفاده کرد. اما در صورت تاثیر نداشتن می توان از داروی کورتیزون نیز استفاده لازم را به عمل آورد.

درمان‌ های فیزیکی به واسطه فیزیوتراپی و شاک ویو

بهتر است بدانید برخی درد های پاشنه پا و خار پاشنه بدون نیاز به داروی دارای نسخه پزشک امکان دارد برطرف گردد. دارو های بسیاری مانند استامینوفن و ایبوپروفن می‌ توانند برای کم کردن دردهای شما بسیار مؤثر باشند. اما برای این‌که بتوانید علائم خار پاشنه را بر طرف کنید باید درمان اصلی آن را آغاز کنید تا به واسطه پزشک مورد نظر یک  درمان مؤثر برای شما در نظر گرفته شود.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد هستید

چگونه می ‌‌توان خار پاشنه را تشخیص داد ؟

در حالت عادی تشخیص خار پاشنه به واسطه پزشک صورت می‌گیرد و شما با مراجعه به پزشک متخصص و انجام عکس ‌برداری های لازم می‌ توانید به خار پاشنه در پای خود پی ببرید.

چگونه می ‌‌توان خار پاشنه را تشخیص داد ؟
چگونه می ‌‌توان خار پاشنه را تشخیص داد ؟

البته فیزیوتراپیست یا پزشک ورزشی شما نیز می‌ تواند با استفاده از علائمی که در شما وجود دارد و سوابق پزشکی شما با توجه به معاینات در نظر گرفته ‌شده وجود این عارضه را در شما تشخیص دهد.

بعد از این‌که طبق معاینات پزشک مورد نظر بیماری خار پاشنه برای شما تایید شد ، به طور حتم به دنبال یافتن علت به وجود آمدن آن و روش ‌های درمانی که ممکن است برای شما مناسب باشد می‌گردید تا از این طریق بتوانید احتمالمبتلا شدن در آینده به خار پاشنه را کاهش دهید.

چگونه می ‌‌توان خار پاشنه را تشخیص داد ؟
چگونه می ‌‌توان خار پاشنه را تشخیص داد ؟

لازم است برای تشخیص خار پاشنه به موارد زیر به موارد زیر توجه کنید و با استفاده از آن ‌ها تشخیص خار پاشنه را برای خود راحت ‌تر کنید.

تصویر برداری از مفاصل پا به واسطه اشعه ایکس می ‌تواند برای شما بسیار مؤثر باشد. زیرا این تصویربرداری می‌تواند رسوب کلسیم را در پای شما تشخیص دهد و همین ‌طور به وجود آمدن استخوان در داخل پلانتار فاشیاتیس را در تصویر برای شما به نمایش بگذارد.

زیرا در این حالت وقتی که در داخل پلانتار فاشیاتیس استخوانی در پاشنه به وجود بیاید شما دچار خار پاشنه هستید.

همچنین پزشک معالج می ‌تواند با در نظر گرفتن سونوگرافی و ام ار ای های مشخص برای شناسایی پارگی های موجود در پلانتار فاشیاتیس و التهابات و رسوب کلسیم در آن ‌ها اقدام کند.

البته امکان دارد برخی از پزشکان برای تشخیص خار پاشنه از آزمایشات آسیب ‌شناسی و غربالگری نیز استفاده کنند تا از این طریق تشخیص قطعی خار پاشنه را برای شما انجام دهند.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد هستید

شاک ویو تراپی چیست؟

بسیاری از پزشکان روش درمانی شاک ویو تراپی را یک روش تایید شده ، از نظر درمان می‌ دانند. زیرا به واسطه آن می ‌‌توان درمان ‌های بسیاری برای آسیب ‌دیدگی ‌های مزمن و بافت‌ های نرم داشت و از این طریق می ‌‌توان بیماری‌ های استخوانی را برطرف کرد.

شاک ویو یک روش ایمن و غیر تهاجمی می ‌باشد که در آن امواج از بدن عبور می کند و به همین جهت موجب تحرک بسیاری در بافت‌ ها می شود. همین ‌طور شاک ویو می ‌‌تواند گردش خون در نواحی مورد نظر را افزایش دهد و از این جهت بافت ‌های آسیب ‌دیده را ترمیم کند.

شاک ویو تراپی چیست؟
شاک ویو تراپی چیست؟

شاک ویو تراپی به علت این‌که می ‌تواند بافت‌ های اسکار را از بین ببرد ، اثر بخشی بسیاری برای درمان بسیاری از بیماری‌ های بافتی خواهد داشت. بافت ‌های اسکار خواص ارتجاعی ندارند و مانع از انجام دادن حرکات و عملکرد های متفاوت بر روی بافت‌ ها و عضلات می شوند.

به همین جهت باعث می ‌شوند که بافت ‌های سالم و اطراف آن ‌ها ضعیف شوند و آسیب ‌دیدگی بسیاری برای فرد بیمار به همراه خواهند داشت. اما دستگاه شاک ویو می ‌تواند با استفاده از بالا بردن گردش جریان خون از، از بین رفتن بافت‌ های اسکار جلوگیری کند و محرک خوبی برای باز سازی سلولی باشد تا از این جهت سرعت روند درمان بیماران را بیشتر کرده و تسکین خوبی برای برطرف کردن درد های آن ‌ها باشد.

استفاده کردن از شاک ویو محدودیت منع دارد . ممکن است در برخی موارد  نتوان از دستگاه شاک ویو برای بر طرف نمودن بیماری ‌ها و خار پاشنه استفاده کرد.

این محدودیت ‌ها شامل موارد زیر می ‌شوند:

  • خانم ‌های باردار
  • افرادی که مبتلا به تومور های بدخیم هستند
  • افرادی که بیماری ‌های عصبی و بیماری ‌های مربوط به گردش خون دارند
  • افرادی که ابتلا به عفونت های متفاوتی دارند
  • کسانی که از دارو های رقیق‌کننده خون استفاده می کنند
  • مواردی که پین ها و پیلوت های فلزی ممکن است در پا وجود داشته باشد

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد هستید

چگونه می‌‌توان از شاک ویو برای درمان خار پاشنه استفاده لازم را کرد؟

طبق توصیه بسیاری از پزشکان یک روش بسیار کارآمد و اصولی استفاده از شاک ویو برای درمان خار پاشنه می باشد. بعد از انجام دادن و گذشتن از مراحل خاص می ‌‌توان روش شاک ویو درمانی را برای خار پاشنه بسیار مؤثر در نظر گرفت.

پزشک مورد نظر بعد از اطمینان حاصل کردن از تشخیص صحیح از بیماری خار پاشنه می ‌تواند روش درمانی شاک ویو را به شما پیشنهاد دهد. زیرا این روش تأثیر بسیار بالایی دارد و می‌ تواند شامل بهبودی بسیاری برای افراد باشد.

چگونه می‌‌توان از شاک ویو برای درمان خار پاشنه استفاده لازم را کرد؟
چگونه می‌‌توان از شاک ویو برای درمان خار پاشنه استفاده لازم را کرد؟

در هنگام معاینه پزشک مورد نظر شما می‌تواند در نقاطی که بیشترین درد را به‌ همراه دارد را شناسایی کند و پروب را بر روی آن گذاشته و با استفاده از امواج دستگاه شاک ویو باعث برطرف نمودن خار پاشنه شود. روش شاک ویو می ‌تواند محرک بسیار خوبی برای از بین بردن التهاب ‌ها باشد.

بعد از این‌که پزشک مورد نظر منطقه آسیب ‌دیده بوسیله خار پاشنه را تشخیص داد در مناطق مورد نظر می‌ تواند درمان خار پاشنه را به واسطه شاک ویو آغاز کند.

البته لازم به ذکر است بدانید که در ابتدای این مراحل پزشک مورد نظر باید بتواند با استفاده از این روش میزان ناراحتی فرد بیمار را به حداقل برساند و از این جهت درد های مزمن برای بیمار را کاهش دهد. بعد از انجام این روش میزان محرک ‌های موجود در سطح پا بیشتر می شوند

از همین جهت می ‌‌توان موجب کاسته شدن درد ناشی از خار پاشنه شد. اگرچه ممکن است در نواحی خار پاشنه باز هم درد کمی صورت بگیرد ، اما بعد از پشت سر گذاشتن روند درمان به واسطه شاک ویو تمامی این درد ها بر طرف می‌گردد.

عوارض شاک ویو برای خار پاشنه

همان ‌طورکه می‌دانید به علت غیر تهاجمی بودن روش شاک ویو و استفاده کردن از امواج کم ‌انرژی در آن افرادی که درمان به واسطه شاک ویو را انتخاب می‌کنند درد زیادی احساس نمی‌کنند . زیرا این روش بسیار ایمن می ‌باشد و برای بیماران حس ناخوشایندی به همراه نخواهد داشت.

عوارض شاک ویو برای خار پاشنه
عوارض شاک ویو برای خار پاشنه

به‌ طورکلی در این رابطه می توان اشاره کرد روش درمانی شاک ویو برای خار پاشنه بدون هیچ ‌گونه عوارض می ‌باشد و جزو آن دست از روش ‌های درمانی بسیار کم خطر و مؤثر می باشد که اغلب پزشکان پیشنهاد می‌کنند برای برطرف کردن خار پاشنه به جای جراحی‌ های سخت از روش درمانی شاک ویو استفاده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد هستید

فواید شاک ویو تراپی

  • کم شدن میزان درد و  تسکین دهنده آن
  • سرعت بخشیدن بهبودی
  • کم بودن دوره بهبودی
  • بهبود التهاب مزمن
  • رشد و افزایش عروق خونی جدید
  • امکان  رشد برای بافت های جدید
  • تحریک ترشح مواد شیمیایی در سلول ها
  • مطمئن و غیر تهاجمی
  • عدم انجام جراحی هایی که ضروری نیستند
  • از بین بردن رسوب کلسیم در بافت ها
فواید شاک ویو تراپی
فواید شاک ویو تراپی

شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد

همان طور که ذکر کردیم ممکن است درمان خار پاشنه برای بسیاری از افراد توسط درمان‌ های اولیه مانند استراحت کردن ، کمپرس یخ یا مصرف دارو های ضد التهابی و تمرینات کششی باعث بهبودی شود.

اما ممکن است خار پاشنه با این راه‌ حل‌های درمانی ساده حل نشود. به همین دلیل پزشکان متخصص روش بسیار کاربردی مانند شاک ویو تراپی را برای شما در نظر خواهند گرفت.

شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد
شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد

به‌ طورکلی وقتی پزشک برای شما روش شاک ویو تراپی را در نظر می گیرد باید اطلاعات کاربردی و مفیدی در رابطه با این روش داشته باشید تا بتوانید بدانید در چه مدت بهبودی شما حاصل می‌گردد. به طور معمول اکثر افرادی که از شاک ویو تراپی استفاده کرده ‌اند درمان‌ های موفقی داشته ‌اند.

بیشترین کاربرد شاک ویو تراپی برای درمان درد های پاشنه و خار پاشنه می باشد. در این روش پزشک به شما پیشنهاد می‌ دهد که با پشت سر گذاشتن دوره درمان شاک ویو تراپی بهبودی خود را به دست بیاورید.

برای این ‌که بتوانید بهبودی کاملی کسب کنید، پزشک مورد نظر تعداد جلسات معینی برای شما در نظر می‌گیرد که با رعایت کردن آن می ‌توانید در روند درمان خود بسیار موفق باشید.

البته لازم است بدانید که میزان دقیق این جلسات و دوره درمان بستگی به موقعیت و عارضه شما دارد. وقتی شما به  پزشک متخصص مراجعه می‌کنید ، پزشک برای شما اول از همه درمان به واسطه تمرینات کششی را درنظر می گیرد تا بتواند از این طریق برای برطرف کردن خار پاشنه شما بسیار تاثیر گذار باشد.

ممکن است این ورزش های فیزیوتراپی از جمله حفظ تعادل ،تمرینات استقامتی و برنامه ‌های دیگری که  مربوط به خار پاشنه باشد. بعد از آن پزشک معالج می ‌تواند با استفاده از شاک ویو مشکل خار پاشنه شما را برطرف کند.

اغلب افراد برای استفاده کردن از دستگاه شاک ویو سوالات بسیاری مد نظر دارند. از مهم ‌ترین سوالات افراد این می ‌باشد که تعداد جلسات درمان خار پاشنه به واسطه شاک ویو چند جلسه می باشد و اطلاعات مفیدی در رابطه با این موضوع احتیاج دارند. در ادامه برای شما در رابطه با میزان جلسات و استفاده از شاک ویو برای برطرف نمودن خار پاشنه صحبت می کنیم.

باید بدانید در رابطه با تعداد جلساتی که شما لازم است عرض دستگاه شاک ویو استفاده کنید و نتیجه مثبتی در روند درمانی خود داشته باشید ، با توجه به موارد متفاوتی ، مختلف می باشد. این موارد در رابطه با عارضه شما و وخامت آن می باشد.

باید گفته شود که میزان وخامت خار پاشنه شما تاثیر به سزایی بر روی تعداد جلسات استفاده شده از شاک ویو دارد تا بتواند تاثیر بهتری بر روی درمان شما بگذارد.

همچنین لازم است بدانید  دستگاه مورد نظری که از آن برای روش درمانی شاک ویو استفاده می‌کنید تاثیر بسیار مهمی بر روی تعداد جلسات و نتیجه آن دارد.

برخی از تکنولوژی‌ های دستگاه‌های فیزیوتراپی باعث می شود عملکردهای فیزیولوژیک در بدن شما زودتر واکنش دهند و واکنش آن ‌ها نسبت به بقیه دستگاه‌ ها سریع‌ تر باشد. تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته ‌ای از دستگاه شاک ویو وجود دارد که می ‌تواند تاثیر بهتری بر روی افراد مختلف و بهبود بخشی خار پاشنه آن ‌ها داشته باشد.

اما لازم است بدانید طبق گفته پزشکان و تجربیاتی که این افراد بر روی بیماران خود داشتند برای درمان خار پاشنه بیشتر از ۱ جلسه نیاز می باشد تا از این جهت بتوان نتیجه درمان را مشاهده کرد. سپس بعد از جلسه اول مراجعه دوم صورت می ‌گیرد و بر طبق بهبودی حاصل شده پزشک معالج مورد نظر شما ممکن است تعداد جلساتی بین ۳ تا ۵ جلسه را برای بهبودی کامل و بر طرف نمودن خار پاشنه در نظر بگیرد.

البته بهتر است بدانید که میزان فاصله بین این جلسات بستگی به نظریه پزشک مورد نظر شما دارد. اما در حالت عادی اغلب بین ۳ تا ۱۰ روز ممکن است روش شاک ویو برای شما صورت بگیرد.

حال ممکن است با تمامی مطالب گفته ‌شده در بالا سوال دیگری در این رابطه ، برای افرادی که قصد دارند تحت نظر پزشک معالج خود از دستگاه شاک ویو برای رفع خار پاشنه خود استفاده کنند به وجود بیاید.

این افراد ممکن است بخواهند بدانند که میز زمان جلسات شاک ویو برای خار پاشنه چقدر طول می‌کشد.

باید بدانید که جلسات شاک ویو بسیار کم زمان می ‌باشد و هیچ‌ گونه دردی برای شما به همراه نخواهد داشت. به ‌طورکلی در مجموع میزان زمان استفاده از شاک ویو برای شما 15 تا ۳۰ دقیقه می باشد.

البته این زمان نیز بستگی به وخامت اوضاع شما در رابطه با خار پاشنه دارد و برای این‌که بتوانید اثر بخشی بهتری در این زمینه داشته باشید باید طبق توصیه پزشک معالج خود جلسات درمانی را پشت سر بگذارید تا این درمان بتواند برای برطرف نمودن خار پاشنه تاثیر به سزایی داشته باشد واز این جهت بهبودی کامل نصیب شما شود و درد های حاصل از خار پاشنه برطرف گردد.

نکته دیگری که در رابطه با درمان به واسطه شاک ویو برای خار پاشنه وجود دارد ، این است که اغلب بیماران نگران درد های بعد از انجام این روش می ‌باشند.

باید گفته شوند که طبق توضیحاتی که در قسمت بالا دادیم ۳ تا ۵ جلسه درمانی احتیاج می باشد شما تا شما بتوانید نتیجه چشمگیری از روند بهبودی به واسطه دستگاه شاک ویو برای خار پاشنه خود ببینید. ممکن است بعد از استفاده از جلسه اول فوراً احساس بهبودی کنید اما با اندکی گذشت زمان امکان بازگشت درد شما وجود دارد.

اما در جلسه دوم درد شما کاهش چشمگیری پیدا می‌کند و به همین ترتیب در جلسه سوم رو به بهبودی می ‌رود. در همین راستا پزشک معالج شما می ‌تواند با در نظر گرفتن تمرینات کششی و تقویتی به شما آموزش دهد تا بتوانید برای بهبودی بیشتر تلاش کنید و نتیجه این روش را در بلند مدت ببینید و شاهد بهبودی خار پاشنه خود باشید.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو خار پاشنه چند جلسه دارد هستید

بعد از استفاده از شاک ویو برای خار پاشنه چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از این ‌که شما از درمان شاک ویو برای بر طرف نمودن خار پاشنه خود استفاده می‌ کنید بدن شما در حالت عادی مجبور می ‌شود که به واسطه امواجی که بر روی آن صورت گرفته و باعث افزایش یافتن میزان گردش خون در آن نواحی شده ‌است ترمیم ‌هایی در محل‌ های آسیب ‌دیده خار پاشنه به وجود آورد تا از این طریق بتواند سلول‌ های بافتی جدیدی را ایجاد کند و با توجه به تولید کردن سلول های جدید بتواند سلول ‌های آسیب ‌دیده در ناحیه ‌ای خار پاشنه را ترمیم کند.

بعد از استفاده از شاک ویو برای خار پاشنه چه اتفاقی می‌افتد؟
بعد از استفاده از شاک ویو برای خار پاشنه چه اتفاقی می‌افتد؟

اغلب بیمارانی که از شاک ویو برای برطرف نمودن خار پاشنه استفاده کرده‌اند ،توانسته ‌اند بعد از زمان ۱۳ هفته به دردهای خود خاتمه دهند. البته در برخی از موارد حادتر ممکن است افراد زمان بیشتری برای برطرف کردن این دردها پشت سر بگذارند.

طبق وخامت عارضه مورد نظر خار پاشنه ممکن است ۱۶ هفته بعد مجدداً دوره درمانی شاک ویو برای خار پاشنه تکرار شود تا از این جهت به ‌طورکلی این عارضه بر طرف گردد. همان ‌طورکه گفته شد در رابطه با شاک ویو بهترین عاملی که می‌تواند افراد را وادار کند که از این روش استفاده کنند

این است که این روش بدون عوارض می ‌باشد و در زمان بسیار کوتاهی می ‌‌توانند بهبودی خود را به دست آورند. به‌ طورکلی باید گفت که در رابطه با این روش درمانی احتیاج نیست که بیمار در شرایط بحرانی و سختی قرار بگیرد و از فعالیت ‌های روزانه خود بگذارد، بعد از روش شاک ویو فرد مورد نظر می ‌تواند به کار های روزانه خود بپردازد و با حفظ تمرینات ورزشی گفته شده روند درمان خود را سریع‌ تر کند.

جمع‌ بندی مطالب

در این مقاله قصد داشتیم در رابطه با شاک ویو و روش‌ های درمان آن برای خار پاشنه صحبت کنیم. مرکز درمانی ما با در نظر گرفتن جدیدترین و کارآمد ترین دستگاه‌ های شاک ویو می ‌تواند برای کمک به خار پاشنه شما بسیار مؤثر باشد. همچنین با در نظر گرفتن پزشکان و فیزیوتراپیست ‌های متخصص بر طرف نمودن خار پاشنه شما را تضمین می کنیم.

جمع‌ بندی مطالب
جمع‌ بندی مطالب

دستگاه‌ هایی که در مجموعه ما استفاده می ‌شود دارای آخرین تکنولوژی ‌های بازار می باشد و از محصولات کمپانی‌ های معروف استفاده شده است. همان ‌طورکه گفته شد برای این‌که بتوانید روند درمان خار پاشنه خود را در نظر بگیرید باید توسط یک فیزیوتراپیست ویزیت شوید تا از این جهت با توجه به معاینات انجام شده وی تشخیص دهد که میزان آسیب دیدگی شما چقدر می باشد .

در مطالب بالا برای شما ذکر کردیم که میزان جلسات جلسات شاک ویو خارپاشنه با توجه به وخامت اوضاع خار پاشنه شما  متغیر می باشد. همین‌ طور با در نظر گرفتن اثر گذاری و واکنش بدن شما می ‌‌توان تشخیص داد که میزان جلسات استفاده شده از شاک ویو برای درمان خار پاشنه چه میزان می باشد. اما به‌ طورکلی طبق نظریه پزشکان ۳ تا ۵ جلسه برای درمان و بهبودی کامل پیشنهاد می‌شود تا ازین طریق بتوانید درمان خود را انجام دهید.

همان ‌طورکه می‌دانید شاک ویو نیز برای اغلب بیماری‌ های دیگر ممکن است فواید بسیار مفیدی داشته باشد. بسیاری از افراد خواهان این هستند که با استفاده از اطلاعات خود از به وجود آمدن خار پاشنه جلوگیری کنند.

در مطالب بالا پیش‌گیری ‌های لازم برای به وجود آمدن خار پاشنه را در نظر گرفتیم تا بتوانید با رعایت کردن آن ‌ها از ایجاد خار پاشنه جلوگیری کنید. البته درمان‌ های بسیاری برای خار پاشنه وجود دارد که ما شاک ویو را برای شما پیشنهاد می‌کنیم. ما با در نظر گرفتن بهترین تیم حرفه ‌ای و استفاده از بروزترین دستگاه‌ های دنیا می ‌توانیم فعالیت ‌های فیزیوتراپی و شاک ویو را برای خار پاشنه شما انجام دهیم.

البته در رابطه با هزینه‌ های شاک ویو می ‌‌توان گفت که با توجه به مراجعه به پزشک و در نظر گرفتن میزان وخامت شما و تعداد جلساتی که قرار است تحت درمان قرار بگیرید متغیر می باشد. همچنین شما باید با استفاده از مراقبت‌ های بعد از شاک ویو درمان خود را تثبیت کنید تا دوباره مشکل خار پاشنه برای شما به وجود نیاید. ممکن است بعد از درمان به واسطه شاک ویو پزشک مورد نظر برای شما استفاده از دارو های ضد درد را توصیه کند.

البته لازم است بدانید که استفاده کردن از یخ بعد از شاک ویو برای شما توصیه نمی‌ شود و ممکن است روند درمان شما را دچار اختلال کند.

در حالت عادی شاک ویو برای درمان خار پاشنه به طور میانگین در هفته ۱ بار و با توجه به میزان بازدهی و نتیجه‌ ای که به دست می‌آورید امکان دارد در حالت میانگین ۳ الی ۶ هفته انجام بگیرد. البته همان طور که ذکر کردیم اغلب افراد بعد از گذشت جلسه اول بسیار کاهش درد را حس می‌کنند و از این روند بسیار خشنود هستند.

سپس تصمیم می‌گیرند که تعداد جلسات درمان خود را کامل کنند تا بتوانند بهبودی کامل را داشته باشند. در تمامی مطالب بالا در رابطه با شاک ویو و بر طرف نمودن خار پاشنه برای شما صحبت کردیم. البته لازم است بدانید که سوال مهمی که اغلب افراد در رابطه با شاک ویو دارند تعداد جلسات استفاده از آن برای برطرف نمودن خار پاشنه می باشد

که ما با توجه به مطالب بالا برای شما توضیح دادیم که چه عواملی ممکن است برای میزان جلسات خار پاشنه شکل تأثیرگذار باشد. امیدواریم که مطالب بالا کمک بسزایی برای برطرف نمودن سوالات شما در رابطه با تعداد جلسات شاک ویو برای خار پاشنه داشته باشد و توانسته باشیم از این طریق اطلاعات مفیدی برای شما به همراه داشته باشیم.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.