فیزیوتراپی با دفترچه بیمه
فهرست مطالب

امروز با موضوع فیزیوتراپی با دفترچه بیمه در خدمت شما هستیم.

فیزیوتراپی در واقع یکی از شاخه های پزشکی می باشد. در این روش بیماری ها ی سیستم عضلانی و اسکلتی و همچنین بیماری های ناشی از اختلالات مغز و اعصاب درمان می شود. امروزه یکی از دغدغه های بیماران متقاضی درمان فیزیوتراپی، هزینه درمان و کیفیت درمان می باشد.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه
فیزیوتراپی با دفترچه بیمه

مراکز درمانی اعم از خصوصی و دولتی با ارائه قرار داد ها با سازمان های مختلف بیمه گر سعی در کاهش هزینه های درمان و افزایش کیفیت درمان بیماران فیزیوتراپی می نمایند. و بیماران فیزیوتراپی می توانند با مراجعه به این مراکز و ارائه دفترچه بیمه از این خدمات بهره ببرند. در این مقاله سعی داریم در مورد فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بپردازیم با ما همراه باشید.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

فیزیو تراپی چیست؟

فیزیوتراپی در چه مواردی کاربرد دارد؟

بیمه چیست؟

فیزیوتراپی تحت پوشش چه بیمه هایی می تواند قرار گیرد؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تامین اجتماعی چگونه است؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه سلامت به چه صورتی انجام می شود؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه نیرو های مسلح چگونه است؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک صادرات به چه صورتی انجام می گیرد؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک تجارت چگونه انجام می شود؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک ملت به چه صورتی انجام می گیرد؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک کشاورزی چگونه است؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک رفاه به چه صورتی انجام می گیرد؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه کانون سردفتران و دفتریاران به به چه نحوی انجام می گیرد؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه های تکمیلی چگونه است؟

 

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی علمی است که در بهبود کیفیت زندگی نقش دارد و همچنین می تواند از آسیب های جسمانی نیز جلوگیری کند. بخشی از سیستم توانبخشی و در در حفظ فعالیت های حرکتی، مدیریت بیماری های مزمن، مراقبت از بیمار و آموزش به او، هم فعالیت دارد

در هر مرحله ای از زندگی که ممکن است فرد به خاطر تصادف، بیماری و … توانایی های حرکتی اش و جسمی را از دست داده است. فیزیوتراپی می تواند کمک کننده باشد. در فیزیوتراپی برای توانبخشی بیماران از عوامل فیزیکی مثل سرما، گرما، الکتریسته، نور و عوامل مکانیکی مثل حرکات ورزشی استفاده می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست هزینه فیزیوتراپی با بیمه تامین اجتماعی دیدن کنید.

طبق نظر انجمن جهانی تعریف فیزیوتراپی عبارت است از :

فیزیوتراپی موجب می شود که فرد قابلیت های خویش را افزایش دهد، یا اگر فردی بیماری پیش رونده مانند ام اس دارد بتواند توانایی های خود را حفظ کند و یا اگر کسی بعضی از توانایی هایش را از دست داده توانایی ها و فعالیت های دیگر را جایگزین کند. و آموزش های مورد نیاز را جهت برطرف نمودن بیماری و افزایش توانایی ها را به فرد می دهد. به طور خلاصه هدف فیزیوتراپی مستقل کردن بیمار در زندگی است.

طبق نظر انجمن جهانی تعریف فیزیوتراپی عبارت است از :
طبق نظر انجمن جهانی تعریف فیزیوتراپی عبارت است از :

فیزیوتراپی در چه مواردی کاربرد دارد؟

فیزیوتراپی در بخش های متنوع و گسترده ای فعالیت دارد. به همین دلیل افراد با مشکلات متفاوت که می تواند یک کودک، جوان ورزشکار و یا یک سالمند باشند، برای انجام فیزیوتراپی به مراکز درمانی مراجعه می کنند. به عبارت دیگر می توان کاربرد آن را اینگونه بیان کرد در شرایطی که بیمار ناتوان باشد با برطرف نمودن آن بیمار را در رسیدن به هدف توانبخشی کمک می کند. به طور اختصار موارد کاربرد فیزیوتراپی را می توان به صورت زیر بیان کرد:

فیزیوتراپی در چه مواردی کاربرد دارد؟
فیزیوتراپی در چه مواردی کاربرد دارد؟
  • فیزیوتراپی در بیماران ارتوپدی
  • فیزیوتراپی در بیماری های روماتولوژی
  • فیزیوتراپی در بیماری های اعصاب
  • فیزیوتراپی در اطفال
  • فیزیوتراپی در بیماری های زنان
  • فیزیوتراپی در اعمال جراحی
  • فیزیوتراپی در بیماری های پوستی
  • فیزیوتراپی در بیماران بستری در بخش های بیمارستان
  • فیزیوتراپی در بیماری های قلبی و تنفسی
  • فیزیوتراپی در سالمندان

 بیمه چیست؟

بیمه عبارتست از قراردادی که بر اساس آن شرکت بیمه متعهد می شود که در برابر مقدار پولی که شخص یا شرکت دیگری به او پرداخت می نماید خسارت وارد شده به بیمه گذار را در پی خسارت ها در هنگام بحران و آسیب های اجتماعی، فیزیکی که اتفاق می افتد، جبران نماید.

در واقع شرکت های بیمه گذار با دریافت مبلغی کم از بیمه شدگان آن ها را در شرایط بحرانی، با پرداخت مبلغ خسارت وارد شده کمک می کنند.

بیمه انواع مختلفی اعم از درمانی، مسوولیت، بدنه و … دارد. همانطور که می دانید از با ارزشترین دارایی های هر انسانی سلامت جسم و روح آن است. اما هیچ ضمانتی مبنی بر همیشه بر سالم ماندن انسان نیست. از آنجایی که امروزه یکی از نگرانی های افراد افزایش روز افزون هزینه های درمان بوده است،

بنابراین افراد در مواجه با این مشکلات بایستی تدابیری بیاندیشند. یکی از این راهکارها تامین پوشش بیمه درمانی است. فیزیوتراپی نیز یکی از روش های درمانی هست که می تواند تحت پوشش بیمه های درمانی قرار بگیرد. در ادامه به توضیح مفصل این مورد خواهیم پرداخت.

بیمه چیست؟
بیمه چیست؟

 فیزیوتراپی تحت پوشش چه بیمه هایی می تواند قرار گیرد؟

بیمه می تواند برخی بیماری ها را پوشش دهد و افراد بیماری که بیمه هستند، می توانند با ارائه دفترچه بیمه به مراکز درمانی تحت پوشش بیمه قرار گیرند. بیماران نیازمند به فیزیوتراپی نیز می توانند از این خدمات بهره ببرند. فیزیوتراپی به عنوان یک روش درمانی می تواند تحت پوشش بیمه های زیر قرار بگیرد:

بیمه های پایه :

  • بیمه های تامین اجتماعی، مسلح، سلامت
  • بیمه برخی از بانک ها مانند بیمه بانک صادرات، بانک تجارت، بانک ملت، بانک کشاورزی و بانک رفاه
  • کانون سردفتران و دفتریاران

بیمه تکمیلی :

مانند بیمه های ایران، آتیه سازان، حافظ، دانا، آسیا، کمک رسان SOS ، البرز، رازی، پارسیان، سینا، سرمد، دی، آرمان، ما، تجارت نو

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تامین اجتماعی چگونه است؟

هر برگ از دفترچه تامین اجتماعی تا دو اندام و نهایتا 15 جلسه بنابر تجویز پزشک متخصص مورد قبول بیمه می باشد. اگر بیمار نیاز به جلسات درمانی بیشتری داشته باشد بایستی در برگه ای جداگانه نوشته شود.

و در صورتی که تعداد جلسات کمتر از 10 جلسه باشد، مراکز درمانی به اندازه تعداد جلساتی که بیمار انجام داده برگه بیمه را ترخیص خواهد کرد.

در بیمارانی که بیشتر از دو اندام نیاز به درمان دارند، طبق صلاحدید پزشک متخصص فیزیوتراپی ابتدا دو اندامی که مهمتر هستند مورد درمان قرار می گیرد و سپس در مورد اندام های دیگر با استفاده از برگه های دیگر درمان انجام خواهد گرفت.

برای پذیرش دفترچه تامین اجتماعی، بایستی دفترچه دارای مشخصات زیر باشد:

دفترچه برای خود شخص باشد. باید بدانید مراکز درمانی از پذیرش دفترچه های دیگران, خودداری می کند.

دفترچه ی بیمه ی تامین اجتماعی فرد مراجعه کننده تا زمان اتمام جلسات فیزیوتراپی بیمار دارای اعتبار باشد، در غیر این صورت بیمار بایستی ابتدا با مراجعه به شعبه ی بیمه اعتبار آن را تمدید نماید.

توجه داشته باشید هر برگه ی دفترچه تامین اجتماعی از زمان تاریخ ویزیت پزشک که در برگه ثبت شده تا شروع جلسات فیزیوتراپی تنها 2 ماه معتبر است.

عکس فرد بیمه شونده و مهر اعتبار روی دفترچه مشخص باشد.

پزشک متخصص ارجاع دهنده به مراکز درمانی شامل متخصص ارتوپدی، متخصص مغز و اعصاب، متخصص جراحی عمومی و پزشک عمومی(تا 10جلسه و یک اندام) می باشد.

نسخه ی بیمار بایستی کاملا خوانا و واضح باشد.

به جز دستور نوشته شده توسط پزشک متخصص در برگه دفترچه، چیزی به صورت دستی توسط بیمار نوشته نشده باشد.

در صورت تجویز نسخه توسط پزشک متخصص حداکثر تا 15 جلسه می توان از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده نمود و در صورت تجویز توسط پزشک عمومی تا 10 جلسه می توان از این خدمات استفاده نمود.

خدمات بیمه تامین اجتماعی برای بیماران فیزیوتراپی شامل موارد زیر است:

انواع جریانات الکتروتراپی شامل تنس، فارادیک، FES، هات پکHP، اینفرارد  infrared IR  و اولتراسوند می‌باشد. در این بیمه اگر پزشک متخصص توصیه به درمان های دیگر به غیر از موارد ذکر شده نماید درمان های دیگر به صورت آزاد در نظر گرفته می شود.

برای پذیرش دفترچه تامین اجتماعی، بایستی دفترچه دارای مشخصات زیر باشد:
برای پذیرش دفترچه تامین اجتماعی، بایستی دفترچه دارای مشخصات زیر باشد:

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه سلامت به چه صورتی انجام می شود؟

طبق نظر کمیته بیمه سلامت، شرایط حمایت از خدمات فیزیوتراپی به این صورت می باشد: پرداخت هزینه ی درمان و فیزیوتراپی بر اساس ارزش نسبی خدمات، مراقبت های سلامت و تعرفه های مصوب شده توسط کمیته انجام می گیرد.

و بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس، میاستنی گراو، دوشن، گیلن باره، فلج مغزی و دیستروفی عضلانی طبق نظر پزشک متخصص، حداکثر تا 15 جلسه می توانند از خدمات فیزیو تراپی تحت پوشش بیمه سلامت استفاده کنند.

افرادی که این بیمه را دارند بایستی برخی از موارد را رعایت کنند از جمله اینکه تاریخ شروع جلسات فیزیوتراپی نباید بیشتر از یک ماه از زمان تجویز نسخه توسط پزشک گذشته باشد. و همچنین مدت زمان انجام فیزیوتراپی از زمان شروع اولین جلسه نباید بیشتر از دو ماه ادامه یابد. علاوه بر این موارد نوشته تشخیص اولیه در دفترچه بیمار برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی توسط پزشک ضروری است.

بیماران دارای بیمه سلامت می توانند برای تمام اندام‌ها از خدمات فیزیوتراپی استفاده کنند. البته توجه داشته باشید درخواست انجام فیزیوتراپی برای بیمار بایستی توسط پزشک مربوطه صورت بگیرد تا امکان پرداخت سهم سازمان میسر گردد.

توجه داشته باشید پرداخت هزینه‌های بیمارانی که در منزل از خدمات فیزیوتراپی استفاده می‌کنند در حال حاضر در تعهد سازمان‌های بیمه‌ سلامت نیست.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه سلامت به چه صورتی انجام می شود؟
فیزیوتراپی با دفترچه بیمه سلامت به چه صورتی انجام می شود؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه نیرو های مسلح چگونه است؟

بیمه نیروهای مسلح از بیمه‌های پایه ای است که نقش مهمی در پوشش بیمه های نیروهای مسلح دارد. مراکز درمانی فیزیوتراپی با عقد قرار داد با سازمان بیمه نیروهای مسلح، خدمات خود را برای بیمه شدگان این سازمان ارائه می نماید. در ادامه با انواع درمان های تخصصی در مراکز درمانی می پردازیم ولی برای درک بهتر این موضوع ابتدا به تقسیم بندی بیمه شدگان نیروهای مسلح می پردازیم:

بیمه شدگان نیروهای مسلح دو دسته می باشند.

  • دسته اول جانباز و عائله: که خدمات بیمه برای این گونه افراد، رایگان انجام می شود.
  • دسته دوم وظیفه و عادی: که قسمتی از هزینه های درمان توسط سازمان بیمه انجام می گیرد.

در صورت تجویز لیزر، نسخه بیمار باید به تایید پزشک معتمد نیروهای مسلح برسد.  با توجه به با اهمیت بودن تعیین دقیق روند درمان، ویزیت توسط پزشک متخصص فیزیوتراپی انجام گرفته و برنامه درمانی مطرح و در پرونده الکترونیکی بیمار در مراکز درمانی ثبت می شود. بنابراین نیاز است تا بیمار پرونده پزشکی موجود را همراه خود داشته باشد.

در هر جلسته بایستی بیمار بفرم مشخصی را که مورد تایید بیمه نیروهای مسلح می باشد را امضا کرده و تاریخ را ذکر کند.

بیمه شدگان نیروهای مسلح دو دسته می باشند.
بیمه شدگان نیروهای مسلح دو دسته می باشند.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک صادرات به چه صورتی انجام می گیرد؟

بیماران دارای دفترچه بیمه بانک صادرات، بیمه بانک صادرات دارند. بیماران می توانند با به همره داشتن نسخه پزشک متخصص که توسط اداره رفاه کارکنان بانک صادرات مورد تایید است، به مراکز درمانی مراجعه کنند و فیزیوتراپی را انجام دهند.

برای مشخص نمودن دقیق برنامه درمانی بیمار نیاز است تا در جلسه اول اطلاعات و همچنین رونده پزشکی بیمار توسط پزشک فیزیوتراپی مورد ارزیابی و در پرونده الکترونیکی مراکز درمانی ثبت گردد.

بیماران پرداخت  فرانشیز ندارند. تعداد جلسات فیزیوتراپی که برای بیمار در نظر گرفته می شود، در هر ماه حداکثر ۱۵ جلسه و در سال حداکثر ۴۵ جلسه می باشد  در هر برگ دفترچه بیمه درمانی حداکثر دو اندام و ۱۵ جلسه مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک صادرات می باشد.

خدمات تحت پوشش بیمه کارکنان بانک صادرات شامل فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان، سی پی ام CPMو دیاترمی می باشد.

بیمار بایستی در هرجلسه درمانی، پشت نسخه صادره مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک صادرات، اطلاعاتی شامل محل سکونت، شماره تلفن را بنویسد و آ ن را امضا نموده و تاریخ را درج نماید.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک صادرات به چه صورتی انجام می گیرد؟
فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک صادرات به چه صورتی انجام می گیرد؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک تجارت چگونه انجام می شود؟

بیماران دارای دفترچه بیمه بانک تجارت، بیمه بانک تجارت دارند. بیماران می توانند با به همره داشتن نسخه پزشک متخصص که توسط اداره رفاه کارکنان بانک تجارت مورد تایید است، به مراکز درمانی مراجعه کنند و فیزیوتراپی را انجام دهند.

برای مشخص نمودن دقیق برنامه درمانی بیمار نیاز است تا در جلسه اول اطلاعات و همچنین رونده پزشکی بیمار توسط پزشک فیزیوتراپی مورد ارزیابی و در پرونده الکترونیکی مراکز درمانی ثبت گردد.

بیماران پرداخت  فرانشیز ندارند. تعداد جلسات فیزیوتراپی که برای بیمار در نظر گرفته می شود، در هر ماه حداکثر ۱۵ جلسه و در سال حداکثر ۴۵ جلسه می باشد.  در هر برگ دفترچه بیمه درمانی حداکثر دو اندام و ۱۵ جلسه مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک تجارت می باشد.

خدمات تحت پوشش بیمه کارکنان بانک تجارت شامل فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان، سی پی ام CPMو دیاترمی می باشد.

بیمار بایستی در هرجلسه درمانی، پشت نسخه صادره مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک تجارت، اطلاعاتی شامل محل سکونت، شماره تلفن را بنویسد و آ ن را امضا نموده و تاریخ را درج نماید

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک ملت به چه صورتی انجام می گیرد؟

بیماران دارای دفترچه بیمه بانک ملت، بیمه بانک ملت دارند. بیماران می توانند با به همره داشتن نسخه پزشک متخصص که توسط اداره رفاه کارکنان بانک ملت مورد تایید است، به مراکز درمانی مراجعه کنند و فیزیوتراپی را انجام دهند.

برای مشخص نمودن دقیق برنامه درمانی بیمار نیاز است تا در جلسه اول اطلاعات و همچنین رونده پزشکی بیمار توسط پزشک فیزیوتراپی مورد ارزیابی و در پرونده الکترونیکی مراکز درمانی ثبت گردد.

بیماران پرداخت  فرانشیز ندارند. تعداد جلسات فیزیوتراپی که برای بیمار در نظر گرفته می شود، در هر ماه حداکثر ۱۵ جلسه و در سال حداکثر ۴۵ جلسه می باشد  در هر برگ دفترچه بیمه درمانی حداکثر دو اندام و ۱۵ جلسه مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک ملت می باشد.

خدمات تحت پوشش بیمه کارکنان بانک ملت شامل فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان، سی پی ام CPMو دیاترمی می باشد.

بیمار بایستی در هرجلسه درمانی، پشت نسخه صادره مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک ملت، اطلاعاتی شامل محل سکونت، شماره تلفن را بنویسد و آ ن را امضا نموده و تاریخ را درج نماید.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک ملت به چه صورتی انجام می گیرد؟
فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک ملت به چه صورتی انجام می گیرد؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک کشاورزی چگونه است؟

بیماران دارای دفترچه بیمه بانک کشاورزی، بیمه بانک کشاورزی دارند. بیماران می توانند با به همره داشتن نسخه پزشک متخصص که توسط اداره رفاه کارکنان بانک کشاورزی مورد تایید است، به مراکز درمانی مراجعه کنند و فیزیوتراپی را انجام دهند.

برای مشخص نمودن دقیق برنامه درمانی بیمار نیاز است تا در جلسه اول اطلاعات و همچنین رونده پزشکی بیمار توسط پزشک فیزیوتراپی مورد ارزیابی و در پرونده الکترونیکی مراکز درمانی ثبت گردد.

بیماران پرداخت  فرانشیز ندارند. تعداد جلسات فیزیوتراپی که برای بیمار در نظر گرفته می شود، در هر ماه حداکثر ۱۵ جلسه و در سال حداکثر ۴۵ جلسه می باشد.  در هر برگ دفترچه بیمه درمانی حداکثر دو اندام و ۱۵ جلسه مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک کشاورزی می باشد. البته نسخه بیش از 20 جلسه و بیش از 2 اندام بایستی مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک کشاورزی قرار گیرد.

خدمات تحت پوشش بیمه کارکنان بانک کشاورزی شامل فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان، سی پی ام CPMو دیاترمی می باشد.

بیمار بایستی در هرجلسه درمانی، پشت نسخه صادره مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک کشاورزی، اطلاعاتی شامل محل سکونت، شماره تلفن را بنویسد و آ ن را امضا نموده و تاریخ را درج نماید.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک کشاورزی چگونه است؟
فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک کشاورزی چگونه است؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بانک رفاه به چه صورتی انجام می گیرد؟

بیماران دارای دفترچه بیمه بانک کشاورزی، بیمه بانک کشاورزی دارند. بیماران می توانند با به همره داشتن نسخه پزشک متخصص که توسط اداره رفاه کارکنان بانک کشاورزی مورد تایید است، به مراکز درمانی مراجعه کنند و فیزیوتراپی را انجام دهند.

برای مشخص نمودن دقیق برنامه درمانی بیمار نیاز است تا در جلسه اول اطلاعات و همچنین رونده پزشکی بیمار توسط پزشک فیزیوتراپی مورد ارزیابی و در پرونده الکترونیکی مراکز درمانی ثبت گردد.

بیماران پرداخت  فرانشیز ندارند. تعداد جلسات فیزیوتراپی که برای بیمار در نظر گرفته می شود، در هر ماه حداکثر ۱۵ جلسه و در سال حداکثر ۴۵ جلسه می باشد.  در هر برگ دفترچه بیمه درمانی حداکثر دو اندام و ۱۵ جلسه مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک کشاورزی می باشد. البته نسخه بیش از 20 جلسه و بیش از 2 اندام بایستی مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک کشاورزی قرار گیرد.

خدمات تحت پوشش اداره رفاه کارکنان بانک رفاه شامل فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان، سی پی ام CPM می باشد و مگنت به صورت عمل مستقل محسوب شده و نیازمند ارائه نسخه مجزا و معرفی نامه مجزا دارد.

بیمار بایستی در هرجلسه درمانی، پشت نسخه صادره مورد تایید اداره رفاه کارکنان بانک کشاورزی، اطلاعاتی شامل محل سکونت، شماره تلفن را بنویسد و آ ن را امضا نموده و تاریخ را درج نماید.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه کانون سردفتران و دفتریاران به چه نحوی انجام می گیرد؟

برای استفاده از خدمات این بیمه بیمار با در دست داشتن نسخه ی پزشک به یکی از شعب کانون سردفتران و دفتریاران مراجعه کرده و یک معرفی نامه دریافت می نماید. که در این معرفی نامه مشخصات بیمار، سقف تعهد بیمه، تاریخ اعتبار و درصد فرانشیز ذکر شده است.

مانند بیمه های دیگر در صورتی که نسخه بیش از 20 جلسه و بیش از 2 اندام باشد باید ابتدا پزشک معتمد کانون سردفتران و دفتریاران آن را تایید نماید. و بیمار به مدت یک ماه از تاریخ تجویز پزشک تا شروع انجام خدمات فرصت دارد. بعد از آن بیمار با همراه داشتن اصل و کپی نسخه و معرفی نامه جهت تشکیل پرونده ی الکترونیک به مراکز درمانب فیزیوتراپی مراجعه کرده و بعد از ارزیابی توسط پزشک متخصص می تواند درمان خویش را شروع کند.

خدمات تحت پوشش کانون سردفتران و دفتریاران شامل فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان، سی پی ام CPM می باشد.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه کانون سردفتران و دفتریاران به چه نحوی انجام می گیرد؟
فیزیوتراپی با دفترچه بیمه کانون سردفتران و دفتریاران به چه نحوی انجام می گیرد؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی چگونه است؟

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی ایران

با عقد قرارداد بین بیمه ایران و مراکز درمانی فیزیوتراپی، خدمات تخصصی برای بیماران اختصاص می یابد. شرایط این خدمات به شرح زیر است.

بیمارانی که بیمه ایران پوشش بیمه تکمیلی آنها را نموده است به دو دسته تقسیم می شوند.

بیماران بدون محدودیت سقف پرداخت بیمه ای:

در این گروه بیمه پایه می تواند دفترچه بیمه ایران باشد. یا سایر بیمه های پایه مانند مسلح، سلامت و تامین اجتماعی باشد که می تواند بدون سقف بسته به سازمان بیمه شونده در نظر گرفته شود.

بیماران با محدودیت سقف پرداخت بیمه ای:

در این گروه بیماران با بیمه‌های پایه مانند مسلح، سلامت و تامین اجتماعی می باشند باشد که می تواند سقف و محدودیت پرداخت بسته به سازمان بیمه شونده در نظر گرفته شده باشد.

بیماران تحت پوشش بیمه درمانی ایرانی بایستی با با ارائه نسخه پزشک متخصص معالج خود به مراکز درمانی مراجعه کنند. در جلسه اول با توجه به اهمیت روند دقیق درمان و طراحی برنامه درمانی ویزیت توسط پزشک متخصص فیزیوتراپی انجام شده و برنامه درمانی مطرح و ثبت اطلاعات در پرونده الکترونیکی بیمار در مراکز درمانی فیزیوتراپی انجام می گردد لازم است در این جلسه  بیمار پرونده پزشکی را همراه به همراه داشته باشد.

مراکز درمانی فیزیوتراپی با داشتن امتیاز معرفی نامه آنلاین برای هر نسخه بیمار حداکثر 15 جلسه تا 2 اندام معرفی نامه صادر می کنند. در هر ماه توسط بیمه ایران یک دوره فیزیوتراپی با رعایت کردن سقف بیمه‌ای بیمار پوشش داده می‌شود. همچنین از تاریخ تجویز پزشک تا زمان مراجعه بیمار به مراکز درمانی فیزیوتراپی بیشتر از یک ماه نگذشته باشد.

لیزر کم توان در تعهد بیمه ایران می باشد. ذکر این نکته الزامی است که نسخه پزشک عمومی مورد قبول بیمه ایران نمی باشد.

بیماران با محدودیت سقف پرداخت بیمه ای:
بیماران با محدودیت سقف پرداخت بیمه ای:

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

با عقد قرارداد بین بیمه آتیه سازان حافظ و مراکز درمانی فیزیوتراپی، خدمات تخصصی برای بیماران اختصاص می یابد. بیماران بیمه آتیه سازان حافظ به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

1- بیمارانی که اطلاعات آن ها در سامانه ی رسا (مخصوص بیمه آتیه سازان حافظ) ثبت بوده و ارائه معرفی نامه برای آنها از طریق مراکز درمانی به صورت آنلاین مقدور می باشد. که در معرفی نامه صادره آنلاین از بیمه آتیه سازان حافظ درصد فرانشیز پرداختی توسط بیمار مشخص شده است.

2- بیمارانی که در سامانه رسا اطلاعاتشان ثبت نیست و به ارائه معرفی نامه مهر شده از بیمه آتیه سازان حافظ و ارائه آن به مراکز درمانی فیزیوتراپی نیاز می‌باشد. که این مورد در معرفی نامه صادره از بیمه مشخصات بیمار و نسخه تجویز شده از جمله نام پزشک، تعداد اندام تحت درمان و خدمات قابل ارائه توسط مراکز درمانی فیزیوتراپی و سقف تعهد پرداختی توسط بیمه آتیه سازان حافظ مشخص شده است.

خدمات بیمه آتیه سازان حافظ

بیمه آتیه سازان حافظ خدماتی به بیمه شدگان ارائه می دهد شامل موارد فیزیوتراپی روتین ، لیزر کم توان ، سی پی ام ، مگنت می باشد. که مگنت عمل مجزا محسوب شده و نیاز به نسخه و معرفی نامه جداگانه دارد.

در جلسه اول با توجه به اهمیتی که روند درمان دارد. توسط پزشک فیزیوتراپی معاینات تخصصی همراه با تکمیل پرونده پزشکی انجام شده و برنامه درمانی برنامه ریزی شده و در پرونده الکترونیکی بیمار موجود در مراکز درمانی فیزیوتراپی ثبت می شود. الزامی است در هر جلسه از درمان بیمار در پشت نسخه پزشک جلسات درمانی خویش را امضا کرده و تاریخ را درج کند.

نکته مورد توجه این است که عمل شاک ویو در تعهد بیمه آتیه سازان حافظ می باشد. ولی شرایطی دارد به این صورت که بیمار بایستی هزینه را بصورت نقدا به مراکز درمانی فیزیوتراپی پرداخت کرده و در انتهای جلسات درمانی شاک ویو با همراه داشتن نسخه جدا و گواهی هزینه پرداختی شاک ویو از مراکز درمانی و ارائه آن به بیمه آتیه سازان حافظ هزینه های پرداختی را دریافت کنند.

خدمات بیمه آتیه سازان حافظ
خدمات بیمه آتیه سازان حافظ

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی دانا

روند پذیرش بیمار با بیمه ی دانا به این صورت است که بیمار با همراه داشتن نسخه پزشک متخصص به مراکز درمانی فیزیوتراپی مراجعه می کند. و در جلسه اوا درمان با توجه به اهمیتی که روند درمان دارد با ویزیت پزشک متخصص فیزیوتراپی انجام گرفته و و برنامه درمانی بیمار طرح ریزی شده و در مراکز درمانی در پرونده الکترونیکی بیمار ثبت می شود. در این جلسه لازم است پرونده پزشکی همراه بیمار باشد.

مطابق با خدمات تحت پوشش بیمه دانا معرفی نامه به صورت آنلاین از طریق سامانه سپاد (سامانه بیمه تکمیلی دانا) برای مراکز درمانی فیزیوتراپی صادر می شود. سپس بیمار با ارائه نسخه پزشک متخصص به مراکز درمانی فیزیوتراپی مراجعه می نماید. در معرفی نامه سقف مورد تعهد بیمه دانا و درصد فرانشیز پرداختی توسط بیمار بایستی مشخص شده باشد.

جلسه اول

در جلسه اول با توجه به اهمیتی که روند درمان دارد. توسط پزشک فیزیوتراپی معاینات تخصصی همراه با تکمیل پرونده پزشکی انجام شده و برنامه درمانی برنامه ریزی شده و در پرونده الکترونیکی بیمار موجود در مراکز درمانی فیزیوتراپی ثبت می شود. الزامی است در هر جلسه از درمان بیمار در پشت نسخه پزشک جلسات درمانی خویش را امضا کرده و تاریخ را درج کند.

بیمه دانا خدمات زیر را در مراکز درمانی فیزیوتراپی تحت پوشش قرار می دهد که شامل فیزیوتراپی روتین ، لیزر کم توان ، سی پی ام ، شاک ویو ، مگنت که شاک ویو و مگنت عمل مجزا محسوب شده و هر کدام در صورتی که نیاز باشد، نیازمند به ارائه نسخه مجزای پزشک و دریافت معرفی نامه مجزا توسط مراکز درمانی فیزیوتراپی می باشد.

جلسه اول
جلسه اول

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی آسیا

بیماران با همراه داشتن نسخه پزشک متخصص و مشخص کردن اندام تحت درمان و نوع خدمت مورد نیاز به مراکز درمانی مراجعه نموده. و در جلسه اول با توجه به اهمیتی که روند درمان دارد.

توسط پزشک فیزیوتراپی معاینات تخصصی همراه با تکمیل پرونده پزشکی انجام شده و برنامه درمانی برنامه ریزی شده و در پرونده الکترونیکی بیمار موجود در مراکز درمانی فیزیوتراپی ثبت می شود. این مراکز درمانی با داشتن امکان صدور معرفی نامه آنلاین اقدام به دریافت معرفی نامه در سایت بیمه آسیا بر اساس نسخه صادره از پزشک متخصص می کند.

خدمات تحت پوشش بیمه ی آسیا شامل فیزیوتراپی، لیزر، سی پی ام، دیاترمی، مگنت (درصورت داشتن نسخه ی جدا) می باشد.

در معرفی نامه صادر شده توسط سازمان بیمه آسیا موارد سقف مورد تعهد بیمه آسیا،  فرانشیز تعیین شده و تاریخ اعتبار وجود دارد. اگر سقف مورد تعهد بیمه آسیا برای بیمار مبلغ کامل نباشد مابه التفاوت سقف پرداختی توسط بیمه و مبلغ کل از بیمار دریافت می گردد.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی کمک رسان SOS

بیمار با همراه داشتن نسخه پزشک متخصص معالج و تعداد جلسات مورد نیاز و خدمات لازم و اندامهای تحت درمان به مراکز درمانی فیزیوتراپی مراجعه نموده. . و در جلسه اول با توجه به اهمیتی که روند درمان دارد.

توسط پزشک فیزیوتراپی معاینات تخصصی همراه با تکمیل پرونده پزشکی انجام شده و برنامه درمانی برنامه ریزی شده و در پرونده الکترونیکی بیمار موجود در مراکز درمانی فیزیوتراپی ثبت می شود. الزامی است در هر جلسه از درمان بیمار در پشت نسخه پزشک جلسات درمانی خویش را امضا کرده و تاریخ را درج کند.

توجه داشته باشید بیمه کمک رسان SOS برای نسخه پزشک عمومی تعهد پرداخت ندارد .و تعهد بیمه کمک رسان SOS در یک دوره درمانی حداکثر دو اندام و ۱۰ جلسه می باشد.

بیمه شدگان بیمه کمک رسان SOS شامل موارد زیر می باشند :

خانواده :در این دسته از بیماران امکان صدور معرفی نامه آنلاین توسط مراکز درمانی فیزیوتراپی را نیست و بایستی معرفی نامه را بیمه کمک رسان SOS به مراکز درمانی فکس کرده و یا بیمار شخصاً به مراکز درمانی تحویل دهد.

شخصی : در بیماران امکان صدور معرفی نامه آنلاین توسط مراکز درمانی فیزیوتراپی وجود دارد.

خدمات مورد تعهد بیمه کمک رسان SOS شامل فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان، سی پی ام CPMو مگنت که عمل مجزا محسوب شده و نیاز به نسخه و معرفی نامه مجزا دارد. توجه داشته باشید در صورتی که لیزر پرتوان و یا تمرین در نسخه نوشته شده باشد بایستی توسط بیمه تاییدیه دریافت شود.

بیمه شدگان بیمه کمک رسان SOS شامل موارد زیر می باشند :
بیمه شدگان بیمه کمک رسان SOS شامل موارد زیر می باشند :

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی البرز

ابتدا بیمار بایستی توسط پزشک متخصص ویزیت شده و نسخه مربوطه که در آن اندام تحت درمان و روش‌های درمانی و تعداد جلسات توسط پزشک نوشته شده است را به مراکز درمانی فیزیوتراپی تحویل دهد.

برای استفاده از تعهد بیمه البرز بیمار نیاز است تا معرفی نامه را با مراجعه به یکی از شعب بیمه البرز به صورت حضوری دریافت کرده و به مراکز درمانی فیزیوتراپی تحویل دهد. در این معرفی نامه میزان سقف تعهد بیمه البرز، مشخصات بیمار، اندام تحت درمان و نوع روش درمانی قید شده است که  به نام مراکز درمانی فیزیوتراپی صادر می گردد.

بنابراین با توجه به با اهمیت بودن طراحی دقیق برنامه درمانی در جلسه اول درمان الزامی است تا بیمار پرونده پزشکی خود را به مراکز درمانی فیزیوتراپی آورده تا ارزیابی های تخصصی و برنامه درمانی در پرونده الکترونیکی بیمار ثبت شود. خدمات مورد تعهد بیمه البرز شامل فیزیوتراپی روتین و لیزر کم توان می باشد.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی رازی

بیمار با همراه داشتن نسخه طبق دستور پزشک متخصص که در آن اندام تحت درمان، تعداد جلسات مورد نیاز و روش های درمانی به مراکز درمانی فیزیوتراپی مراجعه می کند.

بیمار بایستی برای تشکیل پرونده در مراکز درمانی فیزیوتراپی مدارک که شامل کپی کارت ملی، کپی صفحه اول دفترچه درمانی، اصل و کپی نسخه تجویز شده توسط پزشک معالج است، را تهیه نماید.

در جلسه اول با توجه به اهمیتی که روند درمان دارد. توسط پزشک فیزیوتراپی معاینات تخصصی همراه با تکمیل پرونده پزشکی انجام شده و برنامه درمانی برنامه ریزی شده و در پرونده الکترونیکی بیمار موجود در مراکز درمانی فیزیوتراپی ثبت می شود. الزامی است در هر جلسه از درمان بیمار در پشت نسخه پزشک جلسات درمانی خویش را امضا کرده و تاریخ را درج کند. البته امکان صدور معرفی نامه آنلاین توسط مراکز درمانی فیزیوتراپی  در سامانه فناوران بیمه رازی وجود دارد.

خدمات مورد تعهد بیمه البرز شامل فیزیوتراپی روتین و لیزر کم توان و مگنت می باشد. الته مگنت که به طور مجزا محسوب شده و نیاز به نسخه ای جداگانه و دریافت معرفی نامه جداگانه توسط مراکز درمانی فیزیوتراپی دارد. که در این در معرفی نامه سقف مورد تعهد بیمه رازی،  فرانشیز پرداختی توسط بیمار و تاریخ اعتبار آن ذکر شده است.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی رازی
فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی رازی

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی پارسیان

ابتدا بیمار با ارائه نسخه پزشک متخصص به مراکز درمانی فیزیوتراپی مراجعه می نماید. در جلسه اول با توجه به اهمیتی که روند درمان دارد. توسط پزشک فیزیوتراپی معاینات تخصصی همراه با تکمیل پرونده پزشکی انجام شده و برنامه درمانی برنامه ریزی شده و در پرونده الکترونیکی بیمار موجود در مراکز درمانی فیزیوتراپی ثبت می شود. در این جلسه الزامی است بیمار پرونده پزشکی خود را همراه داشته باشد.

معرفی نامه طبق خدماتی که پزشک متخصص برای بیمار در نسخه تجویز نموده است،  به صورت آنلاین از سامانه سایدا (سامانه بیمه تکمیلی رازی) صادر می گردد. در این معرفی نامه اطلاعات سقف مورد تعهد بیمه پارسیان، درصد  فرانشیز پرداختی توسط بیمار و اطلاعات پایه ای بیمار وجود دارد.

خدمات و تحت پوشش بیمه پارسیان و قابل ارائه مراکز درمانی فیزیوتراپی شامل موارد ارزیابی، فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان، سی پی امCPM ، لیزر پرتوان با عمل مستقل، مگنت با عمل مستقل و شاک ویو با عمل مجزا می باشد.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی سینا

بیمار با همراه داشتن نسخه ی پزشک معالج که در آن بایستی به طور واضح اندام تحت درمان، روش درمانی و تعداد جلسات مشخص شده باشد، به مراکز درمانی مراجعه می کند.

سپس در این مراکز بعد از رویت نسخه و تکمیل مدارک، معرفی نامه ی آنلاین دریافت می شود که در آن مشخصات بیمار، سقف تعهد بیمه و تاریخ اعتبار معرفی نامه ثبت شده است.

پس از آن بیمار توسط پزشک متخصص فیزیوتراپی مورد ارزیابی و درمان خود را شروع می کند. الزامی است در هر جلسه از درمان بیمار در پشت نسخه پزشک جلسات درمانی خویش را امضا کرده و تاریخ را درج کند.

بیمه ی سینا پرداخت خدمات فیزیوتراپی روتین و لیزر کم توان را در تعهد خود دارد.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی سینا
فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی سینا

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی سرمد

بیمار با همراه داشتن نسخه ای از پزشک متخصص به بیمه ی سرمد مراجعه نموده و پس از دریافت معرفی نامه جهت انجام درمان مدارک خویش را در مراکز درمانی فیزیوتراپی کامل می کند.

بیمار از زمان تاریخ نسخه پزشک تا شروع خدمات فیزیوتراپی تنها یک ماه فرصت دارد. در این معرفی نامه مشخصات بیمار، اندام تحت درمان، سقف تعهد بیمه، تاریخ اعتبار معرفی نامه و همچنین درصد فرانشیز ثبت شده است. الزامی است در هر جلسه از درمان بیمار در پشت نسخه پزشک جلسات درمانی خویش را امضا کرده و تاریخ را درج کند.

خدمات تحت پوشش بیمه سرمد شامل فیزیوتراپی روتین، لیزر کم توان و مگنت تراپی (که عمل مستقل بوده و نیازمند نسخه و معرفی نامه ی مجزا از نسخه ی فیزیوتراپی می باشد)

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی دی

بیمار بایستی همراه با نسخه ای تجویز شده توسط پزشک متخصص  به مراکز درمانی فیزیوتراپی مراجعه کند. در این مراکز درمانی از طریق سامانه ی رسا (سامانه مربوط به بیمه تکمیلی دی) و طبق اطلاعات نسخه به صورت آنلاین معرفی نامه دریافت می شود که در معرفی نامه اطلاعات شخصی بیمار، سقف تعهد بیمه و درصد  فرانشیز  ثبت شده است.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی دی
فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی دی

پس از تشکیل پرونده ی الکترونیک در مرکز درمانی فیزیوتراپی بیمار مورد ارزیابی توسط پزشک متخصص فیزیوتراپی قرار گرفته و می تواند درمان خویش را آغاز کند.

الزامی است در هر جلسه از درمان بیمار در پشت نسخه پزشک جلسات درمانی خویش را امضا کرده و تاریخ را درج کند.

خدمات تحت پوشش بیمه ی دی شامل فیزیوتراپی روتین و لیزر کم توان می باشد.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی آرمان

بیمار با همراه داشتن نسخه ی پزشک متخصص به شعب بیمه ی آرمان مراجعه کرده و سپس معرفی نامه جهت ارائه به مرکز فیزیوتراپی دریافت می کند. در این معرفی نامه مشخصات بیمار، تاریخ اعتبار معرفی نامه، سقف تعهد بیمه و درصد فرانشیز ثبت شده است. بیمار بعد از تکمیل مدارک در فیزیوتراپی و ایجاد پرونده ی الکترونیک توسط پزشک متخصص فیزیوتراپی مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس درمان خویش را شروع می کند.

اگر نسخه توسط پزشک متخصص ارتوپدی، مغز و اعصاب یا طب فیزیکی تجویز شده باشد می تواند حداکثر تا 20 جلسه و 2 اندام باشد. اما برای سایر پزشکان متخصص تا 10 جلسه و 1 اندام مورد قبول است و همچنین پزشک عمومی حداکثر 10 جلسه و 1 اندام می باشد. الزامی است در هر جلسه از درمان بیمار در پشت نسخه پزشک جلسات درمانی خویش را امضا کرده و تاریخ را درج کند.

خدمات تحت پوشش بیمه ی آرمان  شامل فیزیوتراپی روتین و لیزر کم توان می باشد.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی ما

مانند بیمه های قبلی در این نوع نیز بیمار با نسخه ای که پزشک متخصص تجویز نموده است به یکی از شعب بیمه ی ما مراجعه نموده و جهت انجام خدمات فیزیوتراپی معرفی نامه ای دریافت می کند.

در معرفی نامه تاریخ اعتبار، مشخصات بیمار و سقف تعهد بیمه معرفی نامه ثبت شده است. و مدارک جهت تشکیل پرونده به مراکز درمانی تحویل داده شده و بعد از ارزیابی توسط پزشک متخصص فیزیوتراپی و ثبت اطلاعات در پرونده الکترونیکی بیمار درمان شروع می گردد. الزامی است در هر جلسه از درمان بیمار در پشت نسخه پزشک جلسات درمانی خویش را امضا کرده و تاریخ را درج کند.

خدمات تحت پوشش بیمه ی ما شامل فیزیوتراپی روتین و لیزر کم توان می باشد.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی ما
فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی ما

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تکمیلی تجارت نو

بیمار به همراه نسخه ی پزشک مربوطه به یکی از شعب بیمه ی تجارت نو مراجعه نموده و جهت دریافت خدمات فیزیوتراپی معرفی نامه ای دریافت می کند که در این معرفی نامه مشخصات فرد، تاریخ اعتبار، درصد فرانشیز و سقف تعهد بیمه ثبت شده است.

با دادن معرفی نامه و اصل و کپی نسخه ی بیمار به مراکز درمانی فیزیوتراپی پرونده ی الکترونیکی برای بیمار تشکیل شده و پس از ارزیابی و معاینه توسط پزشک متخصص فیزیوتراپی درمان شروع می شود.

خدمات تحت پوشش بیمه تجارت نو شامل فیزیوتراپی روتین ، لیزر کم توان و سی پی ام CPMمی باشد.

سخن آخر:

از آنجایی که یکی از مشکلات بیماران هزینه و کیفیت درمان می باشد. امروزه سازمان های بیمه ای با تقبل برخی از هزینه های درمان بیماران سعی در رفع این مشکل نموده اند. بیماران نیازمند به خدمات درمانی فیزیوتراپی نیز می توانند از این خدمات بیمه ای با توجه به پروتکل هایی بهره ببرند.

در این مقاله سعی بر این داشتیم خدمات فیزیوتراپی با انواع دفترچه بیمه و دستورالعمل های خاص هر کدام را برای شما شرح دهیم. امیدواریم که این مقاله به شما در کسب آگاهی بیشتر برای استفاده از خدمات بیمه ای یاری رساند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.