مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران
فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم موضوع مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران را مورد بررسی قرار دهیم. مراکزی که برای فیزیوتراپی انتخاب می کنید، باید تجهیزات کافی داشته باشند تا بتوانند به خوبی به مراجعه کنندگان خدمت ارائه دهند.

مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران
مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

تجهیزات موجود در مراکز فیزیوتراپی اهمیت بالایی دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مقاله به طور کامل موضوع مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران را بررسی کنیم تا بیشتر و بهتر با این موضوع آشنا شوید.

اگر شما هم قصد انجام فیزیوتراپی را دارید و به دنبال اطلاعات دقیق و البته صحیحی در این مورد هستید، پیشنهاد می کنیم که قسمت های بعدی مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران
مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

فیزیوتراپی در چه مواردی به کار می رود؟

آیا با مزیت ها و فواید انجام فیزیوتراپی آشنایی دارید؟

انجام فیزیوتراپی چه اهمیتی دارد؟

انتخاب مرکز فیزیوتراپی خوب چه اهمیتی دارد؟

در انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

روند انجام فیزیوتراپی در یک مرکز مجهز چگونه است؟

پزشک چه نقشی در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز ایفا می کند؟

برای انتخاب یک فیزیوتراپیست خوب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یک مرکز فیزیوتراپی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه تجهیزاتی وجود دارد؟

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه خدماتی ارائه می شود؟

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه اقداماتی برای بهبود حال بیمار انجام می شود؟

هزینه انجام فیزیوتراپی به چه عواملی بستگی دارد؟

آیا مجهز بودن مرکز انجام فیزیوتراپی تاثیری بر روی قیمت آن دارد؟

آیا تخصص پزشک مرکز فیزیوتراپی مجهز بر روی هزینه های نهایی فیزیوتراپی تاثیر می گذارد؟

آیا مدت زمان انجام فیزیوتراپی بر روی هزینه نهایی آن موثر است؟

 

فیزیوتراپی در چه مواردی به کار می رود؟

اگر بخواهیم در رابطه با کاربردهای فیزیوتراپی مطلبی را بیان کنیم، نیاز داریم که با این علم آشنایی تقریبی داشته باشیم، برای این کار باید بگوییم که فیزیوتراپی یکی از اصلی ترین زیر مجموعه های رشته پزشکی به حساب می آید. فیزیوتراپی به معنی توان بخشی هم می باشد، بسیاری از افراد فیزیوتراپی را با نام توانبخشی می شناسند.

با استفاده از نام توانبخشی می توان به کاربردهای فیزیوتراپی هم پی برد، توجه داشته باشید که این موضوع به مطالب دقیقی نیاز دارد که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد. فیزیوتراپی کاربردهای مختلفی دارد، با ما همراه باشید تا با این موضوع به طور کامل آشنا شوید و اطلاعات دقیقی در این رابطه ارائه دهیم.

فیزیوتراپی در چه مواردی به کار می رود؟
فیزیوتراپی در چه مواردی به کار می رود؟

یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی این است که بیماری های ارتوپدی را می توان با استفاده از روند فیزیوتراپی درمان کرد. در رابطه با بیماری های ارتوپدی باید بگوییم که انواع مختلفی دارند، دردهای مفصلی یکی از بارزترین دردهای ارتوپدی به حساب می آیند، اگر چه این بیماری ها انواع مختلفی دارند، اما به همین مورد بسنده خواهیم کرد، زیرا زمان کافی برای شرح در رابطه با همه بیماری های ارتوپدی وجود ندارد.

یکی دیگر از موارد فیزیوتراپی را می توان این مورد دانست که فیزیوتراپی برای افراد مسن هم کاربرد دارد. توانبخشی سالمندان یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی به حساب می آید.

با افزایش سن شاهد این هستیم که بیماری هایی مانند آرتروز در بین سالمندان بسیار شایع می باشد، با کمک فیزیوتراپی می توان به سادگی و در مدت زمان کمی این دردها را درمان کرد.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که فیزیوتراپی برای درمان دردهای عصبی هم کاربرد دارد، البته به صورتی دیگر، با ما همراه باشید تا این موضوع را هم به طور کامل شرح دهیم. یکی از شایع ترین بیماری های عصبی، ام اس است، ام اس بیماری می باشد که ممکن است اختلالات حرکتی را هم برای شخص به دنبال داشته باشد، با انجام مراحل فیزیوتراپی می توان به سادگی این اختلالات را بر طرف کرد.

بعضی از افراد به طور مادر زادی دچار اختلالاتی مانند پای پرانتزی می شوند، بسیاری از افراد تصور می کنند که اختلالاتی مانند پای پرانتزی فقط بر روی ظاهر تاثیر می گذارد، در حالی که چنین نیست و اختلالاتی از این دست بر روی حرکت هم تاثیر می گذارند، با دنبال کردن روند فیزیوتراپی می توان به سادگی این اختلالات را بر طرف کرد.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که بعضی از سوختگی ها می تواند باعث اختلالات حرکتی هم شوند، در این حالت ممکن است شدت سوختگی زیاد باشد یا گاهی هم دست یا پای شخص مورد سوختگی قرار گرفته اند. در این چنین مواقع هم روند فیزیوتراپی می تواند یکی از راه حل ها برای درمان باشد.

به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که در مطالب بالا سعی بر این شده است که کاربردهای اصلی و مهم فیزیوتراپی را بیان کنیم، لازم به ذکر است که فیزیوتراپی کاربردهای دیگری هم دارد که به دلیل کمبود وقت آن ها را شرح ندادیم، اما این کاربردها اصلی ترین کاربردها به حساب می آیند.

آیا با مزیت ها و فواید انجام فیزیوتراپی آشنایی دارید؟

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که کاربردهای اصلی و مهم فیزیوتراپی را بیان کنیم. اگر چه در قسمت فوق مهم ترین کاربردهای عمل فیزیوتراپی را شرح دادیم، اما مطلبی در رابطه با فواید این کار بیان نکردیم، در این قسمت سعی داشتیم که مزیت ها و فواید فیزیوتراپی را به طور کامل و دقیق شرح دهیم تا با آن آشنا شوید.

انجام فیزیوتراپی فایده های بسیاری برای شخص دارد که کمک می کند روند بهبودی شخص بیمار زمان کمتری داشته باشد. در این قسمت برای این که با این مزیت ها و فواید بیشتر آشنا شویم، به توضیح این موضوع می پردازیم. پیشنهاد می کنیم که ادامه این مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

آیا با مزیت ها و فواید انجام فیزیوتراپی آشنایی دارید؟
آیا با مزیت ها و فواید انجام فیزیوتراپی آشنایی دارید؟

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین فایده های فیزیوتراپی را می توان در این دانست که توان حرکت بیماران را به آن ها بر می گرداند. در مطالب بالا این موضوع را به طور کامل بررسی کرده ایم که فیزیوتراپی برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد، در این قسمت دیگر این موضوع را شرح نخواهیم داد که تکرار مکرارت نشود و به بیان موضوعات جدید تری که اهمیت بالایی هم دارند می پردازیم.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

یکی دیگر از مهم ترین فایده های انجام فیزیوتراپی این است که درد کمی دارد،

توجه داشته باشید علاوه بر این که انجام فیزیوتراپی با درد همراه نیست به کاهش درد هم کمک می کند، به این موضوع مهم دقت داشته باشید که اختلالات حرکتی معمولا با درد همراه هستند و بر طرف کردن این اختلال ها به کاهش درد هم کمک شایانی خواهد کرد.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که گاهی انجام فیزیوتراپی از انجام عمل های جراحی پیشگیری می کند، برای آن که با این موضوع بهتر آشنا شوید نیاز به توضیح بیشتر داریم، پس با ما همراه باشید. گاهی اختلال های حرکتی به قدری زیاد است که شخص برای رهایی از آن به عمل های جراحی روی می آورد، در چنین حالت هایی با کمک یک پزشک متخصص و ماهر، می توان به سادگی از انجام عمل های جراحی جلوگیری کرد.

در ادامه مطلب فوق لازم می دانیم به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که عمل های جراحی لزوما با عوارض همراه نیستند و بعضی از عمل های جراحی هم عوارض بسیار کمی دارند،

اما به هر حال روش عمل جراحی در گروه روش های تهاجمی جای می گیرد و توصیه می کنیم که تا حد امکان از روش تهاجمی برای درمان بیماری خود استفاده نکنید و روش های دیگر را امتحان کنید.

انجام فیزیوتراپی علاوه بر این که از انجام بعضی از عمل های جراحی جلوگیری می کند،از بروز بعضی از بیماری ها هم جلوگیری خواهد کرد.

به عنوان مثال انجام فیزیوتراپی به جلوگیری از بیماری آرتروز کمک شایان می کند و علاوه بر این می توان این بیماری را با کمک فیزیوتراپی کنترل کرد. توجه داشته باشید که این موضوع اهمیت بسیار بالایی در روند درمان دارد و کسانی که از بیماری آرتروز رنج می برند، به خوبی می دانند که کنترل این بیماری چه اهمیت بالایی دارد.

در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع اشاره کردیم که یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی این است که به سالمندان برای توانبخشی کمک می کند. اگر بخواهیم فایده های فیزیوتراپی را بیان کنیم، باید بگوییم که در کنترل بیماری های سالمندان هم تاثیر بسیاری دارد، با انجام مراحل فیزیوتراپی می توان به سادگی بیماری های ناشی از کهولت سن را به تاخیر انداخت. این موضوع برای سالمندان عزیز اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجه ویژه ای داشت.

با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که انجام فیزیوتراپی اهمیت و فایده های بسیاری دارد، این مطلب اهمیت پرداختن و بحث در رابطه با فیزیوتراپی را بیشتر نمایان می کند. در ادامه به این موضوع می پردازیم که انجام مرحله های فیزیوتراپی چه اهمیتی دارد، با ما همراه باشید تا این مطالب کاربردی را از دست ندهید.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

انجام فیزیوتراپی چه اهمیتی دارد؟

در مطالب قسمتهای قبلی مقاله به این موضوع اشاره کردیم که انجام فیزیوتراپی چه مزیت ها و فایده هایی دارد، در این قسمت قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که انجام فیزیوتراپی چه اهمیتی دارد، نکته مهمی که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که اهمیت انجام فیزیوتراپی را با مزیت ها و فایده های انجام فیزیوتراپی یکی ندانیم و به این موضوع توجه کنیم که این دو مورد با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

همانطور که در مطالب بالا مزیت ها و فایده های انجام فیزیوتراپی را شرح داده ایم، با آن به خوبی آشنا شده اید، اما سوال مهم این است که این فواید چه تفاوتی با اهمیت فیزیوتراپی دارد؟ برای پاسخ باید به این نکته اشاره کنیم که در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا باید فیزیوتراپی را انجام داد؟

انجام فیزیوتراپی چه اهمیتی دارد؟
انجام فیزیوتراپی چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهم ترین دلایلی که سبب می شود به انجام فیزیوتراپی روی آوریم هزینه متناسب این روش درمانی می باشد. در مطالب بالا کاربردها و فایده های فیزیوتراپی را بیان کردیم و به طور کلی با آن آشنا شدید، به این موضوع مهم توجه داشته باشید که هزینه فیزیوتراپی نسبت به نتیجه آن مقرون به صرفه می باشد و همین موضوع سبب می شود که به اهمیت انجام فیزیوتراپی پی ببریم.

یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود انجام فیزیوتراپی اهمیت بالایی داشته باشد این است که روش فیزیوتراپی، روشی غیر تهاجمی می باشد.

در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع اشاره کردیم که عمل های جراحی در گروه روش های تهاجمی جای می گیرند و خواه نا خواه یک سری عوارض هر چند کوچک برای شخص به همراه دارند.

این در حالی است که انجام فیزیوتراپی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی در گروه روش های تهاجمی جای نخواهد گرفت، همین امر سبب می شود که انجام فیزیوتراپی هیچ عوارضی به دنبال نداشته باشد، البته در رابطه با عوارض باید به نکات بسیار مهم اشاره داشته باشیم. با ما همراه باشید تا این موارد را هم ذکر کنیم.

همانطور که در قسمت بالا به این موضوع اشاره کردیم، انجام فیزیوتراپی هیچ عوارضی ندارد، اما این عوارض نداشتن مستلزم رعایت یک سری نکات خاص می باشد، مرکزی که قصد دارید فیزیوتراپی را در آن انجام دهید، اهمیت بالایی برای نتیجه نهایی دارد. برای آن که فیزیوتراپی شما عوارضی نداشته باشد، باید از پزشک متخصص برای این کار کمک بگیرید و همچنین در مرکز معتبر و مجهزی، این کار را انجام دهید. لازم به ذکر است که در ادامه مطالب این موضوعات را هم به طور کامل بررسی خواهیم کرد تا بیشتر با آن آشنا شوید.

انتخاب مرکز فیزیوتراپی خوب چه اهمیتی دارد؟

در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع اشاره کردیم که انجام فیزیوتراپی عوارض خاصی به دنبال ندارد، در مطالب بالا به این نکته اشاره کردیم که این عوارض نداشتن مستلزم رعایت یک سری نکات خاص و مهم می باشد. یکی از مهم ترین این نکات این است که مرکز معتبر و مجهزی را برای انجام فیزیوتراپی انتخاب کنید.

در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا در انتخاب مرکز انجام فیزیوتراپی باید نهایت دقت را به خرج داد و این موضوع چه اهمیتی دارد، پیشنهاد می کنیم که قسمت های بعدی مقاله را از دست ندهید و با با همراه باشید، زیرا اطلاعات مهم و کاربردی را در رابطه با این موضوع ارائه خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

انتخاب مرکز فیزیوتراپی خوب چه اهمیتی دارد؟
انتخاب مرکز فیزیوتراپی خوب چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهم ترین نکاتی که سبب می شود انتخاب مرکزی معتبر برای انجام فیزیوتراپی اهمیت داشته باشد، این است که مرکز معتبر تحت نظارت های دقیق می باشد، این نظارت ها سبب می شود که در این مرکزها قوانین خاصی رعایت شود، این قوانین جنبه های مختلفی دارند، در ادامه این قوانین را شرح خواهیم داد.

پیروی کردن از تعرفه های مشخص

یکی از مهم ترین قوانینی که برای مرکزهای معتبر اجرا می شود، این است که باید از تعرفه های مشخصی پیروی کنند، هزینه انجام فیزیوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه این عوامل را به طور کامل شرح می دهیم. لازم به ذکر است که اگر مرکز انتخاب شده برای انجام فیزیوتراپی معتبر باشد، مطمئن خواهید بود که مبلغی بیش از مقدار تعیین شده از شما دریافت نمی کنند، در غیر این صورت از این بابت نگرانی خواهید داشت.

یکی دیگر از مواردی که سبب می شود، اهمیت انتخاب مرکز خوب و معتبر برای انجام فیزیوتراپی بیشتر نمایان شود، این است که در مرکزهای معتبر بهداشت به طور کامل و در سطح بالایی رعایت می شود،

زیرا همانطور که گفتیم مرکزهای معتبر تحت نظارت هستند و این موضوع سبب می شود که نظافت و بهداشت را به طور دقیق رعایت کنند تا جریمه نشوند.

انجام مرحله های فیزیوتراپی بسیار حساس و مهم هستند، توجه داشته باشید که اشتباه در هر یک از این مرحله ها ممکن است سبب آسیب به شخص بیمار شود. در این صورت علاوه بر این که شخص بهبود پیدا نمی کند، دچار آسیب جدیدی هم می شود و برای درمان آن باید هزینه کند، البته تحمل درد و رنج ناشی از آسیب هم موضوعی جداگانه است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

به هر حال با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان به این نتیجه مهم دست پیدا کرد که انتخاب یک مرکز معتبر و البته مجهز برای انجام فیزیوتراپی اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجه ویژه و خاصی شود. سوالی که در این رابطه برای خواننده به وجود می آید این است که یک مرکز معتبر و مجهز باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا با این موضوع هم به طور کامل آشنا شوید.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

در انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانطور که در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع اشاره کردیم، انتخاب مرکزی معتبر و مجهز برای انجام فیزیوتراپی اهمیت فوق العاده بالایی دارد و باید به این موضوع دقت و توجه ویژه و خاصی داشت، سوال مهمی که در این قسمت قصد داریم به آن اشاره کنیم این است که برای انتخاب یک مرکز به چه نکاتی باید توجه کنید؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام انتخاب مرکز انجام فیزیوتراپی باید به آن توجه داشته باشید، موردی است که در مطالب بالا هم به آن اشاره کرده ایم، در هنگام انتخاب یک مرکز خوب و مناسب برای انجام فیزیوتراپی باید به این نکته توجه داشته باشید که مرکز معتبر باشد، در مطالب بالا به این شرح این موضوع پرداختیم که معتبر بودن یک مرکز چه اهمیتی دارد و چرا مهم می باشد.

در انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
در انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در این قسمت سعی داریم این موضوع مهم را بررسی کنیم که چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که یک مرکز انجام فیزیوتراپی معتبر است. برای اطمینان از اعتبار یک مرکز انجام فیزیوتراپی باید به مجوزهای اخذ شده توسط این مرکز توجه داشته باشید. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این مورد ارائه دهیم.

هنگامی که به مرکزی خاص برای انجام فیزیوتراپی مراجعه می کنید، در ابتدا به مجوزهای آن دقت داشته باشد

مجوزهای یک مرکز معتبر معمولا در جایی قرار دارد که همه مراجعه کنندگان به خوبی آن را ببینند، اگر به مرکزی خاص مراجعه کردید و اثری از مجوزهای آن نبود، از مدیر مرکز بخواهید که مجوزها را به شما نشان دهد.

در این حالت اگر مرکز انتخاب شده شما معتبر باشد و مجوزهای لازم را کسب کرده باشد، آن را به شما نشان خواهد داد، اما اگر این مرکز معتبر نباشد، از انجام این کار طفره می رود، دقت داشته باشید که این طفره رفتن همیشه مستقیم نیست و گاهی به طور غیر مستقیم این کار را انجام می دهند، پس به این موضوع هم توجه ویژه ای داشته باشید.

بعد از آن که مجوزهای لازم را مشاهده کردید و به این اطمینان رسیدید که مرکز انتخاب شده شما معتبر است، مرحله بعدی که باید به آن دقت کنید انتخاب پزشکی است که کار فیزیوتراپی را برای شما انجام می دهد. در هر مرکز معتبر و مجهزی که فیزیوتراپی را انجام می دهد، چندین پزشک وجود دارد که بیمار می تواند هر یک از آن ها را برای خود انتخاب کند. در ادامه مطالب به این موضوع می پردازیم که در هنگام انتخاب پزشک برای انجام فیزیوتراپی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه ممکن برای شما حاصل شود.

در ادامه باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب مرکزی برای انجام فیزیوتراپی باید نهایت دقت خود را به خرج دهید، زیرا همانطور که در قسمت های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم انتخاب مرکز معتبر برای انجام فیزیوتراپی اهمیت فوق العاده بالایی دارد و باید به آن توجه ویژه و خاصی شود.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

روند انجام فیزیوتراپی در یک مرکز مجهز چگونه است؟

در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع بسیار مهم و با اهمیت پرداختیم که در انتخاب یک مرکز معتبر و مجهز برای انجام فیزیوتراپی به چه نکاتی باید توجه داشت. در ادامه این نکته را هم به طور کامل بررسی کردیم که انتخاب مرکز معتبر و مجهز برای انجام فیزیوتراپی چه اهمیتی دارد و چرا باید به این موضوع توجه ویژه و خاصی داشت؟

در این قسمت سعی بر این داریم که نکته بسیار مهم دیگری را شرح دهیم و آن این که روند انجام فیزیوتراپی در مرکزهای معتبر چگونه می باشد. نکته بسیار مهمی که باید در ابتدا به آن اشاره داشته باشیم این است که روند ذکر شده در ادامه مخصوص مرکزهایی است که معتبر هستند و مجوزهای لازم را برای این کار کسب کرده اند، مرکزی که مجوز ندارد و معتبر نیست، کاملا واضح و طبیعی است که بعضی از این مرحله ها را حذف می کند تا سود بیشتری داشته باشد.

روند انجام فیزیوتراپی در یک مرکز مجهز چگونه است؟
روند انجام فیزیوتراپی در یک مرکز مجهز چگونه است؟

با توجه به مطلب ذکر شده در بالا می توان به نتیجه بسیار مهمی دست پیدا کرد، گاهی در ابتدا برای مشاهده مجوزهای لازم یک مرکز، با مجوزهای تقلبی رو به رو می شوید و کاملا واضح و طبیعی است که اشخاص عادی قدرت این را ندارند که مجوز تقلبی را از مجوز اصلی تشخیص دهند

یکی دیگر از نکاتی که با توجه به آن می توانید به اعتبار یک مرکز پی ببرید، همین رعایت مرحله ها و روند صحیح فیزیوتراپی است که اهمیت فوق العاده بالایی هم دارد، پس پیشنهاد می کنیم که قسمت های بعدی مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید، زیرا همانطور که گفتیم این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

توجه داشته باشید

اولین مرحله یک فیزیوتراپی خوب و مناسب این است که هدف خود را به درستی انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد شما از انجام مرحله های فیزیوتراپی این است که اختلال پای پرانتزی خود را درمان کنید، قبل از آن فیزیوتراپی خود را شروع کنید باید این موضوع را به طور کامل به پزشک معالج خود ابلاغ کنید.

توجه داشته باشید
توجه داشته باشید

توجه داشته باشید که برای شرح هدف نهایی خود، آن را به طور کامل شرح دهید و از بیان کلیات خودداری کنید. در ادامه مثال فوق باید بگوییم که به پزشک خود به طور کامل بیان کنید که می خواهید اختلال شما چند درصد بهبود پیدا کند و از گفتن جمله می خواهم خوب شوم خودداری کنید، زیرا کاملا کلی است و برداشت های متفاوتی از آن خواهد شد.

مرحله بعدی فیزیوتراپی این است که پزشک معالج شما که در این جا آن را فیزیوتراپ می نامیم با توجه به وضعیت کنونی شما و همچنین هدفی که برای او شرح داده اید، برای شما برنامه ریزی خواهد کرد.

برای آن که این موضوع را به طور کامل درک کنید، پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید تا آن را با مثالی شرح دهیم.

همان مثال فوق را در نظر بگیرید، یعنی شما با اختلال پای پرانتزی به فیزیوتراپ مراجعه کرده اید و هدف خود را هم به طور کامل شرح داده اید، فیزیوتراپ شرایط فعلی شما را به طور کامل می سنجد و سپس به این نتیجه می رسد که برای رسیدن به هدف خود باید روزی یک ساعت و در هفته سه جلسه وقت بگذارید تا در مدت زمان معین به هدف نهایی خود دست پیدا کنید.

مرحله بعدی انجام فیزیوتراپی، حرکاتی است که فیزیوتراپ برای شما در نظر گرفته است. بسیاری از افراد تصور می کنند که انجام فیزیوتراپی، همان انجام حرکت های ورزشی می باشد، این در حالی است که تفاوت های بسیاری با یک دیگر دارند، اگر چه برای انجام مرحله های فیزیوتراپی باید حرکت های ورزشی هم انجام داد، اما فیزیوتراپی فقط به معنی انجام حرکت ورزشی نیست.

مرحله نهایی انجام فیزیوتراپی رسیدن به هدف است. به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که فیزیوتراپ باید در تمام مرحله های انجام فیزیوتراپی با شما همراه باشد و اطمینان حاصل کند که شما حرکت ها را به طور صحیح انجام می دهید، پس به این موضوع هم دقت کافی و لازم را داشته باشید.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

پزشک چه نقشی در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز ایفا می کند؟

در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع مهم اشاره کردیم که در انتخاب مرکز انجام فیزیوتراپی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید، در مطالب بالا این موضوع را به طور کامل بررسی کردیم که چرا باید در انتخاب مرکز فیزیوتراپی نهایت دقت را به خرج داد تا مرکزی معتبر و با تجهیزات کامل را انتخاب کرد، در این قسمت دیگر مطلبی در این باره بیان نخواهیم کرد تا برای خواننده کسالت آور نباشد.

پزشک چه نقشی در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز ایفا می کند؟
پزشک چه نقشی در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز ایفا می کند؟

همانطور که در قسمت های قبلی هم به این موضوع پرداختیم، فیزیوتراپ، یعنی کسی که فیزیوتراپی را برای شخص بیمار انجام می دهد، وظیفه های بسیار مهمی بر عهده دارد، در مطالب بالا این وظایف را به طور کامل شرح داده ایم و باز هم در این قسمت برای راحتی و آسودگی خواننده اشاره ای به این وظایف نخواهیم داشت.

پزشک چه نقشی در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز ایفا می کند؟
پزشک چه نقشی در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز ایفا می کند؟

مطلب بسیار مهمی که قصد داریم در این قسمت آن را بررسی کنیم، این است که پزشک متخصص در یک مرکز انجام فیزیوتراپی مجهز چه نقشی ایفا می کند، در ابتدا باید این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم که منظور از نقش پزشک متخصص چیست و همینطور به چه کسی پزشک متخصص در این زمینه گفته می شود؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و دقیقی در این رابطه ارائه دهیم.

در هنگام فیزیوتراپی به کسی پزشک متخصص می گویند که تخصص در این زمینه داشته باشد و اصطلاحا به آن فیزیوتراپ می گویند. فیزیوتراپ برای انجام مرحله های فیزیوتراپی تخصص کافی دارد.

در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع اشاره کردیم که فیزیوتراپ چه وظیفه های مهمی بر عهده دارد، پس باید برای این کار تخصص کافی و مهارت بالایی داشته باشد.

همانطور که در قسمت های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم، فیزیوتراپ وظیفه دارد که مرحله ها و روند فیزیوتراپی را مدیریت کند، پس کاملا واضح و طبیعی است که در روند انجام فیزیوتراپی پزشک متخصص چه نقش با اهمیتی بر عهده دارد. توجه داشته باشید که اگر پزشک برای انجام مرحله های فیزیوتراپی مهارت کافی نداشته باشد، نتیجه نهایی رضایت بخش نخواهد بود.

همانطور که در قسمت های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم در انجام روند فیزیوتراپی شاهد انجام حرکت های ورزشی هم هستیم، توجه داشته باشید که پزشک معالج شما (فیزیوتراپ) باید در همه مراحل حضور داشته باشد و به روند انجام حرکت های ورزش شما نظارت دقیق داشته باشد تا مطمئن شود که این حرکات به طور صحیح انجام می شود.

در قسمت های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم که اگر حرکت های ورزشی مرحله های فیزیوتراپی به خوبی انجام نشود، علاوه بر این که هیچ فایده و مزیتی برای شخص نخواهد داشت، سبب بروز آسیب های جدی هم می شود، پس کاملا طبیعی است که پزشک معالج در این مرحله های چه نقش مهمی بر عهده دارد و باید تخصص و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

برای انتخاب یک فیزیوتراپیست خوب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع اشاره کردیم که فیزیوتراپ شما یا همان پزشک معالجی که انتخاب می کنید، چه وظایفی بر عهده دارد، در مطالب بالا وظیفه های پزشک را به طور کامل بیان کرده ایم، پس دیگر در این قسمت توضیحی اضافه و تکراری در این رابطه بیان نخواهیم کرد و از فرصت موجود برای بیان مطالب مهم تر و جدید تر استفاده خواهیم کرد.

برای آن که بتوانید در انتهای جلسه های فیزیوتراپی بهترین نتیجه ممکن را مشاهده کنید باید در ابتدا مرکز معتبر و مجهزی را برای آن کار انتخاب کنید و سپس پزشک متخصصی را برای خود انتخاب کرده باشید. در ادامه به این موضوع می رسیم و آن را بررسی خواهیم کرد که یک مرکز معتبر و مجهز برای انجام فیزیوتراپی چه ویژگی هایی منحصر به فردی باید داشته باشد.

برای انتخاب یک فیزیوتراپیست خوب به چه نکاتی باید توجه کرد؟
برای انتخاب یک فیزیوتراپیست خوب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در این قسمت سعی داریم به این نکته بپردازیم که در هنگام انتخاب پزشک متخصص برای انجام فیزیوتراپی باید به چه نکاتی توجه داشته باشد و در هنگام انتخاب به چه موضوعاتی دقت کنید تا در انتها از انتخاب خود راضی باشید و احساس پشیمانی نکنید، با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این رابطه به شما ارائه دهیم.

در مطالب بالا وظیفه های یک پزشک متخصص و فیزیوتراپیست را بیان کرده ایم و همانطور که گفتیم یک فیزیوتراپ نقش بسیار مهمی در روند بهبودی یک بیماری خواهد داشت، پس با توجه به این مطلب می توان به این نتیجه رسید که اصلی ترین نکته ای که باید در هنگام انتخاب پزشک به آن دقت داشته باشید، تخصص و مهارت پزشک می باشد.

پزشک معالج باید مهارت و تخصص کافی را داشته باشد تا بتواند به خوبی مرحله های انجام فیزیوتراپی را آنالیز کند و نتیجه مثبتی را برای بیمار رقم بزند.

همانطور که در قسمت های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم فیزیوتراپی یکی از شاخه های رشته پزشکی می باشد، پس یک فیزیوتراپ پزشک به حساب می آید.

یک فیزیوتراپ خوب و متخصص باید علاوه بر مهارت کافی برای این کار اخلاق خوبی هم داشته باشد. لازم به ذکر است که بیمار در هنگام مراجعه به فیزیوتراپی از لحاظ جسمی حال خوبی ندارد و کاملا واضح و طبیعی است اگر از لحاظ روحی هم در شرایط مناسبی نباشد، پس در این هنگام پزشک معالج وی باید بتواند با خوش رویی و اخلاق نیکو، آرامش و آسایش بیمار را فراهم کند، به طوری که بیمار احساس راحتی داشته باشد و معذب نباشد.

یکی دیگر از نکاتی که یک متخصص فیزیوتراپی باید داشته باشد این است که وجدان کاری بالایی داشته باشد، مدت زمانی که برای فیزیوتراپی در نظر گرفته می شود، معمولا زمان زیادی است

و اگر پزشک معالج شما وجدان کاری نداشته باشد، از این زمان به نفع خود و برای ویزیت بیمارهای دیگر استفاده می کند، این در حالی است که در مطالب بالا هم به اهمیت حضور پزشک متخصص در حین انجام فیزیوتراپی اشاره کرده ایم.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در انتخاب پزشک متخصص خود نهایت دقت و توجه را به خرج دهید، زیرا انتخاب یک پزشک خوب اهمیت فوق العاده ای دارد، اگر چه مجهز بودن مرکز انجام فیزیوتراپی اهمیت بالایی دارد، اما نمی توان از تاثیر پزشک متخصص در رسیدن به نتیجه دلخواه غافل شد.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

یک مرکز فیزیوتراپی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در مطالب بالا به این موضوعات به طور کامل اشاره کرده ایم که در انتخاب یک مرکز برای انجام فیزیوتراپی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. علاوه بر این اهمیت توجه به نکات فوق را هم به طور کامل شرح داده ایم تا خواننده با این موضوع آشنایی داشته باشد و بداند که در هنگام انتخاب مرکزی برای انجام فیزیوتراپی باید به چه نکاتی توجه داشته باشد.

یک مرکز فیزیوتراپی خوب چه ویژگی هایی دارد؟
یک مرکز فیزیوتراپی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

موضوع بسیار مهمی که در این قسمت قصد داریم آن را بررسی کنیم این است که یک مرکز فیزیوتراپی خوب باید چه ویژگی های انحصاری و خاصی برای خود داشته باشد. نکته لازم به ذکر این است که این موضوع را با نکات مهم در حین انتخاب مرکز فیزیوتراپی نباید اشتباه گرفت و با یکدیگر تفاوت های مهمی دارند، پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید تا بهتر با این تفاوت ها آشنا شوید و اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با این موضوع داشته باشید.

یک مرکز فیزیوتراپی خوب چه ویژگی هایی دارد؟
یک مرکز فیزیوتراپی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم ترین ویژگی های یک مرکز برای انجام فیزیوتراپی این است که از پزشک هایی متخصص و کار بلد بهره مند باشد. در رابطه با این موضوع دیگر مطلبی را بیان نخواهیم کرد، زیرا به طور کامل نقش پزشک متخصص و اهمیت انتخاب آن را به طور کامل شرح داده ایم ودیگر نیازی به شرح اضافه در رابطه با این موضوع نیست و زمان مقاله را به مطالب مهم تر و جدیدتری اختصاص خواهیم داد.

یک مرکز خوب برای انجام فیزیوتراپی باید مجهز به تجهیزات به روز باشد.

همانطور که در قسمت های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم یکی از قسمت های مهم و البته کاربردی فیزیوتراپی انجام حرکت های ورزشی است، کاملا واضح و مشخص می باشد که انجام این حرکت های ورزشی به دستگاه های ویژه ای نیاز دارد که با استفاده از آن حرکت ها را انجام داد.

نکته بسیار مهمی که در رابطه با این تجهیزات ورزشی باید به آن توجه داشته باشید این است که این وسیله ها حتما به روز و البته استاندارد باشند، لازم به ذکر است که استفاده از تجهیزات ورزشی قدیمی احتمال آسیب دیدگی در هنگام تمرین را افزایش می دهد، پس به شما توصیه می کنیم در هنگام انتخاب مرکزی برای انجام فیزیوتراپی به این موضوع توجه داشته باشید که از تجهیزات به روز در آن مرکز استفاده شود.

البته باید به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که تنها تجهیزات و وسیله هایی که در یک مرکز انجام فیزیوتراپی وجود دارد، به تجهیزات ورزشی خلاصه نمی شود، بلکه تجهیزات دیگری هم وجود دارد که همه این وسیله ها باید به روز و مدرن باشند تا شخص بیمار در هنگام استفاده هیچ گونه آسیبی نبیند.

نکته بسیار مهمی که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که در یک مرکز مجهز فیزیوتراپی تجهیزات و وسیله های خاصی وجود دارد که البته تعداد این وسیله ها و دستگاه ها کم هم نیست. در ادامه قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که در یک مرکز فیزیوتراپی چه وسیله ها و تجهیزاتی وجود دارد؟

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه تجهیزاتی وجود دارد؟

در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع مهم اشاره کردیم که یک مرکز فیزیوتراپی باید چه ویژگی هایی داشته باشد، اگر چه در مطالب بالا به دلیل کمبود وقت فرصتی برای ذکر همه ویژگی های یک مرکز خوب و مجهز وجود نداشت، اما باز هم مهم ترین و اساسی ترین ویژگی های یک مرکز مجهز را بیان کردیم که شخص در هنگام انتخاب بدانید به چه نکاتی باید توجه داشته باشد.

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه تجهیزاتی وجود دارد؟
در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه تجهیزاتی وجود دارد؟

همانطور که در قسمت های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم در یک مرکز فیزیوتراپی تجهیزات و دستگاه های بسیاری وجود دارد و به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم که در این قسمت به طور مجزا این موضوع را به طور کامل شرح دهیم، پس پیشنهاد می کنیم که قسمت های بعدی مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و دقیقی را در این رابطه به شما ارائه دهیم.

دستگاه تکار:

دستگاه تکار یکی از پر کاربرد ترین دستگاه هایی است که در یک مرکز فیزیوتراپی به کار برده می شود، اگر بخواهیم موارد استفاده از این دستگاه را نام ببریم باید مطالب بسیاری را نام ببریم، اما متاسفانه زمان برای شرح این موارد کافی نیست. در ادامه قصد داریم بعضی از مهم ترین کاربردهای دستگاه تکار را نام ببریم.

بر طرف کردن دردهای عضلانی یکی از مهم ترین کاربردهای دستگاه تکار به حساب می آید. دردهای عضلانی هر کسی می تواند علت های مختلفی داشته باشد، لازم به ذکر است که دستگاه تکار برای هر درد عضلانی مفید می باشد، البته دستگاه تکار برای تسکین و بهبود دردهای ناشی از آرتروز هم مفید و کاربردی است.

دستگاه Deep Oscillation:

یکی از مفید ترین دستگاه هایی که در مرکز فیزیوتراپی قرار دارد، دستگاه Deep Oscillation می باشد. لازم به ذکر است که Deep Oscillation کاربردهای بسیاری در مرکزهای فیزیوتراپی دارد. دستگاه Deep Oscillation برای کاهش دردها کاربرد فراوانی دارد.

لازم به ذکر است که Deep Oscillation با استفاده از اشعه های مناسب، اقدام به کاهش درد می کند و باید گفت که اشعه را هم به طور عمیق به بافت های بدن می تاباند تا تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. کسانی که از دردهای دیابتی رنج می برند، می توانند با استفاده از دستگاه Deep Oscillation درد خود را کاهش دهند.

دستگاه مگنت:

دستگاه مگنت یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که در هر مرکز فیزیوتراپی باید وجود داشته باشد. کاربرد اصلی دستگاه مگنت این است که درد را کاهش دهد، البته لازم به ذکر است که این دستگاه می تواند دردهای مختلفی را کاهش دهند، در ادامه قصد داریم کاربردهای این دستگاه را به طور کامل شرح دهیم.

دردهایی مانند درد شکستگی استخوان ها، دردهای عضلانی، دردهای سینوزیتی از جمله دردهایی هستند که دستگاه مگنت به آسانی می تواند آن ها را کاهش دهد. شاید برای شما جالب باشد بدانید که با استفاده از این دستگاه می توانید به آسانی سر دردهای میگرنی را هم کاهش دهید، کسانی که از این سر درد رنج می برند، به خوبی می دانند که راهی برای درمان این درد تا چه اندازه مهم و با اهمیت می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

دستگاه لیزر:

یکی از مهم ترین دستگاه هایی که باید حتما در مرکزهای فیزیوتراپی وجود داشته باشد، دستگاه لیزر می باشد، اگر بخواهیم مهم ترین کاربرد دستگاه لیزر را بیان کنیم باید بگوییم که برای کاهش دردهای التهابی بیشترین کارآیی را دارد، البته لیزر برای کاهش دردهای عضلانی هم به کار می رود، اما برای کاهش دردهای التهابی کاربرد بیشتری دارد و موثر تر هم می باشد.

دستگاه الکتروتراپی:

این دستگاه از جمله دستگاه هایی است که باید در هر مرکز فیزیوتراپی وجود داشته باشد، از کاربردهای اصلی این دستگاه می توان به کاهش درد اشاره کرد، اما کاربردهای دیگری هم مانند تقویت عضله دارد، توجه داشته باشید که دستگاه الکتروتراپی برای هر دو کاربرد فوق مورد استفاده قرار می گیرد و برای درمان هر یک از این ها هم موثر و مفید می باشد.

دستگاه اولتراسوند:

این دستگاه هم یکی از مهم ترین تجهیزات موجود در هر مرکز فیزیوتراپی به حساب می اید که کاربردهای فراوانی دارد، قبل از آن که کاربردهای این دستگاه را بیان کنیم باید بگوییم که دستگاه فوق با استفاده از نیروی فرا صوت عمل می کند. یکی از مهم ترین کاربرد های این دستگاه علاوه بر کاهش درد این است که انعطاف پذیری بافت های بدن را تقویت می کند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که دستگاه های نام برده شده در مطالب بالا، تنها دستگاه ها و تجهیزاتی نیستند که در یک مرکز فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند، اما مهم ترین و کاربردی ترین دستگاه های موجود در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز هستند که باید در این مراکز وجود داشته باشند.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه خدماتی ارائه می شود؟

هدف از نگارش این مقاله این بوده است که ابهامات موجود در رابطه با مرکز مجهز فیزیوتراپی را بر طرف کنیم و تا حد امکان سوال هایی که در این رابطه مطرح می شود را پاسخ گو باشیم، یکی از مهم ترین سوال هایی که در این مورد برای هر کسی پیش می آید این است که در یک مرکز مجهز فیزیوتراپی چه نوع خدماتی ارائه می شود؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را مطرح کنیم.

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه خدماتی ارائه می شود؟
در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه خدماتی ارائه می شود؟

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که نکات مهم در انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی و ویژگی های این مراکز را به طور کامل بررسی کنیم، سوال مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا خدمات ارائه شده در مرکزهای فیزیوتراپی مجهز با مرکزهای فیزیوتراپی معمولی متفاوت خواهد بود؟

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه خدماتی ارائه می شود؟
در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه خدماتی ارائه می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که متناسب با دستگاه ها و تجهیزاتی که در یک مرکز انجام فیزیوتراپی وجود دارد، خدمت های متنوعی هم در این مرکزها ارائه خواهد شد.

در ادامه قصد داریم با مثال هایی خاص این موضوع را بررسی کنیم، پس پیشنهاد می کنیم که قسمت های بعدی مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

در مطالب بالا لیستی از دستگاه ها و تجهیزات موجود در یک مرکز فیزیوتراپی را بیان کردیم، همانطور که در قسمت های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم، بعضی از دستگاه های موجود در این مراکز برای درمان دردهایی مانند میگرن و سینوزیت به کار برده می شوند، کاملا واضح و طبیعی است که اگر مرکزی خاص این دستگاه ها را در اختیار داشته باشد، قادر است که خدمت بیشتری را به مراجعه کنندگان ارائه دهد و مرکز که این دستگاه ها را در اختیار نداشته باشد از این موضوع بی نصیب خواهد بود.

به طور کلی می توان در این رابطه به این نتیجه مهم دست پیدا کرد که هر چه تعداد و تنوع دستگاه ها و تجهیزات موجود در یک مرکز فیزیوتراپی بیشتر باشد، خدمتی که به مراجعه کنندگان ارائه می دهد هم بیشتر خواهد بود، یعنی این دو موضوع را یک دیگر رابطه ای مستقیم دارند.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه اقداماتی برای بهبود حال بیمار انجام می شود؟

در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که در یک مرکز مجهز انجام فیزیوتراپی چه اقداماتی برای بهبود حال بیمار انجام می شد؟ برای آن که بتوانیم به این سوال پاسخی دقیق دهیم، نیاز داریم که موضوعات مهمی را بررسی کنیم، با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال مهم را هم خدمت شما ارائه دهیم.

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه اقداماتی برای بهبود حال بیمار انجام می شود؟
در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه اقداماتی برای بهبود حال بیمار انجام می شود؟

در ابتدا و قبل از بیان هر موضوعی باید نکته بسیار مهمی را بررسی کنیم، منظور از بهبود حال بیمار چیست؟ همانطور که در مطالب ابتدایی این مقاله بیان کردیم، فیزیوتراپی کاربردهای متنوعی دارد و همچنین دستگاه ها و تجهیزات موجود در مرکزهای مجهز فیزیوتراپی، کاربرد های مختلفی مانند رفع سر درد میگرنی  دارند.

در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه اقداماتی برای بهبود حال بیمار انجام می شود؟
در یک مرکز فیزیوتراپی مجهز چه اقداماتی برای بهبود حال بیمار انجام می شود؟

پس در ابتدا باید به این موضوع برسیم که بیمار برای درمان چه مشکلی و با چه هدفی به مرکز مجهز فیزیوتراپی مراجعه می کند، در مطالب قبل هم به این موضوع مهم اشاره کردیم که بیمار هنگام مراجعه به یک مرکز فیزیوتراپی باید در ابتدا به طور کامل و دقیق معاینه شود، این معاینه اهمیت فوق العاده ای دارد و باید با دقت کافی انجام شود، زیرا نتیجه معاینه تاثیر بسیاری بر روی نتیجه نهایی فیزیوتراپی خواهد داشت.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

در یک مرکز مجهز فیزیوتراپی در ابتدا بیمار را به طور دقیق با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات به روز معاینه می کنند تا به خوبی بدانند که شرایط بیمار چگونه است،

سپس با توجه به شرایط فعلی بیمار و با توجه به هدف بیمار (موضوع هدف را در مطالب گذشته به طور کامل بررسی کرده ایم) برنامه ای برای درمان بیمار مطرح می شود.

تفاوت این برنامه در مرکزهای مجهز فیزیوتراپی با مرکزهای معمولی فیزیوتراپی این است که خدمات ارائه شده در مرکزهای مجهز تنوع بیشتری دارند و بیماران بیشتری می توانند برای رفع و درمان بیماری خود به این مراکز مراجعه کنند، لازم به ذکر است که بیان بیشتر این موضوع سبب تکرار مطالبی خواهد شد که در قسمت های قبل آن را توضیح داده ایم، پس برای آن که مطلب تکراری و کسل کننده نباشد، از آن گذر خواهیم کرد.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

هزینه انجام فیزیوتراپی به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که در قسمت های قبلی این مقاله به این موضوع اشاره داشتیم، اصلی ترین هدف از نگارش این مطلب این بوده است که ابهامات در رابطه با موضوع فیزیوتراپی را شرح دهیم و سوال های مربوط به آن را پاسخ دهیم، یکی از مهم ترین سوال هایی که برای شخص بیمار پیش می آید این است که هزینه فیزیوتراپی چگونه مشخص می شود؟

هزینه انجام فیزیوتراپی به چه عواملی بستگی دارد؟
هزینه انجام فیزیوتراپی به چه عواملی بستگی دارد؟

در رابطه با هزینه های انجام فیزیوتراپی باید به این موضوع بسیار مهم اشاره کنیم که به عوامل متعددی وابسته است و ما در این مقاله نمی توانیم مبلغی را به طور ثابت بیان کنیم و بگوییم که این هزینه نهایی انجام فیزیوتراپی خواهد بود، بنابراین تصمیم داریم که عوامل موثر بر هزینه ها فیزیوتراپی را به طور کامل شرح دهیم، تا بهتر و بیشتر با این موضوع آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که قسمت های بعدی مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

هزینه انجام فیزیوتراپی به چه عواملی بستگی دارد؟
هزینه انجام فیزیوتراپی به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهم ترین عواملی که هزینه فیزیوتراپی به آن بستگی دارد، مرکزی است که فیزیوتراپی در آن انجام می شود، البته اگر بخواهیم این موضوع را به طور دقیق بیان کنیم

باید بگوییم که میزان مجهز بودن مرکز انجام فیزیوتراپی بر روی هزینه نهایی آن تاثیر می گذارد، البته توجه داشته باشید که این جمله به آن معنی نیست که هر مرکزی با توجه به تجهیزات خود و با سلیقه و میل شخصی بتواند هر مبلغی را از مراجعه کننده دریافت کند، اما کاملا واضح و روشن است که مرکزهای مجهز، هزینه بیشتری را برای درمان دریافت می کنند.

یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت نهایی فیزیوتراپی تاثیر می گذارد، تعداد جلسه هایی است که شخص برای درمان باید سپری کند، کاملا واضح و مشخص است که تعداد جلسه های مورد نیاز هر کسی با دیگری تفاوت دارد و تنها کسی که می تواند این تعداد را مشخص کند، فقط پزشک متخصص است و کس دیگری این توانایی را نخواهد داشت.

همانطور که مشخص است، هر چه تعداد جلسه های مورد نیاز برای انجام فیزیوتراپی بیشتر باشد، هزینه ای که شخص هم پرداخت می کند، بیشتر خواهد بود. توصیه ما به شما این است که جلسه های فیزیوتراپی خود را طبق چیزی که پزشک برای شما تعیین کرده است، انجام دهید تا بهترین نتیجه ممکن برای شما حاصل شود.

میزان آسیب هر کسی هم عامل دیگری است که در تعیین هزینه نهایی فیزیوتراپی موثر می باشد، البته اگر بخواهیم این موضوع را به طور دقیق بررسی کنیم، باید بگوییم که شدت آسیب هر کسی با تعداد جلسه های مورد نیاز برای او هم ارتباط دارد، زیرا هر چه آسیب بیشتر باشد، تعداد جلسه های بیشتری هم مورد نیاز است و در نتیجه هزینه انجام فیزیوتراپی افزایش پیدا می کند.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

آیا مجهز بودن مرکز انجام فیزیوتراپی تاثیری بر روی قیمت آن دارد؟

در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع اشاره کردیم که در این مقاله تصمیم داریم شایع ترین سوال ها در رابطه با موضوع فیزیوتراپی را پاسخ دهیم، یکی از مهم ترین سوال هایی که برای هر کسی پیش می آید این است که آیا مجهز بودن یک مرکز انجام فیزیوتراپی تاثیری بر روی قیمت آن دارد یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع را در مطالب گذشته به طور کامل بررسی کرده ایم، اما برای آن که موضوع به طور کامل مشخص شود و هیچ ابهامی در رابطه با آن وجود نداشته باشد، در این قسمت هم به طور مجزا و البته کامل تر این موضوع را بررسی خواهیم کرد تا به طور کامل با آن آشنا شوید و اطلاعات کاملی در این رابطه به دست آورید.

آیا مجهز بودن مرکز انجام فیزیوتراپی تاثیری بر روی قیمت آن دارد؟
آیا مجهز بودن مرکز انجام فیزیوتراپی تاثیری بر روی قیمت آن دارد؟

مجهز بودن مرکز فیزیوتراپی بر روی هزینه آن تاثیر می گذارد، اما این تاثیر به نحوی نیست که عموم مردم تصور می کنند. مرکزهای انجام فیزیوتراپی متناسب با تجهیزات و خدماتی که ارائه می دهند، رتبه بندی می شوند، هزینه ای که هر مرکز برای انجام فیزیوتراپی از مراجعه کنندگان دریافت می کند با رتبه بندی آن رابطه ای مستقیم دارد. به این موضوع مهم توجه داشته باشید که توضیح بیشتر در این رابطه باعث تکرار مطالب قبلی می شود و به ذکر همین مورد بسنده خواهیم کرد.

آیا مجهز بودن مرکز انجام فیزیوتراپی تاثیری بر روی قیمت آن دارد؟
آیا مجهز بودن مرکز انجام فیزیوتراپی تاثیری بر روی قیمت آن دارد؟

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

آیا تخصص پزشک مرکز فیزیوتراپی مجهز بر روی هزینه های نهایی فیزیوتراپی تاثیر می گذارد؟

در ادامه پاسخ گویی به سوال های پیش آمده باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که آیا تخصص پزشک معالج شما بر روی هزینه نهایی که پرداخت می کنید، موثر خواهد بود یا خیر؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این رابطه بیان کنیم، پیشنهاد می کنیم ادامه مطالب را از دست ندهید.

در قسمت های قبلی مقاله، به این موضوع اشاره کردیم که پزشک متخصص چه وظیفه های مهمی در روند فیزیوتراپی بر عهده دارند و همچنین اهمیت این موضوع را هم بیان کردیم که چرا در روند انجام فیزیوتراپی باید حتما از پزشک متخصص کمک بگیرید تا در نهایت بهترین نتیجه ممکن برای شما به دست بی آید.

در این قسمت باید به این موضوع اشاره کنیم که در بعضی از مرکزهای انجام فیزیوتراپی، از پرستار برای انجام مرحله های فیزیوتراپی کمک می گیرند، به این موضوع مهم دقت داشته باشید که یک پرستار هر چه قدر هم در کار خود حرفه ای باشد، اما باز هم تخصص کافی برای مدیریت جلسه های فیزیوتراپی را ندارد.

در مرکزهایی که به جای پزشک متخصص از پرستاران یا دانشجوهای فیزیوتراپی کمک می گیرند، هزینه کمتری هم از مراجعه کننده دریافت خواهند کرد، توجه داشته باشید که به هیچ عنوان فریب این هزینه کمتر را نخورید، زیرا ممکن است در حین انجام حرکت های فیزیوتراپی آسیب ببینید و در این حالت هزینه بیشتری برای درمان پرداخت خواهید کرد، پس اگر چه بهره مندی از پزشک متخصص فیزیوتراپی شاید هزینه بیشتری به دنبال داشته باشد، اما در عوض نتیجه نهایی رضایت بخش خواهد بود.

آیا تخصص پزشک مرکز فیزیوتراپی مجهز بر روی هزینه های نهایی فیزیوتراپی تاثیر می گذارد؟
آیا تخصص پزشک مرکز فیزیوتراپی مجهز بر روی هزینه های نهایی فیزیوتراپی تاثیر می گذارد؟

آیا مدت زمان انجام فیزیوتراپی بر روی هزینه نهایی آن موثر است؟

در این قسمت قصد داریم یکی دیگر از سوال های متداول در رابطه با موضوع فیزیوتراپی را پاسخ دهیم، سوالی که برای بسیاری از بیمار های متقاضی فیزیوتراپی پیش می آید، این است که آیا مدت زمان جلسه های فیزیوتراپی بر روی هزینه های نهایی تاثیر می گذارد یا خیر؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را به طور کامل و دقیق شرح دهیم.

نکته مهمی که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که تعداد جلسه های فیزیوتراپی بر روی هزینه نهایی فیزیوتراپی تاثیر مستقیم می گذارد، البته این موضوع را در قسمت های قبل به طور کامل بررسی کرده ایم و برای جلوگیری از بیان مطالب تکراری اشاره ای به آن نخواهیم کرد.

توجه داشته باشید که تعداد جلسه های فیزیوتراپی بر روی هزینه نهایی تاثیر می گذارد، اما مدت زمان این جلسه ها، هیچ تاثیری در هزینه نهایی نخواهد داشت، زیرا تقریبا برای همه افراد مدت زمان ثابتی است و تغییری نخواهد کرد

مگر آن که در موارد خاص پزشک معالج شما با توجه معاینه هایی که انجام داده است به این نتیجه برسد که مدت زمان جلسه فیزیوتراپی را کمتر یا بیشتر کند در این صورت هزینه هر جلسه نسبت به زمان عادی کمتر یا بیشتر خواهد شد و این کاملا واضح و مشخص می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران هستید

نکته

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران چه ویژگی های مشخص و منحصر به فردی دارد در مطالب بالا به طور کامل به این موضوع اشاره کردیم که در مرکزهای مجهزفیزیوتراپی چه دستگاه ها و تجهیزاتی وجود دارند و این دستگاه ها چه کاربردهایی دارند.

البته به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که فرصت برای شرح کامل و دقیق همه دستگاه های موجود در مرکزهای مجهز انجام فیزیوتراپی، نبود و به توضیح در رابطه با مهم ترین دستگاه ها بسنده کردیم و کاربردهای مهم هر یک از این دستگاه ها را هم به طور دقیق و مجزا بررسی کردیم تا خواننده به طور کامل با آن آشنا شود و بداند که هر دستگاهی به چه منظوری به کار برده می شود.

در این مقاله سعی بر این داشتیم که تا حد امکان، ابهامات مربوط به موضوع فیزیوتراپی را بر طرف کنیم، به همین منظور به شرح در رابطه با این موضوع پرداختیم که هزینه های فیزیوتراپی چگونه مشخص می شود، در مطالب بالا این موضوع را به طور کامل بررسی کردیم و علاوه بر این گفتیم که هزینه های انجام فیزیوتراپی به چه عواملی هم بستگی ندارد.

در مقاله بالا به این موضوع هم اشاره داشتیم که پزشک متخصص برای انجام روند فیزیوتراپی باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟ همانطور که در قسمت های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم، یکی از ویژگی های پزشک متخصص، مهارت و تخصص وی است، ولی اخلاق خوب داشتن و با وجدان بودن هم از دیگر ویژگی های مهم یک پزشک به حساب می آید.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.