هزینه فیزیوتراپی گردن
فهرست مطالب

ما در این مقاله سعی داریم هزینه فیزیوتراپی گردن و عوامل تاثیرگذار براین میزان هزینه ها را مورد بررسی قراردهیم. گردن از جمله نقاط مهم و آسیب پذیر بدن می باشد که به طور معمول اکثر افراد مشکلات فراوانی با درد دراین ناحیه حساس دارند.

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

 

هزینه فیزیوتراپی گردن
هزینه فیزیوتراپی گردن

اغلب به دلیل انجام حرکات و فعالیت های نامناسب، این عضو از بدن دچار آسیب و درد می شود که گاهی این دردها موجب ایجاد مشکلات جدی برای افراد می گردد تا جایی فرد دچار ناتوانی در بازوها و دست خود می شود و این درد و ضعف به مرور به شانه ها و کتف نیز سرایت می کند.

در ادامه این بحث به سوالاتی که ممکن است در این زمینه و هزینه های درمانی آن برای شما مطرح گردد پاسخ خواهیم داد.

– درد درگردن چه علائمی دارد ؟

– چه زمانی باید برای درمان درد در ناحیه گردن به پزشک مراجعه نمود ؟

– علل اصلی درد در گردن چه می باشد ؟

– چه روش هایی برای پیشگیری از درد در ناحیه گردن وجود دارد ؟

– آناتومی گردن به چه صورت است ؟

– چه روش هایی برای درمان گردن درد ارائه شده است ؟

– آرتروز گردن چه علائمی دارد ؟

– فیزیوتراپی گردن چگونه موجب درمان مشکلات درناحیه گردن می گردد ؟

– چه خدماتی در مراکز فیزیوتراپی برای درمان گردن درد ارائه می شود ؟

– روش درمانی درای نیدلینگ به چه صورت می باشد ؟

– درای نیدلینگ چگونه عمل می کند ؟

– از متد درای نیدلینگ در کلینیک های فیزیوتراپی برای درمان چه بیماری هایی استفاده می شود ؟

– چه کسانی نباید برای درمان درد گردن خود از درای نیدلینگ استفاده نمایند ؟

– مدت زمان درمان با درای نیدلینگ چقدراست ؟

– آیا این متد درمانی دردناک می باشد ؟

– درای نیدلینگ چه فوایدی برای درمان گردن درد دارد ؟

– هزینه ی درای نیدلینگ به چه صورت است ؟

– روش درمانی اولتراسوندتراپی به چه صورت است ؟

– مکانیزم متد درمانی اولتراسوند در فیزیوتراپی چگونه است ؟

– نحوه ی انجام متد درمانی اولتراسوندتراپی به چه صورت است ؟

– اولتراسوند تراپی چه اثرات حرارتی را به دنبال دارد ؟

– اثرات غیرحرارتی اولتراسوند به چه صورت است ؟

– اولتراسوند چه کاربردی در درمان درد مزمن گردن دارد ؟

– روش درمانی اولتراسوندتراپی چه مزایایی به همراه دارد ؟

– هزینه اولتراسوند در کلینیک های فیزیوتراپی به چه صورت است ؟

– نحوه ی انجام متد درمانی اولتراسوندتراپی به چه صورت است ؟

– متد درمانی منوال تراکشن چگونه عملکردی دارد ؟

– منوال تراکشن در کلینیک های فیزیوتراپی به چه صورت انجام می گیرد ؟

– تراکشن چه نتایجی برای بیمارانی که دچار درد مزمن یا آسیب گردن هستند به دنبال دارد ؟

– درمان با منوال تراکشن به چه کسانی توصیه نمی گردد ؟

– هزینه های متد درمانی منوال تراکشن به چه صورت می باشد ؟

– در کلینیک های فیزیوتراپی برای درمان گردن چه تمرینات خاصی به بیماران ارائه می گردد ؟

– عملکرد متد درمانی مانیپولاسیون برای درمان درد گردن چگونه است ؟

 

درد درگردن چه علائمی دارد ؟

به طور معمول درد گردن از ناحیه ی پشت گردن افراد تا پایین سر و کتف آن ها رخ می دهد که این میزان درد ممکن است تا بالای کمر و بازوی افراد نیز گسترش یابد. دردهای مزمنی که درناحیه گردن ایجاد می گردد سبب ایجاد محدودیت های حرکتی در بدن می شود که یک بیماری شایع تلقی می گردد که اکثرا در بین افرادی که سن آن ها بالاتر از 50 سال می باشد رخ می دهد.

معمولا علت اصلی درد گردن، کشیدگی گردن به دلیل انجام فعالیت های سنگین می باشد که از عوامل مهم آن می توان خوابیدن با چرخاندن گردن و آرتروز های مزمن را نام برد که مجموعه ی این فعالیت ها سبب کشیدگی گردن فرد یا اسپاسم می شود.

درد درگردن چه علائمی دارد ؟
درد درگردن چه علائمی دارد ؟

به طور معمول افراد به دلیل وجود بیماری هایی همچون فتق، آرتروز و دیسک گردن دچار چنین دردهای مزمنی می شوند که برای عدم گسترش این دردها به سایر نواحی بدن باید به پزشک مراجعه نمود، زیرا این درد در مراحل اولیه آن بسیار راحت تر و موثرتر می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

از جمله علائم گردن درد می توان به موارد زیر اشاره نمود :

دردهای مزمن این ناحیه به طور معمول با حرکات مختلف شدت می یابند و به سمت بازوها و کتف گسترش پیدا می کنند،

این دردها سبب سفت و یا التهاب گردن شما می شوند.

دردهای گردن به طور معمول ممکن است همراه با سرگیجه و سردرد باشند و حتی گاهی چندین ماه نیز به طول می انجامند.

علائمی همچون ضعف، کرختی و بی حسی برای افراد به همراه دارد که پس از مشاهده این علائم باید سریعا به پزشک مراجعه نمود.

از جمله علائم گردن درد می توان به موارد زیر اشاره نمود :
از جمله علائم گردن درد می توان به موارد زیر اشاره نمود :

چه زمانی باید برای درمان درد در ناحیه گردن به پزشک مراجعه نمود ؟

اگر دچار گردن درد، شده اید و در صورتی که با انجام تمامی درمان های خانگی و استراحت بهبودی برای شما حاصل نگردید لازم است برای درمان به پزشک مراجعه نمایید. نکته مهم دراین بخش این است که داشتن دردهای شدید خصوصا بعد وارد شدن ضربات مختلف به گردن از جمله مواردی است که باید فورا توسط پزشک درمان گردد. احساس درد تا چند روز متوالی، گسترش این دردها به ناحیه های همچون سر، بازو و … ، ضعف در دست ها و سوزن سوزن شدن آن موارد خطرناکی هستند که در صورت وجود این علائم در گردن سریعا باید درمان شوند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

علل اصلی درد در گردن چه می باشد؟

از آنجا که گردن از عضوهایی می باشد که انعطاف پذیرمی باشد و وزن سر را تحمل می کند، اغلب در معرض آسیب های زیادی قرار می گیرد که سبب ایجاد دردهای مزمی در بدن می شود. ازجمله علل آسیب رسیدن به گردن و درد آن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

کشیدگی عضلات گردن: این کشیدگی ها به طورمعمول به دلیل استفاده بیش از حد از گردن و انجام حرکات تکراری مداوم رخ می دهند. به طورمثال خم شدن طولانی مدت بر روی کامپیوتر و یا مطالعه کتاب در رختخواب از نمونه هایی می باشند که موجب ایجاد آسیب در گردن می شوند.

همانند دیگر عضلات بدن، گردن نیز به مرور زمان با بالارفتن سن فرسایش می یابد که آرتروز نیز به نوبه ی خود موجب ایجاد تحلیل در غضروف های بین مفصلی می شود که این مجموعه تحلیلات و فرسایش موجبات ایجاد دردهای مزمن را فراهم می نمایند.

بیرون زدگی های دیسک نیز از جمله علل اصلی آسیب و درد به ناحیه گردن می باشند که باید سریعا درمان شوند. تصادفات و آسیب هایی که در این زمینه به گردن وارد می شود، معمولا موجب  کشیدگی و پارگی لیگامنت های گردن می شوند که عواقب بدی را به دنبال دارند.

علل اصلی درد در گردن چه می باشد؟
علل اصلی درد در گردن چه می باشد؟

چه روش هایی برای پیشگیری از درد در ناحیه گردن وجود دارد ؟

از نکاتی که می توان برای پیشگیری از درد و آسیب در ناحیه گردن نام برد به شرح زیر می باشد :

سعی کنید در اکثر مواقع به پشت بخوابید، زیرا این حالت بهترین وضعیتی می باشد که می توانید به ستوان فقرات خود اجازه ی استراحت دهید که بنابر تجربه عموم مردم، خوابیدن به حالتی که به پشت باشد  و یک بالش در زیر بازو قرار گیرد برای افرادی که گردن درد دارند مفید می باشد. اگر از افرادی می باشید که به طور مداوم با کامپیوتر سروکار دارید، این نکته را باید در نظر بگیرید که حتما زاویه کامپیوتر شما در سطح چشمان شما قرار گرفته باشد.

در هنگام استفاده از تلفن همراه، سعی نمایید فشارهای وارده به گردن را به حداقل برسانید و از کج کردن گردن و قرار دادن گوشی بین کتف و گردن پرهیز نمایید تا دچار کشیدگی عضلات گردن نشوید. برای راحتی در این امر می توانید از هدفون و یا هندزفری برای صحبت کردن استفاده کنید تا مجبور نشوید برای ادامه ارتبط گوشی، خود را به حالت اشتباه نگه دارید.

سعی کنید از تمرینات کششی و تقویت کننده عضلات گردن استفاده نمایید تا این عضلات همچنان قوی باقی بمانند. از جمله تمرینات ساده و قابل انجام برای هر فرد در این زمینه می توان تمرین چین تاک و غب غب را نام برد که به شما در کشیدگی و هم تراز شدن گردن با شانه ها کمک بسیاری می کنند.

سعی کنید وسایل قابل حمل را تنها با یک طرف بدن خود جا به جا نکنید و تعادل لازم در حمل این بارها بین دو دست برقرار نمایید تا فشارهای جبران ناپذیری به عضلات گردن شما وارد نگردد و سعی کنید شانه های خود را در یک سطح قرار دهید.

چه روش هایی برای پیشگیری از درد در ناحیه گردن وجود دارد ؟
چه روش هایی برای پیشگیری از درد در ناحیه گردن وجود دارد ؟

آناتومی گردن به چه صورت است ؟

گردن هر فرد و ستون فقرات این ناحیه دارای هفت مهره و دیسک های مختلف بین مهره ای می باشد که این مهره وظیفه حمل سر و تحمل وزن آن را بر عهده دارند و عامل اصلی حرکات مختلف سر می باشند. این اندام های فوقانی دارای ریشه های عصبی می باشند که از بین این مهره ها عبورکرده و به نواحی بازو، ساعد و انگشتان می رسند. در ناحیه ی گردن عضلات مختلفی وجود دارد که اغلب آن ها از قسمت پس سری تا مهره های سینه امتداد می یابند.

همانطورکه اشاره شد، گردن از نواحی انعطاف پذیر بدن می باشد که در معرض آسیب های بسیاری قرار دارد. مهره های گردن به این صورت می باشد که اولین مهره نامش اطلس است و فاقد جسم مهره ای می باشد و به شکل یک حلقه ی استخوانی است. دومین مهره ی این ناحیه اکسیس نام دارد که به مهره ی اول وصل شده است که زمینه های حرکات سر به چپ و راست را فراهم می نماید. در نهایت مهره ی هفتم گردن که نسبت به بقیه ی مهره ها بلندتر می باشد دارای یک زائده ی شوکی است که در قسمت خلفی گردن می توان آن را حس نمود.

آناتومی گردن به چه صورت است ؟
آناتومی گردن به چه صورت است ؟

عروق خونی که در گردن هستند اعصاب و قسمت های بالا تنه را به هم اتصال می دهند که از جمله ساختمان های بالا تنه، می توان سرخرگ کارتید، سیاهرگ وداجی،  سیاهرگ نایی، غده ی تیرئید و اعصاب گردنی را نام برد که این ساختمان ها به طور معمول در فضایی قرار گرفته اند که محدود و فشرده می باشد، به همین دلیل است که اگر یک ناحیه آسیب ببیند احتمال درد در نواحی دیگر نیز افزایش می یابد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

چه روش هایی برای درمان گردن درد ارائه شده است ؟

از جمله خدماتی که در کلینیک های فیزیوتراپی برای درمان درد گردن ارائه می گردد: تمرین درمانی می باشد که به واسطه آن می توان دردهای خود را حذف و یا کاهش داد. برنامه ریزی هایی که پزشک شما در این زمینه طراحی می کند، به درمان دردهای شما کمک شایانی می نماید.

گاها پیش می آید که بنابر دستور پزشک، فرد نیازمند کشش ناحیه گردن درکلینیک های فیزیوتراپی می باشد تا بتوان فتق و دیگر بیرون زدگی های دیسک های گردن را برطرف نمود.

تمریناتی که درمانگر شما درکلینیک های فیزیوتراپی در زمینه ی درست نشستن و اصلاح ایستادن ارائه می دهد، سبب درمان دردهایی می گردد که ممکن است به دلیل همین اشتباهات در ایستادن ایجاد شده باشد.

چه روش هایی برای درمان گردن درد ارائه شده است ؟
چه روش هایی برای درمان گردن درد ارائه شده است ؟

ماساژ درمانی برای عضلاتی مفید است که سفت گشته و سبب درد در ناحیه گردن می شوند و با کمک این متد درمانی در کلینیک های فیزیوتراپی می توان به راحتی این مشکل را برطرف نمود. تکنیک هایی که فیزیوتراپیست در این روش درمانی مورداستفاده قرارمی دهد، به کاهش درد و فشار در این نواحی کمک شایانی می کند.

گاها پیش می آید که روش درمانی بالا، تاثیری در درمان فرد بیمار ندارد به این منظور فیزیوتراپیست از روش های درمانی دیگری همچون اولتراسوند، درای نیدلینگ، منوال تراکشن، مانیپولاسیون و… استفاده می کند تا موضع دارای درد و آسیب را درمان نماید.

همچنین گرما و سرما نیز از جمله متدهای درمانی می باشند که به عضلات شما استراحت می دهند و موجب کاهش درد در ناحیه گردن شما می گردند. این درمان ها می توانند احساس خوبی را به بدن شما القا نمایند، اما باید توجه داشت که این متدها نباید جایگزین اصلاح ایستادن، نشستن و تمرینات مداوم شوند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

آرتروز گردن چه علائمی دارد ؟

آرتروز گردن به مجموعه فرسایش هایی اشاره دارد که که مهره های گردن را دچار ساییدگی می کنند و فشارهای مختلفی را به عصب های دست، پا و … وارد می نمایند. این بیماری بیشتر در میان آقایان شایع می باشد که در اکثر مواقع برای افراد بالای 40 سال رخ می دهد. این بیماری نیز همچون دیگر بیماری ها علائمی را به همراه دارد که از مهمترین این علائم می توان به موارد زیر اشاره نمود :

شنیدن صدا در مهره های گردن و بی حسی آن

خشک شدن گردن فرد درهنگام چرخاندن سر

میگرن هایی که در پشت سر فرد وجود دارد

مشکلاتی که فرد با بلع غذا دارد

هنگامی که فرد دچار آرتروز گردن می شود دردهای مختلفی را در این ناحیه حس می کند که بطور معمول با ماساژ رفع می گردد، زیرا این ماساژها موجب گرم شدن عضلات و کاهش درد می شوند، اما در هر صورت، گردن درد نشان دهنده ساییدگی های احتمالی غضروف های گردن می باشد که ممکن است در آینده فرد را درگیر دردهای شدیدتری کند که باید حتما در اسرع وقت درمان و رفع شود.

آرتروز گردن چه علائمی دارد ؟
آرتروز گردن چه علائمی دارد ؟

فیزیوتراپی گردن چگونه موجب درمان مشکلات درناحیه گردن می گردد ؟

درمان ها و تمرینات مختلفی که درکلینیک های فیزیوتراپی ارائه می گردد ازمهم ترین و بهترین روش های درمانی برای برطرف نمودن مشکلات گردن از جمله فتق و دیسک می باشند. درمان های ارائه شده به صورت غیرتهاجمی می باشند که فاقد عوارض جانبی خطرناک هستند.

در کلینک های فیزیوتراپی برای درمان بیماران ابتدا میزان آسیب های وارد شده به گردن را می سنجند و پس از انجام بررسی های لازم، موثرترین روش های درمانی را از میان خدمات خود به بیمار ارائه می کنند.

هدف اصلی و نهایی کلینیک های فیزیوتراپی، بازیابی توانایی و قوای اولیه شخص بیمار برای انجام فعالیت های روزمره او می باشد. با استفاده از حرکات کششی که در این مراکز برای بیماران انجام می شود عضلات گردن را تقویت می کنند که این حرکات کششی شامل حرکت کبری، بالابردن چانه، بالا انداختن شانه و حرکت پروانه می باشند که متناسب با شدت بیماری ارائه می شود.

فیزیوتراپی گردن چگونه موجب درمان مشکلات درناحیه گردن می گردد ؟
فیزیوتراپی گردن چگونه موجب درمان مشکلات درناحیه گردن می گردد ؟

به طور معمول بدن هر شخص بیشتر از 6 هفته توانایی مقابله با مشکلاتی چون فتق و دیسک گردن را ندارد. پس از آن، دردهای مزمن این ناحیه آغاز می شود که همین دردها سبب بروز مشکلات بسیاری برای فرد می شود.

ماساژ درمانی را می توان از جمله مواردی در نظر گرفت، که کلینیک های فیزیوتراپی گردن از آن برای درمان استفاده می کنند که تاثیرات مثبتی به همراه دارد و یک روش امن و سنتی برای درمان دیسک گردن و فتق محسوب می شود. کلینیک های فیزیوتراپی با استفاده از این متدها و بسیاری از روش های دیگر می توانند مشکلات افراد را برطرف نمایند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

روش درمانی درای نیدلینگ به چه صورت می باشد ؟

این متد درمانی به سوزن خشک نیز معروف می باشد که می توان آن را از جمله خدمات بسیار موثر در زمینه درمان مشکلات گردن از جمله فتق و دیسک گردن برشمرد. این روش درمانی در فیزیوتراپی بسیار پرکاربردی می باشد که توانایی تشخیص دردهای مزمن و طولانی مدت را که در اصطلاح دردهای کهنه نامیده می شوند درمان و برطرف نماید. این تکنیک همراه با سوزن های باریک و بلندی می باشد که بسیار شبیه سوزن هایی است که در طب سوزنی مورد استفاده ی پزشکان قرار می گیرد.

این متد درمانی به این صورت است که برای درمان، از نقاط ماشه ای بدن استفاده می کند که این نقاط ماشه ای توسط این روش درمانی درکلینیک های فیزیوتراپی تحریک می گردند و نتایج بسیارمثبتی را نیز به دنبال دارد، از جمله ی این نتایج می توان به مواردی همچون آزادسازی عضلات گردن، کاهش دردهای مزمن این ناحیه و رفع اسپاسم هایی اشاره نمود که بسیار شدید هستند.

از این تکنیک به صورت خیلی جسته گریخته در زمان های قدیم استفاده می شود که در آن زمان به دلیل عدم وجود سوزن های طبی و بلند از شاخ حیوانات یا شاخه های بلند و باریک درختان استفاده می شد، اما به هیچ تاثیرات سوزن های بلند و باریکی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد را نداشت.

روش درمانی درای نیدلینگ به چه صورت می باشد ؟
روش درمانی درای نیدلینگ به چه صورت می باشد ؟

این سوزن ها با تحریک نقاط ماشه ای توانستند به صورت عمقی به این نقاط دسترسی پیدا کنند و پس از آن این روش درمانی به عنوان یک متد درمانی نوین به عرصه ی فیزیوتراپی راه پیدا نمود و اکنون کاربردهای فراوانی برای رفع مشکلات گردن دارد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

دارای نیدلینگ چگونه عمل می کند ؟

این متد درمانی امروزه در کلینیک های فیزیوتراپی یک روش کاملا پیشرفته محسوب می گردد. براساس تحقیقات صورت گرفته در این زمینه اثراتی که روش درمانی نیدلینگ به همراه دارد نشان دهنده ی این است که تحرکاتی که به واسطه این سوزن ها بر روی نقاط ماشه ی انجام می گیرد، سبب رخ دادن چند اتفاق به صورت همزمان خواهد شد. این اتفاقات عمدتا در تریگرپوینت ها و اطرف آن رخ می دهد.

دارای نیدلینگ چگونه عمل می کند ؟
دارای نیدلینگ چگونه عمل می کند ؟

از جمله این اتفاقات می توان به آزاد سازی مقدار قابل توجهی از اندورفین در سیستم عصبی مرکزی اشاره نمود که به مرور سبب کاهش چشمگیری از دردهای ناحیه گردن می شود. این روال آزادسازی اندورفین گاها ممکن است تا دو روز نیز طول بکشد. در این متد درمانی میزان خون رسانی و گردش خون به بافت درمانی که آسیب دیده چند برابر می گردد و برا اثر همین امر میزان قابل توجهی از دردها کاهش می یابد و سبب رفع مشکلاتی همچون اسپاسم گرفتگی عضلات می شود.

این متد درمانی و تحریکات عمقی که در آن صورت می گیرد، سبب عدم انتقال پیام درد به مغز فرد بیمار می شود و این عدم ارسال به خودی خود تاثیر بسزایی در آزادسازی و شل شدن عضلات دارد.

در واقع این سوزن ها می توانند عصب ها  را تحریک نمایند و همین تحریک عصب های گردن، یک جریان الکتروشیمیایی را به مغز فرد ارسال می کند که درامتداد این جریان عضلات گردن به طور شدید منقبض می شوند، اما به دلیل موقتی بودن این انقباض، عضلات از حالت منقبض خود سریعا خارج می گردند و همین امر سبب رفع گرفتگی عضلات می شود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

از متد درای نیدلینگ در کلینیک های فیزیوتراپی برای درمان چه بیماری هایی استفاده می شود ؟

نکته ی مهم و قابل توجه در این متد این است که درای نیدلینگ به تنهایی یک درمان محسوب نمی گردد و مستقل و مجزا نیست بلکه این روش تنها یک تکنیک است که در کلینیک های فیزیوتراپی توسط درمانگر شما انجام می گیرد تا بتوانید از آن در کنار دیگر تکنیک های درمانی همچون تکارتراپی، دیپ اوسیلیشن، درمان های دستی ، لیزرتراپی و… بهره مند شوید تا به سلامت کامل و درمان آسیب های گردن خود دست یابید. این روش درمانی می تواند در کاهش دردهای مزمن گردن به شما کمک بسیاری نماید.

بیماری های بسیاری را می توان با استفاده از این متد درکلینیک های فیزیوتراپی درمان نمود. از جمله آن می توان به سردردهای میگرنی، سردردهای گردنی، دردهای مفصلی مزمن، دیسک گردن و دیسک کمر، آتروزهای مفصلی مانند آرتروز گردن، گردن درد و…. اشاره داشت که تاثیرات بسیاری در درمان این مشکلات دارد و می توان به راحتی از مزایای آن در این مراکز درمان بهره مند شد.

از متد درای نیدلینگ در کلینیک های فیزیوتراپی برای درمان چه بیماری هایی استفاده می شود ؟
از متد درای نیدلینگ در کلینیک های فیزیوتراپی برای درمان چه بیماری هایی استفاده می شود ؟

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

چه کسانی نباید برای درمان درد گردن خود از درای نیدلینگ استفاده نمایند ؟

این روش درمانی نیز همانند دیگر درمان بطور یقین ممنوعاتی به دنبال دارد که سبب می شود این متد برای افراد خاصی با شرایط ویژه صورت نگیرد و فیزیوتراپیست های این مراکز باید این مطلب را نظر بگیرند که انجام این متد درمانی برای این افراد ممکن است آسیب هایی به همراه داشته باشد که باید احتیاطات لازم در این زمینه اعمال گردد. افرادی واجد شرایط این متد درمان نمی باشند شامل موارد زیر هستند:

کودکان زیر 12 سال

زنانی که باردارهستند، خصوصا زنانی که سه ماه اول بارداری خود را سپری می کنند.

افرادی که دچار بیمارهایی همچون رماتیسم می باشند.

کسانی به بیماری های مزمنی چون عفونت مبتلا هستند.

افراد بیماری که  از داروهایی همچون آسپرین که ضد انعقاد خون می باشند استفاده می کنند .

بیمارانی که در موضع آسیب دیده خود زخم های وسیع دارند.

افرادی که مبتلا به دیابت مزمن می باشند و فشار خون آن ها در حالت تعادل قرار ندارد.

چه کسانی نباید برای درمان درد گردن خود از درای نیدلینگ استفاده نمایند ؟
چه کسانی نباید برای درمان درد گردن خود از درای نیدلینگ استفاده نمایند ؟

مدت زمان درمان با درای نیدلینگ چقدراست ؟

مدت زمان درمان در هر شخص متفاوت است و بسته به نوع بیماری و شدت آسیب بررسی می گردد و به طورمعمول بین 2 الی 4 جلسه درمان صورت می گیرد. شایان ذکر است که میزان درگیری عضلات و سن بیمار نیز از جمله مواردی می باشد که در تعیین این تعداد جلسات درمانی تاثیر گذاراست. درصورتی که فرد دچار مشکلی همچون دیسک گردن شده باشد، با توجه به شدت بیماری آن گاها تا 10 جلسه نیز تجویز می شود تا درمان کامل شخص حاصل گردد.

مواردی همچون انقباض و اسپاسم عضلانی به دلیل ضعیف بودن بیماری، در همان 2 الی 4 جلسه درمان و رفع می شوند و اسپاسم شخص بیمار به طور کامل برطرف می شود. برای هر فرد در هر جلسه زمانی در حدود 20 الی 30 دقیقه در نظر گرفته می شود و این جلسات به طور معمول بصورت هفتگی اجرا می شوند.

تاثیراتی که این روش درمانی به همراه دارد بسیار بالا بوده و سبب آزادسازی عضله های سفت و گرفته گردن می شود که می توان این آزاد سازی را از 48 ساعت تا 72 ساعت بعد از درمان به طور محسوس دریافت نمود که کاهش درد بالایی را به دنبال دارد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

آیا این متد درمانی دردناک می باشد ؟

این متد درمانی با اندکی درد همراه است که شدت بالایی ندارد و درد آن به نسبت تزریق یک آمپول کمتراست. به دلیل اینکه سوزن های مورد استفاده در این درمان با نقاط حساس گردن برخورد می کنند، مسلما کمی سوزش لحظه ای به همراه دارند که همان گونه که در قبل بیان شد این درد شدت بسیار کمی دارد و پس از چند لحظه رفع می گردد. دلیل اصلی احساس این درد و سوزش، برخورد این سوزن ها با نقاط اسپاسم می باشد وگرنه اگر از این سوزن ها در نقاطی غیراسپاسمی استفاده کنیم هیچگونه دردی به همراه ندارد.

آیا این متد درمانی دردناک می باشد ؟
آیا این متد درمانی دردناک می باشد ؟

درای نیدلینگ چه فوایدی برای درمان گردن درد دارد ؟

درمان دردهایی همچون گرفتگی عضلات و سفتی گردن با درای نیدلینگ فوایدی بسیاری دارد که می توان به تسکین دردهای مزمن گردن ازطریق مسدودسازی انتقال پیام درد به موضع آسیب دیده اشاره نمود. این متد درمانی توانایی بالا بردن سرعت درمان و بازدهی را دارد و با خیال راحت می توان در کمترین زمان ممکن به نتایج دلخواه خود دست یافت. تحریک نقاط اسپاسم موجب افزایش سرعت گردش خون و اکسیژن رسانی به بافت های آسیب دیده می شود که دردها را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

این متد درمانی، همچنین سبب حذف بافت های اسکار و پیشگیری از گسترش و یا ایجاد این بافت ها می شود. عضلات دارای گرفتگی و اسپاسم را آزادسازی می نماید و می تواند کوتاهی عضلات را به طور ملموس رفع کند. این متد درمانی توانایی رفع چسبندگی ها و اسکارهایی که به دلیل سوختگی و جراحت ایجاد شده اند را دارد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

هزینه ی درای نیدلینگ به چه صورت است ؟

این متد درمانی باید با درمان های دیگر همچون لیزر درمانی ترکیب گردد و همین مسئله اندکی سبب شده تا این متد درمانی نسبت به سایر درمان هرینه بیشتری داشته باشد، ولی درکل هزینه مشخصی برای این درمان در نظر گرفته نمی شود، زیرا عوامل و درمان های مختلفی در امر تعیین قیمت دخیل می باشند.

روش درمانی اولتراسوندتراپی به چه صورت است ؟

این متد یک روش درمانی می باشد که در کلینیک های فیزیوتراپی انجام می گیرد و به این صورت است که در آن برای درمان از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می شود. این امواج صوتی که به بافت های آسیب دیده ی گردن ساطع می شوند، توانایی این را دارند که آسیب دیدگی ها را درمان نمایند. این روش درمانی در حالتی که بافت های نرم بدن فرد مانند عضلات، فاشیا، بورس و تاندون ها دچار آسیب شده باشند، می تواند به راحتی این آسیب ها را رفع نموده و به درمان بیماری فرد کمک نماید.

– مکانیزم متد درمانی اولتراسوند در فیزیوتراپی چگونه است ؟

این متد درمانی دارای یک نوع انرژی مکانیکی می باشد که برای درمان از همین ارتعاشات مکانیکی استفاده می گردد، به این صورت که این ارتعاشات مکانیکی را در فرکانس های بالا به صورت صدا می شناسند که به طور معمول صدای انسان دارای فرکانسی ما بین 15 الی 20 هرتز می باشد. در این درمان میزان فرکانس های از این بالاتر را به عنوان اولتراسوند می شناسند که میزان فرکانس مصرفی در این درمان بیشتر از 1 مگاهرتز می باشد.

مکانیزم این درمان به این صورت است که هر زمان که سلول های بدن در معرض این امواج صوتی قرار گیرند، تمایل به حرکت با این امواج را دارند و به دلیل اینکه سلول ها توانایی حرکت ندارند، در مقابل این عمل مقاومت می کنند

و همین امر موجب ایجاد نوساناتی در سلول ها می شود. به طور طبیعی این میزان نوسانات اگر شدت داشته باشند موجب ایجاد گرما در بافت این سلول ها می شوند. این در حالی است که هدف اصلی متد اولتراسوند ایجاد گرما در بافت ها و نوسانات نمی باشد، اما بر اساس مکانیزم این عمل رخ خواهد داد.

انرژی های ساطع شده از این امواج می توانند تا عمق 2  الی 3 سانتی متری پوست نفوذ کنند و پوست توانایی جذب این انرژی را دارد. با عمیق شدن ورود این امواج به پوست، به طور طبیعی از شدت اولتراسوند کاسته می شود و این امواج معمولا توسط رابط ها و تاندون های بدن جذب می گردند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

– اولتراسوند تراپی چه اثرات حرارتی را به دنبال دارد ؟

این متد درمانی به طور معمول برای فراهم نمودن حرارت های عمیق به بافت های آسیب دیده گردن استفاده می شود که موجب بالارفتن گردش خون و اکسیژن رسانی ناحیه ی آسیب دیده می شود و همین امر سبب اثر بخشی بالاتری در فرآیند بهبودی می شود. گرمای ایجاد شده همچنین سبب افزایش کشش در عضلات و تاندون هایی می شود که به دلیل آسیب دچار تنگی شده اند و رفع این تنگی موجب آزادسازی عضلات گرفته و اسپاسم می شود.

– اثرات غیرحرارتی اولتراسوند به چه صورت است ؟

مکانیزم این متد درمانی به این صورت است که می تواند به بدن انرژی وارد کند که این انرژی وارد شده به بدن می تواند یک مجموعه از حباب های میکروسکوپی را در اطراف بافت ها به وجود آورد.

حباب های ایجاد شده می توانند یک نوع حرکت انقباضی و انبساطی را در بافت های آسیب دیده به وجود آورند که بر اساس تجربه های کسب شده در این زمینه، این حباب و انقباض و انبساط آن ها می تواند به بهبود فرد و التیام آسیب دیدگی های او کمکی بزرگی نماید.

نام دیگر این پدیده، کاویتاسیون می باشد که این کاویتاسیون ها به طور کلی به دو دسته ی کاویتاسیون های پایدار و ناپایدار تقسیم می شوند. در متد کاویتاسیون پایدار فیزیوتراپیست های این مراکز از دستگاه اولتراسوند بر روی بدن شما استفاده می کنند تا بهبود حاصل گردد

اما در حالت کاویتاسیون ناپایدار، کنترلی برقرار نمی گردد که همین امر ممکن است برای بدن فرد بسیار خطرناک باشد. نکته ی مهم در این بخش این است که برای استفاده از متد اولتراسوند حتما به پزشکان متخصص مراجعه نمایید.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

اولتراسوند چه کاربردی دردرمان درد مزمن گردن دارد ؟

در متد درمانی اولتراسوند ترایچ از وسیله ی به نام اپلیکاتور استفاده می شود که کاربرد آن به این صورت است که پزشک شما درکلینیک ابتدا پوست شما را به یک نوع ژل مخصوص این درمان آغشته می نماید و پس از آن، دستگاه را با سطح پوست شما تماس می دهد تا اتصال برقرار گردد. این ژل مورد استفاده در این متد برای کاهش اصطکاک و انتقال امواج اولتراسوند کاربرد دارد که پس از آغشته نمودن موضع به ژل، فزیوتراپیست دستگاه را به آرامی و به حالت دایره وار بر روی ناحیه آسیب دیده حرکت می دهد.

در این درمان بر اساس شرایط بدنی بیمار و نوع بیماری و شدت آن، ممکن است فیزیوتراپیست تنظیمات مربوط به دستگاه اولتراسوند را تغییر دهد تا این تغییرات، روند بهبود فرد بیمار را سرعت بخشند تا درمان حاصل گردد.

این تغییرات ممکن است در هر مرحله برای دست یابی به نتایج بهتر اعمال گردند.  این متد درمانی به گونه ای است که به  طور کلی می تواند هر گونه آسیبی در بافت های نرم بدن را درمان کند. این متد درمانی نیز به تنهایی یک درمان قطعی محسوب نمی گردد و از آن در کنار دیگر متدها استفاده می شود.

روش درمانی اولتراسوندتراپی چه مزایایی به همراه دارد ؟

روش درمانی اولتراسوندتراپی یک درمان غیرتهاجمی و بدون جراحی محسوب می گردد که به راحتی با قیمت پایین قابل انجام است. در این متد درمانی برای انجام فرآیند آن نیازی به عمل جراحی نیست و پس از درمان نیز اثری از آن بر روی موضع آسیب دیده باقی نمی ماند. یکی از نکات و مزیت های مهم این درمان این است که فرد در معرض اشعه های مضری که به سیستم بدن آسیب می رسانند و موجب اختلال می گردند نیز  قرار نمی گیرد.

در اثر انجام روش درمانی اولتراسوند، میزان یونی های روی دیواره ی غشای سلولی افزایش می یابد. همچنین سبب ایجاد حرارت در بافت های آسیب دیده، افزایش میزان گردش خون و اکسیژن رسانی به بافت درمانی، بالا بردن میزان انعطاف پذیری عضلات بدن و از بین بردن خشکی های مفاصل می گردد.

این موارد از مزیت های درمان با روش اولتراسوندتراپی می باشد که می توان خدمات مربوط به آن را در کلینیک های فیزیوتراپی دریافت نمود تا بهبودی برای شما در ناحیه گردن حاصل شود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

هزینه اولتراسوند در کلینیک های فیزیوتراپی به چه صورت است ؟

هزینه ی این روش درمانی به نسبت به درای نیدلینگ کم بوده و اکثر افراد می توانند از این درمان جهت بهبود خود استفاده نمایند و تمام بیماران مطمئنا  از پس هزینه های هر جلسه آن برخواهند آمد تا موضع آسیب دیده آن ها به طور کامل درمان گردد.

این متد درمانی به  صورت درمان های غیرتهاجمی می باشد که نیازی به جراحی ندارد و فرد می تواند بدون بستری شدن بهبود یابد. برای این درمان نیز قیمت مشخصی در نظر گرفته نشده و عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند، اما به طورکلی ارزان تر می باشد.

هزینه اولتراسوند در کلینیک های فیزیوتراپی به چه صورت است ؟
هزینه اولتراسوند در کلینیک های فیزیوتراپی به چه صورت است ؟

نحوه ی انجام متد درمانی اولتراسوندتراپی به چه صورت است ؟

مکانیزم دستگاه مورد استفاده در اولتراسوند به این صورت است که در داخل این دستگاه یک کریستال کوچک وجود دارد و زمانی که یک بار الکتریکی به این کریستال موجود در دستگله اعمال گردد، این کریستال سریعا حالت ارتعاش پیدا کرده و بر اثر این ارتعاشات ایجاد شده، امواج فیزیوالکتریک ایجاد می شود.

امواج تولید شده به وسیله ی یک سر به امواج اولترسوند مبدل و انتشار می یابند و پس از این مرحله، امواج اولتراسوند به عمق بافت های آسیب دیده هدایت و انتقال می یابند و این عملکرد سبب افزایش گردش خون در موضع آسیب دیده می شود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

متد درمانی منوال تراکشن چگونه عملکردی دارد ؟

این روش درمانی نیز از جمله خدماتی می باشد که درکلینیک های فیزیوتراپی برای درمان دردهای مزمن ناحیه گردن ارائه می گردد که توسط فیزیوتراپیست های این مراکز قابل انجام است و هدف از درمان با این متد اعمال نیروهایی به استخوان های متصل به گردن می باشد و نتیجه آن، ایجاد فاصله میان دو استخوان متصل به هم می باشد تا میزان فضای میان آن ها افزایش یابد. این متد درمانی قابلیت کشش بافت های نرم بدن را که اطراف مفصل را نیز گرفته اند دارد.

این متد درمانی را می توان هم با دستگاه و هم به صورت دستی بر روی موضع آسیب دیده اعمال نمود که تراکشن گردن از رایج ترین نمونه های تراکشن محسوب می گردد. این متد درمانی به طور معمول بر روی افرادی اعمال می گردد که دچار درد گردن می باشند که سبب بهبود دردهای این ناحیه، ضعف و بی حسی آن می شود. مکانیزم تراکشن به این صورت است که موجب به وجود آمدن فضا میان مهره و اطراف فورامن می گردد.

قبل از انجام این درمان، فیزیوتراپ فرد، براساس موضع آسیب دیده و شدت آن یک برنامه کلی را برای درمان او طراحی می نماید که ممکن است فیزیوتراپیست قبل از آغاز درمان با این متد، چند جلسه ورزش درمانی یا در مرکز یا منزل را تجویز نماید که در صورت تجویز باید به طور دقیق به تمامی دستورالعمل های اوعمل شود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

منوال تراکشن در کلینیک های فیزیوتراپی به چه صورت انجام می گیرد ؟

برای درمان با این متد می توان از دستگاه استفاده نمود  که مکانیزم آن به این صورت است که فرد با استفاده از قلاب به دستگاه تراکشن وصل می شود. دستگاه تراکشن عملکردش به این صورت است که در دور بیشتراز 10 دقیقه به طور مستمر کار می کند یا اینکه 15 دقیقه به طور متناوب عمل می نماید.

هدف اصلی این دستگاه، ایجاد راحتی و آسایش برای شما می باشد به همین دلیل در صورتی که این متد درمانی منجر به ایجاد تنش ها و بی قراری های فراوان در شما می شود، حتما با پزشک و یا فیزیوتراپیست خود در این زمینه مفصلا مشورت نمایید.

هم اکنون با روی کار آمدن تکنولوژی های مختلف، اکثر دستگاه های تراکشن توسط کامپیوتر هدایت و کنترل می شوند و پزشکان در درمان دردهای گردن با دستگاه های تراکشنی که متصل به کامپیوتر می باشند دقت بالاتری دارند.

این متد درمانی منجر به ایجاد کشش میان مفصل ها می شود که این کشش سبب می شود تا فاست های بین مهره ای راحت تر بر روی یک دیگر بلغزند. این روش درمانی همچنین سبب افزایش میزان گردش خون می شود که همین افزایش و بالارفتن سطح اکسیژن رسانی به بافت آسیب دیده، روند بهبود فرد بیمار را تسریع می بخشد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

تراکشن چه نتایجی برای بیمارانی که دچار درد مزمن یا آسیب گردن هستند به دنبال دارد ؟

این روش درمانی برای فیزیوتراپیست ها و پزشکان موفقیت های بسیاری را به دنبال داشته است که موجب کاهش قابل توجهی از درد در ناحیه گردن می شود. همچنین این متد درمانی دوره ی درمان فرد را موثرتر می کند، ولی دوره ی درمان افراد با یکدیگر متفاوت است. برخی ممکن است زود به نتیجه برسند و برخی نیز دیرتر از سایرین نتیجه درمان که همان بهبود کامل می باشد را دریافت نمایند.

این متد درمانی نتایجی همچون تسکین درد ناحیه گردن، قرار گیری صحیح ستون فقرات گردن و کاهش فشار موجود بر روی مفاصل را به دنبال دارد که سبب کشش عضلات و استخوان های قسمت آسیب دیده ی گردن شما می گردد و توانایی این را دارد تا به میزان قابل توجهی حرکات و فعالیت های شخص بیمار را بهبود بخشد.

تراکشن چه نتایجی برای بیمارانی که دچار درد مزمن یا آسیب گردن هستند به دنبال دارد ؟
تراکشن چه نتایجی برای بیمارانی که دچار درد مزمن یا آسیب گردن هستند به دنبال دارد ؟

درمان با منوال تراکشن به چه کسانی توصیه نمی گردد ؟

این متد درمانی نیز به مانند دیگر درمان ها برای افرادی ممنوع می باشد که واجد شرایط انجام این درمان نیستند. بانوانی که باردار هستند بهتر است برای درمان خود از این روش درمانی استفاده نکنند. همچنین افرادی که دچار شکستگی، تومور، آنوریسم آئورت شکمی، پوکی استخوان پیشرفته و وجود ایمپلنت فلزی در داخل ستون فقرات خود هستند از افرادی می باشند که این درمان برای آن ها ضرر دارد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

در کلینیک های فیزیوتراپی برای درمان گردن چه تمرینات خاصی به بیماران ارائه می گردد ؟

تمرینات مختلفی در زمینه درمان درد گردن و اسپاسم درکلینیک های فیزیوتراپی ارائه می شود که می توان موارد زیر را نام برد:

خم کردن گردن: در این تمرین باید فرد بیمار سرخود را به پایین بیاورد و چانه را به قسمت قفسه سینه خود برساند و سپس عضلات گردن خود را به سمت پایین بکشد و به مدت 5 ثانیه در همان حالت باقی بماند و دوباره این حرکت را 5 بار تکرار نماید.

حرکت دادن گردن به سمت چپ و راست: در این تمرین فرد بیمار باید سر خود را به سمت شانه بچرخاند به این صورت که گوش او به سمت شانه باشد. پس از آن عضلات گردن خود را به آرامی کشش دهد و همانند تمرین قبل 5 ثانیه نگه دارد.

چرخاندن سر: در این تمرین فرد سر خود را به یک سمت می چرخاند و گردن را در محدوده ای که راحت می باشد حرکت می دهد تا عضلات گردن کشش پیدا کنند. این تمرین را نیز باید 5 بار تکرار نمود.

در کلینیک های فیزیوتراپی برای درمان گردن چه تمرینات خاصی به بیماران ارائه می گردد ؟
در کلینیک های فیزیوتراپی برای درمان گردن چه تمرینات خاصی به بیماران ارائه می گردد ؟

شما در حال مطالعه مقاله هزینه فیزیوتراپی گردن هستید

عملکرد متد درمانی مانیپولاسیون برای درمان درد گردن چگونه است ؟

این متد درمانی بر اساس اصلاح ستون فقرات بدن از جمله گردن بنا گردیده که می توان با اصلاح این ستون های فقرات با استفاده از دست نیز دردهای گردن را کاهش داد. این عمل موجب اصلاح مسیر پالس های الکتریکی می گردد و همین امر موجب بهبود عملکر بخش های عضلانی و استخوانی گردن می شود.

در این متد درمان، انحرافات مربوط به مهره ها تشخیص و با استفاده از یک سری حرکات ساده که بر روی مهره گردن انجام می گیرد، آسیب وارده را بهبود داده و دردهای آن را کاهش داد.

عملکرد متد درمانی مانیپولاسیون برای درمان درد گردن چگونه است ؟
عملکرد متد درمانی مانیپولاسیون برای درمان درد گردن چگونه است ؟

از شما عزیزان بابت مطالعه این مقاله سپاسگزاریم

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.