هزینه لیزر تراپی زانو
فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم موضوع هزینه لیزر تراپی زانو را مورد بررسی قرار دهیم. به این موضوع مهم توجه داشته باشید که لیزر تراپی زانو یکی از بهترین روش ها برای درمان دردهای زانو است.

هزینه لیزر تراپی زانو
هزینه لیزر تراپی زانو

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم تا حد امکان سوال های مربوط به لیزر تراپی را پاسخ دهیم و ابهامات موجود در رابطه با هزینه آن را رفع کنیم، پس پیشنهاد می کنیم اگر قصد انجام لیزر تراپی زانو را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید، زیرا قصد داریم اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آیا با لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

آیا مزیت های استفاده از لیزر تراپی را برای رفع درد زانو می دانید؟

لیزر تراپی چه کاربردهایی در فیزیوتراپی دارد؟

آیا می دانید لیزر تراپی چه اثراتی دارد؟

آیا با روند انجام لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

در لیزر تراپی زانو از چه لیزرهایی استفاده می شود؟

آیا با لیزر پرتوان در لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

آیا می دانید لیزر کم توان در لیزر تراپی زانو به چه لیزرهایی گفته می شود؟

آیا با مزیت های لیزر پر توان در لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

آیا با کاربردهای لیزر پرتوان آشنایی دارید؟

آیا می دانید لیزر تراپی زانو در چند جلسه انجام می شود؟

هزینه لیزر تراپی زانو به چه عواملی بستگی دارد؟

آیا کم توان یا پر توان بودن لیزر در قیمت نهایی لیزر تراپی زانو تاثیر می گذارد؟

مرکزی که لیزر تراپی زانو در آن انجام می شود چه تاثیری بر روی قیمت نهایی لیزر تراپی زانو دارد؟

تعداد جلسه های لیزر تراپی زانو چه تاثیری  بر هزینه نهایی دارد؟

 

آیا با لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

در مقدمه به این موضوع اشاره کردیم که لیزر تراپی یکی از بهترین  راه ها برای درمان دردهایی مانند زانو درد است، اما سوالی که در این جا پیش می آید این است که لیزر تراپی چیست؟ توجه داشته باشید که در این قسمت قصد توضیح در رابطه با روند کار لیزر تراپی را نداریم، بلکه فقط قصد داریم مفهوم کلی و اصلی لیزر تراپی زانو را شرح دهیم.

برای توضیح در رابطه با لیزر تراپی، باید در ابتدا به این موضوع بپردازیم که لیزر یک مفهوم فیزیکی است، اگر بخواهیم این مفهوم را به طور کامل توضیح دهیم، نیاز به اطلاعات دقیق فیزیکی داریم که در این مقاله فرصت توضیح در رابطه با آن وجود ندارد، زیرا مفهومی پیچیده و البته گسترده است. در این قسمت به بیان این نکته بسنده خواهیم کرد که لیزر نوعی نور است، البته توجه داشته باشید که این نور بودن خاصیت هایی برای لیزر به وجود آورده است.

آیا با لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟
آیا با لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

در قسمت بالا به این موضوع اشاره کردیم که لیزر نوعی نور است که بعضی از خاصیت های نور را دارد، اما توجه داشته باشید که لیزر تفاوت های مهمی هم با نور دارد. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که لیزر و نور دارند این است که طول موج های نور قابل تغییر نیستند، این در حالی است که طول موج های لیزر قابلیت تنظیم شدن دارند.

این موضوع که طول موج های لیزر را می توان تغییر داد، اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا می توان طول موج آن را تنظیم کرد و برای موارد مختلف به کار برد.

در این قسمت مجالی برای توضیح دادن در رابطه با کاربردهای لیزر نیست و در ادامه مطالب این موضوع را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

نکته دیگری که در رابطه با لیزر، باید به آن توجه داشته باشید این است که لیزر در گروه نورهای تک رنگ قرار می گیرد. به این موضوع مهم توجه کنید که نور می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد، اما لیزر فقط یک رنگ دارد که قابل تغییر هم نیست. این موضوع هم یکی دیگر از تفاوت های اصلی بین نور و لیزر است.

لازم به ذکر است که در این قسمت تمرکز اصلی و هدف مقاله بر روی لیزر تراپی زانو است و به همین دلیل در ابتدا ویژگی های مهم و اساسی لیزر را بیان می کنیم. یکی دیگر از ویژگی های لیزر این است که انرژی دارند. توجه داشته باشید که این انرژی مهم ترین ویژگی لیزر به حساب می آید، زیرا همین انرژی سبب کاهش درد و اتهاب خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی های لیزر این است که با سرعت ثابتی حرکت می کند. توجه داشته باشید که سرعت لیزر را نمی توان تغییر داده یا کم و زیاد کرد. در رابطه با لیزر تراپی زانو باید به این موضوع اشاره کنیم که دردهایی را می توان با آن مداوا کرد که با روش های دیگر درمانی مداوا نشده باشند، یعنی با این روش جدید تقریبا می توان همه دردهای زانو را از بین برد.

آیا مزیت های استفاده از لیزر تراپی را برای رفع درد زانو می دانید؟

در مطالب بالا به این موضوع پرداختیم که مفهوم لیزر تراپی چیست، اگر چه در مطالب گفته شده سعی بر این داشتیم که ویژگی های اصلی و مهم لیزر را بیان کنیم و بگوییم که چرا لیزر برای درمان دردهای زانو موثر است، اما نتوانستیم همه مزیت ها و مطالب مهم را در رابطه با لیزر بیان کنیم، به همین دلیل تصمیم بر این گرفتیم که در این قسمت مزیت های استفاده از روش لیزر تراپی برای درمان دردهای زانو را به طور کامل شرح دهیم، پس پیشنهاد می کنیم که این مطالب را از دست ندهید.

یکی از مهم ترین مزیت های لیزر تراپی زانو این است که شخص دردی را تحمل نخواهد کرد. به این موضوع مهم توجه داشته باشید، افرادی که دردهای مفصلی مانند درد زانو دارند، به قدر کافی از این درد رنج می برند و معمولا به دنبال این هستند که درمان هایی با درد کمتر را امتحان کنند، زیرا طاقت درد بیشتر را ندارند.

آیا مزیت های استفاده از لیزر تراپی را برای رفع درد زانو می دانید؟
آیا مزیت های استفاده از لیزر تراپی را برای رفع درد زانو می دانید؟

لیزر تراپی زانو این مزیت را دارد که شخص دردی را در حین درمان تحمل نکند، این مزیت را می توان یکی از مهم ترین عواملی دانست که افراد به سمت این روش جذب می شوند

اگر چه درد نداشتن در حین درمان مزیت بسیار مهمی به حساب می آید، اما تنها مزیت لیزر تراپی زانو به حساب نمی آید.

یکی دیگر از مزیت های لیزر تراپی زانو این است که سرعت درمان تقریبا بالا می باشد. سرعت درمان بالا هم اهمیت بسیاری برای بیماران دارد، زیرا هر کسی به دنبال روشی درمانی است تا در زمان کمتری بتواند مشکل و درد خود را بر طرف کند. لیزر تراپی زانو به شما این امکان را می دهد که در مدت زمان کوتاهی دردهای زانوی خود را به طور کامل فراموش کنید.

از دیگر مزیت های مهم و اساسی لیزر تراپی زانو می توان به این مورد اشاره کرد که در این روش درمان نتیجه نهایی رضایت بخش و مثبت است. در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که افراد مختلف روش هایی را برای درمان درد زانو دنبال کرده اند و در پایان دوره درمان هیچ نتیجه خاصی حاصل نشده است، توجه داشته باشید که در روش لیزر تراپی زانو این حالت وجود ندارد، یعنی در انتها با نتیجه رضایت بخش مواجه خواهید شد.

لیزر تراپی چه کاربردهایی در فیزیوتراپی دارد؟

اگر چه همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کرده ایم، در این مقاله هدف اصلی جواب دادن به سوال هایی در رابطه با لیزر تراپی زانو است و سعی داریم ابهامات این موضوع را بر طرف کنیم، اما نمی توان این موضوع مهم را نادیده گرفت که لیزر تراپی در فیزیوتراپی هم کاربردهای فراوانی دارد که لیزر تراپی زانو یکی از این کاربردها به حساب می آید. در ادامه قصد داریم دیگر کاربردهای لیزر تراپی در فیزیوتراپی را شرح دهیم.

لیزر تراپی چه کاربردهایی در فیزیوتراپی دارد؟
لیزر تراپی چه کاربردهایی در فیزیوتراپی دارد؟

کاهش درد:

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که لیزر تراپی برای درمان دردهای زانو به کار می رود. توجه داشته باشید که لیزر تراپی برای کاهش درد در دیگر قسمت های بدن هم به کار می رود و طرفداران بسیاری هم دارد، اما لازم به ذکر است که کاهش درد تنها کاربرد لیزر تراپی نیست و کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.

ترمیم سلول های آسیب دیده:

در رابطه با توضیح این مورد، باید به این نکته اشاره کنیم که گاهی ترمیم سلول های آسیب دیده به جای آن که در گروه کاربردهای مربوط به فیزیوتراپی قرار بگیرد، در گروه کاربردهای زیبایی جای می گیرد، اما توجه داشته باشید که گاهی هم ترمیم سلول های آسیب دیده زیر مجموعه مسائل فیزیوتراپی است. توضیح بیشتر در رابطه با این موضوع خارج از هدف اصلی این مطلب می باشد و مجالی برای شرح آن وجود ندارد.

تقویت عملکرد عصب های بدن:

یکی از مهم ترین وظیفه های دستگاه عصبی بدن انسان این است که سیگنال های مربوط به درد را جابه جا کنند. گاهی بر اثر حوادثی این سیستم عصبی دچار مشکل می شود و نمی توان فعالیت خود را دنبال کند، در این حالت شاهد این هستیم که شخص دچار کرختی و بی حالی می شود، با کمک لیزر تراپی می توان در زمان کوتاهی و با سرعت بالایی این مشکل را بر طرف کرد و کاری کرد که فعالیت سیستم عصبی بدن به حالت نرمال و طبیعی خود بر گردد.

سریع کردن روند درمان:

از لیزر تراپی می توان برای تسریع روند درمان آسیب های دیگر هم استفاده کرد. به عنوان مثال تصور کنید که شخصی یک عمل جراحی انجام داده است و از عوارض بعد از عمل جراحی رنج می برد. در این حالت لیزر تراپی می تواند کمک خوبی برای او باشد که آن عوارض را در زمان کمتری و البته با درد و رنج کمتری پشت سر بگذارد.

لازم به ذکر است که لیزر تراپی کاربردهای دیگری هم دارد، به عنوان مثال همانطور که در مطالب بالا هم اشاره ای کوتاه به این موضوع داشتیم، لیزر تراپی برای رفع زخم ها و آسیب های پوستی هم به کار می رود، توجه داشته باشید که گاهی این آسیب های پوستی در نتیجه دردهایی مانند دیسک گردن به وجود می آیند. در این قسمت سعی بر این داشتیم که مهم ترین و اساسی ترین کاربردهای لیزر تراپی را توضیح دهیم تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

آیا می دانید لیزر تراپی چه اثراتی دارد؟

در ابتدا، باید به این موضوع اشاره کنیم که اثرات لیزر تراپی با کاربردهای آن رابطه مستقیمی دارد. این موضوع را این گونه بیان می کنیم که کاربردهای لیزر تراپی با توجه به اثرات آن مشخص خواهد شد. به عنوان مثال شما با توجه به این که لیزر تراپی می تواند بر روی کاهش درد تاثیر داشته باشد به این نتیجه می رسید که می توان از لیزر تراپی را درمان درد هم استفاده کرد.

آیا می دانید لیزر تراپی چه اثراتی دارد؟
آیا می دانید لیزر تراپی چه اثراتی دارد؟

اما به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که اثرات لیزر تراپی با کاربردهای آن تفاوت هایی هم دارد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در قسمتی جداگانه و مجزا اثرات مربوط به لیزر تراپی را شرح دهیم تا با این موضوع هم آشنایی پیدا کنید. بعد از این قسمت می توانید تفاوت های اثرات لیزر تراپی یا کاربردهای آن را شرح دهید.

بازسازی بافت:

یکی از مهم ترین تاثیرات لیزر تراپی در زمینه بازسازی بافت های آسیب دیده است. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که از لیزر تراپی می تواند برای بهبود سلول های آسیب دیده و البته بهبود عملکرد سیستم عصبی استفاده کرد. لازم به ذکر است که سیستم عصبی دارای بافت های مخصوص به خود می باشد و لیزر تراپی می تواند بر روی آن تاثیر بگذارد.

کمک به بالا رفتن سوخت و ساز بدن:

شاید برای شما جالب باشد بدانید که لیزر تراپی تاثیرات به سزایی در بالا بردن سوخت و ساز بدن دارد، این تاثیر سبب کاربردهای بسیاری برای لیزر تراپی شده است که تعدادی از آن ها را در مطالب بالا شرح داده ایم و توضیح بیشتر در رابطه با این موضوع از بحث اصلی این مقاله خارج است.

لازم به ذکر است که لیزر درمانی تاثیرات دیگری هم دارد که باعث به وجود آمدن کاربردهای دیگری برای این روش درمانی می شود، اما به علت کمبود وقت از توضیح در رابطه با دیگر اثرات لیزر درمانی خودداری می کنیم و به بیان همین چند مورد بسنده خواهیم کرد، تا زمان کافی برای شرح دیگر مطالب هم وجود داشته باشد.

آیا با روند انجام لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

در مطالب اولیه سعی بر این داشتیم که ویژگی های اصلی لیزر را بیان کنیم، همانطور در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم لیزر نوعی نور به حساب می آید و خاصیت های نور را دارد، اما دارای تفاوت هایی هم با نورهای دیگر است. در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که روند انجام لیزر تراپی چگونه می باشد، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آیا با روند انجام لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟
آیا با روند انجام لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

همانطور که در مطالب بالا هم به این نکته اشاره کردیم لیزر در واقع نوعی نور به حساب می آید که انرژی مشخصی دارد و با سرعت ثابت حرکت می کند. برای لیزر تراپی زانو در ابتدا محل مورد نظر را به گونه ای قرار می دهند که ثابت باشد و در حین انجام کار حرکتی نداشته باشد، توجه داشته باشید که ثابت بودن در طول انجام کار اهمیت بالایی دارد.

در ادامه با استفاده از دستگاه های خاصی محل مورد نظر را مورد تابش لیزر قرا می دهند. لیزر به دلیل آن که انرژی دارد، قادر است که در بافت های پوستی عبور کند و به مفصل زانو برسد، البته لازم به ذکر است که انرژی لیزر آن قدر هم زیاد نیست، اما برای عبور از بافت های پوستی کافی است.

نکته

به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که لیزر به طور مستقیم بر روی مفصل زانو تاثیر می گذارد و همین امر سبب مزیت های بی شماری برای لیزر تراپی زانو شده است. لازم به ذکر است که در مطالب بالا مزیت های روش لیزر درمانی زانو را به طور جامع و کامل توضیح داده ایم و دیگر در این قسمت آن را توضیح نخواهیم داد.

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که لیزر تراپی می تواند در زمان بسیار کمی با سرعت نسبت بالایی دردهای زانو را درمان کند، اما به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که اگر چه لیزر تراپی سرعت بالایی در درمان دردها دارد، اما معمولا درمان یک درد به بیش از یک جلسه لیزر تراپی نیاز دارد.

نکته
نکته

لازم به ذکر است که در این قسمت به این موضوع بسیار مهم اشاره داشته باشیم که برای لیزر تراپی حتما از متخصص ماهر و با تجربه کمک بگیرید تا بهترین نتیجه ممکن برای شما حاصل شود. در رابطه با تعداد جلسات مناسب و کافی برای لیزر تراپی هم، باید بگوییم که در ادامه این موضوع را به طور کامل شرح خواهیم داد.

در لیزر تراپی زانو از چه لیزرهایی استفاده می شود؟

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که ویژگی های اصلی و مهم لیزر را بیان کنیم، در ادامه به این موضوع پرداختیم که لیزر تراپی چه کاربردهایی در فیزیوتراپی دارد و در ادامه تاثیرات فیزیوتراپی را شرح دادیم. در این قسمت، باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که لیزر مورد استفاده در لیزر تراپی زانو دو نوع است.

لیرز های کم توان یا اصطلاحا لیزرهای سرد و لیزرهای پر توان دو نوع از لیزرهایی به حساب می آیند که بیشترین کابرد را در پزشکی دارند. به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که هر یک از این لیزرها و کاربرد آن ها را در ادامه توضیح خواهیم داد، اما در این قسمت به این موضوع دقت داشته باشید که هر یک از این لیزرها کاربردی متفاوت با دیگری دارد.

در لیزر تراپی زانو از چه لیزرهایی استفاده می شود؟
در لیزر تراپی زانو از چه لیزرهایی استفاده می شود؟

در رابطه با این سوال که برای برای لیزر درمانی زانو از چه نوع لیزری استفاده می شود، باید به این موضوع اشاره کنیم که استفاده از لیزر بستگی به این دارد که برای چه منظوری قصد انجام لیزر تراپی را دارید. انتخاب لیزر مناسب برای درمان با توجه به هدف درمان است و باید توجه داشته باشید که فقط پزشک متخصص می تواند این کار را انجام دهد.

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای انجام لیزر تراپی، باید از پزشک متخصص، ماهر و با تجربه کمک بگیرید، در این قسمت می توان به اهمیت این موضوع پی برد، زیرا اگر نوع لیزر مناسب برای درمان اشتباه انتخاب شود، روند لیزر درمانی علاوه بر این که تاثیر مثبتی نخواهد داشت، بلکه اثرات منفی هم خواهد داشت.

آیا شما با لیزر پرتوان در لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که لیزرهای به کار برده شده در روند لیزر تراپی دو نوع لیزر پر توان و لیزر کم توان هستند که هر یک از این لیزرها ویژگی های خاص خود را دارد و همین ویژگی های سبب می شود که کاربردهای مخصوصی هم داشته باشند، در ادامه این موضوع قصد داریم در این قسمت مطالبی را در رابطه با لیزر پر توان ارائه دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

در ابتدا، باید به این موضوع مهم اشاره داشته باشیم که لیزر پر توان کاربردهای بسیاری دارد و یکی از مهم ترین کاربردهای لیزر پر توان استفاده از آن در درمان بیمارانی است که از دردهای ارتوپدی رنج می برند. همانطور که می دانید دردهای مفصلی مانند زانو درد که موضوع اصلی این مقاله هم به حساب می آید در گروه دردهای ارتوپدی جای می گیرند.

آیا شما با لیزر پرتوان در لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟
آیا شما با لیزر پرتوان در لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

با توجه به مطلب بالا می توان به این نتیجه رسید که لیزر پر توان نسبت به لیزر کم توان کاربرد بیشتری در درمان درد زانو دارد، اما این جمله به آن معنی نیست که برای درمان دردهای زانو از لیزر کم توان استفاده نمی شود و همانطور که در مطالب بالا هم به این نکته اشاره کردیم، انتخاب لیزر مناسب بر عهده پزشک متخصص است و می توان در رابطه با آن مطلبی را به طور ثابت بیان کرد.

توجه داشته باشید

یکی از مهم ترین تاثیرات لیزر پر توان را می توان کمک به کاهش التهاب و درد در قسمت های اسکلتی و استخوانی بدن دانست. به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که تاثیرات لیزر پر توان سبب به وجود آمدن کاربردهای خاصی برای آن می شود، پس با توجه به این موضوع می توان به این نتیجه رسید که لیزر پر توان برای کاهش التهاب درد های مفصلی و استخوان درد کاربرد بسیاری دارد.

نکته دیگری که در رابطه با لیزر پر توان، باید به آن توجه داشته باشید این است که در بعضی از عمل های جراحی هم از این لیزر می توان استفاده کرد. به عنوان مثال برای تنگ کردن کانال های نخاعی لیزر پر توان می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد که مزیت های فراوانی هم به دنبال خواهد داشت.

به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که در گذشته های نه چندان دور از لیزرهای پر توان فقط در انجام عمل های جراحی استفاده می شد، این در حالی است که امروزه با آشنایی بیشتر از تاثیرات مثبت لیزر پر توان، کاربردهای آن به خصوص در فیزیوتراپی بیش از پیش شده است و می توان این موضوع را پیشرفت قابل توجهی دانست.

توجه داشته باشید
توجه داشته باشید

آیا می دانید لیزر کم توان در لیزر تراپی زانو به چه لیزرهایی گفته می شود؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در گذشته از لیزر پر توان فقط برای عمل های جراحی استفاده می شد و دیگر کاربردهای لیزر تراپی با لیزر کم توان صورت می گرفت. لازم به ذکر است که در اصطلاح پزشکی به لیزر کم توان، لیزر سرد هم می گویند و این دو دقیقا یک معنی را دارند.

آیا می دانید لیزر کم توان در لیزر تراپی زانو به چه لیزرهایی گفته می شود؟
آیا می دانید لیزر کم توان در لیزر تراپی زانو به چه لیزرهایی گفته می شود؟

با وجود این که در حال حاضر استفاده از لیزر پر توان کاربردهای بیشتر دارد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که کماکان لیزر کم توان یا همان لیزر سرد هم کاربردهای بسیاری دارد. در ادامه قصد داریم کاربردها و تاثیرات لیزر کم توان را شرح دهیم، اما توجه داشته باشید که سعی بر این داریم کاربردهای لیزر کم توان در لیزر تراپی زانو را بیان کنیم.

در ابتدا، باید به این موضوع اشاره کنیم که لیزر سرد به این دلیل کم توان نام گرفته است که چگالی کمتری نسبت به لیزر پر توان دارد

به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که میزان چگالی یک لیزر به معنی قدرت و انرژی ان نیست و این دو موضوع با یکدیگر تفاوت هایی دارند، اگر چه با هم در رابطه هستند.

در رابطه با لیزر کم توان و کاربرد آن در لیزر تراپی زانو باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که برای تسکین دردهای زانو یکی از بهترین انتخاب های ممکن به حساب می آید، زیرا قدرت و تاثیر فوق العاده ای در کاهش درد و التهاب مفصل به خصوص مفصل زانو دارد، البته به این موضوع توجه داشته باشید که لیزر کم توان مزیت های دیگری هم دارد.

یکی از مهم ترین مزیت های لیزر کم توان این است که هیچ آسیبی به پوست وارد نمی کند. لیزر کم توان به تدریج انرژی لیزر را با طول موج هایی بلندتر (که مقدار انرژی کمتری دارند) به محل مورد نظر می فرستد، این موضوع سبب می شود که عوارض جانبی لیزر تراپی به صفر برسد، البته به این موضوع مهم توجه داشته باشید که لیزر تراپی اگر در مرکز معتبر و تحت نظر پرشک متخصص انجام شود عوارض بسیار کم و نزدیک به صفر دارد.

آیا با مزیت های لیزر پر توان در لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

در مطالب بالا به این موضوع مهم اشاره کردیم که در حال حاضر در کلینیک هایی که لیزر تراپی انجام می شود، بیشتر از لیزر پر توان استفاده می شود. در رابطه با این موضوع، باید به این نکته اشاره کنیم که مزیت های فراوان لیزر پر توان سبب شده است که بیشتر به سمت این لیزر روی آورند و از آن استفاده کنند، اگر چه لیزر کم توان هم مزیت های خاص خود را دارد. در ادامه قصد داریم مزیت های مهم و اساسی لیزر پر توان را به طور کامل شرح دهیم، پس پیشنهاد می کنم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

آیا با مزیت های لیزر پر توان در لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟
آیا با مزیت های لیزر پر توان در لیزر تراپی زانو آشنایی دارید؟

همانطور که از نام این لیزر مشخص است و در مطالب بالا هم در رابطه با آن توضیحات کاملی را ارائه دادیم، در لیزر پر توان، لیزر با انرژی بیشتری به محل مورد نظر فرستاده می شود، این کار سبب می شود که بهبود درد به زمان بسیار کمی نیاز داشته باشد و سرعت انجام کار هم تقریبا بالا است.

توجه داشته باشید که مزیت گفته شده در بالا یکی از مهم ترین مزیت های لیزر پر توان به حساب می آید، زیرا باعث به وجود آمدن مزیت های دیگر مانند: بهبود دردهای عضلانی، بهبود در عملکرد مفصل ها و کمک به کاهش و کم شدن اسپاسم عضلانی می شود. اگر چه موارد گفته شده مزیت های مهمی به حساب می آیند، اما تنها مزیت های لیزر پر توان نیستند.

یکی دیگر از مزیت های مهم و اساسی لیزر پر توان را می توان این مورد دانست که کمک بسیار زیادی به بهبود گردش خون در بدن می کند.

لازم به ذکر است که گردش خون در بدن به دو صورت موضعی و عمومی می باشد و در رابطه با لیزر پر توان، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که بر روی گردش خون موضعی و عمومی تاثیر مثبت دارد.

از دیگر مزیت های لیزر پر توان می توان به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که قادر به ترمیم استخوان های آسیب دیده است. یعنی می توان به این نتیجه رسید که اگر استخوانی دارای آسیب و شکستگی باشد، با استفاده از لیزر پر توان می توان این آسیب را در مدت زمان کوتاهی و با سرعت بالایی رفع کرد.

در این قسمت قصد داشتیم به این موضوع بپردازیم که لیزر پر توان چه کاربردی در لیزر تراپی زانو دارد، مواردی که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم مانند بهبود استخوان های آسیب دیده و همچنین بهبود درد و التهاب مفصلی از مهم ترین مزیت های لیزر پر توان به حساب می آیند، اگر چه این لیزر کاربردهای بسیار دیگری هم دارد، اما در این قسمت به این مطلب نمی پردازیم، زیرا از بحث اصلی دور می شویم.

آیا با کاربردهای لیزر پرتوان آشنایی دارید؟

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که مزیت های مهم و اساسی لیزر پر توان در زمینه لیزر تراپی زانو را بیان کنیم، همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم لیزر پر توان مزیت های فراوانی دارد، اما به علت کمبود وقت نتوانستیم همه آن ها را شرح دهیم. در این قسمت سعی بر این داریم که کاربردهای مهم لیزر پر توان را بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

آرتروز زانو یکی از دردهای رایج بین افرادی است که سن بالایی دارند، اگر در خانواده یا بین دوستان خود کسی را داشته باشید که دچار آرتروز زانو شده است، به خوبی می دانید که این درد تا به چه اندازه عذاب آور و دردناک است، یکی از مهم ترین کاربردهای لیزر پر توان این است که درمان مناسبی برای دردهای آرتروز زانو به حساب می آید.

آیا با کاربردهای لیزر پرتوان آشنایی دارید؟
آیا با کاربردهای لیزر پرتوان آشنایی دارید؟

به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که لیزر پر توان نه تنها برای درمان آرتروز زانو کاربرد دارد

بلکه یکی از بهترین روش ها برای درمان آرتروز کمر و همچنین دیگر مفصل ها می باشد. یعنی می توان برای درمان آرتروز های مفصلی از لیزر پر توان استفاده کرد و در زمان بسیار کوتاهی به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کرد.

یکی دیگر از کاربردهای مهم و اساسی لیزر پر توان را می توان این مورد دانست که درمان دردهای ناشی از پیچ خوردگی های مفصلی هم با استفاده از لیزر پر توان امکان پذیر است. توجه داشته باشید که این پیچ خوردگی می تواند در هر مفصلی باشد، همانطور که می دانید محل تقاطع دو استخوان با یکدیگر مفصل نام دارد.

یکی از شایع ترین پیچ خوردگی های مفصلی، مفصل زانو است، برای درمان این درد راه های بسیاری وجود دارد که هر یک از آن ها مزیت ها و معایب خاص خود را دارد، اما یکی از بهترین روش های درمان لیزر تراپی است که با استفاده از لیزر پر توان انجام می گیرد، این روش درمانی مزیت های فراوانی دارد و می توان به جرات گفت که اگر لیزر تراپی زانو را در مرکز معتبری انجام دهید و پزشکی متخصص و ماهر این کار را برای شما انجام دهد، این روش درمانی هیچ معایبی نخواهد داشت.

آیا می دانید لیزر تراپی زانو در چند جلسه انجام می شود؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که لیزر تراپی زانو یکی از روش های درمانی است که مزیت های فراوانی دارد و یکی از مهم ترین مزیت های این روش هم این است که در مدت زمان کوتاهی بهترین نتیجه ممکن را حاصل می کند، اما در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که برای لیزر تراپی زانو به چند جلسه نیاز است که روند درمان تکمیل شود.

در رابطه با پاسخ این سوال، باید بگوییم که تعداد جلسه های مناسب برای لیزر درمانی به چندین عامل بستگی دارد که در ادامه هر یک از این عوامل را به طور کامل و جامع شرح خواهیم داد، اما توجه داشته باشید که مجموع این عوامل در کنار یکدیگر سبب می شوند که تعداد جلسه های مناسب را بدانیم.

آیا می دانید لیزر تراپی زانو در چند جلسه انجام می شود؟
آیا می دانید لیزر تراپی زانو در چند جلسه انجام می شود؟

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی تعداد جلسه های مناسب برای لیزر تراپی تاثیر می گذارد، میزان آسیب دیدگی زانو می باشد. کاملا واضح و طبیعی است که هر چه مقدار و شدت آسیب دیدگی بیشتر باشد، پس به جلسات بیشتری هم برای درمان نیاز است و هر چه مقدار این آسیب دیدگی کمتر باشد هم تعداد جلسات کمتر خواهد شد.

یکی دیگر از عواملی که تاثیرات به سزایی در در تعداد جلسات لیزر تراپی دارد، سابقه بیماری های شخص است. با توجه با این مطالب می توان به این نتیجه رسید که تعداد جلسه های لیزر تراپی برای هر کسی با توجه به تشخیص پزشک متخصص مشخص می شود و نمی توان به طور قطعی در رابطه با این موضوع مطلبی را بیان کرد.

هزینه لیزر تراپی زانو به چه عواملی بستگی دارد؟

همانگونه که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم در این مقاله قصد داریم که تا حد امکان سوال های مربوط به لیزر تراپی زانو را جواب دهیم و ابهامات این موضوع را بر طرف کنیم، یکی از مهم ترین و اساسی ترین ابهاماتی که در این بین وجود دارد، هزینه و قیمت انجام لیزر تراپی زانو است.

نکته بسیار مهمی که در این رابطه، باید به آن توجه داشته باشید این است که هزینه لیزر تراپی زانو به عوامل متعددی وابسته است و نمی توان مبلغی را به طور ثابت برای آن بیان کرد. به همین منظور قصد داریم در ادامه عوامل مختلف موثر بر قیمت و هزینه لیزر تراپی زانو را شرح دهیم.

هزینه لیزر تراپی زانو به چه عواملی بستگی دارد؟
هزینه لیزر تراپی زانو به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت و هزینه لیزر تراپی زانو تاثیر می گذارد، تعداد جلساتی است که برای لیزر درمانی به آن نیاز می باشد

به دلیل اهمیت این موضوع به این نتیجه رسیدیم که این عامل را به طور جداگانه در قسمتی مجزا شرح دهیم، پس در این بخش توضیحی در رابطه با آن رائه نخواهیم داد.

شرایط شخصی فردی که قصد دارد لیزر ترایپ را انجام دهد هم یکی دیگر از عواملی است که تاثیر فوق العاده ای بر روی قیمت نهایی لیزر تراپی زانو دارد. توجه داشته باشید که مقدار و شدت آسیب وسابقه بیماری های گذشته از مهم ترین عواملی به حساب می آیند که بر روی قیمت و هزینه نهایی لیزر تراپی زانو تاثیر می گذارند.

در این قسمت، باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که عوامل دیگری هم بر روی قیمت و هزینه لیزر ترایپ زانو تاثیر می گذارند، به عنوان مثال این که چه کسی لیزر تراپی را انجام می دهد، اهمیت بسیار بالایی در قیمت نهایی دارد. کاملا واضح و طبیعی است که پزشک متخصص، ماهر و با تجربه دستمزد بیشتری برای انجام کار تقبل خواهد کرد، البته توجه داشته باشید که برای دریافت دستمزد بین پزشکان قوانینی وجود دارد و هر کسی نمی تواند بنا به سلیقه شخصی هر مبلغی که می خواهد دریافت کند.

آیا کم توان یا پر توان بودن لیزر در قیمت نهایی لیزر تراپی زانو تاثیر می گذارد؟

در مطالب بالا سعي بر اين داشتيم كه ليزر پر توان و ليزر كم توان را به طور كامل شرح دهيم تا بيشتر با آن آشنا شويد. در ادامه همين موضوع سعي داشتيم كه كاربرد ها و همچنين مزيت هاي مهم هر يك از اين ليزرها را بيان كنيم در ادامه قصد داريم اين نكته را بررسي كنيم كه آيا ليزر كم توان و پر توان بر روي قيمت نهايي ليزر تراپي زانو تاثير ميگذارد يا خير!

آیا کم توان یا پر توان بودن لیزر در قیمت نهایی لیزر تراپی زانو تاثیر می گذارد؟
آیا کم توان یا پر توان بودن لیزر در قیمت نهایی لیزر تراپی زانو تاثیر می گذارد؟

براي پاسخ به اين سوال بايد بگويیم كه ليزر كم توان و ليزر پر توان تاثير غير مستقيم بر روي قيمت نهايي ليزر تراپي دارد، به اين شكل كه كم توان و پر توان بودن ليرز بر روي تعداد جلسات مناسب براي درمان تاثير مي گذارد. توجه داشته باشيد كه در مطالب بالا اين موضوع را شرح داديم كه درمان با ليزر پر توان به  زمان كمتري نياز دارد.

اين در حالي است كه درمان با ليزر كم توان به زمان بيشتري نياز دارد و اين زمان سبب مي شود كه تعداد جلسات درمان هم اضافه شود. همانگونه كه در مطالب بالا هم به اين موضوع اشاره كرديم در رابطه با تاثير تعداد جلسات ليزر تراپي و تاثيرات آن بر قيمت نهايي ليزر تراپي در ادامه مطالبي را بيان خواهيم كرد.

مرکزی که لیزر تراپی زانو در آن انجام می شود چه تاثیری بر روی قیمت نهایی لیزر تراپی زانو دارد؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای قیمت و هزینه نهایی لیزر تراپی زانو نیاز داریم که عوامل متعددی را در کنار یکدیگر قرار دهیم. در ادامه این موضوع لازم است به این نکته بسیار مهم اشاره داشته باشیم که یکی از مهم ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت لیزر تراپی زانو، مرکزی است که در آن لیزر تراپی انجام می شود. در ادامه به این موضوع می پردازیم که مرکز انجام لیزر تراپی زانو چه تاثیری بر قیمت نهایی خواهد داشت.

به شما توصیه می کنیم که لیزر تراپی زانو را حتما در مرکزی معتبر انجام دهید، این موضوع می تواند تاثیرات به سزایی در قیمت نهایی داشته باشد.

مثال

اجازه دهید آن را با یک مثال و به طور ساده توضیح دهیم تا درک و فهم این موضوع برای شما ساده و آسان باشد و از بیان مطالب تکراری هم پرهیز کنیم.

در ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که اگر مرکزی معتبر باشد، مجوز های لازم برای این کار را کسب کرده باشد و این مجوز ها سبب می شود که تحت نظارت سازمان های مهمی باشند. این تحت نظارت بودن سبب می شود که تعرفه های موجود در این مرکز ها طبق تعرفه های مصوب باشد و مدیران آن نتوانند قیمتی بیش از حد مصوب شده را از مراجعه کنندگان دریافت کنند.

مثال
مثال

یکی دیگر از مزیت های انجام لیزر تراپی در مرکز معتبر که بر روی قیمت نهایی آن هم تاثیر می گذارد، این است که از پزشک های متخصص در این مراکز استفاده می شود و این امر سبب می شود که پزشک متخصص بتواند لیزر تراپی را برای شما و در تعداد جلسات مناسب انجام دهد. در ادامه تاثیر تعداد جلسات در تعیین قیمت و هزینه نهایی لیزر تراپی زانو را شرح خواهیم داد.

تعداد جلسه های لیزر تراپی زانو چه تاثیری بر هزینه نهایی دارد؟

یکی از مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت و هزینه نهایی لیزر تراپی زانو باید به آن توجه داشته باشید این است که تعداد جلسات از مهم ترین عوامل موثر بر این موضوع است. همانگونه که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم هر چه تعداد جلسات انجام لیزر تراپی بیشتر باشد، شخص، باید هزینه بیشتری را برای این کار انجام دهد.

تعداد جلسه های لیزر تراپی زانو چه تاثیری بر هزینه نهایی دارد؟
تعداد جلسه های لیزر تراپی زانو چه تاثیری بر هزینه نهایی دارد؟

این موضوع سبب می شود که افراد متقاضی برای انجام لیزر تراپی زانو به دنبال این باشند که با استفاده از جلسات کمتر بتوانند روند درمان خود را به انتها برسانند. توجه داشته باشید که این موضوع آن قدر هم که تصور می کنید ساده نیست و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در ادامه این موضوع را به طور کامل شرح خواهیم داد.

لازم به ذکر است که روند درمان دردهای زانو با استفاده از لیزر تراپی زانو، به مدت زمان مشخصی نیاز دارد و پزشک متخصص با توجه به مطالبی که در بالا شرح داده ایم به این نتیجه می رسد که شخص به چند جلسه برای درمان کامل نیاز دارد. اگر این جلسات را به طور کامل سپری نکنید، جلسه هایی که در گذشته گذرانید هیچ گونه تاثیری نخواهند داشت، پس توصیه می کنیم که برای نتیجه بهتر حتما جلسات را تا انتها بگذرانید و به این موضوع توجه کنید که گاهی صرفه جویی برای صرف هزینه کمتر به زیان شما خواهد بود.

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که هزینه لیزر تراپی زانو به چه عواملی بستگی دارد و چگونه مشخص خواهد شد.

در مطالب بالا به این موضوع به طور کامل اشاره کردیم که قیمت و هزینه نهایی لیزر تراپی زانو با توجه به عوامل متعددی مشخص می شود و مجموع این عوامل در کنار یکدیگر سبب به وجود آمدن قیمت نهایی خواهد شد.

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که عواملی مانند تعداد جلسات، مرکزی که لیزر تراپی را در آن انجام می شود، میزان و شدت آسیب و همچنین سابقه بیماری های قبلی شخص از مهم ترین عواملی هستند که بر هزینه و قیمت نهایی لیزر تراپی زانو تاثیر مستقیم می گذارند. در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که هر یک از این عوامل را به طور کامل توضیح دهیم.

به عنوان مثال به این موضوع اشاره کردیم که تعداد جلسات انجام لیزر تراپی که از مهم ترین عوامل برای مشخص کردن و تعیین قیمت و هزینه نهایی لیزر تراپی به حساب می آید با توجه به شرایطی مشخص می شود که فقط پزشک متخصص می تواند این تعداد جلسات را تعیین کند و توصیه کردیم که تعداد جلسات را بر اساس نظر متخصص تا آخرین جلسه بگذرانید تا بهترین نتیجه ممکن برای شما حاصل شود.

در این مقاله سعی بر این داشتیم که سوال های مربوط به لیزر تراپی زانو را تا حد امکان پاسخ دهیم، به همین منظور به این نکته اشاره کردیم که لیزر تراپی چه کاربردهایی در فیزیوتراپی دارد و همچنین سعی بر این داشتیم که مفهوم کلی لیزر و روند انجام این کار را به طور کامل توضیح دهیم تا ابهامی در این موضوع باقی نماند.

امیدواریم از مطالب فوق لذت برده باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.