هزینه لیزر تراپی
فهرست مطالب

در این مطلب میخواهیم مفصلا درباره لیزر تراپی و کاربردهای آن، همچنین هزینه لیزر تراپی با شما صحبت کنیم. اگر شما هم برای انجام فیزیوتراپی و انجام لیزر تراپی به دنبال مطلبی پر محتوا میگردید، ما قصد داریم در این مقاله اطلاعاتی مهم و لازم، هر آنچه را که باید درباره این روش درمانی و فاکتورهای مهمی که باید درباره هزینه آن بدانید برای شما شرح دهیم. در ادامه این مطلب حتما با ما همراه باشید.

هزینه لیزر تراپی
هزینه لیزر تراپی

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • لیزرتراپی چیست؟
  • فواید لیزر تراپی چیست؟
  • تعداد جلسات لیزر تراپی چند جلسه است؟
  • آیا لیزر درمانی یک روش ایمن است؟
  • اشعه نور لیزر چگونه باعث بهبود در وضعیت جسمانی بیمار خواهد شد؟
  • هزینه لیزر تراپی چقدر است؟
  • شرایط جلسه لیزر تراپی چیست؟
  • کاربردهای دیگر لیزر تراپی چیست؟
  • از دیگر تأثیرات لیزر درمانی یا لیزر تراپی چیست؟
  • موارد کاربرد لیزر تراپی چیست؟
  • موارد منع کاربرد لیزر تراپی چیست؟
  • جمع بندی مطلب

 

لیزرتراپی چیست؟

سالیان سال است که از لیزر درمانی بهره های زیادی میبرند. در واقع استفاده از لیزر کاربردهای بسیاری دارد. یکی از مهمترین کاربردهای آن استفاده از درمان بیماری هایی است که نباید به بافت های دیگر آسیبی وارد شود. برای لیزر درمانی احتیاجی به بیهوشی بیمار نخواهد بود و بسیاری از عمل های لیزر درمانی با بی حسی موضعی انجام می شود.

لیزرتراپی چیست؟
لیزرتراپی چیست؟

لیزر درمانی در فیزیوتراپی یکی از مهمترین بخش های عملی و کاربردی آن است که میتواند بسیاری از بیماری ها را بدون آسیب رساندن به بافت های هم جواری درمان کرده و بهبودی کامل فرد را به همراه داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم به صورت کاملا مفصل درباره لیزر درمانی و تاثیرات آن بر بهبود بیماری ها با شما صحبت کنیم. در ادامه این مقاله با ما حتما همراه باشید.

لیزرتراپی چیست؟
لیزرتراپی چیست؟

لیزر تراپی یک روش درمانی است که در فیزیوتراپی دارای طول موج های معینی است که با سرعت ثابت حرکت کرده و بر سطح پوست تابیده میشوند. این طول موج ها دارای توان کم نمیتوانند به پوست و بدن آسیب برسانند و به بدن جذب خواهند شد. از کابردهای لیزر درمانی میتوان به نفوذ عمیق به سطح بدن اشاره کرد که میتواند منجر به درمان بیماری ها شود. این عمل بدون هیچ گونه عوارضی انجام می شود و تنها بهبود بافت های مد نظر را به همراه خواهد داشت.

از مزایای آن میتوان به بدون درد و خونریزی بودن این شیوه درمانی اشاره کرد که به راحتی میتواند فرد بیمار بعد از انجام این شیوه درمانی را مرخص و به خانه برود، البته با توجه به نقاط تحت نظر قرار گرفته ممکن است محدودیت هایی را بعد از انجام لیزر درمانی داشته باشید که در این مورد، باید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

لیزر تراپی پر توان:

لیزر تراپی پر توان دارای توانی بیشتر از نیم وات است و در طی انجام این فرآیند ممکن است فرد بیمار مقداری درد یا سوزش را احساس کند. لیزر تراپی پر توان برای نقاطی است که آسیب های بیشتری را متحمل شده اند، لذا انجام این روش درمانی، باید حتما تحت نظر پزشک و زیر نظر فیزیوتراپیست انجام شود.

از عوارض انجام آن همانطور که ذکر کردیم ممکن است مقداری درد و احساس سوزش بعد از انجام آن باشد که بعد از گذشت چندین ساعت یا چندین روز اثرات آن کاملا از بین خواهند رفت. تعداد جلسات لیزر تراپی کاملا باید زیر نظر پزشک متخصص باشد و ممکن است تا سه جلسه در هفته تکرار شود. در طی هر جلسه حضور فردی متخصص به عنوان فیزیوتراپیست الزامی است.

لیزر تراپی پر توان:
لیزر تراپی پر توان:

لیزر تراپی کم توان:

این نوع از لیزر تراپی دارای توانی کمتر است که دارای قدرت کمتر و بهبود بعضی از التهابات می باشد. در این نوع از لیزر تراپی فرد احساس سوزش و حرارت نخواهد کرد. از مهمترین کاربردهای آن میتوان به بهبود درد های گردن اشاره کرد.

یکی از پرکاربرد ترین انواع لیزر تراپی است که فرد بیمار را متوجه عوارضی نمیکند. اصطلاحا به آن کلاس 2 یا 3 می گویند. در صورت نظارت پزشک یا فرد فیزیوتراپیست هیچ گونه خطری متوجه فرد بیمار نخواهد شد. با توجه به توان کمتری که دارد، دارای محدوده خاص درمانی خود است که در هنگام ویزیت بیمار حتما این نکته به فرد ذکر خواهد شد.

فواید لیزر تراپی چیست؟

فواید لیزر تراپی چیست؟
فواید لیزر تراپی چیست؟

افزایش قدرت حرکتی و انعطاف پذیری بدن:

یکی از مهمترین کاربردها و مزایای لیزر تراپی برای بدن استفاده از آن و افزایش قدرت توان حرکتی بدن می باشد. نتایج لیزر تراپی که بخشی از فیزیوتراپی می باشد، بر قدرت انعطاف پذیری و حرکتی بدن فرد شگفت انگیز است، به صورتی که فرد میتواند تا حد بالایی قدرت حرکتی خود را به دست آورده و به سلامت کامل بازگردد.

استفاده از شیوه حرارتی این روش درمانی میتواند باعث افزایش کارایی سلول های بدن فرد شده و آنها را از خشکی برهاند. این کار باعث می شود سلول ها تجدید قوا کنند و دامنه حرکتی و انعطاف پذیری خود را گسترش دهند. با جدیت بیشتر در کار و جلسات لیزر تراپی بدن فرد میتواند ماهیچه های خود را تقویت نموده و توان حرکتی را بازگرداند.

ادامه جلسات تحت نظر فیزیوتراپیست به بهبود کامل فرد بیمار منجر می شود. که این فرآیند نیازمند اقدامات به موقع پزشک و همچنین جدیت در جلسات لیزر تراپی را می طلبد.

افزایش قدرت حرکتی و انعطاف پذیری بدن:
افزایش قدرت حرکتی و انعطاف پذیری بدن:

کاهش درد در فرد بیمار:

مهمترین فواید فیزیوتراپی و مخصوصا لیزر تراپی برای کاهش درد بیمار است. عموما بیمارانی که به دکتر و فیزیوتراپیست ها مراجعه میکنند، کسانی هستند که از دردهای مفاصل و ماهیچه های خود به تنگ آمده اند. همچنین این دردها باعث کاهش توان حرکتی افراد شده است.

با مراجعه به فیزیوتراپیست ها و استفاده از جلسات لیزر تراپی میتوانید دردهای مفاصل و ماهیچه های خود را کاهش داده و یا کاملا بهبود ببخشید. با این روش درمانی و افزایش توان حرکتی ماهیچه ها، از کاربردها و مزایای اصلی آن به درمان دردها که در اثر آسیب های با شدت زیاد یا کم باعث اختلال در روند حرکتی شما شده است، خواهد شد، باید به این نکته توجه داشته باشید بهبودی شما به منظور استفاده از داروهای مسکن نخواهد بود. با توجه به نظر پزشک شاید شما احتیاج به دوره ای  از مصرف دارو داشته باشید.

افزایش تحریک عصب ها:

از لیزر تراپی، همچنین در درمان بیماری های دیگری نیز استفاده می شود. این اشعه قدرتمند قادر است از سطح پوست شما نفوذ کرده و وارد قسمت های عمیق بدن شود. از لیزر تراپی میتوان برای درمان بیماری های اسکلتی و استخوانی بهره برد.

این روزها کاربردهای زیادی برای درمان بیماری هایی نظیر کاهش دردهای کمر و تقویت عضلات بدن از لیزر درمانی یا لیزر تراپی استفاده می شود. اشعه لیزر میتواند به قسمت های عمیق استخوانی بدن نفوذ کرده و باعث تحریک عصب های بدن شده و دردهای اسکلتی بیمار را تا حد بسیار زیادی درمان و بهبود ببخشد. این کار بسیاری از عمل های جراحی سنگین را کاهش داده و ریسک آنان را مخصوصا برای افراد سالمند که توانایی بیهوشی را به دلیل مشکلات قلبی یا تنفسی ندارند، از بین برده است.

افزایش قدرت ترمیم سلول های بدن:

از دیگر کاربردهای لیزر تراپی می توان به تاثیرات شگفت آور آن بر روی سلول های بدن اشاره کرد، لیزر تراپی میتواند بر قدرت ترمیم سلول های بدن اضافه کرده و نه تنها باعث کاهش التهابات بدن خواهد شد، بلکه باعث می شود جریان خون به صورت موضعی در بدن افزایش پیدا کند و سلول ها مواد مغذی مورد نیاز خود را به راحتی به دست آورند و انرژی لازم خود را کسب کنند.

این فرآیند خود به تنهایی کافیست تا بدن بیمار روند بهبود و سلامتی خود را به دست بیاورد و هر گونه بیماری در مدت زمانی کمتر از انتظار از پای در خواهد آمد. قدرت نفوذ لیزر تراپی بر روی سلول های بدن به گونه ای عمل میکند که میتواند شاید بیماری های نهفته و تشخیص داده نشده را درمان کرده و بدن بهبودی بیشتری را برای خود حاصل کند. ادامه این روند افزایش سلامتی فرد به همراه خواهد داشت.

کمک به بهبود زخم های بدن بیمار:

شاید به دور از تصور باشد، اما گاهی منشا بسیاری از دردها، عدم بهبود زخم ها روی بدن بیمار و حتی روی بافت های بدن فرد است، مانند دردهای دیسک گردن که با انجام جلسات لیزر تراپی کاملا رفع می شوند.

این فرآیند مستلزم انجام بررسی هایی توسط پزشک مربوطه و همچنین انجام جلسات لیزر تراپی تحت نظر فیزیوتراپیست، باید انجام شوند. کمک به درمان بسیاری از زخم ها میتواند به بهبود بسیاری از بیماری ها کمک کرده و سلامت جسمی فرد را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

زخم های میکروسکوپی بسیاری ممکن است بر روی بافت های بدن فرد وجود داشته باشند که در ظاهر خود را نشان نمیدهد. این زخم ها باعث دردهای بسیار موثری بر سلامت جسمی فرد خود را بروز میدهند. به همین دلیل تشخیص به موقع و انجام سر وقت تعداد جلسات از ملزومات بهبود فرد به شمار میرود.

بهبود وضعیت عملکرد عصب ها:

وضعیت اصلی عصب های بدن انتقال به موقع پیام ها به مغز می باشد. زمانی که مغز و عصب ها در سلامت کامل باشند هر گونه احساس درد و آسیب را به مغز اطلاع رسانی کرده و مغز را از آسیب مطلع میکنند.

اگر عصب ها به دلایل بسیاری از جمله آسیب های ناگهانی دچار کرختی و بی حسی شده باشند، دیگر توانایی انتقال پیام ها به مغز را نداشته و فرد با آسیب های جدی رو به رو می شود. از یکی دیگر از مزایای لیزر تراپی میتوان به بهبود وضعیت عملکرد عصب ها اشاره کرد. لیزر تراپی پر توان توانایی بهبود وضعیت عصب ها را داشته و میتواند وضعیت عملکرد عصب های بدن را بهبود ببخشد، به گونه ای که فرد توانایی های خود را بازیافته و در صورت هر گونه آسیب، عصب های وی به درستی پیام ها را به مغز منتقل میکنند.

افزایش فرآیند بهبود آسیب ها:

تا کنون مثال های زیادی برای مزایای لیزر تراپی بیان کردیم که همگی برای انجام بهبود یک بیماری بیان شده اند، اما شاید شما هم دیده باشید بعضی از افراد بعد از عمل های جراحی به فیزیوتراپی و لیزر تراپی روی می آورند.

علت آن این است که فیزیوتراپی و مخصوصا لیزر تراپی برای بهبود یک وضعیت بیماری نیز مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال بعضی از عمل های جراحی برای تسریع در روند بهبود وضعیت بیمار نیاز است فرد مدتی را تحت نظر پزشک و فیزیوتراپیست به لیزر تراپی پرداخته تا روند درمانی تسریع یافته و فرد سلامت خود را با سرعت بیشتر بازیابد.

این یکی دیگر از کاربردهای لیزر تراپی است که برای انجام جلسات فیزیوتراپی محدودیتی برای بیماران به وجود نخواهد آورد. این فرآیند کاملا بستگی به وضعیت جسمانی بیمار و همچنین نظر قطعی پزشک متخصص خواهد داشت.

افزایش فرآیند بهبود آسیب ها:
افزایش فرآیند بهبود آسیب ها:

تعداد جلسات لیزر تراپی چند جلسه است؟

تعداد جلسات فیزیوتراپی و لیزر تراپی بستگی زیادی به وضعیت جسمانی فرد، میزان شدت وارده به بدن فرد و همچنین تشخیص پزشک مربوطه خواهد داشت. ممکن است بعضی از افراد با توجه به وضعیتی که دارند احتیاج به لیزر تراپی پر توان با تعداد جلسات بیشتری داشته باشد تا در زمانی کمتر به بهبودی کامل بدن خود برسند و عده ای دیگر برای رسیدن به بهبودی نسبی احتیاج به زمانی بیشتر و تعداد جلساتی کمتر داشته باشند، در اینجا مسئله قدرت ترمیم سازی بدن نیز مطرح می شود.

انجام جلسات فیزیوتراپی یک روند درمانی و بدن در قسمتی دیگر مطرح می شودکه باید با تغییراتی که در هر جلسه پدیدار می شود، کنار بیاید و آن را برای خود بپذیرد. این تغییرات به صورت تدریجی و با مرور زمان در بدن فرد شکل خواهد گرفت و کاملا بستگی به نوع بدن فرد خواهد داشت.

ممکن است در فردی نتایج فیزیوتراپی زودتر پدیدار شود که احتمالا تعداد جلسات کمتری نیز خواهد داشت و در فردی دیگر زمان بیشتری نیاز باشد، در این فرد امکان افزایش تعداد جلسات نیز ممکن است وجود داشته باشد.

تعداد جلسات لیزر تراپی چند جلسه است؟
تعداد جلسات لیزر تراپی چند جلسه است؟

آیا لیزر درمانی یک روش ایمن است؟

سالیان سال است که از روش‌ های لیزر تراپی برای انجام بسیاری از درمان بیماری‌ ها استفاده می شود و تا کنون عوارضی از آن مشاهده نشده و یا حتی برگشت پذیری از لیزر تراپی گزارشی دریافت نشده است.

برای درمان بسیاری از بیماری‌ های مفصلی و عضلانی می‌ توانیم از لیزر تراپی استفاده کنیم. استفاده از دستگاه‌ های لیزر تراپی می‌تواند به طور موفقیت‌ آمیزی برای دردهای حاد و بسیار مزمن از قبیل آسیب‌ های ناگهانی ورزشی و بسیاری از عوارض و حتی جراحت‌ های بسیار شدید مورد استفاده قرار گیرد و بیماران را تا حد زیادی به بهبودی و سلامت کامل برساند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه لیزر تراپی هستید

اشعه نور لیزر چگونه باعث بهبود در وضعیت جسمانی بیمار خواهد شد؟

سوالی که پیوسته پرسیده می شود این است که چگونه با استفاده از اشعه لیزر و بدون درد و خون‌ ریزی و یا حتی بی‌هوشی می‌توانیم به درمان و بهبودی را به‌ صورت کامل به همراه داشته باشیم. در واقع استفاده از نورهای لیزری انرژی بسیار زیادی را با خود به‌ همراه دارند.

اشعه نور لیزر چگونه باعث بهبود در وضعیت جسمانی بیمار خواهد شد؟
اشعه نور لیزر چگونه باعث بهبود در وضعیت جسمانی بیمار خواهد شد؟

نور در تمامی طول موج‌ها به درون لایه‌ های پوست نفوذ کرده و می‌تواند وارد قسمت‌ های عمیق پوست شده و وارد بدن شود. هنگامی که نور لیزر کم‌ توان به لایه‌ های عمیق پوست نفوذ می کند، باعث تقویت واکنش‌ های ایمنی توسط سلول های سطح بدن و حتی پرخونی پوست بدن بیمار می شود.

این اثرات می‌تواند باعث بهبودی وضعیت بدن فرد شده و التهابات و حتی دردهای بدن فرد را کاهش دهد. این یک واقعیت است که از نظر علمی ثابت شده و می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی را حتی در سراسر بدن فرد به همراه داشته باشد.

در بسیاری از موارد استفاده از لیزر تراپی می‌تواند باعث افزایش اکسیژن رسانی در سطح تمام بدن فرد شده و تامین انرژی برای سلول‌ ها به تمام بدن بیمار بهبود بخشد، این یک فرآیند ثابت شده و علمی است که می‌تواند درمان بیمار را به سطح کل بدن به همراه داشته باشد.

اشعه نور لیزر چگونه باعث بهبود در وضعیت جسمانی بیمار خواهد شد؟
اشعه نور لیزر چگونه باعث بهبود در وضعیت جسمانی بیمار خواهد شد؟

هزینه لیزر تراپی چقدر است؟

همان‌ طور که در بالا ذکر کردیم لیزر تراپی یکی از روش‌ های درمانی است که اگر از آن به‌ تنهایی برای رسیدن به بهبودی کامل استفاده شود، می‌تواند بسیار مقرون به صرفه و با هزینه بسیار کمی انجام شود.

بعد از انجام لیزر تراپی بیمار نیاز به مراقبت در بیمارستان نداشته و این خود می‌تواند علتی بر کاهش هزینه لیزر تراپی باشد، اما اگر بیمار در شرایط حادتری قرار داشته باشد که نیاز به عمل‌ های جراحی و تحت نظر پزشک باشد، این خود بر فرآیند هزینه لیزر تراپی می‌افزاید و با افزایش هزینه روبرو خواهیم شد.

در این موارد نیاز است که با پزشک مشورت نموده و هزینه کلی را از وی سوال کنید. فرآیند لیزر تراپی به‌ خودی‌ خود هزینه‌ ای در پی ندارد و بسیار مقرون به صرفه و از نظر زمانی و مالی کاملاً به‌ صرفه خواهد بود.

هزینه لیزر تراپی چقدر است؟
هزینه لیزر تراپی چقدر است؟

لیزر تراپی زانو:

با افزایش سن و یا حتی آسیب‌ های ورزشی، درد زانوکه  یکی از مزمن ترین دردها است که به سراغ افراد خواهد آمد. درد زانو که بسیاری از افراد از آن شکایت دارند یک مشکل به‌ ظاهر حل نشدنی است که بسیاری به دلیل عدم آگاهی سعی می‌کنند با آن کنار بیایند

در واقع لیزر تراپی یک روش درمانی بسیار کارآمد و موفق است که بسیاری از پزشکان متخصص این نوع روش درمانی را تحت نظر فیزیوتراپیست ها معرفی می‌کنند و تجربه‌ های بسیاری در این‌ باره نشان داده که انجام جلسات لیزر تراپی در کاهش درد های زانو در بلند مدت می‌تواند بسیار مفید باشد و حتی سلامت کامل فرد به‌ صورت کامل باز خواهد گشت.

لیزر تراپی زانو:
لیزر تراپی زانو:

لیزر تراپی دیسک کمر:

بسیاری از افراد با شنیدن نام دیسک کمر به سراغ عمل‌ های جراحی می‌روند و فکر می‌کنند تنها راه درمان دیسک کمر روی آوردن به عمل‌ های دردناک جراحی است. استفاده از عمل‌ های جراحی خود یکی از شیوه‌ های درمان دیسک کمر است

اما امروزه یکی از روش‌ های دیگر درمانی استفاده از روش لیزر تراپی است، بسیاری از دکترها و متخصصین در این‌ باره روش لیزر تراپی را توصیه می‌کنند، زیرا این روش برای افرادی که دارای کهولت سن هستند و یا توانایی بی‌هوشی و یا به هر دلیلی به قادر نیستند که عمل‌ های جراحی را انجام دهند بسیار پیشنهاد می شود و توصیه می شودکه از روش لیزر تراپی برای درمان دیسک کمر خود بهره ببرند.

لیزر درمانی یا لیزر تراپی یکی از مؤثر ترین روش‌ ها برای درمان دیسک کمر است که بسیاری از افراد از آن، نتایج بسیار موفقیت‌ آمیز گرفته‌ اند و دکترها و متخصصین بسیاری از این روش برای بهبود وضعیت بیماران خود استفاده میکنند.

لیزر تراپی دیسک کمر:
لیزر تراپی دیسک کمر:

لیزر تراپی دیسک گردن:

همان‌ طور که در بالا اشاره کردیم استفاده از لیزر تراپی کم‌ توان یکی از شیوه‌ های درمانی برای کاهش درد های گردن مخصوصاً درد دیسک گردن می باشد، که خود یک روشی بسیار مؤثر برای کاهش درد بازوها و کف دست و درد گردن می باشد.

این نوع از لیزر تراپی می‌تواند در کم کردن درد و اسپاسم عضله های بخش ستون فقرات گردن و بالابردن میزان دامنه حرکت و بهبود کارآیی گردن، بسیار مثمر ثمر واقع شود و بسیاری از بیماران که از درد گردن و کتف خود رنج می‌برند، می‌توانند از این روش درمانی برای بهبود وضعیت جسمانی خود استفاده کرده و تحت نظر پزشک و فیزیوتراپیست از این روش علمی استفاده کنند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه لیزر تراپی هستید

شرایط جلسه لیزر تراپی چیست؟

در زمان انجام عمل لیزر تراپی از ابزاری دستی برای انجام این عمل استفاده می شودکه در تماس با پوست قرار خواهد گرفت تا انرژی لازم به بافت‌ های داخل بدن نفوذ کند. از آنجا که انرژی لیزر به داخل سلول های بدن ارتباط متقابل برقرار می کند

از این طریق واکنش‌ هایی منجر به ترمیم و بازیابی عملکرد سلول‌ های بدن در محل آسیب‌ دیدگی منجر می شود و لیزر باعث تقویت واکنش‌ های ترمیمی بدن خواهد شد و تسریع در سرعت این واکنش می‌تواند به بهبودی بیمار کمک بسیاری کرد و نه‌ تنها آسیبی به بدن فرد وارد نمی‌کند، بلکه خواص درمانی خود را به جای خواهد گذاشت.

نتیجه‌ ای که در انتها بر روی عملکرد طبیعی سلول های بدن و باقی خواهد ماند، بازیابی عملکرد طبیعی سلول‌ ها است که فرایند لیزر تراپی باعث از بین رفتن علائم درد و بیماری و همچنین افزایش سرعت بهبودی سلول های بدن خواهد شد.

شرایط جلسه لیزر تراپی چیست؟
شرایط جلسه لیزر تراپی چیست؟

سایر اثرات درمانی لیزر به شامل افزایش واکنش سیستم ایمنی بدن تسریع در دفع مواد زائد بدن و همچنین مواد لنفاوی و افزایش تولید هورمون‌ هایی که لازمه بدن هستند

و همچنین هورمون رشد و تسریع در فرآیند بهبود آسیب‌ دیدگی می‌تواند از اثرات لیزر تراپی در بدن باشد. در بعضی از بیماران لیزر درمانی در شرایطی کاملاً غیرفعال و یعنی در شرایطی که بیمار کاملاً در حال استراحت می باشد انجام می شود.

بعضی از بیماران ممکن است که در فرآیند لیزر تراپی احساس سوزش یا لرزش بسیار خفیف در محل عصب یا در امتداد یک رشته عصبی خود احساس کنند و بعضی دیگر ممکن است یک گرمای خفیف را در اثر تابش لیزر حس کنند،

بسیاری از بیماران ممکن است هیچ‌ گونه آثار و عوارضی را در جریان فرآیند لیزر تراپی احساس نکرده باشد و ممکن است بعضی از افراد بعد از پایان جلسات لیزر تراپی آثار بهبودی را در علائم بیماری خود از جمله کاهش دردها و بلافاصله مشاهده کنند و بعد از پایان جلسات در مدت‌ زمانی بسیار کوتاه آثار بهبودی را در خود مشاهده کنند، این کاملاً بستگی به بدن فرد و شدت آثار بیماری در بدن وی دارد.

به‌ طور کلی فرایند لیزر تراپی کاملاً بستگی به میزان شدت وارده به بدن فرد یا سابقه ابتلا به بیماری‌ های مشابه به بدن فرد دارد. به این صورت ‌که ممکن است بسیاری از بیماری‌ ها بعد از انجام جلسات لیزر تراپی کاملاً درمان شود و یا بعضی دیگر از بیماری‌ ها به‌ صورت کامل آثارشان برطرف نخواهد شد. کاملاً نتایج به‌ دست‌ آمده بستگی به تغییرات فیزیکی بدن بیمار خواهد داشت، ممکن است این تغییرات در طولانی‌ مدت کاملاً رفع شوند و یا از شدت دردها و آسیب‌ های وارد شده کاسته شود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه لیزر تراپی هستید

کاربردهای دیگر لیزر تراپی چیست؟

با گسترش علم پزشکی و تحقیقاتی جدید، علم پزشکی درباره لیزر تراپی و فواید آن برای بیماری های دیگر به دستاوردهایی جدیدتر رسیده است. از لیزر تراپی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

ما در این بخش از مقاله قصد داریم لیزر تراپی را از منظری دیگر مورد بررسی قرار داده و سعی کنیم از لحاظ علمی و   به روزتر آن را بررسی کرده و با جدیدترین فواید آن شما را آشنا کنیم، البته باید بدانید که علم پزشکی بسیار گسترده است و هر روزه بر گستردگی این علم پهناور اضافه خواهد شد شاید قسمتی از مقاله که در اینجا ذکر میکنیم دیگر مورد استفاده قرار نگیرد و یا فواید بسیار بیشتری برای لیزر تراپی موجود باشد. آنچه در این قسمت میخوانید در حال حاضر با به روزترین مقالات و دستاورها بررسی شده است.

کاربردهای دیگر لیزر تراپی چیست؟
کاربردهای دیگر لیزر تراپی چیست؟

استفاده از لیزر تراپی در درمان بیماری های دهان و دندان این قسمت از مقاله میخواهیم درباره لیزر تراپی موثر در کاهش دردهای ایمپلنت و حتی کشیدن دندان ها صحبت کنیم. در بسیاری از مراکز درمانی از لیزر تراپی برای تسریع در روند بهبود بیمار و همچنین کاهش دردهای حین جراحی دندان ها از لیزر تراپی استفاده خواهد شد.

امروزه پروتکل های خاصی برای کاهش درد بیمارانی که از درد دهان و دندان ها رنج میبرند ارائه شده و سعی میکنند برای درد کمتر بیماران از شیوه لیزر تراپی در کشیدن و ایمپلنت دندان ها استفاده های بسیاری کنند. به زودی بسیاری از مراکز پزشکی دندان پزشکی از لیزر تراپی بهره خواهند برد و استفاده از این جهش پزشکی را برای بسیاری از دردهای دندان سر لوحه کار خود قرار خواهند داد.

استفاده از لیزر تراپی در درمان بیماری های حیوانات و دامپزشکی:

این روزها استفاده از دستگاه های لیزر تراپی به منظور کاهش دردهای حیوانات، طراحی و مورد استفاده قرار میگیرد، البته این شیوه درمانی بیشتر در خارج از کشور بسیار متداول است و در داخل کشور از دستگاه های لیزر تراپی برای کاهش دردهای حیوانات استفاده نمی شود.

روش لیزر تراپی به دلیل گستردگی بسیاری که دارد نه تنها برای انسان ها کاربردهای بسیاری دارد، بلکه برای حیوانات نیز طراحی شده است. از لیزر درمانی یا لیزر تراپی استفاده بیشماری دیگری نیز می شود که در ادامه مطلب به مصارف و کاربردهای دیگر آن نیز اشاره ای خواهیم کرد.

استفاده از لیزر تراپی در کاهش ریزش مو:

مطالعات دیگری سعی در اثبات نتایج مثبتی درباره اثرات لیزر تراپی بر کاهش ریزش مو نیز دارد، البته این مطالعات نیازمند تحقیق و بررسی های بیشمار دیگری است که باید حتما اثبات شوند. تا کنون این مطالعات اثبات نشده اند، اما به دنبال جوابدهی مثبت در درمان و کاهش ریزش مو و اثرات لیزر تراپی بر آن هستیم. این روزها به دور از تصور نیست که با استفاده از تاثیرات بسیار مثبتی که تا کنون در درمان بیماری ها و بافت های بدن مشاهده شده است بتوانیم کلیه امراض و مشکلات را به وسیله لیزر درمانی یا لیزر تراپی درمان کرده و یا تحت کنترل در بیاوریم.

استفاده از لیزر تراپی در درمان سرطان:

تحقیقاتی سعی در اثبات است که از شیوه لیزر تراپی میتواند به تسریع روند بهبود بیماران سرطانی و حتی شیمی درمانی بپردازد. بسیاری از بیماران به دلیل بیماری سرطان و یا حتی تحت تاثیر دوره های شیمی درمانی دچار سیستم ایمنی ضعیفی میشوند که این خود میتواند باقی زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

برای کاهش این دوره و عوارض بهتر است که بیماران سرطانی از دوره های درمانی ایده آل تری استفاده کرده تا کلیه سیستم دفاعی بدن خود را تحت تاثیر قرار ندهند. استفاده از لیزر تراپی یا لیزر درمانی خود یک روشی موثر برای درمان سرطان به شمار میرود که میتواند جایگزین دوره های سنگین شیمی درمانی شود، البته این تحقیقات، باید اثبات شده و بتواند عوارضی به مراتب کمتر از شیمی درمانی را برای فرد در پی داشته باشد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه لیزر تراپی هستید

از دیگر تأثیرات لیزر درمانی یا لیزر تراپی چیست؟

در این قسمت از مطلب می‌خواهیم به دیگر تأثیراتی که لیزر درمانی یا لیزر تراپی دارد اشاره کنیم. از دیگر تأثیرات آن می‌توانیم به: بهبود متابولیسم سلولی بدن بازسازی استخوان‌ ها، بازسازی بافت‌ های آسیب‌ دیده بدن، تحریک سنتز کلاژن و همچنین از بین بردن کاهش التهابات و تورم بافت‌ های بدن فرد بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن انسان، افزایش رشد سلولی، پیشگیری از ایجاد بافت‌ های زائد و بهبود عملکرد سیستم عروقی، بهبود دامنه حرکتی مفاصل در انسان ،کاهش التهاب مفاصل در فرد  و کوتاه شدن مدت زمان و دوره بهبودی اشاره کرد.

 

موارد کاربرد لیزر تراپی چیست؟

از موارد کاربرد لیزر تراپی می‌توانیم به درمان آرتروز و دیسک گردن اشاره کنیم، همچنین می توانیم به بیماری مچ دست، درد های مزمن ستون فقرات، دیسک کمر فرگوسن شولدر، آسیب‌ های ورزشی، تاندون شانه، درد آرنج، خار پاشنه،

التهابات تاندون کف پایی، گرفتگی‌ های عضلانی، سندروم تونل کار پال و دردهایشان، به خصوص درد های مچ دست و شانه آرتروز ستون فقرات آسیب دیدگی بافت نرم بیماری‌ های پوستی زانو درد، درد سیاتیک، پیچ‌ خوردگی مفاصل درد پاشنه و کف پا درد آرنج و…. اشاره کنیم.

موارد کاربرد لیزر تراپی چیست؟
موارد کاربرد لیزر تراپی چیست؟

درمان درد سیاتیک با استفاده از لیزر تراپی:

سیاتیک دردی بسیار بیماری بسیار دردناک است و از اندام‌ های تحتانی آغاز می شود و در ناحیه باسن شروع و به سمت ران ها منتشر می شود، به علت تحت فشار قرار گرفتن ریشه‌ های عصبی ستون فقرات و ناحیه کمر در ناحیه لگنی احساس درد ایجاد می شود.

سیاتیک اگر درمان نشود باعث ایجاد درد های شدید تری به قسمت‌ های پایین پاها و حتی پاشنه پا منتشر می شود. با استفاده از لیزر درمانی می توانید این درد را درمان کرده، هفتاد درصد از بیمارانی که با استفاده از لیزر تراپی توانسته اند درد سیاتیک را درمان کنند، حدود شصت درصد از بیماری خود را کنترل کرده و درمان شده‌ اند و بیمارانی دیگر کاملاً بهبودی کامل داشتند. پنج درصد از بیماران دیگر برای گزارش نحوه درمان خود احتیاج به تعداد جلساتی بیشتر داشته‌اند.

درمان دردهای عصبی پس از زونا با استفاده از لیزر تراپی:

زونا که به دلیل ویروس آبله مرغان در سنین بالا معمولا شیوع پیدا میکند دارای دردها و عوارض بسیار سنگینی بعد از گذراندن دوره بیماری خواهد بود. علت این دردها آسیب رساندن به پایانه های عصبی در سطح پوست بدن بیمار می باشد که با دردهای مزمن خود را نشان میدهد.

این دردها ممکن است سالها پس از درمان بیماری اصلی همچنان وجود داشته باشند، به همین علت ممکن است بیماران به مصرف داروهای مسکن خطرناک و یا حتی مصرف مواد مخدر روی بیاورند. در حال حاضر استفاده از روش لیزر تراپی یکی از روش های درمانی است که میتواند بر کاهش دردهای پس از بیماری زونا موثر واقع شود.

به همین علت است که فرد میتواند حتی اگر دچار بهبودی کامل نشود حداقل اندکی تسکین را در خود احساس کرده و با انجام دوره ها و جلسات لیزر تراپی اوضاع فعلی بیماران رو به بهبودی برود، البته 50  درصد از بیمارانی که به دردهای پس از بیماری زونا مبتلا هستند با انجام لیزر تراپی به بهبودی کامل رسیده اند.

درمان بیماری خار پاشنه با لیزر تراپی:

هر چه از گستردگی علم لیزر درمانی یا لیزر تراپی بگوییم کم است. این روزها با استفاده از روش لیزر تراپی میتوانید بسیاری از امراض از قبیل خار پاشنه را درمان کنید. درد پاشنه به صورت کلی به دو نوع تقسیم می شود:

بیمارانی که خار پاشنه دارند، بیمارانی که خار پاشنه ندارند. در هر دو صورت درد پاشنه با استفاده از لیزر تراپی درمان خواهد شد. طبیعتا بیمارانی که خار پاشنه ندارند نتایجی مثبت تر و با سرعت بیشتری از لیزر تراپی را کسب میکنند. معمولا بیمارانی که خار پاشنه دارند احتیاج به 4 هفته درمان با استفاده از لیزر تراپی خواهند داشت.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه لیزر تراپی هستید

درمان سردرد و میگرن با استفاده از لیزر تراپی:

میگرن یا سردردهای عصبی، معمولا سردردهایی ضربان دار است که با تهوع یا حساسیت به نور همراه است. این سردرد گاهی آنقدر شدید است که میتواند فرد را کاملا ناتوان کند. امروزه درمان های بسیاری برای میگرن وجود دارد، اما بسیاری از افراد ممکن است که به درمان ها واکنش مطلوبی ندهند.

از این رو درمان با لیزر تراپی به سراغ این افراد خواهد آمد تا باری دیگر با استفاده از این شیوه درمانی موثر بر کاهش دردها بتواند بر بیماری و کنترل آن بتازد. برای این منظور لازم است که فرد از نظر جسمی بررسی شده و نوع میگرن وی شناخته شود. تحت نظر پزشک برای انجام جلسات لیزر تراپی راهنمایی و مشورت های لازم را دریافت کند. ممکن است در بعضی از افراد سردردها به صورت کامل متوقف شود و در بعضی دیگر برای نتایج بهتر نیازمند زمان و تعداد جلساتی بیشتر باشیم.

درمان سردرد و میگرن با استفاده از لیزر تراپی:
درمان سردرد و میگرن با استفاده از لیزر تراپی:

موارد منع کاربرد لیزر تراپی چیست؟

در این بین، باید به بیان موارد منع کاربردهای لیزر تراپی برای شما صحبت کنیم. طبیعتا هر شیوه درمانی دارای محدودیت هایی نیز هست که باید قبل از انجام آن به این نکات و محدودیت ها اشاره کرد و آنها را در نظر گرفت، باید قبل از هر چیز زمان مشاوره با پزشک متخصص زمینه ای در رابطه با سلامت خود را با پزشک بیان کنید.

اگر دارویی مصرف میکنید حتما پزشک را در جریان داروها و علت مصرف آنها قرار دهید، همچنین سعی کنید با حفظ صداقت شرح کاملی از وضعیت جسمانی خود را برای پزشک بازگو کنید. پزشک متخصص شما، باید در جریان روند سلامتی و همچنین بیماری هایی که تا کنون داشته اید قرار بگیرد.

بعضی از داروها و یا تجربه بعضی از بیماری ها، ممکن است در فرآیند لیزر تراپی اختلال ایجاد کرده و نتایج عکس برای شما به همراه داشته باشد، همچنین در این جلسه هر گونه سوالی دارید حتما از پزشک خود پرسیده و تمامی جوانب انجام لیزر تراپی را در نظر بگیرید. سعی کنید با آگاهی کامل شیوه درمانی خود را انتخاب کنید.

در اینجا به مواردی که دارای محدودیت برای افراد هستند و توصیه می شود این افراد تحت هیچ عنوان به لیزر تراپی نپردازند می پردازیم. از  این قبیل موارد میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

افراد مبتلا به سرطان:

کسانی که سابقه بیماری های سرطانی داشته اند و یا کسانی که در دوره های شیمی درمانی قرار دارند، نباید از لیزر تراپی استفاده کنند. اشعه لیزر میتواند برای این افراد مضرر باشد و باعث شود غدد و تومور ها تحریک و یا عوارض مخربی دیگر را در پی داشته باشد. قبل از انجام لیزر تراپی حتما این مورد را به پزشک خود اطلاع دهید.

افراد دچار مشکلات غده تیروئید:

استفاده از لیزر تراپی میتواند بر روی غده تیروئید افراد اثر بگذارد و باعث مشکلاتی از این دست برای فرد بیمار شود. برای این منظور لازم است فرد آزمایشات تیروئید را برای اطمینان خاطر بیشتر انجام داده و اگر از قبل درگیر مشکلات غدد تیروئید بوده است، سعی شود این مورد با کاملا با پزشک یا فیزیوتراپیست مطرح کند.

زنان در دوران بارداری:

انجام دوره و جلسات لیزر تراپی تحت هیچ عنوان برای خانم های باردار توصیه نمی شود، زیرا نور لیزر میتواند باعث تاثیرات مخربی بر جنین و مادر بشود. بهتر است حتما خانم های باردار، انجام جلسات لیزر تراپی رابه  چند ماه پس از زایمان موکول کرده و سعی کنند تحت نظر پزشک از شیوه های درمانی کم خطر تر برای رفع مشکلات خود بهره ببرند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه لیزر تراپی هستید

وجود زخم های وسیع و باز در ناحیه تحت درمان:

وجود زخم های وسیع در سطح پوست باعث افزایش مشکلات و گستردگی آن خواهد شد. سعی کنید قبل از انجام، ناحیه آسیب دیده را بررسی و از لحاظ آسیب دیدگی و زخم ها با پزشک مد نظر و یا فیزیوتراپیست این موضوع را در میان بگذارید، زیرا انجام لیزر تراپی با وجود زخم نه تنها به کاهش علائم بیماری کمک نخواهد کرد، بلکه بر شدت آن خواهد افزود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه لیزر تراپی هستید

جمع بندی مطلب

در این مطلب مفصلاً درباره لیزر تراپی و کاربردهای آن صحبت کردیم. لیزر تراپی گونه‌ ای از شیوه های درمانی لیزر است که می‌تواند به درمان بیماری‌ ها کمک کرده و با کمترین عوارضی برای درمان بسیاری از بیماری‌ ها به کمک افراد بیاید، لیزر تراپی در دو نوع لیزر پر توان که دارای توانی بیشتر از نیم وات هستند و برای بیماری‌ های حاد و کسانی که دارای آسیب‌ های بیشتری شده اند  استفاده می شود.

جمع بندی مطلب
جمع بندی مطلب

لیزر تراپی ممکن است مقداری درد و سوزش داشته باشد که در طی چندین روز یا چندین ساعت اثرات آن کاملاً از بین خواهد رفت. نوع دیگر آن لیزر تراپی کم توان است که در این نوع فرد احساس درد و سوزشی را نخواهد داشت و با توجه به نوع آن که کلاس دو یا سه می‌گویند، خطری متوجه بیمار نخواهد شد و استفاده بیشتر آن برای درمان گردن درد می باشد.

فواید لیزر تراپی برای بدن بسیار زیاد است، در این مطلب به چندین  مورد از فواید مهم آن اشاره کردیم، از نمونه فواید آن می‌توانیم به افزایش قدرت حرکتی و انعطاف‌ پذیری بدن بیمار اشاره کنیم که می‌تواند در طی جلسات فیزیوتراپی یا لیزر تراپی بدن را از خشکی برهاند و سلول ها با تجدید قوا دامنه حرکتی و انعطاف‌ پذیری بدن فرد را تجدید کنند و گسترش دهند.

از دیگر فواید آن به کاهش درد در بدن فرد بیمار است که می‌تواند با انجام جلسات لیزر تراپی به افزایش توان حرکتی ماهیچه‌ ها و کاهش دردهای اصلی که باعث اختلال در روند حرکتی فرد خواهد شد بیانجامد.

افزایش تحریک عصب ها

افزایش تحریک عصب ها از دیگر فواید لیزر تراپی است که می‌تواند با نفوذ به قسمت‌ های عمیق بدن فرد باعث تحریک قسمت‌ های عصبی بدن وی شده و می‌تواند بسیاری از امراض را برای فرد بیمار درمان کند.

افزایش قدرت ترمیم سلول‌ های بدن از دیگر فواید لیزر تراپی است که می‌تواند در بدن فرد را رو به بهبود و سلامتی کامل سوق دهد. از دیگر قدرت‌ های لیزر تراپی کار بر روی سلول‌ های بدن فرد است که می‌تواند حتی بیماری‌ های نهفته و تشخیص داده نشده را درمان کرده و بهبودی بیشتری را برای فرد حاصل آورد، همچنین می‌توانیم از دیگر موارد به کمک به بهبود زخم‌ های بدن اشاره کنیم که می‌تواند مقدار  بسیاری بر سلامت و  بهبود بیمار مؤثر واقع شود و  بهبود وضعیت عملکرد عصب‌ های فرد بیمار از دیگر فوایدی است که می‌تواند بسیار بر سلامت بیماران مؤثر واقع شود.

تعداد جلسات فیزیوتراپی یا لیزر تراپی کاملاً بستگی به وضعیت جسمانی فرد دارد و این‌که نظر پزشک مد نظر چه باشد ممکن است با توجه به وضعیت جسمانی که فرد بیمار دارد، احتیاج به تعداد جلسات کمتر در مدت‌ زمان بیشتری داشته باشیم و یا فرایند درمانی احتیاج به تعداد جلساتی بیشتر در مدت زمان کمتری داشته باشیم

همچنین از لیزر درمانی به‌‌ عنوان یک روش ایمن و با کمترین عوارض یاد می شود، لیزر تراپی یکی از مؤثرترین روش‌ های درمانی است که می‌تواند تا حد زیادی بیماران را به سمت سلامتی و بهبودی کامل برساند.

اشعه نوری لیزر، بدون درد و خون‌ ریزی باعث افزایش سطح بهبودی سلامت و بیماران خواهد شد و این خود به معنای تقویت سلول‌ های سطح بدن است و می‌تواند جریان خون‌ رسانی و اکسیژن‌ رسانی به سطح بدن را افزایش دهد. هزینه لیزر تراپی در هر یک از بیماران ممکن است متفاوت باشد.

لیزر تراپی و هزینه آن ممکن است با توجه به عمل‌ های جراحی و دیگر اقداماتی که برای سلامتی فرد انجام می شود متغیر باشد، اما خود فرآیند لیزر تراپی کاملاً مقرون به صرفه و هزینه آن‌ چنانی در پی نخواهد داشت. هزینه لیزر تراپی با توجه به تعداد جلساتی که باید انجام شود متغیر خواهد بود.

از کاربردهای دیگر لیزر تراپی می‌توانیم به درمان بیماری‌ های دهان و دندان اشاره کنیم که با استفاده از لیزر درمانی می‌توانیم برای کاهش درد های دهان و دندان از این شیوه درمانی بهره ببریم

همچنین از لیزر تراپی برای کاهش دردهای حیوانات نیز استفاده می شود که  البته این شیوه درمانی در خارج از ایران بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و در داخل کشور از آن استفاده نخواهد شد. از لیزر تراپی برای کاهش ریزش مو نیز استفاده می شود که تاکنون تحقیقات جامعی نتوانسته مواردی درباره منع استفاده از آن را بیان کند.

درمان دردهای سیاتیک با استفاده از لیزر تراپی به شدت مورد استقبال قرار گرفته است

همچنین کاهش دردهای عصبی پس از زونا می‌تواند با استفاده از لیزر تراپی انجام شود، بیماری‌ های درد پاشنه، سردردهای میگرنی از جمله مواردی است که به راحتی با لیزر تراپی تحت کنترل قرار خواهد گرفت و به راحتی درمان می شود.

همان طور که اشاره کردیم، لیزر تراپی نیز به‌‌ عنوان یکی از شیوه‌ های درمانی دارای مواردی منع و محدودیت هایی است که بهتر است، حتماً قبل از انجام این روش درمانی و تصمیم به آن مواردی را با پزشک خود یا فیزیوتراپیست مشورت کرده و وی را در جریان این محدودیت‌ ها قرار دهید.

بهتر است کسانی که به سرطان مبتلا هستند و یا در دوره‌ های شیمی‌ درمانی قرار دارند از انجام جلسات لیزر تراپی ممانعت به عمل بیاورند، همچنین کسانی که از مشکلات غده تیروئید رنج می‌برند، شرایط انجام جلسات لیزر تراپی را ندارند و زنان باردار دارای محدودیت‌ هایی برای انجام لیزر تراپی هستند و بهتر است که انجام این جلسات را بعد از چندین ماه بعد از انجام فرآیند زایمان به تعویق بیندازند.

کسانی که در محل آسیب‌ دیدگی دچار زخم‌ های وسیع در ناحیه آسیب دیدگی هستند، بهتر است که این مشکلات را با پزشک در میان گذاشته و وی را در جریان وضعیت جسمانی خود قرار دهند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.