هزینه شاک ویو خار پاشنه

هزینه شاک ویو خار پاشنه
فهرست مطالب

هزینه ی شاک ویو خار پاشنه موضوع این مقاله می باشد که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هزینه شاک ویو خار پاشنه
هزینه شاک ویو خار پاشنه

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

پس از مطالعاتی که بر روی آن انجام خواهد گرفت به سوالات که در طول مقاله مطرح می شود پاسخ داده خواهد شد.

شاک ویو چیست؟

شاک ویو چه کاربردهایی دارد؟

شاک ویو تراپی دارای چه مزایایی می باشد؟

عوارض شاک ویو تراپی چیست؟

شاک ویو چه قدر مؤثر می باشد؟

شاک ویو تراپی خار پاشنه چیست؟

شاک ویو تراپی به چه شکل سبب بهبود خواهد شد؟

مراقبت های پس از شاک ویو تراپی چیست؟

ورزش های مناسب برای خار پاشنه چیست؟

شاک ویوتراپی برای بیماری ها دیگر چگونه عمل می کند؟

هزینه ی شاک ویو تراپی چه قدر می باشد؟

 

شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی از شیوه های نوین در جهان در زمینه ی فزیوتراپی می باشد. این شیوه ی درمانی شیوه ی خوبی برای عمل جراحی و آسیب های مختلف است. بازدهی شاک ویو تا 80 درصد، مؤثر بودن آن را نشان می دهد. شاک ویو تراپی درمانی غیر تهاجمی بر اساس به وجود آوردن امواج کم انرژی آکوستیک می باشد.

شاک ویو تراپی
شاک ویو تراپی

این امواج از روی پوست و توسط ژل به شکل مستقیم به بدن بیمار جذب می گردد. شاک ویو تراپی را در ابتدا برای درمان کردن سنگ کلیه استفاده می کردند. اما کم کم دامنه ی درمانی آن وسعت پیدا کرد. شاک ویو، شیوه ی درمانی تأثیر گذار بر آسیب های طولانی مدت و دردهای بسیار ناشی از مریضی های مختلف می باشد.

شاک ویو تراپی
شاک ویو تراپی

پایه ی شاک ویو تراپی انتقال میکروتراموا به بافت هایی است که مورد آسیب قرار گرفته اند. میکروتراموا بدن را برای درمان نمودن این بافت ها تحریک می نماید. عکس العمل بدن سبب به وجود آمدن رگ های خونی و بالا رفتن مواد مغذی در قسمت آسیب دیده می گردد. امواج شاک ویو سبب بالا رفتن سریع جریان خون در قسمت هدف گردیده و زخم های فیبری را که با گذشت زمان ایجاد شده از بین خواهد رفت.

درمان از راه شاک ویو روشی خیلی مرسوم و تأثیر گذار در فیزیوتراپی می باشد. این شیوه برای درمان خیلی از بیماری های اسکلتی، عضلانی و بافت های بدن مثل رباط ها و تاندون ها موًثر می باشد. بعضی مواقع بافت های بدن دارای شرایطی می باشند که با شیوه های معمول فیزیوتراپی درمان نمی شوند.

شاک ویو قادر است این شرایط را به آسانی درمان نماید. شاک ویو برای درمان کردن بیماری هایی مثل فاشیا پلانتار، خار پاشته، آسیب های آرنج، دردهای زانو و سایر بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شاک ویو تراپی از لحاظ طبی تأیید گردیده و در از بین بردن آسیب های مزمن بافت های نرم و بعضی بیماری های استخوانی خیلی تأثیر گذار است. این شیوه همان طور که گفته شد غیر تهاجمی و غیر الکتریکی می باشد که به وسیله ی امواج صوتی پر انرژی که از راه پراب دستی دستگاه از بدن عبور داده می شود، کار می نماید.

شاک ویوها گردش جریان خون را در قسمت هدف سریعاً افزایش داده و بافت اسکار فیبروز را که به مرور زمان خصوصاً در صورت مبتلا شدن به بیماری های مزمن به وجود آمده برطرف می نماید.

دلیل اثر گذاری شاک ویوتراپی این می باشد که بافت های اسکار را برطرف می نماید. بافت هایی که به شکل معمولی کشیده می گردند، بافت اسکار خاصیتی فنر مانند را دارا نیست و انجام کارها و عکس العمل ها را مانع می گردد.

از این رو سبب ضعیف شدن بافت های سالم دیگر هم می گردد و اغلب درد و آسیب دیدگی های زیادی به وجود می آورد. شاک ویوتراپی با بالا رفتن جریان گردش خون و نابود شدن بافت اسکار، بافت های سلولی را تحریک می نماید و بهبودی و تسکین درد را سرعت و افزایش می بخشد. بعد از این عملکردهای معمولی در بدن بازیابی می گردند. ‏‎

شاک ویوتراپی در کارهایی مثل ارتوپدی، فیزیوتراپی، پزشکی ورزشی، اورولوژی و دامپزشکی به کار گرفته می شود.

انواع شاک ویوتراپی

رادیال با سیستم هوای فشرده ایجاد می شود. سطح ترنسمیتر بیشتری فشار و تراکم انرژی بیشتری را دارا است. هر چه قدر عمق بافت بیشتر باشد میزان توان کم می شود. برای درمان ضایعات خیلی مفید و کارآمد می باشد.سری رادیال این دستگاه قابلیت ایجاد انرژی 1-5 بار و فرکانس 21 هرتز را دارد.

انواع شاک ویوتراپی
انواع شاک ویوتراپی

شاک ویو فوکوس با ایجاد انرژی الکترومغناطیسی کار می نماید. خاصیتی که فوکوس دارد این است که سبب راهنمایی هر شوک به یک قسمت خاص می گردد و از جمع شدن انرژی در جای اعمال در سطح جلوگیری می نماید. این امر سبب می گرددتا آسیب به پوست و بافت های زیرین آن خیلی کم شود.

انواع شاک ویوتراپی
انواع شاک ویوتراپی

شاک ویو یک موج صوتی با انرژی بسیار زیاد است. این موج های صوتی که پر از انرژی هستند سبب آسان شدن ترمیم بافتی و سرعت بخشیدن رشد سلولی می گردند. ایجاد عروق خونی تازه، بهبود یافتن التهابات مزمن، تحریک کردن برای تولید کلاژن، تخریب کردن کلسیفیکیشن های نا به جا، کم شدن درد و آزاد شدن گرفتگی های عضلانی از تأثیرات آن است.

البته این دستگاه در مواردی که مشکلات مزمن بیشتر شوند و با درمان های دیگر بهبود پیدا نمی کنند، استفاده می شود. برای اولین بار از شاک ویو بخاطر قدرت بالای امواج آن در نابود کردن سنگ کلیه بهره برده شد.

بعد از آن این دستگاه را برای درمان ضایعات اسکلتی عضلانی در بخش هایی مثل فیزیوتراپی، طب فیزیکی و ارتوپدی هم استفاده کردند. امروزه از شاک ویوتراپی برای لاغری شکم و زیبایی هم استفاده می گردد.

کاربرد شاک ویو

شاک ویو شیوه درمانی تأثیرگذاری برای این موارد می باشد:

در بیماری پا مثل خار پاشنه، آسیب فاشیا پلانتار، تاندول های آشیل و… استفاده می شود.

در بیماری و درد آرنج مانند اختلال آرنج تنیس بازان شاک ویو مؤثر است.

برای شانه در قسمت تاندونیت کلیسیفیک از این شیوه استفاده می شود.

شاک ویو برای دردهای زانو مثل تاندونیت پاتلا یا مشکلات کشکک زانو کاربرد دارد.

کاربرد شاک ویو
کاربرد شاک ویو

برای درمان گرفتگی های شدید و سندروم پیریفورمیس در لگن مؤثر است.

در قسمت پایین پا نیز برای درمان نمودن مشکلات ساق پا مناسب می باشد.

در بخش بالایی پا نیز شاک ویو سندروم زانوی دوندگان و آرتوفی عضلانی را درمان می کند.

برای درد پشت هم مثل درد مزمن ستون فقرات، کمر و گردن شاک ویو مورد استفاده قرار می گیرد.

تا الان مراکز درمانی فیزیوتراپی اثرات جانبی و عوارضی از استفاده از این دستگاه مشاهده نکرده اند. شاک ویوتراپی درمانی بدون تهاجم و بی خطر می باشد. این دستگاه هم مثل همه ی دستگاه هایی که در فیزیوتراپی استفاده می شود اگر به وسیله ی فردی متخصص استفاده شود، هیج نوع خطر و عوارضی نخواهد داشت.

بعضی از مواقع امکان دارد پس از درمان کمی قرمزی پوست در جای درمان شده ایجاد گردد که تا چند ساعت پس از درمان برطرف می شود. بعضی مواقع حس کوفتگی پس از اینکه شاک ویو مورد استفاده قرار می گیرد، تا حدود 8 ساعت امکان دارد باقی بماند.

این روش درمانی در بخش بزرگی از مشکلات اسکلتی عضلانی مثل خار پاشنه، تنیس البو، گلف البو، کلسیفیکیشن های تاندونی و تریگر پوینت ها استفاده می شود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

مزایای شاک ویو

– از بین رفتن جراحی در بعضی از بیماری ها: در سال های اخیر شاک ویو تراپی احتیاج به جراحی را در بسیاری از بیماری ها برطرف کرده به طور مثال التهاب فاشیا پلانتار اگر وخیم شود به عمل جراحی محتاج است.

عمل جراحی فاشیا پلانتار بدون عوارض نمی باشد و امکان دارد اثراتی طولانی مدت بر روی بیمار داشته باشد. همین طور مریض هایی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند احتمال دارد به عفونت های بعد از عمل دچار شوند.

مزایای شاک ویو
مزایای شاک ویو

– جایگزین برای شیوه های سنتی:

شاک ویو تراپی برای بیماران که به سایر درمان های فیزیکی مثل ارتوپدی، ماساژ درمانی، تزریق کردن استروئید و یخ درمانی پاسخگو نیستند، خیلی مؤثر و کارآمد می باشد.

– درمان به طور کامل غیر تهاجمی:

از دیگر مزایای این شیوه ساده بودن انجام آن می باشد. در طول روند این کار بیماران با آرامش دراز می کشند و درمان بر روی آنان آنجام می شود.

بازدهی این شیوه بسیار بالا می باشد.

هزینه ی این روش نسبت به دیگر شیوه های موجود پایین تر است.

این شیوه بدون نیاز به بیهوشی و دارو انجام می شود.

این شیوه عوارض جانبی خیلی کم و محدودی دارد.

این روش به روند بهبودی سرعت می بخشد.

 

از جمله دیگر مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کم شدن درد و ایجاد آرامش برای بیمار

کم شدن دوره ی درمان و بهبودی

کم شدن التهاب های مزمن

ایجاد رشد عروق خونی تازه

تحریک کردن رشد بافت های جدید

تحریک کردن ترشح مواد شیمیایی در سلول ها

ایجاد ایمنی و کم تهاجمی بودن آن

پیشگیری و جلوگیری کردن از انجام دادن جراحی هایی که ضروری نیستند.

شکستن و نابود کردن رسوب شدن کلسیم در بافت ها

بیماری هایی که شاک ویوتراپی در بهبودی آن مفید و مؤثر بوده است:

– درمان انواع کمر درد، آرتروز، درد پاشنه ی پا، زانو دردهای بسیار، وجود درد در شانه مثل درد آسیب روتاتورکاف، آرام شدن درد گردن و کشاله ی ران

– درد و التهاب مفصل گردن را بهبود می بخشد

– از بین بردن بد شکلی مفاصل

– درمان کردن شکستگی های استرسی استخوان

– سرعت بخشیدن به جوش خوردن استخوان ها بعد از شکستگی هایی که در بدن بوده است

– تاندونیت کشکک زانو و دردهای جلوی زانو

– بهبود یافتن گرفتگی و تورم های عضلانی

– درمان زخم های دیابتی

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

عوارض شاک ویو

غیر تهاجمی بودن و بهره بردن از امواج کم انرژی موجب شده که در طول درمان بیماران زیاد دردی را احساس ننمایند. با تمام این ها امکان دارد بیمار خیلی کم احساس ناخوشایند در طول درمان بکند. ولی به جرأت باید گفت که شاک ویو تراپی درمانی بدون عارضه می باشد؛ و جزء درمان هایی به طور کامل بی خطر و تأثیر گذار به حساب می آید.

عوارضی مهم و جدی بعد از شاک ویوتراپی ایجاد نمی شود. بعضی از اشخاص امکان دارد کبودی موضعی پیدا کنند و بعضی افراد هم امکان دارد در زمانی کوتاه احساس ناراحتی کنند. شاک ویوتراپی در مقایسه با عمل های جراحی خیلی مطمئن تر است و می بایست پیش از انجام دادن عمل های جراحی به آن توجه کرد.

تأثیر شاک ویو

در بیشتر از 80 درصد از بیماران تنها بعد از 3 یا 4 جلسه با شاک ویوتراپی درد کم شده و بازگشت طبیعی عملکرد بدن ایجاد می شود. همین طور نتیجه ها نشان می دهد که درد بیماران پس از چندین جلسه شاک ویو درمانی تا 90 درصد کاهش پیدا می نماید. فاصله میان جلسات شاک ویوتراپی می بایست 4 تا 7 روز در نظر گرفته شود.

شاک ویوتراپی سبب می گردد که بدن بیمار سلول های تازه ای در بخش آسیب دیده ایجاد کند. خیلی کم امکان دارد بعضی از اشخاص کبودی و درد بعد از درمان داشته باشند. بعضی از اشخاص هم در همان ابتدا دردی ندارند.

بیشتر اشخاص بعد از هفته ی سیزدهم بهبودی قابل توجهی را تجربه می کنند. در جلسه ی دوم درمان بعد از 16 هفته امکان دارد برای حدوداً 20 درصد از بیماران ضروری شود. همان گونه که آسیب دیدگی کم کم اتفاق می افتد، در طول زمان هم بهبودی ایجاد می گردد.

دست یافتن به بهبودی کامل امکان دارد تا یک سال به طول بیانجامد. مهم ترین مزیت شاک ویوتراپی این می باشد که بر خلاف عمل های جراحی پیش از بهبودی موجب بیشتر شدن بیماری و عارضه نمی گردد و احتیاجی نیست که بیمار مدت زمانی طولانی را مرخصی داشته باشد و یا اینکه دردهای بعد از عمل جراحی را تجربه نماید.

با توجه نمودن به ماهیت ترمیم شدن بافت در شیوه ی شاک ویوتراپی معلوم می گردد بافت قسمت آسیب دیده به 8 تا 12 هفته استراحت نیازمند است. بیمار در این زمان کم کم به بهبودی کامل دست پیدا می کند.

تفاوت شاک ویوتراپی با دیگر روش ها

به طور معمول برای درمان بیماری خار پاشنه از شیوه های متفاوتی مثل داروهای خوراکی تزریقی، فیزیوتراپی، کورتون، لیزر، کفی های طبی و شاک ویو استفاده می گردد. با توجه داشتن به شانس بالای این شیوه نسبت به دیگر شیوه ها، از روش شاک ویوتراپی به عنوان درمان محوری و از دیگر روش ها به عنوان درمان مکمل استفاده می شود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

شاک ویو تراپی خار پاشنه

   خار پاشنه ی پا که به آن خار کالکنئال هم می گویند خاری استخوانی می باشد که بعضی از مواقع در زیر پا دیده شده و احساس می گردد. این خار از رسوب کلسیم ایجاد می شود و امکان دارد به صورت نوک دار، قلاب دار و یا طاقچه شکل دیده شود. به وجود آمدن خار پاشنه ی پا دلایل مختلفی می تواند داشته باشد

ولی اغلب در افرادی که به پلانتر فشیاتیس یا التهاب فاسیای کف پا مبتلا می باشند قابل مشاهده است. فاسیا بافتی می باشد که در کف پا است و پاشنه ی پا را به انگشتان پا متصل می نماید.

بی شک از بهترین راه حل ها برای رفع خار پاشنه، شاک ویو تراپی می باشد. با بهره بردن از شاک ویو می شود سبب برطرف شدن خار پاشنه گشته و با انجام دادن تعدادی از  جلسات از شر این بیماری کاملاً راحت و آسوده گشت.

شاک ویو تراپی دستگاهی چند منظوره می باشد که از مهم ترین کاربردهای آن به تسکین سریع درد و بازیابی توانایی های حرکتی می توان اشاره کرد. شاک ویو تراپی به عنوان روشی درمانی بدون نیاز به عمل جراحی و داروهای مسکن، شیوه ای عالی برای سریع شدن روند درمان و بهبودی خیلی از دردهای مزمن و حاد مثل خار پاشنه را برطرف می باشد.

در خیلی از افراد خار پاشنه به همراه اقدامات درمانی ابتدایی مثل استراحت کردن، استفاده کردن از یخ، مصرف کردن داروهای  ضد التهابی، انجام دادن حرکات کششی و انجام فیزیوتراپی به زودی بهبود پیدا می کند.

اگر خار پاشنه با این اقدامات درمانی به آسانی بهبود پیدا نکند، متخصصان سایر شیوه ها را مثل شاک ویو تراپی پیشنهاد می کنند. در صورتی که این روش هم مؤثر نبود از اوزن تراپی باید استفاده کرد.

خیلی از بیماران این شرایط را تا مدتی بدون اینکه درمان نمایند تحمل می نمایند. درمان های غیر تهاجمی برای خار پاشنه مثل استراحت کردن، فیزیوتراپی، پدهای پاشنه ای، ارتزها، تیپینگ، کفش های مخصوص، داروهای ضد التهاب و تزریق کورتون است.

باید گفت که از مؤثرترین درمان های خار پاشنه، شاک ویوتراپی خار پاشنه می باشد. این روش شیوه ای درمانی غیر تهاجمی، بدون احتمال آسیب و تأثیر گذار در درمان خار پاشنه است. زمان درمان بین 3 تا 5 جلسه است و فاصله ی بین جلسات 4 تا 7 روز است.

محدودیت و منع شاک ویوتراپی

در بعضی موارد ازجمه موارد زیر از شاک ویوتراپی نباید استفاده کرد:

– یکی از آن ها در دوران بارداری است.

– در صورتی که از صفحه های رشد باز استفاده می شود، این شیوه برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.

– کسانی که به تومورهای بدخیم مبتلا هستند.

– کسانی که به بیماری عصبی و بیماری در ارتباط با خون دچار هستند.

– کسانی که به عفونت های مختلف مبتلا هستند.

– بیماری که داروهای رقیق کننده را استفاده می کند.

محدودیت و منع شاک ویوتراپی
محدودیت و منع شاک ویوتراپی

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

دلایل به وجود آمدن خار پاشنه       

در حال حاضر، یکی از دردهای شایع در میان مردم درد پاشنه می باشد. این درد به طور معمول زیر پاشنه و با پشت آن احساس می گردد؛ یعنی در بخشی که تاندون آشیل به استخوان متصل می گردد. با این حال این در بعضی مواقع امکان دارد اطراف پشت پاشنه را نیز تحت تأثیر بگذارد.

دردی که زیر پاشنه احساس می گردد و در پزشکی به آن فاسئیت پلانتار می گویند، شایع ترین نوع درد در پاشنه ی پا به حساب می آید. دلیل عمده ای که باغث به وجود آمدن درد در پشت پاشنه می شود، التهاب تاندون آشیل می باشد. اگر درد، بخش داخلی یا خارجی پاشنه ی پا را تحت تأثیر گذارد، این درد به طور معمول ناشی از آسیب دیدگی نمی باشد.

به طور معمول اول در قسمت های داخلی و خارجی پاشنه درد کمی ایجاد می شود، ولی بعد از مدتی تشدید می شود و حتی بعضی از مواقع سبب از کار افتادگی فرد نیز خواهد شد.

دردهای پاشنه به طور معمول بدون استفاده از درمان هم برطرف می شوند، ولی گاهی اوقات امکان دارد ادامه دار شوند و به دردی مزمن و شدید تبدیل گردند. معمولاً دلایل شایع این عارضه چنین است: آرتروز، عفونت، بیماری های خود ایمنی، زخم و آسیب های موضعی و یا یک نوع بیماری اعصاب.

به طور معمول درد پاشنه بر اثر آسیب هایی مثل پیچ خوردگی و یا زمین خوردگی ایجاد نمی شود، بلکه به دلیل ضربه و فشار زیاد به پاشنه می باشد.

مهم ترین دلیل درد در قسمت پاشنه ی پا التهاب عضلات و رباط های کف پا، التهاب در پشت پاشنه ی پا، برآمدگی پاشنه ی پا، سندروم تونل تارسال ، التهاب مزمن پاشنه ی پا، شکستگی بر اثر فشار، بیماری سیور، التهاب تاندول آشیل، عفونت استخوان یا مغز استخوان، رماتیسم مفصلی و درد کنار پا می باشد.

مچ پای انسان ها از هفت استخوان تشکیل شده است که استخوان پاشنه بزرگ ترین آن ها می باشد. بعضی از مواقع در این استخوان، برآمدگی و زائده ای شبیه خار به دلیل رسوب کلسیم ایجاد می گرددکه امکان دارد دردناک باشد و در راه رفتن اختلال به وجود آورد. به طور معمول تشخیص خار پاشنه با استفاده از اشعه ی ایکس امکان پذیر می شود.

خار پاشنه برای 70 درصد بیماران که به التهاب فاسیای کف پا مبتلا می باشند، پیش می آید. فاسیای کف پا از مهم ترین ناقل های وزن در پا هنگام راه رفتن و دویدن می باشد. وقتی که فاسیای کف پا التهاب پیدا می کند امکان دارد خار پاشنه در بخشی بین فاسیا (بافتی که قوس کف پا را به وجود می آورد) و استخوان پاشنه پا صورت پذیرد.

خار پاشنه ی پا در زنان بیشتر قابل مشاهده است و امکان دارد با بعضی بیماری های دیگر مثل استئوآرتریت، آرتریت های راکتیو (مریضی ریترز) و انکیلوز اسپوندیلیت مرتبط بوده باشد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

بعضی از دیگر دلایل ابتلا به خار پاشنه پا چنین می باشد:

فعالیت بسیار مانند دویدن و پریدن خصوصاً اگر بر سطحی سفت و سخت باشد، امکان دارد سبب به وجود آمدن خارهای استخوانی در زیر پاشنه ی پا و یا قوس پا گردد.

چاقی و اضافه وزن هم مؤثر است. هرچه قدر وزن بیشتری بر روی پا احساس شود، احتمال به وجود آمدن خارهای استخوانی هم بیشتر می شود.

پوشیدن کفش های نا مناسب بی تأثیر نیست. استفاده کردن از کفش های نا مناسب یا دمپایی نادرست یا کفش هایی با سایز بزرگ که برای پا مناسب نمی باشند، امکان دارد سبب به وجود آمدن خار پاشنه گردد.

بعضی از دیگر دلایل ابتلا به خار پاشنه پا چنین می باشد:
بعضی از دیگر دلایل ابتلا به خار پاشنه پا چنین می باشد:

دردهای هنگام صبح و یا در زمان آغاز حرکت بعد از استراحت کردن و یا نشستن، احساس درد در لبه ی داخلی پاشنه، سفتی بافت فاسیای کف پا و محدودیت داشتن حرکت در کف پا نشانه هایی از خار پاشنه ی پا است.

اعمال فشار در زمان های طولانی بر روی بافت کف پا، شیوه ی راه رفتن فرد، تغییر پیدا کردن در قوس های کف پا، کفش هایی با جنس نامناسب، شغل و… هم در ایجاد خار پاشنه مؤثر است.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

علاائم خار پاشنه

اغلب خار پاشنه ی پا درد ندارد، بلکه التهاب فاسیای کف پا می باشد که سبب درد و سوزش می گردد. در وقت صبح که فرد از خواب بیدار می شود، درد پاشنه ی پا بیشتر می گردد. بعضی از اشخاص که دچار خار پاشنه ی پا هستند می گویند که احساس این را دارند چاقویی در پای آن ها رفته است. گام برداشتن برای آنان دشوار است.

علاائم خار پاشنه
علاائم خار پاشنه

این بدان دلیل می باشد که کف پای بیمار در وقت شب به صورت خم شده استراحت می کرده است. (مثلاً انکشتان پای بیمار رو به پایین قرار داشته است) و سبب گشته که فاسیای کف پا منقبض گردد. وقتی که بیمار بر روی پای خود فشار بیاورد، فاسیای آن کشیده شده و در نهایت دچار درد می گردد. وقتی که بیمار شروع به حرکت می کند، فاسیای پای او شل شده و بعد از راه رفتن یا دویدن، درد کم کم از بین می رود؛ البته امکان دارد که بیمار هنوز کمی درد را احساس نماید.

از جمله علائم خار پاشنه ی پا، ایجاد برجستگی کوچک و قابل دیده شدن می باشد. در عکس هایی که از پا به وسیله ی اشعه ی ایکس گرفته می شود، خار پاشنه امکان دارد تا 1.5 سانتی متر رشد نماید.

التهاب پیدا کردن و متورم شدن، احساس کردن گرما و سوزش، حساسیت پیدا کردن به لمس که سبب می گردد در زمان راه رفتن با پای برهنه درد بیشتری احساس شود و ….. نیز از دیگر علائم این بیماری می باشد.

درد خار پاشنه ی پا در موقع صبح بیشتر می گردد. خار پاشنه به طور معمول یک مشکل ثانویه محسوب می شود. می باست علل به وجود آمدن خار پاشنه مثل کف پای صاف (سختی های بیومکانیک که ناهنجاری های را ایجاد کرده و سبب راه رفتن غیر عادی می گردد)، ورم کردن مفاصل پا به خاطر هر مشکل و دلیل و مشکلات کمر و ساق پا هم درمان گردد.

به طور حتم یکی از مفیدترین درمان ها برای درمان خار پاشنه همان طور که پیش از این هم گفته شد شاک ویوتراپی است. با شاک ویو درمانی ناراحتی بیماران تا حد قابل قبولی  از بین می رود و در واقع این دستگاه یک معجزه در درمان خار پاشنه به وجود می آورد.

از علائم دیگر خار پاشنه درد خنجری، تیز و برنده است، که به طور معمول صبح پس از بیدار شدن از خواب و وقتی اولین قدم  برداشته می شود، دردی شدید در کف پای بیمار احساس می شود. انگار که یک شیء در کف پای بیمار فرو رفته است. بیمار در کف پای خود دردی شدید را حس می نماید. نوشیدن چای زیاد نیز در به وجود آوردن التهاب ابتدایی فاسیای کف پا و نیز رسوب کردن ثانویه ی کلسیم و به وجود آمدن خار پاشنه بی تأثیر نیست.

معمولاً درد با گرم نگه داشتن کف پا بهتر خواهد شد ولی با ایستادن به صورت طولانی در یک جای ثابت و یا بلند شدن و قرار گرفتن در حالت ایستاده از نو آغاز می گردد.

اما باید گفت که درمان حتمی خار پاشنه در صورتی اتفاق می افتد که هم علت هایی که گفته شد درمان گردد (بالاخص مشکلات کمر) و هم بیمار ورزش هایی که یاد داده می شود را برای طولانی مدت انجام دهد.

البته کفی های مناسب را هم می بایست به درستی بسازند. کفی طبی خار پاشنه، کفی ژله ای نمی باشد که بیشتر بیماران استفاده می نمایند بلکه کفی خاصی می باشد که که می بایست بر اساس ارگونومی پای شخص بسازند و تمام طول پا را در بر می گیرد و بخش پاشنه از موادی نرم درست می شود که دارای خاصیت ارتجاع پذیری بهتری هستند.

بیشتر مواقع خار پاشنه در سنین بین 40 تا 60 سالگی مشاهده می شود؛ اما مهم ترین علت نشان داده شدن این بیماری در سنین کم تر، انجام دادن فعالیت هایی مثل دویدن طولانی، انجام باله و همچنین ورزش های هوازی می باشد که سبب خواهد شد فشاری بسیار به پاشنه و بافت هایی که به آن اتصال دارند وارد گردد.

دلایل مستعد کننده ی خار پاشنه عبارتند از صافی کف پا، قوسی زیاد کف پا، راه رفتن با الگویی نادرست و اشتباه، بالا رفتن وزن و با پای برهنه راه رفتن می باشد که مبتلا شدن به خار پاشنه و اتهاب تاندون کف با را به همراه دارد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

تشخیص بیماری

امکان دارد پزشک از بیمار در مورد سوابق درد پاشنه پا پرسش هایی کند و پاهای بیمار را برای بررسی کردن حساسیت به لمس در کف پا و در نزدیکی پاشنه ی پا معاینه نماید. پزشک امکان دارد از بیمار بخواهد تا پاهای خود را خم نماید تا درد و دامنه ی آن برررسی نماید. همین طور پاشنه ی پای بیمار را از نظر ظاهری بررسی نموده تا برجستگی هایی که امکان دارد ایجاد شده باشد برطرف کند.

تشخیص خار پاشنه پا بعد از گرفتن عکس با اشعه ایکس از وجود برجستگی های استخوانی کف پا در بخشی که فاسیای کف پا به پاشنه ی کف پا متصل می گردد، مشاهده و تأیید می گردد.         

تشخیص بیماری
تشخیص بیماری

اقدامات اولیه ی درمانی برای از بین بردن خار پاشنه ی پا شامل استراحت کردن، فیزیوتراپی، بهره بردن از ضربه گیرهای خار پاشنه ی پا، استفاده کردن از داروهای ضد التهابی غیر استروئدی (ایبوپروفن، استامینوفن و…)، تزریق کردن کورتیزون، نوار پیچی کردن، پوشیدن کفش مناسب، بهره بردن از اسپیلنیت های شبانه و گچ گرفتن می گردد. از بهترین و اثر بخش ترین اقدامات درمانی می توان به کفی های طبی اشاره نمود.

بهره بردن از کفی های طبی اقدامی درمانی ابتدایی و محافظه کارانه است و شیوه ای آسان برای آرام شدن درد ناشی از به وجود آمدن خارهای استخوانی می باشد.

پدهای پاشنه ی پا، کفی پاشنه و کفی های که اندازه آن مناسب با قوس کف پا باشد به آسانی بعد از گذاشته شدن در کفش با پای بیمار سازگار می شود و به شکل اثر بخشی درد موجود به دلیل ابتلا به التهاب فاسیای کف پا را تسکین می بخشد.

این کفی ها ساخته شده از موادی خاص هستند تا قادر شود نیاز آناتومی پا را تأمین کند. طراحی های این کفی ها به شکلی می باشد که بیشترین حمایت را از قسمت هایی که دچار التهاب گشته فراهم می نمایند.

این کفی ها انعطاف پذیر هستند، از این رو وقتی بیمار راه می رود یا می دود اثرات ناشی از ابتلا به التهاب فاسیای کف پا و سایر بیماری های دردناک را بدون اینکه سبب ناراحتی بیمار گردد و در زندگی روزمره ی بیمار اختلالی ایجاد نماید، کاهش می دهد.

با وجود نوع امواج ضربه ای امکان دارد بیمار در طول درمان درد قابل تحملی را درک نماید، اما احتیاجی به انجام تزریق نمی باشد.

بهبودی به وسیله ی شاک ویو

درمان های ابتدایی برای درمان خار پاشنه در منزل شامل به کار بردن پد پاشنه، انجام دادن ورزش، استفاده کردن از آب گرم، کشش تاندون و سایر موارد می باشد. اما گاهی اوقات، دیگر این روش ها جوابگو نیست و می بایست از روش هایی مانند شاک ویوتراپی استفاده نمود.

بهبودی به وسیله ی شاک ویو
بهبودی به وسیله ی شاک ویو

امواج شاک ویو تأثیرات بسزایی را بر روی بافت آسیب دیده ی بدن خواهد داشت.

ایجاد رگ های خونی تازه:

شاک ویو تراپی سبب به وجود آمدن رگ های خونی تازه در قسمت های آسیب دیده می گردد. این رگ های خونی برای تأمین کردن اکسیژن و همچنین مواد غذایی بافت ها است.

تحریک نمودن تولید کلاژن:

ایجاد مقدار کافی کلاژن یک ضرورت برای روند درمانی بافت های آسیب دیده ی اسکلتی و تاندون ها می باشد که این مهم به وسیله دستگاه شاک ویو قابل انجام می باشد.

رقیق نمودن فیبرو پلاست های کلسیم:

جمع شدن کلسیم بیشتر نتیجه ی پاره شدن میکروسکوپیک ناشی از تاندون است. رقیق نمودن مقدار کلسیم به وسیله ی شاک ویو، التهاب به وجود آمده را کم می کند.

آزاد نمودن نقاط ماشه ای:

نقاط ماشه ای از دلایل شایع دردهای گردن و شانه می باشد. امواج شاک ویو با آزاد نمودن نقاط ماشه ای دردهای بیمار را کم می کند.

بعضی از مراکز فیزیوتراپی جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های شاک ویو را در تجهیزات خود دارند. شیوه ی کار این دستگاه به این شکل است که برای درمان از راه دستگاه شاک ویو اول بیمار باید به وسیله ی یک فیزیوتراپیست ویزیت گردد. فیزیوتراپیست بیماری را بررسی نموده و سابقه ی بیمار را چک می نماید. تا مطمئن شود شاک ویو برای بیمار مناسب می باشد.

پزشک یک ژل اولتراسوند را در قسمتی که آسیب دیده گذاشته و بعد دسته ی دستگاه را روی ژل می گذارد. به طور معمول شاک ویوتراپی حدودأ 10 تا 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

چند دقیقه بعد از انجام کار، درد بیمار به مقدار زیادی کم می شود. شاک ویو درمانی اغلب یک بار در هفته و با دقت در نتیجه حاصل از درمان، به طول 3 تا 6 هفته انجام می گیرد. البته درصد بالایی از بیماران در همان جلسه ی اول کم شدن درد را خیلی زیاد درک می کنند.

درمان امکان دارد سبب ناراحتی و اختلالات کمی به مدت 4 تا 5 دقیقه گردد. این اختلالات بعد از تمام شدن درمان برطرف شده و هیچ نوع عارضه ای بر روی بدن بیمار باقی نمی گذارد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

مراقبت پس از شاک ویو

به غیر از جلسه اول که بیمار باید استراحت کند، در روزهای بعد در میان جلسات درمان بیمار امکان انجام همه ی فعالیت های روزمره به علاوه ی ورزش های سنگین، رانندگی های طولانی و پیاده روی های طولانی را دارد.

پس از درمان بیمار می تواند بلند شود و همان موقع حرکت کند. اگر پس از درمان شاک ویوتراپی ناراحتی و درد اتفاق بیافتد، بیمار می تواند از داروهای ضد درد استفاده نماید. ولی داروهای ضد التهابی و یخ را مورد استفاده قرار ندهد چون امکان دارد روند درمان با اختلال روبرو شود.

مراقبت پس از شاک ویو
مراقبت پس از شاک ویو

به طور معمول بیمار به 3 تا 5 جلسه برای درمان احتیاج است. البته نتیجه را سریعاً بعد از جلسه ی اول می توان مشاهده کرد. در جلسه ی دوم درمان درد کم تر می شود و در سومین جلسه درد به وضوح تسکین پیدا کرده است. همین طور پزشک بعضی از حرکات کششی و تقویتی را به بیمار یاد می دهد. این حرکات در کنار شاک ویوتراپی به مدت زیاد بهترین نتیجه را نشان می دهد.

ورزش های مناسب برای خار پاشنه

یک سری حرکات ورزشی هم وجود دارد که در درمان خار پاشنه مناسب می باشد که در زیر به آن اشاره خواهد شد.

انجام کشش فاسیای کف پا:

باید باندی پهن را در کف پا و یا زیر انگشتان پا گذاشت و دو سر آن را در دست قرار داده و کشیده به شکلی که انگشتان پا به هم نزدیک گردند. این شرایط را تا 30 ثانیه باید حفظ کرد. هفت یا هشت بار در طول روز باید این حرکت را تکرار نمود.

کشش تاندون آشیل:

باید ایستاد و یک پا را جلوتر از پای دیگر گذاشت. سپس پای جلویی را از زانو خم کرد. باید دقت داشت که تماس کف پاها با زمین نمی بایست قطع گردد. به این صورت باید در پشت پا حالت کشش را احساس نمود. این وضعیت تا سی ثانیه باید باقی بماند و هفت یا هشت بار در روز تکرار شود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

گرفتن خودکار توسط پا:

باید یک خودکار ار روی زمین گذاشته و با پاها آن را از زمین برداشت به شکلی که همه ی انگشتان پا دور خودکار را بپوشاند. به مدت 5 ثانیه خودکار را به این شکل باید نگه داشت. انجام دادن این شیوه 3 تا 4 بار در روز باید انجام شود.

نوشتن حروف الفبا:

باید با انگشت بزرگ پا حروف الفبا را در هوا نوشت. این کار برای هر پا باید در روز 3 مرتبه تکرار شود.

استفاده کردن از آب گرم:

در هر روز عصر و یا صبح و یا پیش از بلند شدن از رختخواب، به اندازه ی 15 دقیقه پاها را در آب گرم گذاشت. بعد از آن پاها را خشک نموده و 5 تا 10 دقیقه به وسیله ی گوشت کوب به آرامی بر روی پاشنه ی پا کوبید. فقط باید مواظب بود ضربه ها محکم نشود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

استفاده کردن از یخ:

در یک لیوان بستنی آب ریخته و در فریزر گذاشت. بعد از گذشت نیم ساعت یک عدد چوب بستنی در لیوان گذاشته و مهلت داد تا به طور کامل یخ بزند؛ بعد چوب بستنی را در دست قرار داد و به شکل دایره هایی که روی هم را می پوشاند بر روی پاشنه ی پا کشید به شکلی که هر دایره، نصف دایره ی قیل را پوشش دهد. البته این شیوه فقط در کاهش درد و التهاب تأثیر دارد و باعث درمان بیماری نخواهد شد.

کفی مخصوص برای کف پای صاف:

اگر کف پای کسی صاف می باشد و قوس طبیعی خود را نداشته باشد، باید از کفی های خاص برای حفظ کردن قوس کف پا استفاده کرد.

بعضی روش های قدیمی نیز هستند که هنوز هم برای برطرف نمودن خار پاشنه مورد استفاده قرار می گیرند مثل: انجام دادن ماساژ (یکی از راه های خوب برای درمان خار پاشنه ماساژ دادن با روغنی گرم مانند زیتون، سیاهدانه، کنجد، نارگیل، هسته ی قیسی، شتر مرغ و کوهان شتر می باشد)، گرم نگه داشتن جای خار پاشنه، حجامت کردن و یا زالو اندازی، مصرف نکردن غذاهای سرد، مصرف کردن کلسیم های طبیعی

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

شاک ویوتراپی برای سلولیت

سلولیت اختلال چربی زیر پوست می باشد که به دلایل مختلفی امکان دارد اتفاق بیافتد که در این اختلال سطح پوست تغییر شکل خواهد داد. یکنواختی پوست از بین رفته و فرورفتگی هایی در سطح پوست به وجود می آید و نمای پوست پرتقالی شکل می گردد. این اتفاق بیشتر در زنان دیده می شود. سلولیت بیشتر در قسمت لگن، ران ها، شکم و بازوها پیش می آید. عواملی مانند ژنتیک، چاقی، تغییرات هورمونی، بالا رفتن سن و سیگار سبب به وجود آمدن سلولیت می گردند.

شاک ویوتراپی برای سلولیت
شاک ویوتراپی برای سلولیت

درمان های زیادی برای از بین بردن سلولیت موجود است. یکی از این درمان ها استفاده کردن از رادیال است که با تحریک شدن توسط اثرات بیولوژیک سبب ایجاد عروق خونی و بهبود گردش خون و لنف قسمت مورد درمان می گردد و در آخر امکان دارد سبب درمان سلولیت با شاک ویو گردد.

شاک ویوتراپی ران

   شاک ویو برای ران در شکل های مختلفی انجام می شود. در اختلالات و درگیری های عضلات این قسمت، بورسیت تروکانتر و کلسیفیشن های قسمت ران امکان دارد از شاک ویو با همراهی دیگر درمان های فیزیوتراپی مثل درمان های دستی و تمرین درمانی استفاده می گردد.

بعد از معاینه ی بیمار به وسیله ی فیزیوتراپیست، با توجه به مشکل بیمار امکان دارد از شاک ویو رادیال و یا فوکوس و یا هر دو مورد برای درمان مورد استفاده واقع شود.

شاک ویوتراپی ران
شاک ویوتراپی ران

درمان با شاک ویو از میزان انرژی و تعداد شوک های پایین درمان شروع می گردد. با توجه به سطح تحمل بیمار مقدار انرژی و تعداد شوک ها بالا می رود. جلسات درمانی برای این شیوه 3 تا 5 جلسه می باشد. تعداد جلسات و فاصله ی میان آن ها با توجه به نظر و گفته ی پزشک امکان دارد تغییر کند.

هزینه ی شاک ویو تراپی

   هزینه ی شاک ویوتراپی به ویزیت اولیه ی بیمار وابسته است و اینکه چند جلسه و در هر جلسه چه مقدار از این روش مورد احتیاج می باشد. هر مرکز درمانی هزینه ی متفاوت با توجه به مکان جغرافیایی، پزشک معالج و میزان شناخته شدن در میان بیماران دارد.

هزینه ی شاک ویو تراپی
هزینه ی شاک ویو تراپی

در حال حاضر هزینه خار پاشنه برای هر پا مبلغی مشخص و جداگانه حساب می شود و اگر بیمار دفترچه داشته باشد هزینه ها 20 درصد کاهش پیدا می کند. البته مبلغ بیمه ها ثابت نیست و هر شرکت و یا ارگان ممکن است مبلغی بیشتر و یا کم تر را برای افراد طرف قرار داد خود در نظر داشته باشد.

معین کردن این هزینه به شرایط بیمار و معابنه ی اولیه ی وی وابسته است. اینکه بیمار به چند جلسه برای درمان محتاج است و چه دستگاه هایی برای بیمار در کنار شاک ویوتراپی به کار می رود، در تعیین هزینه مؤثر می باشد. بیماران برای مشخص کردن هزینه ی دقیق درمان باید با مرکزی که در آن معاینه شده اند، هماهنگ کنند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه شاک ویو خار پاشنه هستید

نتیجه گیری

هر بیماری که وجود دارد علل و دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. ابتدا باید بیماری توسط پزشک تشخیص داده شود و سپس درمان انجام شود. در این مقاله هزینه ی شاک ویوتراپی خار پاشنه و اطلاعات مربوط به این بیماری، با تمام جزئیات مورد بررسی قرار گرفت.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

خار پاشنه استخوانی در پا است که در اثر دلایل مختلف که در طول مقاله به آن اشاره شد به وجود می آید که با روش های مختلف درمان می شود که مطمئن ترین آن ها شاک ویوتراپی است.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ابتدا شاک ویوتراپی معرفی و جزئیات کار آن بیان شد و سپس کاربرد آن برای خار پاشنه گفته شد. در آخر نیز در مورد هزینه های آن صحبت شد که هر شخص برای انجام خار پاشنه چه مقدار باید هزینه کند. هزینه شاک ویوتراپی برای خار پاشنه بستگی به مکانی که کار در آن جا انجام می شود، پزشک معالج و اندازه ی خار پاشنه بستگی دارد.

با همه ی توضیحاتی که در مورد این موضوع داده شد سعی شد اطلاعاتی تا حدی کامل و مفید در اختیار خوانندگان قرار دهد. امید است که این مطالب مورد قبول خوانندگان این مقاله قرار گیرد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.