هزینه فیزیوتراپی با لیزر
فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم هزینه فیزیوتراپی با لیزر و سایر عوامل موثر بر هزینه های این درمان را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. در سال های اخیر لیزرتراپی به عنوان یکی از مهم ترین بخش های درمانی در فیزیوتراپی معرفی و مورد استفاده قرار گرفته است. برای آشنایی با روند انجام لیزرتراپی و عوامل موثر بر هزینه های آن و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

هزینه فیزیوتراپی با لیزر
هزینه فیزیوتراپی با لیزر

مطالبی که در این مقاله مورد پرسش و پاسخ قرار می گیرند:

– فیزیوتراپی با لیزر چگونه صورت می گیرد؟

– لیزر درمانی  یا لیزرتراپی چیست و چه تاثیری بر هزینه های فیزیوتراپی دارد؟

– لیزر درمانی در فیزیوتراپی به چند صورت انجام می شود؟

– انجام هریک از روش های فیزیوتراپی با لیزر چه تاثیری بر هزینه های مربوط به آن دارد؟

– تفاوت هزینه لیزر درمانی برای انجام فیزیوتراپی قسمت های مختلف بدن به چه صورت می باشد؟

– فیزیوتراپی با لیزر چه فوایدی را به دنبال دارد؟

– چه عواملی بر هزینه های فیزیوتراپی با لیزر تاثیرمستقیم دارد؟

– فواید انجام فیزیوتراپی با لیزر در روند بهبود و درمان چیست؟

– آیا فیزیوتراپی با لیزر دوره آمادگی و ریکاوری مخصوص به خود را دارد؟

– آیا آمادگی های پیش از فیزیوتراپی با لیزر و دوران نقاهت آن می تواند بر هزینه های مربوط به آن موثر باشد؟

 

همانطور که عنوان شد، لیزرتراپی یکی از بخش های مهم در درمان های سایر بیماری ها و آسیب هایی می باشد که به واسطه فیزیوتراپی بهبود می یابند. در واقع لیزرتراپی نوعی از درمان های پر کاربرد است که طیف وسیعی از آسیب ها و بیماری ها را به خوبی تحت درمان قرار می دهد.

در اغلب موارد بیماری هایی وجود داشته است که پیش تر درمان آن به سختی انجام می شد، اما امروزه به واسطه پیشرفت ها و دستاورد های دنیای پزشکی در شاخه فیزیوتراپی، همان بیماری ها به سادگی از طریق لیزر درمانی  قابل بهبود و درمان می باشند.

– فیزیوتراپی با لیزر چگونه صورت می گیرد؟

فیزیوتراپی علمی است که می توان آن را به عنوان یکی از شاخه های توان بخشی بیان کرد. اگر بخواهیم در یک جمله فیزیوتراپی را تعریف کنیم می توان گفت که فیزیوتراپی ” به ثمر رساندن عملیات و فرآیندی به منظور بازگرداندن قوای جسمانی و عملکرد های طبیعی عضلات به روال سابق و قبل از بیماری گفته می شود که این روند باید برای هر شخص به صورت اختصاصی و انفرادی انجام گیرد ” می باشد. به بیان دیگر فیزیوتراپی علمی است که به بهبود کیفیت هر چه بهتر زندگی افراد بیمار و آسیب دیده کمک می کند.

- فیزیوتراپی با لیزر چگونه صورت می گیرد؟
– فیزیوتراپی با لیزر چگونه صورت می گیرد؟

البته لازم به ذکر می باشد که پس از پیشرفت های جهانی در انجام این درمان بسیار کارآمد، باید گفت که برای انجام فیزیوتراپی روش های متعددی وجود دارد و هر یک از این روش ها به نحوی بر روند بهبودی بیمار تاثیر بسزایی دارند.

در سال های اخیر لیزرتراپی یا همان درمان آسیب ها با لیزر، به صورت گسترده تری جای خود را در بخش فیزیوتراپی باز کرده است، به نحوی که به عنوان یکی از مهم ترین روش های فیزیوتراپی می توان از لیزر درمانی نام برد. شایان ذکر می باشد که لیزرتراپی برای تمام قسمت های مختلف بدن که دچار آسیب یا بیماری شده اند با هزینه های متفاوتی صورت می گیرد که در ادامه این موضوع را نیز تحت بررسی قرار می دهیم.

همان طور که بیان کردیم لیزر درمانی یکی از روش های بسیار موثر در درمان بیماری ها می باشد و در درمان آسیب های جدی در بخش فیزیوتراپی نیز بی تاثیر نیست.

لیزر درمانی که به واسطه تجمع و تمرکز نور در مرکز درد انجام می پذیرد، باعث از بین رفتن تجمعات بافت های پوستی و درد ناشی از آن می شود.

لیزر درمانی این توانایی و قابلیت را برای فیزیوتراپیست ها فراهم می کند که تا با نهایت دقت و ظرافت بر روی تمامی بافت های آسیب دیده کار کند و روند درمان را ادامه دهد، این فرآیند منجر به درمان بافت آسیب دیده بدون بروز مشکلات و یا آسیب هایی به سایر بافت های بدن می شود.

یکی از ویژگی های لیزر درمانی این است که بر خلاف برخی منابع نوری، در روش لیزر درمانی نور لیزر را می توان تنظیم و کنترل کرد. این قابلیت با استفاده از تجهیزات پیشرفته در اختیار کادر درمانی در مراکز فیزیوتراپی  قرار می گیرد و بدین ترتیب می توان عمق نفوذ نور و طول موج های مختلف آن را تا میزان لازم و در نهایت دقت تنظیم کرد.

قابلیت کنترل امواج نورهای لیزر، این امکان مهم را برای فیزیوتراپیست فراهم کرده است که با کنترل کامل و دقت بسیار بالا به کوچک ترین بافت های بدن نیز نفوذ کند و به درمان هر چه بهتر آسیب بپردازد، بدون این که بر روی بافت های اطراف محل آسیب دیده نیز تاثیر منفی داشته باشد.

– لیزر درمانی یا لیزرتراپی چیست و چه تاثیری بر هزینه های فیزیوتراپی دارد؟

با توجه به آنچه که بیان شد، لیزرتراپی در فیزیوتراپی نقش بسیار مهم و کاربردی دارد، پس به طبع روی هزینه های مربوط به آن نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت. لیزر درمانی در فیزیوتراپی بیشتر برای درمان بیماری های اسکلتی، عضلانی و سیستم های عصبی به کار برده می شود. روند درمان بیماری و آسیب ها به نحوی بر بهبودی بیمار تاثیر مثبت داشته است که در سال های اخیر لیزر درمانی به عنوان یکی از بخش های شلوغ و پر طرفدار مراکز فیزیوتراپی شناخته شده است.

- لیزر درمانی یا لیزرتراپی چیست و چه تاثیری بر هزینه های فیزیوتراپی دارد؟
– لیزر درمانی یا لیزرتراپی چیست و چه تاثیری بر هزینه های فیزیوتراپی دارد؟

ممکن است نحوه عملکرد این درمان برای برخی ها سوال باشد، در یک جمله می توان گفت که اشعه های لیزر تنها با هدف انتقال انرژی عمل می کنند و به این صورت، نور حاوی انرژی بر روی بافت مورد نظر تمرکز کرده و منجر به بهبود و درمان بیمار خواهد شد.

جالب است بدانید که ابتدایی ترین روش های لیزر درمانی در سال 1970 و در عمل های جراحی صورت گرفته است اما به تدریج و با رشد و پیشرفت تکنولوژی در دنیای پزشکی، این روش پا به درمان های فیزیوتراپی گذاشت.

لازم به ذکر می باشد که امروزه از لیزر درمانی به روش های مختلف و با هزینه های متفاوت در فیزیوتراپی بهره برده می شود.

پیشرفت تکنولوژی و دستگاه ها و تجهیزات لیزر درمانی این امکان را فراهم کرده است که با استفاده از تنظیمات و کنترل  بر روی میزان قدرت و شدت لیزر، از این درمان به دو صورت لیزر پر توان و لیزر کم توان به کار برده شود، همچنین بهتر است بدانید که انجام هر یک از روش های نام برده به نحوی تاثیر مستقیم و موثری بر هزینه فیزیوتراپی با لیزر دارد.

لازم است بدانید که برای انجام درمان های فیزیوتراپی با استفاده از لیزر، نیاز به تخصص و مهارت های خاصی است و چنان چه لیزرتراپی به واسطه فیزیوتراپیستی که در این زمینه تخصص دارد صورت پذیرد، روند بهبود و درمان بدون هیچ گونه عارضه ای خاصی اتفاق می افتد و پس از انجام آن نیز عوارضی برای فرد بهبود یافته به دنبال نخواهد داشت، به یاد داشته باشید که این بهبودی زمانی حاصل  می شود که تمامی مراحل فیزیوتراپی با لیزر بر اساس روش ها و متد خاص و اصولی انجام گیرد.

در این قسمت ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چه کسانی منتخب انجام فیزیوتراپی با استفاده از اشعه های لیزر و به بیان دیگر لیزر درمانی هستند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که انجام فیزیوتراپی یکی از روش های مهم و کارآمد در درمان بسیاری از بیماری ها می باشد و لیزر درمانی بخش مهمی از فیزیوتراپی است که برای انجام آن، باید برخی آزمایشات و یا دستورات پزشکی رعایت شود و پس از بررسی های انجام شده و مشاوره های پزشکی، مشخص می شود

که لیزرتراپی مناسب برای درمان می باشد یا خیر، البته لازم به ذکر است که تنها عده کمی از افراد به اشعه های نوری لیزر حساس می باشند که در این صورت روش های دیگری برای درمان آن ها انتخاب می شود.

– لیزر درمانی در فیزیوتراپی به چند صورت انجام می شود؟

همان طور که گفته شد فیزیوتراپی به روش لیزر درمانی   به روش های مختلفی صورت می گیرد. به طور کلی لیزر درمانی منجر به ایجاد حرارت و در نهایت تحرک بافت های مختلف بدن می شود که با به کار گیری امواج و اشعه های نوری به عنوان یک درمان غیر تهاجمی صورت می پذیرد.

در طول درمان به واسطه لیزر هیچ عارضه ای برای بیمار به وجود نمی آید، همچنین طول موج و اشعه ها هیچ گونه لرزش و صدایی ایجاد نمی کند و تنها بر وی بافت های هم بند تاثیر می گذارد، به این نحو هیچ گونه تاثیر منفی بر روی سایر بافت های نزدیک به محل آسیب دیده ندارد. با توجه به تمامی تعاریف هزینه فیزیوتراپی با لیزر به عوامل متفاوتی بستگی دارد، یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه های مربوط فیزیوتراپی با لیزر، انتخاب روش درمانی می باشد.

- لیزر درمانی در فیزیوتراپی به چند صورت انجام می شود؟
– لیزر درمانی در فیزیوتراپی به چند صورت انجام می شود؟

فیزیوتراپی با لیزر به دو صورت لیزر پر توان و لیزر کم توان انجام می گیرد و این نام گذاری به واسطه ی میزان توان و قدرت خروجی از دستگاه می باشد. لازم به ذکر است که انجام هر یک از روش های لیزر درمانی با هزینه های خاص و ویژه ای همراه می باشند.

– فیزیوتراپی با لیزرهای سطح پایین ( کم توان)

– فیزیوتراپی با لیزرهای سطح بالا ( پر توان)

 

– انجام هریک از روش های فیزیوتراپی با لیزر چه تاثیری بر هزینه های مربوط به آن دارد؟

همانطور که عنوان شد لیزر یک نوع درمان غیر تهاجمی به منظور بهبود حال بیمار و فرد آسیب دیده می باشد و تاثیرات مثبتی بر روی نقاط آسیب دیده دارد، چنانچه خواهان تاثیر بیشتر می باشید این نوع از درمان باید مستقیما بر روی پوست صورت گیرد و شما به تدریج گرمای تسکین بخشی را در نقاطی که تحت درمان قرار گرفته اند احساس می کنید.

- انجام هریک از روش های فیزیوتراپی با لیزر چه تاثیری بر هزینه های مربوط به آن دارد؟
– انجام هریک از روش های فیزیوتراپی با لیزر چه تاثیری بر هزینه های مربوط به آن دارد؟

– فیزیوتراپی با لیزرهای سطح پایین ( کم توان) و تاثیرات آن بر هزینه های مربوطه:

LLLT  یا همان لیزرهای کم توان قادر به خروج تنها نیم وات از قدرت لیزر  هستند و فقط برای درمان آسیب های ضعیف تر مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع از درمان ها به واسطه لیزرهای کم توان به منظور کاهش درد، التهاب های پوستی استفاده می شود.

لیزر می تواند به راحتی در بافت های سخت و نرم بدن نفوذ کند و به تدریج درد را کاهش دهد و هر دو نوع لیزر درمانی نیز به همین روال بیماری را درمان می کنند. حرارت ناشی از لیزر کم توان بر روی پوست بسیار نامحسوس می باشد، به طوری که طی مدت زمان درمان بیمار متوجه هیچ گونه گرما و حرارتی نخواهد شد.

این نوع از درمان به تعامل نور با بافت های بدن می پردازد و در سال های اخیر به عنوان یک درمان ایمن و اثر بخش در مراکز فیزیوتراپی جایگاه خاصی دارد. با استفاده از این روش بیماران و افراد آسیب دیده می توانند بدون انجام جراحی های خطرناک و یا مصرف داروهای شیمیایی که عوارض زیادی را به دنبال خواهد داشت، به بهبوی کامل برسند.

به علاوه لیزر کم توان یا سطح پایین شرایطی را فراهم می کند که فرد آسیب دیده و بیمار، به سادگی شاهد بهبودی در روند درمان خود باشد، این تغیرات از جلسات سوم تا پنجم اتفاق می افتد.

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه های مربوط به فیزیوتراپی با لیزرهای کم توان، تعداد جلسات و مدت زمانی است که بیمار برای انجام لیزر درمانی تحت نظر فیزیوتراپیست قرار می گیرد. لازم به ذکر می باشد که طول جلسات مورد نظر به عارضه و آسیبی که باید درمان شود بستگی دارد، به طور کلی مدت زمان جلسات مربوطه بیش از چند دقیقه طول نمی کشد، اما در همین مدت زمان کوتاه نیز فرد قادر به مشاهده تغیرات مثبت در روند بهبودی خود می باشد.

از لیزرتراپی کم توان در درمان بیماری های زیادی استفاده می شود، در واقع هر گاه هدف، درمان های سطحی  با اثرات تاثیر گذارتر و ضد التهاب باشد، از این نوع لیزرتراپی استفاده می شود.

از لیزرتراپی با توان کم در درمان بیماری هایی همچون:

– اختلالات اسکلتی

– دردهای عضلانی

– آرتروز

– درمان زخم ها

– سایر آسیب های ورزشی که هدف مصدومیت بافت های نرم بوده است.

– دردهای نخاعی

– کمر و گردن درد

– و…

استفاده می شود و هزینه ی مربوط به فیزیوتراپی با لیزرهای کم توان در بیماری های نام برده با هم متفاوت می باشد، چرا که تمامی اثرات LLLT دارای منابعی در سطح سلول می باشد. به طور کلی فیزیوتراپ پس از انجام ارزیابی های لازم بر اساس آزمایشات و مشاوره های پزشکی، تعداد جلسات مربوط به درمان آسیب ها به واسطه لیزر کم توان را مشخص می کند و همین امر تعیین کننده هزینه های مربوط به فیزیوتراپی با لیزر می باشد.

از لیزرتراپی با توان کم در درمان بیماری هایی همچون:
از لیزرتراپی با توان کم در درمان بیماری هایی همچون:

– فیزیوتراپی با لیزرهای سطح بالا (پر توان) و تاثیرات آن بر هزینه های مربوطه:

یکی دیگر از روش های لیزر درمانی انجام معالجات با استفاده از لیزرهای پر توان می باشد. این نوع از درمان به واسطه ی لیزر توانی بالاتر نسبت به LLLT دارد، به گونه ای که بر روی دردها، کنترل و مدیریت بیشتری خواد شد

همین امر سبب می شود که درمان برخی بیماری و آسیب های شدیدتر به واسطه لیزرهای پر توان صورت پذیرد، علاوه بر این قدرت بیشتر و عدم اعتیاد به این نوع از درمان دردها می تواند به طور مستقیم بر روی هزینه های مربوط به فیزیوتراپی با لیزر تاثیرات زیادی داشته باشد.

- فیزیوتراپی با لیزرهای سطح بالا (پر توان) و تاثیرات آن بر هزینه های مربوطه:
– فیزیوتراپی با لیزرهای سطح بالا (پر توان) و تاثیرات آن بر هزینه های مربوطه:

فیزیوتراپی  با لیزرهای پر توان که با نام اختصاری HLT شناخته شده اند، نوعی فرآیند طبیعی برای انتقال انرژی به منظور درمان سریع بیماری و یا تسکین دردهای غیر قابل تحمل  می باشند که با قدرت بالا و طول موج صحیح تر و پر توان تر به بافت های بدن در لایه های زیرین نفوذ می کند و به بهبود و درمان بیماری و سایر آسیب های ورزشی همچون  کشش عضلات یا انحراف مفاصل، درد کمر ناشی از مثلاً فتق دیسک یا اختلالات موجود در ناحیه‌ی سرویکس کمک می کند.

لیزرهای پر توان، قدرت و طول موجی بیش تر از نیم وات را از دستگاه لیزر عبور می دهند و تاثیرات بیشتری بر بیمارها خواهند داشت

به علاوه باعث حرارت و گرمای بیشتری خواهند شد. در اغلب موارد حرارت ناشی از لیزرهای پر توان باعث التهابات پوستی و سوزش و قرمزی می شود

اما این گونه عوارض عمر طولانی مدتی ندارند و پس از چند ساعت پوست به حالت اولیه خود در می آید. تعداد جلسات فیزیوتراپی و هزینه های مربوط به آن بر اساس تشخیص و ارزیابی های فیزیوتراپیست می باشد و با توجه به شدت آسیب های وارده ممکن است تعداد جلسات بین 1 تا 3 جلسه در هفته انجام گیرد، البته مدت زمان جلسات و هزینه های آن به میزان شدت عارضه ی ایجاد شده بستگی خواهند داشت.

لیزرهای پر توان نیز همانند لیزرهای کم توان قابلیت درمان بسیاری از بیمارها و آسیب ها را دارند، اما تفاوتی که در این دو نوع درمان  وجود دارد، میزان حرارت و توان قدرتی آن ها در درمان بیماری ها می باشد، لیزرهای کم توان به علت میزان حرارت بسیار پایین و ناملموس به لیزر سرد نیز معروف می باشند. به یاد داشته باشید که در زمان انجام لیزرتراپی باید تمامی اصول ایمنی توسط فیزیوتراپیست رعایت شود، این اصول شامل استفاده از عینک های مخصوص و بهداشت محیط می باشد.

– تفاوت هزینه لیزر درمانی برای انجام فیزیوتراپی قسمت های مختلف بدن به چه صورت می باشد؟

فیزیوتراپی با لیزر یکی از روش های برتر و پر کاربرد در درمان بیماری های و آسیب ها مورد استفاده قرار می گیرد، این روش تا جایی پیشرفت کرده است که در برخی موارد می تواند به عنوان یک جایگزین مناسب برای برخی جراحی ها انتخاب شود.

در این قسمت قصد داریم به فواید استفاده از لیزر در درمان آسیب های نقاط مختلف بدن و سایر هزینه های مربوط به آن توضیحاتی در اختیار شما قرار دهیم.

- تفاوت هزینه لیزر درمانی برای انجام فیزیوتراپی قسمت های مختلف بدن به چه صورت می باشد؟
– تفاوت هزینه لیزر درمانی برای انجام فیزیوتراپی قسمت های مختلف بدن به چه صورت می باشد؟

لیزرتراپی روند بهبود آسیب ها را افزایش داده و به عنوان یک تسریع کننده و ترمیم کننده بافت های تخریب شده و یا ضربه دیده عمل می کند. عملکرد این دستگاه به گونه ای می باشد که زمان و میزان نزدیکی آن به پوست بدن، قابل تنظیم و کنترل می باشد و به وسیله انتقال انرژی منطقه آسیب دیده را درمان می کند. تمامی نکات عنوان شده به نحوی در هزینه های ثابت فیزیوتراپی با لیزر برای تمام نقاط قابل درمان موثر می باشد.

سوالی که ممکن است در این قسمت برای کاربران پیش آید این است که از فیزیوتراپی با لیزر برای درمان چه قسمت هایی استفاده می شود؟ به بیان دیگر موارد استفاده و کاربرد از فیزیوتراپی با لیزر کدامند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که از لیزرتراپی برای تکمیل درمان خیلی از فیزیوتراپی ها استفاده می شود، اما پر کاربرد ترین آن ها را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان دیسک کمر

– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان زانو

– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان دیسک گردن

 

پیش از توضیحات لازم در رابطه با کاربرد لیزر درمانی در هریک از موارد عنوان شده، باید توجه داشته باشید که هزینه فیزیوتراپی با لیزر برای نواحی مختلف بدن به تعداد جلسات و اقدامات و تمرینات آن بستگی دارد.

– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان کمر:

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از فیزیوتراپی با لیزر برای درمان دیسک کمر، کاهش میزان فتق دیسک و التیام ریشه های عصبی ملتهب و دردناک است. در این روش با استفاده لیزر روند بهبود رشد مویرگ ها را در یک سوم خارجی دیسک افزایش می دهد و مقاومت کششی بافت های زنده را تا حد زیادی تقویت می کند، این امر سبب تقویت دیسک، کاهش درد و از بین بردن التهابات  و در نتیجه منجر به عدم شکل گیری اسکار می شود، تمامی اقدامات انجام شده به منظور کوچک کردن بافت های متورم و بزرگ شده در دیسک می باشند.

– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان زانو:

یکی از درد های رایج در دنیا مخصوصا در افراد مسن درد در ناحیه زانو می باشد که بسیاری را به یک جا نشینی عادت داده است. روش های متعددی برای درمان این بیماری وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به فیزیوتراپی با لیزر اشاره داشت.

- فیزیوتراپی با لیزر برای درمان زانو:
– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان زانو:

هزینه های مربوط به این درمان بر اساس تعداد جلسات فیزیوتراپی مشخص می شود، به علاوه در این درمان از هر دو روش کم توان و پر توان استفاده می شود که در پایان به ترمیم بافت های آسیب دیده ختم می شود.

توجه داشته باشید که درمان  درد های زانو باید فاز به فاز صورت پذیرد و در ابتدا سعی فیزیوتراپیست بر کاهش درد و التهابات بافت های آسیب دیده می باشد، به نحوی که شخص قادر به ادامه جلسات فیزیوتراپی با لیزر باشد.

– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان دیسک گردن:

دردهای مربوط به دیسک گردن گاهی اوقات به تدریج رشد می کند، اما در بعضی مواقع فرد به یک باره دچار عارضه های پر درد در ناحیه دیسک گردن می شود، در این مواقع فیزیوتراپی با لیزر پرتوان یکی از راه کارهای مهم و اساسی می باشد که در ابتدا به عمق بافت نفوذ می کند و بر روی سلول های عصبی تاثیر می گذارد تا جلوی انتقال درد به مغز را بگیرد. این مکانیزم سبب می گردد که درد تا حدی تسکین پیدا کند، سپس به واسطه سرعت بخشیدن به تولید مثل و رشد سلولی، باعث ترمیم بافت های آسیب دیده می شود.

هزینه های مربوط به فیزیوتراپی با لیزر برای درمان دیسک گردن به عواملی همچون میزان پاسخ گویی بدن به درمان در تعداد جلسات تعیین شده توسط فیزیوتراپیست بستگی دارد.

- فیزیوتراپی با لیزر برای درمان دیسک گردن:
– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان دیسک گردن:

– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان شانه:

از مشکلات رایج کتف و شانه که به واسطه فیزیوتراپی با لیزر قابل درمان و بهبودی است، می توان به: افتادگی شانه، خشکی شانه، درد های مایوفاسیال و… اشاره کرد و هزینه های مربوط به درمان هر یک از مشکلات مذکور متفاوت از هم می باشد. بهترین راه کار برای درمان این بیماری ها لیزر درمانی می باشد که به صورت مرحله های زنجیره وار صورت می گیرد، کاهش درد و التهابات موجود اولین مرحله می باشد که به واسطه آن تحمل درد را برای سایر جلسات فیزیوتراپی با لیزر فراهم می کند.

اقدام بعدی در بیماران مبتلا به خشکی شانه، انجام تمرینات در درمان کپسولیت یا همان چسبندگی شانه می باشد. در این روش استفاده از لیزر پر توان می تواند به نحوی تمامی مشکلات را برطرف سازد.

- فیزیوتراپی با لیزر برای درمان شانه:
– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان شانه:

در درمان مایوفاسیال که به نوعی درد در یک نقطه از کتف یا شانه متمرکز می باشد، با انجام لیزرتراپی میزان درد را در ناحیه های مختلف کاهش می دهند، سپس به ترمیم بافت های آسیب دیده می پردازند.

– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان مچ دست:

نقش فیزیوتراپیست در درمان درد ها و مشکلات مربوط مچ دست می تواند به صورت گسترده باشد، به این معنا که در صورتی که آسیب های مربوطه با انجام لیزرتراپی به صورت قطعی درمان شود، مراحل مخصوص به خود را طی خواهد کرد، به این ترتیب که فیزیوتراپیست با ارزیابی ارگونومی، فرد را در درمان بیماری کمک کند. در این روش بخش های مختلف مچ دست بررسی می شود و در این صورت محل آسیب درده شناسایی خواهد شد، چنانچه مشکل ایجاد شده به علت شکستگی های ناشی از ضربات باشد، استخوان شکسته شده باید سر جای خود قرار گیرد.

- فیزیوتراپی با لیزر برای درمان مچ دست:
– فیزیوتراپی با لیزر برای درمان مچ دست:

در برخی موارد نیز بیماری به نقطه ی حاد خود رسیده است و تنها روش انجام عمل های جراحی می باشد، در این صورت شخص پس از انجام عمل جراحی نیز می تواند برای سرعت در روند بهبود خود به فیزیوتراپیست مراجعه کند، در این روش نیز فیزیوتراپیست با استفاده از لیزر درمانی کم توان سعی در ترمیم بافت های تحت جراحی می کند و با استفاده از انتقال انرژی سرعت رشد و تکثیر بافت ها را افزایش می دهد، علاوه بر این نقش موثری در عدم ایجاد اسکارهای احتمالی در محل جراحی شده دارد.

از دیگر موارد استفاده از لیزر، در درمان سیاتیک و خار پاشنه، بیماری های مربوط به آسیب های آرنج و دیگر نواحی مختلف بدن می باشد که مهم ترین لیزر درمانی در بخش فیزیوتراپی مربوط به همان مطالب عنوان شده می باشد.

 

– فیزیوتراپی با لیزر چه فوایدی را به دنبال دارد؟

همانطور که گفته شد فیزیوتراپی با لیزر این امکان را برای خیلی از بیماران و آسیب دیدگان جدی فراهم می سازد که بدون انجام جراحی های سنگین به درمان بیماری های خود بپردازند، چرا که موج نور و اشعه های لیزر به علت نفوذ عمیقی که در پوست دارند، قادر هستند حتی ریزترین بافت های زیرین را نیز تحت الشعاع خود قرار دهند و بیماران می توانند بدون گذراندن عمل های جراحی سنگین، دردناک و دوران ریکاوری های پس از آن، به عمیق ترین بافت هایی که منطقه ی درد و آسیب محسوب می شوند دسترسی داشته باشند.

- فیزیوتراپی با لیزر چه فوایدی را به دنبال دارد؟
– فیزیوتراپی با لیزر چه فوایدی را به دنبال دارد؟

همان طور که بیان کردیم فیزیوتراپی با لیزر می تواند تاثیر مستقیمی بر کاهش هزینه های درمانی داشته باشد، چرا که با استفاده از فیزیوتراپی با لیزر در رابطه با درمان انواع آسیب ها می توان هزینه های کمتری را تقبل کرد. لیزر با انتقال انرژی به بافت های داخلی بدن باعث ایجاد فعالیت های مثبت در بدن می شود.

برخی از نتایج انجام فیزیوتراپی با لیزر شامل موارد زیر می باشند:

– کاهش درد

– تسریع در ترمیم بافت های آسیب دیده و روند رشد سلول ها

– افزایش روند بهبود عملکرد عصب ها

– کمک به بهبود هر چه زودتر بافت های آسیب دیده

– تسریع در روند بهبود زخم های مجود در بافت های آسیب دیده

– ایجاد محرک های عصبی به منظور بهبود هر چه سریع تر

– افزایش دامنه های تحرک و انعطاف پذیری بافت های آسیب دیده

با توجه به موارد عنوان شده لازم است بار دیگر بیان کنیم که فیزیوتراپی با لیزر، فواید و نتایج مثبتی را به دنبال دارد که در رابطه با هر یک از آن ها به اختصار توضیح خواهیم داد. پیش از توضیحات لازم در رابطه با فواید فیزیوتراپی با لیزر باید گفت که انجام هر یکی از موارد زیر، به نحوی بر هزینه های فیزیوتراپی با لیزر تاثیر مستقیم دارد، چرا که هر یک از موارد عنوان شده به عنوان نوعی از مراحل روند درمان تعریف می شوند.

– کاهش درد:

یکی از مزیت های اصلی و ویژه فیزیوتراپی با لیزر، تسکین درد های عضلانی و بافت های آسیب دیده می باشد. در برخی موارد درد های ناشی از آسیب ها و بیماری ها برای افراد غیر قابل تحمل می باشد و حاضر هستند برای تسکین درد دست به هر کاری بزنند. در این موارد فیزیوتراپی با لیزر یکی از موثرترین راه های درمان می باشد که در صورت دستور و تجویز پزشک تعداد جلسات آن ممکن است به 3 بار در هفته افزایش داده شود که منجر به تسریع کاهش درد می شود و فرد آسیب دیده می تواند پس از گذشت جلسه دوم تغیرات مثبت را شاهد باشد.

– تسریع در ترمیم بافت های آسیب دیده و روند رشد سلول ها

فیزیوتراپی با لیزر یک راه موثر و کار آمد برای کاهش التهابات پوستی می باشد، علاوه بر این قابلیت افزایش جریان خون موضعی را برای بافت های آسیب دیده فراهم می کند. فیزیوتراپی با لیزر به عنوان محرک اصلی عصب ها، باعث بهبود هر چه سریع تر بافت ها می شود و روند ترمیم سلول ها را افزایش می دهد.

– افزایش روند بهبود عملکرد عصب ها

یکی از علل شناخت آسیب و بیماری ها، واکنش های افراد به درد می باشد، اما در برخی موارد بروز بیماری و یا ضربات ناگهانی ممکن است سیستم های عصبی را مختل کند و به این ترتیب پیام درستی از درد به اعصاب و مغز نرسد.

در این حالت فرد دچار کرختی و ناتوانی های عضلانی در قسمت های مختلف بدن خود شود، چرا که در زمان سلامت سیستم عصبی سیگنال های مربوط به نقاط آسیب دیده به مغز ارسال می شود و به این ترتیب اقدامات لازم برای بهبود حال بیمار توسط متخصصان صورت می پذیرد، لیزر پر توان قادر است که اختلالات عصبی را تا حد زیادی بهبود بخشد.

- افزایش روند بهبود عملکرد عصب ها
– افزایش روند بهبود عملکرد عصب ها

– کمک به بهبود هر چه زودتر بافت های آسیب دیده

تا این جا ممکن است این ذهنیت برای همه به وجود آمده باشد که فیزیوتراپی با لیزر، تنها به عنوان یک درمان مستقل مورد استفاده قرار می گیرد، البته این تعریف برای فیزیوتراپی با لیزر به نحوی صحیح می باشد و در تکمیل آن می توان گفت که از این درمان موثر و مفید به عنوان یک نوع بهبود دهنده جانبی نیز استفاده می شود

به این صورت که در برخی موارد افراد پس از انجام جراحی های طولانی مدت، دوران نقاهت و ریکاوری سختی را در پیش روی دارند، به این ترتیب از فیزیوتراپی با لیزر در فرآیند درمان هرچه سریع تر بافت های آسیب دیده می توان استفاده کرد.

– تسریع در روند بهبود زخم های موجود در بافت های آسیب دیده

ممکن است این اتفاق در طول زندگی هر کسی رخ دهد و بدن دچار زخم ها و آسیب های میکروسکوپی شود که درمان آن به سادگی صورت نپذیرد. در چنین حالتی یکی از راه های درمان را می توان کنترل و بهبود جریان خون در بافت های زخم شده، به واسطه فیزیوتراپی با لیزر عنوان کرد. همانطور که می دانید افزایش جریان خون یکی از روش های موثر در بهبود زخم  بافت ها می باشد.

- تسریع در روند بهبود زخم های موجود در بافت های آسیب دیده
– تسریع در روند بهبود زخم های موجود در بافت های آسیب دیده

– ایجاد محرک های عصبی به منظور بهبود هر چه سریع تر

در تعریف عملکرد فیزیوتراپی با لیزر عنوان کردیم که طول موج نور ایجاد شده به واسطه دستگاه لیزر می تواند تا عمق بافت های آسیب دیده نفوذ کند و در برخی موارد، مانع از انجام بسیاری از جراحی های خطرناک شود. این مورد را می توان به عنوان یکی از فواید اصلی و برتر فیزیوتراپی با لیزر عنوان کرد، چرا که علاوه بر تاثیر مستقیم بر هزینه های گزاف جراحی ها قادر می باشد، بدون مصرف داروهای شیمیایی که عوارض منفی را به دنبال دارد، با تحریک عصب های موجود در بافت آسیب دیده به طور کلی و در مدت زمان کمتری درد را کاهش داده و تحریکات عضلاتی را به وجود آورد.

در برخی موارد نیز با تجویزات و مشاوره های پزشکی فیزیوتراپیست تشخیص می دهد که فیزیوتراپی با لیزر می تواند به عنوان بهترین درمان برای بیماری مورد نظر و یا مناطق آسیب دیده انتخاب  شود، چرا که گاهی اوقات لیزر تنها راه ورود به بافت های عمیق و آسیب دیده می باشد. همین توانایی سبب شده است که فیزیوتراپی با لیزر به عنوان یکی از راه های موثر در درمان کمر درد و سایر درد های اسکلتی انتخاب شود.

– افزایش دامنه های تحرک و انعطاف پذیری بافت های آسیب دیده

در زمان آسیب دیدگی اولین فکری که به ذهن فرد آسیب دیده می رسدف کاهش درد با استفاده از حرارت و گرما می باشد، چرا که گرما و حرارت قادر به شل کردن عضلات و برخی گرفتگی در ناحیه گردن، پا، کمر و سایر عضلات بدن می باشند. فیزیوتراپی با لیزر این امکان را فراهم کرده است که گرما و حرارت زیادی را بدون بروز هیچ گونه سوختگی در پوست به نقاط آسیب دیده وارد کند.

همانطور که توضیح داده شد، مهم ترین راه خلاصی از کرختی، گرفتگی و خشکی عضلات، بافت های آسیب دیده و سلول داخلی بدن فیزیوتراپی با لیزر است که علاوه بر خلاصی بافت از سفتی و سختی وارد شده، آزادی بیشتری را به ماهیچه های بدن می دهد.

- افزایش دامنه های تحرک و انعطاف پذیری بافت های آسیب دیده
– افزایش دامنه های تحرک و انعطاف پذیری بافت های آسیب دیده

– چه عواملی بر هزینه های فیزیوتراپی با لیزر تاثیرمستقیم دارد؟

تکنولوژی فیزیوتراپی با لیزر، عملکرد فوق العاده ای در درمان بسیاری از بیماری ها و آسیب دیدگی های جدی دارد و به نحوی می تواند در برخی موارد هزینه های سنگین عمل های جراحی را تا حد زیادی کاهش دهد، چرا که انجام فیزیوتراپی با لیزر منجر می شود که فرد آسیب دیده نیاز به برخی جراحی ها را برطرف کند. به علاوه با توجه به درمان های ساده به واسطه لیزر، تا حد زیادی در هزینه های فیزیوتراپی با لیزر تاثیر مثبت دارد.

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که فیزیوتراپی با لیزر عوارض ناخوشایندی به همراه داشته باشد؟ آیا این عوارض میتواند در بر هزینه های مربوط به آن تاثیر داشته باشد؟

در پاسخ به این سوال می توان این گونه بیان کرد که در طول ورود تقریبا بیست ساله لیزر به دنیای پزشکی و فیزیوتراپی در تمامی نقاط دنیا، تعداد عوارض گزارش شده بسیار کم می باشد، همین امر تاثیر مثبت دیگری در هزینه های فیزیوتراپی با لیزر داشته است

البته در برخی موارد نیز عارضه ی موجود به علت رعایت نکردن اصول و نکات مربوطه ایجاد شده است. به این ترتیب با نگاهی به سابقه ی درخشان فیزیوتراپی با لیزر می توان از چند اشتباه نیز چشم پوشی کرد

البته لازم به ذکر می باشد که هیچ گزارشی مبنی بر وجود عوارض در زمان درمان به واسطه لیزرتراپی کم توان منتشر نشده است و به عنوان یک درمان ایمن مورد استفاده قرار می گیرد.

در برخی موارد با استفاده از لیزر پر توان، ممکن است اختلالاتی پیش آید که آن هم ممکن است بر اثر اشتباهات انسانی رخ دهد، به عنوان مثال ممکن است فرد بیمار دارویی را مصرف کند که بدن فرد را نسبت به اشعه های لیزر حساس کند و شخص بیمار بدون اطلاع از این موضوع به فیزیوتراپی مراجعه کند و در روند فیزیوتراپی با لیزر مشکلاتی پیش آید. در این حالت عوارض پیش آمده ناشی از اشتباهات انسانی می باشد و نمی توان این عارضه را به عنوان امتیاز منفی برای لیزر درمانی تلقی کرد.

– فواید انجام فیزیوتراپی با لیزر در روند بهبود و درمان چیست؟

سوالی که در این رابطه ممکن است برای افراد پیش آید این است که نتایج فیزیوتراپی با لیزر پس از چه مدتی قابل مشاهده می باشند و فواید این درمان دائم می باشد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که در اغلب موارد فرد بیمار تمام نشانه های بیماری را در درد ناشی از آن خلاصه  می کند و پس از جلسه اول و کاهش درد ناشی از آسیب ها، روند بهیود را به سرعت حس کند، اما این نکته به این معنی نمی باشد که درمان وی در همان جلسه اول به اتمام رسیده است.

همانطور که پیش تر عنوان شدف یکی از عوامل موثر در هزینه فیزیوتراپی با لیزر تعداد جلسات و روند بهبودی حال بیمار می باشدف به این ترتیب فرد بیمار نیز با رعایت اصول می تواند در بهبود خود نقش موثر داشته باشد.

- فواید انجام فیزیوتراپی با لیزر در روند بهبود و درمان چیست؟
– فواید انجام فیزیوتراپی با لیزر در روند بهبود و درمان چیست؟

گاهی اوقات نیز افراد پس از انجام سایر جراحی ها و یا درمان بیماری خود به منظور تشدید بهبود و سلامتی بدن، اقدام به انجام درمان های تکمیلی به واسطه فیزیوتراپی با لیزر می کنند، در این حالت باید گفت که یکی از انتخابات درست، همین کار می باشد، چرا که فیزیوتراپی با لیزر به عنوان یک راه درمانی برای بیماری ها و تسکین دردها، شناخته شده است و قصد پنهان کردن بیماری را ندارد، بنابر این می توان گفت که انجام فیزیوتراپی با لیزر دارای فواید بسیاری در روند بهبود و درمان آسیب ها در طولانی مدت می باشد.

 

– آیا فیزیوتراپی با لیزر دوره آمادگی و ریکاوری مخصوص به خود را دارد؟

یکی از سوالاتی که همیشه ذهن افراد را به خود درگیر می کند این است که آیا قبل از انجام فیزیوتراپی با لیزر اقداماتی مبنی بر آمادگی های پیش از درمان باید صورت پذیرد؟ این سوال در رابطه با دوران نقاهت و ریکاوری نیز قابل پرسش است.

- آیا فیزیوتراپی با لیزر دوره آمادگی و ریکاوری مخصوص به خود را دارد؟
– آیا فیزیوتراپی با لیزر دوره آمادگی و ریکاوری مخصوص به خود را دارد؟

در پاسخ به این سوال می توان این گونه بیان کرد که فیزیوتراپی با لیزر به برنامه ریزی های خاص و یا دستورات غذایی نیاز ندارد، اما برخی اقدامات می تواند روند بهبود را در آینده افزایش دهد، به این صورت که پیش از انجام فیزیوتراپی با لیزر برای هر کدام از قسمت های مختلف بدن، بهتر است ورزش های مناسب و یا حرکات بهبود دهنده را نیز از قبل انجام دهید، این کار می تواند به نحوی باعث افزایش تحرکات زیر پوستی و بالا بردن جریانات خونی شود که به عنوان گام موثری در بهبود بیماری می توان از آن نام برد.

انجام اقدامات عنوان شده مناسب با شرایط پیش از فیزیوتراپی با لیزر می باشد، اما در برخی موارد پس از انجام فیزیوتراپی با لیزر ممکن است علائمی پدیدار شود

مخصوصا در زمان فیزیوتراپی با لیزرهای پر توان که به علت بالا بودن قدرت و توان آن ممکن است اختلالات ناپایداری بروز دهد، البته جای نگرانی نیست، چرا که این عوارض عمر کوتاه چند ساعته دارند.

لازم به ذکر است که در برخی موارد فرد آسیب دیده و بیمار باید پس از انجام فیزیوتراپی با لیزر از تمامی دستورات و توصیه های فیزیوتراپیست پیروی کند. همانطور که عنوان شد فیزیوتراپی با لیزر می تواند به صورت مستقیم بر هزینه های گزاف که ممکن است با انجام برخی عمل های جراحی ایجاد شود، تاثیر داشته باشد

پس رعایت نکات مذکور می تواند به نفع شخص بیمار باشد. در رابطه با هزینه های فیزیوتراپی با لیزر می توان این گونه عنوان کرد که تعداد جلسات فیزیوتراپی با لیزر مشخص کننده هزینه نهایی می باشد که به وضعیت بیمار و تعداد نواحی مورد درمان بستگی دارد، در این صورت فرد با رعایت نکات مذکور می تواند در کاهش جلسات فیزیوتراپی با لیزر نقش مهمی را داشته باشد.

– آیا آمادگی های پیش از فیزیوتراپی با لیزر و دوران نقاهت آن می تواند بر هزینه های مربوط به آن موثر باشد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که جوانب احتیاط باید به منظور اطمینان از ایمنی بیشتر، رعایت شوند و پیش از انجام فیزیوتراپی با لیزر باید اقداماتی صورت پذیرد. در برخی موارد برای انجام فیزیوتراپی با لیزر باید اصول و قواعدی در زمینه خورد و خوراک و یا ورزش های نرمشی و گرمشی انجام شود که می تواند هزینه هایی را متحمل شود، البته می توانید اطمینان داشته باشید که تمامی هزینه های ایجاد شده به همراه هزینه فیزیوتراپی با لیزر در تمامی جلسات کمتر از هزینه یک عمل جراحی می باشد.

- آیا آمادگی های پیش از فیزیوتراپی با لیزر و دوران نقاهت آن می تواند بر هزینه های مربوط به آن موثر باشد؟
– آیا آمادگی های پیش از فیزیوتراپی با لیزر و دوران نقاهت آن می تواند بر هزینه های مربوط به آن موثر باشد؟

لیزر درمانی می تواند نقطه عطفی در درمان بسیاری از بیماری ها باشد، به علاوه قابلیت انجام ندادن برخی عمل های جراحی با خطرات فراوان و دوران نقاهت سخت را فراهم می کند و به واسطه استفاده از روش های مختلف این درمان، می توان از عوارض مصرف داروهای شیمیایی نیز جلوگیری کرد، به علاوه از برخی هزینه های گزاف دیگر نیز جلوگیری کرد.

در این جا به پایان مقاله مربوط به بررسی های لازم در رابطه با هزینه های فیزیوتراپی با لیزر رسیدیم. امید بر آن است که مطالب عنوان شده مفید بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشند. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.