الکتروتراپی خار پاشنه
فهرست مطالب

با بررسی موضوع الکتروتراپی خار پاشنه با شما دوستان عزیز همراهیم.

الکتروتراپی خارپاشنه در خیلی از موارد به افرادی که درگیر این بیماری هستند کمک می کند که بدون هیچ عوارضی از دردهای ناشی از این بیماری رهایی یابند و سلامتی خود را در وضعیت مناسبی قرار دهند.

الکتروتراپی خار پاشنه
الکتروتراپی خار پاشنه

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

در ادامه مقاله به سوالاتی که در زمینه موضوع الکتروتراپی خارپاشنه برای شما دوستان پیش بیاید و ذهنتان را درگیر می کند پاسخ می دهیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.

بیماری خارپاشنه به چه دلایلی به وجود می آید و علائم مهمی که خارپاشنه به همراه دارد کدامند؟

آیا برای درمان بیماری خارپاشنه می توان از روش الکتروتراپی استفاده کرد؟

منظور از روش الکتروتراپی چیست؟

عملکرد دستگاه الکتروتراپی از چه طریقی بر ناحیه عضلات تأثیر می گذارد؟

مزیت های انجام روش درمان الکتروتراپی خارپاشنه شامل چه مواردی می شود؟

مدت زمان انجام الکتروتراپی خارپاشنه بر اساس چه عواملی تعیین می شود و آیا برای درمان بیماری خارپاشنه در نظر گرفتن زمان خاصی امکانپذیر است؟

آیا همه افراد برای درمان مشکلات ناحیه عضلانی می توانند از روش الکتروتراپی استفاده کنند؟

نتایج روش الکتروتراپی خارپاشنه در چه زمانی مشخص می شود و جلسات مورد نیاز برای انجام روش الکتروتراپی خارپاشنه بر چه اساسی تعیین می گردد؟

پیشنهاد می کنیم پست الکتروتراپی دیسک کمر را مطالعه نمائید.

بیماری خار پاشنه به چه دلایلی به وجود می آید و علائم مهمی که خارپاشنه به همراه دارد کدامند؟

از مهم ترین دلایلی که افراد دردی را در ناحیه کف پای خود احساس می کنند مربوط به خارپاشنه می شود که در قسمت استخوانی کف پا  به نوعی زایده ای شکل می گیرد و درد را در کف پا به وجود می آورد.

در این بیماری استخوان های کف پا که به دیگر استخوان های مربوط به انگشتان متصل هستند در هنگام درد در ناحیه کف پا این درد در کل پا منتشر شده و آسیب جدی را  برای بیمار ایجاد می کند.

جالب است که بیماری خارپاشنه رشدش در طول زمان ادامه دارد و در خیلی از افراد این بیماری طبیعی بوده و برای درمان آن می توانند از روش های مختلف اقدام کنند.

فشاری که به میزان زیادی بر عضلات ناحیه کف پا و رباط های موجود در این ناحیه شکل می گیرد به مرور درد شدیدی را ایجاد کرده و موجب خارپاشنه در افراد می گردد، این فشار بر کف پا سبب می شود که رسوب کلسیم در این ناحیه از بدن شکل گیرد که در بیشتر مواقع درد شدیدی را به همراه دارد و بیمار در فعالیت هایی چون راه رفتن و از پله بالا رفتن با مشکلات بیشتری مواجه می شود.

بیماری خار پاشنه به چه دلایلی به وجود می آید و علائم مهمی که خارپاشنه به همراه دارد کدامند؟
بیماری خار پاشنه به چه دلایلی به وجود می آید و علائم مهمی که خارپاشنه به همراه دارد کدامند؟

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

2 نوع خار پاشنه

در کل خار پاشنه دو نوع است که در نوع اول که به خارپاشنه تحتانی معروف است فشار مداومی به ناحیه تحتانی پاشنه پا شکل می گیرد و این درد در میان پاشنه پا و قوس شروع به رشد کرده و بیماران را درگیر مشکلات شدیدی می کند.

در نوع دیگر که به آن خارپاشنه خلفی می گویند معمولا به پشت پا آسیب وارد می شود و این درد بیمار را در خیلی موارد اذیت می کند و احساس آرامش را از بیمار سلب خواهد کرد.

در خیلی موارد بیمارانی که مبتلا به خارپاشنه خلفی هستند این بیماری در آنها به صورت مستقیم و به آسانی با معاینه پزشک مشخص می شود و پزشک این بیماری را در افراد بیمار راحت تر تشخیص می دهد

2 نوع خار پاشنه
2 نوع خار پاشنه

ولی در مواقعی که بیماران مبتلا به خارپاشنه تحتانی هستند تشخیص دادن این بیماری مشکل بوده و التهاب را در ناحیه کف پا ایجاد کرده و کار فیزیزوتراپیست را مشکل تر می کند. اما در بیشتر مواقع پزشکان از عکس های رادیولوژی برای مشخص کردن ناحیه تحت درمان و شدت آسیب استفاده می کنند و از این طریق اطلاعات بیشتری به دست می آورند.

خارپاشنه در فاصله کمی التهاب پا را ایجاد کرده و درد را در موقع رفتن تشدید می کند.

درد موجود در مرکز پاشنه بیشتر از نقاط دیگر است و در مواردی چون راه رفتن درد خیلی بیشتر احساس می شود.

متأسفانه خارپاشنه وضعیت بدن را در مواردی چون راه رفتن به شدت تحت تأثیر قرار داده و عوارض زیادی را ایجاد می کند، به همین دلیل درمان این بیماری در اسرع وقت باید صورت گیرد.

افراد زیادی هستند که با دردهایی در ناحیه کمر خود مواجه می شوند و این دردها در صورت درمان نشدن شدت می یابد اما با درمان از طریق روش های مهمی چون الکتروتراپی درد بیماری خارپاشنه کمتر می شود.

دلایل زیادی در ایجاد بیماری خارپاشنه دخالت دارند و این امکان وجود دارد که در هر فردی دلیل خاصی این بیماری را ایجاد کند.

در برخی موارد چاقی بیش از حد افراد باعث ایجاد خارپاشنه می شود یا در مواقعی که وزن در به صورت یکدفعه در بیمار افزایش یابد احتمال اینکه بیمار مربوطه مبتلا به خارپاشنه شود درصد بالایی را در بر می گیرد.

مورد مهم دیگر که در بیماری خارپاشنه اهمیت دارد و دلیل مهمی برای به وجود آوردن این بیماری تلقی می شود، مربوط به فشار آوردن به ناحیه پا است، اگر بیماران در بیشتر موارد فشار زیادی به قسمت پایشان به خصوص کف پا وارد کنند ممکن است خارپاشنه در آنها ایجاد شود و دردهای شدیدی را تجربه کنند.

در برخی موارد بیمارانی هستند که عضلات ساق پای آنها کوتاه بوده و به مرور خارپاشنه در این افراد به وجود می آید.

اگر قوس موجود در کف پای افراد به میزان زیادی افزایش می یابد یا این کف پا کمتر باشد بیماری خارپاشنه در آنها به وجود می آید.

علت ایجاد خارپاشنه در موارد زیادی مربوط به بافت هماتومی در ناحیه پاشنه است که این بافت تشکیل می شود.

در مواردی اگر کفش هایی که بیمار استفاده می کند  به نوعی نامناسب باشد این احتمال وجود دارد که که خارپاشنه در این افراد شکل گیرد و در برخی مواقع این مدل کفش ها فشار زیادی بر استخوان های موجود در پاشنه پا وارد می کند و علل ایجاد خارپاشنه می شود. توجه به کفش های مناسب در سنین مختلف اهمیت دارد.

لطفا پست الکتروتراپی گردن را چک کنید.

سالخوردگی و خار پاشنه

در افرادی که وارد دوران میانسالی و سالخوردگی می شوند نیز این امکان وجود دارد که کف پاشنه پای آنها نازک گردد و به خارپاشنه مبتلا می شوند، البته این آسیب به دلیل افزایش سن به وجود می آید و با استفاده از الکتروتراپی درمان صورت می گیرد.

در افرادی که کف پای صافی دارند ممکن است بعد از مدت کوتاهی خارپاشنه شکل گیرد. ایستادن خیلی زیاد افراد در ساعات بیشتر روز نیز این احتمال را ایجاد می کند که خارپاشنه در افراد به وجود آید.

افرادی که به بیماری خارپاشنه مبتلا هستند در مواقع استراحت نیز درد موجود در کف پایشان به شدت احساس می شود و این درد در تمام ساعات با آنها همراه است و کاهشی نمی یابد.

علامت دیگر بیماری خارپاشنه به دردهای موجود در قسمت پا به ویژه کف پای بیمار  بر می گردد که این درد در مواردی که بیماران از پله ها بالا می روند بیشتر احساس می شود، این بیماران در هنگام دویدن نیز درد خود را با شدت توصیف می کنند و از طریق روش کاربردی چون الکتروتراپی به فکر درمان بیماری خارپاشنه هستند.

افرادی که مبتلا به خارپاشنه هستند حتی در مواقعی که به صورت کوتاه راه می روند مشکلاتی دارند و درد ناحیه کف پا به شدت این افراد را اذیت می کند.

در خیلی موارد بیماری خارپاشنه به وسیله گرفتن عکس های رادیوگرافی مشخص می شود.

درد خارپاشنه در مواقعی که فرد می خوابد یا در انتهای شب درد بیشتری را ایجاد می کند و این درد در مواردی که بیمار از خواب بیدار می شود افزایش می یابد.

درد موجود به دلیل خارپاشنه با راه رفتن شدت می یابد و از همان ابتدا که فرد اقدام به حرکت می کند درد بیشتر می شود.

در مواردی چون راه رفتن فرد به صورت طبیعی اختلال هایی ایجاد می شود و مشکلاتی را در این زمینه به همراه دارد، به عبارت دیگر بیماران نمی توانند همانند گذشته به راحتی راه بروند و قدم بزنند و در خیلی موارد با محدودیت هایی مواجه می گردند.

بیماری خارپاشنه در قسمت کف پا افراد سوزش شدیدی را احساس می کنند و مشکلاتی را برای آنها به وجود می آورد.

اگر آناتومیک پا مشکل داشته باشد احتمال ایجاد خارپاشنه را بیشتر می کند.

در مواردی که تاندون آشیل خشک بوده یا این قسمت سفتی زیادی دارد بیماری خارپاشنه  بیشتر ایجاد می شود.

تمامی این موارد دلایل مهم ایجاد بیماری خارپاشنه تلقی می شود که در هر فردی به شیوه خاص این بیماری خود را نمایان می کند

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

آیا برای درمان بیماری خارپاشنه می توان از روش الکتروتراپی استفاده کرد؟

امروزه یکی از روش های اصلی و مناسب برای درمان کردن خارپاشنه استفاده از الکتروتراپی است که به عنوان یک روش اولیه در درمان این بیماری به کار می رود و عوارضی به همراه ندارد به همین دلیل در خیلی موارد فیزیوتراپیست به بیمارانی که مبتلا به خارپاشنه هستند روش الکتروتراپی را پیشنهاد می کند تا از این طریق بدون استفاده از داروی خاصی و با چند جلسه درمان بتوان درمان را انجام داد. این جریان الکتریکی به مرور از تجمع شدید کلسیم در قسمت کف پا جلوگیری کرده و از این طریق درمان صورت می گیرد.

هدف های مهمی برای انجام دادن الکتروتراپی در زمینه بیماری خارپاشنه وجود دارد که به وسیله الکتروتراپی سعی می شود که التهاب مربوط به استخوان پاشنه پا کاهش یابد و این التهاب تحت کنترل قرار بگیرد.

هدف دیگر در درمان خارپاشنه مربوط به کاهش دادن درد و التهاب در ناحیه کف پا است.

تحریک بافت های ناحیه کف پا در این مورد افزایش می یابد.

آیا برای درمان بیماری خارپاشنه می توان از روش الکتروتراپی استفاده کرد؟
آیا برای درمان بیماری خارپاشنه می توان از روش الکتروتراپی استفاده کرد؟

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

منظور از روش الکتروتراپی چیست؟

از درمان های جدید و به روزی که در زمینه علم و دانش مربوط به فیزیوتراپی به کار می رود روش الکتروتراپی است و در درمان کردن بیماری ها و مشکلات به خصوص مشکلاتی که در ناحیه سیستم اسکلتی و عضلانی بدن وجود دارد از این روش جدید به کار برده می شود و  از این طریق بیشتر مشکلات ناحیه عضلانی چون بیماری خارپاشنه کاهش می یابد و بیمار درد کمتری را تجربه می کند.

برای مشاهده مزایای الکتروتراپی پست الکتروتراپی و موارد کاربرد آن را چک کنید.

منظور از روش الکتروتراپی چیست؟
منظور از روش الکتروتراپی چیست؟

امواج الکترومغناطیسی

در این دستگاه معمولا از امواج صوتی استفاده می شود و در کنار جریان الکتریکی قوی دستگاه الکتروتراپی از امواج الکترومغناطیسی به کار می برند تا با تأثیر بر عضلات و بافت ها نتیجه لازم را ایجاد کرده و از این راه جریان اعصاب در ناحیه عضلات تحریک می شود

و این روش پیشرفته در درمان بیشتر بیماری های اسکلتی به افراد کمک می کند. الکتروتراپی نتیجه مثبتی را به همراه دارد و بیمارانی که این روش خاص و متفاوت را به کار می برند در زمان محدودی می توانند شاهد کاهش دردهایی باشند که در ناحیه عضلانی و اسکلتی بدنشان وجود دارد و به راحتی به وضعیت سلامتی خود دست می یابند.

لازم است پست الکتروتراپی کمر را ببینید.

از دستگاه الکتروتراپی به همراه دیگر روش های درمانی مفید در زمینه فیزیوتراپی به کار می رود و بدون هیچ گونه عوارضی این روش کارآیی خود را نشان می دهد، همچنین در روش الکتروتراپی نیاز به انجام دادن اعمال خاص جراحی بر ناحیه های آسیب دیده عضلانی بدن نیست و با استفاده از این شیوه درمانی متفاوت شرایط بیماران در زمینه بیماری های عضلانی بهبود می یابد و درد در ناحیه های مختلف کمتر می شود.

امروزه در کلینیک های مجهز فیزیوتراپی از الکتروتراپی در خیلی موارد استفاده می شود و از روش الکتروتراپی در درمان های متفاوتی چون تحریک کردن عصب های ناحیه پوست به کار می رود و از این طریق درد موجود در این نواحی را کاهش می دهند.

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

روشی ایمن

روش الکتروتراپی ایمنی خیلی بالایی ایجاد می کند و یک شیوه ایمن شناخته می شود و خوشبختانه عوارضی برای بیمار به همراه ندارد و بیماران با این روش فیزیوتراپی به درمان مناسب خود در زمان کمی دست می یابند.

الکتروتراپی را روش درمانی فیزیکی مشخصی می دانند که به وسیله تحریک های الکتریکی مشخص اثرات خود را  بر نقاط مختلف بدن می گذارد، در روش الکتروتراپی به وسیله پدهای مخصوص الکتریکی که در این دستگاه وجود دارد اقدامات مهم انجام می شود و فیزیوتراپیست مربوطه درمان را بر روی پوست نقطه مورد نظر آغاز می کند.

الکتروتراپی تکنولوژی پیشرفته  ای در زمینه تسکین دادن درد می باشد و روش کارآیی این دستگاه غیر تهاجمی بوده و در سال های گذشته دردهای عضلانی را به شدت کاهش داده است، همین مورد سبب استفاده از این دستگاه مهم در بیشتر کلینیک های فیزیوتراپی شده و در حال حاضر بیماران زیادی هستند که ترجیح می دهند در زمینه بیماری های عضلانی خود بدون نیاز به جراحی به وسیله الکتروتراپی به درمان کامل دست یابند و نتیجه لازم را از درمان دریافت کنند.

روشی ایمن
روشی ایمن

بیمارانی که به درمان زودتر خود فکر می کنند لازم است از روش های جدیدی چون الکتروتراپی که بدون درد و نیاز به جراحی صورت می گیرد به کار برند تا درمان راحت تر انجام شود.

در روش الکتروتراپی به صورت کاملا مستقیم جریان الکتریکی به قسمت عضلات و بافت درون عضلات نفوذ می کند و از این طریق بافت هایی که آسیب می بیند را بیشتر تحریک کرده و به نتیجه مورد نظر دست می یابد. روش الکتروتراپی از دو طریق بر بافت های بدن تأثیر می گذارد.

یکی از این جریان ها به صورت متناوب اثر خود را بر بدن گذاشته اما در روش دیگر به صورت کاملا مستقیم از روش درمانی الکتروتراپی برای التیام دادن عضلات نقاط مختلف به کار می برند.

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

عملکرد دستگاه الکتروتراپی از چه طریقی بر ناحیه عضلات تأثیر می گذارد؟

عملکرد دستگاه الکتروتراپی موجود در کلینیک های مجهز و پیشرفته فیزیوتراپی به این طریق عمل می کند که فرکانس های الکتریکی که از این دستگاه منتشر می شود تأثیراتی خاصی بر نقاط مختلف بدن، به ویژه نقاط تحت درمان می گذارد و این پالس های الکتریکی روش الکتروتراپی اثرات ویژه خود را از طریق کاهش دادن درد نشان می دهد، همچنین بهبود عضلات در شیوه درمان الکتروتراپی تسریع می یابد.

این روش از طریق کاهش دادن التهاب کمتر در محلی که  از درمان الکتروتراپی به کار می رود عمل می کند، همچنین عملکرد دیگر این دستگاه بر نقاط اسکلتی این است که اگر گردش خون در ناحیه تحت درمان کاهش یافته باشد

عملکرد دستگاه الکتروتراپی از چه طریقی بر ناحیه عضلات تأثیر می گذارد؟
عملکرد دستگاه الکتروتراپی از چه طریقی بر ناحیه عضلات تأثیر می گذارد؟

به وسیله این پالس های الکتریکی تحریکات خاصی بر نقاط بدن صورت می گیرد و در زمان خاصی گردش خون در ناحیه تحت درمان بیشتر می شود و این گردش خون به مرور درد کمتری را ایجاد کرده و از ورم بیشتر در ناحیه مورد نظر جلوگیری می کند.

روش الکتروتراپی اینگونه عمل می کند که ماهیچه های ناحیه تحت درمان را در بدن بیماران تحریک کرده و عملکرد خوب خود را از طریق این تحریک مهم نشان می دهد.

دانش و مهارتی که متخصص و فیزیوتراپیست در زمینه درمان بیماری ها و کار با دستگاه ها دارد در این زمینه اهمیت زیادی داشته و تنها افرادی در زمینه کار با دستگاه الکتروتراپی موفق می شوند که آموزش لازم و تخصص کافی را کسب کرده و از دانش به روز به کار برند. برای انتخاب این روش پیشرفته درمانی لازم است متخصصان حیطه فیزیوتراپی از دانش و مهارت خود برای کمک به بیماران در این موارد استفاده کنند و درمان را با شیوه های مفید و کاربردی انجام دهند.

در شیوه استفاده از الکتروتراپی برای کم کردن علائم ناشی از درد به وسیله ابزارهای مختلفی که در زمینه این روش درمانی وجود دارد درد احساس شده در ناحیه تحت درمان را می توان کاهش داد

و این ابزار الکتروتراپی به وسیله دستکاری کردن عملکرد عصب هایی که در زمینه درد در بدن به ویژه نقاط تحت درمان فعال هستند، این کار را انجام می دهد. تحریک کردن الکتریکی به وسیله روش الکتروتراپی در حال حاضر به عنوان درمان کامل و مناسبی در زمینه تسکین دادن مشکلات ناحیه عضلاتی و اسکلتی در نظر گرفته می شود.

خیلی از افرادی که به کلینیک های فیزیوتراپی مراجعه می کنند با روش الکتروتراپی آشنا هستند و در بیشتر مواقع پزشکان از این روش کاربردی برای درمان بیماران خود به کار می برند. با درمان به موقع و از طریق کلینیک های فیزیوتراپی دردهای ناحیه عضلات در مدت کمی کاهش می یابد و نیازی به گذراندن دوره نقاهت بعد عمل و… نیست.

روش الکتروتراپی امروزه به عنوان یک جزء مهم در زمینه فیزیوتراپی شناخته شده و با هدف های درمانی مختلفی از این روش درمانی به کار می برند.

همان طور که اشاره شد روش الکتروتراپی غیر تهاجمی است و در حال حاضر روشی کم خطر و بدون عوارض می باشد. الکتروتراپی از این طریق صورت می گیرد که برای انجام دادن آن از الکترودهای مختلفی استفاده می کنند و با توجه به درمان و ناحیه مورد نظر در این نقطه از بدن ممکن است که فیزیوتراپیست از 2 الکترود یا میزان بیشتری الکترود برای وارد کردن پالس های الکتریکی بر بدن به کار برد.

در برخی موارد پزشکان از الکترودهایی که یک بار مصرف است و در مراکز تجهیزات پزشکی به فروش می رسد برای درمان بیماری های مربوط به ناحیه عضلاتی به ویژه خارپاشنه استفاده می کنند که در هر بیماری این الکترودها جداگانه به کار می رود و برای چندین جلسه استفاده از آن مشکلی ندارد اما در موارد دیگری از الکترودهای مشترک که مخصوص دستگاه الکتروتراپی است به کار برده می شود.

جهت درمان درد کف پا پست شاک ویو کف پا را مشاهده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

نکته

در خیلی موارد پزشکان می توانند از بیماران بخواهند که الکترودهای مخصوص را از مراکز مختلف گرفته و در جلسات مورد نیاز برای الکتروتراپی خود از این استفاده کنند.

دسته دیگری از الکترودهای به کار رفته در الکتروتراپی به عنوان الکترودهای دائمی در دستگاه  به کار می رود و در مواقع زیادی می توان از الکترودهایی در این زمینه استفاده می شود که عمر بالایی داشته و استفاده از این وسایل به همراه دستگاه بوده و هزینه جدایی را برای بیماران ایجاد نمی کند اما الکترودهای جداگانه خرید از طریق بیمار باید صورت گیرد.

نکته
نکته

الکترودها معمولا در درون یک پارچه که اسفنجی است قرار گرفته تا خود الکترود به صورت کاملا مستقیم با پوست در ارتباط نباشد و از این طریق به کار می برند.

پزشک در زمینه انجام دادن روش الکتروتراپی معمولا الکترودها را بر نقاط تحت درمان قرار می دهد و دستگاه را آماده انجام دادن الکتروتراپی می کند و با این اقدام تحریکات الکتریکی موجود به بافت های بدن داده می شود.

در مواقعی که دستگاه الکتروتراپی بر روی بافت های بدن به کار می رود بیمار ممکن است در مرحله اول مور مور شدن را در قسمت تحت درمان احساس کند اما این حس در خیلی از بیماران کاهش می یابد.

نکته
نکته

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

مزیت های انجام روش درمان الکتروتراپی خار پاشنه شامل چه مواردی می شود؟

انجام دادن روش الکتروتراپی مزیت های زیادی دارد و برای درمان خارپاشنه نیز از این روش  استفاده می کنند

با استفاده از این روش درد موجود در ناحیه عضلانی کاهش می یابد و تسکین درد به راحتی رخ می دهد.

اگر زخم هایی در ناحیه پاشنه پا وجود داشته باشد الکتروتراپی به ترمیم زودتر این عوامل و زخم ها کمک می کند.

الکتروتراپی مزیت دیگری که دارد مربوط به کاهش دادن التهاب و دردهای ناحیه عضلانی به ویژه در قسمت کف پا و مربوط به بیماری خارپاشنه است.

فایده دیگر روش الکتروتراپی به توانایی بالای این دستگاه در بهبود دادن عضلات ناحیه کف پا و خارپاشنه مربوط می شود.

الکتروتراپی سبب می شود که هورمون های ضد درد که طبیعی بوده و در بدن وجود دارند همانند اندورفین در زمان مشخصی تحریک شده و این هورمون بتواند بیشتر آزاد شود.

مزیت دیگر الکتروتراپی این است که از منتقل شدن درد بیماری خارپاشنه در نواحی دیگر بدن جلوگیری می کند.

مزیت های انجام روش درمان الکتروتراپی خار پاشنه شامل چه مواردی می شود؟
مزیت های انجام روش درمان الکتروتراپی خار پاشنه شامل چه مواردی می شود؟

بافت های آسیب دیده ناحیه پاشنه را تحریک کرده و این بافت ها بازسازی می شوند و ترمیم آنها سریع تر صورت می گیرد.

فرآیندهای مربوط به سوخت و ساز در بدن را دستگاه مخصوص الکتروتراپی تحریک کرده و از این طریق به درمان بهتر خارپاشنه کمک می کند.

الکتروتراپی به راحتی می تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و از این لحاظ به درمان بهتر کمک کند.

مزیت دیگر الکتروتراپی به افزایش دادن گردش خون در نقاط مختلف بدن مربوط است که با این روش جذب مواد غذایی به میزان زیادی افزایش می یابد و مواد دارویی در نقاط بدن بیشتر جذب می شود.

روش الکتروتراپی عصب ها و عملکرد این عصب ها را بیشتر می کند.

الکتروتراپی رشد عضلات ناحیه کف پا را بیشتر کرده و اسپاسم های عضلات را کاهش می دهد.

این روش را به عنوان یک درمان بی خطر دسته بندی می کنند که برای بیماران زیادی کاربرد دارد.

مزیت دیگر روش الکتروتراپی این است که افراد با استفاده از این شیوه کاربردی دیگر نیازی به روش جراحی ندارند و بدون انجام جراحی درمان صورت می گیرد.

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

مدت زمان انجام الکتروتراپی خارپاشنه بر اساس چه عواملی تعیین می شود و آیا برای درمان بیماری خارپاشنه در نظر گرفتن زمان خاصی امکانپذیر است؟

مطالعات مختلفی نشان داده است که درمان در روش الکتروتراپی در کلینیک های فیزیوتراپی زمان کمی طول می کشد و تنها با بیست دقیقه می توان به نتیجه مورد نظر در طول هر جلسه به درمان کامل دست یافت.

در برخی مواقع پزشک با توجه به وضعیت بیمار از فرکانس کمتری برای درمان آسیب های ناحیه عضلانی به ویژه خارپاشنه استفاده می کند و این احتمال وجود دارد که بیماران با کمتر از نیم ساعت در طول جلسه درمان با مهارت بالای فیزیوتراپیست به نتیجه مورد نظر برای درمان دست یابند

اما در مواقعی که شدت مشکل عضلانی فرد بیشتر باشد و بیماران ناحیه تحت درمان بیشتر دارند  لازم است که فیزیوتراپیست از فرکانس بالاتر پالس های الکتریکی که شدت بیشتری بر بدن دارد در زمینه درمان به موقع به وسیله روش الکتروتراپی به کار رود و درمان را انجام دهد. مسلما در مواقعی که از فرکانس بالا استفاده می شود مدت زمان بیشتری برای درمان لازم می باشد و نیاز است که طول درمان بالاتری در نظر گرفته شود.

مدت زمان انجام الکتروتراپی خارپاشنه بر اساس چه عواملی تعیین می شود و آیا برای درمان بیماری خارپاشنه در نظر گرفتن زمان خاصی امکانپذیر است؟
مدت زمان انجام الکتروتراپی خارپاشنه بر اساس چه عواملی تعیین می شود و آیا برای درمان بیماری خارپاشنه در نظر گرفتن زمان خاصی امکانپذیر است؟

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

آیا همه افراد برای درمان مشکلات ناحیه عضلانی می توانند از روش الکتروتراپی استفاده کنند؟

در خیلی از موارد پزشکان و متخصصان فیزیوتراپیست توصیه مهمی را برای افراد بیمار که قصد انجام الکتروتراپی دارند در نظر می گیرند و این متخصصان با مطالعات مهم به این نتیجه دست یافته اند که استفاده از روش تحریک الکتریکی در تمامی مواقع بر سطح پوست مناسب نبوده و بهتر این است که بیماران در زمان های خاصی شیوه الکتروتراپی را برای درمان آسیب خود استفاده نکنند.

خانم هایی که در دوران بارداری خود قرار دارند نیاز است که درمان به وسیله روش  الکتروتراپی را انجام ندهند و اگر در ماه های اول بارداری خود هستند لازم است پزشک متخصص را در جریان گذاشته تا پزشک با توجه به معاینات مهم تشخیص دهد که استفاده از الکتروتراپی برای جنین در ماه های اول آسیبی به همراه دارد یا خیر.

اگر بیماران در ناحیه تحت درمان به طور کامل تجربه بی حسی دارند و بیان می کنند که در مورد عضلات این ناحیه بی حس هستند، مناسب تر این است که پزشک را در جریان گذاشته و بعد از تأیید دکتر این درمان از طریق فیزیوتراپیست با تجربه انجام شود.

در موارد دیگری ممکن است فرد مبتلا به اختلالاتی در سیستم لنفاوی باشد، در این مواقع اگر به وسیله روش الکتروتراپی تحریک بر ناحیه ای از پوست صورت گیرد این احتمال وجود دارد که این روش درمانی بر عملکرد کلی سیستم لنفاوی تأثیراتی داشته باشد و در ناحیه مورد نظر برای درمان، مایع تجمع یابد و از این طریق آسیب های بیشتری را برای بیماران ایجاد کند

آیا همه افراد برای درمان مشکلات ناحیه عضلانی می توانند از روش الکتروتراپی استفاده کنند؟
آیا همه افراد برای درمان مشکلات ناحیه عضلانی می توانند از روش الکتروتراپی استفاده کنند؟

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

اگر بیماری خاصی دارید فیزیوتراپیست را در جریان قرار دهید

به همین دلیل اگر بیماران در ارتباط با بیماری های خاص خود اطلاعات لازم در اختیار دارند نیاز است که فیزیوتراپیست را در جریان قرار داده تا پزشک با توجه به وضعیت کلی بیمار انتخاب مناسب درمانی را انجام دهد.

فیزیوتراپیست همچنین در این مواقع باید وضعیت کلی پوست بیمار را بررسی کرده و اگر افراد مشکلات زیادی در ناحیه پوست خود دارند از روش الکتروتراپی برای آنها استفاده نکنند. بیمارانی که بیماری های مختلف مانند سرطان پوست و… دارند اگر از تحریک الکتریکی دستگاه  الکتروتراپی بر پوست آنها به کار رود ممکن است درگیر مشکلات و آسیب های جدی شوند.

مشکلات عروقی و قلبی نیز از دیگر موارد منع استفاده از الکتروتراپی در نظر گرفته می شود که لازم است بیماران مبتلا به این نوع بیماری ها با پزشک متخصص مشورت را انجام داده و در صورت ایجاد مشکلات بیشتر در زمینه ناراحتی های قلبی و… درمان از طریق شیوه کاربردی الکتروتراپی به تعویق انداخته شود.

افرادی که به سرطان مبتلا هستند و در حال حاضر تحت درمان این بیماری قرار می گیرند نیز لازم است که از روش الکتروتراپی استفاده نکنند.

بیماری صرع ممکن است در بیشتر موارد برای انجام روش الکتروتراپی محدودیت ایجاد کند و برای بیمار مشکلاتی به وجود آورد. اگر فردی مبتلا به صرع بوده و به پزشک خود در ارتباط با بیماری خود اطلاعات می دهد در خیلی موارد فیزیوتراپیست از روش های دیگر در زمینه درمان بیماری های عضلانی برای فرد استفاده می کند.

بیماری های دیگری چون سکته مغزی می تواند بیمار را با مشکل مواجه کرده و روش الکتروتراپی نتیجه مناسب ایجاد نکند، حتی در برخی موارد پزشکان انجام دادن این شیوه درمانی را در بیماران سکته مغزی با آسیب همراه می دانند و به بیماران توصیه می کنند روش الکتروتراپی را به هیچ عنوان به کار نبرند.

بیمارانی که ناراحتی های قلبی دارند و تحت مداوا هستند بهتر این است که از روش الکتروتراپی برای درمان بیماری ناحیه اسکلتی و عضلاتی خود استفاده نکنند و بعد از انجام دادن آزمایشات مهم و تأیید سلامت فرد از لحاظ بیماری قلبی و… این درمان کاربردی را به کار گیرد، همچنین افرادی که به دلیل موارد زیادی مجبور به استفاده از دستگاه های مهم در زمینه تنظیم ضربان قلب خود هستند نباید از این روش مهم برای درمان بیماری خود به کار برند.

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

نتایج روش الکتروتراپی خارپاشنه در چه زمانی مشخص می شود و جلسات مورد نیاز برای انجام روش الکتروتراپی خارپاشنه بر چه اساسی تعیین می گردد؟

عوامل مهمی در تعیین اثر بخشی و نتیجه گرفتن از روش الکتروتراپی خارپاشنه تأثیر دارد و یکی از موارد مهم که نتیجه را تعیین می کند مربوط به شدت تحریکات است که در خیلی موارد شدت خاص و میزان دقیقی از این تحریک الکتریکی بر روی نقاطی از بدن می تواند نتیجه را در زمان مشخصی نشان دهد.

نتایج روش الکتروتراپی خارپاشنه در چه زمانی مشخص می شود و جلسات مورد نیاز برای انجام روش الکتروتراپی خارپاشنه بر چه اساسی تعیین می گردد؟
نتایج روش الکتروتراپی خارپاشنه در چه زمانی مشخص می شود و جلسات مورد نیاز برای انجام روش الکتروتراپی خارپاشنه بر چه اساسی تعیین می گردد؟

نتایج ناشی از درمان الکتروتراپی با توجه به شدتی که درد در ناحیه کف پا دارد مشخص می شود. در خیلی موارد اگر بیمار مدت زمان بیشتری درد را در ناحیه کف پا و دیگر نقاط احساس کند ولی برای درمان از طریق روش الکتروتراپی در اسرع وقت اقدام نکند

لازم است زمان بیشتری برای درمان این بیماری سپری شود تا نتیجه مثبت مورد نظر از روش الکتروتراپی دریافت گردد. به عبارت دیگر بیمارانی که به مدت یک سال درد ناشی از بیماری خارپاشنه را احساس می کنند در مقایسه با بیماری که در سه ماه گذشته درد را تجربه کرده است شیوه درمان متفاوتی دارد و برای دریافت نتیجه از درمان نیاز می باشد که بیمار درمان طولانی تری را ادامه دهد.

در برخی موارد نتیجه این روش بعد از چند روز تعیین می گردد اما در موارد دیگر برای نتیجه گرفتن از الکتروتراپی ادامه دادن درمان در هفته های متوالی لازم اعلام می شود.

نتیجه گرفتن از درمان با توجه به عوامل زیادی چون مقاومت پوست بیمار مشخص می شود، همچنین نوع درد بیمار عامل مهمی در این زمینه است.

نتایج روش الکتروتراپی خارپاشنه در چه زمانی مشخص می شود و جلسات مورد نیاز برای انجام روش الکتروتراپی خارپاشنه بر چه اساسی تعیین می گردد؟
نتایج روش الکتروتراپی خارپاشنه در چه زمانی مشخص می شود و جلسات مورد نیاز برای انجام روش الکتروتراپی خارپاشنه بر چه اساسی تعیین می گردد؟

در هر فردی مسلما آستانه تحمل درد تفاوت دارد و برخی افراد مکانیسم کنترل درد مختلفی داشته و زودتر به بهبودی دست می یابند

در مقابل افرادی حساس وجود داشته که برای کاهش درد ناحیه کف پا نیاز به طول درمان بیشتری دارند.

خیلی از افرادی که روش الکتروتراپی را انجام می دهند نتایج خوبی را از شیوه الکتروتراپی خود دریافت می کنند و بعد از مدت کوتاهی درد موجود خارپاشنه کنترل می شود و بیماران نیازی ندارند که از داروهای مسکن و… برای کاهش درد خود به کار برند.

همه افرادی که مبتلا به خارپاشنه باشند با در نظر گرفتن تعداد جلسات مشخصی برای انجام درمان از طریق الکتروتراپی نمی توانند به سلامتی خود دست یابند بلکه با توجه به شدت بیماری فرد این جلسات تعیین می گردد

و این امکان وجود دارد که در فردی نیاز به سه جلسه الکتروتراپی باشد و بعد از این جلسات بهبود شرایط عضلانی بیمار کاملا مشاهده شود اما در فرد دیگری لازم است که پنج جلسه و بیشتر برای نتیجه گرفتن از درمان در نظر گرفته شود.

شما در حال مطالعه مقاله الکتروتراپی خار پاشنه هستید

نیاز به جلسات بیشتر

بیمارانی که درد شدیدی تجربه می کنند و نیاز بیشتری به جلسات الکتروتراپی دارند لازم است که جلسات بالاتری از الکتروتراپی را انجام دهند و درمان از این طریق صورت گیرد.

فیزیوتراپیستی که مهارت بالایی در کار خود داشته باشد با توجه به وضعیت بیماری فرد می تواند تعداد جلسات مهم برای بیمار را از همان ابتدا مشخص کند و از این طریق به بیماران خود کمک کرده که در ارتباط با طول درمان اطلاعاتی به دست بیاورند و افراد مراجعه کننده به فیزیوتراپیست درمان با آرامشی را انجام دهند و نتیجه بهتری را از درمان الکتروتراپی کسب کنند.

حاد بودن درد خارپاشنه در مقایسه با زمانی که بیمار دردی را به طور مزمن تجربه می کند  عامل مهمی در زمینه تأثیر روش الکتروتراپی بر ناحیه کف پا تلقی می شود، همان طور که اشاره شد مدت زمان درد اهمیت دارد و در خیلی موارد با در نظر گرفتن این زمان به درمان کامل بیماری می توان دست یافت.

نیاز به جلسات بیشتر
نیاز به جلسات بیشتر

بیماری فرد چه زمانی طول کشیده و درد بیمار به چه میزانی است نیز در طول دادن دوره درمان روش الکترواپی یا کم کردن این شیوه اهمیت دارد.

به طور کلی با توجه به وضعیت بیمار فیزیوتراپیست تلاش می کند که در روزهای خاصی درمان را برای بیمار خود انجام دهد، اگر بیمار درد زیادی را تجربه کند ممکن است که در هر هفته فیزیوتراپیست درمان از طریق روش الکتروتراپی را در دو جلسه به کار گیرد.

فیزیوتراپیست با توجه به شرایط مهم از پروتکل درمانی برای در نظر گرفتن طول جلسات برای بیمار استفاده می کند. برای همه بیماران درمان در زمان خیلی کوتاهی به نتیجه می رسد و در بیمارانی که دردهای مزمن در ناحیه خارپاشنه دارند در خیلی مواقع درمان به درستی و در زمان محدودتری صورت می گیرد.

عامل مهم دیگر در نتیجه دادن روش الکتروتراپی مربوط به بافت مورد نظر برای درمان است، در خیلی موارد بافت خاصی به درمان راحت تر از بافت های دیگر بدن پاسخ می دهد و درمان بهتری در این زمینه صورت می گیرد.

عامل موثر دیگر مربوط به نوع درد بیمار است، همان طور که اشاره شد اگر شدت درد به میزان زیادی باشد این امکان وجود دارد که نتیجه موثر از الکتروتراپی دیرتر ایجاد شود و بیمار برای از بین رفتن درد نیاز به انجام دادن جلسات بیشتر الکتروتراپی داشته باشد.

میزان درد بیمار و تعداد جلسات لازم برای درمان نیز از موارد مهمی است که باید در جلسه اول تعیین شود تا پزشک بر اساس وضعیت بیمار درمان را شروع کند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.