هزینه فیزیوتراپی مچ پا
فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم درباره هزینه فیزیوتراپی مچ پا و عوامل موثر بر این هزینه ها مطالبی را عنوان نماییم. گاهی اوقات به علل مختلف همچون ورزش، تصادف و دیگر رخ داد ها پای انسان دچار درد هایی می شود که برای درمان آن بهترین راه مراجعه به فیزیوتراپیست و انجام تمرینات فیزیوتراپی می باشد.

هزینه فیزیوتراپی مچ پا
هزینه فیزیوتراپی مچ پا

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با هزینه های مربوط به درمان ها و تمرینات فیزیوتراپی مطالب مهم و قابل توجهی ارائه دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همرا باشید و با مطالعه این مطالب به سوالاتی که ممکن است در رابطه با هزینه های موثر بر فیزیوتراپی مچ پا در ذهنتان پیش آمده پاسخ دهید.

پیشنهاد می کنیم پست مربوطه درمان آسیب های ورزشی در شمال تهران را مطالعه نمائید.

هزینه فیزیوتراپی مچ پا
هزینه فیزیوتراپی مچ پا

با مطالعه این مقاله انتظار می رود که در انتها قادر به پاسخ گویی سوالات زیر باشید:

– علم فیزیوتراپی چه کمکی به درمان درد های مربوط به مچ پا می کند؟

– هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا بر اساس چه معیار هایی مشخص می شوند؟

– چه عواملی بر هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا در انواع مجروحیت ها تاثیر گذار می باشد؟

– آیا حضور فیزیوتراپیست در منزل می تواند به نوعی بر روی هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا موثر باشد؟

– آیا میزان هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا می تواند بر نحوه درمان و تمرینات ارائه شده توسط فیزیو تراپیست تاثیر گذار باشد؟

– فیزیوتراپیست در تعیین هزینه های فیزیو تراپی مچ پا چه نقشی دارد؟

لطفا صفحه هزینه فیزیوتراپی مچ دست را مشاهده کنید.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در جمعی قرار بگیرید و با بیان صحبت هایی در رابطه با فیزیوتراپی تعاریف جالبی به گوشتان برسد. تصور برخی از افراد جامعه از کلمه فیزوتراپی ممکن است تنها در ورزش خلاصه شود.

البته لازم به ذکر می باشد که چنین تعریفی اشتباه نمی باشد بلکه در بیان درست تعریف فیزیوتراپی می توان ورزش را از به عنوان شاخه ای از فیزیوتراپی معرفی کرد.

در این مقاله قصد نداریم حوصله کاربران را با گفتن مطالب تکراری در رابطه با علم فیزیو تراپی سر ببریم . هدف ما این است که در رابطه با شاخه ای ویژه از طب فیزیوتراپی که منحصرا در رابطه با مشکلات و مسائل پیش آمده برای پا به خصوص قسمت مچ پا مطالب مفیدی را عنوان می نماید، صحبت نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

– علم فیزیوتراپی چه کمکی به درمان درد های مربوط به مچ پا می کند؟

همانطور که در مقدمه عنوان شد فیزوتراپی به عنوان نوعی درمان موثر مورد استفاده بسیاری از مراکز درمانی می باشد. یکی از بخش های مهم بدن که اغلب اوقات مورد آسیب های جدی قرار می گیرد و توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، پا و به خصوص مچ پا می باشد.

همانطور که می دانید مچ پا یکی از بخش های مهم و ساختار اصلی و حیاتی بدن در تحمل وزن انسان می باشد و بروز هر گونه مشکلی در مفاصل مچ پا قدر راه رفتن و حرکت را از انسان می گیرد.

پس یکی از دلایل اهمیت سلامت پا را می توان توانایی های حرکتی عنوان کرد که گاه به علت سهل انگاری و یا تمرینات نادرست و سنگین در حین ورزش و یا پیاده روی های طولانی مدت که باعث ضعف برخی مفاصل می شوند، دچار بروز مشکلات و مجروحیت می شود.

طبق آمار اعلام شده توسط سازمان سلامت به طور میانگین سالانه نزدیک به دو میلیون نفر در دنیا دچار مجروحیت های پا مانند پیچ خوردگیٍ مجروحیت های مربوط به تاندون و شکستگی می شوند.

- علم فیزیوتراپی چه کمکی به درمان درد های مربوط به مچ پا می کند؟
– علم فیزیوتراپی چه کمکی به درمان درد های مربوط به مچ پا می کند؟

لازم به ذکر است که مراقبت های مربوط به جراحی های مچ پا باید طبق دستورات پزشک و تحت نظر فیزیوتراپیست صورت پذیرد چرا که در بسیاری از مواقع بروز مجدد مجروحیت های پیش آمده بین 45 تا 75  درصد امکان پذیر می باشد. فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا با توجه به شرایط موجود و وضعیت درمانی تان بهترین تمرین های مخصوص مچ پا را برای فیزیوتراپی مچ پا انتخاب کنید.

ضروری می باشد پست فیزیوتراپی زیر زانو را هم مطالعه نمائید.

– هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا بر اساس چه معیار هایی مشخص می شوند؟

با توجه به مطالب عنوان شده در رابطه با هزینه ها و تعرفه های مربوط به فیزیو تراپی باید چنین عنوان کرد که به طور معین  نمی توان قیمت و مبلغی مشخصی برای هر یک از جلسات فیزیوتراپی عنوان کرد. هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا به عوامل بسیاری بستگی دارد که البته در رابطه با هر یک از عوامل موثر در آن در ادامه به اختصار توضیح خواهیم داد. در این قسمت قصد داریم مطالبی در رابطه با تعرفه و هزینه های عنوان شده از سوی وزارت بهداشت بیان کنیم.

- هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا بر اساس چه معیار هایی مشخص می شوند؟
– هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا بر اساس چه معیار هایی مشخص می شوند؟

هزینه های هر جلسه فیزیوتراپی هر ساله و در روز های انتهایی سال توسط سازمان بهداشت به طور مشخص عنوان خواهد شد و ابلاغیه آن در روز های آتی به تمامی کلینیک های درمانی مربوطه ارسال خواهد شد. تعرفه های مربوط به تمامی مراحل فیزیوتراپی با استفاده از انواع دفترچه های درمانی به توعی متفاوت می باشد بنابراین می توان گفت که هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا با توجه به نظر فیزیوتراپیست در رابطه با میزان بهبود در هر جلسه و خدمات ارائه شده ، کاملا متفاوت می باشد.

در رابطه با استفاده افراد از انواع بیمه ها با توجه به تعرفه های عنوان شده توسط سازمان بهداشت هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا متفاوت می باشد و با توجه به اینکه ساختمان اصلی پا از بخش های مختلفی تشکیل شده است پس به طبع هزینه هر جلسه فیزیوتراپی مربوط به هر قسمت با هم نیز متفاوت هستند.

– چه عواملی بر هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا در انواع مجروحیت ها تاثیر گذار می باشد؟

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند بر هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا به طور مستقیم تاثیر گذار باشد نوع مجروحیت مربوط به مچ پا است. به طور کلی انجام فیزیوتراپی بر روی پا ، تمرین درمانی در دو قسمت تمرینات روی تخت، لوکال، تمرینات فانکشنال و تمرین راه رفتن صورت می گیرد. انجام هر یک از این روش های به نحوی بر روی هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا تاثیر گذار می باشد.

فیزیوتراپیست برای انجام روش های مختلف در درمان  مجروحیت های مربوط به مچ پا روش های متفاوتی را در پیش می گیرد. که انجام هر یک از این تمرینات و روش های در مانی به نجوی بر روی یکی از قسمت های بدن تاثیر گذار می باشد. علاوه بر تمرینات ارائه شده توسط فیزیو تراپیست تهیه تجهیزات مربوطه نیز به طور مستقیم بر روی قیمت هر جلسه فیزیوتراپی موثر می باشد.

- چه عواملی بر هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا در انواع مجروحیت ها تاثیر گذار می باشد؟
– چه عواملی بر هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا در انواع مجروحیت ها تاثیر گذار می باشد؟

در جلسه های ابتدایی فیزیوتراپیست با آموزش تمرینات ساده و سبک به گرم کردن بخش آسیب دیده مچ پا کمک می کنند

و باعث کاهش التهاب ناحیه مجروح شده و کشش عضلات اطراف آن همچنین انجام تمرینات دیگر با هدف ثبات و تقویت مفاصل و فیزیوتراپی پا در قسمت های بالاتر مانند زانو ،لگن و ناحیه ستون فقرات می باشد.

انجام تمرینات مذکور هزینه های مربوط به جلسات اولیه تشکیل می دهد. تکرار انجام تمرینات عنوان شده در هر جلسه باعث افزایش حضور فیزیوتراپیست در جلسات بیشتری خواهد شد و به نحوی افزایش تعداد جلسات بر هزینه های پایانی آن تاثیر گذار می باشد.

پس از انجام تمرینات مذکور فاز دوم درمان بیمار آغاز می شود. در این مرحله تمرینات لیزومتریک که به عنوان تمرینات ثابت بدون جابجایی مشهور می باشند آغاز می شود و پس از انجام آن و ایجاد آمادگی های لازم شروع به انجام تمرینات ایزومتریک می کنند در طول این تمرینات که عضلات مرتبط را در طول های بلند و کوتاه تقویت می شوند درمان فیزیوتراپی به صورت پیشرفته تر انجام می گیرد.

انجام تمرینات مزکور به واسطه تجهیزات پیشرفته و با توجه به آموزش های لازم صورت می گیرد و تهیه هر یک از تجهیزات مربوطه به نحوی تاثیر مستقیمی بر هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا دارد.

زمانی که تمرینات لازم در جهت درمان در رفتگی مچ پا صورت می گیرد پس از گذر از مرحله دوم و پایان تمرینات مربوط ساختمان پا به خصوص مچ پا قابلیت و توانایی تحمل وزن بدن را به خوبی  دارد. پس از گذر از این مرحله وارد فاز جدید از تمرینات فیزیوتراپی می شوید.

آغاز مرحله تمرینات فانکشنال نیاز به دسترسی به تجهیزات خاصی دارد. در این مرحله با صرف هزینه های مربوط به تمرینات عنوان شده می توان به درمان در رفتگی های مچ پا کمک کرد. فانکشنال با هدف افزایش توانایی فرد برای بازگشت به زندگی و فعالیت روزمره پیش از آسیب و مجروحیت می باشد. این تمرینات شامل برخی تمریناتی است که به جهت برای افزایش تعادل و و توانایی با به کارگیری تمریناتی مانند تخته تعادل ،ترامپولین ،تراباند است.

مراحل عنوان شده در درمان در رفتگی مچ پا به علل مختلف می باشد که با انجام این تمرینات به صورت مرتب و بدون وقفه می توان در مدت زمان کوتاهی سلامتی خود را به دست آوردید.

رها کردن تمرینات به صورت نیمه کاره

به یاد داشته باشید که ترک دوران بهبودی و رها کردن تمرینات به صورت نیمه کاره می توانند تمامی زحمات شما و فیزیوتراپیست را از بین ببرد.

شاید با خود فکر کنید که انجام تمامی مراحل و تمرینات عنوان شده می تواند هزینه های گزافی را برای شما به دنبال داشته باشد. در این جا باید متذکر شویم که با توجه به تعرفه های عنوان شده برای تمامی دفترچه های درمانی جای نگرانی وجود ندارد و شما با ارائه هر گونه بیمه درمانی می توانید با پرداخت کمترین هزینه به بهترین  نوع درمان با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات بپردازید.

یکی دیگر ازعوامل موثر در هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا می توان به استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته اشاره کرد. لازم می دانیم در این قسمت به معرفی از برخی تجهیزات و تاثیرات آن ها در هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا بپردازیم.

شکستگی های ناشی از سهل انگار در زمان بازی

یکی دیگر از علل مجروحیت مچ پا را می توان شکستگی های ناشی از سهل انگار در زمان بازی، پریدن از جای بلند، تصادف و دیگر عوامل دانست.

در چنین مواردی فیزیوتراپیست با انجام برنامه ریزی های مرتب که بر حسب اقدامات لازم برای بهبود حال بیمار صورت می پذیرد می تواند در مدت کوتاهی روند بهبود حال بیمار را افزایش دهد.

شکستگی های ناشی از سهل انگار در زمان بازی
شکستگی های ناشی از سهل انگار در زمان بازی

انجام برنامه ریزی های عنوان شده مشروط بر داشتن امکانات لازم جهت بهوبد حال بیمار می باشد فراهم نمودن بستری برای امکانات مذکور نیز می تواند متحمل هزینه هایی باشد که البته تمامی هزینه های مذکور به نحوی در راحتی حال بیمار تاثیر بسزایی خواهد داشت.

در تکمیل مطالب بالا باید گفت که پس از انجام برنامه ریزی های لازم توسط فیزیوتراپیست و گذراندن مراحا ابتدایی درمان وارد فاز جدیدی از تمرینات فیزیوتراپی خواهیم شد

شکستگی های ناشی از سهل انگار در زمان بازی
شکستگی های ناشی از سهل انگار در زمان بازی

به این صورت که با توجه به عدم توانایی بیمار برای حرکت کردن و مراجعه به مراکز فیزیوتراپی پس متخصص و یا فیزیوتراپ به منزل مراجعه می کنند. همانطور که می دانید در زمان حضور فیزیوتراپیست در منزل هزینه تمامی جلسات نسبت به زمان مراجعه به مراکز درمانی افزایش پیدا می کند.

هزینه های ثابت جلسات فیزیوتراپی مچ پا می تواند شامل آموزش قرار گیری صحیح مچ پا حین راه رفتن آموزش تمرینات مناسب جهت جلو گیری از خشکی مفاصل و ضعیف شدن عضلات و همچنین توجه به سایر عضو ها در مدت زمان استراحت می باشد.

نکته

درمان شکستگی با در نظر گرفتن ، وزن اندازی روی مچ پا  به مرور انجام می شود و بیمار برای بازگشت به زندگی روزمره مهیا می شود.

در این فاز تمرینات تقویتی با شدت بیشتری صورت گرفته و بیمار برای انجام حرکات سنگین تر خود را آماده می سازد.

یکی دیگر از مشکلاتی مربوط به مچ پا که افراد ممکن است رخ بدهد کشیدگی مفاصل یا به زبان ساده و عامیانه قفل شدن مچ پا می باشد . در این حالت فرد به هیچ عنوان توانایی حرکت را نخواهد داشت و تنها حضور فیزیوتراپیست می تواند در روند بیماری نقش موثری داشته باشد.

نکته
نکته

فیزیوتراپیست می تواند در دوره توانبخشی فرد  را راهنمایی کند و کمک کند که توانایی تحرک و قدرت مچ پا را دوباره به دست آورد توجه داشته باشید که در حین بروز این مشکل بازتوانی مچ پا باید با دقت و به آرامی انجام شود. برای بازتوانی و بهبودی مچ پا انجام تمرین های مخصوص الزامی می باشد

لازم به ذکر دانستیم که ارائه هر گونه از این تمرینات بنا به شرایط بیمار و استفاده از تجهیزات و درمان های متفاوت شامل هزینه های متغیری می باشد که اطلاع از عوامل موثر بر این هزینه ها حق مسلم بیمار می باشد.

یکی از درمان های تخصصی فیزیوتراپی مربوط به مچ پا دورسی فلکسیون می باشد . پیش از توضیحات لازم در رابطه با این روش لازم به ذکر می باشد که انجام این روش به نحوی بر هزینه های متغیر فیزیوتراپی مربوط به مچ پا تاثیر مستقیم دارد.  در این روش پس از انجام اقدامات لازم برای نرم شدن استخوان پا و نرمی مفاصل فیزیوتراپیست مچ پا را به حالت دورانی و گاهی به صورت خطی خم می کند و حرکت می دهد.

برای درک بهتر از چگونگی انجام دورسی فلکسیون مچ پا می توانید موارد زیر را مطالعه فرمایید:

در ابتدا دقت داشته باشید که هر گونه حرکت تند و سریعی می تواند روند بهبودی را در هر مرحله از درمان به تعویق بیندازد پس سعی کنید با حرکات آرام شروع به انجام مراحل این نوع درمان بپردازید.

در حالی که فقط مچ پای تان را حرکت می دهید، سعی کنید زانو ها را کاملا صاف و مماس با زمین قرار دهید. انگشتان پا را به آرامی به سمت عقب حرکت داده و سعی کنید نوک انگشت ها را به سمت عقب حرکت دهید .

این حرکت را تا وقتی که کمی احساس ناراحتی کنید یا دیگر نتوانید مچ پا را بیشتر به سمت عقب برگردانید، ادامه دهید. پس از احساس درد تلاش کنید به مدت 20 ثانیه همان حالت باقی بمانید و پس از مدت عنوان شده پای خود را به حالت عادی برگردانید.

انجام این حرکت در هر نوبت 5 تا 10 بار باید تکرار شود. در هر مرحله از درمان که بودید با احساس هر گونه درد و ناتوانی درمان را قطع کرده و پس از استراحت مجدد درمان را آغاز نمایید.

گاهی اوقات به علت بروز پیچ خوردگی مچ پا امکان رگ به رگ شدن وجود دارد در چنین شرایطی در صورت مراجعه به پزشک به احتمال زیاد شما را به فیزیوتراپیست معرفی خواهد کرد. رگ به رگ شدن مچ پا، کشش یا پاره شدن یک عضله یا تاندون است، پیچ‌ خوردگی مچ پا ممکن است به علت فعالیت‌های روزمره و یا توسط آسیب ایجاد شود. شدت رگ به رگ شدن و پیچ‌ خوردگی پا متفاوت است.

بیشتر رگ به رگ شدن و پیچ‌ خوردگی‌های مچ پا در طی گذشت زمان درمان خواهد شد ، اما گاهی اوقات درمان‌های دیگر، از جمله فیزیوتراپی و ورزش لازم است.

– آیا حضور فیزیو تراپیست در منزل می تواند به نوعی بر روی هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا موثر باشد؟

ممکن است که در برخی اوقات فردی که به تمرینات فیزیوتراپی نیاز دارد توانایی خروج از منزل را به هر دلیل نداشته باشد و یا به طور کلی قادر به حرکت و ترک منزل نباشد در این حالت بهترین گزینه برای درمان بیمار و انجام تمرینات فیزیوتراپی حضور فیزیوتراپیست در منزل می باشد.

ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که حضور فیزیوتراپیست به تنهایی و بدون داشتن تجهیزات لازم چگونه می تواند به درمان بیمار کمک کند؟

در سال های آتی برخی مراکز درمانی با هدف اعزام پزشک در تمام تخصص های مختلف تاسیس شده اند فیزیوتراپی نیز یکی از این تخصص ها می باشد که با توجه به آمار مختلفی که از این موسسات و مراکز درمانی اعلام شده است حضور فیزیوتراپیست در منزل یکی از پربازدید ترین نوع خدماتی است که با استقبال فراوان مردم رو برو شده است.

- آیا حضور فیزیو تراپیست در منزل می تواند به نوعی بر روی هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا موثر باشد؟
– آیا حضور فیزیو تراپیست در منزل می تواند به نوعی بر روی هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا موثر باشد؟

یکی از رایج ترین روش های فیزیوتراپی در منزل تمرین درمانی نام دارد، در این روش تمامی ورزش ها و حرکاتی که به نحوی در درمان و روند بهبود وضعیت جسمانی بیمار موثر است به بیمار آموزش داده خواهد شد.

حضور فیزو تراپیست در منزل یکی از عواملی می باشد که به طور مستقیم برهزینه هر جلسه فیزیوتراپی تاثیر می گذارد. همانطور که می دانید برای درمان بیماری هایی که به حرکت بیمار و به خصوص به مشکلات مربوط به پا ارتباط دارد ممکن است مراحل طولانی مدتی را در پی داشته باشد و بیمار برای گذراندن طول درمان خود باید ماهی چندین مرتبه به مراکز درمانی و فیزیوتراپی مراجعه نماید چرا که درمان برخی از دردها و مشکلاتی که به کمک خدمات ارائه شده توسط فیزیوتراپیست رفع می‌شوند.

رفت و آمد های طولانی مدت می تواند باعث بروز خستگی های ناشی از عدم تحرک در طول مسیر شود، در چنین شرایطی حضور فیزیوتراپیست در منزل می تواند از بروز خستگی های بیان شده جلوگیری کند.

البته  لازم به ذکر است که در قبال چنین خدماتی و حضور همیشگی فیزیوتراپ در تمامی جلسات درمانی می تواند باعث ایجاد هزینه های بیشتری در طول مدت درمان شود.

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش هزینه های فیزیوتراپی مربوط به مچ پا می شود میزان سلامت و یا وخامت حال بیمار می باشد چرا که . در برخی موارد به علت وخامت حال بیمار و با مشاورات لازم تجهیزات لازم به منزل بیمار منتقل می شوند.

از جمله این تجهیزات می توان به استفاده از وسایل مربوط به درمان با استفاده از جریانات الکتریکی، تجهیزات مکانیکی، وسایل مربوط به تمرینات ورزشی اشاره داشت، همانطور که می دانید انتقال تجهیزات مورد نظر از سایر مراکز درمانی به منزل ممکن است هزینه هایی را متحمل سازد پس قبل از اقدام هر کاری بهتر است تمامی جوانب را بسنجید.

با توجه به مطالب عنوان شده می توان انتظار داشت که متوجه شده باشید حضور فیزیوتراپیست به تنهایی شامل هزینه های ثابتی می باشد و البته بهتر است بدانید در برخی شرایط افزودن برخی تکنیک های فیزیوتراپی نیز می تواند به عنوان هزینه ای متغیر بیان شود. استفاده از برخی روش ها در درمان جراحات وارده به پا می تواند بر هزینه های فیزیوتراپی مچ پا تاثیر مستقیم داشته باشد.

یکی از روش هایی که می توان در رابطه با هزینه های متغیر انجام فیزیو تراپی در منزل تاثیر گذار باشد منوال تراپی است که با استفاده از تکنیک های دستی باعث کاهش درد و ناتوانی جسمی افراد می شود

به این ترتیب که فیزیوتراپیست با انجام ماساژدرمانی به بهبود حال بیمار کمک می کند. مچ یکی از قسمت های مهم بدن می باشد که در تحرک انسان نقش پررنگی را ایفا می کند پس در درمان مجروحیت های مربوط به آن باید نهایت دقت صورت پذیرد.

مزیت انجام این روش در منزل استراحت لازم پس از انجام تمرینات و ماساژ می باشد چرا که فردی که از مجروحیت های مربوط به مچ پا رنج می برد  مجبور به تحمل زمان رفت و آمد از مطب به خانه نیست. تمرین درمانی و هیدرو تراپی نیز از مرسوم ترین روش های فیزیوتراپی هستند که با استفاده از تمرینات مخصوص منجر به کاهش درد و اغلب کاهش وزن و درمان بیماری های ناشی از چاقی می شوند.

همانطور که می دانید چاقی و اضافه وزن یکی از دلایلی می باشد که می تواند تاثیر مستقیمی بر تمرینات درمانی مربوط به مچ پا داشته باشد. اگر به خاطر داشته باشید در مرحله دوم درمان در رفتگی مچ پا عنوان نمودیم که فرد پس از انجام تمرینات اولیه توانایی تحمل وزن خود را به دست می آورد در چنین حالتی هر گونه اضافه وزن غیر عادی می تواند به عنوان یکی از مضرات برای درمان فیزیوتراپی باشد.

– آیا میزان هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا می تواند بر نحوه درمان و تمرینات ارائه شده توسط فیزیو تراپیست تاثیر گذار باشد؟

در پاسخ به این سوال به صراحت می توان جواب منفی داد چرا که کیفیت انجام درمان های فیزیوتراپی مربوط به مچ پا به یک صورت امکان پذیر می باشد. تنها دلیلی که می تواند باعث تفاوت های عمده در هزینه های فیزیوتراپی مچ پا شود به کار گیری از سایر تجهیزات و امکانات می باشد که حضور هریک از امکانات و تجهیزات نام برده به درخواست خود بیمار و با متحمل شدن هزینه های اضافه می باشد.

در ادامه  قصد داریم سایر تجهیزات و درمان هایی که می تواند در هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا تاثیر گذار باشند معرفی نماییم. علاوه بر آن سعی داریم اشاراتی به نقش فیزیتراپ در تعیین هزینه های فیزیوتراپی داشته باشیم.

- آیا میزان هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا می تواند بر نحوه درمان و تمرینات ارائه شده توسط فیزیو تراپیست تاثیر گذار باشد؟
– آیا میزان هزینه های مربوط به فیزیوتراپی مچ پا می تواند بر نحوه درمان و تمرینات ارائه شده توسط فیزیو تراپیست تاثیر گذار باشد؟

– فیزیوتراپیست در تعیین هزینه های فیزیو تراپی مچ پا چه نقشی دارد؟

 پس از عنوان این مطالب به نقش موثر فیزیوتراپیست در درمان صدمات و جراحات مچ پا و عوامل موثری در تعیین هزینه های بپردازیم ، برای شروع باید گفت که در ابتدای امر فیزیوتراپیست با شناخت نوع آسیب های وارده  و بر حسب تحرکات لازم برنامه ای را برای فعالیت های روزانه شخص طراحی می کند.

همانطور که پیش تر عنوان کردیم طراحی برنامه های مربوط به درمان بیمار بر حسب میزان هزینه های پرداختی می باشد. چرا که گاهی وجود برخی امکانات و تجهیزات الزامی نمی باشد اما در طول مدت درمان و بهبود حال بیمار نقش بسزایی دارند.

در این حالت عدم پرداخت هزینه های مربوط به تجهیزات مورد نیاز برای فیزیوتراپی مچ پا می تواند روند درمان را طولانی تر کند. البته باید از نقش فیزیوتراپ در درمان آسیب های مربوطه غافل نشوید، فیزیوتراپیست می تواند به عنوان سازنده ترین فرد در درمان آسیب های مربوط به پیچ خوردگی مچ پا ایفای نقش کند.

- فیزیوتراپیست در تعیین هزینه های فیزیو تراپی مچ پا چه نقشی دارد؟
– فیزیوتراپیست در تعیین هزینه های فیزیو تراپی مچ پا چه نقشی دارد؟

متخصص فیزیوتراپ بر اساس اطلاعات دریافتی قواعد و اصولی را برای شخص آسیب دیده برنامه ریزی می کند که با انجام هریک از دستورات اعلام شده شخص بهبودی خود را گام به گام به دست می آورد.

در زمان بروز پیچ خوردگی پا هیچ گاه تصور نمی کنید که این اتفاق ساده بتواند منجر به بروز مشکلات جدی همچون آسیب رسانی به بافت های نرم اطراف مفاصل همچون تاندون های متصل شده به مچ پا شود. آسیب های عنوان شده در ابتدا انعطاف پذیری آن نواحی را مورد هدف قرار می دهد و عدم تحرک و انعطاف پذیری خدو به تنهایی می تواند باعث مشکلاتی در حرکت افراد شود.

پس از بروز هر آسیب به مچ پا فیزیوتراپیست چگونه می تواند در افزایش یا کاهش هزینه ها موثر باشد؟

در پاسخ به این سوال می توان به طور کاملا واضح بیان کرد که به کار گیری از روش های مختلف در درمان آسیب های ایجاد شده می تواند در میزان هزینه ها موثر باشد البته لازم به ذکر می باشد

که با توجه به پیشرفت دنیای پزشکی و علم فیزیوتراپی انجام هر یک از درمان های متنوع توسط بیمار و یا همراهان او انتخاب می شود . نقش فیزیوتراپیست تنها بیان مزایای مربوط به هر کدام از درمان ها و یا مزیت استفاده از تمامی تجهیزات و امکانات در درمان آسیب های وارده می باشد.

انتخاب هر یک از درمان ها و روش های درمانی به ئاسطه همراهان بیمار و یا شخص بیمار در صورت توانایی انتخاب به صورت مستقیم در هزینه های فیزیو تراپی مچ پا تاثیر مستقیم دارد.

پس از بروز هر آسیب به مچ پا فیزیوتراپیست چگونه می تواند در افزایش یا کاهش هزینه ها موثر باشد؟
پس از بروز هر آسیب به مچ پا فیزیوتراپیست چگونه می تواند در افزایش یا کاهش هزینه ها موثر باشد؟

برخی از اقداماتی که فیزیوتراپیست در زمان بهبود بیمار انجام خواهد داد و این اقدامات به طور همگانی صورت می پذیرد می تواند شامل بهره گیری از سایر متد های نوین درمانی در جهت بهبود و روند جراحات پیش آمده باشد

به علاوه استفاده  از روش های نرمشی، انتخاب حرکات مناسب جهت سنجش توانایی مچ پا برای تحمل وزن، تنظیم برنامه های کششی در صورت بهبود بیمار و پس از آن ورود به فاز نهایی درمان با انجام برخی تمرینات سنگین تر از جمله سنجش قدرت، انتخاب تکنیک هایی جهت نرم و منعطف شدن بافت های متصل نیز بهره می گیرند.

انجام تمامی موارد عنوان شده به ترتیب می توانند از عوامل موثر هزینه های فیزیوتراپی مچ پا باشد چرا که تک به تک روش های بیان شده با استفاده از امکانات و تجهیزات خاص و ویژه ای امکان پذیر می باشد.

تنظیم برنامه های ورزشی و تمرینی پس از بهبود حال بیمار یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در هزینه های فیزیو تراپی مچ پا می باشد. در چنین حالتی فرد بیمار از فیزیوتراپیست می خواهد که برنامه های تمرینی تنظیم نماید که در آینده باعث تقویت عضلات آسیب دیده شود.

تنظیم چنین برنامه هایی به خودی خود می تواند بر افزایش هزینه های فیزیوتراپی مچ پا تاثیر گذار باشد. در برخی موارد با تنظیم برنامه های خاصی توسط  فیزیوتراپیست از بروز برخی مشکلات در آینده  جلوگیری می شود.

-ارائه برنامه های اثر بخشی پیشرفته به صورت پلکانی:

این روش به گونه ای می باشد که فیزیوتراپیست طی برنامه ای، اقداماتی را که پس از بهبود حال بیمار در جهت تقویت مچ پا لازم می باشد به صورت پلکانی برای او تنظیم می کند. حالت پلکانی این برنامه به این صورت می باشد که حرکات و تمرینات تنظیم شده از ورزش و نرمش های سبک شروع می شود و پس از گذشت زمانی بین 3 تا 6 ماه به ترتیب این تمرینات سنگین خواهد شد.

در ابتدای مقاله بیان کردیم که امکان بروز جراحت های مجدد در بافت های آسیب دیده بسیار زیاد می باشد پس انجام تمرینات مذکور در تقویت بافت های آسیب دیده مچ پا می تواند از بروز آسیب های پیش آمده جلوگیری کند.

-ارائه برنامه های اثر بخشی پیشرفته به صورت پلکانی:
-ارائه برنامه های اثر بخشی پیشرفته به صورت پلکانی:

-درمان های منوال تراپی سبکی تاثیر گذار در کم کردن استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از آسیب های ایجاد شده در قسمت های مختلف مچ پا است و به سرعت روند درمان و بهبودی کامل کمک می کند.

تکنیک های درمان دستی در کنار سایر روش های فیزیوتراپی به درمان مشکلات مفاصلی مربوط به مچ پا  بیماران کمک می کند به یاد داشته باشید که تنها فیزیوتراپیست آموزش دیده در این زمینه توانایی انجام منوال تراپی را دارد چرا که هر گونه حرکت اشتباهی می تواند آسیب های جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

انجام این روش توسط فیزیوتراپیست حتی پیس از بهبود کامل بیمار نیز می تواند در هزینه های فیزیوتراپی مچ پا نیز تاثیر گذار باشد چرا که درآمد حاصله به واسطه برنامه ارائه شده به بیمار توسط فیزیوتراپ می باشد.

توجه داشته باشید که تکنیک های درمان دستی و جا انداختن مفاصل اغلب برای درمان مشکلات مفاصلی  بکار می رود و این سبک را بر روی تمامی مفاصل بدن می توان انجام داد. برخی تکنیک های درمان دستی هیچ عارضه جانبی ندارد به شرطی که توسط متخصص فیزیوتراپی انجام شوند.

جالب می باشد صفحه فیزیوتراپی کمر با دستگاه را مطالعه کنید.

-ماساژ درمانی :

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان متغیر است فیزیوتراپیست این را به عهده خود بیمار گذاشته است  چرا که ماساژدرمانی علاوه بر کمک به بهبود حال بیمار در دوره نقاهت و باز پس گیری قوای خود برای تحمل وزن (به طور کامل و تمام وقت بر روی مچ پا ) می تواند برای كاهش استرس اغلب هفته ای یک بار مراجعه برای انجام ماساژ توصیه می شود. برای وضعیت های بسیار حساس تعداد جلسه های بهبودی بستگی به طبیعت بیماری دارد.

ماساژدرمانی برای کامل شدن درمان از سوی دکتر نیز سفارش می شود اما هزینه های فیزیوتراپی بر اساس تعداد جلسات عنوان شده می تواند متغیر باشد و بر هزینه نهایی فیزیوتراپی مچ پا تاثیر مستقیم داشته باشد.

-ماساژ درمانی :
-ماساژ درمانی :

ارائه مشاوره های لازم توسط فیزیوتراپیست در رابطه با انجام ماساژدرمانی یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر هزینه های فیزیوتراپی مچ پا می باشد چرا که متقاعد کردن بیمار برای انجام این کار نقش او را پر رنگ تر می سازد. از جمله نکاتی که فیزیوتراپیست در بیان فواید ماساژ درمانی ارائه می کند شامل موارد زیر می باشد.

بیمارانی که پس از بهبودی ماساژ دریافت كردند در انجام این موارد موفق تر بوده اند.افزایش در تحرک ، انرژی ، تغییرات مثبت خلقی و تقویت  قوای جسمی از خود نشان دادند

ماساژ درمانی در كاهش اختلالات روحی(اضطراب ، تنش و افسردگی) و علایم جسمی (درد و بی قراری ) مؤثر بوده است.

-ارائه برنامه برای دوران پس از بهبود:

یکی از راه هایی که می توان به بهبود همیشگی بیمار کمک کرد این می باشد که علاوه بر نکاتی و تکنیک هایی که در زمان بیماری به کار برده می شود برای دوران پی از بهبود نیز برنامه هایی ارائه شود. البته لازم به ذکر می باشد که ارائه چنین برنامه هایی توسط فیزیوتراپیست هزینه هایی را برای بیمار به همراه دارد و بر هزینه های فیزیوتراپی مچ پا نیز می افزاید . البته باید ذکر شود که وجود چنین برنامه هایی می تواند یک عمر سلامتی را تضمین کند.

برخی از تکنیک های ارائه شده توسط فیزیوتراپ می تواند شامل حرکات کششی بشود که به صورت هفتگی برای دوران پس از بهبودی تنظیم شده است این حرکات ممکن است شامل :

نرمش های کششی و تقویتی، نرمش های تعادلی و استفاده از وسایل کمکی باشد.

-ارائه برنامه برای دوران پس از بهبود:
-ارائه برنامه برای دوران پس از بهبود:

بازپروری مچ پا معمولا ابتدا با نرمش های فعال کششی و تقویتی و سپس نرمش های کششی شروع می شود.این نرمش ها باعث تقویت مفاصل مچ پا در گردش های دورانی و خطی می شود و علاوه بر آن دامنه حرکتی را گسترش می دهد. بعد از اینکه دامنه حرکتی مفصل مچ پا به حالت قابل قبولی رسید ، نرمش های تقویتی هم به نرمش های کششی اضافه می شود و پس از آن نرمش های تعادلی و نرمش با کمک وسایل شروع می گردد.

تمرین های تحمل وزن جزئی در فیزیوتراپی مچ پا به شما کمک می کنند تا بتوانید وزن بیشتری را بر روی مچ پای آسیب دیده تان بیندازید و ماهیچه های اطراف آن را تقویت کنید، پس از گذشت چند هفته که بیمار توانایی های لازم تقویتی و کششی را به دست آورد می تواند با انجام تمرینات تعادلی قوای ازدست رفته خود را در دوران بیماری به دست آورد.

با توجه به مطالب عنوان شده در این مقاله باید متوجه شده باشید که عوامل زیادی می توانند بر هزینه های فیزیوتراپی مچ پا تاثیرات مستقیم بگذارند.

علاوه بر آن برخی هزینه های متغیر نیز به واسطه انتخاب روش درمانی و استفاده از برخی تجهیزات و امکانات توسط خود بیمار صورت می پذیرد در پایان نیز به افزودن و تغییرهزینه های فیزیوتراپی مچ پا توسط فیزیوتراپیست نیز پرداختیم.

هذف این مقاله آشنایی شما با عوامل موثر در هزینه های فیزیوتراپی مچ پا بود و امید برآن است که پس از همراهی ما تا پایان این مقاله به سوالات خود پاسخ داده باشید در ادامه از همراهی همیشگی شما متشکریم.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.