شاک ویو در قیطریه
فهرست مطالب

امروز با موضوع شاک ویو در قیطریه در خدمت شما هستیم.

روش شاک ویو یا شوک درمانی یکی از شیوه ‌های متد روز در دنیا می باشد. شاک ویو در زمینه فیزیوتراپی یک روش کاربردی است که بسیاری از افراد را تحت درمان می‌گیرد.

شاک ویو در قیطریه
شاک ویو در قیطریه

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

به واسطه انجام شاک ویو می ‌‌توان درمان ‌های بسیار مناسبی به جای عمل‌ های جراحی آسیب ‌پذیر انجام داد. افرادی که از روش شاک ویو استفاده کرده‌ اند، توانسته اند بازدهی بالای ۸۰ درصد را داشته باشند.

به همین دلیل می ‌‌توان گفت که تاثیرگذاری شاک ویو بر روی افراد بسیار زیاد بوده است. لازم است بدانید شاک ویو موج انرژی بسیار شدیدی می ‌باشد که با لمس کردن کوتاه می ‌تواند به سرعت حرکت کند.

روش شاک ویو در فیزیوتراپی یک روش غیرتهاجمی می ‌باشد و می ‌تواند با استفاده از امواج و فشاری که بر روی آن‌ ها تولید می‌کند ، برای درمان عارضه ‌های عضلانی و اسکلتی مفید باشد.

شاک ویو همان امواج صوتی می باشد که می‌تواند با انرژی بالا نیرو های مکانیکی را بر تمامی بافت‌ های بدن اعمال کند و از این طریق سبب بهبودی شود. به ‌طورکلی می ‌تواند با استفاده از امواج باعث افزایش جریان خون در نواحی آسیب‌ دیده بدن شود و از این جهت تحریک و بازسازی سلول ‌های آسیب ‌دیده را به سرعت انجام دهد و درد های فرد بیمار را کمتر کند

از همین جهت بهبودی زودتر فراهم می شود. شاک ویو می ‌تواند در برابر سایر روش ‌های درمانی نتیجه بهتری داشته باشد و اثرات خوبی از طریق استفاده از آن برای بیمار به همراه داشته باشد. همین طور می تواند نتیجه طولانی مدتی برای فرد به همراه داشته باشد.

ما قصد داریم در ادامه این مقاله در رابطه با شاک ویو برای شما صحبت کنیم تا از این طریق به تمامی سوالاتی که ممکن است در ذهن شما باشد پاسخ دهیم. اگر شما نیز قصد دارید در رابطه با شاک ویو بیشتر بدانید در ادامه این مطالب ما را همراهی بفرمایید.

شما می ‌توانید با استفاده از فهرست زیر دسترسی آسانی به عنوان‌ های مورد نظر خود داشته باشید :

  1. شاک ویو چیست؟
  2. علت نام ‌گذاری شاک ویو
  3. پیشینه دستگاه شاک ویو
  4. ظاهر دستگاه شاک ویو
  5. چگونگی عملکرد شاک ویو
  6. نحوه حرکت پروب
  7. حس بیمار از انجام روش درمانی شاک ویو
  8. مزایا و ویژگی ‌های شاک ویو
  9. اثرات روش درمانی شاک ویو
  10. کاربرد شاک ویو در چه مواردی است ؟
  11. عوارض احتمالی شاک ویو
  12. سرعت و میزان اثر گذاری شاک ویو
  13. سرعت و میزان اثر گذاری شاک ویو
  14. در چه مرحله‌ای بیمار می‌تواند شاک ویو تراپی را آغاز کند
  15. موارد عدم استفاده از روش شاک ویو
  16. مرکز فیزیوتراپی (شاک ویو)
  17. تعداد جلسات مورد نیاز از شاک ویو
  18. بعد از روش درمانی شاک ویو
  19. نتیجه درمان به واسطه شاکی ویو
  20. مراقبت‌ های بعد از شاکی ویو
  21. هزینه روش درمانی شاک ویو
  22. سخن آخر

 

شاک ویو چیست؟

درمان با شاک ویو یک روش غیر تهاجمی می باشد و از طریق امواج کم انرژی آکوستیک صورت می گیرد. به ‌طورکلی این امواج می ‌توانند از روی پوست به واسطه  ژل به‌ طور کامل جذب بدن بیمار مورد نظر شوند.

اوایل از روش درمانی شاک ویو برای درمان سنگ کلیه اسفتاده می کردند ، ولی کم‌کم پزشکان توانستند به ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد شاک ویو پی ببرند و از این طریق دامنه درمانی آن را گسترش دادند. همان طور که ذکر کردیم شاک ویو می ‌تواند برای درمان ‌های بسیاری مؤثر باشد و از این جهت آسیب ‌های بلند مدتی که بر روی فرد بیمار صورت گرفته و باعث درد های مزمن شده است ، را بر طرف کند.

شاک ویو چیست؟
شاک ویو چیست؟

به ‌طور کلی کاربرد شاک ویو القا کردن میکروتروما برای بافت ‌های آسیب دیده افراد می باشد. باید بدانید که میکروتروما می ‌تواند برای درمان ، بافت های بدن را تحریک کند و یک محرک قوی برای بافت ‌های آسیب دیده باشد.

از همین جهت به سبب واکنش ‌های بدن می ‌تواند باعث به وجود آمدن و تشکیل رگ‌ های خونی شود و از همین جهت مواد مغذی در ناحیه آسیب دیده افزایش بیابد. همین ‌طور به واسطه امواج شاک ویو می ‌‌توان به افزایش بیشتر جریان خون در نواحی آسیب دیده ،کمک کرد و می‌‌ توان بافت‌ های فیبری که به مرور زمان در بدن به وجود آمده ‌اند ، را از بین برد.

در فیزیوتراپی به طور معمول از روش درمانی شاک ویو برای درمان کردن اختلال‌ های مزمن تاندون ‌ها ، عضله ها و تسکین دادن درد کمر و گردن و نقاط دیگری استفاده کرد.

می‌‌ توان گفت استفاده از شاک ویو در قیاس با درمان ‌هایی که در گذشته متداول بوده ‌اند و به واسطه آن می ‌توانستند ، درد ها را کاهش دهند یک ابزار پرکاربرد و پر سرعت می ‌باشد و می ‌تواند نتیجه بسیار مطلوبی برای افراد داشته باشد

و مشکلات و آسیب ‌های آن ‌ها را بر طرف کند. ممکن است گاهی بافت ‌های بدن به واسطه شرایطی که دارند با روش‌ های عادی مانند فیزیوتراپی قابل درمان نباشند اما از طریق درمان شاک ویو می‌ توانند به ‌راحتی مناطق آسیب‌پذیر را درمان کنند.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

علت نام ‌گذاری شاک ویو

ممکن است بسیاری از افراد بخواهند بدانند که علت نام‌ گذاری دستگاه شاک ویو چه بوده است و به چه معنی می باشد. باید بگوییم که شاک از واژه انگلیسی (Shock) به معنی شوک یا ضربه گرفته شده است و کلمه (Wave) به معنی موج می باشد که توانسته یک ترکیب اسمی به معنای شاک ویو (Shock Wave) را برای شما  ایجاد کند.

علت نام ‌گذاری شاک ویو
علت نام ‌گذاری شاک ویو

واژه (Therapy ) معنی درمان را دارد. به همین ترتیب با استفاده از این ۳ واژه که برای شما عنوان کردیم می ‌‌توان به فارسی به معنی این دستگاه را ( درمان با استفاده از ضربه‌ های موج ) دانست.

علت اصلی این‌که این نام‌ گذاری برای این دستگاه اتفاق افتاده است ، ضرباتی می ‌باشد که به واسطه این دستگاه برای بهبودی مناطق آسیب‌ دیده در بدن فرد استفاده می شود. با استفاده از منابع علمی معتبر می ‌توانیم بدانیم که این دستگاه می ‌تواند با استفاده از امواج صوتی بسیار بالا و انرژی زیاد بافت‌ های مورد نظر را درمان کند. در ادامه با نحوه کار این دستگاه بیشتر آشنا می ‌شوید.

پیشینه دستگاه شاک ویو

در زمان جنگ جهانی اول هنگامی که جنگ رخ داده بود و انفجار صورت می گرفت ، افراد توانستند برای اولین بار به فواید و وجود اثرات شوک درمانی پی ببرند.به واسطه این کشف تحقیقات و اطلاعات بسیاری بر روی این دستگاه آغاز کردند و توانستند بعد از جنگ جهانی اولین استفاده‌ های درمانی را از این دستگاه در سال ۱۹۷۱ داشته باشند

پیشینه دستگاه شاک ویو
پیشینه دستگاه شاک ویو

و از طریق آن توانستند سنگ شکن کلیه را انجام دهند. همان‌ طورکه گفته شد این روش در ابتدا در سال ۱۹۸۳ برای بیماری ‌های اورولوژی و درمان کردن سنگ ‌های کلیه استفاده خاصی می‌ شد.

به دلیل این که این دستگاه توانسته بود قبلاً افراد را درمان کند و نشان داده بود که امواج صوتی می‌ توانند سنگ‌ های مثانه و کلیه را بشکنند تا از این طریق فرد بیمار بتواند دفع راحت ‌تری داشته باشد

از آن‌ پس این ابزار توانست یک ابزار بسیار مفید و کاربردی در علم فیزیوتراپی باشد و به واسطه آن برای درمان بیماری ‌های مزمن بسیاری مانند : بافت ‌های هم‌ بند ، رباط ‌ها و تاندون ‌های بدن استفاده شود.

شاید شما به ‌‌عنوان فردی که دنبال راهکار مناسبی برای درمان هستید ، نیاز نداشته باشید که در رابطه با تاریخچه و پیشینه دستگاه شاک ویو بدانید و برایتان مهم نباشد که منبع تولید این امواج از کجا به بدن شما می ‌رسد و تاریخ تولید این اختراع چه زمانی بوده است.

حتماً شما به ‌‌عنوان یک بیمار در جستجوی این می ‌باشید که اثرات این دستگاه را پیدا کنید و بدانید برای کدام یک از اندام ‌های بدن شما مناسب می ‌باشد و می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد.

همچنین نیاز دارید بدانید که چگونه یک فیزیوتراپیست می ‌تواند روش ‌های درمانی به واسطه شاک ویو را برای بهبودی بیشتر اعمال کند. پس پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید پاسخ تمامی سوالات خود را از مطالب زیر بگیرید.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

ظاهر دستگاه شاک ویو

به‌ طورکلی دستگاه شاک ویو متشکل از یک قسمت ترالی و یک قسمت یونیک است. بخش اصلی این دستگاه بر روی ترالی قرار می‌گیرد و عموماً ارتفاعی تا حدود نزدیکی ‌های کمر دارد.

اگر شما نمونه‌ های خارجی این دستگاه را مشاهده کرده باشید از طراحی آن لذت می ‌برید و فکر می کنید این دستگاه حتماً می‌تواند یک روش بسیار عالی برای درمان آسیب ‌های شما باشد.

ظاهر دستگاه شاک ویو
ظاهر دستگاه شاک ویو

با توجه به این‌که تعرفه در دستگاه ‌های شاکی ویو خارجی و داخلی یکسان و به یک صورت می باشد ، پیشنهاد می دهیم که قبل از این‌که به مرکز درمانی مورد نظر خود مراجعه کنید ، حتماً از خارجی و یا داخلی بودن دستگاه شاکی ویو مطلع شوید.

به‌ طورکلی تمامی و اکثر دستگاه‌ های شاک ویو مجهز به صفحه لمسی و تاچ می باشند و پزشک می ‌تواند به واسطه آن تنظیمات معین شده مانند : ضربات شاک ، فرکانس پروتکل درمانی را قبل از شروع درمان انجام دهد.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

چگونگی عملکرد شاک ویو

شاک ویو درمانی یا شوک درمانی یک درمان است که به واسطه امواج سنگ‌ شکن می ‌تواند بر روی اندام ‌های آسیب دیده بهبودی ایجاد کند. این روش کاملاً غیر تهاجمی می ‌باشد و برای بسیاری از بیماری ‌ها مؤثر است.

این روش به این‌گونه عمل می‌کند که دستگاه شاک ویو می‌ تواند یک سری پالس ‌های امواج صوتی که قدرت بسیاری دارند را تولید کند و آن ‌ها را مستقیماً از  وسیله ای که شبیه به دستگاه سونوگرافی می باشد، انتقال دهد و بر روی پوست اعمال کند.

عملکرد این دستگاه به گونه ای می‌باشد که مانند یک چکش برقی کوچک ولی با سرعت بسیار و قدرت قوی می ‌باشد که می‌ تواند از این جهت پالس ‌های مکانیکی را با فرکانس‌ های بسیار بالا تولید کند.

چگونگی عملکرد شاک ویو
چگونگی عملکرد شاک ویو

برای انجام شدن درمان به واسطه دستگاه شاک ویو باید ژل مخصوصی که برای این دستگاه تعبیه شده است ، بر روی نواحی که قصد درمان دارند ، مالیده شود. سپس با استفاده از دستگاه مورد نظر می‌‌توان امواج را بر روی نواحی آسیب‌ دیده هدایت کرد و دستگاه مورد نظر را بر روی پوست قرار داد.

مکانیسم اثرگذاری شاک ویو به وجود آوردن پارگی‌ های بسیار ریز در نواحی که تحت درمان قرار گرفته است ، می باشد و با وارد آوردن ضربات شدید و موج‌ های شوکی می‌ تواند درمان را انجام دهد.

پارگی ‌های کوچک و میکروسکوپی که در نواحی درمان به وجود آمده است می ‌تواند باعث آزاد شدن برخی از مواد و افزایش یافتن خون ‌رسانی به بافت ‌های آسیب‌ دیده بدن شود و می‌تواند عملیات ترمیم بافت ‌ها را سریع‌ تر کند تا به همین جهت درمان به سرعت انجام بگیرد.

شاک ویو یا شوک درمانی با منتشر کردن پالس ‌های انرژی زیاد و با سرعت بالا انجام می‌گیرد.

این پالس ‌ها به واسطه یک وسیله دستی که بر روی دستگاه شوک درمانی قرار دارد ، می‌ تواند بر روی بافت ‌های آسیب‌ دیده متمرکز شود و باعث به وجود آمدن میکروترومای موضعی برای بدن شود.

همان ‌طورکه توضیح دادیم میکرو تروما می‌تواند محرک خوبی برای ترمیم مناطق آسیب ‌دیده بدن باشد و می‌ تواند باعث افزایش گردش خون در نواحی آسیب دیده باشد ، همین طور می تواند باعث جمع نشدن کلسیم در یک جا شود.

درمان به واسطه شا ک ویو عمل سر پایی می باشد. همان طور که ذکر کردیم بعد از مالیدن ژل ،دستگاه مورد نظر جهت هدایت امواج بر روی پوست قرار داده می شود.

امکان دارد این امواج با موج انرژی بسیار زیاد یا موج انرژی پایین استفاده شود. ممکن است امواج با انرژی بالا برای شما درد به ‌همراه داشته باشد. به همین دلیل پزشک مورد نظر موظف است بی‌حسی ‌های موضعی برای شما در نظر بگیرد.

البته لازم است بدانید که شک ویو درمانی با امواج انرژی پایین بدون بی‌ حسی نیز انجام می‌گیرد. درمان به واسطه شاک ویو با مشارکت فعال بیمار صورت می گیرد. بیمار باید بتواند پاسخ‌ گوی پزشک مد نظر باشد و در مورد قرار در مورد نواحی که درد بسیاری دارد همکاری کند.

به همین سبب روند درمان آن موفقیت‌آمیز تر خواهد بود. انجام دادن ۱ یا ۲ جلسه درمان به واسطه شاک ویو به شما پیشنهاد می‌گردد تا از این طریق بتوانید درد ها و آسیب ‌های خود را برطرف کنید. برای انجام شاک ویو از بیمار تقاضا می ‌شود که تا بعد از عمل میزان فعالیت ‌های خود را تا ۲ هفته کمتر کند.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

نحوه حرکت پروب

نحوه حرکت پروب بر روی بدن بیمار بسته به نوع دستگاه و تکنولوژی که در آن به کار رفته است ، متفاوت می باشد.  به طور مثال فرض کنید که قسمتی از پشت گردن شما نیاز به استفاده از شاک ویو داشته باشد.

به همین جهت فیزیوتراپیست مجرب باید با توجه به مدل دستگاه و تکنولوژی ‌های به‌کار رفته در آن بر روی ناحیه‌ های مورد نظری که با درد همراه است ، حرکت ‌هایی مثل دایره ای یا زیگزاگ را انجام دهد

و از همین جهت بتواند منطقه مورد نظر را با تعداد زیادی شاک یا به بیان دیگر شات مورد اصابت قرار دهد. به طور کلی تعداد این شاک ‌ها بسته به ناحیه‌ای می ‌باشد که شامل درد است و هیچ عدد مشخصی برای تعداد این شات ها وجود ندارد. ممکن است میزان درد شما در یک نواحی گسترده‌ تر از جا های دیگر باشد.

حس بیمار از انجام روش درمانی شاک ویو

به‌ طورکلی احساسی که از روش درمانی شاک ویو ممکن است به شما دست دهد ، کاملاً طبیعی می باشد و چیزی خارج از عرف طبیعی نیست. اما لازم است بدانید که ممکن است کمی درد در ناحیه ‌ای که انرژی بیشتری مصرف می شود ، تحمل کنید.

اما این یک امر بسیار عادی می باشد. البته پزشک معالج شما به واسطه بی‌حسی ‌های موضعی می ‌تواند میزان درد شما را کاهش دهد. لازم به ذکر است که در طول درمان این درد نیز کمتر می‌ شود.

زیرا مناطق آسیب‌ دیده شما رو به بهبودی می ‌روند. شما نیز می‌ توانید با این فکر که در آینده‌ ای نزدیک بعد از ۲ هفته بهبودی کامل پیدا می‌کنید و دیگر دردی به همراه نخواهد بود ، خودتان را آرام کنید.

حس بیمار از انجام روش درمانی شاک ویو
حس بیمار از انجام روش درمانی شاک ویو

این افکار قطعاً می ‌تواند به شما کمک به سزایی کند. بعد از درمان به واسطه شاکی ویو ممکن است بین ۲ تا ۴ ساعت هنوز این حس با شما همراه باشد. اما لازم است بدانید که به ‌مرور زمان این حس رو به کاهش می ‌رود و شما از نتیجه آن راضی خواهید بود.

طبق تحقیقاتی که از کلینیک ‌های مربوطه دریافت شده درد های انجام شاک ویو برای بیمار قابل تحمل است و خیلی دردناک نیست. به همین دلیل نیازی نیست که خود را از این جهت نگران کنید. زیرا پزشک مورد نظر شما نیز می‌ تواند این درد های را به واسطه بی‌حسی ‌های موضعی برطرف کند.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

مزایا و ویژگی ‌های شاک ویو

همان طور که گفته شد استفاده از دستگاه شاک ویو توانسته برای بسیاری از درمان‌ ها مؤثر باشد و به واسطه آن بیماران زیادی توانستند بهبودی خود را به دست بیاورند. این دستگاه شامل مزایای بسیاری می ‌باشد که در ادامه قصد داریم در رابطه با این مزایا برای شما صحبت کنیم.

همان ‌طورکه گفته شد استفاده از این روش غیر تهاجمی می باشد و در فیزیوتراپی بسیار کاربرد دارد و می‌ تواند از امواج بسیار کوتاه و سریع ‌تر از صوت استفاده کند.

مزایا و ویژگی ‌های شاک ویو
مزایا و ویژگی ‌های شاک ویو

این درمان برای بیماری ‌های اسکلتی ، عضلانی بسیار مناسب می ‌باشد و می‌تواند با استفاده از امواج صوتی به ترمیم بافت ‌های بدن و کم کردن درد در آن ‌ها کمک به سزایی کند. با استفاده از امواج صوتی می ‌تواند از طریق پوست انرژی بسیار زیادی در بدن انتشار دهد

و به همین جهت نتیجه حاصل شده متابولیسمی است که در نواحی آسیب ‌دیده افزایش می ‌یابد و می ‌تواند باعث تسکین درد و کم کردن آن و همین ‌طور سرعت بخشیدن به بهبودی برای بیمار شود. همین‌ طور با استفاده از شاک ویو می ‌‌توان ضربه ‌هایی به مناطق آسیب دیده زد تا از این طریق بتوان قدرت ترمیم و بازسازی آن ‌ها را بیشتر کرد.

همچنین این روش درمانی می ‌تواند باعث کند شدن و از بین بردن التهابات مزمن در بافت ها شود. امواج شاک ویو می‌تواند محرک خوبی برای سوخت ‌و ساز و گردش خون و افزایش خون ‌رسانی در بافت های آسیب دیده باشد.

همین‌ طور می‌ تواند از این طریق تقویت بافت ‌های آسیب ‌دیده را به ‌همراه داشته باشد. فیزیوتراپیست برای این‌که بتواند از دستگاه شاک ویو استفاده کند ، پالس ‌های قوی پنوماتیک را بر روی سطح پوست می ‌فرستد و تا به واسطه آن بتواند و مزایا و فوایدی که شاک ویو برای بیمار به همراه دارد را به بدن آن القا کند.

حذف شدن جراحی در برخی از بیماری‌ ها در دنیای امروز به واسطه درمان شاک تراپی امکان ‌پذیر شده است و توانسته نیاز به جراحی در اغلب بیماری‌ ها را کاهش دهد.

به طور معمول بیماریی هایی که طبق توصیه پزشکان احتیاج به عمل جراحی دارد ، مسلماً شامل عوارض هایی برای بیمار خواهد شد و ممکن است اثرات دراز مدتی نیز بر روی درمان بیمار بگذارند.

همچنین وقتی بیمار جراحی انجام می‌ دهد ممکن است در خطر ابتلا به عفونت ‌های بعد از جراحی نیز باشد اما به واسطه استفاده از دستگاه شاک ویو این عوارض بر طرف شده ‌اند و فرد می ‌تواند با کمترین عوارض بهبودی خود را به دست بیاورد.

شاک ویو توانسته جایگاه ویژه‌ ای برای بر طرف نمودن بسیاری از بیماری ‌ها باز کند و همین طور دیگر احتیاج به درمان ‌های فیزیوتراپی ، ارتوپدی ، ماساژ درمانی ، تزریق استروئید ، یخ درمانی و غیره نمی ‌باشد و ممکن است این روش‌ های سنتی دیگر بر روی بسیاری از بیماران پاسخ‌گو نباشد. اما روش شاک ویو توانسته بسیار مؤثر و کارآمد باشه و از این طریق بهبودی بسیاری برای بیماران به ‌همراه داشته باشد.

یکی دیگر از علت هایی که می تواند روش شاک ویو را کاربردی جلوه دهد ، سادگی انجام این روش می باشد. در این روش همان ‌طورکه در تصاویر مشاهده کردید، بیمار در حین فرآیند با آرامش دراز کشیده و بدون درد این درمان بر روی او صورت می‌گیرد.

همین‌ طور این روش توانسته بازدهی بسیار بالایی در بین بیماران داشته باشد و نتیجه‌ گیری بسیار بالایی از درمان آن‌ ها داشته باشد. به‌ طورکلی هزینه‌ های این روش نسبت به جراحی و روش ‌های دیگر بسیار پایین تر و مقرون به صرفه ‌تر می‌ باشد.

به همین دلیل افراد با استفاده از نتایج بسیار مثبتی که از روند درمان به واسطه دستگاه شاک ویو گرفته ‌اند و هزینه ‌های مناسبی که در برداشت این گزینه را به‌‌ عنوان یک درمان مناسب برای بیماری خود انتخاب می کنند.

لازم به ذکر است بگوییم که استفاده از این روش نیازی به بی ‌هوشی و دارو های مخصوصی ندارد و نیاز نیست که بیمار در بیمارستان بستری و تحت مراقبت باشد. همان ‌طورکه می‌دانید عوارض جانبی این روش بسیار اندک و محدود و در برخی موارد اصلاً عوارض جانبی دیده نمی ‌شود. به همین سبب باعث موفقیت بسیاری شده و توانسته درمان بسیار خوبی برای بیماری‌ هایی باشد.

  • تسکین درد
  • افزایش متابولیسم سلولی
  • کم بودن دوره بهبود
  • بهبود گردش خون و کاهش زمان بهبودی
  • مطمئن و کم تهاجمی
  • پیشگیری کردن از انجام جراحی‌ های غیر ضروری
  • محرک رشد عروق خونی
  • محرک تولید کلاژن
  • از بین برنده التهاب ‌های مزمن
  • به وجود آوردن رگ ‌های خونی جدید
  • محرک ترشح مواد شیمیایی و ضد درد از سلول‌ ها
  • آزاد سازی نقاط ماشه ‌ای : نقاط ماشه‌ای وظیفه درد کمر ، گردن ، شانه ، دست و پا را به ‌عهده دارند و به واسطه امواج صوتی که از شاک ویو به آن ‌ها منتقل می ‌شود می‌‌توان پمپاژ کلسیم را برای آن ‌ها آزاد کرد و از این جهت می‌‌ توان متابولیک را در این عضله ‌ها بر طرف کرد و نقاط ماشه ای را آزاد سازی کرد.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

اثرات روش درمانی شاک ویو

در ادامه مبحث خود قصد داریم برای شما به مهم‌ ترین اثراتی که روش درمانی شاک ویو می‌گذرد ، اشاره کنیم تا از این طریق درک بهتری از اثرات درمانی این روش کاربردی داشته باشید و بدانید که می ‌تواند چه کمک ‌های بهینه‌ای به ‌همراه داشته باشد.

اثرات روش درمانی شاک ویو
اثرات روش درمانی شاک ویو

رشد رگ‌ های خونی جدید :

نخستین اثری که دستگاه شاک ویو ممکن است بر روی بدن بگذارد ، رشد مجدد رگ‌ های خونی می ‌باشد. هنگامی که امواج صوتی به ناحیه ‌های درمان اصابت می کند ، می‌تواند ترک های مویرگی بسیار کوچکی به وجود بیاورد

که از همین جهت می ‌تواند رگ ها را بازسازی کند و محرک قوی برای شریان‌ ها باشد تا بتوانند مجدداً رشد کنند و رگ ‌های خونی جدیدی به وجود بیاورند. از همین جهت رگ‌ های خونی جدید می ‌توانند باعث بهبودی خون ‌رسانی و اکسیژن ‌رسانی در مناطق تحت درمان  باشند.

بهبودی التهاب‌ های مزمن :

احتمال این‌که التهاب ‌های مزمن بتوانند به بافت ‌های بدن آسیب برسانند ، بسیار زیاد است و از این جهت می ‌تواند درد های بسیاری برای بیمار به همراه داشته باشد. ماستوسیت ها یکی از اجزای بسیار مهمی هستند که برای التیام دادن درد های التهابی بسیار مفید می باشد.

به همین جهت با استفاده از روش درمانی شاک ویو می ‌‌توان فعالیت ‌های آن‌ ها را با توجه به امواج صوتی افزایش داد و از این طریق درد های مزمن برای بیمار را برطرف کرد.

محرک تولید کلاژن :

یکی دیگر از اثرات بسیار عالی که روش درمانی شاک ویو می‌ تواند برای بهبود درمان داشته باشد ، تحریک کردن تولید کلاژن می باشد. کلاژن برای بهبودی ساختار های اسکلتی عضلانی بسیار مفید می باشد و یک امر حیاتی در نظر گرفته می ‌شود. از همین جهت به واسطه استفاده از شاک ویو می‌‌توان تولید فیبر های کلاژنی جدید را بیشتر کرد و از این جهت فیبرهای تاندون را استحکام بخشید.

پراکنده کردن ماده پی P :

برای انتقال اطلاعات درد ماده P یک ماده‌ای بسیار مؤثر می باشد. ماده P می ‌تواند درد های موجود را به بدن فرد بیمار انتقال دهد. از همین جهت کاهش یافتن این ماده می‌تواند کاهش تحریک فیبرهای موجود را به ‌همراه داشته باشد

و از این جهت باعث می‌ شود بیمار درد کمتری را حس کند. امواج صوتی که در دستگاه شاک ویو وجود دارد باعث کاهش غلظت ماده P می ‌شوند و به دنباله آن تسکین برای بیمار به وجود خواهد آمد .

رها سازی تریگر پوینت ها :

تریگر پوینت ها علت اساسی درد در ناحیه پشت گردن ، شانه و اندام ‌های تحتانی می باشند. به همین جهت رها سازی تریگر پوینت ها باعث می‌ شود که درد های ناشی از این نواحی از بین بروند

یکی دیگر از اثراتی که دستگاه شاک ویو می‌تواند برای بیمار به همراه داشته باشد ، رها سازی تریگر پوینت ها می ‌باشد که به واسطه آن ‌ها در نواحی ذکر شده کاهش درد صورت می‌گیرد.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

همچنین شما می‌ توانید موارد زیر را از جمله تأثیرات شاک ویو درمانی بدانید.

  • پالس‌ های مکانیکی و نیرو های تنشی که بر روی بافت ‌های بدن اعمال می شوند با افزایش نفوذ پذیری می‌ توانند سیستم گردش خون و متابولیسم بدن را بالاتر ببرند.
  • حباب ‌هایی که در فاز منفی این امواج تولید می‌ شوند از بین می ‌روند و باعث به وجود آمدن نیرویی می ‌شود که از نظر مکانیکی می ‌تواند رسوبات کلسیمی در بافت ‌های آسیب ‌دیده را حذف کند و از بین ببرد.
  • همان‌ طورکه ذکر شد باعث تولید زیاد کلاژن می‌ شود.
  • با استفاده از امواج شوک تحریک استئوبلاست هایی صورت می‌گیرد و باعث ترمیم بافت های هم ‌بند تاندون ‌ها می‌شود.
  • با درگیر کردن ریشه اعصاب می ‌تواند فعالیت ‌های آن ‌ها را کمتر کند و در نتیجه باعث کاهش درد شود.

 

کاربرد شاک ویو در چه مواردی است ؟

در بالا برای شما گفتیم که در فیزوتراپی معمولا از روش درمانی شاک ویو برای درمان اختلا های مزمن تاندون ها وعضله ها و تسکین دادن به درد کمر و نقاط ماشه ای استفاده بسیاری می شود. شاک ویو یک دستگاه جدید و کار آمد می ‌باشد که می ‌تواند نتیجه لازم را برای درمان افراد در نظر بگیرد.

کاربرد شاک ویو در چه مواردی است ؟
کاربرد شاک ویو در چه مواردی است ؟

به کمک شاک ویو عارضه ‌هایی بسیاری درمان می ‌شود و دیگر احتیاج به جراحی ‌های طولانی مدت نمی ‌باشد. در ادامه قصد داریم برای شما کاربرد های شاک ویو را عنوان کنیم.

  • خار پاشنه
  • آرنج تنیس بازان
  • سندروم درد تروکانتر بزرگ
  • درد لبه تحتانی کشکک زانو
  • ضایعه تاندون آشیل
  • سندروم درد مایوفاشیال
  • ادم لنفاوی اولیه و ثانویه
  • جوش نخوردن یا دیر جوش خوردن استخوان ها در شکستگی ها
  • زخم های حاد و مزمن
  • کمر درد
  • گردن درد
  • درد کف پا
  • درمان نقاط ماشه ای (تریگر پوینت ها)
  • شانه منجمد (شانه یخ زده)
  • کلسیفیکاسیون
  • سندروم استرس تیبیای داخلی

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

خار پاشنه :

یک کاربرد بسیار مهم درمان به واسطه شاک برای خار پاشنه می باشد که یک درمان مؤثر و مدرن است. به واسطه امواج صوتی می‌‌ توان انرژی بسیار زیادی به ناحیه آسیب ‌دیده خار پاشنه فرستاد.

می توان باعث ایجاد تغییرات پاتولوژیکی در تاندون ها رباط ها ، کپسول ها ، عضلات و استخوان ‌ها شود و از این جهت روش مؤثری برای خار پاشنه می ‌باشد و می‌تواند درد هایی که از جهت آسیب‌ دیدگی خار پاشنه وجود دارد را به ‌صورت سیستماتیک رفع کند.

خار پاشنه :
خار پاشنه :

اصولاً برای خار پاشنه نتیجه ‌ای حاصل شده از شاک ویو حدود ۳ یا ۴ جلسه درمانی لازم است تا نمایان شود. این روش به ‌غیر از این‌که می ‌تواند درد خار پاشنه را کم کند می‌تواند باعث ایجاد بازیابی کامل دامنه حرکتی پا شود و نتایج مثبتی برای سطح کیفی زندگی شما بگذرد.

همچنین شاک ویو می ‌تواند با تأثیراتی که در بازسازی و التیام بخشی در بافت‌ های بدن دارد ، در بسیاری از ورزش ‌ها کاربرد بسیاری داشته باشد. به همین جهت می ‌‌توان به واسطه شاک ویو آسیب‌دیدگی ‌هایی که در ورزش رخ می‌ دهد را به حداقل رساند. موارد استعمال شاک ویو عبارتند  از :

  • تورم عضلانی
  • درمان بد شکلی طولانی‌ مدت
  • مفصل درد
  • کشاله ران
  • درد مفصل ران
  • کمر درد

عوارض احتمالی شاک ویو

به دلیل این‌که این روش غیر تهاجمی می‌ باشد و از امواج کم ‌انرژی استفاده می‌کنند ، باعث می ‌شود که بیمار در حین انجام درمان به واسطه شاک ویو درد زیادی حس نکند.

اما با همه این‌ ها امکان دارد بسیاری از بیماران کمی حساس باشند و در حین انجام روش درمانی شاک ویو میزان کمی حس ناخوشایندی داشته باشند.

شاک ویو طبق تحقیقات پزشکان متخصص یک روش بدون مشکل می باشد و جزو درمان ‌هایی است که خطری برای بیمار به همراه ندارد و از این جهت می ‌تواند سلامت بیماران خود را حفظ کند.

عوارض احتمالی شاک ویو
عوارض احتمالی شاک ویو

اما فناوری که در درمان شاک ویو استفاده شده است ده‌‌ ها سال می ‌باشد که بر روی تعداد زیادی از بیماران به کار برده شده ‌است و استفاده کردن از این فناوری هیچ‌ گونه عارضه ‌ای برای این افراد به وجود نیاورده است.

فناوری کاربردی شاک ویو به ‌طور گسترده ‌ای در کشور های دیگر مانند : اروپا و آلمان استفاده شده است. همچنان در این کشور ها نیز هیچ گونه موارد عوارض از طریق استفاده از دستگاه شاک ویو نبوده است و هیچ‌ گونه اثرات جانبی با خود به‌ همراه نداشته است.

به‌ طورکلی عوارض این روش بسیار کم می باشد. شاید در حد  گزگز کردن ، قرمزی ، درد و کبودی بسیار اندک باشد که شدت بسیار پایینی دارد و به سرعت برطرف می گردد.

البته لازم به ذکر است بگوییم که عوارضی که ذکر کردیم ممکن است برای درمان با استفاده از دستگاه ‌های شاک ویو قدیمی بوده باشد. امروزه نسل‌ های جدید تری از این فناوری در بازار می باشد که دیگر این‌گونه عوارض را نیز برای افراد به دنبال نخواهد داشت.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

سرعت و میزان اثر گذاری شاک ویو

در بسیاری از موارد بیمار بلافاصله بعد از استفاده از شاک ویو توانسته اثرات بهبودی را در بدن خود مشاهده کند. اما باید گفت که این تأثیرات موقتی می ‌باشد و ممکن است به خاطر استفاده کردن از دارو های بی‌ حسی نیز باشد.

زیرا بهبود یافتن به واسطه شاک ویو ممکن است چند روز زمان لازم داشته باشد. اما طبق تحقیقات نشان داده افرادی که از شک ویو استفاده کردن قبل از هفته دوم توانستند بهبودی و التیام قابل ‌توجهی داشته باشد

البته لازم است بگوییم که بهبودی کامل و تکمیل شدن فرآیند درمان آن ها بستگی به عارضه مورد نظر آن ‌ها دارد و بر همین اساس آن ممکن است زمان چند هفته یا چند ماهه را طی کند. اما به ‌طور کلی کاهش درد تا قبل از بهبودی کامل برای آن ‌ها صورت می ‌گیرد.

سرعت و میزان اثر گذاری شاک ویو
سرعت و میزان اثر گذاری شاک ویو

لازم است بدانید در رابطه با اثرگذاری شاک ویو حدود ۸۰ درصد از بیمارانی که از این روش درمانی استفاده کرده ‌اند تنها بعد از گذشت ۳ یا ۴ جلسه توانستند کاهش درد چشمگیری به همراه داشته باشند

و همین‌طور بازگشت این عملکرد طبیعی در بدن خود را حس کرده ‌اند. اما نتایج نشان داده است که بیماران بسیار نیز بعد از چندین جلسه مکرر توانستند حدود ۹۰ درصد از درد های خود را کاهش دهند و از روند درمان خود بسیار راضی بوده‌اند.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

در چه مرحله‌ای بیمار می‌تواند شک ویو تراپی را آغاز کند

اگر ناحیه آسیب ‌دیده شما بیش از گذشته ۶ ماهی هست که دچار درد های بسیاری شده است و شما به واسطه تمامی روش‌ های موجود نتوانسته ‌اید نتیجه مطلوبی بگیرید. بهتر می ‌دانیم که هرچه سریع ‌تر به یک کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کرده و از روش شاک ویو استفاده کنید.

همان طور که می دانید این روش از جراحی بسیار بهتر می ‌باشد و شما قبل از این‌که جراحی را امتحان کنید می بایست از روش شاک ویو تراپی استفاده کنید.

لازم است بدانید که در رابطه با آسیب‌ های تاندونی و التهاب‌ های تاندون ، از دست دادن زمان کار عاقلانه ‌ای نمی ‌باشد. زیرا استفاده زیاد از تاندونی که آسیب دیده و فرسایش زیاد آن باعث آسیب‌ های بیشتر به آن می‌شود و از این جهت درد های بیشتری به‌ همراه خواهد داشت.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر ناحیه ‌ای در بدن شما آسیب دیده می ‌باشد آن را نادیده نگیرید و برای درمان آن حتماً اقدام کنید. زیرا اگر آن را نادیده بگیرید امکان دارد به مشکلات دیگری دچار شوید.

در چه مرحله‌ای بیمار می‌تواند شک ویو تراپی را آغاز کند
در چه مرحله‌ای بیمار می‌تواند شک ویو تراپی را آغاز کند

به طور نمونه اگر پاشنه پای شما درد داشته باشد ، امکان دارد که شما به‌ صورت ناخودآگاه برای این‌که بتوانید درد های ناشی را کم کنید و از بدن خود حفاظت کنید ، بر روی پنجه پا و به حالت لنگان راه بروید. باید گفته شود که این حرکت غیر طبیعی می باشد

و با مرور زمان می ‌تواند زانو و لگن های شما را با فشار و درد همراه کند و ممکن است باعث عارضه‌ های دیگری شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که درد های شما به طور مکرر ادامه داشت ، فوراً از روش شاک ویو استفاده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

موارد عدم استفاده از روش شاک ویو

در یک سری از موارد به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توان از روش شاک ویو برای بهبودی استفاده کرد که شما باید آگاهی لازم در رابطه با موارد منع استفاده از روش شاکی ویو را داشته باشید تا از این جهت بتوانید بسنجید که آیا این روش درمانی برای شما مناسب می باشد یا خیر.

البته لازم به ذکر است بگوییم که پزشک معالج شما در رابطه با این روش مشورت‌ های لازم را به شما خواهد داد تا از راه آسیبی به بدن شما وارد نشود. در ادامه برای شما موارد عدم استفاده از روش درمانی شاک وی را به‌ طور جامع ذکر می‌کنیم.

ممکن است برخی از افراد دارای تومور های استخوانی و عارضه ‌های استخوانی متابولیک خاص باشند. همچنین امکان دارد بسیاری از افراد دارد دچار اختلال ‌های عصبی یا گردش خون های معین باشند.

به همین جهت نمی ‌توانیم برای این افراد از روش درمانی شاک ویو استفاده کنیم. همچنین باید عنوان کرد که روش درمانی شاک ویو برای بانوان باردار بسیار پر خطر می باشد و ممکن است برای جنین آن ‌ها نیز خطرناک باشد.

اگر فردی عفونت‌ هایی در بدن خود باشد نیز نمی ‌تواند از روش درمانی شاک ویو تاثیر بگیرد. البته بسیاری از پزشکان گفته ‌اند که این روش می‌ تواند برای بر طرف نمودن عفونت ‌ها نیز مؤثر باشد ، اما ما پیشنهاد می‌کنیم اگر دچار عفونت هستید از این روش استفاده نکنید.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

پس در صورت داشتن مشکلات زیر شما نمی ‌توانید از روش درمانی شاک ویو استفاده کنید :

  • داشتن مشکلات قلبی عروقی
  • بیمارهای سرطانی
  • انعقاد خون
  • مشکل دیابت
  • مصرف داروهای رقیق کننده مانند آسپرین
  • استفاده از داروهای کورتونی در یک ‌ماهه اخیر
  • زنان در دوران بارداری
  • وجود تومورهای استخوانی
  • بیماری های استخوانی متابولیک
  • اختلالات عصبی و گردش خون
  • کودکان در سنین رشد
  • وجود عفونت فعال
پس در صورت داشتن مشکلات زیر شما نمی ‌توانید از روش درمانی شاک ویو استفاده کنید :
پس در صورت داشتن مشکلات زیر شما نمی ‌توانید از روش درمانی شاک ویو استفاده کنید :

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

مرکز فیزیوتراپی ( شاک ویو )

مرکز فیزیوتراپی دارای مجهز ترین دستگاه ها و پیشرفته ‌ترین امکانات برای انجام شاک ویو می باشد. دستگاه ‌های موجود در کلینیک شامل جدیدترین تکنولوژی ‌ها می ‌باشند و از کمپانی‌ های بسیار معروفی هستند و برای بیماری ‌هایی که در بالا برای شما ذکر کردیم ، بسیار کاربرد دارند. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم برای انجام شاک ویو به فیزیوتراپی معینی مراجعه کنید

برای این‌که بتوانید از شاک ویو استفاده کنید ؛ پیشنهاد می ‌دهیم که ابتدا توسط یک فیزیوتراپیست ویزیت شوید. به همین سبب فیزیوتراپیست می ‌تواند بیماری شما را مورد بررسی قرار دهد و سابقه علائم و بیماری‌ های شما را چک کند.

مرکز فیزیوتراپی ( شاک ویو )
مرکز فیزیوتراپی ( شاک ویو )

از این جهت تشخیص می ‌دهد که آیا روش درمانی شاک ویو برای شما مناسب می باشد یا خیر.  اگر تشخیص پزشک مورد نظر شما این باشد که روش شاک ویو برای شما مناسب می باشد ، سپس برای شما وقت مشاوره قرار می ‌دهد و می ‌تواند با استفاده از توضیحاتی که در اختیار شما می‌گذارد ، روش درمانی شاک ویو را برای شما امتحان کند.

همان طور که ذکر کردیم این روش بدون درد می ‌باشد و می ‌تواند باعث بهبودی بسیاری در بیماران شود.

ممکن است زمان استفاده از این روش 10 تا 15 دقیقه به طول بیانجامد که به نسبت بقیه روش ‌ها این روش بسیار پرسرعت می باشد.

به ‌طورکلی پزشکان توصیه می‌کنند که شاک ویو در طول هفته ۱ بار انجام بگیرد تا بتوانند نتیجه ‌های به دست‌آمده از آن را در طی ۳ الی ۶ هفته آینده مشاهده کنند. البته لازم است بدانید همان طور که برایتان ذکر کردیم اغلب بیماران به واسطه استفاده جلسه اول از شاک ویو می ‌توانند کاهش درد های چشمگیری را به همراه داشته باشند.

چنانچه شما دچار خار پاشنه هستید می‌ توانید با استفاده از متخصصانی که در مرکز فیزیوتراپی هستند ، مشاوره ‌های لازم را دریافت کنید تا از این جهت با اطمینان از دستگاه شاک ویو برای مشکل خود استفاده کنید. بسیاری از افراد درمان ‌های بسیاری را تجربه کردند تا آسیب ‌های تاندون و عضلات خود را کمتر کنند

ولی در این راستا نتیجه ‌ای مطلوبی دریافت نکرده اند. پیشنهاد می‌کنیم که شما با استفاده از شاک ویو در فیزیوتراپی معینی می توانید درد های خود را التیام ببخشید. مرکز فیزیوتراپی معینی با داشتن تیم تخصصی و حرفه ‌ای و استفاده از جدید ترین دستگاه ‌های روز دنیا مجهز به بهترین تکنولوژی فیزیوتراپی می باشد و از این جهت می‌تواند کمک به سزایی به شما کند.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

تعداد جلسات مورد نیاز از شاک ویو

باید عرض کنیم که میزان جلساتی که شما می‌توانید از دستگاه شاک ویو نتیجه مثبتی بگیرید با توجه به موارد گوناگونی از جمله شدت عارضه شما و ناحیه‌ ای که تحت درمان می‌باشد متفاوت است. مدل و تکنولوژی دستگاه فیزیوتراپی است و واکنش‌ ها و عملکرد های فیزیولوژیک در بدن شما وجود دارد و باعث می شود که واکنش های بدن هر فرد متغیر باشد.

اما به ‌طورکلی طبق نظریه پزشکان و متخصصان بیشتر از 1 جلسه نیاز می ‌باشد تا شما بتوانید نتیجه دلخواه را بگیرید. ممکن است این جلسات بین ۳ تا ۵ جلسه افزایش پیدا کند. میزان فاصله بین هر جلسه درمانی با توجه به صلاح ‌دید پزشک ممکن است صورت بگیرد که بین ۳ تا ۱۰ روز اغلب در نظر گرفته می‌ شود.

تعداد جلسات مورد نیاز از شاک ویو
تعداد جلسات مورد نیاز از شاک ویو

سوالی که برای بسیاری از بیماران پیش می‌آید ممکن است این باشد که زمان جلسات شاک وی. چقدر می باشد؟ به طور کلی زمان جلسه شاک ویو کمتر از 10 دقیقه می باشد. جلسات درمانی شاک ویو شامل آموزش ‌ها و برنامه ‌ریزی‌ هایی است که مناسب شما می باشد تا از این جهت بتوانید نتیجه اثربخشی بگیرید.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

بعد از روش درمانی شاک ویو

به واسطه درمان با استفاده از شاک ویو بدن شما مجبور می شود در محل ‌هایی که آسیب‌ دیدگی وجود دارد، سلول‌ های بافتی جدیدی تولید کند تا از این جهت بتواند سلول ‌های آسیب ‌دیده را ترمیم کند.

اکثر بیماران توانستند بعد از گذشت ۱۳ هفته بعد از درمان کاهش درد بسیاری داشته باشند. البته لازم است بدانیم که در ۲۰ درصد از بیماران لازم بود که بعد از هفته 16 مجدداً دوره درمانی را تکرار کند.

بعد از روش درمانی شاک ویو
بعد از روش درمانی شاک ویو

بهترین ویژگی که می ‌‌توان در رابطه با شاک ویو عنوان کرد این است که برخلاف جراحی‌ های طولانی مدت که دچار عوارض ‌های بسیاری هستند ، برای این‌که در این روش بتوانید بهبودی خود را به دست بیاورید نیاز نیست خودتان را در شرایط سختی قرار دهید.

به همین جهت نیاز نیست که از زندگی روزانه خود عقب بمانید و مدت زیادی خود را از کار مرخص کنید. شما می‌توانید دوره بهبودی خود را بدون دردی پشت سر بگذارید.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

نتیجه درمان به واسطه شاک ویو

هرچند که هیچ وقت به ‌طورکلی نمی ‌توان پیش‌بینی کرد که بیمار چگونه می ‌تواند به روش درمانی شاک ویو پاسخ دهد ، اما طبق تحقیقات انجام‌ شده توسط پزشکان و مطالعاتی که توانستند در رابطه با انجام روش شاک ویو کنند نشان داده ‌است که درصد بسیاری از افراد موفقیتی بین ۶۵ تا ۹۵ درصد ( با میانگین ۸۰ درصد ) را تجربه کرده‌اند.

نتیجه درمان به واسطه شاک ویو
نتیجه درمان به واسطه شاک ویو

بسیاری از این بیماران بعد از انجام جلسه اول توانستند تأثیرات آن را به‌ طور موقت مشاهده کنند. اما برای این‌که بتوانند نتایج بلند مدت و ماندگاری را به همراه داشته باشند ،معمولاً پزشک به آن ‌ها پیشنهاد می‌دهد که بین ۶ تا ۸ جلسه درمانی شاک ویو را انجام بدهند.

البته لازم است بدانید که میزان دقیق جلسات و زمان آن ‌ها بستگی به مشکل شما و شدت آن دارد. به ‌طورکلی ترمیم و بازسازی بافت ‌ها عموماً بعد از چند روز از اولین مرحله درمان شروع می شود. هرچند که ممکن است بیمار بعد از اولین جلسه احساس بهبودی کند اما بهبودی اصلی و نتیجه نهایی آن ممکن است بعد از چندین هفته و یا چندین جلسه بعد از درمان صورت بگیرد.

مراقبت‌ های بعد از شاک ویو

پس از انجام درمان شما می‌ توانید کاملا فوری بلند شده و حرکت کردن را آغاز کنید و هیچ منعی برای شما وجود ندارد و نیاز به بستری شدن در بیمارستان و نیازی به گذراندن دوره نقاهت نمی ‌باشد.

شما می‌ توانید بعد از انجام این روش درمانی به ‌راحتی به کار های روزانه خود برسید. البته پزشک مورد نظر شما توصیه می‌کند که اگر بعد از این روش دچار ناراحتی و یا درد بودید ، می ‌توانید از دارو های ضد درد و مسکن استفاده کنید تا بتوانید به درد های خود را مدیریت کنید.

لازم است بدانید بعد از روش درمانی شاک ویو نباید از دارو های ضد التهاب و یخ استفاده کنید ، زیرا این ۲ عامل می ‌تواند روند بهبودی شما رو به تعویق بیندازد و یا آن را مختل کند.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

هزینه روش درمانی شاک ویو

همان ‌طورکه ذکر کردیم بسیاری از بیماران توانستند به واسطه شاک ویو نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشته باشند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند به ‌جای استفاده از عمل های جراحی سنگین و پر از عوارض از روش شاک ویو استفاده کند.

اغلب افراد در رابطه با هزینه‌ های روش درمانی شاک وی وسوالاتی دارند از همین جهت لازم می ‌دانیم که در رابطه با هزینه ‌های موجود و عواملی که ممکن است بر روی این هزینه ها تاثیرگذار باشد، صحبت کنیم.

هزینه روش درمانی شاک ویو
هزینه روش درمانی شاک ویو

منطقه آسیب دیده بدن برای درمان شاک ویو بسیار مؤثر در هزینه آن می باشد و به همین دلیل نمی ‌توان یک هزینه کلی برای آن در نظر گرفت. همین ‌طور برای در نظر گرفتن هزینه ‌های روش درمانی شاک ویو باید به میزان درد در نواحی توجه ویژه‌ای کرد.

زیرا ممکن است در برخی نواحی تعداد جلسات بالاتری نیاز باشد تا فرد درمان کامل شود و در برخی مناطق بدن میزان جلسات کمتری نیز لارم داشته باشد.

همچنین قیمت شاک ویو به بیمار بستگی دارد. زیرا ممکن است پاسخ‌ گویی بدن او دیر تر باشد و واکنش دیر تری نشان دهد.

به همین سبب ممکن است تعداد جلسات بیشتری برای او در نظر گرفته شود. لازم است بدانید برای این‌که بتوانید هزینه ‌های شاک ویو را مدیریت کنید پزشک متخصص و فیزیوتراپیست متخصص و ماهری که قرار است این روند را برای شما در نظر بگیرد نیز مؤثر است.

هر چقدر فیزیوتراپیست تبحر و مهارت بالاتری داشته باشد به همان میزان دستمزد و هزینه‌ های شاک ویو بیشتر می شود. بهتر است بدانید هزینه‌ های شاک ویو به نسبت میزان جلسات و میزان وخامت مناطق آسیب ‌دیده بدن آن متغیر می باشد.

از همین جهت پیشنهاد می ‌دهیم برای این‌که بتوانید اطلاع دقیق تری از هزینه ‌های شاک ویو داشته باشید ، با مراجعه به مرکز فیزیوتراپی معینی اطلاعات دقیقی کسب کنید.

شما در حال مطالعه مقاله شاک ویو در قیطریه هستید

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم با توجه به مطالب بالا برای شما در رابطه با روش درمانی شاک ویو اطلاعات مفید و کاربردی بنویسیم تا از این جهت بتوانید در رابطه با درد هایی خود و بیماری ‌های موجود راحت ‌تر درمان شوید.

ممکن هست وقتی اسم شاک ویو را می‌ شنوید دچار استرس و نگرانی شوید.باید بگوییم که با آشنایی مفصلی که در مطالب بالا برای شما داشتیم این اسم دلهره‌آور نمی ‌باشد.

سخن آخر
سخن آخر

شاک ویو یکی از دستگاه‌ های بسیار پیشرفته ای است که در مراکز فیزیوتراپی موجود می باشد و به واسطه آن می ‌‌توان درد های بسیاری را درمان کرد. همین‌ طور اغلب پزشکان توصیه می کنند به جای جراحی ‌های طولانی مدت که با عوارض ‌های بسیاری همراه هستند ، از روش درمانی شاک ویو استفاده کنید.

البته لازم است بدانید که این روش درمانی صرفاً و تنها در مراکز فیزیوتراپی استفاده نمی‌ شود ،بلکه اگر شما سری به مطب ‌های متخصصین طب فیزیکی و کلینیک ‌های درد بزنید، ممکن است روش‌ های درمانی شاک ویو را مشاهده کنید.

در تمامی مطالب بالا قصد داشتیم در رابطه با ماهیت شاک ویو برای شما صحبت کنیم و بتوانیم از این طریق ویژگی‌ ها و مزایای این روش درمانی را برای شما عنوان کنیم. امیدواریم که توانسته باشیم با مطالب بالا اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.