قیمت لیزر فیزیوتراپی
فهرست مطالب

ما دراین مقاله قصد داریم تا قیمت لیزر فیزیوتراپی و عوامل موثر بر آن را مورد بررسی قرار دهیم. در اغلب مواقع برخی افراد از روش های دارویی و ورزش درمانی نمی توانند آسیب هایی را که به نواحی مختلف عضلانی و استخوانی آن ها وارد شده است، درمان نمایند.

قیمت لیزر فیزیوتراپی
قیمت لیزر فیزیوتراپی

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

چنین افرادی پس از طی نمودن دوره های ورزش درمانی می توانند از متدهای دیگری همچون لیزرتراپی برای درمان ناحیه ی آسیب دیده ی خود استفاده نمایند. در ادامه ی این مقاله به پرسش هایی که ممکن است برای افراد مختلف در زمینه ی لیزر درمانی و قیمت لیزر فیزیوتراپی مطرح گردد پاسخ خواهیم داد.

– لیزرتراپی به چه صورت می باشد؟

– لیزرتراپی در فیزیوتراپی به چه صورت انجام می شود؟

– عملکرد لیزرتراپی پرتوان به چه صورت می باشد؟

– لیزرتراپی کم توان چه عملکردی دارد؟

– قیمت لیزر فیزیوتراپی و عوامل تاثیرگذار بر این قیمت ها چه عواملی می باشند؟

– لیزر درمانی در فیزیوتراپی چه مزایایی دارد؟

– لیزرتراپی چه کاربردی دارد؟

– لیزرتراپی دیسک کمر به چه صورت انجام می شود؟

– لیزرتراپی دیسک کمر را به چه صورت انجام می دهند؟

– لیزرتراپی زانو در فیزیوتراپی چه عملکردی دارد؟

– لیزرهای پرتوان چه کاربردی دارند؟

– لیزر در فیزیوتراپی چه تاثیراتی بر روی بدن دارد؟

– در لیزرتراپی از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

– چه افرادی نمی توانند از لیزر درمانی در فیزیوتراپی استفاده نمایند؟

– لیزر سرد چه عملکرد و کارایی دارد؟

– مکانیسم لیزر درمانی در فیزیوتراپی به چه صورت می باشد؟

– درمان با لیزرتراپی چه حسی را در بدن فرد بیمار ایجاد می نماید؟

– لیزر درمانی در فیزیوتراپی چه کمکی به درمان دردهای ناحیه ی زانو می کند؟

– دیسک کمر به چه صورت می باشد؟

– دیسک کمر چه علائمی دارد؟

– لیزر درمانی کم شدت دیسک کمر به چه صورت می باشد؟

– درمان دیسک کمر با لیزر فیزیوتراپی چه اثراتی را به دنبال دارد؟

– آیا لیزر درمانی دیسک کمر خطراتی را به دنبال دارد؟

– آیا درمان دیسک کمر با لیزر فیزیوتراپی دردناک می باشد؟

– میزان موفقیت لیزرتراپی دیسک کمر چقدر می باشد؟

– لیزر سرد برای فیزیوتراپی زانو به چه صورت انجام می شود؟

– لیزرهای کم توان چه نوع عارضه هایی را در ناحیه ی زانو می توانند درمان نمایند؟

– نتایج درمان زانو با لیزرتراپی تا چه مدت باقی و ماندگار خواهند بود؟

– استفاده از لیزر کم توان فیزیوتراپی چه مزایایی برای درمان دردهای زانو دارد؟

– چه تفاوتی میان لیزر سرد و جراحی برای درمان وجود دارد؟

– قیمت لیزر فیزیوتراپی  دیسک و دیگر نواحی کمر به چه صورت می باشد؟

 

– لیزر تراپی به چه صورت می باشد؟

لیزر درمانی یک متد درمانی جدید می باشد که در طیف گسترده ای از بیماری ها و آسیب ها مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه می توان تمامی بیماری هایی را به روش های دارویی قابل درمان نمی باشند، با لیزرتراپی درمان نمود. بسیاری از آسیب ها و بیماری هایی را که درگذشته توسط پزشکان قبل درمان نبود هم اکنون می توان با این متد درمانی به راحتی برطرف نمود تا بیماران بتوانند به سلامت کامل جسمانی خود برسند.

لیزرتراپی امروزه یک روش درمانی نوین می باشد که در آن از امواج لیزر متمرکز استفاده می شود. نورهایی را که با استفاده از این امواج برای درمان موضع آسیب دیده تولید می کنند، می توان به طور دقیق به هر نقطه ای از بدن ارسال نمود تا این امواج با طول موج های قابل تنظیم به درمان بیماران بپردازند. قابلیت تنظیم طول موج ها این امکان را به پزشکان می دهد تا بتوانند بسیار دقیق بر روی بافت های بدن کار کنند به گونه ای که به دیگر بافت ها آسیبی وارد نگردد.

- لیزر تراپی به چه صورت می باشد؟
– لیزر تراپی به چه صورت می باشد؟

امواج لیزر دارای یک سری اشعه های یکپارچه می باشند که این امواج می توانند مقدار مشخصی از انرژی را با خود حمل کنند. امواج لیزر نیز به مانند دیگر امواج می تواند صاف و به طور ثابت در بافت ها حرکت نموده و ناحیه ی درمانی را بهبود بخشد.

این امواج می توانند در ادامه به حالت منعکس و پراکنده به بافت ها منتقل گردند. امواج لیزر که دارای توان پایینی می باشند خطراتی را به همراه نخواهند داشت و این قابلیت را دارند که از طریق پوست جذب شوند.

– لیزرتراپی در فیزیوتراپی به چه صورت انجام می شود؟

امواجی که در لیزر درمانی مورد استفاده قرار می گیرند حرارت و تحرکات بافت های مختلف بدن را افزایش می دهند که این افزایش حرارت منجر به تحریک بافت آسیب دیده می شود و به مرور سبب بهبود موضع درمانی می گردد.

لیزر درمانی یک روش درمانی بدون جراحی می باشد که به آن غیر تهاجمی نیز گفته می شود که هیچ گونه صدا یا لرزشی ایجاد نمی کند و می تواند بر روی بافت های همبند تاثیرگذار باشد. از لیزر درمانی در فیزیوتراپی برای درمان اختلالات اسکلتی و عضلانی استفاده می شود که می تواند از بافت های سخت و نرم بدن بیمار عبور نموده و فرد را درمان نماید.

امواج لیزر دارای توان های متفاوتی می باشند که لیزرهایی که توان آن ها بیشتر از نیم وات باشد را به عنوان لیزرهای پرتوان می شناسند. درهنگام درمان با لیزر ممکن است فرد بیمار کمی سوزش را در موضع درمانی به علت تابش نور به بافت ها حس کند، اما مدت زمان آن کوتاه می باشد و درد بسیاری را به همراه ندارد.

- لیزرتراپی در فیزیوتراپی به چه صورت انجام می شود؟
– لیزرتراپی در فیزیوتراپی به چه صورت انجام می شود؟

– عملکرد لیزرتراپی پرتوان به چه صورت می باشد؟

همانگونه که بیان شد امواج لیزری که توان آن ها بیشتر از نیم وات باشد را به عنوان لیزرهای پرتوان  می شناسند. به دلیل اینکه این نوع لیزرها توان بالایی دارند، در حین درمان، بیمار کمی سوزش و قرمزی را در ناحیه ی آسیب دیده ی خود حس می کند که این موضوع خیلی  زود برطرف می شود. از جمله نکات مهمی که دراستفاده از این امواج پرتوان باید در نظر گرفت و رعایت کرد این است که تمامی نکات ایمنی که پزشک معالج در نظر گرفته را با دقت انجام داد تا بیمار دچار عوارض پس از درمان نشود.

– لیزرتراپی کم توان چه عملکردی دارد؟

لیزرهای کم توان آن دسته از لیزرها هستند که امواج آن ها کمتراز نیم وات انرژی باشد و قدرت خروجی آن ها ضعیف تر و چگالی آن ها دارای انرژی کمتری می باشد. این لیزرها برای موضع های درمانی خاصی استفاده می شوند، در واقع این به این معنی است که محدوده ی درمانی خاصی دارند و نمی توان از آن ها برای درمان هر بافت آسیب دیده ای استفاده نمود، زیرا ممکن است اصلا توانایی درمان آن بافت را نداشته باشند.

دراغلب مواقع از لیزر کم توان برای کاهش درد و التهاب های ناحیه ی آسیب دیده استفاده می شود و از مزایای این نوع امواج می توان به بی خطر و ایمن بودن آن ها اشاره نمود. همچنین این امواج موجب می شوند که بیمار، درد و سوزشی را در ناحیه ی آسیب دیده ی خود احساس نکند و یک روش درمانی مناسب برای درمان مشکلات مربوط به گردن می باشد.

- لیزرتراپی کم توان چه عملکردی دارد؟
– لیزرتراپی کم توان چه عملکردی دارد؟

– قیمت لیزر فیزیوتراپی و عوامل تاثیرگذار براین قیمت ها چه عواملی می باشند؟

هزینه های لیزر فیزیوتراپی  برای هر فرد بسته به نوع بیماری و موضع درمانی متغیر می باشد و در صورتی که بیماری فرد به حدی حاد و پیشرفته باشد که نیازمند عمل جراحی باشد، هزینه ی درمانی نیز بیشتر خواهد شد. قیمت لیزر درمانی برای فیزیوتراپی کمی کمتر از اعمال جراحی می باشد و پس از پایان دوره ی درمانی، بیمار نیازی به مراقبت های پس از درمان ندارد و این امر موجب می گردد تا هزینه ی درمانی نیز به مراتب کاهش یابد.

– لیزر درمانی در فیزیوتراپی چه مزایایی دارد؟

استفاده از روش درمانی لیزر در فیزیوتراپی موجی می شود تا بیماران درگیر اعمال جراحی مختلف برای درمان نشوند و بسیاری از بیماران را  از عمل های جراحی سنگین رهایی می بخشد. از قابلیت های مهم لیزر که که سبب منحصر به فرد بودن این روش نسبت به سایر درمان ها می شود، نفوذ امواج آن به ریزترین بافت های بدن برای درمان می باشد. امواج لیزر می توانند به ریزترین و عمیق ترین بافت های آسیب دیده نفوذ نموده و نواحی آسیب دیده را درمان کنند.

امواج لیزر انرژی هایی را به بدن منتقل می کنند که این انرژی های انتقالی به بافت ها موجب می شود تا بافت های آسیب دیده ترمیم و بازسازی شوند. از جمله مزایای دیگر این روش درمانی می توان به ترمیم سریع بافت ها و رشد سلول ها، کاهش و تسکین درد، بهبود عملکرد عصب ها، بهبود سریع آسیب ها و بهبود زخم های مختلف بدن اشاره نمود.

این روش درمانی نسبت به سایر درمان ها، درد و ناراحتی کمتری را به دنبال دارد و در کاهش و تسکین این دردها موثرتر از دیگر متدهای درمانی عمل می نماید. همچنین این روش درمانی سبب افزایش گردش خون در بافت های آسیب دیده می شود و همین افزایش گردش خون سبب رسیدن مواد مغذی به سلول های بدن و کاهش التهاب می شود.

– لیزرتراپی چه کاربردی دارد؟

درفیزیوتراپی از امواج لیزر برای درمان مشکلات عضلانی و استخوانی استفاده می شود. همچنین این روش موجب می شود تا سلول های عضلات، رباط ها، غضروف ها و اعصاب، تحریک شده و منجر به درمان بافت های آسیب دیده شود. از این روش درمانی می توان برای درمان دردهای پا مانند زانو درد، خار پاشنه و پارگی رباط صلیب نیز استفاده نمود تا بافت های آسیب دیده ی این نواحی درمان شوند. از مهم ترین کاربردهای لیزر درمانی در فیزیوتراپی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– دردهای ناحیه ی شانه و دست مانند شانه یخ زده، تنیس البو و اختلالات مربوط به آرنج و بازو

– دردهای ناحیه ی کمر مانند دیسک کمر، سندرم پیریفورمیس، آرتروز ستون فقرات

– دردهای ناحیه ی گردن مانند تنگی کانال نخاعی و دیسک گردن

– لیزرتراپی دیسک کمر به چه صورت انجام می شود؟

لیزر درمانی تاثیرات بسیاری در درمان آسیب های کمر دارد. همانگونه که همه می دانیم یکی از رایج ترین روش های درمانی کمر، عمل جراحی می باشد که اکثر افراد این را برای درمان آسیب های کمر خود انتخاب می کنند که دردهای خاص خود را به همراه دارد، در حالیکه بیماران باید ابتدا تحت درمان روش های لیزرتراپی قرار گیرند و در صورتی که نتایج دلخواه خود را دریافت ننمودند، به سراغ جراحی بروند.

درلیزرتراپی کمر، مانند دیگر نواحی امواج لیزر درمانی را به بافت های آسیب دیده بدن ساطع می کنند و این امواج با نفوذ خود به بخش های درمانی عضلات این ناحیه را تحریک نموده و گردش خون را در آن ها افزایش می دهند. افزایش گردش خون در این نواحی موجب ترمیم و سلول سازی عضلات کمر می شود و به مرور سبب کاهش درد و بهبودی در فرد بیمار می شود.

- لیزرتراپی دیسک کمر به چه صورت انجام می شود؟
– لیزرتراپی دیسک کمر به چه صورت انجام می شود؟

– لیزرتراپی زانو در فیزیوتراپی چه عملکردی دارد؟

از لیزرتراپی زانو در فیزیوتراپی برای درمان انواع دردهای مزمن در این ناحیه استفاده می شود و بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، لیزرتراپی می تواند به صورت بلند مدت این دردها را کاهش داده و بافت های آن را بازسازی و ترمیم نماید.

– لیزرهای پرتوان چه کاربردی دارند؟

امواج لیزر پرتوان موجب می شود تا مسیر سیگنال های درد به مغز مسدود شده و درد در نواحی آسیب دیده ی بدن کاهش یابد. امواج لیزر پرتوان می توانند حساسیت عصب ها را کاهش دهند و همچنین با کاهش التهاب و تورم هایی که در نواحی آسیب دیده ایجاد شده است، روند بهبودی بیماران تسریع بخشند.

امواج لیزر پرتوان می توانند قدرت بدن فرد بیمار را افزایش دهند که همین امر موجب تولید مواد مسکن و ضد درد می شود تا روند بیماری سریعتر سپری شود.  این یک قابلیت بسیار مهم برای امواج لیزر پرتوان می باشد که با افزایش قدرت بدن تولید مواد مغذی و مسکن را افزایش می دهد و بدن دیگر نیازی به داروهای شیمیایی نخواهد داشت و از عوارض مصرف این داروها مصون می ماند.

امواج لیزر پرتوان دارای مزایای فوق العاده ای می باشند که می توان از میان آن ها به برطرف شدن و روند سریع درمانی اشاره نمود. بهبود سریع زخم ها، کاهش چشمگیر التهابات، بهبود عملکردهای عصبی، افزایش فعالیت متابولیک، بهبود جریان خون و کاهش تشکیل بافت های اسکار از دیگر قابلیت های امواج لیزر پرتوان می باشند که استفاده از آن مزایای فراوانی را برای بیماران به همراه خواهد داشت.

– لیزر در فیزیوتراپی چه تاثیراتی بر روی بدن دارد؟

از روش لیزر درمانی در فیزیوتراپی به طور معمول برای تسکین درد و بازسازی بافت ها و ترمیم آن ها استفاده می شود. از لیزر درمانی برای اکثر بافت های بدن استفاده می شود تا آن ها را به راحتی درمان نمود.

لیزر درمانی با امواج پرتوان اغلب برای آسیب هایی مورد استفاده قرار می گیرد که بافت های آن ها سخت می باشد و نفوذ به آن ها به راحتی صورت نمی گیرد، اما از لیزرهای کم توان برای بافت هایی استفاده می شود که عمق آسیب آن ها کم می باشد و می توان آن ها را به راحتی درمان نمود.

از اثرات لیزر درمانی بر نواحی آسیب دیده می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– بهبود متابولیسم سلولی

– بازسازی بافت های آسیب دیده

– از بین بردن و کاهش التهابات و تورم بافت ها

– افزایش رشد سلول ها

– کاهش دوره ی بهبود ی

– بهبود دامنه ی حرکتی مفاصل

– بهبود سیستم عصبی بدن

– بازسازی استخوان ها

– تحریک سنتز کلاژن ها

– پیشگیری از ایجاد بافت های زائد

از اثرات لیزر درمانی بر نواحی آسیب دیده می توان به موارد زیر اشاره نمود:
از اثرات لیزر درمانی بر نواحی آسیب دیده می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر فیزیوتراپی هستید

– در لیزرتراپی از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

دستگاه هایی که عمدتا در لیزرتراپی مورد استفاده قرار می گیرند، در دو نوع امواج پرتوان و کم توان وجود دارند که همگی آن ها از سه دسته پروب که همان دستگاه لیزرتراپی می باشند تشکیل شده اند.

از رایج ترین و شناخته شده ترین دستگاه های پروب، می توان به نوع قلمی آن اشاره نمود که این دستگاه ها می توانند تنها یک نور را به بافت های آسیب دیده ساطع نمایند که این نور ساطع شده می تواند به عمق بافت ها نفوذ نماید.

پروب های خوشه ای نوع دیگری از دستگاه های پروب می باشند که می تواند محدوده ی وسیع تری را در برگیرد و امواج لیزر را به بافت های اطراف ناحیه ی آسیب دیده نیز ساطع نماید.

دسته سوم دستگاه های پروب به پروب های اسکنر معروف می باشند که می توانند امواج لیزر را به صور خودکار به بافت های آسیب دیده ارسال نمایند تا بافت درمان و ترمیم گردد. زمانی که بیماران برای درمان مراجعه می نمایند، پزشک بر اساس نوع بیماری و موضع درمانی، یکی از این سه دسته را انتخاب می نماید.

– چه افرادی نمی توانند از لیزر درمانی در فیزیوتراپی استفاده نمایند؟

زنانی که دوره ی بارداری خود را طی می نمایند بهتر است از امواج لیزر برای درمان استفاده ننمایند. همچنین این روش درمانی برای افرادی که ناحیه ی آسیب دیده آن ها دچار عفونت شده است، مناسب این کار  نمی باشند. افرادی که داروهایی را مصرف می نمایند که نسبت به نور لیزر حساسیت دارند نیز کاندید استفاده از این روش درمانی نمی باشند و بهتر است تمامی جزئیات داروهای مصرفی را در اختیار پزشک قرار دهند تا پزشک آن ها تشخیص دهد که آیا این روش درمانی برای آن ها مناسب می باشد یا خیر.

- چه افرادی نمی توانند از لیزر درمانی در فیزیوتراپی استفاده نمایند؟
– چه افرادی نمی توانند از لیزر درمانی در فیزیوتراپی استفاده نمایند؟

– لیزر سرد چه عملکرد و کارایی دارد؟

لیزرهای سرد جزء  لیزرهای کم توان می باشند و عملکرد آن ها به این صورت است که از نوعی دستگاه دستی استفاده می شود که می تواند ارتباط مستقیمی را با ناحیه ی آسیب دیده برقرار نموده و بافت آسیب دیده را درمان نماید. لیزرهای سرد دارای فوتون های سردی می باشند که این فوتون ها حاوی نور و امواج لیزر هستند و می توانند از راه پوست وارد بافت های آسیب دیده شوند و به ترمیم این بافت ها بپردازند تا بهبود فرد بیمار حاصل گردد.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر فیزیوتراپی هستید

– مکانیسم لیزر درمانی در فیزیوتراپی به چه صورت می باشد؟

مهم ترین مکانیسم لیزرتراپی در فیزیوتراپی، تغییر در زنجیره ی اصلی انتقال الکترون ها به بافت های میتوکندری می باشد به گونه ای که این امواج، می توانند موجب تسریع این انتقالات شوند و روند بهبود را سرعت بخشند. در روش درمانی لیزرتراپی دستگاه لیزر مدت زمان مشخصی در اطراف بافت آسیب دیده قرار می گیرد تا امواج را با سرعت متناسب به بافت های آسیب دیده منتقل نموده و آن ها را درمان نماید. امواج لیزرتراپی می تواند انرژی را در بافت ها افزایش دهد که این افزایش انرژی منجر به بازسازی بافت ها و افزایش فعالیت های مثبت آن ها می شود.

استفاده از لیزر درمانی در درمان آسیب های عضلانی و استخوانی موجب افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود و همین امر موجب ترمیم بافت های آسیب دیده می شود تا درمان کاملی برای بیمار اتفاق بیفتد. در درمان با استفاده از لیزر باید پزشک و بیمار هر دو از عینک های مخصوص استفاده نمایند تا اشعه های این امواج به بافت چشم ها آسیب وارد نکند.

- مکانیسم لیزر درمانی در فیزیوتراپی به چه صورت می باشد؟
– مکانیسم لیزر درمانی در فیزیوتراپی به چه صورت می باشد؟

– درمان با لیزرتراپی چه حسی را در بدن فرد بیمارایجاد می نماید؟

به طور معمول اکثر بیماران در حین انجام متد درمانی لیزر درمانی گرما و آرامش را احساس می کنند. پس از انجام لیزر درمانی نتایج آن را می توان پس از 3 الی 5 جلسه درمانی مشاهده نمود و زمانی که هر جلسه ی درمانی از بیماران می گیرد، چیزی حدود 10 الی 20 دقیقه می باشد. برای درمان با لیزر فیزیوتراپی به طور معمول بیمار باید 4 الی 10 جلسه درمانی را سپری کند تا درمان برای او فراهم گردد.

– لیزر درمانی در فیزیوتراپی چه کمکی به درمان دردهای ناحیه ی زانو می کند؟

درابتدا قبل از انجام لیزر درمانی زانو باید با پزشک خود این مطلب را در میان بگذارید که آیا این متد درمانی کمکی به درمان بیماری های ناحیه ی زانوی شما می کند یا خیر. در صورتی که این درمان برای شما مناسب بود، می توانید از خدمات این روش درمانی استفاده نمایید.

در این متد درمانی از امواج برای درمان استفاده می شود به این صورت که این امواج به بافت های آسیب دیده ی زانو ارسال می گردند. این امواج دارای طول موج های متفاوتی می باشند که تنظیم این طول موج را پزشک شما بر اساس موضع درمانی شما انجام می دهد. این امواج موجب می شوند تا انرژی های لازم مستقیما به بافت های آسیب دیده برسند و منجر به بهبود بافت های آسیب دیده شوند.

این روش درمانی می تواند التهابات و تورم هایی را که در مفاصل زانو ایجاد شده است را کاهش داده و به مرور بهبود بخشد و تاثیرات بسزایی را در افرادی که دچار آرتروز زانو شده اند داشته باشد. در صورتی که شما نیز از دردهای ناحیه ی زانو رنج می برید، می توانید این روش درمانی را در ابتدا جایگزین اعمال جراحی نمایید تا بهبود شما حاصل گردد.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر فیزیوتراپی هستید

– دیسک کمر به چه صورت می باشد؟

در بدن هر انسانی در قسمت ستون فقرات آن مهره هایی وجود دارد که جنس آن ها از جنس غضروف می باشد، به این مهره ها دیسک گفته می شود و چون این مهره ها در ناحیه ی کمر قرار گرفته اند، به آن ها دیسک کمر گفته می شود. کمر هر فردی 5 مهره دارد که وظیفه اصلی آن ها در کمر، ضربه گیر بودن آن ها می باشد. این دیسک ها می توانند فشاراتی را که به ستون های فقرات وارد می شود را رفع نمایند و به بهبود حرکت بین مهره ها کمک شایانی می کنند.

دیسک کمر امروزه در زنان و مردان به طور مساوی رخ می دهد و روز به روز به تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند نیز اضافه می شود. در داخل دیسک ها یک مایع ژله ای قرار دارد که بیرون آمدن این مایع ژله ای منجر به تحریک عصبی می شود که از کنار آن عبور می نماید که این مجموعه تحریکات را پارگی دیسک می گویند.

- دیسک کمر به چه صورت می باشد؟
– دیسک کمر به چه صورت می باشد؟

– دیسک کمر چه علائمی دارد؟

از علائم دیسک کمر می توان انتشار این درد به پاها را نام برد که متغیر می باشد و بالغ بر 30 نوع درد در ناحیه پا از علائم دیسک کمر می باشد که از این مجموعه می توان به احساس ناتوانی، گرفتگی در پاها خصوصا درد پشت زانوها، بی حسی و ضعف عضلانی، احساس گزگز و مورمور شدن پاها و احساس سوزش عضلانی اشاره نمود. علائم اولیه دیسک کمر در ناحیه ی کمر مشاهده می شود مانند ضعف و بی حسی عضلات کمر.

بیماری دیسک کمر به طورمعمول موجب ایجاد دردهای شدید در ناحیه ی کمر می شود و کسانی که دچار دیسک کمر شدید می باشند، این دردها به باسن و پاشنه آن ها نیز انتشار می یابد و بی حسی پا، بی قوتی پا و اختلالات ادراری را به همراه دارد.

- دیسک کمر چه علائمی دارد؟
– دیسک کمر چه علائمی دارد؟

– لیزر درمانی کم شدت دیسک کمر به چه صورت می باشد؟

لیزر درمانی دیسک کمر در فیزیوتراپی می تواند یک درمان موثر برای این بیماری باشد. برای انجام لیزر درمانی در ابتدا پدهای درمانی را در موضع آسیب دیده قرار می دهند و پس از آن امواج لیزر با استفاده از دستگاه پروب به بافت های عمیق کمر فرستاده شده و جذب می گردند. لیزر درمانی دیسک کمر یک روش غیر جراحی می باشد که می تواند کمک شایانی در کاهش درد و التهاب کمر باشد. این روش درمانی می تواند غشای داخلی دیسک ها را به سرعت بهبود بخشیده و به آن ها در بازیابی شکل اولیه و صحیح آن ها یاری نماید.

درمان دیسک کمر با لیزر می تواند عدم پیشرفت این بیماری در ناحیه ی کمر را منجر شود و سبب کاهش درد و التهاب این موضع آسیب دیده شود. لیزر درمانی می تواند مهره ها را  هم تراز نموده و بهترین نتیجه را از این روش درمانی برای بیماران حاصل نماید.

- لیزر درمانی کم شدت دیسک کمر به چه صورت می باشد؟
– لیزر درمانی کم شدت دیسک کمر به چه صورت می باشد؟

– درمان دیسک کمر با لیزر فیزیوتراپی  چه اثراتی را به دنبال دارد؟

درمان دیسک کمر با لیزرتراپی تاثیرات مثبت بسیاری را به همراه دارد که از جمله ی این تاثیرات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– از بین بردن التهابات مزمن این ناحیه

– کاهش چشمگیر درد

– افزایش مقاومت کششی تمام بافت های زنده

– کاهش تشکیل اسکار و جمع شدن تورم

– ترمیم نمودن فیبرهای دیسک پاره شده

– کاهش مقدار واقعی فتق دیسک

– بهبود ریشه های عصبی ملتهب دردناک

– قوی تر و سالم ترشدن دیسک کمر

– آیا لیزر درمانی دیسک کمر خطراتی را به دنبال دارد؟

از زمانی که این روش بنا شده است، افراد زیادی تحت درمان قرار گرفته اند و این روش درمانی به صورت غیرتهاجمی صورت گرفته و تاکنون عوارض جانبی از این متد درمانی برای برطرف نمودن دیسک کمر گزارش نشده است.

- آیا لیزر درمانی دیسک کمر خطراتی را به دنبال دارد؟
– آیا لیزر درمانی دیسک کمر خطراتی را به دنبال دارد؟

– آیا درمان دیسک کمر با لیزر فیزیوتراپی دردناک می باشد؟

این روش درمانی بسیار مرسوم می باشد که علاوه بر درمان دیسک کمر و مشکلات دیگر این ناحیه، می تواند بسیاری از آسیب های وارد شده به نقاط دیگر بدن را نیز بهبود بخشد. اکثر مردم دغدغه ی یک درمان بدون درد را دارند و سوال آن ها این است که آیا درمان با لیزر دردی به همراه دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، این متد درمانی برای رفع دیسک کمر بسیار راحت و تسکین دهنده می باشد و در اکثر بیماران، دردهای این ناحیه تنها پس از چند دقیقه از شروع فرآیند درمان، تسکین و کاهش می یابند.

– میزان موفقیت لیزرتراپی دیسک کمر چقدر می باشد؟

پس از انجام لیزرتراپی کمر، میزان موفقیت این روش درمانی چیزی در حدود 72 الی 89 درصد  می باشد که این میزان در افراد مختلف متغیر بوده و بسته به شرایط بیمار یکسان نمی باشد. در صورتی که درمان موفقیت آمیز نباشد، می توان علل آن را ضایعه هایی درنظر گرفت که در طول درمان تشخیص داده نشده اند که حتی در مواردی که پزشک از بهترین دستگاه نیز استفاده نماید تا 20 درصد امکان عدم تشخیص این ضایعه ها وجود دارد.

– لیزر سرد برای فیزیوتراپی زانو به چه صورت انجام می شود؟

افرادی که زانوی آن ها دچار درد و التهاب شدید شده است و یا اینکه به طور مرتب  این درد در آن ها عود می کند، می توانند برای درمان خود از لیزر سرد استفاده نمایند که این متد از خدماتی می باشد که در کلینیک های فیزیوتراپی برای بیماران در نظر گرفته شده است.

این روش درمانی یک متد جدید و نوین  می باشد که به صورت غیر تهاجمی یعنی بدون عمل جراحی انجام می پذیرد. لیزرهای سرد مراتب مختلفی دارند که پزشک شما پس از تشخیص نوع عارضه می تواند برای درمان هر کدام از لیزرهای کلاس III یا کلاس IV  را انتخاب نموده و برای شما به کار گیرد.

- لیزر سرد برای فیزیوتراپی زانو به چه صورت انجام می شود؟
– لیزر سرد برای فیزیوتراپی زانو به چه صورت انجام می شود؟

این روش درمانی طبق تحقیقات صورت گرفته، کاربرد فراوانی در بهبود دردها و آسیب های ناحیه ی زانو دارد و می تواند در درمان عارضه هایی همچون آرتروز، جراحت و دیگر بیماری های مزمن این ناحیه موثر باشد. در این روش درمانی امواج نوری به بافت های آسیب دیده ی زانو فرستاده شده و این امواج روند ترمیم و باز سازی این بافت ها را آغاز و تکمیل می نمایند.

از جمله تاثیرات مثبتی که لیزر زانو در فیزیوتراپی به همراه دارد، می توان به تحریک مسکن های طبیعی بدن به نام اندورفین، بهبود بازسازی سلول، ارتقا بخشیدن به رشد بافت جدید اشاره نمود که همگی می توانند عارضه های وارد شده به این ناحیه را بهبود بخشیده و درمانی کامل و موثر را برای بیماران فراهم نمایند.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر فیزیوتراپی هستید

– لیزرهای کم توان چه نوع عارضه هایی را در ناحیه ی زانو می توانند درمان نمایند؟

این روش درمانی می تواند برای افرادی که به دلیل داشتن بیماری های عضلانی دیگر در نواحی مختلف بدن خود دچار التهابات و یا دردهایی در ناحیه زانو شده اند نیز مفید و موثر باشد. اغلب دردهایی که در زانو بروز می یابد، به دلیل سایش استخوان های این نواحی بر روی یکدیگر می باشد که می توان این دردها و التهابات را با استفاده از لیزر کم توان درمان نمود.

روش درمانی لیزر کم توان می تواند منجر به کاهش درد و ناراحتی هایی شود که حاصل بیماری هایی همچون آرتریت می باشند و با استفاده از لیزر درمانی زانو می توان عضلات و رباط های اطراف زانو را تقویت نموده و فشار وارده به آن ها را کاهش داد. آسیب دیدگی هایی که در مفاصل زانو رخ می دهد با استفاده از روش درمانی لیزرتراپی به راحتی برطرف می گردند.

- لیزرهای کم توان چه نوع عارضه هایی را در ناحیه ی زانو می توانند درمان نمایند؟
– لیزرهای کم توان چه نوع عارضه هایی را در ناحیه ی زانو می توانند درمان نمایند؟

این روش درمانی برای بهبود آسیب های مفاصل می تواند موجب تحریک مکانیزم هایی شود که منجر به بهبودی ناحیه ی آسیب دیده می شوند. همچنین این روش درمانی سبب افزایش متابولیسم و گردش خون در بافت های آسیب دیده ی زانو می شود که همین امر سبب افزایش سرعت بازسازی و ترمیم این بافت های دارای عارضه می گردد. لیزرهای کم توان به طور معمول می توانند آسیب هایی همچون بورسیت، سندرم ارنج تنیس بازان، سندرم تونل کارپال و فیبرومیالژیا را درمان نمایند.

– نتایج درمان زانو با لیزرتراپی تا چه مدت باقی و ماندگار خواهند بود؟

مدت زمانی که لازم است تا فرد بیمار بهبود یابد، یکسان نیست و این زمان بر اساس نوع عارضه و شدت آن در افراد، متغیر می باشد. در حال حاضر برای درمان دردهای زانو و آرتریت متد درمانی دیگری وجود ندارد، اما می توان از لیزرهای کم توان استفاده نمود تا علائم این بیماری همچون درد و التهابات را کاهش داد. این متد درمانی موجب بالا رفتن سطح کیفیت زندگی افرادی می شود که به بیماری هایی همچون دیژنراتیو مبتلا هستند.

با استفاده از لیزر کم توان در این روش درمانی می توان زمینه هایی را فراهم نمود تا بیماران بتوانند دوره های ورزشی خود را آغاز نموده و فعالیت های روزمره خود را از سرگیرند. این متد درمانی تاثیرات بسیار مثبتی را می تواند در روند بهبودی بیماران به همراه داشته باشد و می توان از تمامی خدمات آن در کلینیک های فیزیوتراپی بهره مند شد.

– استفاده از لیزر کم توان فیزیوتراپی چه مزایایی برای درمان دردهای زانو دارد؟

از مزایای این روش درمانی در بهبود عارضه های وارد شده به زانو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– این روش درمانی یک متد غیرتهاجمی می باشد و نیازی به جراحی ندارد.

– در طول دوره ی درمان، فرد بیمار هیچ نیازی به مصرف داروهای مسکن نخواهد داشت.

– این روش درمانی پس از انجام فرآیند درمان دوران نقاهت را به دنبال ندارد.

– اگر به درستی و کاملا صحیح انجام پذیرد، هیچ گونه عوارض جانبی به همراه نخواهد داشت.

– مدت زمان جلسات درمانی آن کوتاه می باشد.

– برخی از شرکت های بیمه هزینه های این روش درمانی را پوشش می دهند.

– این متد با هدف قرار دادن نقاط طب سوزنی، می تواند کاهش درد را برای بیمار رقم بزند.

– چه تفاوتی میان لیزر سرد و جراحی برای درمان وجود دارد؟

روش های لیزر جراحی بسیار در میان پزشکان به یک روش معمول مبدل شده اند و استفاده از لیزر بسیار دقیق تر از برش هایی می باشد که در جراحی هایی سنتی با استفاده از ابزارآلات ایجاد می گردند. در روش درمانی لیزر سرد، آسیب ها و خطرات حین درمان بسیار کاهش یافته و سرعت عمل نیز افزایش می یابد.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر فیزیوتراپی هستید

– قیمت لیزر فیزیوتراپی دیسک و دیگر نواحی کمر به چه صورت می باشد؟

بیمارانی که دچار کمردرد و دیگرعارضه های آن هستند، تنها در مواردی که بیماری آن ها حاد باشد به کلینیک های فیزیوتراپی برای انجام لیزر درمانی ارجاع داده می شوند. پیش از آن که روند لیزر درمانی بیماران آغاز گردد، پزشک متخصص به ارزیابی دقیق علت های کمر درد می پردازد و پس از آن که تمامی علل آن مشخص گردید، اقدامات لازم را برای انجام لیزر درمانی به فیزیوتراپیست اعلام می نماید.

- قیمت لیزر فیزیوتراپی دیسک و دیگر نواحی کمر به چه صورت می باشد؟
– قیمت لیزر فیزیوتراپی دیسک و دیگر نواحی کمر به چه صورت می باشد؟

در فیزیوتراپی برای قیمت گذاری لیزر عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت که این عوامل نقش بسیاری در کاهش و یا افزایش این میزان هزینه ها دارند. تمامی تعرفه های اولیه ی این خدمات، توسط وزارت بهداشت و انجمن های فیزیوتراپی مشخص می گردد

و سپس به تمامی مراکز درمانی و کلینیک ها ابلاغ و ارجاع داده می شود. میزان قیمت دقیق لیزر فیزیوتراپی  را بسته به تعداد جلسات درمان که پزشک تعیین می نماید و مجموع خدمات ارائه شده در مرکز، مشخص می کنند که این میزان متغیر است.

ارزش گذاری هایی که برای خدمات در نظر گرفته می شود، کاملا بر اساس تعرفه های اولیه ای می باشد که برای این درمان از سوی وزارت بهداشت اعلام گردیده و تفاوتی ندارند. در صورتی که بیماران تحت پوشش بیمه هایی همچون بیمه تکمیلی قرار داشته باشند، می توانند تا سقف پوششی که بیمه برای آنان در نظر گرفته است از خدمات بیمه خود برای لیزر درمانی بهره مند شوند. در صورتی که طبق تشخیص پزشک یکی از اندام ها نیازمند خدمات اختصاصی باشد، میزان هزینه افزایش می یابد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.