کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد
فهرست مطالب

اگر به دنبال کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد و یا به طور کلی در شمال تهران هستید، این مقاله را دنبال کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم به کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی مراجعه کنید.

کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد
کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

برای کاهش هزینه و کیفیت درمان بیماری به شما پیشنهاد می کنیم پیج هزینه فیزیوتراپی با دفترچه تامین اجتماعی را مطالعه نمائید.

امروزه سلامت جسمانی از مهم ترین دغدغه های هرانسانی می باشد که همواره برای حفظ سلامت جسمانی در تلاش بوده و از هیچ کوششی برای تحقق این امر دریغ ننموده است.

گاها پیش می آید که انسان دچار نقص های جسمانی می گردد که این نواقص مانع انجام درست فعالیت های روزمره او می شود. هر زمان که این دردهای نواحی مختلف بدن منجر به عدم توانایی حرکت یا نقص جسمانی شما شد، می توانید برای درمان به کلینیک فیزیوتراپی معینی مراجعه نموده واز تخصص فیزیوتراپیست های این مرکز کمک بگیرید تا به سلامت جسمانی کامل دست یابید.

در ادامه به سوالاتی که دراین زمینه ممکن است برای شما مطرح گردد پاسخ می دهیم.

– فیزیوتراپی چگونه است ؟

– کلینیک فیزیوتراپی چه کمکی به درمان آسیب دیدگی می کند ؟

– یک کلینیک خوب فیزیوتراپی چه ویژگی هایی دارد ؟

– چه خدماتی درکلینیک های فیزیوتراپی ارائه می گردد ؟

– ورزش درمانی درکلینیک فیزیوتراپی چگونه عملکردی دارد ؟

– درمان ها به طورکلی دریک کلینیک فیزیوتراپی به چند گروه تقسیم می شوند ؟

– تاثیرامواج فراصوت در روند بهبودی بیمار به چه صورت است ؟

– درمان با استفاده ازکشش بدن چگونه انجام می گیرد ؟

– ماساژ درمانی چه کاربردی دارد ؟

– حرارت درمانی چه تاثیری در بهبود افراد دارد ؟

– لیزر درمانی یا نور درمانی چه کاربردهایی درکلینیک فیزیوتراپی دارد ؟

– آیا فیزیوتراپی دردی برای بیماربه همراه دارد ؟

– بعد از فیزیوتراپی چه کارهایی می توان انجام داد ؟

– آیا فیزیوتراپیست توانایی تشخیص بیماری را دارد ؟

– فیزیوتراپی ارتوپدیک به چه صورت انجام می گردد ؟

– منوال تراپی چه کاربردی دارد ؟

– فیزیوتراپی سالمندان درکلینیک فیزیوتراپی چگونه انجام می شود ؟

– توانبخشی ورزشی چه مفهوم و کاربردی دارد ؟

– آیا فیزیوتراپی نیاز به جلسات ممتد و متوالی دارد ؟

– معاینه فیزیکی در فیزیوتراپی چه کاربردی دارد ؟

– آیا فیزیوتراپی توانایی درمان چند موضع آسیب دیده را به طور همزمان دارد ؟

– تاثیرات فیزیوتراپی تا چه مدت باقی و ماندگار خواهد بود ؟

– تعداد جلسات مورد نیاز برای فیزیوتراپی چند جلسه می باشد ؟

– بدنسازی و تندرستی درکلینیک فیزیوتراپی برای چه مواردی استفاده می شود ؟

– عملکرد فیزیوتراپی دست چگونه است ؟

– توانبخشی صنعتی چگونه است ؟

– فیزیوتراپی با آب درکلینیک فیزیوتراپی چه عملکرد و مزایایی دارد ؟

– توان بخشی قلبی و ریوی درکلینیک های فیزیوتراپی برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد ؟

– متد درمان زخم درکلینیک فیزیوتراپی چگونه قابل انجام می باشد ؟

– تمرین ایزومتریک و ایزوتونیک چه خواص و کاربری دارند ؟

– حرکت دادن بافت نرم بدن چه تاثیری در فرآیند بهبود افراد دارد ؟

– تکنیک درمانی حرکت دادن درکلینیک فیزیوتراپی چه عملکردی دارد ؟

– تکنیک عصبی – عضلانی گیرنده های عمقی چه مزایایی به دنبال دارد ؟

– تمرینات مقاومتی پیش رونده برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد ؟

– تمرینات کششی یا انعطاف پذیری چگونه است ؟

– سرما درمانی یا سرد درمانی چگونه متدی است ؟

– یونتوفورزیس برای چه بیماری هایی استفاده می گردد و عملکرد آن چگونه است ؟

– روش آلتراسوند چگونه به درمان کمک می کند ؟

– وان گردابی درکلینیک فیزیوتراپی چه کاربردی دارد ؟

– یک فیزیوتراپیست چه وظایفی برعهده دارد ؟

– فیزیوتراپی چه مزایایی دارد ؟

 

 

فیزیوتراپی چگونه است ؟

فیزیوتراپی در واقع یک روش درمانی به منظور ترمیم ، حفظ توانایی لازم برای فعالیت ها ،عملکرد و رفاه بیماران است . این متد درمانی به وسیله ی توانبخشی های جسمانی و عضلانی به حفظ سلامت و تناسب اندام شما کمک بزرگی می نماید.

فیزیوتراپ هایی که درکلینیک فیزیوتراپی خدمت می کنند علم حرکت را آموخته اند و به شما کمک می کنند تا علت اصلی بیماری و آسیب دیدگی در بدن خود را تشخیص و بفهمید. درمواقعی که فرد دچار آسیب دیدگی هایی می گردد که سبب درد مزمن در بدن او می شوند می تواند به پزشک متخصص مراجعه نموده و با استفاده از تکنیک های مختلفی که در این کلینیک های فیزیوتراپی ارائه می شود به سلامت کامل جسمانی برسد.

فیزیوتراپی در واقع بر روی پیشگیری و توانبخشی در شما تمرکز می نماید و خدمتی است که با نظارت و مدیریت دقیق فیزیوتراپیست ها انجام می گیرد تا فرد بیمار بتواند به هدف اصلی خود یعنی سلامت کامل عضلانی بدن خویش برسد.

فیزیوتراپی چگونه است ؟
فیزیوتراپی چگونه است ؟

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

کلینیک فیزیوتراپی چه کمکی به درمان آسیب دیدگی می کند ؟

فیزیوتراپی در واقع شیوه ای برای درمان بیماری ها و اختلالات عصبی و ماهیچه ای می باشد که در این متد با استفاده از جریان های الکتریکی و تمرینات ورزشی موضع آسیب دیده را درمان می کنند. در این درمان همچنین از پرتوهای مختلفی همچون فرابنفش و گرما و… برای بالابردن سطح بهبود افراد استفاده می گردد و هدف آن ارتقای عملکرد جسمانی بدن شما می باشد.

اگر شما در گذشته دچارشکستگی های استخوانی و عضلانی شده اید و پس ازگچ گرفتگی نیز بهبودی برای شما حاصل نگردیده است یا اگر به دلیل روش های نامناسب زندگی با مشکلاتی مانند درد در نواحی گردن ، ستون فقرات ، زانو و مچ دست و… درگیر می باشید با استفاده از متدهای تخصصی که در فیزیوتراپی برای بیماران ارائه می گردد می توانید خود را درمان نمایید .

فیزیوتراپیست هایی که درکلینیک های فیزیوتراپی فعالیت می کنند به شما در فهمیدن دلایل اصلی درد عضلات و استخوان های شما کمک می نمایند و می توانند با ارائه درمان های مختلف فیزیوتراپی روند بهبود شما را سرعت بخشیده و این دوره ی درمان را برای شما مدیریت کنند تا به سلامت کامل جسمانی برسید.

کلینیک فیزیوتراپی چه کمکی به درمان آسیب دیدگی می کند ؟
کلینیک فیزیوتراپی چه کمکی به درمان آسیب دیدگی می کند ؟

یک کلینیک خوب فیزیوتراپی چه ویژگی هایی دارد ؟

اولین نکته حائز اهمیت برای انتخاب یک کلینیک مناسب برای درمان اهمیتی است که به بیماران داده می شود و زمانی که در اختیار آن ها قرارداده می شود و اینکه بیماران بتوانند زمان خود را با زمانی که برای آن ها در نظر گرفته می شود تنظیم نمایند تا برای حضور در کلینیک فیزیوتراپی دچار مشکل نگردند و برای پذیرش اقدام به نوبت گیری کنند.

یک کلینیک فیزیوتراپی مناسب باید بتواند آرامش بیماران را طی فرآیند درمان آن ها فراهم نماید و یک حریم خصوصی برای آن ها محیا نموده تا بیمار بتواند با خاطری آسوده مشکلاتش را بیان نموده و راهکارهای لازم دراین زمینه را دریافت نماید. کلینیک های تخصصی فیزیوتراپی دراین زمینه بهتر از بیمارستان ها عمل کرده اند تا این معضل آزار دهنده از بین رفته و بیماران دچار اضطراب نگردند.

نکته کلیدی درکلینیک های فیزیوتراپی مناسب کادر تخصصی آن و فیزیوتراپیست هایی می باشد که در حال فعالیت دراین زمینه می باشند. یک کلینیک فیزیوتراپی خوب باید پزشک هایی با تجربه و حرفه ی را داشته باشد تا در سریع ترین زمان و با کیفیت ترین خدمات بیماران را بهبود بخشند.

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

چه خدماتی در کلینیک های فیزیوتراپی ارائه می گردد ؟

در این مراکز فیزیوتراپ ها با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف درمانی به بهبود درد و خشکی عضلات بدن شما کمک می کنند. استفاده از یخ ، حرارت ، محرک های الکتریکی و امواج مختلف از جمله خدماتی است که برای بهبود شما ارائه می گردد که گاهی از تکنیک های دستی نیز برای درمان استفاده می گردد.

فیزیوتراپیست های کلینیک های فیزیوتراپی معمولا برای شما ورزش درمانی را نیز تجویز می نمایند تا روند بهبود سرعت یابد. تکنیک های مختلفی که دراین کلینیک ها ارائه می گردد به شما در بازگشت توانایی برای انجام فعالیت های روزمره شما کمک شایانی می کنند ومی توانید به راحتی آن ها را دراین مراکز دریافت نمایید.

چه خدماتی در کلینیک های فیزیوتراپی ارائه می گردد ؟
چه خدماتی در کلینیک های فیزیوتراپی ارائه می گردد ؟

ورزش درمانی درکلینیک فیزیوتراپی چگونه عملکردی دارد ؟

ورزش در واقع به تمام فعالیت هایی گفته می شود که موجب وارد شدن فشار به بدن می گردد که این فشارهای وارد شده به بدن سبب بهبود توانایی یا انعطاف پذیری بهتر می گردد.

ورزش هایی که در این کلینیک ها انجام می شود به  دو صورت ورزش های فعال و ورزش های غیرفعال می باشد که ورزش غیرفعال در واقع فشارهایی می باشد که از سوی فیزیوتراپیست به بدن فرد بیمار وارد می گردد و خود فرد در آن نقشی ندارد اما ورزش های فعال به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که  از سوی خود شخص بیمار انجام می گیرد.

ورزش درمانی در هر صورت برای شما تجویز می گردد زیرا موجب سرعت بهبودی شما می شود. ورزش هایی که در خانه به طورمداوم انجام می دهید تاثیر بسزایی در درمان شما خواهند داشت که باید حتما آن ها را به ترتیب انجام دهید.

ورزش درمانی درکلینیک فیزیوتراپی چگونه عملکردی دارد ؟
ورزش درمانی درکلینیک فیزیوتراپی چگونه عملکردی دارد ؟

درمان ها به طورکلی دریک کلینیک فیزیوتراپی به چند گروه تقسیم می شوند ؟

درمان ها درکلینیک های فیزیوتراپی به طور معمول و کلی به دو گروه تقسیم می گردند :

اولین گروه درمانی تمرین درمانی می باشد که در این متد فیزیوتراپ به انجام وآموزش تمرین های مختلف و ماساژ ناحیه ی آسیب دیده می پردازد. ورزش درآب از جمله درمان هایی می باشد که دراین گروه در اختیار بیماران قرار می گیرد تا به سلامت کامل جسمانی دست یابند. در این گروه باید تمام فعالیت های بیماران کاملا براساس تجویزات فیزیوتراپ مربوطه انجام گردد.

در متد الکتروتراپی که دومین گروه از این دسته می باشد فیزیوتراپ ها درمان افراد بیمار را با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می دهند. با استفاده از این دستگاه ها امواج مختلفی همچون مایکرو ویو وامواج رادیویی تولید می گردد و به بافت های بدن انتقال می یابند و سبب بهبود ناحیه ی آسیب دیده می شوند.

درمان ها به طورکلی دریک کلینیک فیزیوتراپی به چند گروه تقسیم می شوند ؟
درمان ها به طورکلی دریک کلینیک فیزیوتراپی به چند گروه تقسیم می شوند ؟

تاثیرامواج فراصوت در روند بهبودی بیمار به چه صورت است ؟

در این روش با استفاده از امواج فراصوت به لایه های عمیق تر بدن نفوذ می کنند و با استفاده از این امواج فراصوت می توانند اختلالات عضلانی بدن مانند رگ به رگ شدن و التهاب تاندون و … را بهبود بخشند .

این درمان با استفاده از دستگاه های مختلفی انجام می گیرد که این دستگاه ها به آرامی بر روی پوست شما حرکت داده می شوند و قبل از استفاده از این متد از ژل هایی که مخصوص این درمان است استفاده می گردد تا این امواج بهتر جذب ماهیچه ها و پوست شما گردند.

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

درمان با استفاده از کشش بدن چگونه انجام می گیرد ؟

این متد برای کسانی کاربرد دارد که دچار درد  درگردن و یا ستون فقرات خود می باشند و موجب درمان و بهبود این دردها می گردد. در این درمان از ماشین های الکتریکی استفاده می شود که از یک جلیقه برای محافظت از بدن و یک دستگاه مخصوص تشکیل شده که دور لگن بسته می شود. دستگاه و جلیقه را با استفاده از تسمه های مخصوصی محکم می کنند و پس ازآن از طریق این دستگاه نیروهای مکانیکی را وارد بدن می نمایند تا عضلات بدن شما کشش پیدا نماید.

این متد را می توان به دو حالت نشسته و خوابیده نیز انجام داد که درحالت نشسته از قرقره هایی برای ایجاد این کشش در بدن استفاده می گردد که یک سری وزنه ها به این قرقره متصل شده اند اما درحالت خوابیده باید بر روی دستگاه بخوابید و سرتان را با تسمه به این دستگاه متصل می کنند و پس از آن با تلمبه بادی نیروی مکانیکی لازم را به بدن شما وارد می نمایند. درواقع این نیروی الکتریکی موجب جداشدن مفاصل و فاصله ی بین دیسک ها می گردد که از فشارموجود بر روی عصب ها می کاهد.

ماساژ درمانی چه کاربردی دارد ؟

در این درمان از دست ها برای ماساژ و ورز دادن بافت های عضلانی و استخوانی بدن استفاده و درد در نواحی مخلتف بدن را کاهش می دهند. این متد موجب افزایش گردش خون و کاهش گرفتگی عضلات می شود . دراین روش درمانی از تکنیک های مختلفی برای این امر استفاده می گردد که می توان به ماساژ نقاط حساس بدن و بافت ها اشاره نمود که فیزیوتراپیست بر اساس وضعیت بیمار و صلاحدید خودش یک مورد را انتخاب می نماید.

حرارت درمانی چه تاثیری در بهبود افراد دارد ؟

با حرارت درمانی می توان نقاط آسیب دیده  بدن را درمان نمود. در این متد ازکیسه های داغ استفاده می شود که حرارت ساتع شده از آن موجب خون رسانی سریع تر به بافت ها و عضلات بدن می شود و درد و گرفتگی بدن را کاهش می دهد.

در کلینیک های فیزیوتراپی این کیسه های داغ را در دستگاه های مخصوصی نگهداری می کنند که این دستگاه ها دارای یک مخزن آب داغ می باشند. این کیسه های داغ را با استفاده از پارچه های مخصوصی درست می کنند که در داخل آن ها شن و خاک رس و سیلیس ریخته شده است و دستگاه های مخصوص گرما و آب داغ را جذب ترکیب درون کیسه می نمایند سپس با استفاده از حوله ای که دورکیسه کشیده شده است این گرما را بدن فرد بیمار منتقل می کنند.

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

 لیزر درمانی یا نور درمانی چه کاربردهایی در کلینیک فیزیوتراپی دارد ؟

در این روش درمانی از نورهایی با طول موج تعیین شده استفاده می گردد که منجر به بالا رفتن سرعت بهبود فرد بیمار می شود. این درمان کاملا بدون درد انجام می شود و دستگاهی که این نور را ایجاد می کند توسط فیزیوتراپ مستقیما روی موضع آسیب دیده قرار داده می شود و پس از آن نور درمانی آغاز می گردد. این متد می تواند موجب کاهش درد و بهبود زخم های ایجاد شده بر روی بدن می شود.

آیا فیزیوتراپی دردی برای بیمار به همراه دارد ؟

یکی از دغدغه های اصلی بیماران احساس نکردن درد در حین درمان می باشد که درکلینیک فیزیوتراپی متخصصین این مراکز با استفاده از تکنیک های مختلفی مانند امواج و نور درمانی و … این دغدغه شما را حل و فصل می نمایند.

تحرکاتی که بدن دارد گاهی سبب کاهش درد در بافت های استخوانی و عضلانی می شود بنابراین فیزیوتراپ های این مراکز ورزش ها و تمرینات مناسبی را برای شما تجویز می کنند تا شما به این هدف نائل گردید.

بعد از فیزیوتراپی چه کارهایی می توان انجام داد ؟

گاهی لازم است فرآیند درمان با فیزیوتراپی را در منزل با تمرینات مختلفی که پزشک شما تجویز می نماید ادامه دهید و برخی بیماران ترجیح می دهند این تمرینات ورزشی را در باشگاه های ورزشی انجام دهند. تعدادی از بیماران تمامی فرآیندها و تمرینات را به طورکامل در کلینیک فیزیوتراپی به پایان می رسانند و پس از آن شروع به انجام فعالیت های روزمره خود می کنند

نکته مهم  دراین باره این است که تمامی اهداف خود را با پزشک مربوطه در میان بگذارید تا فیزیوتراپ براساس برنامه های شما روند درمانتان را ادامه دهد و برای دوره ی بعد از فیزیوتراپی شما برنامه ریزی کند تا بهبود شما هرچه بهترمدیریت شود.

آیا فیزیوتراپیست توانایی تشخیص بیماری را دارد ؟

در موارد بسیار کمی پیش می آید که فیزیوتراپی بتواند بیماری افراد را تشخیص داده و درمان های لازم را تجویز نماید. در واقع تشخیص بیماری وظیفه پزشک شما می باشد و فیزیوتراپ تنها براساس تجویزات پزشک مربوطه عمل می نماید. متخصصینی که در کلینیک فیزیوتراپی می باشند در واقع یک تیم درمانی را تشکیل می دهند و این پزشک شماست که بیماری شما را تشخیص می دهد.

آیا فیزیوتراپیست توانایی تشخیص بیماری را دارد ؟
آیا فیزیوتراپیست توانایی تشخیص بیماری را دارد ؟

فیزیوتراپی ارتوپدیک به چه صورت انجام می گردد ؟

مرسوم ترین نوع تخصص فیزیوتراپی در واقع فیریوتراپی ارتوپدیک می باشد. در این درمان بیمارانی که مبتلا به کشیدگی و پارگی رباط ، ورم مفاصل ، التهاب تاندون ، بیماری های مربوط به شانه و مچ دست و بیمارانی که پس از درمان شکستگی به بازتوانی نیاز دارند تحت درمان و فیزیوتراپی قرارمی گیرند و این مواضع آسیب دیده آن ها بهبود داده می شود.

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

منوال تراپی چه کاربردی دارد ؟

این درمان در واقع گونه ای از تکنیک های مختلفی را در بر می گیرد که با دست انجام می گیرد و اختلالات حرکتی را درمان می کند. دراین متد ازتکنیک هایی همچون حرکت دهی سیستم عصبی ، حرکت دهی توام با مولیگان ، تکنیک های عملکردی و حرکت دهی مفاصل استفاده می شود که اکثر فیزیوتراپ ها این تکنیک های درمانی را در برنامه بیمار قرارمیدهند تا بهبود کامل حاصل گردد.

منوال تراپی چه کاربردی دارد ؟
منوال تراپی چه کاربردی دارد ؟

فیزیوتراپی سالمندان در کلینیک فیزیوتراپی چگونه انجام می شود ؟

همزمان با پیرشدن انسان برخی ازبیماری های چالش پذیر نیز در بدن فرد ظهور پیدا می کند. ممکن است مفصل سفت گشته و استخوان های بدن شکننده و استقامت بدن کاهش یابد. درکلینیک های فیزیوتراپی متخصصینی در این زمینه وجود دارند که وظیفه ی فیزیوتراپی سالمندان را برعهده دارند. برای این فیزیوتراپیست ها حفظ تعادل فرد درحین انجام درمان و تمرینات ازاهمیت بالایی برخوردار است.

فیزیوتراپ های این زمینه دوره های تخصصی را برای این درمان ها می گذرانند و راهکارهای حفظ تعادل افراد سالمند را به طور تخصصی آموزش می بینند تا این افراد درحین انجام فعالیت ها دچار افتادگی و عارضه های دیگر نشوند.

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

توانبخشی ورزشی چه مفهوم و کاربردی دارد ؟

در واقع تکنیک هایی می باشد که بعد از عمل جراحی یا شکستگی انجام می گیرد که به بهبودی بیماران خیلی کمک می کند . متخصصین این زمینه در کلینیک فیزیوتراپی به توانبخشی ورزشی کسانی که  فعالیت های ورزشی همچون دو ، پرتاب نیزه و… دارند می پردازند. این متخصصین در آزمون های بورد تخصصی پذیرفته شده و عنوان متخصص ورزشی را کسب نموده اند.

توانبخشی ورزشی چه مفهوم و کاربردی دارد ؟
توانبخشی ورزشی چه مفهوم و کاربردی دارد ؟

آیا فیزیوتراپی نیاز به جلسات ممتد و متوالی دارد ؟

گاها ممکن است به دلیل درد بیش از اندازه افراد نیاز به انجام ممتد و متوالی تمرینات و تکنیک های درمانی در کلینیک فیزیوتراپی پیدا کنند. به طور معمول جلسات فیزیوتراپی سه روز در هفته برای افرادی که درد کمی دارند تجویز می گردد اما اگر فیزیوتراپی به صورت ممتد و بدون وقفه انجام شود نتایج بهتری با سرعت بالاتری حاصل می گردد . ممکن است وقفه بین جلسات سبب بی تاثیرشدن دوره ی درمان شود.

معاینه فیزیکی در فیزیوتراپی چه کاربردی دارد ؟

در این مرحله از درمان فیزیوتراپیست به ارزیابی فیزیکی ناحیه آسیب دیده می پردازد و آن را لمس نموده تا متوجه دلیل آن شود و بهترین راهکار درمانی رابه شما ارائه نماید. در واقع در این مرحله قیزیوتراپ با اندازه گیری های دقیق و آزمایش های مختلف اطلاعات لازم را در زمینه بیماری شما کسب می نماید و به ارزیابی توان فیزیکی بدن شما همچون انعطاف پذیری ، تعادل ، حرکت مفاصل و کارکرد قلب و عروق بدن شما می پردازد.

بعد از انجام ارزیابی های لازم در زمینه بیماری و گردآوری اطلاعات لازم متخصص طرح های خود را برای درمان بیماری به شما ارائه می نماید و یک برنامه ریزی درمانی را برای شما انجام می دهد.این طرح ها به مرور پس از انجام تمامی تمرینات و دوره های درمانی سبب بهبود شما می شوند تا به سلامت کامل جسمانی برسید.

معاینه فیزیکی در فیزیوتراپی چه کاربردی دارد ؟
معاینه فیزیکی در فیزیوتراپی چه کاربردی دارد ؟

آیا فیزیوتراپی توانایی درمان چند موضع آسیب دیده را به طور همزمان دارد ؟

درکلینیک فیزیوتراپی می توان با استفاده از تکنیک ها و خدماتی که ارائه می گردد چندین موضع آسیب دیده را به طور همزمان درمان نمود و فیزیوتراپیست های این مراکز این توانایی را دارند تا این خدمات متنوع را به طور همزمان به شما ارائه کنند اما جلسات فیزیوتراپی برای درمان شما افزایش می یابد.

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

تاثیرات فیزیوتراپی تا چه مدت باقی و ماندگار خواهد بود ؟

درکلینیک های فیزیوتراپی درمان ها و تکنیک هایی که با دست و تمرینات مخصوص هر موضع آسیب دیده انجام می شود دارای اثر و ماندگاری بالاتری نسبت به سایر درمان ها می باشند ولی تاثیر درمانی که با دستگاه های الکتروتراپی انجام می گیرد تنها در حدود 24 الی 48 ساعت ماندگار خواهد بود.

تاثیرات فیزیوتراپی تا چه مدت باقی و ماندگار خواهد بود ؟
تاثیرات فیزیوتراپی تا چه مدت باقی و ماندگار خواهد بود ؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای فیزیوتراپی چند جلسه می باشد ؟

برنامه ریزی درمانی و تعداد جلساتی که برای درمان تجویز می شود برای هر فرد متفاوت می باشد و بستگی به موضع آسیب دیده و شدت درد درآن ناحیه دارد اما به طور معمول برای هر فرد 10جلسه فیزیوتراپی تنظیم و برنامه ریزی می گردد که این تعداد براساس وضعیت فرد قابل تغییر می باشد.

بدنسازی و تندرستی در کلینیک فیزیوتراپی برای چه مواردی استفاده می شود ؟

در کلینیک های فیزیوتراپی متخصصین تمامی آموزش های لازم را در رابطه با برنامه ریزی های مربوط به سلامت و تندرستی شما دیده اند تا در زمینه بدنسازی بتوانند کمک های لازم را به شما عرضه کنند . گاها افراد با مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان و دیابت مواجه می گردند ویا اینکه نیاز به یک برنامه ریزی ورزشی دارند در همچین مواقعی فیزیوتراپ ها می توانند آموزش های لازم را برای جلوگیری از افتادن و از این قبیل مشکلات را به شما ارائه کنند تا این معضل های شما حل و فصل گردد.

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

عملکرد فیزیوتراپی دست چگونه است ؟

اکثر فیزیوتراپیست هایی که در کلینیک های فیزیوتراپی درحال خدمت می باشند آموزش های لازم را دیده اند تا به درمان مشکلاتی که ممکن است برای مچ دست و دست شما پیش بیاید بپردازند. درکلینیک های فیزیوتراپی متخصصینی در این زمینه وجود دارند که دارای مدارک تخصصی در این زمینه می باشند که به آن ها فیزیوتراپیست های مجاز دست نیز گفته می شود.

توانبخشی صنعتی چگونه است ؟

این درمان برای کسانی مناسب می باشد که درحین کار دچار آسیب شده اند و متخصصینی که درکلینیک های فیزیوتراپی در حال خدمت می باشند به درمان این موارد می پردازند. از جمله خدمات مفیدی که در کلینیک های فیزیوتراپی برای این بیماران ارائه می گردد ارزیابی وضعیت ارگونومیک بدن آن ها می باشد و وضعیت شغلی آن ها را بررسی نموده  و به طراحی دوباره فعالیت های فرد درزمینه کاری او پرداخته تا دوباره دچارصدماتی از این قبیل نگردد.

فیزیوتراپی با آب در کلینیک فیزیوتراپی چه عملکرد و مزایایی دارد ؟

آب خواص فیزیکی بسیاری برای درمان بیماری ها دارد و در این متد نیز متخصصین از آب برای درمان آسیب دیدگی و فرآیند توان بخشی استفاده می نمایند. خواصی همچون تلاطم و شناورماندن روی آب از جمله مزایایی می باشد که این روش درمانی دارد که می تواند به توانبخشی بیماران کمک شایانی نماید.

بیمارانی که از دردهای مزمن ، آرتروز ، رماتیسم مفصلی ، جراحی فیوژن ستون فقرات و تحمل وزن بدن خود رنج می برند می توانند به کلینیک های فیزیوتراپی مراجعه نموده و ازخدماتی که در این زمینه به آن ها ارائه می گردد بهره مند شده و این آسیب دیدگی ها را رفع و بهبود نمایند.

فیزیوتراپی با آب در کلینیک فیزیوتراپی چه عملکرد و مزایایی دارد ؟
فیزیوتراپی با آب در کلینیک فیزیوتراپی چه عملکرد و مزایایی دارد ؟

توان بخشی قلبی و ریوی درکلینیک های فیزیوتراپی برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد ؟

در این زمینه تعداد خیلی کمی از فیزیوتراپیست ها فعالیت می کنند. این درمان تنها در حوزه تخصص کسانی می باشد که دارای بورد تخصصی توان بخشی قلبی و ریوی می باشند زیرا باید با بیمارانی کار کنند که دچار حمله قلبی ، عمل های بای پس یا آنژیوپلاستی شده اند یا با مشکلات ریوی و تنفسی درگیر می باشند.  متخصصینی که در این زمینه درکلینیک فیزیوتراپی فعالیت می کنند تجهیزات لازم را برای درمان این قبیل بیماران دارند.

از آنجایی که اکثراین بیماران با مشکلات ارتوپدی نیز مواجه می باشند و توانایی آن ها را درانجام فعالیت های روزمره محدود می کند می توانند در این مراکز از فیزیوتراپی های ارتوپدیک نیز بهره مند گردند در واقع فیزیوتراپیست ها می توانند همزمان هم مشکلات قلبی ریوی بیماران و هم مشکلات عضلانی آن ها را برطرف نمایند.

متد درمان زخم درکلینیک فیزیوتراپی چگونه قابل انجام می باشد ؟

درکلینیک های فیزیوتراپی متخصصینی مشغول فعالیت می باشند که در درمان و مراقبت از زخم های بدن شما تخصص دارند. این متخصصین می توانند بافت های مرده زخم را از بین برده که شامل پاک کردن زخم و ضدعفونی کردن آن می باشد و باند پیچی دوباره زخم را انجام دهند. دراین متد بیماران را برای مراقبت از زخم های خود آموزش می دهند و تمرینات لازم در این زمینه به آن ها ارائه می گردد.

تمرین ایزومتریک وایزوتونیک چه خواص و کاربری دارند ؟

تمریناتی که در این روش درمانی استفاده می گردد شامل انقباض عضلانی بدون حرکت دادن مفصل ها می باشد که برای تقویت عضو آسیب دیده مناسب است. این تمرینات هیچگونه آسیبی به بافت و مفصل ها وارد نمی کنند برای مواردی که بیمار دچار آرتروز می باشد استفاده می گردد به علاوه این تمرینات را می توان بر روی عضوی که درگچ بوده است و یا بعد ازعمل جراحی عضواجرا نمود.

در تمرینات ایزوتونیک ماهیچه ها را منقبض نموده که این کار درطول دامنه حرکتی بدن انجام می گردد و موجب تقویت عضوی می شود که دچارآسیب و اختلال گردیده است. این تمرین ها را شما می توانید درکلینیک های فیزیوتراپی دریافت نموده و ازمزایای آن بهره مند شوید.

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

حرکت دادن بافت نرم بدن چه تاثیری در فرآیند بهبود افراد دارد ؟

در واقع این تکنیک یک روش ماساژ درمانی برای بافت های بدن می باشد و با دست صورت می گیرد. از این روش در کلینیک فیزیوتراپی برای کاهش ورم ، ریلکسیشن و کاهش درد استفاده می گردد در واقع با ماساژ بافت های عضلانی و نرم بدن دردهای مزمن شما را تسکین می دهند و موجب آرامش هرچه بیشترشما می شوند.

تکنیک درمانی حرکت دادن در کلینیک فیزیوتراپی چه عملکردی دارد ؟

درکلینیک های فیزیوتراپی هدف اصلی متخصصان در واقع بالابردن تحرک بافت های نرم بدن می باشد. از این تکنیک به طور معمول برای افزایش تحرک و تسکین دردهای مزمن استفاده می گردد. این روش دارای تکنیک های مختلفی دراین زمینه می باشد که می توان تکنیک هایی همچون مایتلند ، کالتنبورن وحرکت دادن ایزومتریک را نام برد که در این مراکز در اختیار بیماران قرار می گیرد تا نتایج دلخواه خود را دریافت نمایند.

تکنیک عصبی – عضلانی گیرنده های عمقی چه مزایایی به دنبال دارد ؟

این تکنیک در واقع یک مجموعه از تمرینات را در بر  می گیرد که به صورت تمرینات مقاومتی منوال می باشند و ازحرکات عملکردی تقلید می نمایند که موجب افزایش تحرکات بدنی می گردد.

این متد قبلا تنها برای بیمارانی که به لحاظ دستگاه عصبی دچار مشکل شده بودند استفاده می شد ولی امروزه از این متد درکلینیک های فیزیوتراپی برای تمام موارد مربوط به عصبی – عضلانی مورد استفاده می گردد. این تکنیک هم اکنون برای بیماران سالمند گرفته تا ورزشکارانی که دچار عارضه گشته اند مورد استفاده فراگیر قرار می گیرد.

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

تمرینات مقاومتی پیش رونده برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد ؟

این دسته از تمرینات معمولا برای افزایش مقاومت به صورت تدریجی استفاده می گردد و موجب افزایش تعداد دفعات تکرار آن می گردد. این متد را به طور معمول برای انقباض عضلات و تقویت بافت ها دربرنامه درمان بیمار قرارمی دهند. این متد از نوارهای پلاستکی و وزنه ها برای افزایش مقاومت بدن استفاده می کند.

تمرینات مقاومتی پیش رونده برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد ؟
تمرینات مقاومتی پیش رونده برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد ؟

تمرینات کششی یا انعطاف پذیری چگونه است ؟

در کلینیک های فیزیوتراپی از این متد برای کشش عضلات و بافت های مختلف بدن استفاده می گردد. این روش درمانی همچنین سبب انعطاف پذیری بیشتر عضلات بدن می شود. این تمرینات کششی که توسط متخصصین فیزیوتراپی برای شما ارائه می گردد موجب بهبود ماهیچه هایی می شود که به دلیل کم تحرکی و یا عدم تحرک و اسپاسم و… سفت شده اند می شود. تمامی این تمرینات با بهترین کارایی در کلینیک های تخصصی فیزیوتراپی برای شما عرضه می گردد تا به هدف اصلی خود یعنی بهبودی کامل نواحی آسیب دیده بدن خود برسید.

سرما درمانی یا سرد درمانی چگونه متدی است ؟

عملکرد اصلی این متد برای تنگ کردن رگ ها می باشد. در اثر سرمای وارد شده رگ ها منقبض شده یا قطر آن ها کاهش می یابد. این عمل موجب کاهش مقدار مایعی می گردد که به درون مویرگ ها ترشح می شوند و سبب کاهش ورم می شود. از این متد درمانی درکلینیک فیزیوتراپی غالبا برای صدمات حاد استفاده می گردد اما در صورتی که فرد دچار دردهای مزمن نیز باشد برای بهبود و تسکین این دردها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سرما درمانی یا سرد درمانی چگونه متدی است ؟
سرما درمانی یا سرد درمانی چگونه متدی است ؟

یونتوفورزیس برای چه بیماری هایی استفاده می گردد و عملکرد آن چگونه است ؟

در این روش درمانی از بارالکتریکی برای انتقال دارو به بافت های آسیب دیده بدن استفاده می گردد. این روش بر این اساس بنا گشته که بارهای الکتریکی همنام می توانند یکدیگر را دفع کنند برای همین است که دارویی که دارای بارالکتریکی مثبت می باشد از طریق پد مخصوص دستگاه مورد استفاده که همان یونتوفورزیس که حامل بارالکتریکی مثبت می باشد از راه پوست به بافت های زیرین بدن انتقال می یابد. این متد در اغلب مواقع برای آسیب دیدگی هایی چون ورم شانه و آرنج مورد استفاده قرارمی گیرد.

یونتوفورزیس برای چه بیماری هایی استفاده می گردد و عملکرد آن چگونه است ؟
یونتوفورزیس برای چه بیماری هایی استفاده می گردد و عملکرد آن چگونه است ؟

روش آلتراسوند چگونه به درمان کمک می کند ؟

عملکرد این روش درمانی به این صورت است که جریان الکتریسیته از یک بلور کوارتز عبور داده می شود و امواج صوتی را از یک هد صدا منعکس می نمایند. این امواج که دارای فرکانس بسیار بالایی می باشند سبب لرزش درمولکول های موجود دربافت های بدن می گردد و یک گرمایی را در موضع درمانی ایجاد می نماید.

در این متد هنگامی که امواج صوتی پالس دار به بافت های بدن منتقل می شوند به جای ایجاد گرما در موضع  سبب لرزش بافت های آن ناحیه می گردند. این جریان های صوتی انتقال یافته به بهبود فرد و تبادل مواد مغذی به بافت های آسیب دیده کمک شایانی می نمایند. همچنین این تکنیک سبب درمان رباط واسپاسم عضلانی نیزمی گردد.

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

وان گردابی در کلینیک فیزیوتراپی چه کاربردی دارد ؟

در این تکنیک درمانی که به مانند دیگر تکنیک ها درکلینیک فیزیوتراپی برای بیماران ارائه می گردد ناحیه آسیب دیده را درون وان های پر از آب قرار می دهند. این وان ها دارای تعداد همزن کوچک است که سبب ایجاد حالتی ماساژ گونه بر روی عضو آسیب دیده می شود.

این وان های آب گرم موجب تسکین درد می شوند و اسپاسم عضلانی را کاهش می دهند که گاها از این متد برای آغاز تمرینات کششی در کلینیک های فیزیوتراپی استفاده می شود. این روش به صورت وان آب سرد نیز ارائه شده است که این آب سرد موجب کاهش التهاب و ورم در موضع آسیب دیده می گردد.

یک فیزیوتراپیست چه وظایفی برعهده دارد ؟

– یک فیزیوتراپ باید به طور دقیق با بیماران در زمینه آسیب دیدگی و دردهای آن ها صحبت نماید

– باید توانایی تفسیر برخی از آزمایشات و رادیولوژی های بیماران را داشته باشد

– یک فیزیوتراپ باید به تمامی دستورات پزشکان توجه و به آن ها عمل نماید وهمکاری لازم را با آن ها به عمل آورد

– تهیه یک برنامه درمانی مناسب بر اساس وضعیت بیماران از وظایف مهم یک فیزیوتراپ می باشد

– باید علم و توانایی استفاده از دستگاه های مختلف درمانی را برای بهبود بیماران داشته باشد

– تمامی اعمال فیزیوتراپی را باید به طور دقیق برای بیماران انجام دهد

– روند درمان بیماران را به طورکامل ارزیابی نموده و پیشرفت های به دست آمده را ثبت نماید

– هرجلسه باید گزارشات روند درمان هر بیمار ثبت شده و درانتها به پزشک آن ارائه گردد

– مشاوره های لازم را باید در زمینه رژیم غذایی و ورزشی های تجویز شده به بیمار بدهد

یک فیزیوتراپیست چه وظایفی برعهده دارد ؟
یک فیزیوتراپیست چه وظایفی برعهده دارد ؟

شما در حال مطالعه مقاله کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد هستید

فیزیوتراپی چه مزایایی دارد ؟

در بسیاری از موارد فیزیوتراپی موجب می شود تا بیماران برای درمان ناحیه آسیب دیده خود عمل جراحی انجام ندهند و با تکنیک های ارائه شده بهبود یابند. این روش درمانی موجب می گردد تا افرادی که درایستادن ، حرکت و راه رفتن مشکل دارند درمان شوند وحرکات کششی که درفیزیوتراپی ارائه می

گردد توانایی جسمانی آن ها را بالا می برد. گاها افرادی که دچارسکته مغزی شده اند پس از سکته بخشی از توانایی و قدرت جسمانی خود را از دست می دهند که در این موارد فیزیوتراپی کمک شایانی به این افراد می کند.

فیزیوتراپی چه مزایایی دارد ؟
فیزیوتراپی چه مزایایی دارد ؟

از شما بابت مطالعه این مقاله تشکر و قدردانی می کنم

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.