فیزیوتراپی در فرمانیه
فهرست مطالب

اگر به دنبال فیزیوتراپی در فرمانیه و یا به طور کلی در مناطق نزدیک به شمال تهران هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که تا ایان این مقاله با ما همراه باشید.

فیزیوتراپی در ذهنیت اکثر مردم به عنوان روشی که با استفاده از جریان برق یا با استفاده از ماساژ درمانی به بهبود بیماران کمک خواهد کرد، شناخته می شود.

اگر شما ساکن تهران هستید به شما پیشنهاد می کنیم برای درمان آسیب های ورزشی صفحه درمان آسیب های ورزشی در شمال تهران را مطالعه نمائید.

برخلاف ذهنیت افراد، فیزیوتراپی یکی از شاخه های علم پزشکی می باشد که علاوه بر بهبود روند درمانی بیماران، از ایجاد آسیب های بیشتر نیز جلوگیری میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

فیزیوتراپی در فرمانیه
فیزیوتراپی در فرمانیه

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

اگر شما ساکن منطقه غرب تهران هستید برای درمان بیماری های خود به کمک فیزیوتراپی به شما پیشنهاد می کنیم صفحه

بهترین فیزیوتراپی در غرب تهران را مطالعه نمائید.

 

سوالاتی که در ادامه به آن ها پاسخ خواهیم داد:

-علم فیزیوتراپی چگونه تعریف می شود؟

-چه افرادی به فیزیوتراپی نیازمند هستند؟

-بهترین زمان برای مراجعه به فیزیوتراپیست چه وقت است؟

-فیزیوتراپی چه فوایدی می تواند داشته باشد؟

-فیزیوتراپی در درمان چه بیماری هایی موثر است؟

– متداول ترین روش های فیزیوتراپی کدامند؟

 

همانطور که گفته شد، فیزیوتراپی به عنوان یک علم در دنیای پزشکی شناخته شده است. اگر بخواهیم علم فیزیوتراپی را در چند کلمه خلاصه کنیم، باید گفت که هدف اصلی این علم، تمرکز بر روی بازگردانی عملکرد طبیعی عضلات به شکل مشخص و منحصر برای تمامی افراد با بیماری های خاص می باشد. این روند باید توسط متخصصان مربوطه صورت پذیرد. در ادامه به توضیح فیزیوتراپیست و وظایف آن نیز خواهیم پرداخت.

علم فیزیوتراپی چگونه تعریف می شود؟

با توجه به توضیحات بالا دریافتید که فیزیوتراپی نوعی علم برای پیشگیری از آسیب های جدی و درمان بیماری ها است. این روش به دو صورت عمل می کند. به این گونه که هم در بخش توان بخشی و هم مراقبت های حاد مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر موارد ذکر شده، فیزیوتراپی در جهت کنترل بیماری ها، ایجاد فضاهای آموزشی برای بیمار و همراهان و نیز حفظ عملکرد های حرکتی، فعالیت های چشمگیری دارد.

اگر جز کارکنان محترم بیمه دانا می باشید صفحه فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه دانا را چک کنید.

در تعریف علمی فیزیوتراپی لازم به ذکر است که با توجه به بیانیه های انجمن جهانی، فیزیوتراپی این گونه تعریف شده:

” فیزیوتراپی به فرد کمک می کند تا توانایی هایش را افزایش دهد، یا در شخصی که بیماری پیش رونده مثل ام اس دارد، توانایی هایش را حفظ کند و یا در کسی که یک سری از توانایی هایش را از دست داده است، فعالیت ها و توانایی های جایگزین پیدا کند و به فرد آموزش های لازم را جهت حفظ حداکثر استقلال بدهد.”

پس از آشنایی با این مفهوم اصلی فیزیوتراپی اجازه دهید توضیحاتی درباره متخصصان این رشته ارائه دهیم. این افراد باید از استقامت و قدرت بدنی بالایی برخوردار باشند چرا که در برخی موارد، فرد بیمار نیاز به کمک های حرکتی دارد.

به علاوه فیزیوتراپیست باید از روابط عمومی بالا و بیان شیوا برخوردار باشید زیرا فرد بیمار در جلسات اول نیازمند یک امید دهنده برای بهبودی و همچنین صبر و شکیبایی می باشد، زیرا این صفات می تواند او را در رسیدن به اهداف درمانی کمک کند.

از دیگر ویژگی های فیزیوتراپیست این است که  پیش از آغاز درمان بیماران  با استفاده از روش های فیزیوتراپی، باید تمامی علائم و نشانه های بیماران را مورد ارزیابی قرار دهد. پس از مشخص شدن روش های درمانی، آنچه مهم است اولویت بیمار برای آغاز بهبود از چه نقطه ای می باشد.

چه افرادی به فیزیوتراپی نیازمند هستند؟

همانطور که گفته شد هدف اصلی انجام فیزیوتراپی،  بهبود کیفیت زندگی بیماران است. این درمان می تواند طیف گسترده ای از بیماری ها را پوشش دهد و به همین دلیل افراد بدون محدودیت های سنی برای تسکین درد در بخش های متفاوت بدن، می توانند به فیزیوتراپیست مراجعه کنند.

چه افرادی به فیزیوتراپی نیازمند هستند؟
چه افرادی به فیزیوتراپی نیازمند هستند؟

برای آشنایی بهتر با مفهوم مطالب عنوان شده در این قسمت برخی از دلایل مراجعه به فیزیوتراپیست را عنوان خواهیم کرد:

– بسیاری از مواردی که فیزیوتراپی می تواند در درمان بیماری ها کارآیی داشته باشد و افراد به فیزیوتراپیست مراجعه می کنند، به دلیل کاهش دردهای داخلی و عضلانی است. ارائه روش های متعدد و همگام با برترین متد های درمانی به بیماران در جهت بهبود و کاهش درد، کمک شایانی می کند.

-در برخی موارد فیزیوتراپی، تنها موردی است که می تواند به فرد بیمار در توانایی های حرکتی کمک کند.

-گاهی اوقات افراد در جهت پیشگیری از آسیب های ورزشی و یا برای کمک به ترمیم آن ها، می توانند به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنند.

-از این روش می توان در توانبخشی های پس از سکته مغزی، تصادف و یا جراحی های حاد بهره برد.

– بهره بردن از روش های متعدد فیزیوتراپی در بهبود حفظ تعادل در بیمارانی که از مشکلات حرکتی رنج می برند و یا سالمندان برای جلوگیری از زمین خوردن.

– یکی دیگر از دلایلی که سبب مراجعه افراد به فیزیوتراپی می شود، آموزش و یادگیری استفاده از برخی وسایل جانبی همانند عضو مصنوعی، واکر یا عصا است.

– امکان کنترل ادرار یا مدفوع با استفاده از روش های مختلف.

شما در حال مطالعه مقاله فیزیوتراپی در فرمانیه هستید

بهترین زمان برای مراجعه به فیزیوتراپیست پس از سکته مغزی چه وقت است؟

همانطور که گفته شد فیزیوتراپی یکی از شاخه های اصلی علم پزشکی می باشد و مراجعه به این بخش معمولا به واسطه پزشکان تجویز و پیشنهاد می شود. به یاد داشته باشید که تمامی درمان ها در این بخش یک دوره طلایی برای بهبود دارند که در آن زمان بدن در بهترین شرایط جهت دریافت فیزیوتراپی می باشد. در برخی بیماری ها مانند سکته مغزی دوره طلایی عنوان شده توسط پزشکان معمولا بین 3 تا 6 ماه اول عنوان شده است. در ادامه هدف اصلی این روش در دمان بیماری سکته مغزی را عنوان خواهیم کرد.

علت اصلی سکته مغزی عدم خون رسانی به مغزی و آسیب های وارد شده به بخش های مختلف مغز است. این علل ممکن است در نتیجه گرفتگی و یا خونریزی به وجود آیند. پس از آزمایشات لازم در درمان این نوع بیماری بی شک جلسات فیزیوتراپی یکی از تجویزات مهم پزشکان می باشد. در این بخش هدف اصلی رفع ناتوانایی ها و نواقص مربوط به حرکت مد نظر قرار می گیرد.

فیزیوتراپیست با در نظر رفتن تمامی عملکرد های طبیعی بدن فرد بیمار در جهت بهبود وضعیت وی عمل خواهد کرد. ارزیابی این عملکرد ها می تواند بر حسب موارد زیر باشد:

-استقامت

-قدرت

-مشکلات مربوط به راه رفتن بیمار

-اشکالات حسی

-وسعت حرکت بیمار

آنچه در بهبود بیمار می تواند موثر باشد، شدت عوارض سکته مغزی و تاثیرات مخرب آن بر روی بافت های داخلی می باشد. این عوارض ممکن است در بهبود  افراد متفاوت به گونه های مختلفی تاثیر گذار باشد. این پروسه طولانی، اغلب خسته کننده و باعث دلزدگی بیماران می شود. ولی به یاد داشته باشید که تمامی درمان های قطعی به گذراندن درست طول درمان آنهای باز می گردد.

با توجه به تفاوت عوارض سکته مغزی بر روی بافت های سلولی در بین افراد مختلف، به طبع طول درمان و باز توان مهارت ها و شرایط از دست رفته نیز متفاوت خواهد بود. در اغلب موارد بیماران با انجام تجویزات پزشکی، به شکل دور از انتظاری خیلی زود جواب خود را می گیرند

البته برخی نیز باید دوره طولانی تری را بگذرانند. آنچه در این مبحث باید قابل توجه قرار بگیرد این است که بدون در نظر گرفتن مدت زمان درمان، فیزیوتراپی روشی مطمئن برای باز پس گیری نیرو های از دست رفته می باشد.

انجام حرکات فیزیوتراپی در درمان مشکلات و عوارض پس از سکته مغزی می تواند یک راه فوق العاده باشد و از فواید زیادی برخوردار شود. همانطور که گفته شد این عوارض بستگی به شدت سکته و درمان های صورت گرفته دارد. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای افراد پیش آید، سوزش اندام ها، بی حسی های ناگهانی و درد های یکباره و شدید است.

در برخی موارد نیز گرفتگی های ماهیچه ، ضعف و اختلالات حرکتی نیز دیده می شود. فیزیوتراپی می تواند در درمان این مشکلات پیش آمده کمک شایانی داشته باشد. در فیزیوتراپی سكته مغزی به فرد آموزش داده می شود تا حد ممكن استقلال لازم در انجام کارها شخصی را بدست بیاورد. از فواید دیگر فیزیوتراپی می توان به بهبود و درمان مشکلات حرکتی افراد پس از سکته مغزی اشاره کرد.

شما در حال مطالعه مقاله فیزیوتراپی در فرمانیه هستید

فیزیوتراپی چه فوایدی می تواند داشته باشد؟

*اطلاعات با ارزشی را برای حفظ سلامت بدن بدست می آورد و دارای برنامه‌هایی است که به کمک آنها بازگشت شرایط بد به بدن به حداقل می‌رسد.

*سبب حفظ و تقویت عملکردفیزیکی کلی بدن می‌شود.

*هنگام بروز آسیب، ناتوانی و بیماری به درمان کمک می‌کند.

*بیماریهای مزمن و شدید و محدودیت‌های حرکتی را کنترل می‌کند.

*با استفاده از ورزشهای خاص و دیگر فعالیت های ضروری، آسیب دیدگی و اثرات ناتوانی را از بین می‌برد.

فیزیوتراپی چه فوایدی می تواند داشته باشد؟
فیزیوتراپی چه فوایدی می تواند داشته باشد؟

-فیزیوتراپی در درمان چه بیماری هایی موثر است؟

*بیماری های مغز و اعصاب(نورولوژی)

*بیماری های قلبی عروقی و تنفسی

*بیماری های روماتیسمی و پوستی

*بیماری های ارتوپدی و آسیب های ورزشی

*سوختگی

*سلامت زنان

به طور معمول فیزیوتراپی در درمان بسیاری ازبیماری ها می تواند مثمر ثمر باشد. بدین منظور چند نمونه از بیماری هایی که به واسطه فیزیوتراپی قابل درمان هستند برای شما عنوان کردیم. در ادامه به اختصار هر یک را توضیح خواهیم داد.

-فیزیوتراپی در درمان چه بیماری هایی موثر است؟
-فیزیوتراپی در درمان چه بیماری هایی موثر است؟

شما در حال مطالعه مقاله فیزیوتراپی در فرمانیه هستید

بیماری های مغز و اعصاب(نورولوژی) :

در پی آسیب ها و  نارسیهای مغزی، بیماران با یک سری مشکلات و عوارض دست و پنجه نرم خواهند کرد که علاوه بر تاثیر بر زندگی و نحوه عملکرد طبیعی خود بیمار، بر روی زندگی اطرافیانش نیز تاثیر می گذارد. برخی از این ناتوانایی ها می توانند شامل موارد زیر باشد:

*بروز مشکلات حرکتی، عضلانی در بیمار.

*ایجاد ضعف عضلانی و عدم کنترل و حفظ تعادل.

*بروز اختلالاتی در ثابت ایستادن و یا راه رفتن.

تمامی این مشکلات توسط متخصصان فیزیودرمانی ارزیابی و مورد تحقیق قرار می گیرد و پس از بررسی های لازم در جهت بهبود حال بیمار اقداماتی صورت می پذیرد.

در برخی موارد مشکلات اعصاب شدت پیدا کرده و تا مدت های فراوان بیمار را تحت تاثیر خود قرار می دهد، این طول درمان طولانی گاهی باعث ایجاد مشکلات و اختلالات بعدی خواهد شد. به همین جهت سعی کنید علاوه بر استفاده از دوران طلایی درمان این بیماری ها همواره تحت نظر تیم تخصصی قرار بگیرید

زیرا فیزیوتراپیست ها با ارزیابی های دقیق در نهایت بهترین روش را در جهت درمان بیمار در نظر می گیرند و به این ترتیب روند تخریبی بیماری های عصبی را به طرز چشم گیری کاهش خواهند داد.

شما در حال مطالعه مقاله فیزیوتراپی در فرمانیه هستید

بیماری های قلبی عروقی و تنفسی :

سیستم قلبی عروقی به سادگی تحت تاثیر بسیاری از عوامل محیطی و احساسات درونی افراد قرار می گیرد. با توجه به این مسئله باید گفت که بیماری های متعددی به راحتی و به طور مستقیم و غیر مستقیم می توانند سیستم قلبی ،عروقی و تنفسی را تحت تاثیر قرار دهد.

در این مرحله وظیفه فیزیوتراپیست آغاز می شود، او باید باتوجه به سایر آزمایشات و ارزیابی های گسترده که در حیطه قلب و عروق صورت می پذیرد راه حل های مناسب را جهت بهبود حال بیمار ارائه دهد. این راه حل ها می توانند شامل موارد زیادی باشند که در این مبحث برخی را به اختصار عنوان خواهیم کرد:

-تخلیه ترشحات مضر

-آموزش های لازم در جهت صحیح نفس کشیدن

-انجام فعالیت های فیزیکی متناسب با حال بیمار

-آموزش های لازم جهت کنترل و مدیریت مشکلات احتمالی توسط خود فرد

– و دیگر موارد که به واسطه آن ها می توان سلامت سیستم قلبی، عروقی و تنفسی را تا حد خیلی زیادی افزایش داد.

از دیگر مواردی که می توان با کمک فیزیوتراپی  آن را تا حد چشمگیری درمان کرد، بیماری های سیستم های عروقی بدن است، در این جا باید گفت که افراد لنفی  می بایست همراه با انجام دستورات دارویی پزشکان، میزان ادم (تورم) را کاهش دهند چرا که هدف اصلی فیزیوتراپی در این بخش علاوه بر کاهش تورم تا بالاترین سطح، از ریسک های عفونتی و نرمی بافت فیبروتیک نیز جلوگیری می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله فیزیوتراپی در فرمانیه هستید

بیماری های روماتیسمی و پوستی:

به دلیل کاهش مصرف بعضی از ویتامین ها و املاح معدنی، بسیاری از مردم کشورمان از بیماری های روماتیسمی و نرمی استخوان در ابتدا و انتهای عمر رنج می برند. برای جلوگیری از این اتفاقات باید یک سری از برنامه های غذایی حتما رعایت شود. در این قسمت سعی داریم درباره نقش فیزیوتراپی در درمان بیماری های روماتیسمی و پوستی توضیحاتی را ارائه دهیم.

بیماری های روماتیسمی و پوستی:
بیماری های روماتیسمی و پوستی:

در ابتدا میخواهیم در رابطه با سه نوع شایع بیماری روماتیسمی مطالبی عنوان کنیم.

-آرتریت روماتویید:

این بیماری که با نام عامیانه روماتیسم مفصلی شناخته شده است و روند آن به صورت آسیب رسانی طولانی مدت به عضلات، مفاصل، غضروف و غشای پوشاننده است. در برخی موارد شاهد درگیری رگ های خونی با این بیماری هستیم. این بیماری به طور معمول در سن 20 تا 60 سالکی ممکن است شخص را درگیر کند. لازم به ذکر است که این بیماری در مورد زنان 3 برابر شایع تر می باشد.

-آرتروز:

این نوع از بیماری رماتیسم بسیار شناخته تر از مورد قبل می باشد و سالانه افراد زیادی در سراسر جهان به آن مبتلا می شوند. یکی از دلایل اصلی ناتوانی های حرکتی و جسمی در افراد مسن آرتروز است که منجر به آسیب رسانی به غضروف های مفصلی می شود و با افزایش سن، روند این بیماری نیز افزایش می یابد. همانند آرتریت روماتویید بروز این نوع از بیماری های روماتیسمی نیز در خانم ها چند برابر بیشتر از آقایان است.

شما در حال مطالعه مقاله فیزیوتراپی در فرمانیه هستید

-پوکی استخوان:

این بیماری که با نام علمی استئوپروز در میان جامعه پزشکان شناخته شده است، نوع دیگری از بیماری های روماتیسمی است که منجر به تخریب و از بین رفتن توده های استخوانی و در نتیجه شکستن استخوان در برخی موارد می شود. در این نوع از بیماری روماتیسمی نیز، خانم ها چند برابر بیشتر در معرض  این بیماری و عوارض آن هستند.

پس از آشنایی مختصر با انواع شایع بیمار روماتیسمی، قصد داریم از تاثیرات مثبت فیزیوتراپی  در درمان آنها نیز مطالبی را عنوان کنیم. متخصصان فیزیودرمانی پس از ارزیابی های نهایی در رابطه با شرایط و حال بیمارف می توانند مشخص کنند که از چه روش هایی برای درمان بیماری آنها استفاده کنند.

در موارد حاد فیزیوتراپیست از درمان های الکتریکی و حرارتی استفاده می نماید. دیگر روش های درمان این بیماری فیزیوترابی های دستی به همراه آموزش و انجام تمرینات مناسب در جهت کاهش درد بیمار، کاهش التهابات و سختی های عضلانی، بهبود قدرت و استقامت بافت های عضلانی و دیگر مشکلات حرکتی در بیمار است.

انجام فیزیوتراپی در بیماری های پوستی نیز موثر می باشد . یکی از انواع بیماری  که می تواند به کمک فیزیوتراپی تا حد زیادی درمان شود، پسوریازیس است، این بیماری می تواند به دلیل کم خونی و یا دیگر دلایل منطقی پزشکی در افراد بدون محدودیت سنی به وجود آید و به صورت بروز لکه های ملتهب و سرخ رنگ که در صورت عدم رسیدگی به گونه تکرار شونده روی پوست ظاهر می شود.

توجه داشته باشید که این بیماری مسری نیست. اما فیزیوتراپی چطور می تواند به درمان این بیماری کمک کند؟ در توضیح مختصری عنوان خواهیم کرد که در این روش متخصصان درمانی با استفاده از الکتروتراپی که طی آن از پرتو های فرا بنفش بهره لازم برده می شود، به درمان و حفظ سلامت پوستی بیمار کمک خواهند کرد.

 

بیماری های ارتوپدی و آسیب های ورزشی:

همانطور که گفته شد، فیزیوتراپی طیف وسیعی از بیماری ها را پشتیبانی و حمایت می کند. مثلا در بیماری های ارتوپدی که حمله بیماری به سیستم های عضلانی اسکلتی اتفاق می افتد و منجر به بروز اختلالاتی در سیستم های حرکتی عضلانی افراد می شود.

از شایع ترین این اختلالات می توان شکستگی ها، آسیب های تاندونی وتعویض مفاصلی را نام برد. پروسه درمانی هر کدام از این توان بخشی ها منحصر و متفاوت از دیگری می باشد.

بیماری های ارتوپدی و آسیب های ورزشی:
بیماری های ارتوپدی و آسیب های ورزشی:

برای مثال پزشک متخصص پس از ارزیابی های لازم تعویض مفاصل را برای بیمار تجویز خواهد کرد. در این مورد فیزیوتراپیست  با علم به عمل صورت گرفته و محل دقیق برش جراحی و روند ترمیم بافتی و دیگر موارد، در جهت کاهش محدودیت های ایجاد شده در عملکرد های حرکتی و بهبود شرایط فعلی بیمار عمل خواهد کرد.

شما در حال مطالعه مقاله فیزیوتراپی در فرمانیه هستید

سوختگی:

یکی دیگر از بیماری هایی که به واسطه فیزیوتراپی تا حد ممکن قابل درمان و بازسازی می باشد، سوختگی است. البته باید توجه داشته باشید که در درمان این نوع بیماری باید به نوع سوختگی ، میزان سوختگی و آسیب های وارده توجه کرد، زیرا نوع رفتار با هریک از موارد عنوان شده متفاوت است.

سوختگی:
سوختگی:

برخی از عوارض سوختگی بدون در نظر داشتن درجات آن، می تواند شامل  بروز برخی مشکلات تنفسی بر اثر استنشاق زیاد دود و گاز های سمی متساعد شده ، ایجاد اسکار های پوستی  در صورت عدم رسیدگی و درمان به موقع، بروز تغیرات ظاهری در شکل عضلات و مفاصل، تورم های مفصلی و التهاب بافت های اطراف آن و . . . باشد.

سوالی که ممکن است در این بخش پیش آید این است که فیزیوتراپی چه کمکی در بهبود روند سوختگی در بیماران دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که فیزیوتراپیست با انجام برخی اقدامات از جمله پاکسازی راه های هوایی، تنفسی پوست، مراقبت های لازم جهت جلوگیری از تغیر شکل مفاصل به واسطه حفظ دامنه حرکتی آن ها، توجه به حجم و اندازه طبیعی بافت ها، حفظ و کنترل قدرت های عضلانی و جلوگیری از تشکیل اسکار، می تواند در روند بهبود سوختگی های ناشی از هر اتفاقی تاثیر مستقیم داشته باشد.

شما در حال مطالعه مقاله فیزیوتراپی در فرمانیه هستید

سلامت زنان:

همانطور که می دانید دوران بارداری یکی از دوران های پر تغییر در طول زندگی خانم ها است چرا که باعث بروز تغیرات متفاوتی در ساختار فیزیکی بدن می شود. این تغیرات اغلب مشکلاتی را برای خانم ها به وجود می آورد که باید در جهت رفع آن عمل کنند.

در موارد متعدد فیزیوتراپی به سادگی و با ارائه برخی خدمات و تمرینات در دوران بارداری و زایمان و همچنین آموزش برخی حرکات برای پس از زایمان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

فیزیوتراپیست با ارزیابی شرایط خانم های باردار تمرینات و حرکاتی را پیشنهاد خواهند کرد که از بروز برخی مشکلات عضلانی در دوران بارداری و پس از آن جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که اغلب ممکن است به دلایل متفاوتی این مشکلات در آقایان نیز بروز کند که فیزیوتراپیست با تقویت عضلات قسمت کف لگن این مشکل را حل و به بهبود حال بیمار کمک می کند

سلامت زنان:
سلامت زنان:

متداول ترین روش های فیزیوتراپی کدامند؟

استفاده از هریک از روش های مرسوم در انجام فیزیوتراپی، منحصر به یک نوع بیماری خاص می باشد. جریان الکتریکی، مغناطیسی، لیزر، اولتراسوند و. . .  از متداول ترین روش های در مانی در علم فیزیوتراپی است که به واسطه هر یک از این روش ها، می توان در بهبود حال بیمار کمک شایانی داشت. شناخته شده ترین روش در فیزیوتراپی استفاده از جریانات الکتریکی است که باعث تحریکات پوستی ، عضلانی و عصبی خواهد شد.

متداول ترین روش های فیزیوتراپی کدامند؟
متداول ترین روش های فیزیوتراپی کدامند؟

یکی دیگر از روش های فیزیوتراپی، منوال تراپی است که با استفاده از تکنیک های دستی باعث کاهش درد و ناتوانی جسمی افراد می شود. تمرین درمانی و هیدروتراپی نیز از مرسوم ترین روش های فیزیوتراپی هستند که با استفاده از تمرینات مخصوص منجر به کاهش درد و اغلب کاهش وزن می شوند.

اگر نگران هزینه هر جلسه لیزر تراپی هستید برای استعلام قیمت پیشنهاد می کنیم پیج هزینه لیزر تراپی را مشاهده نمائید.
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.