تکار تراپی کمر
فهرست مطالب

امروز از سایت فیزیوتراپی کمر درد در تهران با موضوع تکار تراپی کمر در خدمت شما هستیم.

دردهای عضلانی و مشکلات مفصلی از مشکلات رایج در بدن انسان می باشد.

افراد زیادی به دلایل مختلفی دچار مشکلات مفصلی می شوند که درد کمر از شایع ترین دردهای عضلانی می باشد.

کمردرد باعث فشار بر ستون فقرات و مشکلات مختلفی برای فرد خواهد شد که در عملکرد فرد تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

به همین دلیل افرادی که دچار معضلات درد کمر و ستون فقرات می باشند، در تلاش هستند که بتوانند به حل مشکل خود بپردازند.

راه ها و روش های مختلفی جهت درمان کمر درد و تسکین درد آن خواهد شد. یکی از بهترین روش های درمان درد کمر از طریق تکارتراپی کمر می باشد.

ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد معضل کمر درد، درمان به روش تکار تراپی و مزیت های تکار تراپی، مباحثی را مطرح نماییم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکار تراپی مخصوصا تکار تراپی کمر به مرکز فیزیوتراپی سرکار خانم دکتر معینی که یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی می باشد، مراجعه نمایید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

علت ایجاد درد کمر و عوامل ایجاد بروز آن چیست؟

درمان کمر درد چگونه است؟

تکارتراپی چیست؟

تکار تراپی چگونه عمل می کند؟

موارد استفاده تکارتراپی برای ورزشکاران مبتدی و حرفه ای چگونه است؟

فواید تکارتراپی چیست؟

تکارتراپی کمر چیست؟

نتایج تکار تراپی کمر چیست؟

تعداد جلسات لازم برای انجام روش درمانی تکارتراپی کمر چقدر است؟

آیا تکار تراپی کمر درد دارد؟

آیا تکار تراپی کمر خطرناک و مضر می باشد؟

آیا روش تکارتراپی کمر عوارض دارد؟

فرایند درمان چقدر طول میکشد؟

آیا روش تکارتراپی کمر باعث بهبود دائمی بیمار خواهد شد؟

آیا در روش درمانی تکارتراپی کمر، می توان برای پیشگیری از آسیب های ستون فقرات استفاده کرد؟

آیا می توان از تکارتراپی کمر برای درمان آسیب های بسیار شدید استفاده نمود؟

آیا تکار تراپی کمر برای همه‌ی افراد مناسب است؟

موارد منع استفاده از تکارتراپی چیست؟

 

علت ایجاد درد کمر و عوامل ایجاد بروز آن

علت ایجاد درد کمر و عوامل ایجاد بروز آن
علت ایجاد درد کمر و عوامل ایجاد بروز آن

همانطور که می دانید، ستون فقرات انسان از قسمت ها و عضوهای حیاتی بدن می باشد که مهمترین وظیفه و عملکرد آن حفظ تعادل بدن، و کمک به عملکردهای حرکتی فرد می باشد.

از دیگر وظایف ستون فقرات و کمر، کمک غیر مستقیم به تمام بخش های مختلف بدن می باشد.ایجاد هرگونه مشکل و نقص در ستون فقرات و ایجاد مشکلات ساختاری در آن باعث بروز اخلال در سیستم های حرکتی بدن و فعالیت های بدن خواهد شد و تاثیر منفی ای بر دیگر قسمت ها بدن خواهد گذاشت.

از آنجایی که اکثر فعالیت های روزمره ما از نوع فعالیت های حرکتی می باشد، آسیب به ستون فقرات، باعث خواهد شد که فرد دچار مشکلاتی در انجام فعالیت های روزمره شود و باعث اخلال در سبک زندگی فرد خواهد شد.

بیشترین آسیب های وارده بر ستون فقرات و کمر، ناشی از سبک زندگی نامناسب فرد می باشد که می تواند بر اثر شرایط کاری شدید یا شرایط زندگی فرد، باعث بروز مشکلات متعددی نیز شود.

از جمله فعالیت هایی که میتواند بر ستون فقرات فشار وارد نماید می توان به نشستن های طولانی در پشت میز، حمل اجسام بسیار سنگین، آسیب دیدگی های شدید ورزشی و از این موارد اشاره نمود که باعث خواهد شد به دیسک های بین مهره ای کمر و ستون فقرات فشاری مضاعف بیاید.

پیشنهاد می کنیم از پست تاثیر فیزیوتراپی در کمر درد دیدن کنید.

بروز مشکلاتی همچون بیرون زدگی دیسک کمر، یا مشکلات فتقی خواهد شد

در نتیجه باعث بروز مشکلاتی همچون بیرون زدگی دیسک کمر، یا مشکلات فتقی خواهد شد. ایجاد درد های مزمن و شدید می تواند از علائم خطرناکی برای افراد باشد که باعث بروز مشکلات فوق خواهد شد.

درد کمر از رایج ترین دردهایی می باشد که انسان ها، کم و بیش با آن سر و کار دارند و کمتر کسی در جامعه می باشد که حداقل یکبار، درد کمر را تجربه نکرده باشد.

بعضی از عارضه ها و دردهای کمر به حدی زیاد می باشند که طاقت انسان رو به اتمام می باشد و تحمل آن برای فرد بسیار مشکل می گردد به حدی که باعث بروز اخلال در خواب و زمان های استراحت برای فرد خواهد شد.

به همین دلیل افراد مختلفی در تلاش هستند که بتواند درد کمر خود را درمان نمایند. هر چه سن انسان بیشتر می شود، بدن فرد دچار ضعف های عضلانی شدیدی خواهد شد.

پس لازم است که از ابتدا اگر فردی دچار مشکلات جدی ای در ناحیه کمر خود میشود، زودتر اقدام به درمان آن نماید. مرکز فیزیوتراپی خانم دکتر معینی می تواند در زمینه حل مشکل درد کمر، برای تمامی افراد راهنمای خوبی باشد.

درمان کمر درد

درمان کمر درد
درمان کمر درد

درمان مشکلات مربوط به کمر درد به روش های مختلفی می تواند انجام شود. از انجام ورزش های مناسب که باعث تقویت عضلات ستون فقرات می شود گرفته، در روش های فیزیوتراپی و جراحی و … .

همین امر باعث خواهد شد که با اصلاح سبک زندگی و ترک عادت های نادرست، به همراه روش های درمانی مختلف از جمله تکارتراپی کمر، در درمان درد کمر، گامی موثر برداشته شود.

گاهی شرایط درد کمر به حدی برای فرد طاقت فرسا می شود که حتی در زمان نشستن و ایستادن هم فرد دچار مشکل می شود. به همین دلیل گاهی لازم است که روش های درمانی پیچیده تری نیز برای درمان درد در نظر گرفته شود.

روش هایی همچون، فیزیوتراپی، تکارتراپی، جراحی و موارد دیگر. زیر هرچه درد در ناحیه کمر و ستون فقرات، بیشتر شود، کنترل نمودن آن برای فرد سخت تر و پیچیده تر خواهد شد.

هرچه درمان کمر درد، به روشی غیرتهاجمی تر انجام شود، عارضه های کمتری را فرد تجربه خواهد نمود

لازم به ذکر است هرچه درمان کمر درد، به روشی غیرتهاجمی تر انجام شود، عارضه های کمتری را فرد تجربه خواهد نمود و سریعتر، بافت های آسیب دیده ترم خواهند شد.

لازم به ذکر است که در بیشتر موارد روش های غیر تهاجمی و غیر جراحی در درمان عارضه های ستون فقرات و کمر درد موجب بهبودی افراد میشود .

در صورتی که درمان های غیر حراحی در مدت زمان مشخصی غیر موثر برای سطح عارضه موجود باشد متخصصین روش های جراحی را برای درمان افراد به کار میبردند .

بهترین روش برای درمان کمر درد و مشکلات مربوط به ستون فقرات، روش های غیرتهاجمی و غیر جراحی می باشد. زیرا علاوه بر کم عارضه بودن آن، باعث بهبودی سریع در فرد خواهد شد.

یکی از بهترین روش های درمانی غیرتهاجمی برای درد کمر، روش تکارتراپی کمر می باشد که ما در ادامه به بررسی تکارتراپی و روش انجام آن خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین درمان درد کمر، به فیزیوتراپی دکتر معینی مراجعه فرمایید.

حال به تعریف تکارتراپی و مزیت های آن خواهیم پرداخت:

تکارتراپی چیست؟

تکارتراپی چیست؟
تکارتراپی چیست؟

تکارتراپی یکی از روش های جدید و مدرن درمانی، برای حل مشکلات ستون فقراتی و سیستم های اسکلتی بدن می باشد.

یعنی به عبارتی می توان گفت که روش درمانی تکارتراپی، برای تمامی قسمت های بدن مورد استفاده قرار خواهد گرفت و باعث توانبخشی به بافت های عضلانی آسیب دیده خواهد شد.

انجام درمان تکارتراپی در کلینیک های فیزیوتراپی مجهز انجام می شود که فیزیوتراپی سرکار خانم دکتر معینی یکی از آن ها می باشد.

روش درمانی تکارتراپی، یک روش درمانی غیرتهاجمی و بدون عارضه برای فرد می باشد که باعث بازسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده خواهد شد. در این روش درمانی، سرعت بهبودی فرد به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد که یکی از مزیت های تکارتراپی محسوب می شود.

ساز و کار تکارتراپی و دستگاه آن به گونه ای است به بافت های سیستم دیده، انرژی انتقال می دهد و این انرژی الکتریکی ایجاد شده در بافت های آسیب دیده و سیستم گردش خون همان قسمت، باعث خواهد شد که انرژی مضاعفی در بافت ها ایجاد شود و در نتیجه باعث می شود اکسیژن بیشتری به آن قسمت وارد شود که باعث ترمیم و بازسازی و بهبود سیستم های اسکلتی و بافتی بدن خواهد شد.

درمان با روش تکارتراپی باعث خواهد شد که هورمون هایی که در بدن وظیفه تسکین درد را دارند، بیشتر ترشح کنند

درمان با روش تکارتراپی باعث خواهد شد که هورمون هایی که در بدن وظیفه تسکین درد را دارند، بیشتر ترشح کنند و همین امر باعث خواهد شد که سیستم های عصبی بدن انسان درد کمتری را نسبت به گذشته تحمل نمایند. همچنین تکارتراپی باعث خواهد شد که دمای بدن تا حد زیادی بالاتر رود

که البته بیشترین میزان حرارت و دمای افزایش یافته در قسمت آسیب دیده بوجود می آید که همین امر باعث خواهد شد که بافت های آسیب دیده حالت نرمی دست دهد و باعث بهبود سریعتر خواهد شد.

تکارتراپی باعث خواهد شد که بافت های بدن قدرت از دست رفته خود را بدست آورند و بافت های آسیب دیده سریعا ترمیم و بازسازی شوند. به همین دلیل است که برای درمان درد کمر، یکی از بهترین روش های درمانی تکارتراپی کمر می باشد.

انجام درمان به روش تکارتراپی، هیچ گونه دردی برای بیمار بوجود نخواهد آورد و عملا حالتی ماساژ گونه به فرد دست خواهد داد و احساس راحتی خاصی به فرد دست می دهد.

فیزیوتراپی های متعددی اقدام به درمان آسیب های عضلانی به روش تکارتراپی میکنند

فیزیوتراپی های متعددی اقدام به درمان آسیب های عضلانی به روش تکارتراپی میکنند. اما یکی از بهترین کلینیک های درمانی تکار تراپی، کلینیک فیزیزوتراپی سرکار خانم دکتر معینی می باشد که با در دست داشتن بروزترین و جدیدترین دستگاه های مربوط به فیزیوتراپی و تکارتراپی، می تواند در روند بهبودی سریع افراد، کمک بسزایی نماید.

از جمله موارد استفاده تکارتراپی در قسمت های مختلف بدن می توان به درمان غیرجراحی و بدون عارضه مشکلات مفصلی و استخوانی، ایجاد ترمیم در بافت های نرم بدن، بهبود در راه رفتن و استخوان های مربوط به سیستم حرکتی بدن اشاره نمود.

روش تکارتراپی که روش غیر تهاجمی محسوب می شود، امروزه مورد توجه بسیاری از افراد و پزشکان متخصص ارتوپدی قرار گرفته است.

بطوری که بسیاری از پزشکان متخصص و حاذق در زمینه ارتوپد و بیماری های مفصلی و استخوانی، برای بیماران خود تکارتراپی تجویز می نمایند.

به عنوان مثال وقتی فردی دچار مشکل دیسک کمر شده باشد، در صورت حاد نبودن مشکل، پزشک مورد نظر، اقدام به تجویز تکارتراپی می نماید تا بتواند با تکارتراپی کمر، مشکلات مربوط به دردهای دیسک کمر خود را درمان نماید.

بهبود آسیب دیدگی های عضلانی و ریکاوری عضلات

بسیاری از ورزشکاران مبتدی و حرفه ای برای بهبود آسیب دیدگی های عضلانی و حتی ریکاوری عضلات خود از روش تکارتراپی استفاده می نمایند

و با ایجاد امواج مغناطیسی در ستون فقرات خود و قسمت مختلف بدن خود، باعث بهبود دردهای مزمن بعد از ورزش خواهند کرد و در ریکاوری های خود مورد استفاده قرار می دهند.

تعداد جلساتی که فرد ممکن است برای درمان مشکل خود اقدام به تکارتراپی نماید، بستگی به تجویز و تشخیص پزشک متخصص خود خواهد داشت.

بطور کلی بعد از گذشت یک الی دو جلسه از تکارتراپی، فرد آسیب دیده کمی احساس بهبودی پیدا خواهد کرد و هرچه تعداد جلسات فرد رو به جلو باشد، فرایند بهبودی فرد بیشتر از گذشته خواهد بود. کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی می تواند در زمینه درمان شما به روش تکارتراپی، کمک و راهنمای بسیار خوبی باشد.

تکار تراپی چگونه عمل می کند؟

تکار تراپی چگونه عمل می کند؟
تکار تراپی چگونه عمل می کند؟

در مورد این موضوع که تکارتراپی چگونه عمل خواهد کرد می توان توضیحات متنوعی داد. اما با ذکر یک مثال به شرح این موضوع خواهیم پرداخت:

به عنوان مثال فرض کنید، بر اثر ضربه ای به ستون فقرات شما، آسیب وارد شد است و طبیعتا هر فردی در اولین واکنش به درد آن ناحیه اقدام به مالش آن خواهد کرد.

این درد ایجاد شده در ناحیه کمر و ستون فقرات به دلیل اینکه عصب های موجود در قسمت مچ دچار التهاب و تحریک شده است، باعث ایجاد درد در قسمت آسیب دیده خواهد شد و عملا مغز به قسمت ضربه خورده سیگنالی خواهد فرستاد که باعث احساس درد در فرد خواهد شد.

حال تکارتراپی به حل این موضوع آمده است، و با ایجاد شوک الکتریکی کنترل شده در قسمت آسیب دیده باعث خواهد شد که سیستم عصبی آن ناحیه دچار رفع التهاب شود.

این شوک و جریان الکتریکی ایجاد شده در قسمت ستون فقرات، باعث خواهد شد که تحریکات ایجاد شده در ناحیه ضربه خورده التیام گردد و باعث خواهد شد عصب های دست، احساس درد کمتری به به فرد منتقل نماید.

تکارتراپی باعث افزایش دما در قسمت آسیب دیده خواهد شد

همچنین تکارتراپی باعث افزایش دما در قسمت آسیب دیده خواهد شد و گرما و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و همین امر باعث افزایش جریان خون در قسمت آسیب دیده خواهد شد

و با افزایش جریان خون و میزان اکسیژن، باعث ترمیم قسمت آسیب دیده می شود و در نهایت امر، دردهای ناشی از ضربه که در ابتدا بوجود آمده بود، به مرور زمان و طی جلسات متعدد تکارتراپی از بین خواهد رفت.

کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی می تواند با روش تکارتراپی، اقدام به درمان مشکلات مفصلی و عضلانی و مشکلات آسیب دیدگی کمک بسزایی نماید و می توانید از متخصصان فیزیوتراپی کلینیک سرکار خانم دکتر معینی بهترین استفاده را ببرید.

روش درمانی تکارتراپی، تا حد بسیار زیادی باعث کاهش دردهای مزمن و شدید خواهد شد.

تحقیقات متعددی نیز نشان دهنده این است که روش درمانی تکارتراپی، تا حد بسیار زیادی باعث کاهش دردهای مزمن و شدید خواهد شد.

آزمایش و تحقیقاتی نیز انجام شده که باعث شده نتایجی از تکارتراپی بدست آید که بسیار قابل توجه بوده است و با بررسی نتایج تحقیقاتی، به این موضوع می توان رسید که تکارتراپی تا چه زیادی می تواند در روند بهبودی فرد موثر واقع شود.

در این آزمایش، از دو مقیاس درد برای ارزیابی تغییرات استفاده شد:

در یک آزمایشی که انجام شده است طی مدت یکماه از تعدادی از افراد اقدام به آزمایش و درمان به روش تکارتراپی صورت گرفته است و بعد گذشت یکماه، به این نتیجه رسیدند که میزان دردهای ناشی از آسیب های عضلانی، بعد از درمان به روش تکارتراپی، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و دردهای ناشی از آسیب دیدگی به بیشتر از نصف کاهش یافته است.

مخصوصا برای افرادی که دچار مشکلات درد کمر بوده اند، تکارتراپی کمر، نتیجه بسیار عالی ای نیز به همراه داشته است.

موارد استفاده تکارتراپی برای ورزشکاران مبتدی و حرفه ای

موارد استفاده تکارتراپی برای ورزشکاران مبتدی و حرفه ای
موارد استفاده تکارتراپی برای ورزشکاران مبتدی و حرفه ای

تکار تراپی در میان ورزشکاران حرفه ای به ویژه دونده ها بسیار محبوب است.

برای ورزشکاران دونده های سرعتی و استقامتی یکی از روش های ریکاوری عضلات و بافت های ملتهب شده، تکارتراپی می باشد که مورد توجه ورزشکاران دونده حرفه ای قرار گرفته است.

ورزشکاران مطرح دنیا برای اینکه بتوانند، بعد از انجام مسابقه، فرایند بازسازی و ریکاوری خود را به نحو احسنت انجام بدهند، از روش تکارتراپی استفاده نموده اند. به عنوان مثال افرادی که دونده استقامتی هستند، بعد از پایان مسابقه، عضلات زانو و ساق پای آنان دارای التهاب شدیدی نیز خواهد شد.

به همین دلیل دونده ها از روش تکارتراپی برای بهبود التهاب خود استفاده می کنند و با ایجاد شوک و جریان الکتریکی در قسمت های مختلف ملتهب شده، اقدام به بازسازی بافت ها و عصب های تحریک شده می نمایند.

البته ناگفته نماند، فرایند نتیجه بخش بودن تکارتراپی، نیازمند این است که تحت نظر بهترین فیزیوتراپیست انجام شود تا بهترین نتیجه از آن حاصل گردد.

کلینیک فیزیوتراپی خانم دکتر معینی با داشتن بهترین تجهیزات فیزیوتراپی و دستگاه تکارتراپی و با در اختیار داشتن بهترین متخصصان فیزیوتراپی می تواند در روند بهبودی افراد و ورزشکاران حرفه ای، موثر واقع شود. تکارتراپی کمر یکی از رایج ترین انواع تکارتراپی در کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی می باشد.

فواید تکارتراپی چیست؟

فواید تکارتراپی چیست؟
فواید تکارتراپی چیست؟

باعث بهبود و بازسازی جریان خون خواهد شد.

باعث بازسازی بافت های عضلانی و بافت های آسیب دیده و ترمیم تاندون های ملتهب شده خواهد شد.

با افزایش دمای بدن باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن خواهد شد و در عملکرد عمومی بدن تاثیرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

باعث تحریک و آزاد شدن هورمون های بدن مخصوصا هورمون های عصبی بدن خواهد شد که در  از بین بردن دردها موثر است.

باعث ترمیم بافت های آسیب دیده در قسمت های مختلف بدن خواهد شد.

التهاب های عضلانی همراه با درد و ورم می باشد و تکارتراپی می تواند باعث از بین رفتن درد و ورم در افراد شود.

افزایش میزان اکسیژن خون در عضلات و بافت های آسیب دیده که باعث بهبودی سریعتر فرد می شود.

باعث تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن خواهد شد.

روشی سریع و آسان

روشی سریع و آسان جهت بهبودی افراد می باشد.

برای ورزشکاران می تواند جهت افزایش دامنه های حرکتی مفاصل خود از تکارتراپی استفاده نمایند.

باعث افزایش انقباض و انبساط عضلانی می شود.

باعث کاهش دوران نقاهات و ریکاوری افراد آسیب دیده خواهد شد.

با ایجاد شوک الکترونیکی در قسمت های آسیب دیده باعث از بین رفتن درد های مزمن می شود.

جذب مایعات اضافی تجمع یافته در بدن و جلوگیری از ایجاد ادم

باعث جلوگیری از آب  آوردن زانو و دیگر قسمت های غضروفی و مفصلی بدن خواهد شد.

اگر بخواهیم بطور کلی در مورد آثار درمانی تکارتراپی از جمله تکارتراپی کمر مواردی را اشاره کنیم می توانیم آن را به سه بخش عمده توانبخشی، ورزش و تندرستی تقسیم کنیم که ما در ادامه به بررسی تک تک موارد خواهیم پرداخت

کلینیک فیزیوتراپی سرکار خانم دکتر معینی می تواند در جهت درمان بافت ها و استخوان های آسیب دیده به روش تکارتراپی، با بهترین تجهیزات و ماهرترین پرسنل، به شما عزیزان کمک های بسیار زیادی نماید.

طب فیزیکی و توانبخشی:

درد

دردهای مزمن و شدیدی که ایجاد می شود باعث بروز محدودیت های متعددی در عملکرد عمومی بدن خواهد شد.

تکارتراپی به حل این موضوع آمده است و با افزایش میزان گردش خون در بافت های آسیب دیده و همچنین افزایش اکسیژن در آن قسمت ها باعث خواهد شد که عصب های موجود در آن ناحیه درد کمتری را تجربه نمایند و در نهایت باعث از بین رفتن محدودیت های حرکتی خواهد شد.

آسیب های حاد و مزمن

ایجاد دردهای شدید و مزمن باعث بروز آسیب دیدگی های شدیدی در ان ناحیه خواهد شد. تکارتراپی به حل این موضوع کمک نموده است و با روش های مختلف تکارتراپی اقدام به درمان درد ها و از بین بردن آسیب دیدگی ها خواهد شد.

عموما افرادی که دچار تصادفات شدید می شوند، دیچار آسیب دیدگی های مختلفی از جمله آسیب دیدگی به کمر خواهد شد که روش درمانی تکارتراپی از جمله تکارتراپی کمر می تواند در روند درمان انان موثر واقع شود.

بهبود حرکت

ریکاوری نمودن افراد از دردهای عضلانی و بهبود حرکت آنان از دیگر وظایف تکارتراپی می باشد و نتیجه انجام تکارتراپی برای چنین افرادی، کاهش درد، التیام و شل شدی عضلات و بهبود حرکات عضلات می باشد که از مزایای بسیار عالی تکارتراپی می باشد.

روماتولوژی

افرادی که دچار رماتیسم می باشند از مشکلات بسیار متعددی نیز رنج خواهند بود و که از مهمترین مشکلات آنان، افزایش میزان التهاب عضلات و افزایش درد می باشد.

تکارتراپی برای افراد دارای رماتیسم یک روش درمانی بسیار عالی می باشد که باعث خواهد شد با انجام آن، تمامی مواد زائد ایجاد شده از بین برود و باعث بهبود بافت ها و افزایش شدت گردش خون و اکسیژن در قسمت های التهابی می شود

و در نتیجه در درمان رماتیسم موثر خواهد بود. کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی می تواند در درمان رماتیسم به روش تکارتراپی، کمک های بسیاری را به افراد نماید.

تروما و صدمات

تکارتراپی نقش بسیار مهم و کلیدی در درمان بسیاری از مشکلات کشیدگی عضلات خواهد داشت و با انجام تکارتراپی می توان تا حد بسیار زیادی، معضلات کشیدگی و کوفتگی عضلات را درمان کرد.

کشیدگی عضلات باعث بروز مشکلاتی مانند، آب آوردن عضلات می شود که تکارتراپی می تواند در کاهش این مورد موثر واقع شود و در نهایت امر باعث جلوگیری از مشکلات جدی تر از جمله خونریزی های داخلی عضلات و تاندون ها شود.

تخلیه لنفاوی و بهبود ورم اندامها ، دستها و پاها

سبک نادرست زندگی و عدم فعالیت های فیزیکی و عدم تحرک باعث بروز مشکلاتی چون ورم نمودن پاها و عضلات می شود که این امر باعث از کار افتادگی فرد خواهد شد.

تکارتراپی می تواند با درمان این قضیه کمک نماید که کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی می تواند در این زمینه، کمک حال افراد باشد.

اسپرت و ورزش

گرم کردن و ریکاوری و بهبودی برای مسابقات

همانطور که بصورت مکرر گفته شد، تکارتراپی باعث بهبود در انتقال سیستم های عصبی بین مغز و استخوان خواهد شد و باعث انتقال انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

ورزشکارانی که قصد دارند در بهترین فرم ورزشی خود قرار گیرند و بهترین نتیجه را کسب نمایند می توانند در فرایند گرم نمودن عضلات از تکارتراپی استفاده نمایند

و همچنین می توانند بعد از ورزش، اقدام به ریکاوری عضلات از طریق تکار تراپی نمایند. زیرا تکار تراپی باعث افزایش شدت جریان خون می شود و همین امر در ریکاوری و بازسازی عضلات نقش بسزایی خواهد داشت.

شما در حال مطالعه تکار تراپی کمر هستید.

جلوگیری از صدمات ورزشی

تکارتراپی باعث افزایش دامنه و بازه حرکتی عضلات و مفاصل خواهد شد که این امر باعث خواهد شد افراد ورزشکار دچار مصدومیت و صدمات جدی ای نشوند و در پایان ورزش خود دچار آسیب دیدگی های متعددی نخواهند شد.

تندرستی و تناسب اندام

از بین بردن چربی های اضافی

تکارتراپی باعث افزایش گرما در قسمت های مختلف خواهد شد و همین امر باعث افزایش میزان اکسیژن در بافت های مورد نظر می شود که فرایند چربی سوزی می تواند موثر واقع شود.

همچنین تکارتراپی باعث افزایش متابولیسم بدن می شود که این امر باعث دفع و از بین بردن چربی ها اضافه خواهد شد. البته برای از بین رفتن چربی ها، باید تعداد جلسات بسیار زیادی از تکارتراپی استفاده نمود.

سلولیت

در بسیاری از بافت های بدن به دلیل نبود اکسیژن کافی و کمبود جریان خون، باعث بروز سلولیت در آن ناحیه خواهد شد. تکارتراپی می تواند با افزایش میزان گردش خون و همچنین افزایش میزان اکسیژن بافت ها، باعث از بین رفتن سلولیت شود.

فرم دادن به بدن

تکارتراپی وظیفه اصلاح بافت های آسیب دیده را دارد و تا حد امکان اقدام به بازسازی نواقص خواهد شد. تکارتراپی با کاهش چربی های بدن و از بین بردن سلولیت ها، اقدام به ترمیم بافت ها خواهد شد و همین امر باعث فرم دهی بدن به مرور زمان خواهد شد.

کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی می تواند در تمام زمینه های ذکر شده با روش تکارتراپی، در جهت درمان و بهبود وضع عمومی بدن کمک های بسیاری نماید.

حال که با تکارتراپی و موارد استفاده آن و وظایف آن آشنا شده ایم، به سراغ مبحث اصلی مقاله یعنی تکارتراپی کمر خواهیم رفت:

تکارتراپی کمر

یکی از بهترین و مجهزترین دستگاه هایی که در بسیاری از مراکز فیزیوتراپی یافت می شود دستگاه تکارتراپی می باشد که برای درمان بسیاری از بیماریهای مفصلی و اسکلتی مورد استفاده قرار میگیرد که درمان مشکلات درد کمر نیز از جمله آن می باشد.

عملکرد این دستگاه بدین گونه است که با ایجاد فرکانس های مغناطیسی در رنج وسیعی اقدام به ایجاد شوک الکترونیکی در ناحیه کمر و ستون فقرات خواهد کرد و همین امر باعث خواهد شد که در قسمت کمر، دردهای ایجاد شده کمتر احساس شود و بعد از گذشت مدت زمانی، دردهای ناشی از دیسک کمر، دردهای ستون فقرات بطور کامل درمان شود.

دلایل متعددی نیز باعث بروز مشکلات درد کمر خواهد شد که التهاب های ایجاد شده در ناحیه ستون فقرات را می توان با روش تکارتراپی کمر از بین برد.

ساز و کار درمانی تکارتراپی کمر می تواند به دو روش گرمایی و غیرگرمایی نیز باشد

ساز و کار درمانی تکارتراپی کمر می تواند به دو روش گرمایی و غیرگرمایی نیز باشد. که روش گرمایی نیز باعث افزایش دمای قسمت ستون فقرات نیز خواهد شد و همین امر باعث افزایش خون رسانی و اکسیژن به بافت های آسیب دیده کمر خواهد شد که این روش درمانی باعث خواهد شد که دردهای مزمن ایجاد شده در قسمت کمر از بین برود.

در روش غیر گرمایی دستگاه تکار، در قسمت آسیب دیده کمر شوک الکتریکی وارد خواهد کرد که این باعث تحریک بافت های آسیب دیده خواهد شد و باعث می شود که بافت های آسیب دیده بتوانند اقدام به ترمیم خود نمایند و این امر باعث افزایش سیستم خون رسانی بدن شده و در نتیجه امر باعث کاهش درد در قسمت ستون فقرات خواهد شد.

تا به اینجای کار متوجه شدیم که تکارتراپی کمر می تواند باعث ترمیم قسمت های آسیب دیده نیز شود و با افزایش سرعت خون رسانی و اکسیژن رسانی، احساس درد را کاهش داد.

علاوه افزایش خون رسنی به وسیله دستگاه تکارتراپی، افزایش اکسیژن و دریافت مواد معدنی موثر باعث خواهد شد که ترمیم بافت های عضلانی و اسکلتی نیز سریعتر انجام شود.

کلینیک فیزیوتراپی خانم دکتر معینی می تواند در زمینه تکارتراپی کمر با پیشرفته ترین دستگاه ها و با متخصصین این حوزه اقدام به درمان افراد نماید. پس می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکارتراپی و دریافت نوبت با کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی تماس حاصل فرمایید.

نتایج تکار تراپی کمر

نتایج تکار تراپی کمر
نتایج تکار تراپی کمر

پس انجام اولین جلسه درمانی توسط تکارتراپی در ناحیه کمر و ستون فقرات، فرد نتایج اولیه بسیار خوبی را مشاهده خواهد کرد که مهمترین آن کاهش درد است.

تکارتراپی باعث افزایش انرژی در بافت های آسیب دیده می شود که این امر باعث افزایش گردش خون و تحریکات سیستم بافتی بدن می شود.

نتایج بدست آمده در روش درمانی تکارتراپی سریعا خود را نشان می دهد و عملا از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. البته مراقبت های بعد از تکارتراپی می تواند در بهبود فرد موثر واقع شود.

مرکز فیزیوتراپی سرکار خانم دکتر معینی می تواند در روند درمان مشکلات مربوط به کمر درد و حال مشکل آن به روش تکارتراپی، کمک های بسزایی به افراد نماید.

تعداد جلسات لازم برای انجام روش درمانی تکارتراپی کمر

تعداد جلساتی که فرد باید تکارتراپی را تحت نظر پزشک و متخصص فیزیوتراپ انجام دهد، بستگی به شدت آسیب به ناحیه کمر خواهد داشت و اینکه چه مقدار لازم است تکارتراپی صورت بگیرد، تصمیم نهایی آن با پزشک متخصص خواهد بود. طبیعتا تعداد جلساتی که فرد باید مورد درمان قرار گیرد، بیشتر 2 جلسه خواهد بود.

زیرا آسیب های وارد شده با ناحیه کمر و ستون فقرات از شرایط حساسی برخوردار است. عموما تعداد جلساتی که در هفته نیاز است فرد مورد درمان قرار گیرد، بین 1 تا 3 جلسه می باشد.

آیا تکار تراپی کمر درد دارد؟

آیا تکار تراپی کمر درد دارد؟
آیا تکار تراپی کمر درد دارد؟

این روش درمانی که به روش غیرتهاجمی معروف است، هیچ گونه درد یا عارضه ای را به همراه نخواهد داشت و در طول انجام فرایند تکارتراپی، گرمای بسیار خوبی به ناحیه آسیب دیده وارد می شود و حتی باعث تسکین درد و ایجاد آرامش در فرد خواهد شد و این یکی از مزیت های تکارتراپی کمر می باشد.

آیا تکار تراپی کمر خطرناک و مضر می باشد؟

آیا تکار تراپی کمر خطرناک و مضر می باشد؟
آیا تکار تراپی کمر خطرناک و مضر می باشد؟

از آنجایی که روش درمانی تکارتراپی یک روش غیر تهاجمی می باشد، هیچ گونه خطر و عارضه ای را در فرد ایجاد نخواهد کرد.

در این روش درمانی که از طریق سیگنال های الکترونیکی انجام می شود باعث ترمیم بافت های آسیب دیده خواهد شد و در این روش هی چگونه جراحی ای صورت نخواهد گرفت

و به همین دلیل یکی از بهترین روش های درمانی جهت آسیب های مربوط به ستون فقرات، تکار تراپی می باشد. کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی می تواند در درمان مشکلات مربوط به درد کمر و ستون فقرات، به کمک بیماران بیاید.

آیا روش تکارتراپی کمر عوارض دارد؟

آیا روش تکارتراپی کمر عوارض دارد؟
آیا روش تکارتراپی کمر عوارض دارد؟

تکارتراپی روشی ایمن جهت درمان بافت های آسیب دیده می باشد که هیچ گونه عوارض جانبی ای را در پی نخواهد داشت.

البته شرط عوارض نداشتن آن، به تخصص پزشک فیزیوتراپی و همچنین نوع تجهیزات آن بستگی دارد. کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی می تواند بهترین انتخاب برای تمامی افراد باشد.

فرایند درمان چقدر طول میکشد؟

فرایند درمان چقدر طول میکشد؟
فرایند درمان چقدر طول میکشد؟

طول درمان و مدت استفاده از دستگاه تکارتراپی بستگی به شدت آسیب خواهد داشت که بین نیمساعت تا 1 ساعت طول خواهد کشید.

آیا روش تکارتراپی کمر باعث بهبود دائمی بیمار خواهد شد؟

آیا روش تکارتراپی کمر باعث بهبود دائمی بیمار خواهد شد؟
آیا روش تکارتراپی کمر باعث بهبود دائمی بیمار خواهد شد؟

شرط اصلی بهبودی فرد و ماندگار بودن نتایج حاصل از تکارتراپی کمر، بستگی به میزان آسیب فرد خواهد داشت که ممکن است در برخی از افراد بهبودی کامل رخ دهد

اما ماندگاری دائمی نداشته باشد که در این پزشکان متخصص اروتوپد وارد عمل می شوند و بهترین روش های درمانی را برای فرد تجویز خواهند کرد.

البته میزان مراقبت های بعد از تکارتراپی می تواند در دائمی بودن این روش درمانی موثر باشد.

آیا در روش درمانی تکارتراپی کمر، می توان برای پیشگیری از آسیب های ستون فقرات استفاده کرد؟

آیا در روش درمانی تکارتراپی کمر، می توان برای پیشگیری از آسیب های ستون فقرات استفاده کرد؟
آیا در روش درمانی تکارتراپی کمر، می توان برای پیشگیری از آسیب های ستون فقرات استفاده کرد؟

در بخش های از مقاله گفته شد که بسیاری از افراد مخصوصا ورزشکاران از تکارتراپی به عنوان پیشگیری و ریکاوری خود استفاده می کنند.

تکارتراپی باعث افزایش انعطاف پذیری عضلات و بافت های استخوانی می شود و باعث افزایش دامنه حرکتی افراد خواهد شد. پس می توان گفت که از تکارتراپی می توان به عنوان یک پیشگیری کننده از آسیب ها استفاده نمود.

آیا می توان از تکارتراپی کمر برای درمان آسیب های بسیار شدید استفاده نمود؟

آیا می توان از تکارتراپی کمر برای درمان آسیب های بسیار شدید استفاده نمود؟
آیا می توان از تکارتراپی کمر برای درمان آسیب های بسیار شدید استفاده نمود؟

در جواب این سوال باید گفت که می توان از آن استفاده کرد. زیرا افرادی که دارای دردهای بسیار شدید در نواحی مختلف از جمله ناحیه کمر هستند، می توانند با افزایش گردش خون و تحریک بافت های آسیب دیده برای درمان التهابات شدید عضلانی استفاده کرد و با ایجاد امواج الکترومغناطیسی و ایجاد گرما اقدام به درمان ناحیه های آسیب دیده شدید استفاده کرد.

آیا تکار تراپی کمر برای همه‌ی افراد مناسب است؟

آیا تکار تراپی کمر برای همه‌ی افراد مناسب است؟
آیا تکار تراپی کمر برای همه‌ی افراد مناسب است؟

تکارتراپی به دلیل گستردگی در درمان بسیاری از بیماری های استخوانی و مفصلی، به طور قطعی نمی توان گفت که برای همه افراد مناسب است.

استفاده از این روش درمانی برای افرادی که دچار مشکلات قلبی و عروقی هستند و یا در قلب آنان باتری کار گذاشته شده است، مناسب نخواهد بود زیرا تکارتراپی با امواج الکتریکی سر و کار دارد و همین امر باعث ایجاد شوک در ناحیه قلب خواهد شد.

همچین استفاده از این روش درمانی برای بانوان باردار توصیه نمی شود و ممکن است برای جنین و مادر خطر آفرین باشد. بهتر است قبل از انجام این روش درمانی، با پزشک متخصص فیزیوتراپی مشورت نمایند که کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی می تواند در این زمینه، مشاور و راهنمای بسیار خوبی باشد.

موارد منع استفاده از تکارتراپی

  • برای سنین بزرگسال استفاده شود و کودکان از این روش درمانی استفاده ننمایند.
  • قبل از انجام درمان تکارتراپی نباید هیچ گونه زیورآلات و لوازم الکترونیکی همراه فرد باشد.
  • از تکارتراپی برای درمان مشکلات مغزی و جمجمه ای تحت هیچ شرایط استفاده نشود.
  • از تکارتراپی برای درمان نواحی بالای گردن که به جمجمه وصل میشود نباید استفاده کرد.
  • افرادی که در قلب خود از باتری استفاده می کنند نباید از تکارتراپی استفاده نمایند.
  • افرادی که دچار مشکلات گوارشی شدید هستند باید با پزشک خود ابتدا مشورت نمایند.
  • بانوان باردار به هیچ وجه نباید از تکارتراپی استفاده کنند، زیرا شوک های الکتریکی ایجاد شده در بدن توسط دستگاه تکارتراپی باعث بروز مشکلات جدی برای جنین خواهد شد.
  • از تکارتراپی برای درمان تومورهای سرطانی نباید استفاده شود.
  • در نواحی ای که دچا خونریزی های شدید هست نباید از تکارتراپی استفاده نمود زیرا با افزایش جریان خون باعث خونریزی شدید خواهد شد.
  • افرادی که دچار حساسیت های پوستی هستند باید قبل از تکارتراپی با پزشک متخصص پوست مشورت نمایند.

تمامی مواردی که ذکر شد تنها بخشی از موارد منع مصرف تکارتراپی می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکارتراپی کمر یا استفاده از آن در دیگر نواحی، با کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد یکی از جدیدترین و بروزترین روش های درمانی بیماری و التهاب های استخوانی و مفصلی صبحت نماییم که تکارتراپی نام دارد.

تکارتراپی دارای مزایای متعددی می باشد که امروزه یکی از محبوب ترین روش های درمانی جهت کاهش درد و آسیب های عضلانی، همین روش تکارتراپی میباشد.

همچنین از تکارتراپی کمر که یکی از شایع ترین دردهای عضلانی افراد می باشد مباحثی را ارائه نمودیم و متوجه شدیم که تا چه اندازه می تواند در بهبود افراد کمک فراوانی نمیاد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچین انجام فرایند درمانی خود به روش تکارتراپی، با یکی از بهترین کلینیک های فیزیوتراپی یعنی کلینیک فیزیوتراپی سرکار خانم دکتر معینی تماس حاصل فرمایید و از مزایای درمان تکارتراپی کمر و دیگر نواحی استخوانی استفاده کافی ببرید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.