شاک ویوتراپی چیست و چگونه عمل می کند؟
فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم فواید شاک ویو تراپی را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم:

کلینیک فیزیوتراپی معینی به عنوان یکی از پرمخاطب ترین مراکز شاک ویو تراپی در تهران در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

شاک ویوتراپی یک روش درمانی موثر برای بیماری های اسکلتی- عضلانی است که در فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع درمان به صورت غیرتهاجمی بوده و برای درمان از امواج بسیار ریز و سریع با اعمال امواج صوتی بر ناحیه تحت درمان استفاده می کنند.

اگر از ناحیه زانو دچار آسیب دیده گی هستید، حتما فواید فیزیوتراپی زانو را مطالعه کنید.

فواید شاک ویو تراپی
فواید شاک ویو تراپی

در این مقاله می خواهیم فواید درمانی شاک ویوتراپی را در بیماری ها مورد بررسی قرار دهیم، برای اینکه بیشتر با این شیوه درمانی آشنا شوید تا پایان مقاله با ما همراه باشید:

در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ خواهیم داد:

شاک ویوتراپی چیست و چگونه عمل می کند؟

مهمترین اثرات شاک ویوتراپی در درمان کدام مورد هستند؟

سرعت تاثیرگذاری شاک ویوتراپی در درمان به چه میزانی است؟

شاک ویوتراپی چه فوایدی دارد و چه بیماری هایی را می توان با آن درمان کرد؟

فواید شاک ویوتراپی در درمان خارپاشنه به چه صورت است؟

فواید شاک ویوتراپی در درمان اختلال نعوظ به چه صورت است؟

آیا درمان با شاک ویوتراپی دردناک است؟

 

شاک ویوتراپی چیست و چگونه عمل می کند؟

شاک ویوتراپی یک درمان غیرتهاجمی ایمن است، این روش درمانی توانایی خود ترمیمی بدن را از طریق پالس های انرژی تحریک شده افزایش می دهد، در این نوع درمان بافتی که صدمه دیده و یا دچار سایش شده است، التیام یافته و دردهای ناشی از آسیب نیز تسکین می یابند.

این نوع درمان زمانی به کار برده می شود که سایر روش های درمانی غیر جراحی در درمان بافت آسیب دیده موثر نیستند، در حقیقت می توان گفت که شاک ویوتراپی یک جانشین برای عمل های جراحی است. در روش شاک ویوتراپی امواج انرژی بر روی هر قسمت از بدن قابل تنظیم می باشند

شاک ویوتراپی چیست و چگونه عمل می کند؟
شاک ویوتراپی چیست و چگونه عمل می کند؟

و این امواج به اندازه ای قوی می باشند که به داخل بافت های درونی نیز نفوذ پیدا می کنند، انرژی که از شاک ویو به بافت صدمه دیده وارد می شود، سریع و بدون درد است. این روش درمانی نوعی روش سرپایی بوده و هیچگونه عوارض و اثرات جانبی برای بیمار ندارد و می تواند بعد از درمان فعالیت های روزمره خود را انجام دهد.

شاک ویوتراپی چگونه عمل می کند؟

شاک ویو از طریق ارسال پالس های انرژی کار می کند، این پالس های انرژی به صورت امواج و از طریق دسته دستگاه بر روی ناحیه مورد هدف متمرکز شده و موجب ایجاد شوک های ریز و متمرکزی بر روی آن ناحیه می شوند که این مکانیسم موجب تحریم طبیعی بافت های صدمه دیده بدن می شود.

از مزایای امواج شاک ویوتراپی می توان به رگ زایی- مویرگ زایی(ایجاد رگ های خونی) و عصب زایی (تشکیل سلول های عصبی جدید) اشاره کرد، امواج شاک ویو موجب افزایش جریان خون در ناحیه مورد هدف می شوند، همچنین رسوبات کلسیم را نیز تجزیه خواهند کرد و بدین ترتیب موجب تسکین درد خواهند شد.

شاک ویوتراپی چگونه عمل می کند؟
شاک ویوتراپی چگونه عمل می کند؟

نیروی حاصل از شاک ویوتراپی که به بدن بیمار منتقل می شود، معمولا از طریق یک پروب که به دستگاه متصل است، صورت می پذیرد، نیروی وارده از دستگاه دارای انرژی بسیار بالایی بوده که بر روی بدن بیمار اعمال می شود.

در این روش درمانی ابتدا بر روی ناحیه مورد نظر ژل را می مالند تا امواج حاصل از شاک ویو بهتر بر روی بافت آسیب دیده انتقال یابند، هنگامی که فیزیوتراپ پروب را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و آن را حرکت می دهد، از بیمار می پرسد که آیا احساس درد دارد، یا خیر؟ اگر به دلیل میزان انرژی بالای امواج، بیمار احساس درد داشته باشد، از بی حسی های موضعی استفاده می کنند.

لذا اگر شما در زمان درمان با شاک ویو احساس درد داشتید، به گونه ای که تحمل آن برای شما سخت باشد، حتما به پزشک اطلاع دهید و از وی بخواهید برای شما از بی حس کننده های موضعی استفاده کند.

طریقه حرکت دادن پروب

نحوه حرکت پروب دستگاه شاک ویو بر روی بدن به مدل دستگاه و فناوری به کار رفته در آن بستگی دارد. فرض کنید، می خواهید ناحیه ای از پشت گردن را با شاک ویو درمان کنید،

در این حالت متخصص فیزیوتراپ با توجه به نوع و مدل دستگاه، پروب را بر روی ناحیه تحت درمان با حرکت های دایره ای و زیگ زاگی حرکت می دهد و ناحیه تحت درمان را با شاک های فراوانی هدف می گیرد، به طور معمول تعداد شاک به ناحیه تحت درمان بستگی دارد، وگرنه عدد مشخصی برای تعداد شاک ها وجود ندارد.

مهمترین اثرات شاک ویوتراپی در درمان کدام مورد هستند؟

در این بخش به مهم ترین اثرات شاک ویوتراپی می پردازیم:

  • رشد رگ های خونی جدید

رشد رگ های خونی جدید، اولین و مهمترین اثر درمانی شاک ویوتراپی به شمار می آید. هنگامی که امواج صوتی بر روی بافت های ناحیه تحت درمان برخورد می کنند، موجب می شود که مویرگ های ریزی که در بافت های آن ناحیه وجود دارد، ترک برداشته و بر اثر تحریک امواج، شریانچه های بازسازی جدیدی ایجاد شوند. رگ های خونی جدید خون رسانی و اکسیژن رسانی را به ناحیه تحت درمان انجام خواهند داد.

  • التیام التهاب های مزمن

التهاب ها موجب ایجاد دردهای مزمن شده و علاوه بر این به بافت های سالم نیز صدمه می زند، آنچه که موجب بهبود دردهای التهابی می شود، ماستوسیت ها می باشند که امواج شاک ویو با تاثیرگذاری برروی آن ها موجب افزایش آن ها خواهد شد.

  • تحریک کلاژن سازی

یکی دیگر از اثرات درمانی امواج شاک ویوتراپی تحریک تولید کلاژن است، برای التیام ساختارهای اسکلتی-عضلانی و لیگامان ها کلاژن نقش اساسی دارد و شاک ویو موجب می شود که فیبرهای کلاژنی جدید تولید شوند که این فیبرهای کلاژنی موجب استحکام و پراکندگی فیبرهای تاندونی می شوند.

  • حذف کلسیم رسوب کرده در بافت ها

یکی از اثرات شایع دستگاه شاک ویوتراپی حذف کلسیم رسوب کرده در مفاصل است. کلسیم رسوب شده در مفاصل به دلیل عدم توانایی حرکتی پدید می آید، در این حالت کلسیم ها در مفصل تجمع کرده که در اصطلاح به آن کلسیفیکاسیون نیز می گویند، دستگاه شاک ویوتراپی به دلیل امواجی که به مفصل ها وارد می کند، می تواند موجب پراکندگی و حذف کلسیم های تجمع یافته شود.

  • پراکنده سازی ماده p

ماده p اطلاعات درد را منتقل می کند، ماده p در حقیقت یک نوروترانسمیتر است که اطلاعات درد را به وسیله فیبرهای C به مغز انتقال می دهد، شاک ویوتراپی با کاهش این ماده موجب تحریک فیبرهای دردزا می شود، در نتیجه باعث کاهش درد در بافت آسیب دیده خواهد شد. امواج حاصل از شاک ویوتراپی موجب کاهش میزان غلظت ماده p می شوند و در نهایت درد را تسکین می بخشند.

  • رهاسازی نقاط ماشه ای

آنچه که موجب پیدایش درد در کمر- گردن- شانه و دست و پا می شود، نقاط ماشه ای است، امواج صوتی حاصل از شاک ویوتراپی موجب آزاد سازی کلسیم شده، لذا موجب می شود، مشکلات متابولیکی عضلات از بین رفته و باعث آزادسازی نقاط ماشه ای خواهد شد.

سرعت تاثیرگذاری شاک ویوتراپی در درمان به چه میزانی است؟

اکثریت بیمارانی که برای درمان این روش درمانی را انتخاب کرده اند، بلافاصله بعد از درمان حس بهبودی نسبی را دارند، البته این تاثیرات معمولا موقت بوده و به دلیل اثرات داروهای بی حس کننده ای می باشد که برای برخی بیماران استفاده می شود، ( دلیل استفاده از داروهای بی حسی در برخی بیماران تحریک شدید بافت بر اثر امواج شاک ویو می باشد)

سرعت تاثیرگذاری شاک ویوتراپی در درمان به چه میزانی است؟
سرعت تاثیرگذاری شاک ویوتراپی در درمان به چه میزانی است؟

در حالت کلی بهبودی بافت های آسیب دیده که تحت درمان قرار گرفته اند، چند روز زمان می برد و اکثریت بیماران کمتر از 2 هفته بهبودی چشمگیری را در خود مشاهده می کنند. تکمیل فرایند کامل بهبودی، با توجه به میزان آسیب دیدگی ممکن است، چند هفته الی چند ماه طول بکشد، البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که تسکین درد قبل از تکمیل فرایند بهبودی رخ می دهد.

ایمنی شاک ویو تراپی:

تکنیک استفاده شده در درمان از طریق شاک ویوتراپی ده ها سال است که بر روی افراد زیادی به کار برده شده است. این تکنیک در اروپا عملکرد گسترده ای داشته است، تمام بیماری هایی که با شاک ویو تراپی درمان شده اند، تاکنون هیچگونه اثر جانبی در پی نداشته اند،

در حقیقت عوارض جانبی کمی مانند درد- قرمزی و یا کبودی با شدت بسیار ضعیفی به ندرت ممکن است، در برخی افراد بروز کنند، این اثرات جانبی کوتاه مدت بوده و بعد از گذشت چند ساعت بعد از درمان از بین خواهند رفت. ( عوارض جانبی کوتاه مدت فوق در درمان برخی بیماری ها که به امواج پالس انرژی بالا نیاز دارند، ممکن است، اتفاق بیفتد)

شاک ویوتراپی چه فوایدی دارد و چه بیماری هایی را می توان با آن درمان کرد؟

همانطور که درتعریف شاک ویوتراپی گفتیم، نوعی روش درمانی غیر تهاجمی می باشد که در فیزیوتراپی برای درمان بسیاری از بیماری های مورد استفاده قرار می گیرد، امواج شاک ویوتراپی که درمان از طریق آن صورت می گیرد، کوتاه و سریع می باشد، (سریع تر از سرعت صوت)

شاک ویوتراپی با اعمال امواج با انرژی بالا بر روی بافت های آسیب دیده، به ترمیم و التیام آن ها پرداخته و موجب کاهش و تسکین درد در آن بافت ها می شود.

شاک ویوتراپی چه فوایدی دارد و چه بیماری هایی را می توان با آن درمان کرد؟
شاک ویوتراپی چه فوایدی دارد و چه بیماری هایی را می توان با آن درمان کرد؟

در شاک ویوتراپی اموج صوتی با انرژی بالا بر روی سطح پوست قرار گرفته و از این طریق در بدن انتشار می یابد که موجب افزایش متابولیسم در ناحیه صدمه دیده خواهد شد که تسریع روند بهبودی و تسکین درد را به همراه دارد.

ترمیم و بازسازی بیشتر

ضربه هایی که بر اثر انرژی بالای شاک ویو بر بافت های آسیب دیده وارد می شود، با اثر مکانیکی که بر بافت های آسیب دیده دارد، می تواند ترمیم و بازسازی آن را بیشتر کند.

دردرمان شاک ویوتراپی پارگی های بسیار ظریفی بر اثر ضربه های شاک ویو بر روی پوست ایجاد می شوند، این پارگی ها بسیار ریز و در حد میکروسکوپی می باشند و با چشم قابل مشاهده نیستند. در واقع این پارگی های ظریف موجب آزادسازی موادی از بافت های صدمه دیده می شوند که قابلیت ترمیم کنندگی را دارند و باعث سرعت در روند بهبودی صدمات به وجود آمده می شوند.

شاک ویو التهابات مزمن در بافت های آسیب دیده را از بین می برد و با تحریک سوخت و ساز و بالابردن گردش خون و خون رسانی به بافت های صدمه دیده موجب بهبودی این بافت ها خواهد شد.

فیزیوتراپیست در هنگام شروع درمان ابتدا ژل پروب را بر روی ناحیه تحت درمان مالیده، سپس دستگاه را برای هدایت امواج بر روی ناحیه مورد نظر قرار می دهد.

تعداد جلسات مورد نیاز در این نوع درمان به میزان آسیب دیدگی و نظر پزشک بستگی دارد، ولیکن اغلب بیماران به چندین جلسه درمانی نیاز دارند و هر جلسه در حدود 10 الی 15 دقیقه زمان می برد.

برخی بیماران فورا بعد از جلسه اول درمان، احساس بهبودی نسبی را دارند ولیکن برخی دیگر ممکن است، بعد از چند جلسه این احساس را داشته باشند. بهبودی کامل پس از گذشت حداقل یک هفته نمایان خواهد شد.(زمان لازم برای دست یافتن به بهبودی کامل به میزان آسیب دیدگی بستگی دارد)

شما در حال مطالعه مقاله فواید شاک ویو تراپی هستید.

از جمله فواید مهم شاک ویوتراپی در درمان بیماری ها عبارتند از:

  • سرعت در روند بهبودی
  • کاهش تسکین درد
  • کاهش دوره بهبودی
  • التیام التهاب های مزمن
  • رشد عروق خونی
  • تحریک برای رشد بافت های جدید
  • تحریک ترشح مواد شیمیایی در سلول ها
  • ایمن و غیر تهاجمی
  • عدم نیاز به جراحی های غیرضروری
  • تجزیه تجمع رسوبات کلسیم در داخل بافت ها

بیماری هایی که با شاک ویوتراپی درمان می شوند، عبارتند از:

  • درد کمر
  • انواع آرتروز
  • زانو دردهای مزمن
  • درد و آسیب های شانه
  • درد پاشنه پا
  • تسکین درد گردن
  • درد کشاله ران
  • شکستگی های استرسی استخوان
  • درد و التهاب مفصل لگن
  • خارپاشنه
  • درد کف پا
  • التهاب تاندول آشیل
  • تنیس البو
  • گلف البو
  • زخم پای دیابتی
  • گرفتگی ها و تورم عضلانی
  • نقاط ماشه ای

و…

فواید شاک ویوتراپی در درمان خارپاشنه به چه صورت است؟

تجمع رسوبات کلسیم در کف پا، موجب پیدایش یک ضایعه استخوانی در پاشنه پا می شود که به آن خارپاشنه می گویند، خارپاشنه حتی تا انگشتان پا نیز گسترش پیدا می کند، در مواردی نیز طول آن ممکن است، به یک سانتی متر برسد.

نمی توان گفت که خارپاشنه همیشه موجب ایحاد درد در کف پا می شود، لذا بر این اساس برخی افراد ممکن است، بدون این که خودشان اطلاعی داشته باشند، به این عارضه مبتلا شده باشند، معمولا خار پاشنه با چشم دیده نمی شود و گاهی تنها راه شناسایی و تشخیص خارپاشنه از طریق اشعه x امکان پذیر است.

فواید شاک ویوتراپی در درمان خارپاشنه به چه صورت است؟
فواید شاک ویوتراپی در درمان خارپاشنه به چه صورت است؟

درمان خارپاشنه با شاک ویو تراپی:

قبل از اینکه به درمان خارپاشنه با شاک ویوتراپی بپردازیم جالب است، بدانید که دستگاه شاک ویوتراپی چندکاره است و در فیزیوتراپی- ارتوپدی- پزشکی – ورزشی و ارولوژی کاربردهای فراوانی دارد. تسکین درد و التیام التهابات از مهم ترین موارد استفاده شاک ویوتراپی است، درمان از طریق شاک ویوتراپی 20 دقیقه طول می کشد و خارپاشنه از جمله عارضه هایی است که برای درمان آن از شاک ویوتراپی استفاده می کنند.

درمان خارپاشنه با شاک ویو تراپی:
درمان خارپاشنه با شاک ویو تراپی:

درمان خارپاشنه با شاک ویو از طریق تابش امواج به محل صدمه دیده می باشد که از این طریق جریان خون در آن ناحیه افزایش پیدا خواهد کرد، این عمل موجب می شود که اکسیژن و مواد غذایی به سلول های فاشیا پلانتار منتقل گردد و هر چه سریعتر ترمیم شود، (فاشیا پلانتار یک بافت همبند در کف پا است که التهاب آن از علل اصلی پیدایش خارپاشنه محسوب می شود.)

شاک ویوتراپی نوعی درمان غیرتهاجمی برای خارپاشنه است و دوران بهبودی آن طولانی مدت نخواهد بود به طوری که بعد از تحت درمان قرار گرفتن بیمار می تواند، فعالیت های روزمره خود را انجام دهد.

شما در حال مطالعه مقاله فواید شاک ویو تراپی هستید.

فرایند انجام درمان خارپاشنه با شاک ویو:

زمانی که شما برای انجام درمان بر روی تخت دراز کشیده اید، فیزیوتراپیست ابتدا از یک بی حسی موضعی برای پای شما استفاده می کند، تکنسین این کار به شما این اطمینان را می دهند، که فرایند عمل به راحتی انجام خواهد شد، فیزیوتراپیست برای اطمینان از محل دقیق خارپاشنه برای درمان از اسکن سونوگرافی استفاده می کند و محلی را که باید درمان انجام شود، را مشخص می کند،

فرایند انجام درمان خارپاشنه با شاک ویو:
فرایند انجام درمان خارپاشنه با شاک ویو:

سپس دسته پروب را کف پای شما قرار داده و آن را حرکت می دهد. بعد از این که فیزیوتراپ درمان را شروع کرد، شما به مرور کاهش درد را احساس خواهید کرد، به طوری که می توان گفت، در اولین جلسه شاک ویو خارپاشنه، شما کاهش درد زیادی را تجربه خواهید کرد. اگر در مورد درمان اضطراب دارید، می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

شما در حال مطالعه مقاله فواید شاک ویو تراپی هستید.

فواید استفاده از شاک ویوتراپی برای درمان خارپاشنه:

همانطور که پیشتر نیز گفتیم، شاک ویو یک درمان غیرجراحی و غیر تهاجمی است، در این درمان بیمار به داروهای مسکن نیازی نداشته، لذا می توان آن را نوعی درمان ایده آل برای تسکین درد و بهبودی کامل در نظر گرفت. فواید شاک ویوتراپی برای درمان خارپاشنه عبارتند از:

  • بدون هیچگونه عوارض جانبی: شاک ویوتراپی خارپاشنه، برخلاف سایر درمان ها مانند جراحی و مصرف دارو هیچگونه عوارضی ندارد.
  • زمان درمان کوتاه: در این درمان به 30 دقیقه زمان نیاز می باشد، ولی تعداد جلسات به نظر پزشک ارتباط دارد.
  • به صرفه بودن: شاک ویوتراپی هیچگونه هزینه جانبی ندارد، زیرا نیاز به مصرف دارو و بستری شدن بعد از عمل ندارد.
  • میزان موفقیت بالا: بهترین درمان برای از بین بردن خارپاشنه شاک ویوتراپی است، زیرا تنها با چند جلسه درمان بیماری کاملا از بین می رود.
  • عدم نیاز به بستری شدن: شاک ویوتراپی به بستری شدن نیاز ندارد و شما می توانید بعد از درمان به منزل خود برگردید.

از طریق ورود به صفحه هزینه شاک ویو خار پاشنه می توانید اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب کنید.

 

فواید استفاده از شاک ویوتراپی برای درمان خارپاشنه:
فواید استفاده از شاک ویوتراپی برای درمان خارپاشنه:

فواید شاک ویوتراپی در درمان اختلال نعوظ به چه صورت است؟

یکی از مشکلات شایع در اختلالات جنسی، اختلال نعوظ است و به دلایل جسمی- روانی احتمال دارد، در شخص به وجود آید. ولیکن بروز این مشکل که در مردان اتفاق می افتد می تواند دلایل فراوان دیگری داشته باشد.

فواید شاک ویوتراپی در درمان اختلال نعوظ به چه صورت است؟
فواید شاک ویوتراپی در درمان اختلال نعوظ به چه صورت است؟

علت جسمانی پیدایش مشکلات اختلالات نعوظ:

اختلالات نعوظ ممکن است، به یکی از دلایل ذیل به وجود آید:

  • بیماری قلبی
  • سفت‌شدگی عروق
  • فشارخون بالا
  • دیابت
  • چاقی
  • کلسترول بالا
  • بیماری پارکینسون
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • بیماری پیرونی
  • مصرف داروهای خاصی همچون دیورتیک‌ها، بتا بلوکرها، آرامبخش های عضلانی و یا داروهای ضدافسردگی
  • مصرف الکل و یا مواد مخدر
  • مصرف طولانی‌ مدت تنباکو
  • تروما یا آسیب‌دیدگی در ستون‌ فقرات یا ناحیه تناسلی
  • مشکلات تناسلی مادرزادی
  • بیماری کبدی یا کلیوی
  • درمان مشکلات پروستات

البته ذکر این نکته نیز لازم است که اختلالات نعوظ ممکن است، ریشه ذهنی و روانی داشت، باشد.

شما در حال مطالعه مقاله فواید شاک ویو تراپی هستید.

درمان نعوظ با شاک ویو تراپی:

برای درمان و از بین بردن نعوظ ممکن است، داروهای مختلفی وجود داشته باشد، ولیکن جالب است که بدانید اثرات درمانی همگی آن ها موقت و کوتاه مدت می باشد و بیمار می بایست، مدام از این داروها استفاده کند، لذا می بایست، به فکر درمانی تاثیرگذارتر و کارآمدتر برای این مشکل بود، یکی از روش های درمانی برای این عارضه که دارای اثرات مثبت فراوانی در درمان می باشد، شاک ویوتراپی است.

درمان نعوظ با شاک ویوتراپی نوعی درمان متفاوت در مقایسه با سایر درمان های این بیماری می باشد. اختلال نعوظ در حقیقت نوعی اختلال کف لگن نیز محسوب می شود و پزشک فیزیوتراپیست قادر است، با استفاده از این روش درمانی غیرتهاجمی، این نوع اختلال را درمان کرده و آن را کاملا از بین ببرد.

درمان نعوظ با شاک ویو تراپی:
درمان نعوظ با شاک ویو تراپی:

ممکن است، یکی از دلایل اختلال نعوظ ضعیف بودن قدرت عضلانی در ناحیه لگن باشد و یا اینکه به دلیل کاهش جریان خون در رگ ها باشد، در هر صورت به هر دلیلی که این اختلال به وجود آمده باشد، به راحتی با شاک ویوتراپی قابل درمان است.

در ادامه مراحل انجام کار و نیز فواید این روش درمانی را در درمان نعوظ مورد بررسی قرار می دهیم:

شما در حال مطالعه مقاله فواید شاک ویو تراپی هستید.

مکانیسم شاک ویو در درمان نعوظ:

در شاک ویو برای درمان این بیماری از جرقه انفجاری که بر اثر تماس قطب های مثبت و منفی پدید می آید استفاده می کند، این جرقه که به صورت امواج است، به دلیل جنبش الکترون ها حاصل می شود.

شاک ویو دارای شدت انرژی بسیار بالایی برای نفوذ به درون بافت می باشد و برای این که این انرژی بتواند به داخل استخوان ها نیز نفوذ کند، می بایست، اندازه و شدت آن را افزایش داد، فیزیوتراپیست در این مرحله قصد دارد، با استفاده شدت انرژی بالا برای انتقال آن به درون بافت استخوانی آلت تناسلی برای از بین بردن نعوظ استفاده کند.

هنگامی که انرژی شاک ویوتراپی به داخل بافت نفوذ پیدا کرد در مرحله اول فشار مثبت تولید می شود و بلافاصله پس از آن فشار منفی نیز ایجاد خواهد شد. این فشار باعث ایجاد اثرات کششی بر روی سلول ها می شود. در واقع این فشار کششی ایده آل ترین و بهترین درمان برای حذف نعوظ از طریق درمان با شاک ویو است.

بر اثر امواج پالسی که در آلت تناسلی نفوذ پیدا کرده اند، سلول های رشد آزاد شده و موجب ایجاد عروق خونی خواهد شد.

زیرا برای ایجاد نعوظ، می بایست، جریان خون به میزان کافی در آن ناحیه در گردش باشد.

شاک ویوتراپی برای درمان نعوظ اثرات مثبت فراوانی در پی دارد، از جمله می توان به شدت فعالیت سلول های بنیادی اشاره کرد، زیرا این سلول ها موجب می شوند که عملکرد نعوظ بهبود پیدا کرده و نیز موجب افزایش رشد بافت ها نیز خواهند شد.

تاثیرات شاک ویوتراپی در درمان نعوظ در افراد مختلف با هم فرق دارند، برخی ممکن است، با یک جلسه کاملا اختلالات نعوظ در آن ها از بین برود و به صورت کامل بهبود پیدا کنند و برخی نیز ممکن است، به چند جلسه درمان نیاز داشته باشند که این موارد به سن بیمار و نیز سابقه پزشکی وی ارتباط دارد.

فواید شاک ویو در درمان اختلالات نعوظ به قرار ذیل است:

  • شاک ویو یه روش درمانی غیر تهاجمی است که درمان آن بدون درد بوده و در حین درمان به هیچگونه داروی بیهوشی و یا آرام بخشی نیاز ندارد.
  • این درمان بدون نیاز به مصرف دارو و عمل جراحی انجام خواهد شد.
  • این نوع درمان برای اختلالات نعوظ هیچگونه عوارض جانبی در پی ندارد.
  • یک روش ساده و سرپایی است و درمان در مطب پزشک انجام می شود.
  • نتایج درمان آن بلندمدت می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله فواید شاک ویو تراپی هستید.

نتایج تحقیقات علمی درباره فواید شاک ویوتراپی در درمان نعوظ شامل موارد ذیل می باشد:

سال گذشته تحقیقات گسترده ای درباره این روش درمانی در خصوص اختلالات نعوظ در کشور آمریکا صورت گرفت و بر روی 650 مرد این روش درمانی را مورد بررسی قرار دادند.

مطابق آمار به دست آمده از این تحقیقات می توان به میزان تاثیرگذاری بالای شاک ویوتراپی در درمان اختلالات نعوظ پی برد:

انجمن ارولوژی امریکا در آخرین شماره خود این روش درمانى را انقلابی در درمان اختلالات نعوظ اعلام کرده است.

در حال حاضر تمامی تحقیقات علمی بر تاثیرگذاری بالای شاک ویو در درمان اختلال نعوظ تاکید دارند.

میزان بالای موفقیت شاک ویو درمانی موجب شده تا به عنوان اولین و تاثیرگذارترین روش درمانی اختلالات نعوظ قرارگیرد.

در صورتی که روند درمان به درستی انجام شود، میزان بهبود عملکرد نعوظ بسیار بالاست.

در درمان نعوظ با شاک ویوتراپی نباید، از دلیل ایجاد این نوع بیماری غفلت کرد، بلکه ابتدا، می بایست، علت پیدایش بیماری را دانست، سپس درمان را شروع کرد.

با توجه به اینکه علل مختلفی باعث ناتوانی جنسی Erectile Dysfunction در مردان می شود، لذا ریشه یابی بیماری بسیار مهم است.

نتایج تحقیقات علمی درباره فواید شاک ویوتراپی در درمان نعوظ شامل موارد ذیل می باشد:
نتایج تحقیقات علمی درباره فواید شاک ویوتراپی در درمان نعوظ شامل موارد ذیل می باشد:
با افزایش سن، رگ های بدن به علت تجمع چربی یا از دست دادن خاصیت ارتجاعی رگ های بدن کیفیت خود را از دست می دهند.

افت کیفیت رگ ها در بدن منجر به کاهش خون رسانی می شود.

عدم خون رسانی در قلب سکته قلبی ،در مغز سکته مغزی ودر سایر اندام ها منجر به نقص عملکرد می شود.

اختلال در جریان خون در آلت مردانه باعث عدم خون رسانى می شود که نهایتا منجر به عدم نعوظ مى گردد.

تمام هدف استفاده از شاک ویو در اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، تصحیح خون رسانی و نیز تسهیل روند گردش خون در دستگاه تناسلی مرد است.

هنگامی که از شاک ویو استفاده می شود، انرژی حاصل از امواج از شاک ویو باعث ایجاد ناپایداری در سلول می شود و این ناپایداری باعث مهاجرت سلول هاى بنیادی به محل مى شود.

شاک ویو در درمان اختلال نعوظ، موجب پیدایش سلول های بنیادی می شود که سلول های بنیادی موجب ایجاد شبکه های مویرگی می شود که به دلیل از بین رفتن، باعث به وجود آمدن این اختلال شده است.

پس از اینکه سلول های بنیادی تثبیت شدند شروع به خون رسانی به بافت های آلت می کنند.

در طی چند هفته هرچه خون رسانی بهتر اتفاق بیافتد، نسوج شروع به ترمیم خود مى نمایند.

افزایش خون رسانی به آلت تناسلی منجر به تقویت نعوظ در مردان می شود.

اکثریت بیماران که سال ها از بیماری نعوظ در رنج بودند، بعد از گذشت چند جلسه درمان با شاک ویوتراپی به صورت کامل درمان خواهند شد.

اکثر کسانی که مشکل نعوظ دارند، بعد ازشاک ویو درمانی از از درمان خود رضایت کامل را دارند.

بیماران برای اینکه کیفیت نعوظ افت نکند باید هر ۲ تا ۳ سال تحت شاک ویو درمانی قرار بگیرند.

بیشتر بیماران با اختلال نعوظ پس از شاک ویو درمانی در تمام زمینه های عملکرد جنسی خود احساس بهتری دارند.

این افراد در احساس تمایل و علاقه به فعالیت جنسی، ارگاسم قوی تر، تحریک پذیری جنسی، به مراتب عملکرد بهتری خواهند داشت.

میزان اثر گذاری شاک ویو در تقویت نعوظ بسیار بالا است.

شما در حال مطالعه مقاله فواید شاک ویو تراپی هستید.

دوره درمان تقویت نعوظ با شاک ویو تراپی:

تعداد جلساتی که برای درمان این بیماری نیاز است، در حدود 6 الی 12 جلسه می باشد، البته تعداد جلسات مورد نیاز به وضعیت بیمار و همچنین میزان اثرگذاری درمان ارتباط دارد. جلسات اولیه ممکن است، هفته ای دو بار و هر چه تعداد جلسات برای درمان بیشتر شود، پزشک تعداد جلسات در هفته را یک بار برای بیمار در نظر خواهد گرفت.

بعد از گذشت چند جلسه از درمان اختلالات نعوظ در بیمار کاملا از بین می رود.

این درمان برای چه افرادی مناسب است؟

از لحاظ تئوری می توان گفت که تمامی بیمارانی که دچار اختلالات نعوظ شده اند، می توانند از این روش درمانی استفاده کنند، حتی برخی مردان که دچار این اختلال نشده اند و به دنبال تقویت نعوظ خود هستند، می توانند از شاک ویوتراپی استفاده کنند و از پیدایش اختلال در آینده پیشگیری کنند.

ولیکن مطابق تحقیقاتی علمی که در این زمینه انجام شده شاک ویوتراپی برای افرادی که از این اختلال رنج می برند، درمان مناسبی می باشد.

بیمار قبل از این که وارد فرایند درمانی شاک ویوتراپی شود، ابتدا توسط متخصص فیزیوتراپ معاینه شده و مورد بررسی قرار میگیرد، در واقع هدف از این معاینه اولیه این است که پزشک بتواند بهترین روش درمانی مناسب را برای درمان وی انتخاب نماید.

روش درمانی شاک ویوتراپی در درمان اختلالات نعوظ ممکن است، دارای اثرات روانی در ساختار نعوظ باشد، لذا از لحاظ منطقی بعد از اتمام دوره درمان، تکرار آن نیاز نخواهد بود.

اثرات درمانی شاک ویوتراپی در درمان نعوظ دائمی می باشد ولیکن ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که اختلالات نعوظ به روش زندگی افراد بستگی دارد.

شما در حال مطالعه مقاله فواید شاک ویو تراپی هستید.

آیا درمان نعوظ با شاک ویو درد دارد؟

این که شاک ویوتراپی در درمان اختلالات نعوظ درد داشته باشد، به وضعیت بیمار بستگی دارد، ممکن است، درمان برای برخی با درد همراه باشد ولیکن این درد تنها در طول درمان بوده و کوتاه مدت می باشد و نیاز به مصرف داروهای مسکن ندارد. اگر در حین درمان بیمار احساس درد داشت، می بایست، آن را به پزشک اطلاع دهد، پزشک می تواند برای اینکه درد در مدت درمان کاهش پیدا کند، از برخی تعدیلات در فرایند درمان استفاده کند، البته لازم به ذکر است که بدانید وجود کمی درد نشانه تاثیرگذاری درمان است.

آیا درمان نعوظ با شاک ویو درد دارد؟
آیا درمان نعوظ با شاک ویو درد دارد؟

آیا درمان با شاک ویوتراپی دردناک است؟

برخی بیماران در زمان انجام شاک ویوتراپی ممکن است، احساس درد بسیار خفیفی را داشته باشند که این درد قابل تحمل می باشد. گاهی درد به دلیل شروع درمان می باشد زیرا بعد از گذشت چند دقیقه که امواج شاک ویو بر روی ناحیه تحت درمان اعمال شد، بافت های مورد نظر دچار بی حسی شده و درد اولیه که بیمار احساس می کرد از بین خواهد رفت.

در موقع شروع درمان، متخصص فیزیوتراپ اندازه امواج را تنظیم می کند، اندازه این امواج به میزان تحمل پذیری بیمار بستگی دارد و در زمان شروع مکانیسم، پزشک کم کم شدت پالس های انرژی شاک را اضافه می کند، البته بالا بردن شدت به اندازه ای است که بیمار احساس درد نداشته باشد و یا این که درد آن قابل تحمل باشد.

آیا درمان با شاک ویوتراپی دردناک است؟
آیا درمان با شاک ویوتراپی دردناک است؟

بعد از اینکه جلسه درمانی تمام شد، ناحیه تحت درمان ممکن است، دچار التهاب شده باشد که این امر کاملا طبیعی بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، زیرا همانگونه که قبلا نیز گفتیم، این عوارض کوتاه مدت بوده و بعد از گذشت چند ساعت از بین خواهند رفت.

شما در حال مطالعه مقاله فواید شاک ویو تراپی هستید.

وضعیت بیمار بعد از اتمام جلسه شاک ویو تراپی:

بعد از پایان جلسه درمانی، اگر ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته، نواحی اسکلتی و استخوانی، مانند کمر و زانو باشد، بیمار به راحتی بعد از اتمام جلسه درمانی، توانایی تحمل وزن خود را بر روی عضو صدمه دیده دارد، پزشک در پایان جلسه به بیمار توصیه می کند تا حدود دو هفته فعالیت های روزمره خود را کاهش دهد و استراحت کند. درمان شاک ویو برای بیمارانی که دارای مشکلات تاندونی و دردهای فرسایشی هستند، بسیار موثر خواهد بود، مانند بیماری التهاب تاندون آشیل و خارپاشنه.

بیمارانی که برای درمان خارپاشنه شاک ویوتراپی را انتخاب می کنند، بلافاصله بعد از اتمام جلسه می توانند علائم بهبودی را در خود مشاهده کنند، البته ممکن است، برخی دیگر برای این که آثار بهبودی را در خود مشاهده کنند، به چند جلسه دیگر برای درمان نیاز داشته باشند.

از اینکه تا پایان مقاله فواید شاک ویو تراپی ما را همراهی کردید متشکریم.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.