فواید فیزیوتراپی زانو
فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم، موضوع فواید فیزیوتراپی زانو را مورد بررسی قرار دهیم و مطالب مهمی را در این رابطه بیان کنیم.

فیزیوتراپی یکی از بهترین روش های درمانی است که کاربردهای بسیاری هم دارد.

فیزیوتراپی با روش های مختلف بر روی اندام مختلف قابل اجراست.

برای مثال اینجا می توانید مطلع شوید که فیزیوتراپی برای دیسک کمر چگونه است؟

اگر قصد دارید از خدمات شاک ویر استفاده کنید بجای مطالعه این صفحه،صفحه فواید شاک ویو تراپی را مطالعه کنید.

همچنین اگر به دنبال تعرفه های ما هستید صفحه هزینه لیزر تراپی زانو را مشاهده نمایید.

 

فواید فیزیوتراپی زانو
فواید فیزیوتراپی زانو

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی، نورولوژی، روماتولوژی، درمان آسیب های ورزشی، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که در این مقاله در رابطه با فواید فیزیوتراپی زانو بحث خواهیم کرد و فیزیوتراپی دیگر قسمت های بدن را توضیح نخواهیم داد. پیشنهاد می کنیم که اگر قصد دارید فیزیوتراپی زانو را انجام دهید، با ما همراه باشید، زیرا اطلاعات مفیدی را در رابطه با این موضوع بیان خواهیم کرد.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آیا با نحوه کار فیزیوتراپی آشنایی دارید؟

آیا کاربردهای فیزیوتراپی را می دانید؟

در فیزیوتراپی زانو از چه تکنیک هایی استفاده می شود؟

انجام فیزیوتراپی زانو چه اهمیتی دارد؟

انجام فیزیوتراپی زانو در چه مواردی کاربرد دارد؟

برای فیزیوتراپی زانو از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟

آیا با فواید فیزیوتراپی زانو آشنایی دارید؟

آیا استفاده از تکنیکی خاص باعث افزایش فواید فیزیوتراپی زانو می شود؟

آیا تغذیه بر روی فواید فیزیوتراپی زانو موثر خواهد بود؟

آیا انتخاب مرکز مناسب در فواید فیزیوتراپی زانو تاثیر می گذارد؟

آیا انتخاب فیزیوتراپ در فواید فیزیوتراپی زانو موثر است؟

هزینه انجام فیزیوتراپی زانو به چه عواملی بستگی دارد؟

آیا هزینه انجام فیزیوتراپی زانو بر روی فواید آن تاثیر می گذارد؟

 

آیا با نحوه کار فیزیوتراپی آشنایی دارید؟

در این رابطه قصد داریم، فواید فیزیوتراپی زانو را توضیح دهیم، اما توجه داشته باشید که قبل از توضیح در رابطه با فواید فیزیوتراپی زانو، باید اطلاعاتی در رابطه با نحوه کار فیزیوتراپی و کاربردهای آن ارائه دهیم تا خیلی بهتر با این موضوع آشنا شوید. پس پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این قسمت با ما همراه باشید.

آیا با نحوه کار فیزیوتراپی آشنایی دارید؟
آیا با نحوه کار فیزیوتراپی آشنایی دارید؟

هنگامی که در رابطه با فیزیوتراپی زانو صحبت می کنیم، بسیاری از افراد تصور می کنند که با استفاده از الکتروتراپی این کار انجام می شود. در اصطلاح عامه به الکتروتراپی برق درمانی هم گفته می شود. در رابطه با این تصور باید بگوییم که الکتروتراپی به معنی فیزیوتراپی نیست، اما یکی از شیوه ها و تکنیک های انجام این کار می باشد. لازم به ذکر است که در ادامه توضیحات کاملی در رابطه با تکنیک های انجام فیزیوتراپی زانو بیان خواهیم کرد.

در رابطه با نحوه فیزیوتراپی زانو باید به این نکته توجه داشته باشید که با استدلال از خود کلمه فیزیوتراپی می توان به نحوه انجام آن پی برد.

کلمه فیزیوتراپی از دو جزء فیزیو و تراپی تشکیل شده است. کلمه تراپی به معنی درمان است، اما کلمه فیزیو را می توان به دو صورت می توان معنی کرد که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.

اولین معنی فیزیو را می توان این گونه برداشت کرد که از قوانین فیزیک استفاده می شود. یعنی در فیزیوتراپی شاهد این هستیم که از قوانین فیزیک برای درمان استفاده خواهد شد که البته این معنی نسبت به نحوه کار فیزیوتراپی کاملا درست و صحیح می باشد. معنی دیگری که برای فیزیو در نظر می گیرند، این است که از آن به عنوان علمی یاد می شود که متناسب با فیزیک بدن عمل می کند. لازم به ذکر است که هر دو معنی ذکر شده برای فیزیوتراپی صحیح می باشند.

با توجه به مطالب فوق می توان نحوه کار فیزیوتراپی را دانست، به این ترتیب که برای فیزیوتراپی از روش های فیزیک متناسب با ساختار بدن و برای درمان استفاده می شود. نحوه انجام فیزیوتراپی باعث مزیت های فراوانی برای آن شده است که در ادامه این موضوع را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

آیا کاربردهای فیزیوتراپی را می دانید؟

در مطالب بالا نحوه انجام فیزیوتراپی را توضیح دادیم. در این قسمت تصمیم داریم، به شرح این موضوع بپردازیم که انجام فیزیوتراپی چه کاربردهایی دارد. کاربردهای فیزیوتراپی بسیار متنوع هستند و ما در این مقاله فرصتی برای توضیح در رابطه با همه آن ها نداریم، بنابراین مهم ترین و کاربردی ترین موارد را انتخاب کرده و اطلاعاتی در رابطه با آن بیان خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آیا کاربردهای فیزیوتراپی را می دانید؟
آیا کاربردهای فیزیوتراپی را می دانید؟

یکی از اساسی ترین کاربردهای فیزیوتراپی برای تسکین درد می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که دردهای عضلانی و مفصلی در بدن می تواند علت های مختلفی داشته باشد و برای درمان آن هم روش های مختلفی وجود دارد، اما استفاده از روش ها و تکنیک های فیزیوتراپی، یکی از بهترین روش ها برای کاهش و تسکین درد به حساب می آید.

جلوگیری از ناتوانی های حرکتی

از دیگر کاربردهای فیزیوتراپی می توان به این مورد اشاره کرد که از ناتوانی های حرکتی جلوگیری می کند.

گاهی در بعضی افراد به خصوص در میانسالان شاهد این هستیم که عدم تحرک باعث می شود که شخص توان حرکت خود را از دست دهد، در این حالت فیزیوتراپی روش خوبی برای جلوگیری از عدم تحرک خواهد بود.

در بعضی از سکته های مغزی، جراحی ها یا تصادف ها شاهد این هستیم که فرد توانایی حرکت خود را از دست می دهد، در این حالت انجام روش های فیزیوتراپی بهترین تکنیک برای باز گردانی توان حرکتی از دست رفته می باشد که اهمیت و مزیت های بسیار زیادی هم برای فرد به دنبال خواهد داشت.

جلوگیری از ناتوانی های حرکتی
جلوگیری از ناتوانی های حرکتی

شادی برای شما جالب باشد، بدانید که انجام روش های فیزیوتراپی به کنترل ادرار و مدفوع کمک شایانی می کند. در بعضی از بیماری ها شاهد این هستیم که فرد دچار بی اختیاری ادرار و مدفوع می شود، در این حالت فیزیوتراپی کمک بسیار بزرگی برای کنترل این موضوع خواهد بود، البته انجام فیزیوتراپی کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر بخواهیم کاربردهای فیزیوتراپی را به طور مفصل توضیح دهیم، از بحث اصلی یعنی فواید فیزیوتراپی زانو دور خواهیم شد، به همین دلیل به بیان همین موارد بسنده خواهیم کرد، البته لازم به ذکر است که روش های فیزیوتراپی برای یادگیری استفاده از وسایلی مانند واکر یا راه رفتن با عضو مصنوعی هم کاربردهایی دارند.

در فیزیوتراپی زانو از چه تکنیک هایی استفاده می شود؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که فیزیوتراپی کاربردهای مختلفی دارد که در مطالب بالا تعدادی از مهم ترین و اساسی ترین کاربردهای فیزیوتراپی را بیان کردیم. توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی این است که دردهای زانو و دیگر مشکلات زانو را بر طرف می کند. در این قسمت قصد داریم، به این موضوع بپردازیم که در فیزیوتراپی زانو از چه تکنیک هایی استفاده می شود.

قبل از آن که در رابطه با تکنیک های فیزیوتراپی زانو مطالبی را بیان کنیم، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که انتخاب تکنیک مناسب برای هر کسی بر عهده فیزیوتراپ است و شخص نمی تواند در رابطه با انتخاب تکنیک نظر خاصی داشته باشد. تا انتهای این قسمت هم با ما همراه باشید تا تکنیک های فیزیوتراپی زانو را بیان کنیم.

در فیزیوتراپی زانو از چه تکنیک هایی استفاده می شود؟
در فیزیوتراپی زانو از چه تکنیک هایی استفاده می شود؟

روش های الکتریکی و حرارتی

یکی از مهم ترین تکنیک های فیزیوتراپی زانو این است که از روش های الکتریکی و حرارتی استفاده می کنند. همانطور که گفتیم، روش الکتریکی در بین عموم مردم، به برق درمانی معروف است. در این تکنیک هدف گرم کردن قسمت زانو می باشد که مزیت های بسیاری را برای شخص به دنبال خواهد داشت.

از دیگر تکنیک های فیزیوتراپی زانو می توان به این مورد اشاره کرد که فیزیوتراپ با استفاده از روش های دستی به معالجه شخص می پردازد. در بعضی از موارد فیزیوتراپ برای درمان شخص از ورزش های خاص هم استفاده می کند، البته این ورزش ها به صورتی هستند که درد بیمار را کاهش می دهند.

تکنیک دیگری که برای فیزیوتراپی زانو مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از پرتو فرابنفش می باشد. به این موضوع توجه داشته باشید که پرتو فرابنفش برای رفع مشکلات پوستی کاربرد بیشتری دارد،

یعنی اگر قسمتی از زانو دچار مشکلات پوستی شده باشد، استفاده از این روش مناسب و ایده آل خواهد بود، اما باز هم هیچ کس به جز فیزیوتراپ نمی تواند تکنیک مناسب برای هر کسی را مشخص کند.

تکنیک دیگری که در فیزیوتراپی زانو به کار می رود، به نام منوال تراپی شناخته می شود. اگر بخواهیم در رابطه با نحوه و روش انجام منوال تراپی مطلبی را بیان کنیم، باید بگوییم که با استفاده از تکنیک های دستی و ماساژهای مخصوص درد را کاهش می دهد و البته مزیت های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

هیدروتراپی یکی دیگر از تکنیک های فیزیوتراپی زانو است. در هیدروتراپی از این قانون استفاده می کنند که وزن هر کسی در آب کاهش پیدا می کند، یعنی زانوها وزن کمتری را تحمل می کنند و این موضوع برای درمان آن ها اهمیت بسیاری دارد. کسانی که از درد آرتروز رنج می برند، با هیدروتراپی می توانند درد خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

انجام فیزیوتراپی زانو چه اهمیتی دارد؟

در این قسمت تصمیم داریم، به این موضوع بپردازیم که انجام فیزیوتراپی زانو چه اهمیتی برای شخص خواهد داشت، یعنی چرا شخص باید روش های فیزیوتراپی زانو را در برنامه خود قرار دهد. به این نکته دقت کنید که منظور از اهمیت داشتن، فواید فیزیوتراپی زانو نیست و در ادامه فواید را به طور کامل توضیح خواهیم داد، بلکه منظور این است که انجام فیزیوتراپی زانو چه ضرورتی دارد، با ما همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل شرح دهیم.

انجام فیزیوتراپی زانو چه اهمیتی دارد؟
انجام فیزیوتراپی زانو چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهم ترین مواردی که اهمیت انجام فیزیوتراپی زانو را نشان می دهد، این است که در این روش شخص به طور کامل درمان خواهد شد. توجه داشته باشید که برای رفع مشکلات زانو، روش های دیگری هم وجود دارد، اما این روش ها به تسکین درد بسنده می کنند و آن را به طور کامل درمان نخواهند کرد، این در حالی است که در فیزیوتراپی زانو شاهد درمان کامل هستیم.

هزینه و قیمت مناسب

دیگر موردی که اهمیت انجام فیزیوتراپی زانو را مشخص می کند، هزینه و قیمت مناسب انجام این روش می باشد، البته در ادامه مطالب توضیحات کاملی در رابطه با هزینه و قیمت فیزیوتراپی زانو بیان خواهیم کرد، اما لازم به ذکر است که استفاده از روش های فیزیوتراپی زانو نسبت به دیگر روش های مشابه، هزینه و قیمت کمتری خواهند داشت.

مورد دیگری که در رابطه با اهمیت انجام روش های فیزیوتراپی زانو باید به آن توجه داشته باشید این است که شخص در محیطی کاملا علمی و بهداشتی درمان می شود. متاسفانه در بعضی از قسمت های کشور شاهد این هستیم که برای درمان دردهای مفصلی از روش های فیزیوتراپی زانو استفاده نمی کنند و روش های سنتی و قدیمی را قبول دارند.

هزینه و قیمت مناسب
هزینه و قیمت مناسب

در صورتی که این روش ها هیچ پایه و اساس علمی و بهداشتی ندارند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت بروز هر گونه مشکلی در قسمت زانوی خود حتما به پزشک مراجعه کنید و بنا به تشخیص وی، روش های فیزیوتراپی زانو را در برنامه خود قرار دهید. در ادامه مطالب مهم دیگری در رابطه با فیزیوتراپی زانو بیان خواهیم کرد.

انجام فیزیوتراپی زانو در چه مواردی کاربرد دارد؟

در مطالب گفته شده در بالا سعی بر این داشتیم که موارد مهمی را در رابطه با فیزیوتراپی زانو بیان کنیم. در این قسمت تصمیم داریم، به شرح این موضوع بپردازیم که در چه مواردی شخص می تواند فیزیوتراپی زانو را انجام دهد، اگر چه موارد کاربرد فیزیوتراپی را در قسمت های قبل توضیح داده ایم، اما در این قسمت عمدتا بر روی بررسی کاربردهای فیزیوتراپی زانو تمرکز خواهیم داشت.

انجام فیزیوتراپی زانو در چه مواردی کاربرد دارد؟
انجام فیزیوتراپی زانو در چه مواردی کاربرد دارد؟

از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی زانو می توان به این مورد اشاره کرد که دردهای ناشی از آرتروز را کاهش می دهد، البته باشید توجه داشته باشید که فیزیوتراپی زانو باعث درمان آرتروز نخواهد شد، زیرا درمان این بیماری نیاز به راه های دیگری دارد، اما درد ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

شکستگی بر اثر تصادف

گاهی بر اثر یک حادثه یا تصادف، شخص دچار شکستکی پا و زانو می شود، در این موارد هم انجام روش های فیزیوتراپی زانو توصیه می شود. فیزیوتراپی زانو هم باعث تسکین درد در شخص می شود و هم توان حرکتی از دست رفته را به وی باز می گرداند و به همین دلیل باید بگوییم که اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

شکستگی بر اثر تصادف
شکستگی بر اثر تصادف

ورزشکارانی که در حین تمرین یا مسابقه دچار آسیب در ناحیه زانو شده اند، یا قصد دارند، از بروز چنین مواردی جلوگیری کنند، هم معمولا فیزیوتراپی زانو را در برنامه خود قرار می دهند و از مزیت های فراوان آن بهره مند می شوند. یکی دیگر از کاربردهای فیزیوتراپی زانو که البته نسبت به کاربردهای دیگر آن طرفدارن کمتری دارد، استفاده از فیزیوتراپی زانو برای بر طرف کردن ترک های زانو است.

در مطالب گفته شده در بالا به این موضوع اشاره کردیم که از اشعه فرابنفش در فیزیوتراپی استفاده می شود و برای موارد وابسته به پوست کاربرد دارد. استفاده از این اشعه برای زیبایی پوست زانو هم کاربرد دارد که البته عده کمی هستند که دچار چنین مشکلاتی باشند و قصد درمان آن را هم داشته باشند.

برای فیزیوتراپی زانو از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که نکات مهمی را در رابطه با فیزیوتراپی زانو بیان کنیم که اطلاع داشتن از آن ها باعث می شود که بهتر و بیشتر فواید فیزیوتراپی زانو را درک کنید. در این قسمت قصد داریم، به شرح این موضوع بپردازیم که در انجام تکنیک های مختلف فیزیوتراپی زانو از چه تجهیزاتی استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

برای فیزیوتراپی زانو از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟
برای فیزیوتراپی زانو از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟

دستگاه تکار:

همانطور که در مطالب فوق اشاره کردیم، یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی زانو برای کاهش و تسکین درد می باشد. به این موضوع دقت کنید که دستگاه تکار برای این منظور به کار می رود و استفاده از آن هم هیچ عوارضی برای شخص به دنبال نخواهد داشت.

دستگاه Deep Oscillation:

از دیگر دستگاه های مورد استفاده در فیزیوتراپی زانو می توان به دستگاه Deep Oscillation اشاره کرد. در رابطه با کارایی دستگاه Deep Oscillation باید به این نکته اشاره کنیم که برای کاهش درد به کار می رود، اما این کار را با تابش اشعه های خاصی انجام می دهد.

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که روش های فیزیوتراپی زانو عمدتا بر این اساس انجام می شوند که با حرارت و الکتریسیته محل مورد نظر را گرم می کنند. دستگاه Deep Oscillation با تابش اشعه های خاصی (فیزیوتراپ میزان و نوع اشعه را مشخص می کند) باعث کاهش درد می شود.

دستگاه مگنت:

این دستگاه یکی از پر کاربردترین دستگاه ها در روش های مربوط به فیزیوتراپی زانو می باشد. دستگاه مگنت درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، البته لازم به ذکر است که دردهای استخوانی و مفصلی با این دستگاه تسکین پیدا می کنند. یعنی اگر برای شکستگی پا یا زانو به فیزیوتراپ مراجعه کنید، برای تسکین درد شما از دستگاه مگنت استفاده می کنند که البته باز هم استفاده از آن عوارضی را به دنبال نخواهد داشت.

دستگاه لیزر:

استفاده از دستگاه لیزر در فیزیوتراپی زانو اگر چه کاربرد بالایی ندارد، اما بهترین تسکین دهنده دردهای التهابی به حساب می آید. اگر درد زانوی شما التهابی است،(پزشک این موضوع را تشخیص خواهد داد) دستگاه لیزر بهترین دستگاه برای تسکین درد شما خواهد بود.

دستگاه الکتروتراپی:

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که عموم مردم معمولا فیزیوتراپی را برق درمانی می دانند (که برق درمانی یکی از تکنیک های فیزیوتراپی زانو به حساب می آید) دستگاه الکتروتراپی همان دستگاهی است که با آن برق درمانی انجام می شود.

در ادامه شرح تجهیزات مورد نیاز برای فیزیوتراپی زانو باید به این نکته اشاره کنیم که گاهی بنا بر تشخیص و تجویز فیزیوتراپ، شخص به ورزش کردن هم نیاز دارد که در این حالت وسیله های ورزشی هم در لیست تجهیزات فیزیوتراپی زانو جای می گیرند، اما در این قسمت توضیحی در رابطه با آنها بیان نخواهیم کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر فیزیوتراپ برای شما هیدروتراپی را تجویز کرده باشد، باید از استخرهای آب درمانی استفاده کنید و نیاز به تجهیزات دیگری هم ندارد. منوال تراپی هم به همین صورت می باشد و معمولا فیزیوتراپ با ماساژ دادن اقدام به تسکین درد بیمار می کند و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد.

آیا با فواید فیزیوتراپی زانو آشنایی دارید؟

همانطور که در مطالب فوق اشاره کردیم، موضوع اصلی بحث در رابطه با فواید فیزیوتراپی زانو می باشد و مطالبی که در قسمت های قبل بیان شد، صرفا پیش زمینه ای برای این موضوع اصلی به حساب می آیند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید، زیرا فواید فیزیوتراپی زانو اهمیت بالایی دارند و باید به آنها توجه خاصی داشته باشید.

فیزیوتراپی زانو از آن درمان هایی است که برای هر گروه از افراد، فواید خاصی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین در ادامه، فواید فیزیوتراپی زانو را به تفکیک گروه ها بیان خواهیم کرد تا مخاطب بهتر بتواند آن را درک کند و به طور کامل متوجه اهمیت و فواید فیزیوتراپی زانو شود، پس با ما باشید!

گروه اولی که فواید فیزیوتراپی زانو را برای آن ها بیان می کنیم، سالمندان هستند. به این نکته توجه داشته باشید که کشکک زانو در سالمندان بسیار ضعیف است و همین موضوع سبب می شود که آن ها در حین راه رفتن به زمین بخورند و دچار آسیب دیدگی جدی شوند. یکی از مهم ترین فواید فیزیوتراپی زانو همین تقویت کشکک زانو در میانسالان می باشد.

آیا با فواید فیزیوتراپی زانو آشنایی دارید؟
آیا با فواید فیزیوتراپی زانو آشنایی دارید؟

نکته

دیگر افراد هم گاهی دچار زمین خوردن و آسیب به استخوان های زانو می شوند و این موضوع محدود به میانسالان نخواهد بود، اما امکان وقوع این حادثه برای سالمندان (به همان دلیلی که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم) بیشتر است. گروه دیگری که فیزیوتراپی زانو فواید خاصی برای آن ها دارد، ورزشکاران هستند.

در ورزشکاران شاهد این هستیم که پارگی رباط صلیبی و تاندون بسیار شایع است و در صورت تمرین اشتباه، تمرین سنگین یا عدم توجه و دقت در انجام حرکات ورزشی به این مشکل دچار می شوند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پارگی رباط صلیبی و تاندون گاهی به حدی وخیم می باشد که به جراحی نیاز خواهد داشت.

البته در اکثر مواقع با همان جلسات فیزیوتراپی و توانبخشی ورزشکار بهبودی خود را به دست می آورد

اما اگر در گذشته هم سابقه پارگی رباط صلیبی یا تاندون را داشته باشد، احتمال آن که فیزیوتراپی زانو برای او مفید باشد، کم خواهد بود، البته لازم به ذکر است که ورزشکار بعد از انجام عمل جراحی هم برای بهبودی کامل به پشت سر گذاشتن مراحل فیزیوتراپی زانو نیاز خواهد داشت.

به این موضوع توجه داشته باشید که با توجه به مطالب گفته شده در بالا و همچنین گروه بندی های انجام شده، حال به شرح فواید فیزیوتراپی زانو می پردازیم، البته لازم به ذکر است که گروه های مطرح شده در بالا تعداد بیشتری هستند، اما به دلیل طولانی شدن مطلب از ذکر همه آن ها خودداری می کنیم.

همانطور که می توان از مطالب بالا استدلال کرد، فواید فیزیوتراپی زانو را می توان جلوگیری از بروز حادثه (به خصوص در میانسالان)، جلوگیری از انجام عمل های جراحی (انجام هر عمل جراحی هزینه و وقت بالایی می خواهد، زیرا مدتی باید دوران نقاهت بگذرانید)، مدت زمان کوتاه درمان (فیزیوتراپی زانو نیاز به بستری شدن ندارد و در هر جلسه 30 تا 60 دقیقه ای انجام می شود)، صرف هزینه کم (نسبت به روش های درمانی دیگر)، درمان قطعی و درمان عارضه بدون هیچ گونه عوارضی دانست.

آیا استفاده از تکنیکی خاص باعث افزایش فواید فیزیوتراپی زانو می شود؟

در مطالب بالا فواید فیزیوتراپی زانو را به طور کامل با تفکیک گروه های مربوطه توضیح دادیم. در قسمت های قبل هم توضیحی در رابطه با تکنیک های استفاده شده در فیزیوتراپی زانو بیان کردیم. حال قصد داریم، به شرح این موضوع بپردازیم که آیا انتخاب تکنیکی خاص در فواید فیزیوتراپی زانو تاثیر می گذارد؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را هم به طور کامل توضیح دهیم.

در رابطه با تاثیر تکنیک انتخابی بر روی فواید فیزیوتراپی زانو باید به این نکته اشاره کنیم که فقط در یک صورت تکنیک انتخاب شده بر روی فواید فیزیوتراپی زانو تاثیر می گذارد و آن حالتی است که بهترین انتخاب برای شخص در نظر گرفته شود یا تکنیکی مناسب با شرایط وی برایش انتخاب نشده باشد. در ادامه با ذکر یک مثال این موضوع را بیشتر توضیح می دهیم.

آیا استفاده از تکنیکی خاص باعث افزایش فواید فیزیوتراپی زانو می شود؟
آیا استفاده از تکنیکی خاص باعث افزایش فواید فیزیوتراپی زانو می شود؟

در مطالب فوق و در قسمت تجهیزات مورد نظر برای فیزیوتراپی زانو به این موضوع اشاره کردیم که دستگاه لیزر برای تسکین دردهای التهابی کاربرد دارد.

حال تصور کنید که شخصی به فیزیوتراپ مراجعه می کند و از زانو درد التهابی رنج می برد، اگر فیزیوتراپ برایش دستگاه لیزر را در نظر بگیرد، با انتخاب تکنیکی مناسب، بیشترین فواید از فیزیوتراپی زانو شامل حال وی خواهد شد.

این در حالی است که عکس این موضوع هم صادق است، یعنی شخصی با همان درد التهابی به فیزیوتراپ مراجعه می کند، اما برای او استفاده از دستگاهی غیر از دستگاه لیزر تجویز می شود، در این حالت با انتخاب نادرست تکنیک درمان، کم ترین فایده از فیزیوتراپی زانو شامل حال این شخص خواهد شد. در این قسمت باید به این موضوع اشاره کنیم که انتخاب فیزیوتراپ موضوع بسیار مهمی است که در ادامه مطالب به طور کامل آن را بررسی خواهیم کرد.

آیا تغذیه بر روی فواید فیزیوتراپی زانو موثر خواهد بود؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با فواید فیزیوتراپی زانو برای مخاطب پیش می آید این است که آیا تغذیه بر روی فواید فیزیوتراپی زانو تاثیر می گذارد یا خیر؟ در ادامه به طور کامل این موضوع را بررسی خواهیم کرد تا تاثیر مواد غذایی و تغذیه را بر روی فواید فیزیوتراپی زانو به طور کامل شرح دهیم، پس با ما همراه باشید و ادامه مطالب را از دست ندهید.

به این موضوع مهم توجه داشته باشید که تغذیه مناسب باعث می شود که فواید فیزیوتراپی زانو بیش از قبل مشخص شوند، یعنی درمان در زمان کمتری انجام شود، شخص وقت و هزینه کم تری را برای درمان صرف کند و موضوع پیشگیری و جلوگیری از آسیب هم به بهترین شکل ممکن انجام شود، این موضوع در سالمندان تاثیر بیشتری خواهد داشت و باید به آن توجه خاصی داشته باشید.

نکته دیگری که باید در رابطه با تاثیر تغذیه و فواید فیزیوتراپی زانو به آن توجه داشته باشید این است که تغذیه نامناسب هم باعث می شود که فواید فیزیوتراپی زانو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند

مواردی که در مطالب بالا به آنها اشاره کردیم، به طور عکس در این قسمت وجود دارند. به عنوان مثال شخص باید تعداد جلسات بیشتری را برای درمان فیزیوتراپی زانو صرف کند.

لازم به ذکر است که خوردن غذاهای سالم و تازه مانند انواع سبزیجات و میوه ها در افزایش فواید فیزیوتراپی زانو موثر هستند. غذاهایی که غضروف دارند و غلیظ هستند، هم در روند فیزیوتراپی زانو تاثیر مثبتی دارند. پزشکان توصیه می کنند که پای مرغ به علت لعاب داشتن در هنگام فیزیوتراپی زانو تاثیر مثبتی بر روند درمان خواهد داشت، البته به شما توصیه می کنیم که در هنگام استفاده از پای مرغ آن را به طور کامل تمیز کنید و بشویید.

آیا انتخاب مرکز مناسب در فواید فیزیوتراپی زانو تاثیر می گذارد؟

در رابطه با تاثیر انتخاب مرکز فیزیوتراپی و فواید فیزیوتراپی زانو باید به نکات بسیار مهمی اشاره کنیم، زیرا یکی از اصلی ترین موارد در میزان فواید فیزیوتراپی زانو همین انتخاب مرکز انجام این کار می باشد. در ادامه توضیحاتی در رابطه با نکات مهم در هنگام انتخاب مرکز فیزیوتراپی بیان خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

آیا انتخاب مرکز مناسب در فواید فیزیوتراپی زانو تاثیر می گذارد؟
آیا انتخاب مرکز مناسب در فواید فیزیوتراپی زانو تاثیر می گذارد؟

در ابتدا به شما توصیه می کنیم که فیزیوتراپی زانو را حتما در مرکزهای معتبر انجام دهید، زیرا یک مرکز معتبر تمام مجوزهای لازم برای این کار را اخذ کرده است و همین امر سبب مزیت های فراونی برای شخص خواهد شد که در ادامه این مزیت ها را به طور کامل شرح خواهیم داد تا بهتر با آن آشنا شوید.

یکی از مهم ترین مزیت های انتخاب یک مرکز معتبر این است که اطمینان حاصل می کنید، در این مرکز فیزیوتراپ های متخصص، ماهر و با تجربه مشغول به کار هستند که در ادامه توضیحاتی هم در رابطه با انتخاب یک فیزیوتراپ خوب و مناسب بیان خواهیم کرد. لازم به ذکر است که این مورد تنها یکی از مزیت های انتخاب مرکز معتبر به حساب می آید.

تجهیزات خوب و مناسب

مزیت دیگری که با انتخاب یک مرکز معتبر برای شما رقم می خورد این است که تجهیزات خوب و مناسبی در این گونه مراکز وجود دارد و البته کاملا واضح و مشخص است که تجهیزات تاثیر بسیار مهمی بر روی میزان فواید فیزیوتراپی زانو می گذارد و این موضوع کاملا بدیهی است و بر کسی پوشیده نخواهد بود.

از دیگر مزیت های انتخاب یک مرکز معتبر برای فیزیوتراپی زانو می توان به این مورد اشاره کرد که این مرکزها تحت نظارت دقیق از نهاد های مختلف هستند، بنابراین هم رعایت بهداشت آن ها در سطح بالای می باشد و هم در دریافت هزینه ها از تعرفه های خاصی تبعیت می کنند، البته در ادامه مطالب در رابطه با هزینه های فیزیوتراپی زانو توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد.

با توجه به نکات گفته شده در بالا می توان به این نتیجه رسید که انتخاب یک مرکز معتبر تاثیر به سزایی بر روی میزان فواید فیزیوتراپی زانو دارد و این یکی از مهم ترین عوامل به حساب می آید که به هیچ عنوان نباید آن را نادیده گرفت، زیرا ممکن است، باعث بروز مشکلات جدی برای فرد شود.

آیا انتخاب فیزیوتراپ در فواید فیزیوتراپی زانو موثر است؟

همانطور که گفتیم، در این مقاله قصد داریم، سوال های مربوط به فواید فیزیوتراپی زانو را بیان کنیم و ابهامات موجود در آن را تا حد امکان بر طرف کنیم تا مخاطب با خیالی آسوده این روش درمانی را انتخاب کند. به همین دلیل در این قسمت قصد داریم، به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا انتخاب فیزیوتراپ بر روی فواید فیزیوتراپی زانو تاثیر می گذارد یا خیر؟

در مطالب بالا توضیحات کاملی را در رابطه با انتخاب نوع تکنیک و روش انجام فیزیوتراپی زانو بر روی میزان فواید حاصل از آن ارائه دادیم و در همان مطالب به این نکته هم اشاره داشتیم که انتخاب تکنیک و روش انجام فیزیوتراپی زانو بر عهده کسی جز فیزیوتراپ نیست. با توجه به همین نکته می توان به طور کامل به اهمیت انتخاب فیزیوتراپ در میزان فواید فیزیوتراپی زانو پی برد.

حال این سوال مهم پیش می آید که در انتخاب فیزیوتراپ برای انجام مراحل فیزیوتراپی زانو باید به چه نکاتی توجه داشت تا فواید فیزیوتراپی زانو به طور کامل شامل حال ما شود. به همین دلیل در ادامه توضیحی مختصر در رابطه با ویژگی های یک فیزیوتراپ خوب بیان خواهیم کرد که هم مخاطب با این موضوع آشنا شود و هم از موضوع اصلی این مقاله دور نشویم.

آیا انتخاب فیزیوتراپ در فواید فیزیوتراپی زانو موثر است؟
آیا انتخاب فیزیوتراپ در فواید فیزیوتراپی زانو موثر است؟

به این نکته توجه داشته باشید که یک فیزیوتراپ باید تخصص کافی در این رشته داشته باشد، یعنی در این رشته تحصیلات عالی را سپری کرده باشد. فیزیوتراپی کاری است که به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد، پس فیزیوتراپی را انتخاب کنید که تجربه کافی داشته باشد، البته لازم به ذکر است که تجربه با سن هیچ ارتباطی ندارد، اگر چه گاهی فیزیوتراپ های با تجربه سن بیشتری هم دارند.

هزینه انجام فیزیوتراپی زانو به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه همیشه و در همه موضوعات مهم به حساب می آید، بسیاری از کسانی که قصد انجام فیزیوتراپی زانو را دارند، به دنبال راهی برای آگاهی از هزینه و قیمت این کار هستند. به همین منظور در این قسمت تصمیم داریم که اطلاعات مهمی در رابطه با هزینه و قیمت نهایی فیزیوتراپی زانو بیان کنیم و پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

قبل از هر چیز به این موضوع توجه داشته باشید که در رابطه با هزینه و قیمت فیزیوتراپی زانو نمی توان مبلغی را به طور ثابت بیان کرد، زیرا به عوامل متعددی بستگی دارد و این عوامل در هر کسی متناسب با شرایطش تغییر خواهد کرد. به همین دلیل برای آگاهی بیشتر مخاطبان این مقاله، عوامل موثر بر هزینه و قیمت فیزیوتراپی زانو را بیان خواهیم کرد.

هزینه انجام فیزیوتراپی زانو به چه عواملی بستگی دارد؟
هزینه انجام فیزیوتراپی زانو به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهم ترین عواملی که سبب تعیین هزینه فیزیوتراپی زانو می شود، شرایط شخصی کسی است که فیزیوتراپی زانو را انجام می دهد. این که فیزیوتراپی زانو را به چه منظوری انجام می دهد و این که وضعیت جسمانی او چگونه است، عوامل بسیار مهمی هستند که بر روی هزینه تاثیر می گذارند، اما چگونه تاثیر خواهند گذاشت؟

توجه داشته باشید

به این موضوع توجه داشته باشید که فیزیوتراپ با توجه به وضعیت جسمانی شخص، برای او تعداد جلسه های خاصی را در نظر می گیرد، کاملا واضح و مشخص است که هر چه این تعداد جلسه ها بیشتر باشد، شخص باید هزینه بیشتری هم برای درمان بپردازد و البته این هزینه پرداخت شده ارزش سلامتی را خواهد داشت.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به شرایط شخص، تکنیکی خاص و استفاده از دستگاه خاصی برای او در نظر گرفته می شود (در رابطه با این موضوعات مطالب کاملی را بیان کرده ایم و در این قسمت توضیحی در رابطه با آن شرح نخواهیم داد)کاملا واضح و مشخص است که استفاده از هر دستگاه و هر تکنیکی هزینه ای خاص خواهد داشت که متناسب با شرایط هر کسی تغییر خواهد کرد.

مرکز فیزیوتراپی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت فیزیوتراپی زانو باید به مرکزی اشاره کنیم که مراحل فیزیوتراپی زانو در آن انجام می شود. برای فیزیوتراپی زانو معمولا بیمارستان ها و مرکزهای شخصی (خصوصی) وجود دارند که کاملا بدیهی است، انجام فیزیوتراپی زانو در مرکزهای خصوصی هزینه بیشتری خواهد داشت و انجام این کار در بیمارستان ها با قیمت کمتری همراه خواهد بود.

به این موضوع توجه داشته باشید که میزان تخصص فیزیوتراپ هم بر روی هزینه و قیمت نهایی فیزیوتراپی زانو تاثیر خواهد گذاشت، البته این تاثیر آن چنان نیست که هر فیزیوتراپ قیمتی خاص برای خود تعیین کند، زیرا آن ها تعرفه های خاصی دارند که باید از آن تبعیت کنند، البته لازم به ذکر است که انجام فیزیوتراپی زانو در مرکزهای معتبر برای شخص قیمت کمتری خواهد داشت.

علت کم تر بودن هزینه ها در مراکز معتبر این است که این مرکزها (همانطور که در مطالب بالا هم به آن اشاره داشتیم) تحت نظارت نهادهای مختلفی هستند که هر یک از این نهادها بر روی تعرفه دریافتی از مراجعه کنندگان نظارت دارند، این در حالی است که در مراکز غیر معتبر هیچ نظارتی وجود ندارد و هر کسی قیمت دلخواه خود را دارد.

آیا هزینه انجام فیزیوتراپی زانو بر روی فواید آن تاثیر می گذارد؟

یکی از مهم ترین سوال ها در رابطه با فواید فیزیوتراپی زانو این است که آیا هزینه بر این مزیت ها و فواید تاثیر می گذارد یا خیر؟ در رابطه با این سوال باید بگوییم که هزینه فیزیوتراپی زانو هیچ تاثیری بر روی فواید فیزیوتراپی زانو نخواهد داشت، البته برای آن که این موضوع را به طور کامل متوجه شوید، در ادامه این موضوع را بیشتر توضیح خواهیم داد.

در مطالب بالا به این نکته اشاره داشتیم که عواملی مانند انتخاب مرکز معتبر برای انجام فیزیوتراپی زانو، انتخاب یک فیزیوتراپ خوب، تغذیه مناسب در حین انجام فیزیوتراپی زانو و انتخاب تکنیک مناسب برای فیزیوتراپی زانو بر روی فواید حاصل از فیزیوتراپی زانو تاثیر می گذارند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر یک از موارد گفته شده در بالا می توانند بر روی هزینه تاثیر بگذارند. به عنوان مثال این که شما از چه دستگاهی برای فیزیوتراپی زانو استفاده می کنید، بر روی هزینه تاثیر می گذارد و البته طبق مطالب گفته شده، بر روی فواید فیزیوتراپی زانو هم موثر خواهد بود.

مثال

اما نکته مهم و قابل درک این است: به عنوان مثال برای تسکین درد التهابی شما دستگاه لیزر مناسب می باشد، این که از این دستگاه در مرکز دولتی استفاده کنید، (هزینه کمتری بپردازید) یا در مرکز خصوصی (با هزینه بیشتر)، موردی است که بر روی فواید فیزیوتراپی زانو تاثیر نخواهد داشت.

در نهایت با توجه به مطالب گفته در بالا می توان به این نتیجه رسید که فواید فیزیوتراپی زانو چه مواردی هستند. در این مقاله سعی بر این داشتیم که فواید فیزیوتراپی زانو را به طور کامل و به تفکیک گروه های آسیب دیده بیان کنیم تا مخاطب به طور کامل با این موضوع آشنا شود و هیچ گونه ابهامی برای او وجود نداشته باشد.

مثال
مثال

در مطالب گفته شده در بالا در ابتدا نحوه و روش انجام فیزیوتراپی را بیان کردیم، سپس توضیحاتی در رابطه با انواع تکنیک های مناسب در فیزیوتراپی زانو شرح دادیم و در ادامه لیستی از تجهیزات مورد استفاده برای فیزیوتراپی زانو را بیان کردیم، البته ارائه این مطالب برای درک بهتر موضوع اصلی مقاله یعنی فواید فیزیوتراپی زانو لازم بود.

در ادامه مقاله به توضیح این مورد پرداختیم که انتخاب تکنیک مناسب برای فیزیوتراپی زانو، انتخاب مرکز، انتخاب فیزیوتراپ، تغذیه در حین فیزیوتراپی زانو و هزینه فیزیوتراپی زانو چه تاثیراتی بر روی فواید فیزیوتراپی زانو دارند و هر یک از موارد گفته شده در بالا را به طور کامل شرح دادیم.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.