فیزیوتراپی کمر با دستگاه
فهرست مطالب

با بررسی موضوع فیزیوتراپی کمر با دستگاه با شما دوستان عزیز همراه هستیم.

در ابتدا عرض کنیم که اگر به دنبال دریافت تعرفه های ما هستید،صفحه هزینه فیزیوتراپی کمر را مشاهده کنید.

فیزیوتراپی کمر با دستگاه
فیزیوتراپی کمر با دستگاه

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی، نورولوژی، روماتولوژی، فیزیوتراپی آرتروز کمر، فیزیوتراپی کمر درد در تهران و الکتروتراپی کمر با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

انجام دادن روش فیزیوتراپی کمر با دستگاه، به افرادی که در ناحیه کمر خود درد مزمنی را تجربه می کنند، کمک می کند که این درد در بیماران کاهش یابد و افراد از زندگی خود لذت ببرند.

در ادامه مقاله به سوالاتی که در زیر مطرح شده است، پاسخ می دهیم.

آیا در مورد کمر درد و علائم اصلی این بیماری اطلاعات دارید؟

منظور از فیزیوتراپی چیست و این روش به چه دلایلی انجام می شود؟

دلایل اصلی کمر درد در افراد به چه مواردی مربوط می شود و شایع ترین عللی که در افراد باعث کمر درد می شود، کدام موارد هستند؟

آیا سن مشخصی برای ایجاد کمر درد در افراد وجود دارد؟

تشخیص کمر درد باید به چه صورتی انجام شود و پزشک برای این تشخیص چه اقداماتی در نظر می گیرد؟

درمان کمر درد به چه صورتی انجام می شود؟

روش انجام دادن فیزیوتراپی کمر با دستگاه الکتروتراپی به چه صورت است؟

کاربردهای دستگاه الکتروتراپی در فیزیوتراپی کدام موارد هستند و استفاده از دستگاه به چه صورتی است؟

مزیت های انجام دادن فیزیوتراپی کمر با دستگاه به چه مواردی مربوط می شود؟

موارد مهم قبل از انجام دادن فیزیوتراپی کمر با دستگاه کدام موارد هستند؟

نتایج حاصل از فیزیوتراپی کمر با دستگاه در چه زمانی مشخص می شود؟

نکات مهم و قابل توجه در زمینه فیزیوتراپی کمر با دستگاه شامل چه مواردی می شود؟

آیا استفاده از دستگاه الکتروتراپی در حوزه فیزیوتراپی کمر، برای بیمار دردی به هماره دارد و آیا این روش برای بیماران ضرری ایجاد می کند؟

 

آیا در مورد کمر درد و علائم اصلی این بیماری اطلاعات دارید؟

از شایع ترین بیماری هایی که افراد زیادی در حال حاضر تجربه می کنند و در خیلی موارد این بیماری افراد را از موقعیت های زندگی به ویژه شرایط کاری آنها دور خواهد کرد، می توان به بیماری کمر درد اشاره کرد که متأسفانه به دلیل شدت درد، بیمار نمی تواند فعالیت های خود را ادامه دهد و درد باعث می شود که اقدامات دیگری انجام ندهد.

آیا در مورد کمر درد و علائم اصلی این بیماری اطلاعات دارید؟
آیا در مورد کمر درد و علائم اصلی این بیماری اطلاعات دارید؟

در بیشتر مواقع افراد مجبور می شوند که به پزشک مراجعه کنند و درمان این بیماری را توسط پزشک و متخصص این حرفه انجام دهند که این شیوه را می توان بهترین روش برای درمان کمر درد در نظر گرفت، زیرا از این طریق بیماران با استفاده از علم به روز دنیا و بهره بردن از فناوری های خاص، می توانند درمان کمر درد خود را بیابند.

دردهای عضلانی و تیزی

درد ناحیه کمر می تواند شامل دردهای عضلانی و تیزی باشد که یک بیمار احساس می کند. در خیلی موارد این درد ممکن است به پاها سرایت کرده و بیمار را درگیر مشکلات بیشتری کند.

در مواقعی این احتمال وجود دارد که افراد در مواقع حرکت کردن، درد را بیشتر احساس کنند و این درد تشدید شونده باشد.

در برخی موارد افرادی که دچار کمر درد می شوند، وقتی دراز می کشند، درد کمتری را در این ناحیه از بدن خود تجربه می کنند که این مورد از مشکلات درد کمر است که باید با روش مناسبی این کمر درد کاهش یابد.

اگر درد ناحیه کمر غیر قابل تحمل شود و بیمار درد را در بدن خود به خصوص در قسمت زانو نیز احساس کرده و به نوعی درد از کمر به زانو و پاها انتقال یابد، لازم است که به فیزیوتراپیست مراجعه شود.

احساس ضعف و بی حسی در افرادی که با درد شدیدی همراه هستند و در قسمت پاهایشان حالت سوزن سوزن شدن را تجربه می کنند، نیز از دلایل دیگر مراجعه به پزشک و درمان کمر درد است.

منظور از فیزیوتراپی چیست و این روش به چه دلایلی انجام می شود؟

بهتر این است که برای درمان هر بیماری و کاهش دادن درد، از طریق متخصص ناحیه مورد نظر کمک گرفت و بیماران با مراجعه به پزشک آگاه در این زمینه درمان بیماری خود را انجام دهند. لازم به ذکر است که برای کاهش دادن دردهای ناحیه کمر که به دلایل زیادی ایجاد می شوند، افراد می توانند از طریق فیزیوتراپیست اقدام کنند.

فیزیوتراپیست دارای مدرک دانشگاهی در زمینه تخصص خود می باشد و به افراد کمک می کند که دردهای ناحیه ستون فقرات را کمتر تجربه کرده و با آموزش های روش های صحیح انجام فعالیت ها، به این افراد مشاوره لازم را ارائه می دهند تا بیماران بعد از انجام دادن فیزیوتراپی به زندگی عادی خود برگردند و بتوانند فعالیت های روزمره خود را از سر گیرند.

منظور از فیزیوتراپی چیست و این روش به چه دلایلی انجام می شود؟
منظور از فیزیوتراپی چیست و این روش به چه دلایلی انجام می شود؟

از روش های مهمی که برای کاهش درد در ناحیه کمر در نظر گرفته می شود، مربوط به روش فیزیوتراپی است و بدون انجام دادن هر گونه جراحی این کار صورت می گیرد. بیمارانی که برای درمان کمر دردشان به فیزیوتراپیست مراجعه می کنند، با انجام این کار می توانند بعد از مدت کوتاهی، شاهد کاهش درد به صورت کلی باشند و به سلامتی خود دست یابند.

استفاده از دستگاه های مختلف

در فیزیوتراپی از دستگاه های مختلفی به کار می برند تا درمان بتواند به شکلی اصولی و سریع تر از همیشه برای بیماران انجام شود. فیزیوتراپی با دستگاه های پیشرفته دنیا صورت می گیرد و در این زمینه به بیمار کمک خواهند کرد تا از داشتن بدن سالم لذت ببرند.

نوعی از درمان که در آن تلاش می شود تا تمامی حرکات بیمار بهبود یابد و عملکرد مفاصل بهتر از قبل گردد، مربوط به انجام دادن فیزیوتراپی کمر است. در صورتی که فرد بیمار دردی را در ناحیه کمر خود برای مدت زمان زیادی تجربه می کند،

مسلما در نظر گرفتن روش مناسبی چون فیزیوتراپی به آسانی می تواند درد را در این افراد کاهش داده و بعد از اتمام جلسات اصلی فیزیوتراپی، بیمار قادر است که فعالیت های عادی زندگی خود را از سر بگیرد و به درمان دست یابد.

توجه داشته باشید

فیزیوتراپی را روش درمانی کاملا موثری می دانند که برای بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد که در ناحیه کمر خود و دیگر مفاصل، درد زیادی را تجربه می کنند.

در صورتی که فردی در ناحیه کمر خود درد شدیدی را تجربه کند، معمولا نمی تواند به راحتی خم شده یا از جای خود بلند شود، اما انجام دادن فیزیوتراپی به این افراد کمک می کند که راحت تر بتوانند فعالیت ها را از سر بگیرند و بعد از مدت کوتاهی درد ناحیه کمر به صورت کلی کاهش یابد.

فیزیوتراپی کمر باعث می شود که افراد از طریق این روش مناسب بتوانند در سبک زندگی خود تغییراتی را به وجود آورند تا آسیب دیدن ناحیه کمر در این افراد کمتر شود و دردهای این ناحیه بهبود یابد.

افرادی که مد نظر دارند تا خدمات مهم را برای فیزیوتراپی دریافت کرده و به زندگی سالم خود برگردند، نیاز است که در مرحله اول به یک متخصص فیزیوتراپ مراجعه کنند تا از طریق پزشک فیزیوتراپیست علت اصلی درد در ناحیه کمر را مشخص کرده و فیزیوتراپیست بتواند نواحی دردناک را در بدن تشخیص دهد.

توجه داشته باشید
توجه داشته باشید

در روش فیزیوتراپی با دستگاه، معمولا فیزیوتراپیست تلاش می کند، در ناحیه هایی از کمر بیماران که آسیب مشاهده می شود، اقدامات مهمی را انجام دهد.

در خیلی موارد فیزیوتراپیستی که برای بیمار خود روش فیزیوتراپی با دستگاه را در نظر می گیرد، بعد از مدت کوتاهی این بیماران در ناحیه کمر خود دیگر گرفتگی عضلاتی را احساس نمی کنند و بعد از جلسه های درمانی که برای بیمار انجام می شود، بهبود در ناحیه کمر به وجود می آید.

فیزیوتراپی کمر با استفاده از دستگاه مد نظر بیشتر متخصصان این عرصه است که از این طریق می توانند به صورت غیر تهاجمی درمان را برای بیماری خود انجام دهند.

فیزیوتراپیست برای درمان کامل کمر درد بیمار یا کاهش دادن دردهای این ناحیه از روش های خاصی به کار می برد. معمولا بیمارانی که دچار کمر درد می شوند، در دو مرحله به فیزیوتراپیست مراجعه می کنند، در مواقعی که این بیماری در مرحله حاد ایجاد شده باشد و همچنین در زمانی که درد بیمار در مرحله مزمن قرار دارد و نیاز به درمان در اسرع وقت است تا درمان با دستگاه های ویژه فیزیوتراپی صورت گیرد.

در روش فیزیوتراپی کمر با دستگاه از طریق یک روش درمانی که به شکلی فیزیکی می باشد، درمان انجام می گیرد و از این طریق پدهایی بر نقاط پوست کمر بیمار قرار داده می شود که از این طریق درمان بهتر ادامه می یابد و دستگاه عملکرد خود را بر ناحیه کمر به اجرا می گذارد.

امروزه فیزیوتراپیست برای درمان کمر درد بیمار روش های متفاوتی را امتحان می کند که تمامی این روش ها ثبت شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

در این مورد انجام دادن حرکات صحیح برای بیمار اهمیت دارد.

برای درمان کمر درد بیماران معمولا ارجاع به فیزیوتراپیست صورت می گیرد و در این مورد فیزیوتراپیست به بیمار کمک می کند تا با استفاده از دستگاه های مخصوص در فیزیوتراپی، درمان را ادامه دهد.

دلایل اصلی کمر درد در افراد به چه مواردی مربوط می شود و شایع ترین عللی که در افراد باعث کمر درد می شود، کدام موارد هستند؟

خیلی از متخصصین بر این باورند که علت اصلی کمر درد، مربوط به عملکرد استخوان های این ناحیه است و در صورتی که عملکرد ماهیچه ها و تاندون های قسمت کمر به ویژه در پایین کمر دچار اختلال شود، ممکن است، درد در این قسمت به شدت افزایش یابد و بیماران را درگیر مشکلاتی کند.

در برخی موارد مشکلاتی که در ناحیه ستون فقرات وجود دارد، باعث می شود که افراد مبتلا به کمر درد شده و ممکن است که در صورت رعایت نکردن موارد مهم برای حفظ سلامتی، این مشکلات حتی بر استخوان های ناحیه کمر تأثیر گذاشته و باعث آسیب رساندن به آن ها شود.

در صورتی که افراد دچار دیسک بین مهره ای شوند و در فرصت مناسب به پزشک مراجعه نکنند، ممکن است، به کمر درد مبتلا شوند و مشکلات زیادی برای آنها به وجود آید.

دلایل اصلی کمر درد در افراد به چه مواردی مربوط می شود و شایع ترین عللی که در افراد باعث کمر درد می شود، کدام موارد هستند؟
دلایل اصلی کمر درد در افراد به چه مواردی مربوط می شود و شایع ترین عللی که در افراد باعث کمر درد می شود، کدام موارد هستند؟

در اثر آسیبی که به رباط های اطراف ستون فقرات در افراد وارد می شود، ممکن است که کمر درد احساس شده و بیمار بعد از مدت کوتاهی درد شدیدی را در این ناحیه از بدن خود گزارش دهد.

ممکن است، در بیشتر موارد به دلیل فعالیت های اشتباه در بیمار، رباط های ناحیه ستون فقرات آسیب ببینند، البته ممکن است برای دیسک های مربوط به این رباط ها نیز مشکلاتی به وجود آید.

افرادی که فعالیت های ورزشی اشتباهی را به کار می برند و بدون آموزش در این زمینه فعالیت های خود را ادامه می دهند، در بیشتر موارد به رباط های ناحیه ستون فقرات و زانوی خود آسیب وارد می کنند و در صورت توجه نکردن به این مسأله ممکن است، با پارگی رباط یا دیسک در ناحیه کمر خود مواجه شوند.

انجام فعالیت ورزشی

انجام دادن هر فعالیت ورزشی باید از طریق کارشناسان این حرفه صورت گیرد تا افراد درگیر این مشکلات نشده و بتوانند با آرامش بیشتری زندگی خود را ادامه دهند.

دلیل دیگری که برای افراد مشکلات زیادی را به وجود می آورد و باعث کمر درد در آنها می شود، مربوط به افرادی است که برای یک مدت طولانی ناحیه کمر آنها دچار قوس می شود و این حالت قوس زیاد در این بیماران همچنان ادامه می یابد. در صورتی که بیماران در این زمینه دقت نداشته باشند، به کمر درد مبتلا شده و با آسیب های زیادی مواجه می گردند.

اگر اعصاب مربوطه به ناحیه کمر و نخاع در افراد نیز دچار آسیب شود، ممکن است که بیماران را درگیر مشکلات زیادی کند.

آسیب دیدن ماهیچه های ناحیه کمر

در صورتی که در افراد ماهیچه های ناحیه کمر و همچنین شکم آنها دچار آسیب شود، این امکان وجود دارد که این بیماران با کمر درد شدید مواجه گردند.

اگر در تورمورهای درون سینه اختلالی ایجاد شود، این امکان وجود دارد که افراد دردی را در پشت بدن خود احساس کنند و در صورت درمان نکردن این مورد، بیماران با کمر درد مواجه شده و درد در آنها افزایش یابد.

در مواردی که عضلات دچار خستگی شدید شده و این میزان از خستگی بتواند کشیدگی عضله را تحریک کند، ممکن است، افراد دچار کمر درد شوند و این بیماران اسپاسم عضلانی را تجربه کنند. اسپاسم های عضلانی در صورتی که بیمار نتواند علت اصلی آن را تشخیص دهد، با درد شدید ادامه می یابند و این افراد حتی در مواقعی که بنشینند یا بخواهند از جای خود بلند شوند، این درد تشدید خواهد شد.

علت دیگر کمر درد که در خیلی از افراد به وجود می آید و به عنوان یکی از شایع ترین دلایل کمر درد شناخته می شود، مربوط به سیاتیک است که منظور از این مشکل همان دردهای حادی می باشد که برای افراد پیش می آید و در یک اندام اختلال ایجاد می کند.

عفونت

علت دیگر کمر درد در افراد مربوط به عفونت هایی است که در اثر بیماری های مختلف ایجاد می شوند و افراد درد شدیدی را در ناحیه کمر خود تجربه می کنند، البته با درمان به موقع این عفونت ها ممکن است، کمر درد کاهش یابد.

در برخی موارد انجام دادن فعالیت های ورزشی برای افراد کمر درد شدیدی را ایجاد می کند و بیماران با مشکلات بیشتری مواجه می شوند. همان طور که اشاره شد، انجام دادن هر گونه فعالیت ورزشی باید بر اساس آموزش صحیح صورت گیرد تا ستون فقرات بیمار در معرض آسیب نباشد.

آسیب دیدن ناحیه ستون فقرات به علت بلند کردن اشیایی که به شیوه نادرست برداشته می شوند، نیز از دیگر عوامل مهم در ایجاد دیسک کمر است.

افرادی که دچار تنگی کانال نخاع هستند، نیز دچار کمر درد و مشکلات این چنینی می شوند.

علت دیگر کمر درد مربوط به فتق دیسک کمر است که این اختلال مراحل متفاوتی داشته و در هر مرحله درد کمر بیشتر می شود.

پوکی استخوان در افراد نیز ممکن است، باعث کمر درد شود و افراد بیشتری را درگیر کند.

شکستگی مهره ها نیز از علائم دیگر کمر درد است.

آیا سن مشخصی برای ایجاد کمر درد در افراد وجود دارد؟

کمر درد در افراد حس ناخوشایندی ایجاد می کند و معمولا این مشکل در این افراد دردناک و ناراحت کننده توصیف می شود که در بیشتر موارد افراد را از فعالیت های اصلی زندگی دور می کند. این بیماری در هر سن و سالی ممکن است، افراد را درگیر کند و مختص سنین جوانی یا بزرگسالی نیست، البته شیوع بیشتر این بیماری در بین بزرگسالانی است که در سنین ما بین 35 تا 55 سال هستند.

آیا سن مشخصی برای ایجاد کمر درد در افراد وجود دارد؟
آیا سن مشخصی برای ایجاد کمر درد در افراد وجود دارد؟

تشخیص کمر درد باید به چه صورتی انجام شود و پزشک برای این تشخیص چه اقداماتی در نظر می گیرد؟

در مواردی که افراد کمر درد شدیدی را تجربه می کنند و این درد برای چند روز ادامه دارد و این بیماران در ناحیه کمر خود علامت های دیگری که حاکی از درد شدید می باشد را احساس کنند، بهتر این است که افراد در اسرع وقت بتوانند به یک متخصص در این زمینه مراجعه کرده و درمان را ادامه دهند.

در مواردی که بیمار تحت معاینه قرار می گیرد، از بیمار مورد نظر سوالات مشخصی پرسیده می شود و اگر نیاز به انجام دادن معاینات مختلف فیزیکی باشد، این اقدام را برای بیمار در نظر می گیرند.

تشخیص کمر درد باید به چه صورتی انجام شود و پزشک برای این تشخیص چه اقداماتی در نظر می گیرد؟
تشخیص کمر درد باید به چه صورتی انجام شود و پزشک برای این تشخیص چه اقداماتی در نظر می گیرد؟

پزشک از طریق بررسی های لازمی که در نظر می گیرد و سوالات مهمی که از بیمار می پرسد، تلاش می کند تا علت اصلی کمر درد بیمار را مشخص کرده و با استفاده از دستگاه های مناسب برای فیزیوتراپی درمان را انجام دهد.

البته پزشک برای اطمینان از علت کمر درد فرد و تشخیص دادن درست این علائم، تلاش می کند که علاوه بر انجام معاینه فیزیکی که برای بیمار در نظر می گیرد، آزمایش های لازمی را در زمینه عکسبرداری چون انجام دادن سی تی اسکن مشخص کند تا از این طریق به تشخیص بهتری در مورد بیماری فرد دست یابد.

افرادی که دارای کمر درد شدید هستند، می توانند برای درمان این مشکل خود به فیزیوتراپ مراجعه کنند.

بیمارانی که از تنگی مجاری ناحیه نخاع خود اذیت می شوند، برای این مشکل باید به فیزیوتراپ مراجعه کنند.

وقتی درد در ناحیه کمر وجود دارد، اما علت خاصی برای این نوع درد وجود نداشته باشد نیز مراجعه کردن به فیزیوتراپیست متخصص اهمیت دارد.

درمان کمر درد به چه صورتی انجام می شود؟

روش های مختلفی برای درمان کمر درد وجود دارد که متأسفانه تمامی این روش ها، درمان کمر درد را برای بیماران ایجاد نمی کنند. افراد برای درمان کمر درد تنها باید از روش هایی به کار ببرند که متخصصان این زمینه معرفی می کنند، روش هایی که با انجام دادن تحقیقات مختلف، مشخص شده اند که برای درمان این بیماری مناسب هستند و پزشکان و متخصصان حیطه ستون فقرات این روش ها را تأیید می کنند.

درمان کمر درد به چه صورتی انجام می شود؟
درمان کمر درد به چه صورتی انجام می شود؟

در خیلی از موارد ممکن است، افراد روش های نادرستی را برای کاهش کمر درد خود در نظر بگیرند و با انجام این روش ها خود را در معرض خطرات بیشتر قرار دهند. آسیب دیدن ستون فقرات و رباط ها، مشکلات زیادی را ایجاد می کند و به کارگیری هر گونه روش اشتباه این آسیب را تشدید خواهد کرد.

درمان کمر درد به چه صورتی انجام می شود؟
درمان کمر درد به چه صورتی انجام می شود؟

یکی از روش های مناسب برای درمان کمر درد که مورد توجه می باشد و متخصصان و پزشکان حوزه بیماری های ستون فقرات و … به این روش اهمیت زیادی می دهند، مربوط به انجام دادن فیزیوتراپی با دستگاه است که در حال حاضر به عنوان یک سبک مهم و اساسی شناخته می شود و افرادی که از دستگاه برای درمان خود استفاده می کنند، درمان بیماری های ناحیه کمر خود را زودتر مشاهده خواهند کرد.

روش انجام دادن فیزیوتراپی کمر با دستگاه الکتروتراپی به چه صورت است؟

در دستگاه الکتروتراپی که در حوزه فیزیوتراپی به کار برده می شود، با استفاده از پالس های الکتریکی در ناحیه کمر تلاش می شود که فعالیت بیماران افزایش یابد و از این طریق گردش خون در ناحیه کمر افزایش می یابد و با این اقدام ماهیچه ها بیشتر از حد تحریک می شوند.

دستگاه الکتروتراپی می تواند سبب زیاد کردن اندروفین کافی در این ناحیه از بدن شود که این تأثیر دستگاه می تواند درد را در بیماران کاهش داده و توانبخشی عضلات را افزایش دهد.

الکتروتراپی از درمان های مهم و کاربردی در زمینه فیزیوتراپی است که از طریق پوست بدن به ناحیه عصب های مورد نظر انرژی منتقل می شود و تحریک الکتریکی صورت می گیرد.

انتقال جریان الکتریکی به عصب های ناحیه کمر

در این روش مورد نظر از طریق دستگاه الکتروتراپی جریان الکتریکی مورد نظر، به عصب های ناحیه کمر انتقال داده می شود تا این عصب ها را تحریک کرده و با این اقدام دستگاه الکتروتراپی می تواند ترشح اندروفین و همچنین هورمون ضد درد را افزایش دهد.

روش الکتروتراپی و استفاده از دستگاه را در روش فیزیوتراپی یک روش ایمن می دانند که اصلا زیانی را برای بیمار و پوست بیمار ایجاد نمی کند و به همین دلیل این روش را می توان برای یک مدت طولانی و بدون بازه زمانی خاصی در ارتباط با دردهایی که بیمار در ناحیه کمر و دیگر عضلات خود احساس می کند، به کار برد و از این طریق درد کم تر شود.

با این اقدام بیماران در مدت زمان کوتاهی متوجه کاهش درد خود می شوند، اما این کم شدن درد فقط در طول درمان نمی باشد و حتی در مدتی که بیمار از این روش استفاده نکند، اما نکات مهم را برای حفظ سلامتی خود انجام دهد، تأثیر این دستگاه بر بدن می ماند.

افراد خیلی کمی هستند که نسبت به پد مربوط به الکترود دستگاه الکتروتراپی حساسیت نشان دهند و در صورت ایجاد حساسیت با مشورت با پزشک، می توان این میزان از حساس بودن را کاهش داد.

کاربردهای دستگاه الکتروتراپی در فیزیوتراپی کدام موارد هستند و استفاده از دستگاه به چه صورتی است؟

با استفاده از دستگاه الکتروتراپی می توان بهبود درد در ناحیه کمر را به صورت سطحی و کلی بهبود داد.

این روش می تواند بافت های ناحیه کمر را کشش دهد و بیمار این قابلیت را بیابد که فعالیت ها را از سر بگیرد. این روش کمک می کند که افراد در حین انجام دادن حرکات مختلف کششی، دردی را تجربه نکرده و درمان از طریق دستگاه الکتروتراپی برای آنها انجام شود.

استفاده از این دستگاه در مواقعی که درد بیمار در شدت پایینی قرار دارد، به آسانی به بیمار کمک می کند که دردی را تجربه نکرده و استخوان های ناحیه ستون فقرات و کمر بهبود یابند.

کاربردهای دستگاه الکتروتراپی در فیزیوتراپی کدام موارد هستند و استفاده از دستگاه به چه صورتی است؟
کاربردهای دستگاه الکتروتراپی در فیزیوتراپی کدام موارد هستند و استفاده از دستگاه به چه صورتی است؟

استفاده از دستگاه کمک می کند که امواج خاصی به بدن وارد شود که در بافت های بدن عکس العمل خاص و متفاوتی را نشان می دهد.

روش الکتروتراپی می تواند ورم و التهاب های ناحیه کمر را کاهش دهد.

با استفاده از دستگاه الکتروتراپی می توان در صورتی که بیماران دردی را در ناحیه کمر خود به دلیل آسیب عضله این ناحیه تجربه می کند، کاهش داد.

در مواردی که بعد از جراحی های مختلف بیماران درد حادی را در ناحیه کمر احساس می کنند، با استفاده از الکتروتراپی می توان درمان را انجام داد.

روش الکتروتراپی و استفاده از دستگاه به این صورت عمل می کند که در ناحیه ای که بیمار درد را تجربه می کند، الکترودهای خاصی قرار داده می شود و از این طریق ضربه های کوچک الکتریکی به عصب منتقل می کنند و این ضربات از طریق پوست انتقال داده می شوند.

پالس های ارائه شده از این دستگاه به راحتی می تواند پایانه های عصبی که در ناحیه کمر، درد را ایجاد می کند، مسدود کرده و سیگنال های این ناحیه را به مغز انتقال نمی دهد و در رسیدن این سیگنال ها به مغز مشکل به وجود می آورد.

در مواقعی که سیگنالی از ناحیه درد به مغز فرد بیمار ارسال نشود، بیمار به هیچ عنوان دردی را تجربه و احساس نمی کند. در این مورد می توان اضافه کرد که فیزیوتراپیست تلاش می کند تا پدهای الکترود را در محلی که بیشتر درد می کند، قرار دهد،

سپس از این طریق، پالس های الکتریکی منتشر شده در این دستگاه به طرف مغز انتقال داده می شوند تا تولید اندروفین افزایش یابد و تحریک کردن سیستم عصبی مرکزی را انجام دهد تا با این اقدام، تولید اندروفین راحت تر صورت گیرد.

مزیت های انجام دادن فیزیوتراپی کمر با دستگاه به چه مواردی مربوط می شود؟

همه افراد از خدمات مربوط به فیزیوتراپی با دستگاه در کلینیک های ویژه فیزیوتراپی می توانند بهره ببرند و مشکلی در ارتباط با سن افراد نیست.

با انجام دادن این نوع اقدامات مهم برای بیماران، آنها می توانند همانند گذشته سلامتی خود را به دست آورند و زندگی سالمی را بدون کمر درد و تجربه دردهای عضلانی تجربه کنند.

این روش به مرور و با انجام دادن جلسات فیزیوتراپی، به بیمار کمک می کند که درد را کمتر احساس کرده و ماهیچه های ناحیه کمر در این بیماران قوی تر خواهند شد، البته هر گونه اسپاسم در ناحیه کمر نیز از طریق این روش از بین می رود.

مزیت دیگر روش فیزیوتراپی کمر با دستگاه مربوط به کاهش کامل درد در ناحیه کمر بعد از انجام دادن فیزیوتراپی با دستگاه است، به عبارت دیگر در صورتی که بیمار از وضعیت سلامتی خود مراقبت کند و بعد از فیزیوتراپی روش های صحیحی را برای فعالیت های خود در نظر بگیرد، مسلما کمر درد برای بیماران ایجاد نمی شود و مشکلات این چنینی بیمار را درگیر نخواهند کرد.

مزیت های انجام دادن فیزیوتراپی کمر با دستگاه به چه مواردی مربوط می شود؟
مزیت های انجام دادن فیزیوتراپی کمر با دستگاه به چه مواردی مربوط می شود؟

مزیت دیگری که بعد از دریافت فیزیوتراپی با دستگاه برای بیماران ایجاد می شود، مربوط به افزایش دادن توانایی های جسمی بیماران است، روش فیزیوتراپی با دستگاه هیچ نوع مشکلی را برای بیمار ایجاد نمی کند و عوارضی ندارد، بلکه این روش به بیمار کمک می کند که توانایی جسمی را افزایش داده و زندگی پر از آرامشی داشته باشد.

افزایش توان حرکتی

بیماران می توانند توانایی حرکتی خود را افزایش داده و از مشکلاتی که باعث می شود، حرکات بیماران کاهش یابد جلوگیری می کند.

این روش نیازی به انجام دادن عمل های جراحی ندارد و بیماران تنها از طریق روش فیزیوتراپی با دستگاه قادر هستند که سلامتی خود را در ناحیه کمر به دست آورده و به نتیجه مناسب برسند.

بیشتر پزشکان باور دارند که انجام عمل های جراحی برای درمان دردهای ناحیه کمر باید به عنوان آخرین روش در نظر گرفته شوند و تا زمانی که روش های مناسب دیگری همانند فیزیوتراپی وجود دارد، نباید از عمل جراحی استفاده کرد.

در فیزیوتراپی معمولا روشی استفاده می شود که تأثیر مهم بودن این روش بر اساس تحقیقات و آزمایش های مختلف به اثبات رسیده باشد و بیماران می توانند با اطمینان از موثر بودن این شیوه از فیزیوتراپی بهره ببرند.

افزایش توان حرکتی
افزایش توان حرکتی

فیزیوتراپیست به بیمار خود در کنار انجام کار با دستگاه فیزیوتراپی معمولا حرکات مخصوصی را آموزش می دهد و عادات صحیحی که می توانند باعث تسکین یافتن بیمار شود را در نظر می گیرند تا بعد از فیزیوتراپی کمر با دستگاه، دردهای این ناحیه برای همیشه کاهش یابد و بیماران بتوانند به آرامش دست یابند.

همان طور که اشاره شد دلیل عمده ای که برای دردهای ناحیه کمر در افراد وجود دارد، مربوط به شیوه های اشتباهی می باشد که افراد برای نشستن و بلند شدن خود به کار می برند و با آموزش دادن صحیح به بیماران می توان این آسیب ها را محدود کرده تا بیماران دردی را تجربه نکنند، .

فیزیوتراپی راه درمان موثر

فیزیوتراپی را یک روش درمانی کاملا مفید و موثر می دانند که با این اقدام می توان بیماری های جسمی زیادی را از جمله کمر درد درمان کرد.

فیزیوتراپی را یکی از رشته های مهم پزشکی می دانند که در این سبک به افراد کمک خواهند کرد که بتوانند سلامت بهتر استخوان ها و دیگر عضلات خود را در مدت زمان محدودی به دست آورند و کارآیی اعضاء بدن را این روش به میزان زیادی افزایش می دهد تا با این کار، درد در ناحیه ستون فقرات و عضلات کاهش یابد.

فیزیوتراپی با استفاده از روش های فعال و روش های غیر فعالی که در درمان بیماری های این حوزه وجود دارد، تلاش می کند، درمان را انجام دهد.

مزیت بالایی که الکتروتراپی و استفاده از دستگاه در روش فیزیوتراپی دارد، تسکین دادن درد در این روش از طریق مکانیسم های طبیعی می باشد که در بدن وجود دارد و به دلیل این ویژگی متمایز و تأثیر گذاشتن از طریق مکانیسم های طبیعی بدن، این روش عوارضی خیلی کمی دارد.

فیزیوتراپی راه درمان موثر
فیزیوتراپی راه درمان موثر

علت مهمی که برای به کار بردن روش الکتروتراپی وجود دارد، مربوط به کم کردن دردهای مزمن و تسکین دادن این دردها می باشد که از مواد شیمیایی برای درمان به کار برده نمی شود و نیازی به داروهای خاصی برای درمان کمر درد بیماران نیست، تنها با استفاده از دستگاه مخصوص در فیزیوتراپی و آموزش دادن حرکات صحیح، بیماران به درمان مورد نظر دست می یابند.

این روش اصلا عوارض جانبی ندارد و دردهای مزمن و حاد بیمار بدون هیچ عوارضی تسکین می یابد.

نکته

دستگاه الکتروتراپی می تواند فرکانس مورد نظر برای انجام فیزیوتراپی را در یک دامنه کاملا مشخص در نظر گرفته و تنظیم این میزان از فرکانس امکانپذیر است.

تنظیم کردن دستگاه الکتروتراپی را فیزیوتراپ با استفاده از واکنش فیزیولوژیک بدنی که هر فردی دارد، تعیین می کند و در این مورد از طریق دستگاه الکتروتراپی تنظیمات لازم صورت می گیرد، البته فیزیوتراپیست به واکنش فرد نسبت به تحریک های عصبی نیز توجه دارد.

استفاده از این دستگاه به بیمار کمک می کند که نیازی به خوردن داروها یا به کار بردن پمادهای مختلف برای تسکین دادن درد ناحیه کمر نباشد، زیرا در این روش مدیریت درد بهتر صورت می گیرد.

یکی از این مزیت ها مربوط به کاهش دادن درد در بیماران است که از این طریق التهاب در بیماران کم تر می شود و معمولا این روش عوارض جانبی خیلی کمی دارد.

نکته
نکته

فیزیوتراپی با دستگاه به بیماران کمک خواهد کرد که تا یک مدت زیاد دردی را مجددا تجربه نکنند، و به نتیجه برسند.

در مواردی که بیماران در شرایط دیسک کمر قرار بگیرند و از فیزیوتراپی استفاده کنند، می توانند دردهای حاد و مزمنی که دارند را کاهش دهند.

با انجام دادن فیزیوتراپی با دستگاه، درد و التهاب کم می شود و بهبودی بیمار سریع تر انجام می گیرد.

مزیت دیگر فیزیوتراپی با دستگاه این است که درمان سریع انجام می شود.

فیزیوتراپی با دستگاه می تواند حس خوشایند و خوبی را به بیمار منتقل کند و بیمار در شرایط مناسبی قرار بگیرد.

موارد مهم قبل از انجام دادن فیزیوتراپی کمر با دستگاه کدام موارد هستند؟

افرادی که از طریق مشورت با متخصص و فیزیوتراپیست ترجیح می دهند که از روش فیزیوتراپی کمر برای درمان بیماری خود استفاده کنند، نیاز است که اقدامات مهمی را قبل از انجام این روش در نظر بگیرند.

یکی از این موارد مربوط به بررسی کردن سوابق بیماری های فرد مراجعه کننده است و باید بیماران به پزشک مورد نظر اطلاع دهند تا در این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیار پزشک قرار بگیرد و در صورتی که فرد مشکلات حادی داشته باشد، باید فیزیوتراپی با احتیاط انجام پذیرد.

بیماران لازم است، در ارتباط با نقاطی از کمر خود که درد بیشتری را تجربه می کنند، با پزشک مشورت کرده و قبل از انجام دادن فیزیوتراپی با دستگاه توسط متخصص، این مسأله را به پزشک خود اطلاع دهند تا متخصص در جریان حاد یا مزمن بودن درد کمر قرار بگیرد و از این طریق بتواند به کاهش درد در افراد کمک کند.

موارد مهم قبل از انجام دادن فیزیوتراپی کمر با دستگاه کدام موارد هستند؟
موارد مهم قبل از انجام دادن فیزیوتراپی کمر با دستگاه کدام موارد هستند؟

در صورتی که بیمار داروهای خاصی را استفاده می کند و پزشک فیزیوتراپیست در این زمینه اطلاع ندارد، بهتر این است که قبل از انجام دادن فیزیوتراپی کمر، بیماران در ارتباط با این نوع داروها به پزشک خود توضیحات لازم ارائه دهند تا فیزیوتراپیست در جریان این نوع داروها قرار بگیرد.

فیزیوتراپیست برای کمک به بیماران تلاش می کند که آسیب های ناحیه مفاصل و ماهیچه ها را بررسی کرده و با توجه به آسیبی که به بیمار وارد می شود، درمان را با دستگاه های مخصوص برای فیزیوتراپی انجام دهد، به عبارت دیگر در بیمارانی که آسیب های زیادی در ناحیه مفاصل خود دارند، ممکن است که فیزیوتراپیست برای درمان این مشکلات، اقدامات مهمی را در نظر بگیرد و توجه به این مورد اهمیت دارد.

نتایج حاصل از فیزیوتراپی کمر با دستگاه در چه زمانی مشخص می شود و آیا تعداد جلسات مشخصی برای انجام روش فیزیوتراپی کمر با دستگاه وجود دارد؟

نتیجه ای که از روش فیزیوتراپی با دستگاه برای درمان کمر درد صورت می گیرد، در بیشتر موارد موفقیت آمیز است و با توجه به شدت کمر درد این امکان وجود دارد که نتیجه در یک بیمار دیرتر از فرد دیگری حاصل شود و دقت به میزان درد در بیمار از مواردی است که فیزیوتراپیست در نظر دارد تا از این طریق بتواند درمان بهتری را برای بیمار انجام دهد.

در نتیجه در درمان از روش فیزیوتراپی کمر با دستگاه یکی از عواملی که خیلی اهمیت دارد، مربوط به مقاومت پوست بیمار است که در برخی پوست ها بدن بیمار مقاومت بالاتری نسبت به درمان دارد و نیاز است که درمان در زمان بیشتری ادامه یابد تا نتیجه مناسب حاصل شود.

مکانیسمی که بدن برای کنترل کردن درد به ویژه در ناحیه کمر دارد، نیز بر نتیجه درمان کمر درد با دستگاه تأثیر زیادی می گذارد و از این طریق نتیجه ای که به دست می آید به شکلی مطلوب است.

نتایج حاصل از فیزیوتراپی کمر با دستگاه در چه زمانی مشخص می شود و آیا تعداد جلسات مشخصی برای انجام روش فیزیوتراپی کمر با دستگاه وجود دارد؟
نتایج حاصل از فیزیوتراپی کمر با دستگاه در چه زمانی مشخص می شود و آیا تعداد جلسات مشخصی برای انجام روش فیزیوتراپی کمر با دستگاه وجود دارد؟

با توجه به مزمن بودن درد یا حاد بودن کمر درد بیمار، دریافت نتیجه متفاوت است. در برخی موارد احتمال دارد که افراد در چند روز اولیه نتوانند نتایج الکتروتراپی را به راحتی مشاهده کنند، اما پس از چند روز این نتیجه مشخص می گردد و به بهترین شکل این درمان ادامه می یابد.

دریافت نتیجه در روش الکتروتراپی در هر فردی متفاوت است و دردی که افراد بیمار در ناحیه عصب خود تجربه می کنند، گوناگون می باشد.

درد در بیشتر بیماران در چند روز اول به شدت کاهش می یابد و بیمار دردی را تجربه نمی کند. در بعضی از بیماران نیز کاهش درد در مدت زمان محدودی احساس می شود. بیمار در همان روز اول کاهش درد محسوسی را گزارش می دهد.

نوع درد بیمار

نوع درد بیمار در ناحیه کمر نیز از موارد مهم دیگر در زمینه دریافت نتایج از روش فیزیوتراپی با دستگاه می باشد و در برخی موارد نیاز به انجام دادن طول درمان طولانی تری است تا بیمار به نتیجه مناسب دست یابد.

اینکه مکانیسم طبیعی که برای کنترل کردن درد در یک بیمار وجود دارد، به چه صورت می باشد، نیز در زمینه دریافت نتیجه تأثیر می گذارد و نتیجه درمان در صورتی که بدن بیمار بهتر واکنش دهد، سریع تر نمایان می شود.

در خیلی از موارد بیماران زیادی هستند که در یک مدت کوتاه قادر هستند که نتیجه مناسب را از درمانشان دریافت کنند و درد ناحیه کمر در این افراد کاهش می یابد و البته این مسأله به دلیل مراقبت های لازم بیمار از وضعیت سلامتی خود و مکانیسم بدن این بیماران است.

کاهش درد با دستگاه

فیزیوتراپیست با به کار بردن فیزیوتراپی با دستگاه برای بیماران خود می تواند درد را کاهش دهد.

در روش الکتروتراپی یا همان استفاده از دستگاه برای فیزیوتراپی، از یک جریان الکتریکی مناسب برای بیمار به کار می برند و این جریان به راحتی می تواند ماهیچه ها را تحریک کند.

در این جریان الکتریکی که معمولا به پوست بدن بیمار به ویژه ناحیه تحت درمان با دستگاه اعمال می شود، استخوان ها و ستون فقرات بیمار تحریک شده و نتیحه مناسبی دریافت می شود. با استفاده از این الکترودها در روش الکتروتراپی تلاش می شود که با کمک تحریک عضلات به میزان لازم، عملکرد خاصی را نشان دهند تا از این طریق بافت مورد نظر تقویت گردد.

در روش الکتروتراپی مفاصل آسیب دیده تحت درمان قرار می گیرند و موثر بودن این روش تعیین می شود. اقدامی که با استفاده از الکتروتراپی انجام می شود، مربوط به مسدود کردن پیام های درد و مسیرهای مهمی است که پیام ها را به طرف مغز انتقال می دهند و با این اقدام باعث کاهش یافتن درد می شوند.

تنس

استفاده از الکتروتراپی در روش درمانی برای فیزیوتراپی، شامل موارد گوناگونی می باشد، اما معروف ترین این روش ها تنس نام دارد که به معنی تحریک کردن الکتریکی ناحیه عصب از راه پوست در ناحیه مورد نظر است.

برای کم کردن درد در ناحیه کمر، فیزیوتراپیست می تواند با توجه به شرایط بیمار از دستگاه خاصی استفاده کند و در این مورد پزشک است که تعیین خواهد کرد، کدام روش می تواند نتیجه بهتری را برای بیمار مورد نظر ایجاد کند.

خیلی از بیماران این سوال را مطرح می کنند که برای انجام دادن فیزیوتراپی با دستگاه به چند جلسه نیاز می باشد تا نتیجه مناسب دریافت شود. در حقیقت باید گفت که در این مورد تعداد جلسات مشخصی وجود ندارد و این فیزیوتراپیست است که با توجه به ارزیابی اولیه ای که از وضعیت جسمانی و شدت درد بیمار در نظر می گیرد، ترجیح می دهد که تعداد جلسات مناسبی را مشخص کند تا بیمار با این میزان از جلسات بتواند سلامت کلی خود را به دست آورد.

با توجه به مزمن یا حاد بودن درد در ناحیه کمر، این امکان وجود دارد که تعداد جلساتی که برای استفاده از الکتروتراپی در بیماران در نظر گرفته می شود، مدت زمانی بیشتری باشد و نیاز به رفتن به کلینیک ها و استفاده از الکتروتراپی باشد.

نکات مهم و قابل توجه در زمینه فیزیوتراپی کمر با دستگاه شامل چه مواردی می شود؟

افرادی که چندین روز در ناحیه کمر خود درد شدیدی را تجربه می کنند، بهتر این است که هر چه زودتر برای درمان دیسک کمر خود به فیزیوتراپیست مراجعه کرده تا نتیجه را زودتر دریافت کنند.

در مواردی که بیمار در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کند، احتمال بهبود یافتن بیمار بیشتر است.

فیزیوتراپی با دستگاه در صورتی نتیجه می دهد که علائم بیماری بهتر شناخته شوند تا در تایم کوتاهی این روش بتواند نتیجه بخش باشد.

در ناحیه ای از کمر که قرار است، از الکتروتراپی به کار برده شود، لازم است که در صورتی که بیمار در این قسمت از پوست خود، از یک لوسیون و… استفاده کرده است، اول این کرم را شسته و سپس الکتروتراپی را انجام دهد.

اگر پوستی دچار التهاب شدید می باشد، یا در ناحیه کمر بیمار زخمی به وجود آمده است، بهتر این است که از دستگاه الکتروتراپی تا بهبود کامل زخم بیمار استفاده نشود.

بیمارانی که دچار حساسیت و ناراحتی هایی در ناحیه پوست خود هستند، لازم است که قبل از انجام دادن الکتروتراپی، این حساسیت را به پزشک اطلاع دهند.

نکات مهم و قابل توجه در زمینه فیزیوتراپی کمر با دستگاه شامل چه مواردی می شود؟
نکات مهم و قابل توجه در زمینه فیزیوتراپی کمر با دستگاه شامل چه مواردی می شود؟

آیا استفاده از دستگاه الکتروتراپی در حوزه فیزیوتراپی کمر، برای بیمار دردی به هماره دارد و آیا این روش برای بیماران ضرری ایجاد می کند؟

خوشبختانه با تأییدات مختلف مشخص شده است که استفاده الکتروتراپی برای بیماران ضرری به همراه ندارد و سازمان غذا و دارو مفید بودن این دستگاه را به اثبات رسانیده است. روش الکتروتراپی برای بیمار دردی به همراه ندارد و خطر ایجاد درد نزدیک به صفر درصد است و بیماران اصلا دردی که غیر قابل تحمل باشد را احساس نمی کنند.

آیا استفاده از دستگاه الکتروتراپی در حوزه فیزیوتراپی کمر، برای بیمار دردی به هماره دارد و آیا این روش برای بیماران ضرری ایجاد می کند؟
آیا استفاده از دستگاه الکتروتراپی در حوزه فیزیوتراپی کمر، برای بیمار دردی به هماره دارد و آیا این روش برای بیماران ضرری ایجاد می کند؟

البته این امکان وجود دارد که بیماران در حین درمان، احساس گز گز شدن را درک و تجربه کنند.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.