فیزیوتراپی شکستگی آرنج
فهرست مطالب

در این مقاله به بررسی موضوع فیزیوتراپی شکستگی آرنج می پردازیم.

شکستگی و آسیب های نظیر آن برای همه اندام های بدن ممکن است اتفاق بیفتد. در این حالت احتمالا به اولین چیزی که فکر می کنید، نرمش های پس از بازکردن گچ آرنج دست است.

اما لازم است بدانید، فیزیوتراپی تخصصی دست و شکستگی مچ دست و درمان آن یک فرایند بسیار تخصصی است.

در رفتار ها و کارهای روزمره ما، عواملی وجود دارد که به راحتی می تواند باعث وارد شدن صدمات جدی به ما شود.

از تصادفات رانندگی یا آسیب های ورزشی گرفته تا یک زمین خوردن ساده در مسیر محل کار.

چیزی که اهمیت دارد، نحوه مراقبت و برخورد ما با این آسیب ها است. معمولا یکی از اندام هایی که بیشتر از سایرین با این مشکلات سر و کار دارد، آرنج  است.

با توجه به موقعیت آن در بدن، اکثرا در معرض برخورد با زمین در هنگام سقوط قرار می گیرد. این باعث می شود که مردم شکستگی آرنج را به دفعات تجربه نمایند. این معمولا مسئله نگران کننده ای نیست.

البته اگر نحوه برخورد با آن را بدانیم. در این راستا می توانید با دکتر معینی در ارتباط باشید. در این مبحث، دکتر معینی به عنوان بهترین فیزیوتراپیست، اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار داده است.

ویدئو فیزیوتراپی شکستگی آرنج

ما در مقاله فیزیوتراپی شکستگی آرنج در رابطه با این موضوع حرف خواهیم زد و سعی می کنیم که در بخش های متنوعی، شما را با دلایل شکستگی، درمان ها و فیزیوتراپی و اهمیت آن برای آرنج آشنا کنیم. بنابراین دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

نشانه های شکستگی آرنج

علل شکستگی آرنج

شکستگی آرنج چگونه تشخیص داده می شود؟

درمان آرنج آسیب دیده

فیزیوتراپی شکستگی آرنج

تست ها و آزمایش های تشخیصی شکستگی آرنج

معاینه اشعه ایکس و ام آر آی

مراقبت از آرنج شکسته در منزل

درمان ارتوپدی شکستگی آرنج

درمان دارویی شکستگی آرنج

درمان شکستگی آرنج با جراحی

درمان های دیگر برای شکستگی آرنج

سایر اقدامات برای مراقبت از شکستگی آرنج

مشکلات احتمالی بعد از شکستگی آرنج در صورت عدم مراقبت

فیزیوتراپی شکستگی آرنج در منزل

فواید فیزیوتراپی شکستگی آرنج در منزل

جمع بندی

 

نشانه های شکستگی آرنج

نشانه های شکستگی آرنج
نشانه های شکستگی آرنج

علائم رایج شکستگی آرنج عبارتند از:

درد آرنج، بالای بازو، ساعد

تورم در اطراف آرنج

کبودی و تغییر رنگ در اطراف آرنج

از دست دادن حرکت در اطراف آرنج و ساعد

تغییر شکل بافت نزدیک آرنج یا بازوها (مانند توده ها)

اگر مشکوک به شکستگی آرنج هستید، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. عدم درمان فوری شکستگی ها می تواند منجر به آسیب دیدگی بازو و دست و از دست دادن دائمی عملکرد شود. می توانید از دکتر معینی مشاوره بگیرید.

پیشنهاد می کنیم از مقاله مدت زمان فیزیوتراپی دست دیدن کنید.

علل شکستگی آرنج

علل شکستگی آرنج
علل شکستگی آرنج

آرنج مفصلی است که از اتصال استخوان بازو (هومروس) و استخوان های ساعد (رادیوس و اولنا) ایجاد می شود. انتهای استخوان اولنا تاج اولنار نامیده می شود و استخوانی است که وقتی آرنج خود را روی سطح قرار می دهید، احساس می کنید. استخوان های آرنج توسط رباط های داخلی و جانبی بازو در کنار هم نگه داشته می شوند.

یکی از شایع ترین علل شکستگی آرنج، ضربه به بازو و نزدیک آرنج است. این می تواند پس از افتادن آرنج یا بازوی باز، تصادف رانندگی یا آسیب ورزشی رخ دهد. آسیب‌ ها معمولا ناگهانی هستند و می ‌توانند باعث شکستگی سر رادیال، انتهای تحتانی استخوان بازو یا زائده شریان کرونر شوند.

شکستگی های مرتبط با جابجایی بسیار دردناک هستند و باعث درد و سفتی طولانی مدت می شوند. علاوه بر این، برخی افراد پس از این آسیب ها دچار استخوان سازی و نقص مفصل می شوند.

شکستگی آرنج چگونه تشخیص داده می شود؟

شکستگی آرنج چگونه تشخیص داده می شود؟
شکستگی آرنج چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص این عارضه نیاز به عکسبرداری با اشعه ایکس است. محل استخوان با تصویر مشخص می شود و به پزشک کمک می کند تا بهترین راه را برای ترمیم شکستگی انتخاب کند.

نوعی تصویر به نام سی تی اسکن ممکن است بتواند با گرفتن یک تصویر مقطعی کامل از ضایعه، تصویر بهتری ارائه دهد. همچنین می توانید به جای سی تی اسکن از اشعه ایکس (رادیوگرافی) استفاده کنید.

درمان آرنج آسیب دیده

درمان آرنج آسیب دیده
درمان آرنج آسیب دیده

پس از تشخیص شکستگی آرنج، پزشک آن را ترمیم می کند. در این فرآیند، استخوان ‌های آرنج در موقعیت صحیح قرار می‌ گیرند تا حداکثر بهبودی حاصل شود. شکستگی های آرنج را می توان به صورت دستی نیز ترمیم کرد.

با این حال اگر آسیب شدید باشد؛ پزشکان، جراحی باز و قرار دادن فیکساتور داخلی را توصیه می کنند. این نوع درمان شامل ایجاد یک برش برای اصلاح استخوان و استفاده از پیچ، صفحه و سیم برای حفظ استخوان در جای خود است.

پس از ترمیم شکستگی آرنج، ممکن است برای مدتی نیاز به استفاده از بریس یا اسلینگ داشته باشید و همچنین ممکن است از گچ استفاده کنید. این باعث سفتی شدید و عدم حرکت می شود. مراجعه به دکتر معینی به عنوان بهترین فیزیوتراپیست، یکی دیگر الزامات است.

فیزیوتراپی شکستگی آرنج

فیزیوتراپی شکستگی آرنج
فیزیوتراپی شکستگی آرنج

یکی از بزرگترین مشکلات بعد از شکستگی آرنج، سفتی است که دامنه حرکت را محدود می کند. این سفتی می تواند برای مدت طولانی پس از بهبود شکستگی ادامه یابد.

بنابراین پزشک، فیزیوتراپی را برای انجام اولین حرکت آرنج در اسرع وقت پس از آسیب تجویز می کند. فیزیوتراپیست به افراد کمک می کند تا استفاده عادی از آرنج و بازوهای خود را به دست آورند.

فیزیوتراپی از روش ‌ها و راه های مختلفی برای کمک به فرد کمک می ‌کند تا به سرعت به فعالیت عادی خود بازگردد.

لازمه بهره مندی از خدمات گسترده فیزیوتراپی این است که به یک متخصصی مراجعه کنید که بتواند با تشخیص درست، مشکل شما، حرکات و فیزیوتراپی مخصوص و مفیدی را برای شما توصیه کند.

اگر این کار به اشتباه و توسط افراد بی تجربه یا بی دانش صورت بگیرد، می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای شما در پی داشته باشد. لذا توصیه می کنیم که در انتخاب مرکز فیزیوتراپی و متخصص فیزیوتراپ خود نهایت دقت را داشته باشید.

یکی از بهترین فیزیوتراپ های کشور که می تواند مسئولیت این کار را به طور کامل به عهده بگیرد و با دانش و مهارت و تجربه خود به بهبودی شما کمک کند، دکتر معینی می باشد. دکتر معینی یکی از فیزیوتراپیست های نامدار ایران در زمینه کاری خود به حساب می آیند.

برخی از کمبودهای درمان شده با فیزیوتراپی عبارتند از:

دامنه حرکتی آرنج

یکی از اهداف اصلی فیزیوتراپی پس از شکستگی آرنج، بازگرداندن دامنه حرکتی طبیعی آرنج است. آرنج مفصل پیچیده ای است که به بازو اجازه خم شدن و چرخش می دهد.

بازگرداندن دامنه کامل حرکت آرنج و ساعد، مهمترین بخش برای دستیابی به فعالیت طبیعی بازو است. به عنوان یک قاعده کلی، تغییر سریع به فیزیوتراپی برای دستیابی به دامنه حرکتی نه تنها نتایج خوبی به همراه داشته، بلکه نتایج سریع ‌تری نیز دارد.

اگر دامنه حرکتی فرد به میزان قابل توجهی کاهش یابد، ممکن است فیزیوتراپ از آتل متحرک استفاده کند. این اسپرینت در طول روز برای کشش ملایم مفاصل آرنج و بهبود دامنه حرکتی استفاده می شود. اسپرینت همچنین می تواند خم شدن آرنج (خم شدن) و اکستنشن (صاف کردن) را بهبود بخشد.

تمرینات قدرتی فیزیوتراپی

درد و تورم ناشی از شکستگی آرنج در استفاده از بازو اختلال ایجاد می کند. همچنین ممکن است لازم باشد که بازوهای خود را از آرنج تا مچ دست محکم کنید که این استفاده از دستان، شما را محدود می کند.

هنگامی که از جراحی برای درمان شکستگی استفاده می شود، بهبود بافت اطراف برش جراحی به زمان نیاز دارد. در این دوره، قدرت عضلانی اطراف آرنج، شانه ها، مچ دست و دست ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

فیزیوتراپیست ها می توانند تمرینات تقویتی شانه، آرنج، مچ دست و دست را برای کمک به بازگرداندن استفاده طبیعی از بازو آموزش دهند. اگر از بند استفاده می کنید، دکتر معینی به شما می گوید که چگونه آن را به درستی بپوشید.

علاوه بر این، درمانگران می توانند با آموزش تمرینات خاصی، قدرت شما را به سطح قبل از آسیب برگردانند.

مدیریت درد بعد از شکستگی آرنج

مدیریت درد بعد از شکستگی آرنج
مدیریت درد بعد از شکستگی آرنج

بعد از شکستگی، افراد دچار درد و تورم در اطراف مفاصل می شوند. در آن مرحله، فیزیوتراپیست به روش ‌های مختلف از جمله تحریک الکتریکی و یخ، به مدیریت درد و تورم کمک می ‌کند.

مطالعات نشان داده اند که استفاده از دیاترمی موج کوتاه و دامنه حرکتی می تواند به بازیابی دامنه حرکتی پس از شکستگی آرنج کمک کند.

مدیریت بافت اسکار

هنگامی که جراحی پس از شکستگی آرنج انجام می شود، فیزیوتراپی همچنین می تواند به مدیریت بافت اسکار و زخم کمک کند.

برای جلوگیری از چسبندگی بافت اسکار، ماساژ و موبیلیزاسیون بافت اسکار لازم است. همچنین تمریناتی برای ماساژ بافت اسکار در خانه به شما آموزش داده خواهد شد.

همان طور که در بخش های قبلی مقاله فیزیوتراپی شکستگی آرنج بیان شد، شما می توانید برای تجربه و طی کردن تمام مراحل فوق که برای بهبودی آرنج آسیب دیده شما ضروری است، از دکتر معینی کمک بگیرید.

دکتر معینی با سال ها تجربه و مهارت و دانش کافی می تواند راه های درمان و بهبودی کامل آرنج شما را به خوبی توصیه کند و در روند بهبودی به طور کامل، شما را همراهی کند.

تست ها و آزمایش های تشخیصی شکستگی آرنج

پزشک شما ممکن است اقدامات زیر را برای ارزیابی استخوان شکسته انجام دهد:

یک پزشک به طور کلی می خواهد تاریخچه سلامت عمومی یک فرد را بداند. چند سوال در این زمینه مطرح می شود:

سن شما

چپ دست یا راست دست بودن

حرفه شما

سطح فعالیت (ورزشکار هستید یا کارمند؟)

جراحی و آسیب هایی که داشته اید، به خصوص در ناحیه آرنج یا دست

بیماری ها و عوارضی که داشته اید (بیماری ها و عوارضی که می توانند استخوان ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها، ماهیچه ها، اعصاب و رگ های خونی شما را تحت تاثیر قرار دهند، بسیار مهم هستند. همچنین در صورت ادامه یا بهبودی اهمیت دارند).

بیماری ها یا عوارض فعلی

داروهایی که مصرف می کنید.

آلرژی دارویی شما

عادات اجتماعی (سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل)

پزشک همچنین سوالات خاصی در مورد آسیب می پرسد:

علت آسیب چیست؟ مثلا زمین خوردی یا چیزی به آرنجت خورد؟ اگر چنین است، آیا روی دستان شما افتاده است یا مستقیماً روی آرنج شما؟

آسیب چه زمانی رخ داد؟

علائم از چه زمانی شروع شد؟

چه علائمی را متوجه شده اید؟ به عنوان مثال؛ آیا درد، حساسیت و تورم یا تغییر رنگ را تجربه کرده اید؟

پزشک همچنین معاینات فیزیکی مختصری را انجام می دهد که روی دست آسیب دیده تمرکز دارد.

پزشک احتمالا قلب، ریه ها و شکم شما را نیز معاینه خواهد کرد.

پزشک همچنین ممکن است دست ها، گردن، پشت، بازوها و پاهای شما را بدون آسیب معاینه کند.

بیشتر این آزمایش‌ ها برای اطمینان از عدم وجود جراحت یا سایر عوارض جدی ‌تر انجام می ‌شوند.

معاینه اشعه ایکس و ام آر آی

گاهی اوقات افرادی که به دلیل شکستگی آرنج دچار درد شدید می شوند، متوجه آسیب های دیگری نمی شوند. پزشک ممکن است آزمایش اولیه اشعه ایکس را تجویز کند.

بسته به سابقه سلامتی و نیازهای پزشکی شما، پزشک ممکن است به آزمایشات آزمایشگاهی بیشتر یا X -Ray نیز نیاز داشته باشد.

بعضی اوقات صدمات آرنج باعث درد شدید می شود که نمی توان معاینه کامل را انجام داد. در این حالت، پزشک می تواند در درجه اول بدون حرکت یا لمس کردن آن به آن نگاه کند.

پزشک ممکن است دست و مچ دست شما را معاینه کند تا مطمئن شود که رگ های خونی و اعصاب به درستی کار می کنند.

سپس پزشک ممکن است تصمیم بگیرد که درد را درمان کند و چندین آزمایش X -Ray انجام دهد. معمولا پس از تسکین درد با دریافت مسکن، می توان معاینه کامل و قابل اطمینان تری انجام داد.

آزمایش اولیه X از جلو و طرفین انجام می شود

آزمایش اولیه X از جلو و طرفین انجام می شود. تست های تکمیلی X -ray که از دو زاویه مختلف گرفته شده نیز رایج است. در مورد کودکان، پزشک شما ممکن است از آرنج سالم هم عکسبرداری کند.

آرنج کودکان کاملاً از استخوان ساخته نشده است. مقایسه بین آرنج سالم و آسیب دیده می تواند به پزشک شما کمک کند تا تشخیص صحیح را انجام دهد.

سایر تصاوی برداری ها مثل سونوگرافی، سی تی اسکن و MRI می توانند تصویری کامل تر از آرنج آسیب دیده ارائه دهند.

اگر داروهای خاصی مصرف می کنید یا عوارض خاصی دارید و یا برای ترمیم شکستگی در آرنج به عمل جراحی نیاز دارید، ممکن است آزمایشات دیگری نیز انجام شود. اگر پزشک شما نگران شریانی است که در امتداد آرنج می گذرد، ممکن است آرتریوگرام مورد نیاز باشد.

در این آزمایش، پزشک یک رنگ را در شریان وارد می کند تا ببیند آیا آسیب دیده است. شریان آسیب دیده ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد زیرا آن رگ، تمام خون را به مچ دست و دست می دهد.

تشخیص نوع مشکل موجود در آرنج با استفاده از تمام اطلاعات فوق به عهده پزشک است. وی می تواند با استفاده از این مطالب، نوع مشکل را تشخیص داده، درمان نموده و فیزیوتراپی مخصوص را توصیه نماید. یکی از بهارین و معتبرین فیزیوتراپیست های حال حاضر، دکتر معینی می باشند.

مراقبت از آرنج شکسته در منزل

اگر فرد شکستگی استخوان داشته باشد، باید درخواست معالجه پزشکی کند. مراقبت در منزل وجود ندارد. همزمان با جست و جوی درمان پزشکی، این موارد کمک های اولیه ای هستند که باید به خاطر بسپارید:

اگر زخم باز دارید، آن را با یک باند تمیز بپوشانید. اگر خونریزی دارید، فشار زیادی وارد کنید و دستان خود را بالا ببرید.

از کیسه یخ یا کمپرس سرد روی ناحیه متورم استفاده کنید.

با اورژانس تماس بگیرید یا از کسی بخواهید که فورا با اورژانس تماس بگیرد.

اگر دسترسی فوری به اورژانس امکانپذیر نیست یا اگر فردی مشکوک به شکستگی آرنج را حمل می کنید، آرنج را تا حد امکان ثابت نگه دارید.

حتی یک جعبه مقوایی برش خورده به اندازه و شکل مناسب را می توان به عنوان آتل استفاده کرد.

سعی نکنید استخوان شکسته را صاف کنید. اجازه دهید که پزشک یا فرد آموزش دیده این کار را انجام دهد.

اگر استخوان از روی پوست بیرون زده است، سعی نکنید استخوان شکسته را در جای خود فشار دهید. جابجایی دست ممکن است آسیب به استخوان ها یا دیگر ساختارهای داخلی آرنج را بدتر کند.

درمان ارتوپدی شکستگی آرنج

درمان شکستگی آرنج به نوع آسیب بستگی دارد. درمان ممکن است به سادگی گچ گرفتگی، گذاشتن یخ روی نواحی متورم و مصرف مسکن باشد. درمان همچنین ممکن است شامل جراحی برای ترمیم استخوان ها، اعصاب و عروق خونی باشد.

کودکان و بزرگسالان اغلب انواع مختلفی از آسیب های آرنج را دارند. آن ها همچنین به روش های مختلف بهبود می یابند. به این دلایل اغلب از درمان های مختلفی برای آن ها استفاده می شود.

در ادامه مقاله فیزیوتراپی شکستگی ارنج و با کمک دکتر معینی، به انواع این درمان ها اشاره خواهیم کرد.

درمان دارویی شکستگی آرنج

انواع مختلفی از مسکن وجود دارد.

داروهای خوراکی معمولا برای درد خفیف استفاده می شود.

تزریق، چه در عضله یا داخل ورید، برای درد متوسط ​​تا شدید استفاده می شود.

داروها را می توان به طور مستقیم روی مفصل آرنج برای تسکین درد اعمال کرد یا به بدن تزریق نمود.

اگر آرنج شما دررفته یا شکسته باشد و نیاز به ترمیم داشته باشد، داروها نیز می توانند کمک کنند. این داروها درد را به خوبی تسکین می دهند و اگرچه ممکن است آرام بخش باشند، اما به عضلات اجازه استراحت می دهند و زمانی که پزشک روی آرنج کار می کند، بسیار مفید هستند.

درمان شکستگی آرنج با جراحی

درمان شکستگی آرنج با جراحی
درمان شکستگی آرنج با جراحی

گاهی اوقات جراحی برای ترمیم استخوان شکسته بهترین گزینه است.

این امر به ویژه زمانی جواب می دهد که فرد دارای زخم باز یا آسیب مرکب (شکستگی در چند قسمت) باشد. آسیب باز به این معنی است که یک یا چند استخوان آرنج از پوست بیرون زده است.

نه تنها استخوان باید در جای خود ثابت بماند، بلکه باید به خوبی تمیز شود تا از عفونت جلوگیری شود. بهتر است این کار را در اتاق عمل انجام دهید. آسیب‌ های آرنج که به اعصاب و رگ‌ های خونی آسیب می‌ زند، اغلب نیاز به ترمیم در اتاق عمل دارند.

محققان دریافته‌ اند که انواع خاصی از شکستگی‌ های استخوان اگر در اتاق عمل ترمیم شوند، بهتر بهبود می ‌یابند.

پزشک گزینه های درمانی را با بیمار در میان می گذارد و به او کمک می کند تا بهترین گزینه را انتخاب کند.

درمان های دیگر برای شکستگی آرنج

درمان های دیگر برای شکستگی آرنج
درمان های دیگر برای شکستگی آرنج

اگر مفصل آرنج پر از خون و مایعات دیگر باشد، در اورژانس از مفصل خارج می شود.

خون یا مایعات دیگر از آرنج شما می تواند به پزشک کمک کند تا مشکل را تشخیص دهد.

انتشار این مایع ممکن است فشار و درد آرنج را کاهش دهد. همچنین می توان از آتل، آویز دستی و گچ استفاده کرد.

پزشکان برای بسیاری از آسیب های آرنج از آتل استفاده می کنند. آتل ها معمولا در پشت دست قرار می گیرند و به طور کامل توسط مواد آتل پوشانده نمی شوند. آتل ها برای نگه داشتن آرنج در موقعیت خاصی طراحی شده اند.

شکستگی آرنج معمولا از نزدیک شانه شروع می شود و تا دست امتداد می یابد. آتل از خم شدن یا چرخش آرنج جلوگیری می نماید. این حرکات ممکن است در ترمیم شکستگی یا دررفتگی اختلال ایجاد کند.

پزشکان به ندرت از آتل روی آرنج های تازه آسیب دیده استفاده می کنند. بر خلاف آتل، گچ تمام دست را می پوشاند. اگر تورم در زیر قالب ایجاد شود، می تواند به اعصاب و عروق خونی آسیب برساند.

اگر استخوانی در آرنج بشکند یا آرنج از مفصل خارج شود

اگر استخوانی در آرنج بشکند یا آرنج از مفصل خارج شود، ممکن است پزشک شما نیاز به جا انداختن استخوان را احساس کند. این کار به چند دلیل انجام می شود.

این کار می تواند تا حد زیادی درد را کاهش دهد. موقعیت استخوان ها نیز اجازه می دهد تا بهبودی مناسب آغاز شود.

استخوان های شکسته گاهی اعصاب یا شریان ها را فشرده یا قطع می کنند. جا انداختن استخوان ها ممکن است از این آسیب جلوگیری کند. اگر نیاز به این کار در آرنج باشد، داروهایی وجود دارند که می ‌توانند درد و اضطراب احتمالی را تسکین دهند.

برای این که بدانید کدام یک از این درمان ها برای نوع آسیب شما مناسب است، می توانید از نظر متخصصان برتر کشور مثل دکتر معینی بهره مند شوید.

دکتر معینی به عنوان یکی از بهترین فیزیوتراپ های کشور می تواند بهترین پیشنهادها را با توجه به مشکل آرنج شما ارائه بدهد و شما را در مسیر بهبودی یاری کند.

سایر اقدامات برای مراقبت از شکستگی آرنج

سایر اقدامات برای مراقبت از شکستگی آرنج
سایر اقدامات برای مراقبت از شکستگی آرنج

پیگیری مداوم

رعایت توصیه های پزشکی در صورت شکستگی آرنج بسیار مهم است. هنگامی که آرنج آسیب می بیند، نباید آسیب پس از ترمیم فراموش شود. برای بهترین نتیجه، توصیه های پزشک خود را دنبال کنید. تمام قرارهای بعد از درمان باید با پزشک برنامه ریزی شود.

مواردی که می توان بعد از اولین ویزیت بعد از درمان شکستگی آرنج گفت:

از داروها برای کاهش درد و تورم استفاده کنید.

برای کاهش درد و تورم، دستان خود را بالا نگه دارید.

گچ یا آتل را در جای خود نگه دارید و از آن مراقبت کنید.

در صورت تجویز آنتی بیوتیک، از آن ها برای درمان عفونت یا کاهش احتمال ابتلا به عفونت استفاده کنید.

اگر متوجه موارد زیر شدید، فورا به اورژانس مراجعه کنید:

دستان سرد

دستان شما رنگ پریده یا آبی است.

دست شما یا بی حس است، یا احساس سوزش دارد.

وقتی مچ، دست یا انگشتان خود را حرکت می دهید، ساعد شما درد می گیرد.

پیشگیری از شکستگی مجدد آرنج

پیشگیری از شکستگی مجدد آرنج
پیشگیری از شکستگی مجدد آرنج

بیشتر شکستگی ‌های آرنج ناشی از زمین خوردن، آسیب ‌های ورزشی و تصادفات رانندگی است. انجام همان کارهایی که معمولاً برای جلوگیری از تصادف انجام می دهید نیز به جلوگیری از آسیب دیدگی آرنج کمک می کند.

در ماشین ها:

قوانین جاده را رعایت کنید و هوشیار رانندگی کنید.

همیشه در حین رانندگی از کمربند ایمنی استفاده کنید.

هنگام رانندگی الکل ننوشید.

اگر داروهایی مصرف می کنید که ممکن است شما را خواب آلود کند، رانندگی نکنید.

کودکان باید همیشه در صندلی هایی قرار گیرند که به درستی از آن ها مراقبت می شود.

هنگام رانندگی، دست خود را روی پنجره نگذارید و از پنجره آویزان نشوید.

در خانه:

موانعی را که ممکن است باعث زمین خوردن و افتادن شما شود را بردارید. برخی از مواردی که شما را در معرض خطر لیز خوردن قرار می دهد، سیم های برق، فرش های کوچک و صندلی ها هستند.

آبی که روی زمین می ریزد را تمیز کنید و مراقب زمین صیقلی باشید که ممکن است باعث زمین خوردن و افتادن شما شود.

سعی کنید در زمستان در پیاده روها و خیابان های یخی راه نروید.

وقتی ورزش می کنید یا تمرین می کنید:

اگر خیلی خسته هستید، ورزش نکنید. صدمات زمانی اتفاق می افتد که شما خسته هستید.

اگر درد آرنج دارید، فعالیت خود را ادامه ندهید.

هنگام ورزش همیشه لباس محافظ مناسب بپوشید.

مشکلات احتمالی بعد از شکستگی آرنج در صورت عدم مراقبت

مشکلات احتمالی بعد از شکستگی آرنج در صورت عدم مراقبت
مشکلات احتمالی بعد از شکستگی آرنج در صورت عدم مراقبت

مفصل آرنج بسیار پیچیده است. گاهی بعد از مصدومیتش به راحتی درمان نمی شود. به همین دلیل این مفصل ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

نحوه ترمیم آرنج پس از شکستگی به سن، وضعیت پزشکی، زمان آسیب و نوع آسیب بستگی دارد. کودکان بهتر از بزرگسالان بهبود می یابند. مهم است بدانید که بسیاری از شکستگی های آرنج بدون هیچ مشکلی بهبود می یابند.

با این حال ممکن است در صورت عدم مراقبت و توجه کافی، مشکلاتی ایجاد گردد. ما در ادامه مقاله فیزیوتراپی شکستگی ارنج به بررسی این مشکلات احتمالی خواهیم پرداخت.

عفونت

زخم باز – زمانی که یکی از استخوان های آرنج از پوست بیرون می زند – بیشتر احتمال دارد که عفونی شود. باکتری ها می توانند وارد استخوان یا مفصل شوند و باعث عفونت شوند. پزشکان سعی می کنند با استفاده از تکنیک های استریل در اتاق عمل، از عفونت جلوگیری کنند.

آن ها همچنین سعی می کنند باکتری های روی زخم های باز یا اطراف آن را از بین ببرند. آنتی بیوتیک ها نیز ممکن است برای درمان عفونت استفاده شوند.

سفتی

بسیاری از آسیب های آرنج منجر به سفتی آرنج می شود. آرنج ممکن است مانند قبل خم نشود، باز نشود یا نچرخد. این مشکل معمولا در بزرگسالان رخ می دهد نه کودکان.

جوش نخوردن

استخوان شکسته ای که به هم نچسبد را استخوانی جوش نخورده می نامند. این در انواع خاصی از شکستگی های آرنج رخ می دهد.

این اتفاق را می توان با جایگزینی آن با یک مفصل مصنوعی یا پیوند استخوان درمان کرد. پیوند استخوان شامل قرار دادن استخوان اضافی در اطراف ناحیه آسیب ندیده است.

جوش خوردگی نامناسب

جوش خوردن نامناسب زمانی اتفاق می‌ افتد که استخوان ‌ها به روشی غیرطبیعی جوش می‌ خورند و ممکن است برای رفع این مشکل نیاز به جراحی باشد.

رشد غیر طبیعی استخوان

یک استخوان شکسته با ایجاد استخوان جدید خود را ترمیم می کند. هنگامی که آرنج شکسته ترمیم می شود، این استخوان جدید ممکن است در مناطقی شکل بگیرد که استخوان به طور معمول رشد نمی کند.

آرتروز

این در لغت به معنای التهاب مفاصل است. اکثر مردم آرتروز را به عنوان مفاصل دردناک تعریف می کنند. پس از یک عمل سخت، ممکن است فرد دچار نوعی آرتروز شود که می تواند مفصل را دردناک و سفت کند. گاهی اوقات این وضعیت ممکن است با هوای سرد یا استفاده بیش از حد بدتر شود.

آسیب عصبی

3  اعصابی که از آرنج عبور می کنند، می توانند در هنگام آسیب آرنج بریده، فشرده یا کشیده شوند. آسیب عصبی حاصل شده ممکن است موقت یا دائمی باشد. تورم پس از آسیب آرنج می تواند به اعصاب فشار وارد کند و به آن آسیب برساند.

مشکلات مکانیکی

پزشکان گاهی اوقات آرنج های شکسته را با سیم، گیره، پیچ، صفحه و سایر قطعات ترمیم می کنند. اگر هر یک از این ابزارها حرکت کنند، ممکن است باعث درد یا برآمدگی زیر پوست شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است لازم باشد تا ابزار حذف شود.

آسیب عروق خونی

یک شریان بزرگ از نزدیک مفصل آرنج عبور می کند تا ساعد، مچ دست و دست را تامین کند. برخی از آسیب های آرنج ممکن است این شریان را بریده یا فشرده کند. گاهی اوقات جا انداختن آرنج شکسته، فشار روی شریان را کاهش می دهد. گاهی ممکن است نیاز به جراحی باشد.

فیزیوتراپی شکستگی ارنج در منزل

فیزیوتراپی شکستگی ارنج در منزل
فیزیوتراپی شکستگی ارنج در منزل

درد آرنج بهتر است توسط جراح ارتوپدی همچون دکتر معینی که عملکرد و موقعیت مفصل را بهتر می داند، درمان شود.

بسته به ماهیت و شدت آسیب، پزشک شما در مورد یک برنامه درمانی برای درد مفصل آرنج تصمیم می گیرد. برای کشیدگی ها یا رگ به رگ شدن های جزئی، پزشک ممکن است درمان های خانگی، مثلا برای درد آرنج، بی حرکتی مفصل را تجویز کند و استفاده از آن را تا زمان کاهش درد کاهش دهد.

اگر درد بسیار شدید باشد، پزشک ممکن است یک مسکن با دوز پایین را نیز به عنوان بخشی از درمان آرنج شما تجویز کند.

برای شکستگی یا دررفتگی، پزشک اسکن MRI را برای تعیین ماهیت دقیق آسیب تجویز می کند. سپس مفصل به صورت دستی یا جراحی جا می افتد و پس از آن در صورت لزوم، فیزیوتراپی تا بهبودی کامل توصیه می شود. در فیزیوتراپی آرنج، تمرینات کاهش درد برای ایجاد حرکت کامل مفصل به شما آموزش داده می شود.

درد آرنج هنگام بلند کردن وزنه می تواند نتیجه ساییدگی یا آسیب باشد.

هنگامی که به استخوان ها و عضلات خود استراحت می دهید، ممکن است یک آتل برای حمایت از مفصل توصیه شود، در غیر این صورت ممکن است جراحی برای بهبود ناحیه آسیب دیده مورد نیاز باشد. در سایر انواع درد آرنج باید علت یا بیماری واقعی تشخیص داده شود و سپس درمان شود.

بنابراین در برخی از موارد، فیزیوتراپی شکستگی آرنج را می توان در منزل انجام داد. این کار ممکن است مزایایی برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه مقاله فیزیوتراپی شکستگی آرنج به برخی از این مزیت ها خواهیم پرداخت.

فواید فیزیوتراپی شکستگی آرنج در منزل

فواید فیزیوتراپی شکستگی آرنج در منزل
فواید فیزیوتراپی شکستگی آرنج در منزل

بخشی از تسکین انواع درد آرنج نیاز به فیزیوتراپی دارد. این فیزیوتراپی شامل تمرینات ملایمی است که نه تنها درد را تشدید نمی کند، بلکه لذتبخش نیز می باشد.

فیزیوتراپی برای درد آرنج برای بازگرداندن حرکت مفصل مهم است و در عین حال روش صحیح حرکت مفصل را بدون فشار به عضلات و سایر بافت ها آموزش می دهد.

فیزیوتراپی با افزایش جریان خون و حفظ حرکت مناسب و قدرت عضلانی اطراف آرنج، روند بهبودی را تسریع می بخشد. بنابراین اگر از درد آرنج رنج می برید، در صورت توصیه پزشک، فیزیوتراپی آرنج در خانه می تواند بسیار مفید باشد.

از طرف دیگر، اگر نمی توانید خانه را ترک کنید یا به دلایل دیگری می خواهید فیزیوتراپی آرنج خود را در خانه انجام دهید، فقط باید مراکز دارای این خدمات را پیدا کنید. در این راستا می توانید از دکتر معینی مشاوره بگیرید.

در زیر با فواید فیزیوتراپی برای آرنج در خانه بیشتر آشنا خواهید شد.

پیشرفت بهتر درمان به دلیل محیط راحت خانه

مزایای درمان در خانه را نباید دست کم گرفت. در خانه، شما در یک محیط آشنا و در نتیجه در راحت ترین و آرام ترین موقعیت قرار دارید. استراحت بیشتر در حین دریافت فیزیوتراپی در خانه می تواند درمان را سرعت ببخشد زیرا در وضعیت آرام تری قرار دارید.

مطالعات همچنین نشان می دهد که از بین بردن عوامل حواس پرتی منجر به درمان متمرکزتری می شود. در برخی موارد، پیشرفت درمان ممکن است خارق العاده باشد.

راحتی بیشتر

راحتی بیشتر در بخش قبلی مورد بحث قرار گرفته است، اما این یکی از ویژگی های فیزیوتراپی خانگی است که ارزش بحث بیشتر را دارد. به دلایل مختلف، بسیاری از افراد از بودن در کلینیک لذت نمی برند و درمان خانگی بیشتر با روحیه آن ها مطابقت دارد.

با فیزیوتراپی شکستگی آرنج در منزل، استرس هایی مانند مراجعه به کلینیک، زمان انتظار و سایر شرایط به طور کامل از بین می رود و شما قادر هستید که فقط روی درمان خود تمرکز کنید.

برخورد بسیار شخصی

هنگامی که یک فیزیوتراپیست به خانه شما می آید، احتمالاً توصیه ها و بهبودهای بیشتری را بر اساس خانه فعلی شما ارائه می دهد و شانس بیشتری برای بهبودی به شما می دهد.

در واقع در بسیاری از موارد، تمرینات فیزیوتراپی ممکن است برای حرکت در خانه شما مناسب باشد. بنابراین فیزیوتراپی آرنج در خانه، مهارت های عملی مورد نیاز برای داشتن یک زندگی ایمن را بسته به محیط منزل شما فراهم می کند.

رفع موانع

رفع موانع
رفع موانع

اگر چه بسیاری از افراد، فیزیوتراپی دریافت می کنند؛ اما مشکلات مختلفی می تواند آن ها را از دریافت درمان مناسب باز دارد یا به دلیل ناتوانی در مراجعه به کلینیک، قرار ملاقات خود را به تاخیر بیاندازد.

این مشکلات می تواند از مشکلات حمل و نقل گرفته تا مشکلات حرکتی در نتیجه آسیب، ناتوانی یا بیماری باشد. با این حال، ارائه خدمات در منزل امکان دسترسی و بهره مندی از فیزیوتراپی را برای همه فراهم می کند.

ایمن تر برای افراد در معرض خطر

ایمن تر برای افراد در معرض خطر
ایمن تر برای افراد در معرض خطر

افراد زیادی هستند که بیماران پرخطر محسوب می شوند و با دریافت خدمات فیزیوتراپی در مطب، در محیطی ناامن قرار می گیرند. آن ها ممکن است بیماری یا ناتوانی داشته باشند که توانایی حرکت آن ها را به خطر بیندازد.

آن ها ممکن است در معرض خطر عفونت در ملاء عام باشند. با این حال، فیزیوتراپی خانگی به این افراد پرخطر اجازه می دهد تا از امنیت خانه خود لذت ببرند.

در زمان و هزینه صرفه جویی کنید

در زمان و هزینه صرفه جویی کنید
در زمان و هزینه صرفه جویی کنید

خدمات فیزیوتراپی آرنج در خانه انعطاف پذیر و متناسب با برنامه شما هستند. بنابراین، می توانید بدون نگرانی در مورد رفت و آمد، به راحتی برنامه ریزی کنید. این کار موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

جمع بندی

در این مطلب شما را با آسیب هایی که آرنج انسان را تهدید می کنند، آشنا کردیم. اکنون می دانید که چه مشکلاتی می تواند سلامت دست و آرنج شما را تحت الشعاع قرار دهد.

شکستگی این عضو مهم از بدن می تواند بسیار دردناک و مشکل ساز باشد. فرض کنید با محدودیت هایی مواجه هستید که تحت تاثیر آن ها نمی توانید دست خود را آزادانه به هر سمتی که می خواهید حرکت دهید.

حتی تصور این که دستمان در چنین شرایطی قرار بگیرد، سخت و عذاب آور است. لذا با مطالبی که در این مقاله و درباره مراقبت از آرنج  به شما گفتیم، می توانید از آسیب دیدن آن پیشگیری کنید.

اما اگر به هر دلیلی آرنج شما آسیب دید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید تا درمان مورد نظر خود را برای شما تجویز کند. شاید فکر کنید که این پایان ماجراست و آرنج شما درمان خواهد شد و دیگر مشکلی نخواهد داشت.

اما بنا بر مطالبی که در مقاله فیزیوتراپی شکستگی ارنج ذکر کردیم، باید بدانید که در بسیاری از موارد، نیاز به پیگیری و امتداد درمان با فیزیوتراپی الزامی است.

یعنی باید بعد از درمان شکستگی توسط جراحی یا هر روش دیگر، با انجام فیزیوتراپی شکستگی آرنج ، از محدود شدن حرکت یا مشکلات این چنینی دیگر جلوگیری کنید.

اهمیت فیزیوتراپی شکستگی آرنج را به هیچ عنوان نباید دست کم بگیرید. شما باید با مراجعه به بهترین فیزیوتراپ و مراکز مخصوص این کار، درمان خود را کامل کنید. دکتر معینی به عنوان بهترین فیزیوتراپ کشور، گزینه ایده آلی برای این کار می باشد.

https://cutt.ly/qK3Ahx4

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.