فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا
فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم موضوع فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا را مورد بررسی قرار دهیم. با ما باشید.

کلینیک فیزیوتراپی معینی در تلاش است با ارائه خدمات درمانی از جمله درمان ضایعات ارتوپدی ، نورولوژی ، روماتولوژی ، درمان آسیب های ورزشی ، سوزن درمانی و درمان های دستی و taping با بهترین متد های درمانی و تجهیزات پیشرفته نقش موثری در بهبود بیماران محترم داشته باشد.

فیزیوتراپی با دفترچه بیمه بر حسب نوع بیمه می تواند دارای تعرفه های متفاوتی باشد.

برای مثال با مطالعه سه صفحه فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه دانا در تهران، فیزیوتراپی طرف قرارداد بانک ملی و فیزیوتراپی طرف قرارداد ارتش متوجه تفاوت در تعرفه ها خواهید شد.

فیزیوتراپی یکی از علوم توانبخشی است و هدف آن بهبود وضعیت حرکتی فرد، افزایش قدرت و توانایی استخوان ها و مفاصل بدن، افزایش توانایی و انعطاف  عضلات و به طور کلی افزایش کیفیت زندگی بدن  انسان است. نحوه حرکت کلیه اعضای بدن و عملکرد آن ها در حیطه علم فیزیوتراپی قرار می گیرد.

فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا
فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

این علم به درمان بیماری هایی مانند ارتوپدی، نورولوژیک، تنفسی و قلبی، روماتیسمی و غیره می پردازد. در این مقاله می خواهیم به بررسی فیزیوتراپی و انواع روش های آن بپردازیم و یک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و سایر بیمه های دیگر که از بهترین کلینیک های فیزیوتراپی در تهران است که کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی نام دارد، بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

فیزیوتراپی چیست؟

روش ها و تکنیک های درمان فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و دیگر بیمه ها

بیمه آسیا

فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

نحوه پرداخت هزینه فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

نحوه استفاده از درمان کارت بیمه آسیا

نحوه پذیرش بیمه شدگان آسیا

نقش فیزیوتراپیست

ویژگی های کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی

جمع بندی

 

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی درمان بیماری ها با استفاده از گرما، نور، صوت، دستگاه های الکترونیکی، دستگاه های الکتریکی،آب درمانی و لیزر و موارد دیگر است. فیزیوتراپی با استفاده از وسایل مخصوص به منظور رفع معلولیت، کاهش علائم بیماری ها در مفاصل و انعطاف و تحمل و افزایش قدرت عضلات و افزایش و بهبود حرکات و کیفیت زندگی تلاش می کند.

فیزیوتراپی چیست؟
فیزیوتراپی چیست؟

به جز وسایل مخصوص، حرکات ورزشی و درمانی نیز در فیزیوتراپی انجام می شود تا میزان موفقیت و بهبودی با ترکیب این دو بیشتر شود.

در بیش از 60 درصد بیماری ها در کنار دارو درمانی یا پس از دارو درمانی از فیزیوتراپی استفاده می شود

در بیش از 60 درصد بیماری ها در کنار دارو درمانی یا پس از دارو درمانی از فیزیوتراپی استفاده می شود. فیزیوتراپی در زیر مجموعه علوم پزشکی و رشته توانبخشی محسوب می شود که هم در دوره پیشگیری که مجموعه فعالیت هایی برای بروز ندادن علائم و آسیب ها میباشد و هم در دوره آموزش بیماران و همچنین در حوزه توانبخشی که مهم ترین هدف در فیزیولوژی است، تاثیر گذار و مفید است .

هنگامی که بیماری به کلنیک های فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و بیمه های دیگر  مانند کلنیک فیزیوتراپی دکتر معینی مراجعه می کند، یک ارزیابی کلی از بیمار می شود که یک امر ضروری در فیزیوتراپی است. این ارزیابی در دو قالب انجام می شود که هم از بیمار سوال پرسیده می شود و هم خود فیزیوتراپیست کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا، معاینه کافی را انجام می دهد و برخی مشخصات را اندازه گیری و ارزیابی می کند.

مشخصه هایی مانند درد بیمار، قدرت عضلانی، دامنه حرکتی، تعادل و … از دو طریق پرسش از بیمار و اندازه گیری به وسیله دستگاه ها بررسی می شود. بعد از بررسی های اولیه، هدف گذاری انجام می شود و یک برنامه درمان در نظر گرفته می شود.

اگر بخواهیم مراحل حضور بیمار در فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و سایر بیمه ها را نام ببریم، به ترتیب زیر می باشد:

  1. مراجعه بیمار به فیزیوتراپی 2. ارزیابی و اندازه گیری 3. تشخیص مشکل 4. هدف گذاری 5. تعیین برنامه درمانی

تعداد جلسات فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و بیمه های دیگر  با توجه به مشکل بیمار تعیین می شود. مشکلات مختلف و گوناکونی در فیزیوتراپی قابل درمان است.

موضوعاتی مرتبط با عصب ها، عضلات و ماهیچه ها، مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات پوستی، مشکلات ورزشی و … را می توان با مراجعه به کلنیک های معتبر و فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا مانند کلنیک فیزیوتراپی دکتر معینی درمان کرد و این فیزیوتراپی، زمینه های مختلف و گسترده ای را در بر می گیرد. برخی از این زمینه ها عبارتند از مشکلات زنان، بیماری های هموفیلی، عدم توانایی و …

پیشنهاد می کنیم از پست فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه دانا دیدن کنید.

روش ها و تکنیک های درمان فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و دیگر بیمه ها

علم فیزیوتراپی یک علم گسترده است که روش ها و تکنیک های بسیاری در آن برای درمان فرد وجود دارد و روز به روز به تعداد این تکنیک ها افزوده می شود. بسته به نوع بیماری یا مشکل فرد و درمانی که به آن نیاز دارد، یک روش که بهترین نتیجه را برای فرد دارد، انتخاب گشته و شروع می شود.

روش ها و تکنیک های درمان فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و دیگر بیمه ها
روش ها و تکنیک های درمان فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و دیگر بیمه ها

برنامه های درمانی در فیزیوتراپی، هم شامل حرکات دستی و هم شامل دستگاه ها می شود که دستگاه هایی شامل  جریان های الکتریکی و مغناطیسی، دیامتری، شاکمر، جریان هایی که برای تقویت عضلانی استفاده می شود، سرما و گرما و غیره در این مجموعه قرار می گیرند.

تمرین درمانی نیز رکن اصلی جلسات فیزیوتراپی است که تمرینات مختلف را با توجه به تشخیص روی بیمار انجام می دهند و با ادامه یافتن آن ها بهبودی صورت می گیرد.

تمرین درمانی:

در این روش، یک سری حرکات و تمرینات برای بخش های مختلف بدن تعیین شده است که متناسب با محل وجود عارضه یا مشکل، توسط فیزیوتراپیست برای بهبود وضعیت آن عضو و حرکات آن و قدرت عضله آن به بیمار ارائه می شود.

منوال تراپی:

این روش بیشتر بر پایه ماساژ و کشش و تکنیک هایی به وسیله دست است که روی عضو مورد نظر انجام می شود تا دامنه حرکتی آن را بهبود بخشیده و قدرت عضله آن قسمت را بهبود بخشد. این روش بهترین روش در علم فیزیوتراپی است و بهتر از استفاده از روش هایی است که به تحریک عصب یا به طور کلی بدن می پردازد.

اولتراسوند:

یکی از روش هایی که در فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا انجام می شود، اولتراسوند است که در این روش، امواج صوتی را به عضو مورد نظر انتقال می دهند و بر اثر گرم شدن عمق آن عضو، بافت ها شل شده و عضو آماده انجام سایر روش های درمانی می شود.

استفاده از تحریکات الکتریکی:

در این روش درمانی، از انواع استیمولاتورهای الکتریکی با جریان های مختلف استفاده می شود. این جریان ها شامل دی سی، فارادیک، آی اف، آی دی سی، تنس و جریان های مشابه دیگر می باشد.

هر کدام از این جریان ها کار خاصی را انجام می دهد. به عنوان مثال جریان تنس برای کاهش درد استفاده می شود و جریان آی اف برای بافت های عمقی مانند عضلات کمر استفاده می شود.

گرما و سرما:

از انواع تجهیزات گرما درمانی و سرما درمانی در سطح یا عمق بدن به منظور بهبود و درمان استفاده می شود. استفاده از گرما و حرارت بیشتر برای برطرف کردن اسپاسم ها و رفع انقباض و گرفتگی عضله های درگیر، استفاده می شود.

یکی از وسایل این روش، هات بگ است که یک کیسه فلزی بوده که به آن حرارت کمی داده و آن را روی بدن بیمار قرار می دهند. یکی دیگر از این وسیله های کاربردی، چراغ آی آر است.

چراغ آر آر امواج مادون قرمز تولید می کند و کمک می کند که بافت گرم شود. دستگاه های بسیاری در این روش درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

در رابطه با سرما نیز استفاده از دستگاه های سرد کننده با کاهش فشار خون به بهبودی کمک می کند و بیشتر برای نواحی آسیب دیده بدن و جلوگیری از التهاب استفاده می شود.

تخت کشش:

این تخت طبق الگوهای تعیین شده خاص روی بافت ها و قسمت های مختلف بدن تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، با استفاده از تخت کشش، بالا تنه بیمار کمی در حالت کشش قرار می گیرد و فاصله از بین رفته بین مهره ها دوباره به حالت اول باز می گردد و فشار از روی ستون فقرات برداشته می شود.

لیزر درمانی:

لیزر یک نور از نوع الکترومغناطیس است که تقویت شده و فقط با یک طول موج کار می کند. لیزر هنگامی که با بافت های بدن ارتباط برقرار می کند، آن را تحریک می کند تا کلاژن سازی صورت گرفته و درمان سریع تر اتفاق بیفتد. همچنین درد و التهاب و خستگی ماهیچه رفع می شود و مفاصل و اعضای بدن، روان تر و راحت تر حرکت می کنند.

لیزر درمانی:
لیزر درمانی:

مگنت درمانی:

در این روش، امواج الکترومغناطیسی را به بافت های آسیب دیده منتقل می کنند و بافت های آسیب دیده که می تواند استخوان و عضلات و اعصاب و غیره باشد، روند بهبودی سریع تری را نسبت به قبل خواهد داشت.

شاک ویو:

این روش، یک روش نوین در زمینه فیزیوتراپی می باشد و در فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و فیزیوتراپی های معتبری مانند کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی نیز انجام می شود.

در این شیوه که یک روش غیر تهاجمی است، امواج صوتی پر قدرتی به بدن بیمار اعمال می شود که یک نیروی مکانیکی به بدن اعمال کرده و جریان خون را افزایش می دهد و در درمان مشکلات در ناحیه استخوان ها و عضلات به کار می رود.

روش های بسیاری در زمینه فیزیوتراپی وجود دارد که همه آن ها در این مقاله قابل بیان نیست. اما می توانید با مراجعه به یک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا که یکی از بهترین کلینیک های فیزیوتراپی در شهر تهران است و کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی نام دارد، بهترین روش درمانی را با توجه به مشکلات خود بیابید و تحت درمان قرار بگیرید.

شاک ویو:
شاک ویو:

هزینه های درمان با بیمه آسیا

هزینه های درمان با توجه به بسیاری از شرایط مانند هزینه دستگاه ها و تجیزات و هزینه محیط درمان و غیره تعیین می شود و ممکن است هزینه های زیادی را در بر داشته باشد. در این شرایط لازم است تا از عضویت در یک شرکت بیمه ای استفاده کرد تا بخشی از هزینه های درمان کسر شود.

یکی از این بیمه ها، بیمه آسیا می باشد. بیمه آسیا شرایط مختلفی را برای بیمه گذاران قرار داده است و با مکان های درمانی متفاوتی قرارداد دارد تا در صورت مراجعه بیماران به این مراکز درمانی، بخشی از هزینه های درمان توسط شرکت بیمه آسیا پرداخت شود.

این شرکت 72 شعبه در سراسر کشور دارد و موارد بسیاری را پوشش می دهد که شامل پوشش فوت، پوشش فوت بر اثر حادثه، پوشش بیمه های بیماری های خاص به صورت تکمیلی، پوشش تکمیلی نقص عضو، پوشش تکمیلی از کار افتادگی، پوشش هزینه های پزشکی ناشی از حادثه و بسیاری از موارد مهم دیگر را در بر می گیرد.

به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده از بیمه در خدمات درمانی به ویژه فصزیوتراپی، بیمه آسیا است. حال می خواهیم بررسی کنیم که آیا فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا وجود دارد و آیا این بیمه خدمات درمانی، بخش فیزیوتراپی را در بر می گیرد یا خیر.

هزینه های درمان با بیمه آسیا
هزینه های درمان با بیمه آسیا

فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

هزینه های انجام فیزیوتراپی به علت استفاده از دستگاه های متنوع و در دسترس داشتن متخصصان بسیار خوب و استفاده از سایر موارد، طی چندین جلسه ممکن است هزینه های زیادی را برای شما در بر داشته باشد.

در حالتی که استفاده از فیزیوتراپی بسیار ضروری است، شما می توانید با شرکت های بیمه ای متفاوت قرارداد ببندید تا در صورت دریافت خدمات درمانی، بخشی از هزینه های درمان توسط شرکت بیمه در قبال مبلغی انجام شود. یکی از این بیمه ها، بیمه آسیا است که طرح های بسیاری را برای بیمه شدگان در زمینه درمان در نظر گرفته است .

فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا
فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

بسیاری از کلنیک های سطح شهر تهران نیز با این شرکت بیمه قرارداد دارند

یکی از این خدمات و امکانات، انجام فیزیوتراپی در کلینیک های فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا است. بسیاری از کلنیک های سطح شهر تهران نیز با این شرکت بیمه قرارداد دارند. یکی از کلینیک های فیزیوتراپی بسیار خوب در تهران، کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی است.

خدمات تحت پوشش بیمه آسیا در مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا شامل انجام فیزیوتراپی، لیزر درمانی، سی پی ام، دیاترمی، مگنت درمانی و … می شود.

شما می توانید در صورتی که احساس درد یا ناراحتی در بدن دارید و یا به دستور پزشک نیاز به مراجعه به مراکز فیزیوتراپی دارید، در صورتی که بیمه شده بیمه آسیا هستید و می خواهید به یک کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا مراجعه کنید، کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی را انتخاب کنید.

بسیاری از کلنیک های سطح شهر تهران نیز با این شرکت بیمه قرارداد دارند
بسیاری از کلنیک های سطح شهر تهران نیز با این شرکت بیمه قرارداد دارند

در این کلینیک، در کنار درمان مشکلات و بازتوانی آسیب های وارده به بدن شما، حرکات صحیح بدن آموزش داده می شود. یک تغذیه صحیح با توجه به شرایط شما در اختیارتان قرار داده شده و تحت روانشناسی نیز قرار خواهید گرفت .

نحوه پرداخت هزینه فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

مراجعه به مراکز انجام فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا:

در این شرایط، فرد بیمه شده می تواند تا سقف مقدار معینی که در بیمه نامه ذکر شده است، با مراجعه به مراکزی که خود بیمه آسیا مشخص نموده، از خدمات مربوط به فیزیوتراپی بهره گیری نماید.

فرد دریافت کننده خدمات، تنها مبلغی که پرداخت می کند، مبلغ فرانشیز می باشد. لازم به ذکر می باشد که فرد تحت پوشش بیمه، می بایست به هنگام مراجعه، معرفی نامه معتبر به همراه داشته باشد.

مراجعه به مراکزی غیر از مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا:

هنگامی که بنا به هر دلیلی، فرد تحت پوشش بیمه آسیا نتواند به مراکز طرف قرارداد مراجعه کند و یا فرصت یا شرایط لازم برای دریافت معرفی نامه نداشته باشد، می تواند رسید هزینه های انجام شده برای فیزیوتراپی را از مرکز درمانی دریافت نموده و به شرکت بیمه آسیا تحویل دهد. پس از بررسی، مبلغ به فرد تحت پوشش پرداخت خواهد شد.

نحوه استفاده از درمان کارت بیمه آسیا برای دریافت خدمات فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

هنگامی که فرد در روزهای تعطیل یا زمانی که خارج از ساعت فعالیت شرکت بیمه آسیا  باشد، نسبت به دریافت خدمات فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا  ضرورت پیدا کند، می تواند از این کارت نسبت به انجام هزینه های درمانی اقدام کند و در روز بعد هنگام ساعت اداری، با مراجعه به بیمه آسیا، معرفی نامه خود را دریافت نماید.

اطلاعات درج شده در معرفی نامه دریافت خدمات فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

هنگامی که به منظور دریافت معرفی نامه فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا به شعب بیمه آسیا مراجعه می کنید، برگه ای به شما تحویل داده می شود که علاوه بر مشخصات فردی شما، اطلاعات دیگری شامل سقف مبلغی که توسط بیمه تعهد شده است، میزان فرانشیز تعیین شده و تاریخ صدور و تاریخ انقضا نیز ثبت می گردد. به یاد داشته باشید که معرفی نامه، زمان مخصوص به خود را دارد و پس از پایان یافتن مدت، برگه معرفی نامه از درجه اعتبار ساقط می گردد.

تفاوت مبلغ فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

فرد تحت درمان با شیوه فیزیوتراپی ممکن است پس از طی کردن پروسه درمان، متوجه گردد که هزینه های انجام شده به منظور فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا از سقف قرارداد با بیمه بیشتر شده است. در این شرایط موظف است که ما به التفاوت این مبالغ را شخصا تقبل و پرداخت نماید.

نحوه پذیرش بیمه شدگان آسیا در مراکز ارائه خدمات فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

بیمار بر اساس نیاز خود به شیوه های مختلف فیزیوتراپی، با در دست داشتن نسخه ای که از پزشک متخصص خود دریافت کرده است، به کلنیک های فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا یا غیر از آن مراجعه می کند.

اگر مرکز فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا باشد و  با شرکت بیمه طرف قرارداد باشد، دو حالت ایجاد می گردد. یا فرد خود دارای معرفی نامه از طرف شرکت بیمه است و یا خود کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا  این قابلیت را دارد که با مراجعه به سایت بیمه آسیا، نسبت به صدور معرفی نامه اقدام کند.

در حالت دوم نیز، اگر کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا نباشد،  قراردادی ندارد و می تواند با ارائه رسید با بیمار همکاری کند.

پس از آن که مراحل پذیرش انجام پذیرفت، فیزیوتراپیست متخصص، پرونده پزشکی بیمار را برای تعیین پلن های دقیق درمانی مورد ارزیابی قرار داده و مراحل درمان را در پیش خواهد گرفت.

فواید فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و بیمه های دیگر

فیزیوتراپی علمی است که هم روی افرادی که دارای درد یا ناراحتی در بدن هستند انجام می شود و به روند درمان سرعت می بخشد و هم برای افرادی که مشکل کوچکی دارند و می خواهند آن را اصلاح کنند و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند، مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین در فیزیوتراپی، سبک و نحوه صحیح حرکت تمامی اعضای بدن به افرادی که به فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و سایر بیمه ها مراجعه کرده اند، آموزش داده شده و این اصلاح موجب بهبود شرایط زندگی و عملکرد بدن انسان می شود.

از طرفی اگر به فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا مراجعه کنید، هزینه های درمان در فیزیوتراپی کاهش می یابد و می توانید با هزینه ای کمتر، از خدمات فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا بهره مند شوید.

نقش فیزیوتراپیست در فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

هنگامی که به یک کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا یا کلینیک فیزیوتراپی معتبر دکتر معینی مراجعه می کنید، ابتدا یک ارزیابی کلی از بدن شما صورت می گیرد که مشکل اصلی مشخص شود و یا از بررسی های متخصصی که انجام فیزیوتراپی را تجویز کرده است، علت ایجاد درد و ناراحتی مشخص می شود. سپس بهترین شیوه و روش درمان تعیین می گردد.

اگر با تجویز پزشک مراجعه کرده باشید، این مراحل اولیه به علت مشخص بودن ناحیه آسیب دیده و نوع عارضه سریع تر سپری می شود.

در صورتی که نسخه پزشکی وجود نداشته باشد و خود شما مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی را ضروری دانسته باشید، یک سری آزمایش ها و بررسی هایی روی بدن شما صورت می گیرد و تحت مشاوره متخصصان آن کلینیک قرار خواهید گرفت.

از شما سوالاتی پرسیده می شود

همچنین از شما سوالاتی در رابطه با سابقه بیماری هایی که داشته اید، قرص هایی که مصرف می کنید، عمل های جراحی که تا کنون داشته اید و میزان فعالیت بدنی شما و یا استراحت و خواب شما و … پرسیده می شود.

ممکن است برای بررسی بیشتر، انجام یک سری آزمایشات از جمله آزمایش خون نیز به شما توصیه شود. یک سری فعالیت ها نیز برای بررسی وضعیت عملکرد بدنتان مانند از جایی بالا رفتن و راه رفتن و حرکت دادن دست و … ممکن است انجام دهید.

بعد از انجام تمام این بررسی ها، شیوه درمان انتخاب شده و یک برنامه منظم برای انجام جلسات فیزیوتراپی برای شما تعیین می شود که ممکن است همراه با یک برنامه غذایی مناسب با وضعیتتان نیز باشد. رعایت تمامی این موارد می تواند شما را به بهبودی نزدیک کند.

از شما سوالاتی پرسیده می شود
از شما سوالاتی پرسیده می شود

در تمامی این مراحل، یک فیزیوتراپیست مجرب تمامی حرکات و کار با دستگاه ها را به شما آموزش می دهد و در تمامی مراحل، همراه با شما خواهد بود تا از اجرای صحیح حرکات توسط شما مطمئن باشد و اگر اشتباهی در طی کردن روند درمان دارید، آن را برای شما اصلاح کند.

همچنین در صورتی که در طی روند درمان، نیاز به تغییر شیوه درمانی باشد، این متخصص و فیزیتراپیست، این تشخیص را داده و آن را تغییر می دهد.

ویژگی های کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا

تعداد بسیار زیادی کلنیک فیزیوتراپی در سطح کشور و در تمامی شهرهای مختلف ایران وجود دارند که روز به روز نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود. هدف تمامی کلینک های فیزیوتراپی، ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران است.

اما ممکن است برخی از این کلنیک ها در عملکرد خود ضعیف بوده و برخی نیز مانند کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا و سایر بیمه ها با نام کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی در این زمینه بسیار موفق عمل کنند.

در این بخش از مقاله می خواهیم برخی از ویژگی های کلینیک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا  را در اختیار شما قرار دهیم تا هزینه مصرفی در این زمینه را صرف یک کلینیک فیزیوتراپی مناسب کنید. ویژگی های موثر در یک کلینیک فیزیوتراپی خوب مانند کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی که عملکرد بسیار موفقی در این زمینه دارد، عبارت است از:

متخصصان خوب:

وجود متخصصان و فیزیوتراپیست های مجرب با عملکرد خوب و موثر، اولین مورد در رابطه با ویژگی های یک کلینیک فیزیوتراپی خوب است. باید ابتدا قبل از شروع روند درمان، ارزیابی های لازم را در رابطه با حرفه ای بودن متخصصان یک کلینیک فیزیوتراپی انجام دهید.

زیرا یک متخصص حرفه ای، بهترین راه حل را به منظور رفع مشکل شما در اختیارتان قرار خواهد داد و به روند درمان شما سرعت خواهد بخشید. این متخصصان نیز باید تمامی شرایط را به خوبی برای بیمار شرح دهند و با دادن روحیه، زمینه درمانی خوبی را نیز برای آن ها فراهم آورند.

ساعات کاری مناسب و منعطف با شرایط بیمار:

یک کلینیک فیزیوتراپی خوب معمولا در اکثر ساعات ممکن به ارائه خدمات درمانی فیزیوتراپی می پردازد تا بیماران مختلف با هر شرایطی که دارند، بتوانند در ساعاتی که می توانند، شرایط خود را با کلینیک هماهنگ کرده و مراجعه کنند.

این ویژگی برای افرادی که نیازمند شروع روند درمان هستند اما نمی توانند در ساعت مشخص شده توسط کلینیک فیزیوتراپی حاضر شوند، در نظر گرفته شده است تا در ساعاتی که امکان مراجعه دارند، از خدمات فیزیوتراپی استفاده کنند.

استفاده از به روز ترین شیوه های علم فیزیولوژی و جدیدترین تجهیزات:

همواره با پیشرفت علم، در همه زمینه ها پیشرفت مشاهده می شود. این پیشرفت در تجهیزات و روش های گوناگون فیزیوتراپی نیز به چشم می خورد و از ویژگی های یک کلینیک فیزیوتراپی خوب مانند کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی، استفاده از جدیدترین متدها و دستگاه ها می باشد و عقیده اکثر مردم بر این است که هر چه دستگاه های یک کلینیک پیشرفته تر باشند، روند بهبودی و درمان سریعتر خواهد شد.

استفاده از به روز ترین شیوه های علم فیزیولوژی و جدیدترین تجهیزات:
استفاده از به روز ترین شیوه های علم فیزیولوژی و جدیدترین تجهیزات:

آرام بودن محیط کلینیک:

از دیگر ویژگی های یک کلینیک خوب در زمینه فیزیوتراپی این است که محیط کلینیک آرام باشد تا بیمار در حالت روحی مناسب، روند درمان خود را سپری کند و به هیچ وجه دچار استرس و خستگی ناشی از شلوغی نشود.

وجود یک کلینیک فیزیوتراپی:

برای راحتی بیمار و منظم بودن روند درمان، بهتر است تمامی مراحل فیزیوتراپی در یک کلینیک انجام شود و بیمار به طور مداوم در جست و جو نباشد.

تمیز بودن محیط کلینیک:

از دیگر ویژگی های یک کلینیک فیزیوتراپی خوب، تمیز بودن محیط آن کلینیک است. با شیوع کرونا، حساسیت افراد روی محیط های درمانی بیشتر شده و تمیزی محل، تاثیر بسیاری روی انتخاب آن ها خواهد گذاشت.

تمیز بودن محیط کلینیک:
تمیز بودن محیط کلینیک:

کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی

کلنیک های فیزیوتراپی بسیاری در سطح تهران وجود دارند که روز به روز به تعداد آن ها نیز افزوده می شود. یکی از کلنیک های معتبر و معروف در تهران، کلنیک فیزیوتراپی دکتر معینی است که تحت نظر دکتر ساناز معینی که فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی بوده و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران نیز می باشند، اداره می شود.

دکتر معینی برای کلنیک خود بهترین متخصصان در زمینه فیزیوتراپی را مشغول به فعالیت در این کلنیک نموده و انواع فیزیوتراپی ها برای بخش های مختلف بدن بر اساس آخرین متدهای فیزیوتراپی توسط این متخصصان انجام می شود.

شما ممکن است هنگام مراجعه، نسخه پزشک را به همراه داشته باشید و از طرف دکتر برای انجام فیزیوتراپی به کلینیک دکتر معینی مراجعه کرده باشید یا بدون نسخه پزشک تصمیم به مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی گرفته باشید.

در هر دو صورت، متخصصان حاضر در کلنیک، بررسی کاملی از کلیه شرایط شما انجام داده و علت ایجاد مشکل یا احساس درد شما را با آن بررسی ها و آزمایشات، یافته و به شما برای حل و رفع آن کمک خواهند کرد.

تنظیم یک برنامه منظم و موثر

بعد از یافتن مشکل به وجود آمده، متخصصان فیزیوتراپی دکتر معینی با تنظیم یک برنامه منظم و موثر به منظور برگرداندن شما به حالت قبل از ایجاد عارضه و بهبود کیفیت زندگی شما تلاش خواهند کرد.

در کنار نحوه انجام کلیه روش های فیزیوتراپی، تجهیزات کلنیک فیزیوتراپی که در آن روند درمان انجام می شود نیز اهمیت بسیاری دارد. در کلنیک دکتر معینی، تمامی دستگاه ها به طور مداوم بررسی می شوند تا هیچ گونه نقصی در آن ها وجود نداشته باشد که روند درمان و بهبود بیمار را با مشکل مواجه کند.

همچنین سعی می شود تا در صورت امکان از پیشرفته ترین دستگاه های موجود در زمینه فیزیوتراپی با بهترین برندها استفاده شود. فضای درمان بیمار در کلنیک دکتر معینی، همواره ضد عفونی شده و کلیه مسائل بهداشتی برای حفظ سلامتی بیمار، رعایت می شود.

تنظیم یک برنامه منظم و موثر
تنظیم یک برنامه منظم و موثر

جمع بندی

فیزیوتراپی رشته ای است که در آن عملکرد تمامی اعضای بدن مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت بروز مشکلات در حرکت هر کدام از اعضا، برای رفع آن کوشیده و کیفیت زندگی انسان را افزایش می دهند.

این اعضا می توانند شامل دست ها و پاها شده و ستون فقرات و گردن و کمر و … را نیز در بر بگیرند. معمولا در طی روند درمان به منظور رفع مشکلات به وجود آمده در توان حرکتی هر بخش از بدن، به جز عمل جراحی و دارو درمانی، فیزیوتراپی نیز در نظر گرفته می شود که روشی غیر جراحی محسوب شده و روند بهبودی را سرعت می بخشد.

این فیزیوتراپی ممکن است در بخشی از بیمارستان انجام شده یا کلنیک هایی برای انجام فعالیت های آن در خارج از محیط بیمارستان فراهم شده باشد. کلنیک های فیزیوتراپی بسیاری در سطح تمامی شهرهای ایران وجود دارد. یکی از کلنیک های فیزوتراپی در شهر تهران، کلنیک فیزیوتراپی دکتر معینی می باشد که با بسیاری از بیمه ها قرارداد دارد.

به عبارت دیگر می توان گفت که اگر بخواهیم یک فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه آسیا را به شما معرفی کنیم، کلینیک فیزیوتراپی دکتر معینی انتخاب مناسبی است و در صورت مراجعه به این کلینیک، می توانید بخشی از هزینه های فیزیوتراپی را از طریق سازمان بیمه ای که تحت حمایت آن هستید، پرداخت کنید. امیدواریم اطلاعات این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید.